Tylko udarem ,ręcznie nawet nie próbujcie bo nawet udar nieraz ma problemy i przede wszystkim trzeba mieć specjalny klucz.P http://obrazki.elektroda.net/94_12277022...
jak jest zblokowane, to jest do wymiany. Zablokuj wirnik i spróbuj obrócić koło, będziesz miał pewność.
to jest vw jezeli bez sprzegla to pasowac powinien od golfa lub passata
To zagięcie łopatki ma wpychać powietrze do wnętrza? Nie. To jest wentylator "odśrodkowy" i taka jest jego zasada działania - od środka na zewnątrz.
Dogrzewanie zżera moc oddawaną przez alternator. Można to zniwelować montując mniejsze koło pasowe alternatora bądz wyłączając dogrzewanie .
Koło pasowe alternatora. Alternator Valeo 120a?
Mówiąc po ludzku : do wymiany koło pasowe alternatora. Sprawdzić to można w ten sposób: zdjąć pasek z alternatora i spróbować obrócić kołem pasowym (pokręcić alternatorem za koło pasowe). Powinno w jedną stronę napędzać oś a w drugą obracać się swobodnie. Jeżeli tak nie jest - wymienić.
Alternator sterowany sygnałem LIN, nawet w przypadku uszkodzenia sterownika BSI, BSM czy przerwanego przewodu tego cienkiego MUSI ładować ok 13,8V (tryb awaryjny) jeśli nie ładuje wcale to winny jest alternator - brak szczotek, koło pasowe alternatora, regulator lub koło pasowe wału.
Zmień pasek i raczej koło pasowe alternatora bo V tam nie ma juz dawno raczej 0 .Dodatkowo zmień też przewód masowy alternator-głowica.
Koło pasowe alternatora S40 2.0 benzyna , koło wolnobieżne lewy gwint. Dodano po 10 Śruba wału opel combo 1,3 cdti.
Kolego załóż koło pasowe od alternatora c330 70 mm.
Albo przycina się "wolne koło" alternatora, zdejm pasek i sprawdź jak reaguje koło pasowe alternatora przy obrotach w przeciwnym kierunku do normalnego kierunku obrotu paska wielorowkowego, jeśli masz klimę to sprawdź jeszcze rolkę prowadzącą - lubi się wyrabiać.
Tzn nie spodobało Ci się koło pasowe alternatora i postanowiłeś je zdjąć? A alternator kręci się? Jak odkręciłeś nakrętkę od tego koła, jak zablokowałeś koło?
W b7 na sprężarce jest sprzęgło tylko że stałe. Ja bym sprawdził napinacz i koło pasowe alternatora.
Możliwe że ten alternator jest zgodny z polskim. W przypadku alternatora z MF (A115) wszystko pasowało pomiędzy Jubana a Zelmot, ten prawdopodobnie ma coś wspólnego z A124.
Prawdopodobnie za duże koło pasowe na alternatorze to znaczy że alternator przy pracy ciągnika na wolnych obrotach ma za niskie obroty na kole pasowym alternatora i wskutek czego na wolnych obrotach ciągnika nie wzbudza się
Tak. Koło pasowe alternatora padło, ale wymieniłem cały alternator.
Przy prądnicy w większości przypadków "plus" był na masie, więc trzeba będzie inaczej podłączyć akumulatory, tak aby na masie był minus. Dla rozrusznika obojętnie czy jest zasilany plusem czy minusem, to szeregowy silnik prądu stałego. Jeżeli to będzie alternator z wbudowanym regulatorem napięcia to żarówkę od ładowania podłączasz do wyprowadzenia na...
Ok dzięki za informacje ,myślałem ze sprzedający wcisnął mi wadliwe sprzęgiełko nowe .
witam! miałem awarie alternatora w lagunie 2 wiec postanowiłem go wymienić. zakupiłem drugi oczewiscie używany, za 100zl ze sprawnym sprzegielkiem. podczas montażu zauwazylem ze kolo pasowe alternatora jest nieco wysunięte jakies 0,5cm wiec niezgadza się z innymi rolkami i kolami pasowymi. czy ktoś może mi podpowiedzieć czemu tak jest i jak to naprawić?
