upewnij sie ze alternator ma dobre napiecie ladowania. optymalna wartosc to 14.4vol. jak jest mniejsza to akus moze byc niedoladowany. Dodano po 3 zalezy jakie to auto, jaki akumulator, czy np korzystarz z funkcji ktore potrzebuja duzo pradu
sprawdzic przewody aku-rozrusznik aku-alternator napiecie ladowania a masy. dokladnie przebicia ?? :)
Diody do sprawdzenia, wyjac alternator, wylutowac i sprawdzac po kolei kazda sztuke ;) Mozesz tez to sprawdzic na pracujacym silniku oscyloskopem jesli masz, awaria diody wyjdzie na monitorze. A jak laduje alternator, napiecie ladowania pod obciazeniem?
Mialem podobny problem, wina byl walniety stojan na alternatorze, napiecie spadalo ponizej 12V i takie podawalo na komputer. Miernik cegowy tez pokazal bardzo niski prad ladowania.
Zaloz regulator 28.8V (tyle powinno byc dla aku 24V), tylko musisz wiedziec ze aby alternator uzyskal takie napiecie musi miec duzo wieksze obroty niz dla 14.4V. A jesli nie ma obawy o nadmierny prad ladowania to moze sie obejsc i bez regulatora.
zanim kupisz nowy akumulator sprawdz gestosc elektrolitu w celach i napiecie ladowania alternatora.
Witam.Sprawdz jakie masz napiecie ladowania, przy tych amerykanskich alternatorach gdy uszkodzi sie regulator napiecia to wszystko gra ale wskaznik temperatury pokazuje glupoty,napiecie ladowania w tym samochodzie musi byc miedzy 13.8-14.7v na wlaczonych swiatlach.
Mam pytanie . Jezeli w samochodzie ciezarowym ( 24 V ) uszkodzi sie alternator to jakie moze powstac maksymalne napiecie ladowania? chodzi mi o to czy jest to powyzej 34 V czy tez nie?
Witam.Warty sprawdzenia zawor EGR .Wymontowac wymyc,nagar usunac zlozyc i zamontowac.Zapewne blad bedziesz musial skasowac.Sprawdz tez napiecie ladowania alternatora.
Witam W capku masz + na mase wiec po 1 zamień bieguny po 2 zacisk 30 to ładowanie polaczgo przewodem przynajmniej 6 kwadrat z + na rozruszniku po 3 teraz wzbudzenie mozesz to zrobić na 2 sposoby 3.1 wtkorzystaj regulator z poldka --taka duza puszka zasil ja na 15 z + przez stacyjke tak zeby dostawala napiecie po włozeniu kluczyka drugi zacisk 67 polacz...
Wlasnie dziwi mnie kwestia tego gdy nie ma ladowania po odpaleniu to czemu mi nie zalacza sie kontrolka akumulatora?? Raz tylko mialo to miejsce po przejechaniu 2km(kontrolka zadzialala) kolejne razy to odpalenie bez ladowania(zmierzone miernikiem) kontrolki brak na wyswietlaczu. Dzisiaj o dziwo rano zadzialalo ladowanie odrazu po odpaleniu. A kontrolka...
Jak pisalem, ponad 14V napiecia ladowania na akumulatorze jak jest normalnie bez kontrolki czyli ladowanie OK. Jak pojawia sie kontrolka nie moge zmierzyc bo jade autem, musialbym stanac i zmierzyc napiecie ladowania bez wylaczania silnika.
ladowanie to nie pomiar napiecia lecz pradu ladowania regulator jest po to aby napiecie ladowania nie przekroczyło 14.4V bez regulatora alternator ładował by na maxa!
Jest to napiecie zbadane po 14h od ladowania w temp 0 C do -5 C Ja go ładuje z alternatora napiecie 13.9-14V Zastanawiam się jak to możliwe że po 6-7 godzinnym pracy webasto wystarczy podłączyć pod alternator na 30min aby rano było ww. napiecie Nie obowiązuje zasada czas pracy webasto = czas jazdy? Czy to tylko do mokrego obowiązuje?
Witam, Zacznij od rzeczy najprostszych - napiecie alternatora, gdy nie dziala pompa. Jesli nie ma ladowania, nie ma wspomagania.
