Alternator sterowany sygnałem LIN, nawet w przypadku uszkodzenia sterownika BSI, BSM czy przerwanego przewodu tego cienkiego MUSI ładować ok 13,8V (tryb awaryjny) jeśli nie ładuje wcale to winny jest alternator - brak szczotek, koło pasowe alternatora, regulator lub koło pasowe wału.
Gwint jest tylko w kolku. Jest ono nakrecone na os tak, jak nakretka. Gwint jest prawy. Klucz udarowy, wykorzystujac bezwladnosc wirnika, powinien to odkrecic bez problemu.
Jeśli masz klime to klima jeśli nie masz klimy to wspomaganie.
Sprawdziles diody, uzwojenia i wolne koło?.
Zwykłe wielorowkowe.P
Dogrzewanie zżera moc oddawaną przez alternator. Można to zniwelować montując mniejsze koło pasowe alternatora bądz wyłączając dogrzewanie .
Mówiąc po ludzku : do wymiany koło pasowe alternatora. Sprawdzić to można w ten sposób: zdjąć pasek z alternatora i spróbować obrócić kołem pasowym (pokręcić alternatorem za koło pasowe). Powinno w jedną stronę napędzać oś a w drugą obracać się swobodnie. Jeżeli tak nie jest - wymienić.
Tylko udarem ,ręcznie nawet nie próbujcie bo nawet udar nieraz ma problemy i przede wszystkim trzeba mieć specjalny klucz.P http://obrazki.elektroda.net/94_12277022...
Czy mogę na takie koło alternatora założyć pasek? Możesz . Pozdrawiam.
Miałem ten sam błąd w audi a3 2.0tdi. Okazało się że koło alternatora było zatarte.
Jego zamiennik Alanko ma kierunek obrotów zgodny z ruchem wskazówek zegara (clockwise) https://obrazki.elektroda.pl/2813345400_... V.
Albo przycina się "wolne koło" alternatora, zdejm pasek i sprawdź jak reaguje koło pasowe alternatora przy obrotach w przeciwnym kierunku do normalnego kierunku obrotu paska wielorowkowego, jeśli masz klimę to sprawdź jeszcze rolkę prowadzącą - lubi się wyrabiać.
Koło pasowe alternatora. Alternator Valeo 120a?
jak jest zblokowane, to jest do wymiany. Zablokuj wirnik i spróbuj obrócić koło, będziesz miał pewność.
Coś podobnego miałem jak się rozleciało sprzegielko jednokierunkowe na alternatorze (to koło pasowe). Chwil parę,wymiana i cisza.
W kolektorze dolotowym po lewej stronie koło alternatora....
Witam Najlepiej zdjąć prawe koło , pasek alternatora , potem koło pasowe wału , zdemontować obie pokrywy zablokować wał / kołek w koło zamachowe , założyć blokady na wałek rozrządu i pompę i poluzować napinacz i gotowe . Dobrze jest sprawdzić przed zdemontowaniem paska jak to wszystko wygląda . Znalazłem coś takiego http://obrazki.elektroda.net/48_12572351...
witam jeśli chcesz wymienić od strony rozrządu to na pewno nie musisz wyciagać silnika , musisz prawdopodobnie odkręcić koło od paska który napędza alternator , później koło zębate paska rozrządu , i na pewno zobaczysz symeryng jeśli chodzi ci o strone od sprzęgła to na pewno musisz silnik wyciagać
Sprawdź koło wolnobieżne alternatora
Jak napinacz da radę to zostaw. Tam sa 2 lub 3 paski jak jest klima uważaj żeby dobrze w rowki powchodziły.
Koło pasowe alternatora S40 2.0 benzyna , koło wolnobieżne lewy gwint. Dodano po 10 Śruba wału opel combo 1,3 cdti.
