Można by zbudować jakiś uchwyt ,wspornik do którego przykręcasz alternator.Zbudować prosty układ kontrolki miernika i podłączyć aku.Kręcisz wiertarą i potrzysz czy lampka gaśnie ,będzie też konkretny opór na wiertarce.To taka druciarska metoda do starych alternatorów.
Dzięki za szybką odpowiedź ale to znów jest taki z innym szczotkotrzymaczem. Dalej nie wiem wszystkiego. + do śruby.. OK... Do którego pinu na moim altku mam podpiąć kabelek zielony od reglera, do którego zółty od reglera a do którego kabelek który w moim aucie idzie prosto do kontrolki ładowania w zegarach.
Dzień dobry, Do C-330 założyłem alternator do Golfa III (wcześniej miałem od poloneza). Podłączyłem gruby kabel do styku przy rozruszniku a drugi cienki kabel do kontrolki. Po odpaleniu świeci się kontrolka i ładuje prądem od 12 do 13 V. Dopiero po zwiększeniu obrotów (przegazowaniu) gaśnie kontrolka i ładuje prądem nieco powyżej 14 V (czyli tyle ile...
A ile kabli idzie do alternatora? Jeżeli to jest ten model co myślę to idą 2 kable. Gruby i cienki . 1. Gruby ( przeważnie przykręcany nakrętką) to wyjście do akumulatora. Jest z nim podłączony na stałe (bez żadnych stacyjek, zapłonów) Musisz go dobrze podłączyć bo jak się odczepi, albo dotknie do masy to grozi pożarem auta. 2.Drugi cienki (przeważnie...
Gdy silnik pracuje zasilanie idzie z alternatora. Po przejechaniu dłuższego dystansu akumulator jest dętka... Powyższe jest ze sobą sprzeczne - gdyby zasilanie szło z alternatora to akumulator by się nie rozładowywał. Przypominam Panom fachowcom, że kontrolka świeci kiedy ładowania nie ma. To oczywiste - w sprawnym układzie. W większości pojazdów kontrolka...
Czyli L to wzbudzenie 2 wsuwka na kontrolkę.?
Witam! Mam problem z wzbudzeniem alternatora. Alternator nie chce się wzbudzić przez żarówkę 3W, 5W. Dopiero po podłączeniu żarówki 21W alternator się wzbudza i jest ładowanie. Przy żarówce 5W, wyższe obroty także nie powodują wzbudzenia alternatora. Jest to alternator starego typu, gdzie regulator jest pod obudowa, na obudowie są zaciski L, W itd....
Witam odnośnie alternatora to jest tak że jeżeli ma prostownik 6-cio diodowy to jest on obcowzbudny a jeżeli alternator posiada prostownik pomocniczy to jest alternator samowzbudny-( takim najprostszym przykładem to altek od poloneza) i jeżeli taki alternator będzie prawidłowo podłączony do regulatora napięcia a wirnik będzie się obracał choćby z minimalnymi...
Jest wielce prawdopodobne, że wina leży po stronie alternatora... Kontrolka ładowania, jeden swój "biegun" ma podłączony prosto do plusa (po zapłonie) a swój drugi "biegun" ma podłączony, tak jak kolega napisał prosto do alternatora... W momencie "bezrobocia" silnika, poprzez uzwojenie wirnika na ów przewodzie powinna być masa (i wtedy żaróweczka się...
Zmierz napięcie między masą (obudową) alternatora i zaciskiem do którego podłączony jest przewód idący do akumulatora, następnie taki sam pomiar tylko między obudową a zaciskiem do którego podłączony jest cienki przewód do kontrolki. Mierzysz ostrożnie na pracującym silniku. Wyniki powinny być takie same. Jak się różnią to napraw alternator.
U mnie po wymianie alternatora świeci kontrolka "ładowania", ale ładowanie jest odpowiednie. Po podłączeniu pod kompa wyskoczył błąd komunikacji z alternatorem. Nowy miał być identyczny a jak sie okazuje, regulator napięcia ma inny symbol, czy może to być przyczyna braku komunikacji? czy szukać gdzieś po kablach? Mam zamiar stary alternator zregenerować,...
Witam, Mam problem z alternatorem. Wymieniłem mostek(8 diodowy) regulator napięcia(2 piny) , wrzucam z powrotem do samochodu nie ładuje Sprawdzam 2 piny które idą do regulatora napięcia pokazuje 5.5-5.6 V czy tak powinno być? Prześledziłem schemat z Autodaty 2 piny do regulatora napięcia idą bezpośrednio z komputera (pin nr 19 i 72). natomiast w samochodzie...
Miejsce oznaczone - do masy pojazdu,oraz masy akumulatora,oznaczone + do plusa na akumulatorze. Tylko sprawdzić czy śruba plusowa nie ma połączenia ztobudową. Mała czarna wtyczka to sygnał na kontrolkę.
Witam Wszystko zależy czy stary alternator był 6-cio ,czy 9-cio diodowy.Regulator stary zapewne mechaniczny.Sprawdź ile przewodów dochodzi do zacisku 15 regulatora.Jeżeli dwa przewody to na 100%,alternator 9-cio diodowy ,i według tego co piszesz podłączenie jest prawidłowe.Natomiast gdy do zacisku 15 regulatora dochodzi jeden przewód i jest na nim napięcie...
Witam. Czy orientuje się ktoś jak podłączyć alternator Denso 104210-3513 z Forda Focusa Cmaxa na stole napędzając go wiertarką żeby go sprawdzić? Oznaczony jest tylko zacisk B+ ta śruba na m8 i tam podłączam + do akumulatora, minus z akumulatora na masę, a gdzie wzbudzenie podpiąć i kontrolkę ładowania? Są tam trzy piny i nie są opisane na alternatorze....
W starszych pojazdach, gdzie jeszcze stosowało się alternatory 9-diodowe, były dołożone dodatkowe rezystory równolegle do kontrolki ładowania celem przyśpieszenia wzbudzenia się alternatora. Poza tym kontrolka ładowania była podłączona przez diodę która blokowała efekt rozbłyskiwania się kontrolki przy gaszeniu silnika (wyłączeniu zapłonu). Potem jak...
Guby kabel (+) do śruby największej i izolowanej o masy, podłączmy do rozrusznika. Cieńszy idzie do kontrolek.
Z tego co widzę to bez regulatora napięcia będzie pracował. Najważniejsze zaciski do podłączenia : B+ - WYJŚCIE PRĄDOWE (do plusa akumulatora) B- - MASA ,,-" Reszty nie musimy łączyć DF - To wzbudzenie M, Mo - wyjścia do kontrolki, obrotomierza Pomocny link: Link nieaktywny usunąłem.
Witam, mam problem z podłączeniem nowego regulatora napięcia. Poprzedni miał oznaczenia: 54,M,R. Gdzie do zacisku: 54 - podłączony jest chyba "plus" akumulatora (ale pewny nie jestem) M - podpięta hest kontrolka ładowania i podłączony jest do M na alternatorze R - do R na alternatorze dodatkowo do metalowej obudowy podłączony jest przewód który idzie...