Witam. Mam pewne zapytanie odnośnie tego zetora. Jest w nim instalacja 12v z rozruchem na 24v. Moje pytanie jest takie: ile powinno wynosic napiecie ladowania na kazdym akumulatorze jeżeli alternator podaje napiecie 14.5v? U mnie problem jest w tym ze na jednym akumulatorze jest napiecie 13,9v a na drugim 13,6v a wydawaloby sie ze powinno byc 14,5v...
Przypuszczalnie ktos podczas regeneracji przetoczyl wirnik-czesc metalowa- i z tego powodu piszczy i ma za male napiecie ladowania.
a jakie jest napiecie ladowania,sprawdzales?
normalne napiecie ladowania to ok 14.4V. sprawdz jescze diody w alternatorze. moze byc ktoras upalona.
napiecie ladowania zalezy od regulatora . sprawdz naciag paska alternatora
Prosty sposob to dioda polaczona szeregowo z zarowka 21 W. Zarowka ogranicza prad ladowania do 2A. Napiecie brane z akumulatora samochodu, wiec nie wzrosnie ponad dopuszczalne. Aby uniknac ladowania dodatkowego akumulatora z akumulatora samochodu zastosowac czujnik /rezystor 0.1 oma/ ladowania alternatora + przekaznik ktory odlaczy ladowanie, gdy alternator...
maluch A-grupa... Nie ma radia, nie ma alarmu... Napiecie ladowania (przy samym alternatorze) wynosi kolo 16V a do aku dochodzi 14.5 czyli chyba prawidlowo... Sprawdzalem juz wszystko od strony mechanicznej a na elektryce sie nie znam... Czy moze to byc jakies zwarcie?
Tu nie ma cudow. Napiecie na przewodzie wzbudzenia, po wzbudzeniu alternatora, pochidzi z mosta wzbudzenia. Jesli zanika, to musi byc uszkodzony alternator (mostek wzbudzenia lub regulator. BSI podaje napiecie wzbudzenia co jakis czas, bo nie widzi napiecia ladowania. Jesli nie wierzysz, podaj napiecie wzbudzenia z zewnatrz (przez lampke, oczywiscie)...
na starym akumulatorze tez tak sie grzal wiec kupilem nowy akumulator i dalej sie grzeje a napiecie ladowania wynosi okolo 14.60
"tam", to znaczy gdzie? Jednak gdzie by to nie bylo, to 0V na linii zasilania moze sie tylko pojawic przy fatalnym stanie instalacji. Wiadomo co autor mierzy i jak? Nic na ten temat. Zreszta napiecie ladowania 15.8V nie jest czyms niezwyklym. Moze ciut za wysokim ale... czym to mierzone, jaki stan akumulatora itd itp
Dyskusja nieco dla sztuki. Pominięto wszelkie informacje o sprzęcie i warunkach jego pracy. Czyli jaki akumulator, gdzie pracuje i na jakich parametrach (warto mierzyć). akumulator: centra plus 50Ah, auto: vectra b 1.6 z 99r., alternator bosch 70A, napiecie ladowania ze swiatlami - 13.9V, pobor pradu na postoju - 90mA, wzmacniaczy nie ma, jest tylok...
No tez prawda dobra kwestia chlodzenia zamknieta. Jeszcze pytanko alternator z niego 2 przewody mierzac miernikiem napiecie stale 12 v czasem wcale jest dioda na czerwonym kablu czy ona robi problem? Ladowania brak .czy ten alternator potrzebuje wzbudzenia?
Prawdpodobnie ulegl uszkodzeniu uklad prostowniczy na diodach, lub dodatkowe diody sluzace do zasilania wzbudzenia ( jesli sa ). Nalezy rozebrac odlaczyc uzwojenia i sprawdzic wszystkie diody. Czy uzwojenia nie maja uszkodzen mechanicznych ( przetartych izolacji )? Napiecie jakie powinien dawac alternator w czasie ladowania to jest okolo 14V przy predkosci...
Witam Bardzo prosze o informacje czy to jest prawidlowe ze po zapaleniu samochodu napiecie na akumulatorze wynosi ok12v i brak ladowania chyba ze zwiekszy sie obroty silnika.Dopiero po jakims czasie alternator chyba zaczyna ladowac bo napiecie wzrasta do 14V
Witam. Mam taki kłopot. Po odpaleniu silnika na zimno napięcie ładowania utrzymuje sie w granicach 14.3/14.4V. Po włączeniu swiateł spada nieznacznie. Jednak po ponownym odpaleniu ciepłego silnika nap. jest na poziomie 17.6/18.2V i nawet załączenie swiateł nie powoduje spadku napięcia. Pytanie: czy winny za takie objawy jest regulator napięcia, czy...
