Sprawdz wiązkę przy wtyczce alternatora.
A jednak regulator.
Bsm steruje alternatorem. W parametrach swojego profesjonalnego testera masz podgląd zapewne napięcia jakie widzi ECU, bsi możesz sprawdzić podczas jazdy.
Dowolna, byle napięcie wsteczne wyższe niż 30V. Na próbę wylutuj ją i sprawdź jak się zachowuje urządzenie.
To najpierw go poskręcaj i odpal i nie grzeb na razie przy alternatorze.
Nie. Problem siedzi zapewne w alternatorze.
Pierwsze co to zmierz napięcie ładowania.Potem obejrzyj stan przewodów.Naprawa takiego alternatora nie wymaga mega kosztów.
Czy orgimalnie była zamontowana pradnica ? [url=https://allegro.pl/oferta/alternato...
ten blad dotyczy alternatora, ladowania lub braku syganlu ladowania. sprawdz ladowanie, polaczenia z alternatorem te na samym alternatorze i przy rozriszniku. zobacz tez bo parametrow mierzonych bo moze przeplywomierz siedzi lub sterowanie turbina. Dodano po 11 ten blad dotyczy alternatora, ladowania lub braku syganlu ladowania. sprawdz ladowanie, polaczenia...
Miałem kiedyś podobnie przypadek, że wymieniliśmy alternator i ladowania wciąż nie było (właśnie w ADR). Pamiętam, że wyłączenie wyłącznika elektrycznego i jego ponowne włączenie pomogło. Dlaczego tak? Nie mam pojęcia
Jeżeli doszło do spalenia alternatora świadczy to o znacznym poborze prądu lub uszkodzeniu regulatora alternatora Trzeba mierzyć napięcie ładowania podczas jazdy podłączyć voltomierz do gniazda zapalniczki Napięcie nie powinno przekraczać 14,5V przy zmiennym obciążeniu lub spadać poniżej 13 V
C zęsto pomaga tylko oryginalny regulator Ford lub wymiana alternatora
upewnij sie ze alternator ma dobre napiecie ladowania. optymalna wartosc to 14.4vol. jak jest mniejsza to akus moze byc niedoladowany. Dodano po 3 zalezy jakie to auto, jaki akumulator, czy np korzystarz z funkcji ktore potrzebuja duzo pradu
Znajomy szybko wyczaił ze komutator sie spalił Jeszcze wyjaśnij co masz na myśli pisząc komutator, bo taki element w alternatorze nie występuje ( chyba że masz tam prądnicę, w co szczerze wątpię ). Elektryk ze mnie żaden, powtórzyłem tylko słowa ów kolegi który tak własnie nazwała przepalony element :), faktycznie mogło chodzic o regulator napięcia...
Może jest tak: alternator- informacja o ladowaniu drugi -predkość jazdy.
Na rozruszniku powinna być złączka dwuprzewodowa do złączania z odcinkiem w kierunku alternatora. Przekaźnika nie ma.
Witam ponownie, tak jak pisalem zbralem sie na ten zlom, jedna dioda na plytce ujemnej w motku diodowym byla uszkodzona, wymienilem mostek i po zalozeniu alternatora ladowania brak, po czasie zaczelo rosnac o 0.20V i doszlo do 13,5V po przekroczeniu ok 1,5 tys. obrotow ladowanie wzrasta do 15V. Czy to normalne?
sprawdzic przewody aku-rozrusznik aku-alternator napiecie ladowania a masy. dokladnie przebicia ?? :)
Zaloz regulator 28.8V (tyle powinno byc dla aku 24V), tylko musisz wiedziec ze aby alternator uzyskal takie napiecie musi miec duzo wieksze obroty niz dla 14.4V. A jesli nie ma obawy o nadmierny prad ladowania to moze sie obejsc i bez regulatora.
Witam W capku masz + na mase wiec po 1 zamień bieguny po 2 zacisk 30 to ładowanie polaczgo przewodem przynajmniej 6 kwadrat z + na rozruszniku po 3 teraz wzbudzenie mozesz to zrobić na 2 sposoby 3.1 wtkorzystaj regulator z poldka --taka duza puszka zasil ja na 15 z + przez stacyjke tak zeby dostawala napiecie po włozeniu kluczyka drugi zacisk 67 polacz...