Samochód wyłączył się, dobrze że nie w ruchu, po odpaleniu wyłączył się coś go blokuje. Widać małe wióry opiłki pod i nad paskiem , po demontażu napinacza , okazuje się jest dobry a koło pasowe alternatora zablokowane! Ale nie wiem skąd opiłki? Wieczór i ciężko zdemontować alternator, trzeba podnośnik, koło ściągnąć i chyba kompresor? Alternator może...
Witam, ale może kolega mieć zużyte koło pasowe od alternatora i mimo braku piszczenia i dobrego naciągu wirnik alternatora będzie miał poślizg. Do alternatorów można dostać regulatory o wyższym napięciu, chodzi mi o napięcie wyjściowe z alternatora.
Pasek wielorowkowy piszczy od jakiś 200km, po przejechaniu 5km (+\-) kiedy już silnik osiągnie swoje 90stopni piszczenie ustaje i wszystko jest dobrze. Jak ma już swoje 90 to nie piszczy. zostanie wymienione) lepiej bym nie jechał bo za duże ryzyko czy nie mam się przejmować i dojadę bez lawety? Przyczyny "piszczenia" tego paska mogą być zasadzie 3....
Kółko nie jest czasem zdarte?
Wersje bez kabiny miały alternatory 55 A, a z kabiną 100 A. Mam też ten problem, obroty mi zaniża o 100-200 obr. Mam nieoryginalny alternator i na forum mi ktoś napisał, że koło pasowe alternatora może mieć inną średnicę i przez to źle pokazuje. Pozdrawiam
Ja mam dwa podstawowe pytania bo tego autorka posta nie podała. Czy koło pasowe alternatora jest odsunięte czy przysunięte o ten 1 mam od do alternatora? Drugie która strona paska uległa porwaniu wewnętrzna od strony silnika czy zewnętrzna?
Można spróbować jeszcze wymienić koło pasowe alternatora jeśli nie było wymieniane i jednak nowy pasek np. dongil Korea.
Koło pasowe/rolka paska na alternatorze jest dobra??? To jest takie sprzęgło jednokierunkowe.
Maksymalne obroty, jakie mogę uzyskać na alternatorze to 2400obr/min Trochę mało, zakładając, że w większości aut koło pasowe alternatora jest dwa razy mniejsze niż koło na wale, alternator będzie pracował z mocą taką, jaką by w aucie pracował przy obrotach silnika spalinowego rzędu 1200 obr/min, czyli ułamek mocy znamionowej. I czuję w kościach że...
Witam znowu. Dzisiaj uruchomiłem alternator. Ładowanie 28V, przy jeździe kosiarki napięcie spada na 21-23V. Po silniku spalinowym nie widać obciążenia. Po 25min koło pasowe alternatora miało 70 stopni, alternator 53 stopnie. Silniki napędowe elektryczne zimniejsze niż wcześniej (stabilniejsze napięcie?). Bezpieczniki za alternatorem i pomiędzy akumulatorami...
Być może koło pasowe alternatora produkcji Zen Brazylia jest uszkodzone. Puszcza w nim sprzęgło i wirnik alternatora nie kręci się odpowiednio.
dlaczego zaczyna się wzbudzać ładowanie dopiero po dodaniu gazu ? Bo ciągnik wolne obroty ma niższe niż samochód - pewnie poniżej 400, a samochód ok. 700. Zmień koło pasowe alternatora na mniejsze to wcześniej zacznie ładować.
Witam. Bedzie pasować praktycznie kazdy alternator z każdego ciągnika lub samochodu osobowego. Trzeba tylko dorobić odpowiednie mocowanie oraz zmienić koło pasowe.
Czy przypadkiem koło pasowe alternatora nie obraca się luźno na jego wałku?