No i wszystko masz super ,a z tą przegazówką to jak najbardziej normalne nawet w fabrycznie montowanych. Ciągnik ma troszkę za małe obroty na natychmiastowe zgaszenie kontrolki ale jest to uwarunkowane tym że póżniej pracuje cały czas na wysokich obrotach. Gdyby koło pasowe było nieco mniejsze kontrolka gasłaby natychmiast ale alternator pracowałby...
Odpływ rynienki to nie jedyne źródło zalewania alternatora wodą, drugim jest koło, zwłaszcza przy braku osłon pod silnikiem...
Samochód wyłączył się, dobrze że nie w ruchu, po odpaleniu wyłączył się coś go blokuje. Widać małe wióry opiłki pod i nad paskiem , po demontażu napinacza , okazuje się jest dobry a koło pasowe alternatora zablokowane! Ale nie wiem skąd opiłki? Wieczór i ciężko zdemontować alternator, trzeba podnośnik, koło ściągnąć i chyba kompresor? Alternator może...
to jest vw jezeli bez sprzegla to pasowac powinien od golfa lub passata
Alternator ma koło pasowe z sprzęgłem jednokierunkowym czy na stałe?
Kolego załóż koło pasowe od alternatora c330 70 mm.
Sprawdź czy wolne koło alternatora jest sprawne. Przód się zciąga błyskawicznie.
Zmień pasek i raczej koło pasowe alternatora bo V tam nie ma juz dawno raczej 0 .Dodatkowo zmień też przewód masowy alternator-głowica.
da się,odkręcić sruby,odkręcic czarną osłone tylnej tarczy,"przekopyrtać" alternator tak aby koło pasowe było w dół .Ale dostęp wtedy cięzki i mozna nieuważnie połamać szczotki przy montażu.
W samochodzie nie masz cały czas równo 12V. Sam alternator daje koło 14V ale z 2 strony te zasilacze też nie zawsze dają równe 12V (wczoraj mierzyłem podobny 12V 1000mA i dawał na sucho 14,88V). Jak dla mnie będzie to chodziło bez żadnych problemów
nie ma po co. W tych samochodach po prostu gnije lub też ukrusza się wiązka łacząca alternator z instalacją. Ukrusza się kablel zaraz kolo alternatora, lub koło rozusznika, gdzie wiązka alt łączy się z wiązką komory silnikowej. Kabel koloru niebieskiego. Pana elektryka wyłał bym na madagaskar banany prostować, przynosi hańbe branży.
Kolego masz urwaną masę pomiędzy silnikiem a karoserią ,nie zapalaj bo spalisz sterownik wtrysku. Masa jest koło alternatora.
Koło wolnobieżne alternatora, albo rozpada się tłumik drgań skrętnych w kole pasowym wału korbowego
INA TO Chyba dobra firma zresztą płace za towar i ma być ok a nie auto podskakiwać Dodano po 11 Od jakiego modelu mogę tutaj dobrać i zastosować sprzęgiełko na alternatorze żeby pasowało? Dodano po 10 Założyłem nowy tłumik drgań (napinacz) jest lepiej dużo ale jeszcze szarpie paskiem na odcinku alternator koło pasowe
Koło na wale bez gumowego amortyzatora taka jak powinna być.Właśnie czy na pewno ?Co waszym zdaniem ma niwelować drgania skrętne.Ten układ bez wolnobieszki na alternatorze ma koło z amortyzatorem. Dodano po 4 Stąd się bierze uślizg paska na kołach i jego niszczenie
Oryginalnie we wszystkich tych silnikach montowane jest koło alternatora ze sprzęgłęm, jest dość awaryjne i cholernie drogie zapewne ktoś na łatwizne poszedł i założył zwykłe. Pozdrawiam
Prawdopodobnie za duże koło pasowe na alternatorze to znaczy że alternator przy pracy ciągnika na wolnych obrotach ma za niskie obroty na kole pasowym alternatora i wskutek czego na wolnych obrotach ciągnika nie wzbudza się
Bmw E46 320d 136 KM. Alternator szarpie paskiem, za duże obciążenie? Wymieniłem łożyska, komutator i szczotki, po odpaleniu auta jest pisk i szarpanie paska na odcinku alternator - koło pasowe silnika. Wygląda to jakby alternator stawiał opór i stąd to szarpanie. Czy jest to możliwe? Dodam, że na wirniku są przejścia na pierścień i niema przebicia do...