Witam. W moim traktorze TZ4K14 z 72r. podłączamy alternator, sprawdzony, naprawiony, ale jest zero instalacji do niego. Jest to alternator z jakiegoś starego mercedesa, nie wiem dokładnie bo żadnych numerów na nim nie ma. I na alternatorze są 3 wyjścia: D+, D-, Df. I jest jeszcze dodatkowo osobny regulator do niego z oznaczeniem Df, D+, a trzecia wsuwka...
Mam problem z alternatorem Bosch w Escorcie z 94roku 1,6 16v. Po wymianie silnika nie zapamiętałem podłączenia do alternatora,a dokładniej podłączenia masy,która pozostała na łapie podtrzymującej alternator.Z tyłu są trzy szpilki na dwóch z nich jest podłączony.Jeden do rozrusznika a drugi (cienki niebieski kabelek) to chyba kontrolka ładowania.Trzeci...
Przepinasz przewód L (kontrolka) do L nowego alternatora. No i to by było na tyle. Więcej nic nie przepniesz. Alternator będzie działać. Nie będzie działać obrotomierz. Aby działał trzeba by rozbierać alternator i zmienić miejsce podłączenia punktu W, aby zrobić N. Bez tego nic nie będzie.
Jeżeli kontrolka świeci na wyłączonym kluczyku (regulator podłączony,kontrolka podłączona pod alternator),odłącz na chwilę gruby przewód + od alternatora.Jeżeli kontrolka zgaśnie,oznacza to że zwarta dioda dodatnia z mostka prostowniczego ,o czym staram się przekonać.
Dwa złącza czyli B+ (gruby) oraz D+ cienki, odpowiednio przewód ładowania oraz wzbudzenia. W nowszym są 3 wyprowadzenia, gruba śruba to B+ a dwa piny w kostce alternatora to odpowiednio L oraz DF. Pin L to kontrolka ładowania a DF to sygnał dla ECU o obciążeniu alternatora. W tym przypadku niepodłączenie DF (nie masz go oryginalnie) nie zaszkodzi, gorzej...
Pod jeden pin(bodajże prawy) podłączasz wzbudzenie(kontrolkę) a drugi zostawiasz wolny. Nie ma tu nic dziwnego. Drugi pin służy do informowania sterownika silnika o obciążeniu alternatora.
Witam, kupiłem motocykl po rocznym postoju Na początku wszystko poczyściłem i iskra była nawet motor odpalił, niestety przewody zaczęły się łamać więc zacząłem je wymieniać. Nagrałem sobie filmik żeby wiedzieć jak to potem podłączyć a okazało się że przewody były kolorowe😂,(jeden przewód składał się z 3 innych). Noi tutaj pojawia się problem. Dodatkowo...
Witam forumowiczów mam problem ze swoim Scenikiem. Opisze jak się zaczęło, jechałem nad morze i podczas dodawania gazu zapalała się kontrolka ładowania po przejechaniu 20km zaczęła się świecić na stałe po drodze wjechałem do mechanika zmierzył miernikiem brak ładowania i że mi nie pomoże, po drodze udało mi się kupić akumulator i regulator napięcia...
Kolega ma przy silniku mercedesa 115 2 litry diesel założony jakiś alternator boscha. Nie wiem, czy jest oryginalny, bo ktoś dopasowywał go kabrówką i pociął etykietę (ten zespół napędowy też siedzi w innym aucie). Zachował się jedynie napis Bosch i jakieś dwie cyferki na resztkacah żółtej naklejki. Aleternator ma dwa wyjścia plusowe na odkręcanej blaszce...
W transitach częściej siadają mostki prostownicze niż regulatory regulator łatwo sprawdzić bez demontażu potrzebny tylko amperomierz .podłączamy jedną końcowkę amperomierza do plusa na akumulatorze a drugą do wyjścia z alternatora do ktorego jest podłączona kontrolka ładowania amperomierz powinnien wskazac ok.3A(silnik nie pracuje).jeżeli natężenie...
witam mam problem z alternatorem mianowicie zaczęła mi sie palić kontrolka od ładowania akumulatora wiec kupiłem regulator napięcia bo kiedyś już miałem taką przygodę zamontowałem zapaliłem wszystko ok ale po 5 minutach znowu to samo brak ładowania ??? spalił się postanowiłem kupić nowy alternator z regulatorem napięcia boscha podłączyłem odpaliłem...
Witam. To mój pierwszy post na forum, więc witam wszystkich serdecznie. Mam problem z samochodem, dokładniej jest to Rover 420 Si Lux rocznik 1996, ale to nie ma większego znaczenia... Otóż jakiś czas temu zaczęły mi migać wszystkie kontrolki, zegary, światła itp. więc wstawiłem samochód do garażu i nie ruszałem przez jakiś tydzień. Po tym czasie pojechałem...
Celem zakończenia tematu. Oddałem elektrykowi alternator (razem z oryginalnym regulatorem) odebrałem dzień później podłączyłem przez kontrolkę i działa (niestety nie dowiedziałem się co było zrobione). 1.Oryginalny(Я112Б1) regulator miał na 99% źle założoną klapkę z oznaczeniami. Wszystkie z oznaczeniem Я112Б1 jakie znalazłem...
Witajcie. Mam dziwny problem z moim Seatem Toledo. Mam wersję Seato Toledo 2, 99r, 1.9TDI AHF. Ostatnio zauważyłem, że podczas przekręceniu kluczyka w ogóle nie świeci się lampka akumulatora. Po włączeniu silnika napięcie na akumulatorze wynosi 12V. Po dodaniu gazu wskakuje na prawidłowe napięcie czyli ~14V. Alternator był wymieniany ok. roku temu....
Możliwości jest kilka. Niekompatybilny alternator / jego podzespoły, niepoprawne podłączenie, brak połączenia (wtyczki, przewody). Jeśli to pierwsze i jest tam jakiś zamiennik to możliwe że podłączyć się tego nie da i nie będzie to współpracować z ECU i kontrolka będzie świecić. Tylko że powinna być kompensacja tempraturowa (może w najtańszych nie ma),...
Sprawdż kontrolkę ładowania (odłącz kabel od alternatora ten cieńszy i końcówkę podłącz do masy; sprawna kontrolka powinna świecić po przekręceniu kluczyka). A może do (+)? Chciałbym zauważyć, że w maluchach było montowanych kilka rodzajów alternatorów i różne regulatory. Istotnie beż żarówki alternator się nie wzbudzi Więc trzeba zacząć od żarówki,...
Podłączenie regulatora do instalacji i alternatora zależy od typu alternatora (czy to jest alternator 9-diodowy czy 6-diodowy) na obrazku nie widać typu. Podłączenie dla 9-diodowego jest omówione przez kolegę "jjanusz" a 6-diodowy tzw obcowzbudny podłącza się powiedzmy jak przedstawił to kolega "wiper 555". Żeby wiedzieć z jakim alternatorem można go...