Witam. Dołożę coś od siebie ponieważ wydaje mi się że jest to możliwe. Koło pasowe alternatora wyposażone w sprzęgło (wolne koło) jest nakręcane na nagwintowaną końcówkę wałka wirnika (nie wiem czy jest tak we wszystkich alternatorach). To sprzęgło w pewnym stopniu zabezpiecza koło przed samoczynnym odkręceniem
na 98% uszkodzone sprzęgiełko alternatora (jednokierunkowe koło pasowe alternatora)
Koło pasowe alternatora jest bez wpustu (klina).Może nakrętka poluzowała i ślizga koło na wałku.
Sprawdź koło pasowe alternatora czy nie zaczyna się ślizgać jak dostanie obciążenia.
jest jeszcze usterka, usterka instalacji alternatora Mam identyczny problem ze swoją Fabią 1.9 SDI z 2000r. Napisałeś że powodem jest koło pasowe alternatora oraz że była jeszcze jakaś usterka instalacji. Co to było?
To wszystko nie to. W ciągniku była prądnica. Założyłeś alternator od samochodu i dziwisz się że przy 800 obrotów nie wzbudza się. Tak było w samochodzie. Koło pasowe na wale w samochodzie jest większe niż w ciągniku i przy 800 obrotach alternator ma na tyle wysokie obroty że się wzbudza. W ciągniku koło pasowe na wale jest mniejsze i przy 800 obrotach/min...
Jakie napięcie na akumulatorze, gdy wyższe obroty silnika? Pasek klinowy dobrze naciągnięty? Koło pasowe alternatora możliwie małej średnicy do danego paska.
Wytarte koło pasowe Masz na myśli koło pasowe alternatora tak?
Alternator ma koło pasowe z sprzęgłem jednokierunkowym czy na stałe?
Koło pasowe alternatora się nie grzeje?
Witam Najlepiej zdjąć prawe koło , pasek alternatora , potem koło pasowe wału , zdemontować obie pokrywy zablokować wał / kołek w koło zamachowe , założyć blokady na wałek rozrządu i pompę i poluzować napinacz i gotowe . Dobrze jest sprawdzić przed zdemontowaniem paska jak to wszystko wygląda . Znalazłem coś takiego http://obrazki.elektroda.net/48_12572351...
Zobacz czy koło pasowe alternatora i wału korbowego nie są uszkodzone.
Przeprawszam, że wogóle ośmielam się zabierać głos. Ale przerabiałem coś podobnego i... Wyszło, że owe za takie spadki odpowiadało uszkodzone koło pasowe. Poprostu pod większym obciążeniem od alternatora pasek stawał , ale nie sam tylko ze wszystkim. Koło pasowe było rozwulanizowane, czyli poprostu zwiniła guma. Jakbym się mylił, to proszę mnie nie...
No i wszystko masz super ,a z tą przegazówką to jak najbardziej normalne nawet w fabrycznie montowanych. Ciągnik ma troszkę za małe obroty na natychmiastowe zgaszenie kontrolki ale jest to uwarunkowane tym że póżniej pracuje cały czas na wysokich obrotach. Gdyby koło pasowe było nieco mniejsze kontrolka gasłaby natychmiast ale alternator pracowałby...
Piszczy TYlko alternator. W tej taczce pasek musi być mocno napięty. Jak dalej będzie piszczeć to wymień pasek i KOŁO pasowe alternatora.
Koło pasowe alternatora
Jakie masz koło pasowe alternatora ?
Żeby wymienić prądnice na alternator, należy wymienić osłonę wentylatora, i usunąć regulator napięcia. W alternatorze do malucha regulator napięcia jest zamontowany na alternatorze. Nie jestem pewien czy koło pasowe z prądnicy pasuje do alternatora, ale to jest szczegół. Swego czasu jak nie można było dostać osłony wentylatora pod alternator to montowano...