Jak diesel to możliwe, że skończyło się sprzęgło jednokierunkowe alternatora (koło po którym chodzi pasek).
2.0 HDi. To klekotanie jest koło alternatora
Na wbitym biegu da się normalnie obracać paskiem od alternatora oraz koło pasowe sie kreci też na wyłączonym silniku. Jak to, kręcisz paskiem od alternatora i kręci się koło pasowe na wale silnika ? Czyli masz odkręcone koło pasowe lub coś urwane.
do sprawdzenia sprzęgło na alternatorze, koło pasowe na początek.
A jeszcze jedno zapomniałem dodać pasek od alternatora polej wodą . Jak przestanie piszczeć to masz uszkodzony(słabo napięty) pasek lub koło wytarte.
To teraz masz do przerobienia instalację elektryczną. Światła muszą zostać przerobione z systemu zasilania ze silnika na zasilanie z akumulatora. Nowy regulator trójfazowy podłączyć ze statorem. Wymienić moduł zapłonowy 2T na moduł zapłonowy 4T. Inna opcja, to wymienić w tym silniku alternator (stator+koło magnesowe) na wersję o uzwojeniu przystosowanym...
Regenerować. Pasuje także od mk3 diesel. Jeszcze jedno pytanie: masz koło jednokierunkowe na alternatorze?
Żeby wymienić prądnice na alternator, należy wymienić osłonę wentylatora, i usunąć regulator napięcia. W alternatorze do malucha regulator napięcia jest zamontowany na alternatorze. Nie jestem pewien czy koło pasowe z prądnicy pasuje do alternatora, ale to jest szczegół. Swego czasu jak nie można było dostać osłony wentylatora pod alternator to montowano...
Oczywiście macie rację. Koło pasowe na silniku ma 50mm, na alternatorze 73mm. Przełożenie wynosi 0,68. Przy obrotach silnika około 2800obr, na alternatorze wychodzi 1900obr. Obroty w kosiarce są stałe. Do jakich obrotów alternatora dobrać koło pasowe? Przy kole 100mm wychodzi 3830obr.
W teorii można trochę inaczej ale czy koło alternatora nie będzie się ślizgało tego nie wiem. Lecisz paskiem od koła wału nad rolką prowadzącą, pod kołem pompy wspomagania, dalej nad kołem alternatora, pod napinaczem i z powrotem koło wału. Długości paska Ci nie podam bo się nie da.
Czy po zapłonie świeci się kontrolka ładowania? Gaśnie po odpaleniu? Jeśli obie odpowiedzi są tak to problem w alternatorze - koło, mostek, uzwojenie lub w napędzie koło pasowe wału, pasek lub napinacz.
I koło z wolnobiegiem sprawdź.
Masz do wymiany napinacz i koło wolnobieżne na alternatorze, zwłaszcza to drugie.
z tyłu silnika koło alternatora
Co prawda nie było to koło wału tylko rolka na alternatorze. Klient przyjechał z problemem piszczącego paska przy dodawaniu gazu, po otwarciu maski okazało się że koło wolnobieżne alternatora się rozpadło, zewnętrzna część leżała na podłużnicy a pasek napędzał wewnętrzną gładką tuleję
Na wale alternatora koło z magnesami na obwodzie. Na następnym też. Jeden napędzany silnikiem, następne przez magnesy. O to mi chodzi, może zbyt to chaotycznie napisałem. Prawa dynamiki znam P wej = P wewn + P wyj. Ja nie chcę włożyć przykładowe 100W i odebrać więcej z jednego alternatora, tylko z kilku.