Witam jeżeli pana alternator wygląda tak jak na fotce to zacisk B+ jest zaciskiem wyjściowym i łączymy go z plusem akumulatora, zacisk D+ łączymy z kontrolką ładowania ten alternator ma - na obudowie. Pozdrawiam.
hehe Zacznij od początku czyli zdejmij przewód od kontrolki z alternatora . włącz stacyjkę i zobacz czy pali jeśli nie pali to znaczy ze instalacja jest ok . jeśli po podłączeniu pali to wpatruj się czy na wysokich obrotach przygasa delikatnie czy świeci swiatłem stałym . Jeśli świeci cały czas to znaczy ze za diodami wzbudzenia jest potencjał niższy...
Wymeiniłem alternator w moim aucie na nowiutki egzemplarz po wymianie i odpaleniu kontrolka sie nadal sieci jak wcześniej gdy nie ładowało , po wymianie ładuje napewno ( 13v) i działa obrotomierz . Nie wiem czy przy montażu nie pomyliłem podłączeń przewodów czy mogło sie cos stac z układem diód w alternatorze????? czy jak zmienię podłączenia to wszytko...
No wg twojego numeru powinieneś mieć regulator tylko z śrubką wyjścia kontrolki, ale jeżeli masz wtyczkę która jest z jednej strony prosta a z drugiej półokrągła to styk od strony półokrągłej to podłączenie kontrolki a od strony prostej to styk DFM - CPU Control czyli obciążenie alternatora.P
Witam wszystkich . Robiłem ostatnio swapa w golfie II z benzyny na TD jednak po ze swapowaniu wszystkiego i zrobieniu przejściówki (Ponieważ mam instalacje w aucie po 89 roku na 1 wtyczkę do licznika, a licznik mam na dwie ) okazało się ze kontrolka od ładowania nie działa tak jak i ładowanie:/ wczoraj podłączyłem obrotomierz i ładowanie zaczeło działać...
Witam tak jak w temacie. Alternator czeski orginał regulator pod konsola nie świeci kontrolka ładowania. Przewody miedzy regulatorem oki jak dotknę przewodzik od małych diod do masy zapala się kontrolka. Masa na alternatorku jest plus jest diody sprawne stojan sprawny podmieniałem nawet jedynie wirnika nie sprawdzałem ale po podłączeniu pod miernik...
Witam Zakupiłem niedawno trabanta z silnikiem wartburga 353. Zamontowany jest w nim alternator z poloneza (chyba) Niestety poprzedni właściciel nie pomyślał o regulatorze napięcia, jest natomiast wpięta zamiast niego żarówka 21W pod zacisk 67. Jaki kupić do tego regulator? Jak go podłączyć i jak w obwodzie wpiąć kontrolkę ładowania
Instalacja w maszynie FINLEY,panel kontrolny TEREX-zawiera stacyjkę bezpieczniki kontrolki LED i układ elektroniczny oraz licznik motogodzin, silnik DIESEL, instalacja elektryczna do odtworzenia po nieprofesjonalnej wymianie silnika DIESLA, poucinane wiązki, gdzie szukać schematu instalacji elektrycznej TEREX/FINLEY 393 (przesiewacz do kruszywa) na...
Tak, tam jest C. Jutro pobawię się z tym, co z tego wyjdzie napiszę. B- podłączyć pod masę, a D- na alternatorze??? Alternator ma być w ciągniku, i tam jest zegar amperomierz, więc kontrolka koniecznie być nie musi, ale fajnie by było gdyby była. Podłączyłem jak mi podpowiadaliście i nic, nie było ładowania. Może jednak podłączyć regulator od Fiata...
Dopiero teraz mi się przypomniało o temacie więc napiszę. Alternator jest 6 diodowy co okazało się przy rozbieraniu przy okazji zmiany łożysk. Przewód niepodłączony jest napewno pozostawiony do podłączenia kontrolki ale nie ma przekaźnika...i tyle w temacie!
Witam. Podłączyłem się kablami rozruchowymi do innego aut, które się rozładowało. Podłączyłem kable dobrze moim zadaniem czyli (+) z (+) i (-) z (-) po odpaleniu samochodu drugie auto i tak nie odpaliło bo miało rozładowany akumulator do końca. Parę godzin później jak odpaliłem swój samochód, to pali mi się non stop kontrolka akumulatora. Od razu piszę,...
Witam wszystkich. Napiszcie mi prosze jak podlaczyc alternator 12V razem z zewnetrznym regulatorem 12B. Zdjecia wyjsc alternatora i regulatora zalaczam na zdjeciach. Regulator ma wyjscia 15 i 67, alternator wyjsce na plus (z akumulatora) [nazywam to kabel zbierajacy gdyz tak kiedys slyszalem, ale ostatnio moderator "Błażej" wysmial mnie za takie nazewnictwo,...
Witam, proszę o pomoc bo mam problem z podłączeniem alternatora w c 385, jeśli nie podłącze kontrolki to na amperomierzu pojawia mi się ładowanie, a jak podłącze kontrolkę to nie ma ładowania. Alternator jest stary produkcji czechosłowackiej, z tego co wiem to 6 diodowy z oznaczeniami B+, M, R, T-, a regulator mam 15 i 67. Przejrzałem kilka tych schematów...
Witam, jak w temacie, przyjechał do nas autobus z problemem, że podczas jazdy zapala mu się kontrolka ładowania i już nie gaśnie, jak stoi odpalony to nic, teraz zapala mu się nom stop, faktycznie nie ładuje, Alternator poszedł do fachowca który zajmuje się tylko tym i mówi, że mu działa na i bez obciążenia, wstawiam do autobusu i już na starcie kontrolka...
To jest alternator zetora, do modelów od 5211 do 7745. To stary typ bez regulatora napięcia. Nowe typy mają go już wbudowanego. Wiem bo wymieniałem alternator w zetorze 7745. Musisz podłączyć no wiadomo że + do plusa i - do masy, wiem jeszcze że w moim czerwony kabelek był od kontrolki, a czarny kabelek od regulatora. Tylko nie wiem jak to jest zrobione...
Witam Posiadam Taki alternator Dowiedziałem się że ten rodzaj miał + na obudowie lub - Jak mogę to sprawdzić? Oraz czy ten schemat podłączenia jest ok dla tego allternatora ponieważ jak tak podłączyłem i napędziłem wiertarką wirnik to kontrolka nie gaśnie a napięcie na akumulatorze nie wzrasta. Dodano po 39 Sprawdziłem diody poprzez zasilanie i żarówke...
Ale podłączyć za stacyjką? Nie bardzo łapię. Tu nie będzie stacyjki ani żadnych kontrolek. TEN ALTERNATOR MA BYĆ PODŁĄCZONY BEZPOŚREDNIO POD AKUMULATOR I GO ŁADOWAĆ. Alternator będzie sprzęgnięty pasem z rowerem treningowym. Czy moge prosić o jakiś prosty schemat jak te wyjścia z alternatora podłączyć do akumulatora?