Malowany Dodano po 1 Szczotki wymienilem na nowe i tak. Teraz jak wlozyc wirnik w nie? Jakis pomysl? Dodano po 1 Zlozone. I tak. Napiecie na aku mam 14.4 14.5 a z alternatora 14.6 do 14.7 a blad ladowania dalej sie zapala
Czy wiekszy prad wzbudzenia daje wyzsze napiecie ladowania? Tak.
Nie przejmuj się - u mnie jest to samo. Po prostu po naładowaniu akumulatora alternator pracuje praktycznie bez obciążenia i dlatego regulator lekko "świruje" mrugając lampką. Możesz to sprawdzić - jak kontrolka będzie mrugać to zapal światła - zobaczysz, że zgaśnie jak tylko alternator zostanie obciążony... Nie wiem jaki masz alternator czy taki sam...
Witam ponownie, pomierzylem napiecie przy troche podwyzszonych obrotach (okolo 1000 -1100) i napiecie juz jest prawidlowe (ok 14V). Czy gdyby padla jedna z diod niskopradowych to napiecie mogloby sie tak zachowywac (okolo 800 - praktycznie brak ladowania, 1000-1100 napiecie prawidlowe)? Pozdrawiam Hagi
wiec tak... po pierwsze mierz napiecie ladowania zaraz za alternatorem i na akumulatorze podlaczas ten twoj miernik albo + do +, - do - (tak wedle fotki) i zakres DC V 50 albo z 3 wyjsciami COM (tak to sie zazwyczaj nazywalo) i opis cos ala VΩ lub V/Ω i sprawdzasz wtedy minus do com a plus do V a potem bedzie sie kombinowalo moze regulator...
bardzo podobny jest w huyndaiu Pony tylko ten ma chyba dodatkowe wyjscie wirnika do podlaczenia obrotomierza. Ten gruby bialy to wiadomo bezposrednio do akumlatora. styk L to kontrolka ladowania wpieta pomiedzy L a 12v po stacyjce styk S to prawdopodobnie napiecie odniesienia i podlacza sie typowo to do styku +12v po stacyjce Ale ostatnio mialem w rece...
Alternator będzie w niego pakować ile da radę, czyli może nawet 100A, to ani zdrowe dla akumulatora ani alternatora. Poza tym alternator nigdy go nie doładuje do pełna. Przez ile? Przez 10min? Jak nie naladuje jak daje 14.5v to naladuje prostownikiem co się przy 14.2 wylacza? Prostownikiem ponoc nie wolno bo to agm a te ładowarki to i to przecież ładują...
No wiec tak poniewaz szczotki i ten regulator jest w srodku alternatora mysle ze jest to alternator hitachi. Po odpaleniu silnika i wiadomo odczekaniu 30 sekund napiecie ladowania bylo 12,5 v po wlaczeniu swiatel spadlo na 12,3 przy 3000 obrotach napiecie wynosilo 13,5 v nie wiem teraz juz sam wedlug ksiazki "sam naprawiam" do tej astry napiecie znamionowe...
Dziekuje bardzo i prosze o porade. Brak kontrolki ladowania oraz samego ladowania. rozebralem go na czynniki pierwsze, wszytkie diody sprawne, uzwojenia ok. Niema przebic na mase, wirnik tak samo. Napiecie pomiedzy + a kontolka ladowania obecne jednak gdy podlaczymy w to miejsce zarowke ginie
Przed wymianakontrolka palila sie non stop, napiecie ladowania ponizej 14V. Regulator nowy to zamiennik CARGO, czy jakos tak
Rozumiem, ale błąd był przed wymianą regulatora na nowy, a teraz po skasowaniu błędów już się nie wyskakuje ponownie, ale alternator nie ładuje. opisz cos wiecej , kontrolka ladowania swieci? alternator sie grzeje? sam regulator wymieniales? jak wygladaja pierscienie na wirniku? po dodanie gazu napiecie maleje czy stoi?