Nie sprawdzałem Added after 3 Auto kupiłem jakieś mniej więcej 2 miesiące temu miesiąc temu wymienialem alternator I koło pasowe
zakup takiego kółka wiąże się ze sporym wydatkiem, ale jest to rozwiązanie, które sie opłaci. sprzęgło na alternatorze nie uszkodzi napinacza i koła dwumasowego na wale. jakie pasuje- nie wiem. musisz zdjąć stare iśc do konkretnego sklepu i kupić podobne. przerabiałem ten temat w BMW i choć nawet wg katalogów alternator miał sztywne koło to nie dość...
na 98% uszkodzone sprzęgiełko alternatora (jednokierunkowe koło pasowe alternatora)
Przeprawszam, że wogóle ośmielam się zabierać głos. Ale przerabiałem coś podobnego i... Wyszło, że owe za takie spadki odpowiadało uszkodzone koło pasowe. Poprostu pod większym obciążeniem od alternatora pasek stawał , ale nie sam tylko ze wszystkim. Koło pasowe było rozwulanizowane, czyli poprostu zwiniła guma. Jakbym się mylił, to proszę mnie nie...
Maksymalne obroty, jakie mogę uzyskać na alternatorze to 2400obr/min Trochę mało, zakładając, że w większości aut koło pasowe alternatora jest dwa razy mniejsze niż koło na wale, alternator będzie pracował z mocą taką, jaką by w aucie pracował przy obrotach silnika spalinowego rzędu 1200 obr/min, czyli ułamek mocy znamionowej. I czuję w kościach że...
Tzn nie spodobało Ci się koło pasowe alternatora i postanowiłeś je zdjąć? A alternator kręci się? Jak odkręciłeś nakrętkę od tego koła, jak zablokowałeś koło?
Masz nr z tego alternatora? Może koło pasowe za duże i za wolno kręci się alternator.
Pasek się nie zerwał, tylko wkręcił w koło jedno o tym mowilem pasek od alternatora itd.byl zle zalozony Rozrzad to inna bajka chodzilo ni o to zeby bledu nie powtarzac...
Taka sama, tylko z drugiej strony alternatora. Uważaj, tam też jest klinek. Polecam założyć z powrotem koło pasowe by przytrzymać, zablokować wirnik do okręcenia tej nakrętki z tyłu- przy wentylatorze.
A koło na alternatorze (sprzęgło) jesteś pewien że ok?
Kupić właściwe koło lub alternator co innego?
Przy prądnicy w większości przypadków "plus" był na masie, więc trzeba będzie inaczej podłączyć akumulatory, tak aby na masie był minus. Dla rozrusznika obojętnie czy jest zasilany plusem czy minusem, to szeregowy silnik prądu stałego. Jeżeli to będzie alternator z wbudowanym regulatorem napięcia to żarówkę od ładowania podłączasz do wyprowadzenia na...
W b7 na sprężarce jest sprzęgło tylko że stałe. Ja bym sprawdził napinacz i koło pasowe alternatora.
Tak. Koło pasowe alternatora padło, ale wymieniłem cały alternator.
Trzeba zobaczyć z której strony wychodzą przewody z kartera. Z tej strony co jest alternator jest też koło zamachowe / magnesowe. Zaciągasz karter, odkręcasz cewkę alternatora, dajesz nową uszczelkę pod karter i po sprawie. wpisz w YT Kontrola alternatora w Junaku M11 to ci zobrazuje jak mniej więcej to wygląda.
Witam, ale może kolega mieć zużyte koło pasowe od alternatora i mimo braku piszczenia i dobrego naciągu wirnik alternatora będzie miał poślizg. Do alternatorów można dostać regulatory o wyższym napięciu, chodzi mi o napięcie wyjściowe z alternatora.