Koło pasowe alternatora Zen Brazylia. Do kosza kup orginalny ina. Sprawdź jeszcze wirnik alternatora bo często pada i oczywiście szczotki. Wirnik ar3002 szczotki svx7
Coś podobnego miałem jak się rozleciało sprzegielko jednokierunkowe na alternatorze (to koło pasowe). Chwil parę,wymiana i cisza.
Masz tam specyficzne koło pasowe alternatora. Często się psuje. Jedynie w swoim rodzaju. Niby to nie typowe koło jednokierunkowe, ale ma tlumic drgania skrętne. Nie zauważyłeś, żeby czasami zapala Ci się kontrolka akumulatora podczas jaZdy ?
Jak chcecie mieć ładowanie na niskich obrotach to zmniejszcie koło pasowe alternatora.
Jak napinacz da radę to zostaw. Tam sa 2 lub 3 paski jak jest klima uważaj żeby dobrze w rowki powchodziły.
Zależy czy są zużyte, jak szumią rolki to od razu wymień. Napinacz jeśli działa prawidłowo i płynnie to zostaw. Koło pasowe alternatora sprawdz czy nie zacięte.
Załóz ciut mniejsze koło pasowe. Alternator ma za male obroty na biegu jałowym. Wtedy będziesz miał 14 na wolnych. I zmierz napięcie bezpośrednio na alternatorze. Jesli masz dizy spadek wymień przewod zasilania alternatora.
Sądzę że masz do wymiany koło pasowe alternatora (jeśli jest ono ze sprzęgiełkiem) .
Koło pasowe alternatora. W Renaultach występują z tłumikiem drgań i koło pasowe może przesuwać się poosiowo. 1.3, 16V ?:
Pasek ma tak być na tej rolce a piszczy bo: 1. Jest dziadowski. 2. Zużyte koło pasowe alternatora Jeśli koło nowe to trzeba je troszkęstoczyć bo wierzchołi klinów sa za wysokie i powinno śmigać nawet na starym pasku.
Koło pasowe alternatora jest już trzecie nowe i bez sprzęgła bo tak podaje ETKA VW
Zdjąć pasek uruchomić bez paska. Jeśli będzie cisza sprawdzić koło pasowe alternatora czy nie zatarte, za bardzo napinacz podskakuje.
Rewelacyjnym rozwiązaniem jest alternator od Matiza ,malutki wysoki prąd ładowania i koło pasowe jak trzeba .
da się,odkręcić sruby,odkręcic czarną osłone tylnej tarczy,"przekopyrtać" alternator tak aby koło pasowe było w dół .Ale dostęp wtedy cięzki i mozna nieuważnie połamać szczotki przy montażu.
Lepiej zapala,nie musisz często kontrolowac ust. zapłonu,same plusy. Ja wykorzystałem podzespoły z łady samary:czujnik,moduł zap.,cewkę zapłonową od poloneza(z elektronicznym zapł.).Chyba znalazłes opis.Ekranowac musisz czyjnik od wpływu pola magnetycznego "magneśnicy".Ja tego problemu nie miałem,koło pasowe do napędu alternatora umieściłem na miejscu...
Witam. kolego na 90% może to być koło pasowe alternatora. Ono się kręci w jedną stronę w drugą przeskakuje.Jeśli jest zużyte to takie dźwięki wydaje. Ja tak miałem w seacie. Po wymianie problem zniknął.
Sprawdzić to trzeba nie tylko koło pasowe ale cały napęd osprzętu razem z kołem alternatora.
Gdy silnik nie pracuje, na alternatorze a raczej na grubym jego zacisku(B+)jest napięcie takie samo jak na akumulatorze .Przełożenie silnik -alternator przez koło pasowe alternatora ,ma wpływ na wielkość ładowania,co jednak nie oznacza że to jest przyczyną.Podaj oznaczenie tych końcówek alternatora.
A jakią średnice ma koło pasowe alternatora? Podejżewam diodkę wzbudzenia. Masz miernik i chęci?