Sama zarowka nie wzbudza alternatora. Ona tylko sygnalizuje brak ladowania. Jest wpieta w obwod od wzbudzania i dziala jak bezpiecznik na przewodzie. A na przewodzie przy alternatorze napiecie jest? Moze szczotki sie zawiesily Dodano po 1 Wepnij wtyczke do alternatora i podaj bezposrednio plus z aku na zacisk od wzbudzania i sprawdz czy laduje
napiecia wyzsze ?tzn jakie?podaj wartosci..nie przekraczaja z pewnoscia 14,4 V! ,,splyniecie masy``hihi..masz na mysli mase czynna?jesli tak to ladowanie zbyt DUZYM pradem moze spowodowac jej uszkodzenie nieodwracalne..wiec przekroczenie napiecia czyli zbyt duze napiecie ladowania..powoduje uszkodzenie
A dlaczego mógłby być zły jak pracuje w nim juz jakieś 1,5roku. Teraz nie dawno się takie rzeczy zaczęły dziać.. Ale przecież 2V ładowania to chyba trochę mało?? A na akumulatorze 11V. Jak zmierzyles ze masz 2 volty, chyba nie odlaczyles przewodu ladowania od akumulatora? Akumulator moze miez zwarta cele co powoduje ze napiecie jest nizsze a zatem...
ale jak tam jest bezpiecznik to co to znaczy ze jak ładowanie będzie wyższe niz napięcie znamionowe bezpiecznika to go przepali Przepali ale po jakim czasie to zależy od tego o ile % prąd ładowania będzie wyższy od znamionowego prądu bezpiecznika. Jeżeli będzie niewiele wyższy to może naładować a bezpiecznik się nie przepali. Przykład z karty charakterystyki...
Chcialem taki ukladzi podlaczyc pod alternator, ale w moim aucie (stare auto) na kablach od alternatora caly czas jest napiecie 12V. Nie wiem jaki tam jest uklad ladowania, ale w kazdym badz razie z akusia idzie tam 12V. Myslalem zalozyc dodatkowy kabel od + z alternatora i tam jakas diode, zeby prad z akusia sie nie "cofal", ale jestem laikiem w tym...
Trzeba sie wziasc za to ladowanie, to jest alternator do kontroli, KOLO PASOWE, aku do ladowania i naciag paska klinowego. Po odpaleniu klimy spada napiecie i zapala kontrolke.
Ja proponowal bym sprawdzic na sam poczatek alternator a dokladniej mostek prostowniczy w alternatorze!!! Uszkodzenie ktorejs z diod powoduje rozladowywanie akumulatora....Sprawdz najpierw napiecie ladowania i jak ktos wyzej wspomnial pomiedzy kleme a akumulator amperomierz i sprawdz pobor pradu czy nie jest za duzy........ POZDRO
Napiecie zmierze jutro ale po dokonaniu pomiaru rezystancji kabla uwazam, iz ladowania nie bedzie gdyz od alternatora do baterii kabel jest ok... I nie sciagnalem wtyczki z regulatora bez odpiecia akumulatora... Ktos ma jeszcze jakis pomysl?
Troche nie rozumiem Twojego ukladu, ale odpowiem o napieciu na panelach. Nieobciazone panele, co ma miejsce gdy "sloneczny" akumulator jest naladowany maja napiecie nawet powyzej 20V. Ale Ciebie to chyba nie powinno martwic, poniewaz, akumulator ladowany jest przez kontroler ladowania, a przekaznik masz miedzy jednym a drugim aku. Zatem napięcie na...
witam mam problem z alternatorem w renault21 90r.Po odpaleniu chwile laduje potem zaswieci sie kontrolka od ladowania i obroty silnika lekko sie zwiekszaja i napiecie jest 12V od alternatora jak przygazuje do 3000obr/min to znika kontrolka i pojawia sie przy 1000 obr/min nieraz slychac jak ładuje i w rytm ladowania kontrolka swieci tak co sekunde sie...
jesli jest to alternator ktory ma na zewnatrz regulator to mozesz sprawdzic czy czasem to on jest padniety.Osobiscie mialem juz problemy z ladowaniem i zawsze okazywalo sie ze to regulator jest do wymiany tyle ze objawy byly inne (napiecie ladowania ponad 15V).Moze jesli napiecie masz za niskie to tez moze wina lezy po stronie regulatora lub moze to...