Witam Na początek sprawdź jakie jest ładowanie.Taki objaw( gdy alternator jest O.K )może powodować spadek napięcia na instalacji ,zwłaszcza zasilania licznika (kontrolki ładowania).Należy zrobić jeszcze pomiar napięcia na wyjściu alternatora do którego jest podłączona kontrolka ładowania.
Alternator został podłączony przez jeden kabel, w efekcie brak kontrolki ładowania i poziomu oleju na desce. Dodatkowo jednak pojawił się problem ze słabym dogrzewaniem świec żarowych, objawia się to problemem z odpadaniem nawet po kilkugodzinnym postoju w ciepłe dni, po nocy silnik trzeba kilkukrotnie kręcić. Przed awarią wymieniony został alternator...
Rozwiązano :) 1. Alternator ładował lecz : Podłączone radio oprócz + i - w kostce , miało więcej kabli . Prąd wytworzony przez alternator , akumulator pobierał na próżno i robił zwarcie (Kostka była oryginalna i kable prowadzone były do dupereli typu , pokazywanie stacji z radja na wyświetlaczu u góry ) . Po podłączeniu tylko + i - wszystko wróciło...
Witam Zacisk gruby to + z rozrusznika M -szczotki ,czyli wzbudzenie R-kontrolka ładowania Wszystko zależy jaki masz regulator.Najlepiej oryginał Czeski .
Proszę o pomoc z podlaczeniem alternatora i regulatora w bizonie oraz kontrolki ładowania.
Witam Panów Chciałem poznać Wasze zdanie na temat dziwnego zachowania auta. Renault Trafic, 2005r, 2000cm/sz. (po całonocnych ulewnych deszczach) i po spokojnym porannym przejechaniu ok 70 km zaświeciła się czerwona kontrolka ładowania + stop. Zrozumiałbym, że brak ładowania alternatora ale ! Kontrolka zaświecała się na początku tylko poniżej 2 tysięcy...
Na alternatorze nie sprawdzałem, możliwe, ze jest spadek na przewodach, albo trzeba będzie podłączyć ten przewód oznaczony jako "?". Sprawdzałem napięcie zaraz po uruchomiemiu maszyny, możliwe też, że akumulator był rozładowany bo lampka ładowania najpierw świeciła słabo, dopiero jak zakręciłem kilka razy to zaczęła mocniej świecić. Jak silnik pochodził...
Witam . Ważne przed podłączeniem nowego alternatora jest sprawdzenie , czy ten z Żuka jest 6-cio ,czy 9-cio diodowy ,w celu właściwego podłączenia kontrolki ładowania.Czy jak odłączysz przewód od kontrolki przy starym alternatorze ,to kontrolka nadal świeci?, czy do zacisku (15) regulatora dochodzą dwa,czy jeden przewód.Nawet gdyby były dwa ,to sprawdź...
Co do zasady podłączania. Ma kolega jedno wyjście silnoprądowe i jedno wejście do podłączenia kontrolki. Wyprowadzenie z zielonym kablem wygląda na to od kontrolki ładowania. Drugi koniec kontrolki ma być podłączony do plusa zasilania po stacyjce, czyli tam gdzie kontrolka czujnika ciśnienia oleju. Wyjście silnoprądowe podłącza kolega do rozrusznika...
tomekui napisał: ...Rozumiem, że skoro L trzeba podłączyć to to wejście nie odpowiada tylko za świecenie kontrolki ale też przez kontrolkę umożliwia zasilenie i wzbudzenie? ... Dobrze rozumiesz. A jak ma licznik ten nowszy ?? to jak przez diodę da zasilanie na rozruch, weź też trochę pomyśl...
Witam. Kupiłem alternator z allegro zamontowałem jest wszystko git ładowanie itd. Problem jednak tkwi w kontrolce bo nie gasnie. Podłączyłem czerwony do plusa przy rozruszniku a brązowy do kontrolki przed odpaleniem pali się kontrolka i po odpaleniu również ale ładowanie jest. Po prostu w kablu pobudzającym cały czas jest prąd i na zgaszonym silniku...
Mam następujący problem. Podczas jazdy rozładował się akumulator jednak nie zapaliła się kontrolka od ładowania. Myślalem że to alternator, jednak po odpięciu i podłączeniu klem ładowanie wróciło ( wcześniej po odpięciu klemy auto gasło) . Przejechałem 500 km i znowu to samo. Wymontowałem alternator i zauważyłem że jedna szczotka jest o połowe krótsza...
Proszę o pomoc bo już nie mam pomysłów wymieniłem już dwa alternatory używane z pewnego źródła że są dobre oraz kupiłem nowy zamiennik i dalej nie mam ładowania. Nie pala mi się kontrolki od ładowania i dwie żółte od poziomu oleju i filtra paliwa. Sprawdziłem też bezpieczniki są dobre może kto wie czy gdzieś jest jakiś przekaźnik od ładowania. Który...
A żeby żarówka się zaświeciła to należy podpiąć do kabelka brązowego L i on jest minusem ? Twoja żarówka czy ta opisywana przez kolegów? Ta w opisie kolegów to kontrolka ładowania (to co normalnie jest gdzieś przy wskaźnikach w samochodzie). Kontrolka ładowania ma poza zadaniem informacyjnym ma zadanie zasilania wzbudzenie alternatora na początku -...
W samochodach kontrolka jest podłączona do plusa z za stacyjki i do D+. Jak jest w porządku alternator to gaśnie.
Witam ponownie:) Jak mogę podłączyć alternator w 126 BIS żeby było ładowanie i kontrolka od ładowania??? Z alternatora z tego co widzę wychodzą dwa kable - gruby czerwony, przykręcony pod śrubę i cienki czarny na wsuwkę. Gdzie te kable podłączyć żeby działało. Oczywiście pomijam całą instalację w samochodzie gdyż jest mi ona zbędna.
bardzo podobny jest w huyndaiu Pony tylko ten ma chyba dodatkowe wyjscie wirnika do podlaczenia obrotomierza. Ten gruby bialy to wiadomo bezposrednio do akumlatora. styk L to kontrolka ladowania wpieta pomiedzy L a 12v po stacyjce styk S to prawdopodobnie napiecie odniesienia i podlacza sie typowo to do styku +12v po stacyjce Ale ostatnio mialem w rece...
Witam serdecznie.Bandyta ma rację ale nie do końca.Bez zarowki nie bedzie ładowania ale tam jest dioda LED.Przewod idzie do centralki z bezpiecznikami.Odepnij 2 plastykowe zatrzaski i całą unieś i wysuń do przodu.Z tyłu są kostki z kablami.Tam będzie ten niebieski i dopiero stąd idą białe do wskażników.Podłącz się pod niebieski i resztę też masz pod...
Bez zaróweczki [kontrolki ładowania ]alternator się nie wzbudzi.Musisz podłączyć jakąś żaróweczkę od tego wyjścia- do plusa . Chodzi oto żeby po wyłączeniu stacyjki Zaróweczka gasła.
Witam, uszkodzenie bądź złe podłączenie alternatora, przez kontrolkę ładowania płynie prąd i zasila obwody w samochodzie!