Problem z migającymi światłami można rozwiązać montująć sprzęgło alternatora (koło jednokierunkowe/ wolne koło) producenta INA, niestety fabrycznie jakiego sprzęgła tam nie ma i trzeba dobrać coś 'z półki'. Fabryczne koło alternatora jest wykonane z chyba duraluminum, szybko się wyciera i robi poślizg - mimo, że pasek nie piszczy.
Dokładnie tak obrotomierz nie idzie z alternatora, koło mikropasek 12 rowków strasznie szeroki.
Pytanie, jaka może być wydajność prądowa tego alternatora względem tych najniższych obrotów. Na jakich obrotach powinien pracować ten alternator. Proszę się podzielić materiałami gdyż w internecie jest ich coraz mniej. Alternator ten do poprawnej pracy potrzebuje minimum 1200obr. Mam na myśli alternator z malucha. Zamontuj na alternatorze koło pasowe...
Ja zakładałem do C-330 alternator od Poloneza w miejsce prądnicy. Wystarczyły dwie tulejki odpowiednio docięte żeby koło pasowe było ustawione w osi z pozostałymi kołami. Koszt: 50 złotych, a śmiga aż miło. Pozdrawiam
Właśnie tyle dokręciłem i siebie, w Ałdi (Audi) śrubę spustu w misce a amelinium (aluminium), i co, nie bedzie ? :D Kurde, żeby tak każdy się wypowiadał w tematach skomplikowanych, jak przy takich głupotach, jak dokręcić koło alternatora.
Kupię koło pasowe alternatora Jobs Jubana przeznaczonego do Ursusa C-330 (na pasek A 13 mm), wykonane z żeliwa lub stali. Chodzi o alternator konstrukcyjnie podobny do tego z Fiata 125p/Poloneza. Cena do 20 zł. Ewentualnie mogę kupić kompletny spalony alternator Jubana od C-330, cena do 50 zł. Dodam że tego koła pasowego nie ma w sprzedaży – te...
Gnije kabel niebieski w dwupinwej wtyczce koło rozrusznika.
Pasek,koło alternatora, lub za duże koło. Dlatego słabo ładuje na wolnych.
Witam. Mam do zalożenia pasek osprzetu ( wieloklinowy) elastyczny. Podpowiedzcie mi jak idzie ten pasek ( schemat) w c3 1.4hdi ( auto dostalem bez paska i niewiem jak załoźyć) 1 - koło zamachowe , alternator, rolka, sprężarka klimy , koło zamachowe. Czy 2- koło zamachowe , rolka , alternator, sprężarka klimy, koło zamachowe Przymierzyłem wstępnie pasek...
Dziękuję, to wiele wyjaśnia. A może ktos podpowie mi jakie są łożyska w tych alternatorach nr 46782213
Witam wszystkich. Wymieniłem alternator na taki ze sprzęgłem jednokierunkowym. Koło pasowe miało bicie i ma nadal. Alternator jest na 140 A i uważam że ma cięższy wirnik niż ten co siedział orginalny. Alternator wymieniłem z powodu uszkodzenia poprzedniego.Czy w tym przypadku na srubę działają większe obciążenia czy nie?
Jeśli przy 1500 obrotów jest w granicach 14 volt przy pełnym obciążeniu to nie kombinuj dale bo nie jeździsz ciągle na pełnym obciążeniu od rozruchu do zgaszenia to jest tylko metoda na sprawdzenie czy alternator działa poprawnie na 99%, a jak chcesz mieć 14,4 to podnieś obroty alternatora zmieniając koło na alternatorze i montując mocniejszy alternator...
Koło pasowe/rolka paska na alternatorze jest dobra??? To jest takie sprzęgło jednokierunkowe.