Witam! Przeczytalem kilka postow i nie znalazlem odpowiedzi na moj problem. Mianowicie posiadam corse 1.5D, pewnego ranka po odpaleniu kontrolka ladowania nie zgasla. Wieczorem gdy zgasilem auto wszsytko bylo ok. Sprawdzilem ladowanie na alternatorze i wynioslo 11,9V. Moje pytanie czy wynienic caly alternator czy sprobowac wymienic mostek diodowy lub...
witam i prosze o pomoc ford escort brak ladowania przez ten gwizd myslalem pasek sie slizga ale jest dobrze naciagniety kontrolka ladowania gasnie wiec niby powinno byc ale na akumulatorze jest napiecie ponizej 13,5 v wiec ladowania niema i po przejechaniu kilkudziesieciu kilometrow maszeruje go ciagle ladowac w innych postach czytalem ze to moze byc...
Dzień dobry. Panowie sytuacja ma się następująco, wyczyściłem UEC z korozji i innych zanieczyszczeń, przedmuchałem, spryskałem kontaktem i osuszyłem. niestety problem nadal istnieje. Ale za radą kolegi Strumień świadomości.... zmierzyłem ładowanie alternatora i tu zonk. Bez obciążenia wynosi 14.45, ale jak włączę światła, ogrzewanie tylnej szyby i dmuchawę...
Witam Po pierwsze, nie wiadomo, jaki masz silnik (EP3, EP3c, ET3J4). Rozna jest zasada dzialania w ET i w EP, ale w zadnym nie ma zewnetrznzgo wzbudzenia, jak pisze Kybernetes. Nie radze wiec montowac zamiennikow, tym bardziej, ze w EP regulator jest sterowany przez ECU (zmienne napiecie ladowania). Nie daje glowy za zycie ECU, jesli zalozysz alternator...
Ciekawy regulator nabyłeś. z twego opisu zrozumiałem, że reguluje zarówno 12 V jak i 24 V. Chyba coś nie zgadza się Przepraszam za pomyslke, rzeczywiscie podalem wszystkie parametry tego regulatora co byly wypisane na opakowaniu, a mnie dotyczy tylko 28V ±0,5, bo mam wersje 24V tego urzadzenia. Co do alternatora to spisze go dzisiaj i zmierze...
Ta Twoja prądnica daje 0.3v czyli o wiele za malo aby naladowac akumulator, prawdopodobnie bateria bedzie działać jako zasilanie do silnika (jezeli na niej bedzie wiekszy potencjał niz 0,3v), czyli bedzie oddawac prąd zamiast go brać, napiecie ladowania musi byc lekko wyzsze, tak jak masz alternator w aucie, akumulator jest 12v a alternator wytwarza...
Uzwojenia laczy sie w gwiazde. Podstawowy problem jaki bedziesz mial to regulacja napiecia ladowania , poniewaz sa tam magnesy stale i jesli tego nie przerobisz to cala przerobka do niczeg sie nie bedzie nadawala .W orginalnych alternatorach uzwojenie wirnika zasilane jest przez regulator napiecia , ktory to reguluje napieciem ladowania i utrzymuje...
Dzis znalazlem artykul na temat akumulatorow i alternatorow. "Zdarzają się przypadki przeładowania akumulatora poprzez wysterowanie przez regulator prądów dużo wyższych niż dopuszczalne, pomimo prawidłowego napięcia mierzonego na zaciskach akumulatora (przyczyną może być uszkodzony lub źle dobrany regulator)." Czy tak faktycznie moze byc, ze bede mial...
Nalezy takze wziac pod uwage moc ukladu, a nie tylko samo napiecie. tak czy siak nie widzialem samochodu z zaplonem bateryjnym , ktory bez ladowania pracowal by normalnie.
ladowanie na poziomie 8 V to wina wylacznie alternatora czy tez regulatora napiecia, nie wiem ktore wymienic na nowe i czy wymaina wogole pomoze podniesc napiecie ladowania do 14,4 V. i jeszcze pytanie laika ladowanie mierzy sie na aku czy odlaczonym aku i przewodach biegnacych do niego.
Witam, w ostatni weekend zdarzylo sie, ze samochod nie odpalil po godzinnym postoju. Po odpaleniu "na pych" i zajechaniu do domu (ok 25 km) akumulator nie wykazywal oznak zycia (po przekreceniu kluczyka zero reakcji, gasnie wszystko na wyswietlaczach, centralny zamek tez "zdechl"). Po naladowaniu akumulatora pojechalem do mechanika, ktory stwierdzil,...