Tak jak poprzednik napisał w tym modelu jest przekaznik który rozłącza kontrolkę ładowania. Dość często przypala się i nie rozwiera styków. Druga sprawa to to że zmieniłeś typ alternatora więc może i podłączenie jest inne niż w hitachi.
Witam Mam alternator Pajero (jedynki )2.5TD z pompą na jednej osi .Problem polega na tym, iz chcialbym wiedziec ktore z 2 -ch wejsc na płaskie konektory *idzie* do kontrolki ,oraz do czego słuzy pozostaly pin ? (dodam iz alternator ma 3 punkty podłączenia :L,R,B. B - jest to tzw 30-ka i *idzie* do + akumulatora . Pytanie kieruje do włascicieli tego...
Witam.Najpierw sprawdz gdzie masz minus podłączony.Są dwie wersje :plus na mase i minus na mase.Musi być minus na mase.Do śruby plus z aku a do wsuwki kontrolkę ładowania.
D+ -kontrolka B+ -akumulator
Grubszy z wtyczki do + za stacyjką, cienkiego do lampki nie musisz podłączać, ale jest wskazane mieć jakąś kontrolkę ładowania
no to zrobiłem tak plus podłączyłem do amperomierza a wzbudzenie przez kontrolkę do tego plusa w amperomierzu a B zostawiłem bo nie wiem co jest potrzebne żeby to podłączyć . Dodano po 3 alternator pochodził z 5 minut na wysokich obrotach i zrobił się ciepły czy tak powinno być
Z tego co już sprawdzałam to wszystko jest podłączone... Podłączenie zasilania instalacji jest tylko przy akumulatorze jak rozumiem. Czy jest możliwe że na wskutek spięcia w alternatorze i wyładowywania się akumulatora (elektryka wtedy wariowała np.alarm) coś się uszkodziło w instalacji lpg/centralce? Lpg jest w samochodzie od 2004 więc wszystko jest...
Podłączyłem alternator kontrolkę /powinien żółty z czerwonym paskiem/L. czerwony/S- stałe zasilanie i czarny zasilanie po zapłonie/IG myślę żę w 100% dobrze jeśli się mylę to poprawić mam problem bo się nagrzewa po ok 2min do ekstremalnych temperatur nie wiem czym to jest spowodowane.
Racja- było by politycznie poprawnie i była by kontrolka ładowania , ale musiałbym rozkopać alternator bo wyprowadzenia uzwojeń są w nim wewnątrz. Ładowanie w tym układzie działało dobrze- nie narzekałem na brak prądu. Czy miałbym jakieś korzyści z dołożenia tych trzech diod? (oprócz kontrolki ładowania)
Bardzo was proszę o pomoc. Ma ktoś schemat instalacji tej alfy? bo podejrzewam, że jak wymieniali alternator to coś uszkodzili. Jak rozkręciłem zegar to dioda od ładowania mryga bardzo słabo. Nie działa tylko podświetlenie prawego zegara, a podświetlenie i dioda od alternatora nie są podłączone z elektroniką na zegarze. Ścieżkami uciekają do złącz i...
a może ma ktoś schemat podłączenia alternatora można kabel masowy podłączyć na krutko
Na zwykłym stole to można go rozebrać i pomierzyć wszystkie elementy, ale 100% pewności że działa dopiero po uruchomieniu. Aby sprawdzić go nie w samochodzie potrzeba urządzenia w którym się go podłączy, poda obroty na wałek i obciąży odbiornikami. To samo z regulatorem. Da się sprawdzić wymontowany i podłączony pod regulowane źródło zasilania i obciążenie....
2 większe piny to B+ do akumulatora, mniejszy to D+, podłączasz do kontrolki, zacisk L, W pozostawiasz nie podłączone
Witam Jeżeli masz podłączoną kontrolkę ładowania ,to podłączyłbym alternator(wyjście,gruby kabel) bezpośrednio pod rozrusznik .Będą mniejsze spadki napięcia.Koło pasowe jeżeli zbyt duże to wiadomo problem z ładowaniem na niskich obrotach.
L= lamp, kontrolka ładowania, S=sense, informacja o napięciu ładowania, do + akumulatora. Śruby wiadomo B+ do aku, druga na obudowie to masa.
Witam. Mam alternator od dużego fiata 6-cio diodowy, chyba już wszystko zrobiłem, z on nie ładuje. Sprawdzono: - Diody dodatnie i ujemne (w jedną stronę 720-740 Ohm, w drugą stronę opór) - Izolacja uzwojeń stojana i wirnika do masy (pomiar mirnikiem na zakresie 2000k- pełny opór) - rezystancja uzwojenia wirnika 4,5 Ohm Objawy: - Przy podaniu napięcia...
R - może to być wyjście diod wzbudzenia. Stosowane do podłączenia kontrolki.
Nie wiem tylko gdzie trzeba podpiąć kable do regulatora, aby to działało. Nie da się w prosty sposób zrobić kontrolki ładowania gdy alternator wzbudzany jest od magnesów trwałych. Były tematy o kontrolkach ładowania. Użyj szukaj.
Witam Zamontowałem do zmoty terenowej alternator 200A od mercedesa W211, niestety nie wiem jak do wtyczki pokazanej na zdjęciu podczepić + wzbudzenia i kontrolkę ładowania. Proszę o pomoc nie chcę uszkodzić alternatora.
Witam serdecznie. Mam pewien problem gdy ostatni raz jechałem moją fiestą nagle zgasła i nie chciała odpalić. okazało się, że akumulator jest wyładowany do zera. Podłączyłem na chwilkę akumulator od mojego drugiego samochodu. Okazało się, że samochód nie ładuje akumulatora. Wykonałem pierwszy pomiar na zgaszonym silniku i wyszło 12,7v po odpaleniu nadal...
Napiecie na +15 jest, kontrolka się swieci. z +15 mam podlaczone na kontrolkę i dalej do stacyjki zasilanie.
Jacy to LUDZIE Z DOŚWIADCZENIEM PRACY NA WARSZTACIE to widać było po pierwszym poście - na pewno pękła obudowa ;) Wbrew internetowym legendom pekanie obudów w alternatora w SC zdarza się, ale znowu nie w 100 % przypadków. Tak na poważnie to trzeba ten alternator i jego podłączenia obejrzeć, wyczyścić, wyjąć i pomierzyć. Jak okaże się, że to szczotki...
Witam . To masz alternator do którego należy podłączyć regulator zewnętrzny mechaniczny ,lub elektroniczny z Fiata 125p,Polonez.Należy jeszcze sprawdzić czy jest to alternator 6-cio diodowy ,czy 9-cio diodowy.Jak podłączysz regulator do alternatora sprawdź miernikiem jakie jest napięcia na tym konektorze izolowanym.Jeżeli jest tyle samo co na akumulatorze...
Witam mam golfa 4 1.9 TDI 130km Podczas jazdy zapala mi się kontrolka od ESP Podłączyłem komputer i wyskakuje ,,błąd 17911 sygnał obciążenia alternatora" Czy ktoś wie o co chodzi?