Uszkodzone sprzęgło alternatora najpewniej. Często pada sam alternator tj mostek diodowy. Vaccum pompa na alternatorze stąd twardy pedał. Pamiętaj aby zawsze podać silnik tutaj 2.0crdi.
fiat code nie ma nic wspolnego z ladowaniem ale znajac dobrze fiata to skonczyl ci sie alternator jesli auto ma powyzej 2 lat to pekaly obudowy alternatora bedzie widac z kanalu od spodu najpierw brak ladowania chociarz lampka nie zaswieca sie bo jest zwarcie uzwojen do masy potem konczylo sie zatrzymaniem alternatora
Trzeba prawdopodobie sprawdzic diody bo od lampki sa inne(3 diody) a od ladowania inne(6) i lampka moze gasnac a diody robia zwarcie i hamuja alternator i moze dlatego piszczy trzeba na poczatek sprawdzic prad ladowania jaki wychodzi z alternatora.
Witam z ta zaroweczka to chyba zart Ona jest tylko wskaznikiem ladowania. Wirnik alternatora nie jest przez nia zasilany.
Po dodaniu gazu tez jie ma ladowania?
Co do poboru pradu przez ten kompresor to 25 A przy 12 V daje cos okolo 300 W. Dla porownania zapalone swiatla pobieraja ok 170 W. Alternator Matiza ma maksymalny prad ladowania 55 A wiec przy podwyzszonych obrotach powinien akumulator wytrzymac i nie zostac zbytnio rozladowany jednak po takim pompowaniu pozostawilbym samochod na chodzi przez pare minnut...
Alternator nie laduje akumulatora pradem 30A. Typowy prad ladowania to 1/10 pojemnosci.
wszystko się zgadza z przebiegiem instalacji, ale alternator juz byl wymieniany - nic to nie dalo i mam stary. Może nie trafili z typem alternatora i dlatego nie ladowania po wymianie, ale wydaje mi się że to inny problem bo mam dwa błędy identyczne jak kolega w pierwszym poście.
Mialem podobny problem, wina byl walniety stojan na alternatorze, napiecie spadalo ponizej 12V i takie podawalo na komputer. Miernik cegowy tez pokazal bardzo niski prad ladowania.
Tak jak w temacie co ma wiekszy sens naprawiac alternator przy braku ladowania i nie wiadomo co poszlo czy wymienic na uzywke
To na początek prosimy o pomiary napięć ładowania.
A jak sprawdzić to napięcie wyjściowe z alternatora ? Bezpośrednio przy alternatorze na jakiś stykach czy na któryś kablach ?
witam albo alternator strzelił bo nie ma ladowania z tego co czytam pojechac do serwisu zeby sprawdzili albo do elektryka na 100% alternator .... dlatego nie ma ladowania i nie laduje podczas jazdy .....
ja na twoim miejscu bym uciagnal pasek na alternatorze,w momecie ladowania alternator stawia duzy opor i moze sie slizgac ,a jezeli to nie pomoze to moze byc wina regulatora napiecia,dioda jak by padla to by robila zwarcie i swiecila by kontrolka,a ladowania nie mozna sprawdzac z odlaczona klema bo mozesz spalic diody.pozdro...
Prosty sposob to dioda polaczona szeregowo z zarowka 21 W. Zarowka ogranicza prad ladowania do 2A. Napiecie brane z akumulatora samochodu, wiec nie wzrosnie ponad dopuszczalne. Aby uniknac ladowania dodatkowego akumulatora z akumulatora samochodu zastosowac czujnik /rezystor 0.1 oma/ ladowania alternatora + przekaznik ktory odlaczy ladowanie, gdy alternator...
W fordzie w silnikach Diesla musisz dobierac alternator po VIN, wlozyz inny, ladowanie bedzie ok ale jest jeden minus, bedzie Ci sie swiecic non stop kontrolka ladowania na zegarach i nie zgasnie dopóki nie włożysz prawidlowego alternatora. Poprostu elektronika altka musi być zgrana z wyposarzeniem auta: el. podgrzewana szyba czołowa czy fotele itd....
skontroluj poziom plynu chlodniczego,a co do alternatora to zmierz najpierw prad ladowania tego alternatora wtedy bedzie latwiej o rade. Pozdrawiam.