Masz diesla, jeśli jest często odpalany na krótkie dojazdy akumulator może paść- alternator nie nadąży go doładować. Tak zakładam. Dlatego wystąpił problem z rozruchem. Do sprawdzenia pozostają i tak dwie sprawy- napięcie ładowania z alternatora i bezpieczniki. Trasy, które robię zazwyczaj dłuższe 100km w wzwyż. Bezpieczniki oraz napiecie ladowania...
bmw opracowalo intligentne sterowanie alternatorem IGR. rozszerzenia sieci pokladowej obejmuje rozwiniety interfejs obslugi sterowania napieciem w alternatorze regulator BSD ( szeregowe zlacze wymiany danych) i czujnika stanu naladowania akumulatora IBS (inteligentny czujnik akumulatora) jest on zintegrowany z ujemna klema akumulatora mierzy stale prad...
Sprawdz jeszcze raz diody w mostkach magneti mareli lubia sie odpalac diody napiecie pod obciazeniem wskazuje ze to ktoras z diod i nie masz pelnego ladowania
patrzac na schemat z rys. a) nasuwa mi sie jeszcze jedno spostrzezenie. Otoz ta lampka kontrolna moze rowniez oszukiwac bo jesli akumulator bedzie mocno rozladowany, powiedzmy niech ma 11V, a alternator bedzie ladowal na maxa-powiedzmy 14.4V to na zarowce bedzie roznica potencjalow 3.4 V co moze powodowac lekkie swiecenie zarowki co by sygnalizowalo...
Znalazles przyczyne..uszkodzenia akumulatora.Zacznij od sprawdzenia alternatora,prawdopodobnie regulator napiecia jest uszkodzony.Dopiero po tym wymien akumulator.(wykruszona masa czynna z okladzin) Sprawny regulator ogranicza napiecie ladowania w okolicach 14.2V
bywa, ALE kolego twierdziles ze kable ok. psa tak ma, po odpaleniu gasnie kontrolka ladowania, a zapala sie w momencie spadku napiecie. a ten przerwany kabel to malo, lepsze rzeczy w np. Iveco czy fiatach ducato :P
Witam, mam problem z ladowaniem w Opel Zafira 1.9cdti 2007r. Przy pelnym obciazeniu, po ok. 2min napiecie ladowania spada do 12.4V. Sprawdzalem spadek napiecia, podlaczylem miernik ustawiony na 20V pomiedzy mase akumulatora i obudowe alternatora, wynik to 1.2V. Czy to moze miec jakies znaczenie czy usterka raczej jest po stronie alternatora??
witam! na forum mazdy nikt nie odp na moje posty. Pacjent mazda premacy 2.0 ditd 90ps rok 99 problem po wymianie alternatora na nowy +5min pracy brak kontrolek ladowania, poziomu wody w filtrze oraz brak ladowania. na wzbudzeniu 12.4v oraz na tym drugim cienkim i na plusie tez. sprawdzone napiecie miedzy kontrolka ladowania w desce 12,4 na obu nozkach...
Witam! Mam takie małe pytania co myślicie na temat chińskich ammperomierzy elektronicznych w raz z ich boczniakiami, na chińskich stronach aukcyjnych jest dużo ofert amperomierzy wraz z voltomierzami, zastanawiam się tylko nas jednym czy się nie uszkadza za szybko? Do tego mam pytanie na temat prostownika, prostownik jest wykonany z ruskiego trafa,...
Masz ogromne spadki napiecia na kablach laczacych akumulator i alternator. 0,35V na masie to szok! T obciazeniem dodatkowe 0,2V. "+" na aku to bez obciazenia to0.08-0.09v a z obciazeniem to 0.67v-0.68v. Zobacz jak duza roznica pod i bez obciazenia. Aby akumulator pracowal bez problemow wszystkie ksiazki zalecaja przedzial 13,8V-14,4V. U ciebie pod obciazeniem...
- 2A to jest dziwne. czy aby napewno miales odpowiednia polaryzacje amperomierza? Podstawa to sprawdzenie napiecia nie pradu przy ukladzie ladowania. Napiecie mierzone bezposrednio na alowianych slöupkach akumulatora powinno zawierac sie w przedziale 14-14,5V. Skoro alternator jak piszesz pobiera 2A to zdecydowanie cos jest nie tak.
mam problem nastepujacy ladowanie bylo w okolicach 17 V wiec wymienilem regulator . Po wymianie ladowanie jest 14,4- 14.6 V ale zarowka ladowania pali mi sie i to dosc intensywnie sprawdzilem jakie napiecie wychodzi na punkcie D+ i jest tam ok 18V przy ok 3000 obr. Alternator DELCO REMY w czym jest problem ze kontrolka ladowania pali sie tak mocno i...