Wpinasz kontrolkę w jeden pin. Czy tylko ? Na schemacie masz diodę szeregowo z kontrolka do pin ,,L" . Pin ,,S" podłączony jest do klemy + akumulatora Uwzglednia to spadki napiecia na przewodzie alternator - akumulator i silnik (masa) klema (-).
OK, ale jak teraz to można sprawdzić ? Sama wtyczka co wchodzi do alternatora to można coś ohmomierzem sprawdzić ? Czy zero idzie bezpośrednio do masy ? Bo plus to pewnie przez kontrolkę ładowania i łatwo nie będzie. A pod styki alternatora to może żarówkę podłączyć ? Dodano po 9 Problem załatwiony. Po przeczytaniu książki serwisowej i pomierzeniu okazało...
Witam. Kontrolka ładowania jest podłączona w różnych punktach w zależności co jest źródłem ładowania (prądnica, alternator 6-cio diodowy lub 9-cio diodowy)
Wziąłęm alternatory do zakładu do sprawdzenia, okazały się sprawne. Problemem okazały się zbyt niskie obroty podawane na alternator. Po zdjęciu koła pasowego z alternatora i puszczeniu na samej ośce wirnika kontrolka zgasła i ładowanie jest na poziomie 14,40V. Ten silnik S301d to chyba maksymalnie osiąga z 1000 obrotów na minutę. Teraz trzeba dobrać...
Czesc, posiadam ciagnik benzynowy,odpalanie i gaszenie z kluczyka, posiadam w nim pradnice, ale juz mi ona nie wyrabia przy obciążeniu i tez bez wlaczonego oswietlenia. Kontrolka ladowania gasnie ale ladowania za duzo nie ma, dlatego też posiadam alternator lucas, i chcialbym go podłączyć, w nim znajdują sie 3 wtyki, 2 razem polaczone blaszka i sa wieksze...
Dokładnie to mam taki: Tą fotkę z innego tematu zapożyczyłem. Gdzieś widziałem że można podłączyć żarówkę żeby działała jak kontrolka ładowania. Tylko nie mogę znaleźć jak podłączyć do ten 3 pinowej kostki, bo na kilku stronach patrzyłem i są różnie opisywane te piny.
Chyba coś grubszego .. odłączyłem alternator i kontrolka zniknęła , natomiast licznik nic nie podświetla , kręci i nie odpala ,a prądu w aucie jak nie było tak nie ma.. Podłączyłem nawet booster pod same kable omijając akumulator i sytuacja wyglądała tak ,że zaświeciła się tylko kontrolka akumulatora i nie chciał odpalić :)
Masz uszkodzony alternator lub żle podłączone radio. Wpierw odłącz radio.
co jeszcze mogę sprawdzić Bez diagnoskopu i kilku innych specjalistycznych narzędzi niewiele sprawdzisz. Musisz zweryfikować czy w kluczyku jest transponder immo, czy antena przy stacyjce jest sprawna, czy sterownik silnika dostaje ze sterownika immo "zgodę na uruchomienie". Czy zostały sprawdzone wszystkie bezpieczniki "niskoprądowe" w kabinie i "wysokoprądowe"...
Regulator do łady podłączony jest pod zacisk już wyjściowy z alternatora i drugi który idzie do tablicy. Mam na niej wskażnik ładowania, ale nie kontrolkę. Nie wiem jak to by współpracowało z regulatorem od poloneza bo on chyba potrzebuje kontrolke ładowania aby wzbudzić alternator...? Pozdrawiam
Jeśli chcesz sprawdzić go poza samochodem to musisz połączyć to tak: - do zacisku B+ podłącz żarówkę (min.50W) z przedniego reflektora - do zacisku D+ (ten konektor co idzie do kontrolki w samochodzie) podłącz przez małą żarówkę (5W) do zasilania +12V (np zasilacz), masa na obudowe - po włączeniu mała żarówka powinna świecić - po osiągnięciu ok. 1500...
Mam dość nietypowy(tak mi się wydaje) problem z samochodem. Od roku świeci się kontrolka ładowania - alternator regenerowany, wymieniony akumulator - mechanicy mówią, że ten tyk tak ma. A ja znalazłem pewien problem jakim jest uszkodzony kabelek w wiązce biegnący z alternatora do kompa. Niby wszystko już wiem ale nie bardoz wiem jak to naprawić, nie...
Witam! Potrzebuję pomocy w naprawie i podłączeniu alternatora który kupiłem za grosze jako uszkodzony. Model alternatora: Г222 14V 50A (myślałem że to z ciągnika władimirec) Chciałbym zapytać z jakiego pojazdu jest dany alternator bądź czy ktoś nie ma jego dokładnych danych katalogowych. Muszę wymienić łożyska, oraz szczotki, byłbym wdzięczny...
Nie napisałeś jakie są te wyjścia, jeżeli śruby to grubsza na (+), cieńsza na kontrolkę. Jeżeli konektory to szeroki na (+), wąski na kontrolkę. Jeżeli śruba i konektor to śruba na (+), konektor na kontrolkę. Więcej opcji już raczej nie ma. Pozostałe wiadomości znajdziesz bez problemu w już istniejących tematach na forum.
Witam :) "Skonstruowałem", bazując na kilku projektach z elektrody tester alternatorów. Mam problem z kontrolką od ładowania. Realizacja jest prosta, jak w dwóch znalezionych na elektrodzie projektach: dajemy +12V szeregowo przez żarówkę na zacisk wzbudzenia altka. Gdy potencjały po obu stronach żarówki się zrównają - przestanie świecić. Jednak jest...
Odłączyłem panel sterowania went/klima oraz panel radiowy. Na wolnych obrotach auto chodziło ok 1,4 h - podpięty voltomierz ( z funkcją pamięci ) pokazał największą różnicę pomiędzy plusem akumulatora a "+" skrzynki bezpiecznikowej 0,8V . Po tym czasie silnik zgasł ale nie wyzerował się zegarek. Nie było tez świecenia kontrolek wsp. i ABS oraz ręcznego....
Po pierwsze nie wolno odłączać akumulatora podczas pracy silnika,następnie trzeba sprawdzić czy kontrolka ładowania działa poprawnie.Podłączyć woltomierz do alternatora,przy wyłączonych wszystkich odbiornikach powinno być około 14V.Podłączyć amperomierz szeregowo i zobaczyć czy alternator produkuje prąd.
Witam! Ja mam taki sam problem alternator się wzbudza dopiero po przekroczeniu 3000 obr., po podłączeniu żarówki do L(D+) normalnie gaśnie i alternator normalnie ładuję. Natomiast kontrolka na desce w ogóle nie działa, nie wiem czy możliwe jest, żeby przepaliła się dioda??? przerwy na niebieskim przewodzie nie znalazłem ani brązowym do wzbudzenia. Proszę...