W jakim celu ktoś potrzebowałby montować koło pasowe ze sprzęgłem na alternatorzę! ????? [url=https://www.hella.com/techworld/pl/...
ja mam odobny problem. Jak podlanczam alternator bez zadnej kontroli to wszystko jest ok. Ale wystarczy tylko podlaczyc kontrolke ladowania i alternator jest strasznie cieply. Ma ktos schemat jak podlaczyc ten alternator?
Waraz : wez cegi pomiarowe zaloż na kabel od akumulatora i odpal samochod przy rozładowanym aku : 50A ladowania to nic nietypowego ( skad bzdure o tym ze alternatory maja ogranicznik wzieleś to nie wiem ) Jedynie ogranicznik pradowy mialy pradnice ale tylko dlatego by wirnika nie spalić.
a pod co podlaczyc kontrolke ladowania ???
Witam, mam zagadke z moim Mercedesem Compressor 2001r. Brak ladowania, znalazlem przepalony bezpiecznik na kablu b+ alternatora - wymieniony i wciaz jest brak ladowania. Czy uszkodzony bezpiecznik mogl uszkodzic alternator ? Pracowal w takim przypadku bez obciazenia...
No tak... ale gdyby bylo zwarcie na alternatorze... to chyba zarzylaby sie kontrolka ladowania ??? jakich pomiarow dokonac ???
czyli latem jak mialem napiecia ladowania alternatora 13,1-13,4V wszystko bylo ok? Juz mi chcieli alternator wymieniac... Nie do końca i nie zawsze. Zwłaszcza w nowych samochodach. Tam o tym czy akumulator jest ładowany i do jakiego napięcia decyduje komputer. W nich często się zdarza że jak samochód stoi w korkach to ładowanie mimo niskiego napięcia...
Diody do sprawdzenia, wyjac alternator, wylutowac i sprawdzac po kolei kazda sztuke ;) Mozesz tez to sprawdzic na pracujacym silniku oscyloskopem jesli masz, awaria diody wyjdzie na monitorze. A jak laduje alternator, napiecie ladowania pod obciazeniem?
zanim kupisz nowy akumulator sprawdz gestosc elektrolitu w celach i napiecie ladowania alternatora.
Akurat tutaj nie potrzeba pasty. Jeśli mostek byl zmieniony na 12 diod widzę to raczej nie padl. Sprawdziłeś pod obciazeniem 100W diody? Nie było ladowania? Jakie auto?
Witam. Zobacz mój poprzedni post, u mnie sprawę tą rozwiązały przekaźniki, ale inne wyjście jeszcze to wstawić akumulator 45Ah i alternator.
Do srobki "bat" podlanczasz gruby plus z akumulatora. Do wtyczki przychodzi cienki kabelek z lampki ladowania.
Tak ,starsze alternatory Fiat 125p przykładowo ,posiadały alternator sześcio -diodowy.Regulator był zasilany z akumulatora ,po włączeniu stacyjki. I dodatkowo musialbyc przekaznik kontrolki ladowania :) W dzisiejszych konstrukcjach juz nie spotykane te "6".
moze wymien alternator, moze nie miec ladowania i dlatego tak jest
witam mam pytanie czy przy alternatorze jak podlaczyc kontorlke ladowania ? plus od kabla wzbudzajacego altek a - na masie ??
Witam W jaki sposob moge srawdzic sprawnosc ladowania tego alternatora? ???????
A co odpowiada za wzbudzenie w tym altku, diody sa w regulatorze razem czy gdzies przy prostowniczych szukac? Rozbiore jeszcze ten stary padniety dla nauki. Mozna gdzies jakis schemat tego alternatora i/lub schemat elektryczny ladowania w C5 w necie zobaczyc?
Ladowania ? Rozumiem alternator ? Akumulator zakupilem nowy dokladnie do tego modelu
Nie bardzo rozumiem, skad te pytania i cala "filozofia". Nie ma prostszego obwodu w samochodzie, niz obwod ladowania. Alternator nie laduje - alternator do wymiany (ewentualnie naprawy).