Na wbitym biegu da się normalnie obracać paskiem od alternatora oraz koło pasowe sie kreci też na wyłączonym silniku. Jak to, kręcisz paskiem od alternatora i kręci się koło pasowe na wale silnika ? Czyli masz odkręcone koło pasowe lub coś urwane.
problem rozwiązany 1. koło pasowe alternatora wymienione 2. pompa wody także i po problemie zamykam temat
Witam ponownie, więc wymieniłem koło pasowe, pasek i napinacz, nic nie stuka, ale ładowania na alternatorze brak, gdzie szukać bo ładowanie padło jak zaczęło stukać koło pasowe więc raczej alternator nie padł w tym samym momencie, a i kontrolki ładowania nie ma wcale na liczniku, wzbudzenie padło jak to sprawdzić proszę o poradę zanim wyjmę możliwie...
W wielu autach do których zaglądałem koło pasowe alternatora było dwa razy mniejsze niż koło na wale silnika, wobec tego nie jestem pewien czy przy 3000obr./min ten alternator wyda z siebie taki prąd, raczej bez przekładni się nie obejdzie. Dodatkowo alternator nie jest dedykowany do pracy ciągłej i chyba lepiej kupić nowszy alternator o prądzie rzędu...
Koło pasowe na wale jest dwumasowe i było ok.przy wynianie, koło pasowe alternatora jest zwykłe, a napinacz robi w czasie pracy silnika gwałtowne ruchy góra-dół gdy układ dostanie nagłe obciazenie np: skręt kół, włączenie klimy, wzrost poboru prądu.
1.5 obrotu wychodzi mu na kole pasowym alternatora a jak wiadomo koło to jest mniejsze od koła pasowego silnika,jedną z poszlak jest stwierdzenie, że jak zakręci te półtora obrotu to dalej nie chce się silnik obracać a autem rzuca,co wskazuje na wbicie któregoś z biegów(auto nie jest na luzie)
Któreś z kół jest najpewniej już mocno podrobione i pasek nie siedzi tak jak brak. Ja obstawia koło pasowe alternatora.
Czyli,od strony skrzyni biegów,gdzies w okolicy czujnika biegu wstecznego? Czyli koło pasowe wału to jest koło, które napędza pasek osprzętu.(alternator, pompa wspomagania itd)
Pierwszy pomysł łożysko/koło pasowe/pasek alternatora?
Im mniejsze koło pasowe na alternatorze to lepiej ,gdyż alternator będzie prędzej ładować.
Jest to koło pasowe alternatora ze sprzęgłem jednokierunkowym, czyli w jedną stronę powinno przenosić napęd, a w drugą nie. Zdemontuj pasek i sprawdź.
Jeśli alternator jest napędzany paskiem klinowym tak jak w starszych modelach, to stawiam na koło pasowe alternatora ,ponieważ jest zrobione z blachy i się poszerza, a pasek musi pracować w stożku. Pzdrawiam.
Przepraszam nie doczytałem w takim razie wydajność alternatora jest zbyt słaba. No toś błysnął intelektem. Czy alternator wydaje dziwne dźwięki typu przeciągłe wycie, nie nagrzewa się zbytnio, i czy nie robi się wyraźnie gorące koło pasowe alternatora?
Taka sama, tylko z drugiej strony alternatora. Uważaj, tam też jest klinek. Polecam założyć z powrotem koło pasowe by przytrzymać, zablokować wirnik do okręcenia tej nakrętki z tyłu- przy wentylatorze.
W dłuższej perspektywie uszkodzi napinacz i/lub koło pasowe.
Jak pasek jest słabo naciągnięty to piszczy, ewentualnie zużyte koło pasowe alternatora. Nie można też wykluczyć czegoś co siedzi w alternatorze. Jak się zdejmie pasek to bez oporów się wirnik w alternatorze kręci, nie słychać łożysk?