Od jakiegoś czasu na 2-biegu szarpie autem, tak jakby miał się za moment zatrzymać... silnik tak jakby zamierał na moment i zaświecają się wszystkie kontrolki (tak jak przy rozruchu.. wtryski, świeca, akumulator, itp)... samochód jedzie dalej i kontrolki zaraz gasną. Najlepsze jest to, że po zaświeceniu się tych wszystkich kontrolek samochód powinien...
WITAM ! Mam też PASSATA B3, i przerobiłem temat alternatora dokładnie. W tych samochodach są stosowane dwie marki alternatorów tzn: BOSCH i VALEO. Zasada działania jest taka sama, różnią się tylko mechanicznie. Podłączenia do alternatora : 1. czerwony - gruby ładowanie do akumulatora mocowany śrubą 2. niebieski - cienki lampka kontrolna mocowany na...
Trafiła do mnie kolejna walnięta maszyna budowlana. Tym razem nie ma ładowania. Silnik sw 400, osprzęt elektryczny chyba typowy.Typu alternatora nie moge doczytać, bo go już "fachowcy" zdarli, a dane na obudowie nawet młotkiem zatłukli (ręce opadają). Regulator mechaniczny typu chyba W9 (wibite na pokrywie regulatora). Objawy sa takie: brak ładowania,...
Jest raczej odwrotnie. Ładujący alternator na końcówce D+ ma potencjał zasilania. Drugi koniec kontrolki należy podłączyć pod 15 (+24V po kluczyku). Wtedy gdy zacznie ładować na obu stronach kontrolki będzie 24V i kontrolka zgaśnie. W przypadku braku ładowania lub uszkodzenia alternatora będzie się świecić lub żarzyć.
Witam. Samochód to seat toledo 95r 2.0 a usterką jest brak ładowania. Alternator jest z wewnętrznym chłodzeniem 90A. Początkowo myślałem że jest to wina szczotek lub regulatora napięcia, po wymianie, usterka nie zniknęła. Sprawdziłem przejscia na wirniku i stojanie omomierzem i wygląda że jest ok, więc wyczyściłem styki i delikatnie komutator a także...
Mam problem z kontrolka akumulatora po zapaleniu samochodu i upływie jakiś 30 sekund władcza się kontrolka akumulatora i napis serwis na panelu czasem gaśnie. Obroty silnika nie maja wpływu na to czy zgaśnie czy też nie. Początkowo myślałem że mam słaby akumulator więc go naładowałem. Gdy podłączyłem i zapaliłem samochód kontrolka dalej się świeciła...
Alternator od FSO do C 330 (9 diodowy) Ponieważ jest to jeszcze popularny temat postanowiłem opisać szerzej jak to zrobiłem. Napęd Pasek klinowy o długości 1270 mm a nie 1250 jak dla prądnicy. Swobodnie się zakłada i napina. Alternator 1. Sprawdzamy alternator elektrycznie. 2. Zakładamy nowe łożyska dobrej firmy, ze zwiększonym luzem, czyli indeksem...
Witam. a kontrolka ładowania świeci po włączeniu zapłonu? Nie wszystkie kontrolki gasną po odpaleniu silnika. Czyli normalnie. 9V to stanowczo za mało, nawet przy braku ładowania. Mierzyłeś na samych klemach? jeśli na klemach i jesteś pewny miernika to bateria trup i stąd problemy, jeśli mierzyłeś gdzieś po drodze to pomierz na klemach. Mierzyłem na...
witam, posiadam ładę 2106 z oryginalnym starym alternatorem (6diodowy), który ma osobny regulator napięcia oraz obwód kontrolki ładowania przez przekaźnik. niestety coś się stało z tym alternatorem i nie ma ładowania. chciałem podłączyć nowszy typ altka z lady 2107, który ma regulator już na alternatorze (ale on z kolei nie ma wyprowadzenia na obwód...
witam wiec dalej majsterkowałem i podłączyłem wszystko tak jak powinno być wziąłem kontrolkę czyli zwykła żarówka 12 v z dwoma kabelkami gdy wyjąłem ten przewód z alternatora i podpiąłem go pod moja kontrolkę a drugi przewód do masy to żarówka w mojej dorabianej kontrolce się zapaliła wiec pomyślałem ze coś z alternatorem. włożyłem przewód powrotem...
Witam. sprawdź przewody,kostkę na alternatorze. Zobacz czy przewody nie są zaśnieżone. Proponowałbym oczyścić, dalej sprawdź napięcie bezpośrednio na alternatorze ma mieć 14,2-5v taki same ma mieć na akumulatorze. Sprawdź napięcie na bezpiecznikach z jednej i drugiej strony. Proponował bym podciągnąć przewody z akumulatora do kabiny kierowcy na końcu...
Auto zgasło na postoju. Nie można było przekręcić rozrusznikiem (przygasały kontrolki). Okazało się że akumulator jest rozładowany bo skończyły się szczotki w alternatorze i był brak ładowania. Dziwne jest ze nie zapaliła się kontrolka ładowania na desce. Być może nie tylko szczotki były uszkodzone. Sprawdziłbym, czy prawidłowo działa wzbudzenie. Kontrolka...
Witam, Jak wielu użytkowników mam ogromny problem z tym alternatorem. Nie jestem w stanie odczytać modelu ale jest to oryginalny alternator od MF 255. Problem polega na tym, że ładuje bardzo słabo i słabo się wzbudza. Napięcie na zacisku B+ wynosi 12,8V (napięcie akumulatora na tym zacisku przy zgaszonym silniku to ok 12,4V). Problem zaczął się kiedy...
Mój poprzedni temat pozostał bez odpowiedzi, więc zakładam nowy, ale z nowym problemem, więc prosiłbym o nie usuwanie go. Problem tkwi w braku wzbudzenia alternatora. Na zacisku wzbudzania po włączeniu zapłonu miernik pokazuje totalne 0. Sądziłem, że przewód wzbudzania uległ uszkodzeniu obok alternatora ( jest tam dość ostro skręcony ) więc odnalazłem...
Podłączone z alternatora. Na razie działa. Dodano po 1 Na prawde nie da się wysterować przekaźnika kontrolką ładowania? Nie bardzo, bo rezystancja żarówki kontrolki stanowi część regulatora napięcia alternatora. Mogłbyś tam podłaczyc przekaźnik, ale o dużej rezystancji cewki, a nie samochodowy. Wykorzystane styki NC, bo po uruchomieniu kontrolka gaśnie,...
Kontrolka ładowania nie świeci kontrolnie po włączeniu zapłonu.Przy małych obrotach nie świeciła do tej pory, ładowanie w aucie działa. Alternator nieorginalny(nie wiem od jakiego auta) , dwupinowa wtyczka podłączona na skrętkę(czer. i biał/czar) plus podłączony gruby przewód(czar/żół) do zacisku m5, Od wiązki dochodzącej do alternatora odchodzi jeszcze...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności w zakresie budowy urządzeń mechanicznych napędzanych...
Tak jak w tytule mam problem z alternatorem. Przestał działać podczas jazdy, zapaliła się kontrolka akumulatora i ... No wlasnie z ledwością dojechałem do domu. PO zgaszeniu silnika nie można uruchomić ponieważ akumulator admówił posłuszeństawa. I tak sprawdziłem pasek alternatora - OK Uruchomiłem samochód na innmym akumulatorze i jest ok do czasu jego...