Witam, w Renault Scenic 2001r przy wylaczonym zaplonie pali sie kontrolka ladowania alternatora. Czy przyczyna moga byc zwarte diody dodatnie???
Jak masz czym to zmierz napięcie na pokładzie, na wyłączonym i włączonym silniku. A jak zapala? Usterka ładowania akumulatora to najczęściej uszkodzenie alternatora, jego regulatora lub przewodów ( kostka ma alternatorze. Pozdr. J.
Alternator sprawdziłem miernikiem i nie było ladowania więc o co tobie chodzi
Witam wszystkich ..Po uruchomieniu silnika nie gasnie lampka ladowania! Mam alternator hitachi, zostal wymieniony mostek prostowniczy i regulator napiecia w calosci na nowe. Po odpaleniu silnika ladowanie wynosi 14.2 V. Co moze byc przyczyna tej usterki ?
A dlaczego mógłby być zły jak pracuje w nim juz jakieś 1,5roku. Teraz nie dawno się takie rzeczy zaczęły dziać.. Ale przecież 2V ładowania to chyba trochę mało?? A na akumulatorze 11V. Jak zmierzyles ze masz 2 volty, chyba nie odlaczyles przewodu ladowania od akumulatora? Akumulator moze miez zwarta cele co powoduje ze napiecie jest nizsze a zatem...
Sprawdziłeś miernikiem po odpaleniu auta czy akumulator jest ładowany z alternatora?
Witam.Warty sprawdzenia zawor EGR .Wymontowac wymyc,nagar usunac zlozyc i zamontowac.Zapewne blad bedziesz musial skasowac.Sprawdz tez napiecie ladowania alternatora.
Usterka alternatora ,reszta to następstwa braku ładowania.P
Jakie napięcie podaje alternator?
1. Czujnik temperatury zewnetrznej 2. Czujnik braku plynu chlodzacego 3. Masa ze styku 31 przelacznika swiateł 4. Reset wskazan MFA 5. Masa – jak w pinie 3 6. Reset wskazan MFA 7. Sygnal predkosci auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegow 8. Czujnik cisnienia oleju 1.8 bara 9. Czujnik cisnienia oleju 0.3 bara 10.Syngal obrotomierza –...
Prawdpodobnie ulegl uszkodzeniu uklad prostowniczy na diodach, lub dodatkowe diody sluzace do zasilania wzbudzenia ( jesli sa ). Nalezy rozebrac odlaczyc uzwojenia i sprawdzic wszystkie diody. Czy uzwojenia nie maja uszkodzen mechanicznych ( przetartych izolacji )? Napiecie jakie powinien dawac alternator w czasie ladowania to jest okolo 14V przy predkosci...
Witam. Jeżeli dobrze kojarzę to patrzac na alternator przewod od kontrolki ladowania do alternatora wychodzi z wiazki przewodow ktore znajduja sie w plastikowej rurce wiec sa osloniete ale nie wiem w ktorym miejscu wchodza do deski rozdzielczej lub do skrzynki bezpiecznikow. Czy powodem swiecenia sie kontrolki moze byc nawet problem z jedna masa silnika...
dzis mialem ten sam problem brak wspomagania najpierw mrugala ikonka kierownicy potem zaswiecila sie i tak juz zostalo podlaczenie vag-a nic nie pokazalo brak blendow okazalo sie ze kabelek od alternatora (niebieski) zerwany brak ladowania wiec i wspomaganie zniklo(elektryczno-hydrauliczne). rozpoznacie to po braku lampki ostrzegawczej ladowania po...
Opelek jest z silnikiem Y17DT i z klimatyzacja oraz z alternatorem HITACHI 100A. Masa byla sprawdzana, dolaczono rowniez drugi rownolegle przewod do kabla masowego. Przed awaria i teraz na pulpicie po zaplonie zapala sie zolty symbol auta z kluczem i dopiero po paru minutach gasnie. Obecny stan - rowniez uszkodzeniu ulegl nowy alternator. Brak ladowania...
temat zamykam, nie podano jaki typ alternatora ( producent)
Economy mode wylacza sie po detekcji ladowania przez alternator. I to chyba działa, tryb wyłącza się po uruchomieniu. Tam spada napięcie PO ZGASZENIU silnika lub auto widzi zbyt niskie napięcie w sieci. Dobrze to interpretuję?