Koło wolnobieżne alternatora, albo rozpada się tłumik drgań skrętnych w kole pasowym wału korbowego
Witam. Do sprawdzenia- pasek, napinacz ,koło pasowe alternatora(sprzęgło),przewody(uszkodzon... izolacja. Post był raportowany. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
To nie jest żadna odpowiedź, że założyłeś taki sam jak był. Bo może był zły? Do weryfikacji koło pasowe alternatora i sam alternator. Wytarliście chociaż koła jakąś szmatą nasączoną benzyną ekstrakcyjną? Regulowałeś to po wymianie? Kiepskiej jakości paski wymagają korekty napięcia po montażu. Powodzenia. yogi009 mnie uprzedził, kasować już nie będę.
Jeśli chodzi o to koło pasowe alternatora to wymieniłem je tydzień temu rozsypało sie tak ze nie było ładowania. Kosztowało 400zł i miałem nadzieje że to od dłuższego czasu było przyczyną tej świecącej kontrolki. Ale po założeniu i przejechaniu 500 metrów zaświeciła się na nowo i tak jest do dziś
A masz koło pasowe na 17mm.
Sprawdz jeszcze koło pasowe alternatora (posiada sprzęgiełko jednokierunkowe), ewentualnie łożysko alternatora. Często uszkadza się koło pasowe wału korbowego z tłumikiem drgań. Jest tam guma która się wyrabia i z czasem traci swą elastyczność (drgania przenoszą się poprzez pasek na kierownicę). Z opisu wynika, że do wspomagania nie ma się co czepiać....
Coś obracającego się może powodować metaliczny dźwięk stukania. Między chłodnicą a silnikiem jest wentylator, napinacz, koło pasowe wału korbowego, alternator, sprężarka klimatyzacji, pompa wody. Niech mechanik-diagnosta znajdzie przyczynę.
Przyczyny to: -zużyte koło pasowe (częste) -zużyty pasek lub słabo naprężony -rozwarstwione koło dwumasowe (częste w tym moedlu)
Ok, a może pamiętasz jaka jest tam średnica wałka/piasty stojana, może przy okazji zapatrzył bym sobie w koło pasowe ?
kolego przede wszystkim jaki przebieg jeśli jakieś250 tyś to musisz wymienić koło pasowe alternatora koło jest bardzo małej średnicy i z rana są dosyć spore opory stawiane przez alternator, a jak takie koło ma nie odpowiednie kąty to i pasek się ślizga ,paski mają też wiele do życzenia i też mają różne katy przylegania a co do napinacza to pewnie stary...
Tego niestety nie wiem bo tak juz jest od momentu zakupu auta ale też mi sie wydaje ze moze koło pasowe alternatora jest przyduże. Jeśli jednak okaże się że jest przy duże to jak sie bedą miały wskazania obrotomierza bo jak wiemy sygnał jest brany z alternatora?????
Brak nagle wspomagania . Alternator sprawdzony ..teoretycznie ładuje 13,4 na kompie ...nie świeci kontrolka z ładowania ... Ale na kostce pod spryskiwaczem ..brak napięcia na cienkim kabelku w tam gdzie jest podłączona pompa wspomagania ..dzisiaj zdano podświetlenie zegar i km. Na liczniku ..nie wyświetla nic elektroniczne . Po wyłączeniu zapłonu wcześniej...
Pomiar robiłeś na klemach akumulatora ? Jeśli tak to pomierz jeszcze tak. Ostatni pomiar z opisanych tylko miernik na (+) alternatora a (-) na obudowie alternatora. Tylko uwarzaj na wirójace koło pasowe od alternatora i pasek. Jakiej mocy jest alternator w sęsie ile Amper ?
alternator koło pasowy koło pasowy krzywa koło pasowy
klawiatura labtec honda civic termostat kostka radia toyota corolla
ogranicznik przepięc urmet schemat
Błąd pomiaru wody w piecu Rational SERVI 12 Rozgrzewanie silnika Volvo XC60 2013: Ile km?