A jak sprzęgiełko alternatora wystaje za dużo, to co się dzieje z paskiem ?? Nie mam aż takich doświadczeń. Kumutator regenerowałem na bez wyjmowania altka.U syna zukosował się napinacz, bo skakał i wyrobiła się ośka. Pasek jak zacząć trzeć o obudowy to porwało go w momencie.Możliwe, że powodem skakania była nierówna praca silnika.. Ile u Ciebie jest...
Pasek pk spadl. Pewnie koło alternatora do wymiany na normalne. Tam siedzi wynalazek z gumką
Ok ma ktos może namiary na wolne koło alternatora do tego wynalazku, alternator denso, koło 7PK..... Oraz namiary na sondę lambda.
Problem w alternatorze, sprawdź koło pasowe i przedewszystkim pierścienie ślizgowe, prawdopodobnie są owalne.
Rewelacyjnym rozwiązaniem jest alternator od Matiza ,malutki wysoki prąd ładowania i koło pasowe jak trzeba .
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od o - paru kW. Przecież silnik samochodowy nie oddaje swojej całej mocy na alternator. Zakres obrotów silnika to średnio od...
Koło alternatora z wolnobiegiem może być zatarte, w 1,9ctdi Fiata często siadają.
Twoje koło magnesowe ma teraz niewłaściwą ilość biegunów, dlatego nie uzyskujesz praktycznie żadnego napięcia z alternatora. Magnesy mają taką szerokość, że uzyskujesz 20 biegunów z czterema "przerwami". Musisz rozmieścić równo 12 magnesów które nie mogą się bezpośrednio stykać ze sobą. Jeszcze jedno o czym zapomniałem. Nie widziałem jeszcze kół z neodymami...
Może... Tylko dziwi mnie, czemu są obroty dla których jest OK. Przełożenie jest standard C330+standardowe koło alternatora z poloneza. Jeszcze zauważyłem, że jak kontrolka świeci to mam 14,2/14.3V, a jak nie świeci to 14,4V.
Oryginalne koło tego alternatora na pasek wielorowkowy ma 50mm z tym że koło na wale w ursusie jest jakieś 2 razy większe niż koło napędzające pasek alternatora w lanosie tak że wydaję mi się że koło fi 80mm mu nie zaszkodzi
1.5 obrotu wychodzi mu na kole pasowym alternatora a jak wiadomo koło to jest mniejsze od koła pasowego silnika,jedną z poszlak jest stwierdzenie, że jak zakręci te półtora obrotu to dalej nie chce się silnik obracać a autem rzuca,co wskazuje na wbicie któregoś z biegów(auto nie jest na luzie)
Koło pasowe alternatora jest już trzecie nowe i bez sprzęgła bo tak podaje ETKA VW
Żartujesz? :) Patrząc od przodu; Zakładasz na pompę wody, z lewej strony idzie prosto do dołu na koło alternatora, prawa strona na koło pasowe wału korbowego, pod kołem wału idzie na rolkę napinacza i wraca do kompresora klimy, pod kompresorem idzie poziomo do alternatora. Narysować? :)
Koło 36kg
Rozrząd posiadam na łańcuchu i posiadam tylko 1 pasek idący od alternatora przez pompę wody, koło pasowe, pompę klimatyzacji i ten właśnie pasek chce wymienić
Witam. Dołożę coś od siebie ponieważ wydaje mi się że jest to możliwe. Koło pasowe alternatora wyposażone w sprzęgło (wolne koło) jest nakręcane na nagwintowaną końcówkę wałka wirnika (nie wiem czy jest tak we wszystkich alternatorach). To sprzęgło w pewnym stopniu zabezpiecza koło przed samoczynnym odkręceniem
koło pasowy alternator wolne koło alternator alternator koło pasowy
civic elektryczny schemat agregat prądotwórczy spawarka honda magneśnic wirnik
alekz lampa kosiarki spalinowe najlepsze
Pikanie w Mitsubishi Outlander bez kontrolek - przyczyny i rozwiązania Jak ustawić parametry pieca na pellet? Praktyczne wskazówki