W alternatorze padl mostek prostowniczy. Po wymianie mostka i zalozeniu alternatora, kontrolka ladowania lekko żarzy, widac to tylko po zmierzchu, gdy mam włączone dodatkowe odbiorniki pradu np. dmuchawa, podgrzewana szyba. Kontrolka przygasa natomiast na wyzszych obrotach. Elektryk sprawdzał miernikiem i jest dosc dobre ladowanie, natomiast spada przy...
Witam Zaczelo sie banalnie zerwanym paskiem od alternatora. Niestety po zalozeniu nowego i odpaleniu silnika zaczela sie palic kontrolka ladowania a alternator sie grzeje. Jakies pomysly?
Zla Masa, uszkodzony regulator, oberwany przewod ladowania pomiedzy alternatorem a rozrusznikiem i uszkodzony sam alternator.
Pokaz mi bezpiecznik na przewodzie od ladowania aku to cie ozłocę. Pomyliły się koledze bezpieczniki.
Za jakiś czas nie odpali, tak podejrzewam. Trzeba to sprawdzić, może zużyły się szczotki w alternatorze.
Tak, do zarowki od ladowania nie podłączasz masy bo ona jest brana z alternatora. Jeden koniec zarowki to + po stacyjce a drugi koniec zarowki podłączasz do D+ i R
Rozumiem, ale błąd był przed wymianą regulatora na nowy, a teraz po skasowaniu błędów już się nie wyskakuje ponownie, ale alternator nie ładuje. opisz cos wiecej , kontrolka ladowania swieci? alternator sie grzeje? sam regulator wymieniales? jak wygladaja pierscienie na wirniku? po dodanie gazu napiecie maleje czy stoi?
nie podlacza sie alternatora przez stacyjki i ineprzelaczniki tylko bezposrednio do akumulatora!!!!!. najlepiej na rozrusznik bo krotki przewod. Pozadna masa!! przez stacyjke zalaczasz tylko lampke ladowania.
zeby byc pewnym trzeba by sprawdzic prad ladowania na alternatorze , osobiscie uwazam ze 45Ah bedzie dla ciebie wystarczajace
Witam wymieniłam alternator bo nie było ladowania. Teraz jest taki problem przy światłach o radiu jest ok napięcie 13 a gdy włączę nadmuch i klimę napięcie spada nawet do 9 od czego to może zależeć . Pomocy
To nie jest takie proste,informacja o ladowaniu idzie przewodem czarno/bialym z pinu 46 ECU do elektroniki zegarow.Na podstawie tej informacji elektronika zegarow gasi kontrolke ladowania Tu masz schemacik obwodu ladowania
Witam, w piatek oddalem alternator do sprawdzenia. Problem - palaca sie dioda ladowania alternatora przy wylaczonym zaplonie. Warsztat stwierdzil przerwe w diodzie ujemnej. Czy tak rzeczywiscie moze byc i jaki ona ma zwiazek z paleniem sie diody? ---- Wydzielono z tematu: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum//v... Renault...
Wlasnie dziwi mnie kwestia tego gdy nie ma ladowania po odpaleniu to czemu mi nie zalacza sie kontrolka akumulatora?? Raz tylko mialo to miejsce po przejechaniu 2km(kontrolka zadzialala) kolejne razy to odpalenie bez ladowania(zmierzone miernikiem) kontrolki brak na wyswietlaczu. Dzisiaj o dziwo rano zadzialalo ladowanie odrazu po odpaleniu. A kontrolka...
LEDówki dobrze podpowiada, lecz ja bym połączył ten wskażnik pod zacisk akumulatora i alternatora natomiast bocznikiem byłby ten istniejący przewód, szeregowo z wskażnikiem opór do regulacji zakresu, lecz jeden minus, wskaże tylko ładowanie bo prąd do stojącego alternatora nie płynie.