Mam dodatkowe pytanie. W alternatorze jest wyjście silnoprądowe - Podłączone na stałe przez bezpiecznik 75A da Aku ? Masa oczywiscie podłączona do masy ;-) Wejście +12 po załaczeniu kluczyka . I ostanie które podłączone jest do kontrolki. Jak ono się zachowuje. Nie ma ładowania to zwiera do masy, a jak jest do rozwiera czy podaje +12 ? Kiedy zwiera...
dzisiaj jeszcze raz z nim walczyłem. nic nie znalazłem. zastanawiałem się właśnie nad tym kołem pasowym i jeszcze nad komutatorem. jest on już lekko zjechany i powsał tam rowek. chcoć wątpie że to może być tego przyczyna. ładowanie ma dobre więc tak to zostawiłem. mam jeszcze jedno pytanie. nie ma nikt żadnych książek z których można się dowiedzieć...
W tych alternatorach są dwa rodzaje szczotkotrzymacza, jeden ma wyprowadzone obie szczotki a drugi ma jedną szczotkę zmasowaną a drugą wyprowadzoną do której podłączasz 67 z regulatora a na 15 podłączasz zasilanie po zapłonie. Obok szczotkotrzmacza masz wyprowadzenie z gwiazdy do podłączenia przekaźnika który wyłącza kontrolkę. Jeżeli są wyprowadzone...
Witam .Elektroniczny regulator napięcia ma 3 podłaczenia masa, plus ,i wyjście na szczotki do wirnika. Plus jest brany z dodatkowych 3 diód małej mocy Jest to poto żeby prąd z akumulatora nie zasilał uzwojenia wzbudzenia gdy silnik nie pracuje. Tak więc w alternatorze musisz znaleść ten drugi plus. Czasem jest to blaszka do której dotyka inna blaszka...
Witam Posiadam opla astre 1,6i (75KM) z 92r. W piątek odpalam rano samochód i zauważyłem świecącą kontrolkę akumulatora. Po przejechaniu kilku metrów usłyszałem dziwne buczenie. Zajrzałem pod maskę i dźwięk nadchodził z alternatora. Zmierzyłem napięcie na akumulatorze i było za wysokie ponad 15V (alternator jeszcze wtedy ładował) W drodze do mechanika...
:arrow: Viper555 prosze przeczytaj to zdanie jeszcze raz. Rozebrałem czteropinowe złącze przy alternatorze. Idzie tam międzyinnymi sygnał L (lampka, wzbudzenie etc). Dałem mu +12Vprzez żaróweczke i altek się wzbudził przy 900obr. :) Ktory pin miałeś na myśli pisząc o napieciu na regulatorze. Pin złacza alternatora oznaczony literą "L"?. Jego zwarcie...
Zajrzyj wewnątrz alternatora ,tam gdzi był zamo ntowany regulator. Zobaczysz tam taką blaszkę. To jest ten drugi plus z małych diód. Służacy do s=zasilania regulatora A zatem i wirnika. Regulator z drugiej strony ma taką blaszkę, czy kawałek metalu który po zamontowaniu dotyka do tego czegoś w alternatorze. Dobrze jest to oczyścić. Przy wymianie regulatora....
Witam kolegów. Brak ładowania i problem to 3 przewody z alternatora jeden niewiadomy: Brązowy gruby- do akumulatora. Prawdopobobnie niebieski,cieńki- do kontrolki ładowania. Zielony cieńki- idzie do gniazda takiego jak pod przekażnik (jednak przekażnika nie ma, zakładałem przekażnik nic to nie daje). Jednak jak połącze te dwa cieńkie razem ae sobą to...
Mam problem z moja Cytrynką. Od kilku dni zauwazyłem , że samochód kiepsko odpala. Pierwsze co przyszło mi do głowy to sprawdzenie prądu ładowania. podczas pomiaru na włączonym silniku miernik pokazuje 11,8 - 12,2 V. Podejrzenie padło na niesprawny alternator. Tylko co mogło paść, regulator napiecia, diody... Kontrolka ładownia na desce działa prawidłowo,...
Witam. Zamontowałem do "esioka" alternator z poloneza (taki z wbudowanym regulatorem) Wszystko jest ok poza jedną sprawą. Zamontowałem w tablicy rozdzielczej kontrolkę 12V lecz z malutką żarówką kupioną w sklepie elektronicznym. (taka z długimi nogami jak do podświetlania radia). Otwór w tablicy rozdzielczej wywiercony kontrolka ledwie się zmieściła,...
Witam, co mi da porządnie naładowany akumulator? Zresztą co to ma do rzeczy... Dzisiaj poświęciłem trochę czasu na zbadanie tematu i po wypięciu wtyczki od alternatora (4-pinowej) ten ładuje a silnik wyraźnie się 'ożywia', po ponownym podłączeniu wtyczki silnik zachowuje się tak jak bym włączył mu ok 3 klimatyzacje naraz, choć takowej nie posiada ani...
Czerwony kabel nie wychodzi z alternatora tylko z regulatora i to kl.30. Są tańsze regulatory bez wyjścia na kontrolkę.
Witam Forumowiczów! Jestem szczęśliwym posiadaczem skody fabii 2001r z LPG. Do pewnego czasu było najmniejszych problemów ale od pewnego czasu nie potrafię sobie poradzić ani zdiagnozować problemów z LPG. Problem jest następujący: Po przekręceniu kluczyka w stacyjce kontrolki na panelu przełącznika normalnie się świecą, lecz po 10-15 sekundach gasną....
Kolego, kontrolka ładowania podczas jazdy może świadczyć o słabym naciągu paska wieloklinowego, czyli tego, po którym chodzi między innymi koło pasowe alternatora. Słaby naciąg może wynikać z tego, że pasek jest już bardzo zużyty i wymaga natychmiastowej wymiany, albo na przykład napinacz paska jest już bardzo wysłużony i nie dociska odpowiednio paska....
Moim zdaniem, przewód który przez 13 godzin przewodziłby ciągle prąd o natęzeniu 5A przegrzeje się. Błąd, pobór 5A nie robi większego wrażenia na przewodzie 0,5mm^2 a co dopiero na ok 35mm^2 podłączonym do alternatora. Twoim problemem będzie coś co obciąża ten przewód i ma rezystancję trochę powyżej 2Ω, w związku z czym wydziela się na tym ponad...
Witam Przeszukuję tematy związane z moim problemem a ten najbardziej jest do niego zbliżony.Mam alternator z mazdy 323 1.8 I tak jak u autora tematu sa 3 wyjscia. B ,S ,L.Czyli plus z altka na rozrusznik ,plus.na stacyjke i podłączenie pod kontrolkę.Ale na moim alternatorze jest jeszcze jedno pojedyncze wejscie na konektor i nie wiem co ma być tam podłączone?Zostawic...
Ten pin to wzbudzenie. Podłącz go przez kontrolkę. Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.