No tez prawda dobra kwestia chlodzenia zamknieta. Jeszcze pytanko alternator z niego 2 przewody mierzac miernikiem napiecie stale 12 v czasem wcale jest dioda na czerwonym kablu czy ona robi problem? Ladowania brak .czy ten alternator potrzebuje wzbudzenia?
do sylwek9999 pozdrawiam to znacy ze to sa minimalne obroty ladowania czy alternator jest wolno obrotowy i daje przy 1200 obrotach 24 v
Mam pytanie . Jezeli w samochodzie ciezarowym ( 24 V ) uszkodzi sie alternator to jakie moze powstac maksymalne napiecie ladowania? chodzi mi o to czy jest to powyzej 34 V czy tez nie?
Jezeli chcesz podladowac akumulator,to lepiej podladuj go prostownikiem.Bo w przypadku ladowania go alternatorem w samochodzie,to skorka nie warta wyprawki.Spalisz wiecej paliwa niz zaplacisz za prad.A i silnika szkoda.
Czy alternator idzie przez bezpiecznik przy ladowaniu do akumulatora?
a czy nie moze byc tak ze alternator wzbudza sie przez kontrolke ladowania
blinker - kierunkowskaz (na pewno masz tylko jeden kabelek bez rozróżnienia strony) kl 58 - +12V - zacisk 58b z wylacznika swiatel - do podswietlania zegarow po wlaczeniu swiatel. temp - Wskaznik temperatury cieczy chlodzacej tank - Wskaznik poziomu paliwa w baku masse - Masa ze styku 31 przelacznika swiatel ( w każdym razie minus obojętnie skąd bedzie)...
Zamiast sprawdzac styki przy stacyjce itp. aby wykluczyc ronice napiecia wystarczy aby kolega wzial sobie zwykla kontrolke samochodowa w postci zarowki podpiol jednum koncem do zacisku alternatora ktory idzie na kontrolke a drugi do + akumulatora i bedzie widomo czy to alternator nawalil czy kontrolka ladowania zle wskazuje. Chociaz kolega powyzej ma...
Witam! Chcialbym podlaczyc dodatkowa kontrolke ladowania do alternatora. Czy wpiecie malej zaroweczki 5W pomiedzy zaciski D+ i B+ nie zaszkodzi niczemu? Mowa o alternatorze bosch 120A o ile ma to jakiekolwiek znaczenie. Pozdrawiam
Ładowania brak. Alternator i instalacja sterująca nim do sprawdzenia.
Pracą alternatora zarządza sterownik silnika ... Czy jestes pewny, ze ECU steruje alternatorem? To silnik benzynowy i chyba nie ma tam odciazania czy dociazania silnika przez zmiane napiecia ladowania. Wg mnie, ten przewod do sterownika silnika to tylko informacja o ladowaniu. Alternator jest wzbudzany przez BSI (niestety).
Załozyłem nowa elektryke do T25 ale nie odpala ze stacyjki kontrolka sie swieci ale nie odpala. Na krótko odpala. Zrobilem schemat jak dla dziecka na podsawie orignalnego zeby sie upewnic... co do kabli to sprawdzałem + ze stacyjki i styk jest, kabel + od akumulatora i rozrusznika też w porządku bo jak złączyłem to rozrusznik odrazu załapuje, masa od...
Proponuje sprawdzic alternator pod wzglendem ladowania jesli bedzie ladowal wiecej niz 14,20 v oznacza ze jest uszkodzony i bedzie stawial duzy opor co w rezultacie daje efekt wstrzymywania jego pracy bedzie palil i niszczyl paski. Pozdrawiam
Silnik powinien nie pracować, zapłon włączony - kontrolka akumulatora świeci normalnie. W tej chwili cienki idący z auta odpiąć z alternatora i połączyć z blachą pojazdu czyli masą - kontrolka akumulatora znów świeci normalnie. Łączymy jak było poprawnie z powrotem i odpalamy silnik - kontrolka gaśnie praktycznie gdy jeszcze mamy kluczyk w palcach,...
ladowania alternator ladowania sprawny alternator alternator kontrolka ladowania
zmywarka amica silnik schemat zasilacz antenowy elektryczna tylna klapa
generator ozonu generator ozonu
Jak odkręcić głowicę w Scania R450? Schemat instalacji elektrycznej Scania Irizar 2002