Powinienes byl oddac cale auto do mechanika dlatego ze ten co naprawial alternator moze nie uznac gwarancji. Jezeli okaze sie ze alternator jest ponownie uszkodzony. Oczywiscie mechanik moze zwalic wine na ciebie mowiac ze on tego nie instalowal wiec nie ma pewnosci ze sam czegos nie uszkodziles podczas instalacji. Napiecie na baterii podczas ladowania...
13,55V na wlaczonym silniku - zapomnij chlopie o pradzie w samochodzie. Kolega wyzej juz pisal. Z doswiadczenia ci napisze, ze jezeli napiecie ladowania schodzi choc ciupinke ponizej 14,0V to juz moga pojawiac sie czasami problemy. Idealnie jezeli niezaleznie od obciazenia napiecie ladowania na olowianych slupkach akumulatora jest od 14,0 do 14,4V !...
Czyli w skrocie jak pin S podepne do akumulatora to napiecie ladowania powinno byc wtedy w normie ??? ( czy w razie jego uszkodzenia moge puscic z pinu S bezposrednio do plusa akumulatora ??)
dzisiaj zrobilem pewne pomiary i o to co mi wyszlo: napiecie ladowania (na odpalonym silniku, wolne obroty, wylaczone zrodla pobierajace prad) - +-14,6V - wiec alternator jest chyba ok. napiecie na akumulatorze przy wlaczonych swiatlach na wolnych obrotach - 14,4V a teraz najlepszy pomiar - amperomierz na plusie akumulatora, przy wylaczonym silniku...
po odpaleniu silnika napiecie ladowania wynosi 14,3V, po przejechaniu pewnego odcinka i rozgrzaniu silnika zauwazylem, ze napiecie systematycznie spada, po 5km jest rowne 14V, po 10km - 13,8V. czy to normalne czy cos nie tak jesty z alternatorem?? silnik ecotec opla 1.6 16V, alternator boscha 70A, napiecie mierzone na zaciskach aku. pomiary dokonywane...
Witam, byly takie proby i ladowaniw maksymalne do oporu, na alternatorze jest wtyczka 2 pinowa, po mojemu zasilanie szczotek z komputera i 1 styk , sruba z grubym przewodem ladowania polaczonym z akumulatorem. A ta wtyczka 2 pinowa- po rozlaczeniu i podlaczeniu + i - na stale jest ladowanie na maksa tzn, 18 - 20 volt. Zbijam podlaczajac w szereg opornice....
Witam wszystkich! mam nastepujcy problem w moim aucie Peugeot 405 1,6 gaznik +LPG. Gdy auto mocniej sie przechyla na zaketach (szczegolnie w miescie np 90stopni) albo mocno sie zahamuje, na tablicy rozdzielczej zapalaja sie lampki STOP, olej, temp i wszystkie te ktore sa zapalone gdy silnik nie jest wlaczony (pozycja kluczyka przed zapaleniem silnika)....
Lepiej policz z przekładni jak będzie się zachowywalo napiecie na wtornym przy skrajnych stanach . Nie porównuj dawniejszych akumulatorow z obecnymi . to już nie ta technologia . Alternator ci nie da w aku 50 A bo reg napięcia do tego nie dopuści . spadnie napiecie w inst to reg zwiększy prad ladowania tak aby sprostać zapotrzebowaniu wszystkich odbiornikow...
Tak ale jesli napiecie na akumulatorze masz juz wysokie i prad ladowania bardzo niewielki do tego brak odbiornikow w tym ciagniku , chyba istnieje szansa ze moze sie wyłaczyć na chwile by nie przekroczyc napiecia, czy sie mylę? Do tego fakt ze na swiatłach kontrolka gaśnie. Ale jak pisze to tylko teoria.
czytam ten poscik z zainteresowaniem no i 1. alternator i prad ladowania 2 wtryski maja albo stale napiecie 12v i sterowane sa masa lub na odwrot niewiem jak w amerykancach umnie jest stale 12v na plusie jak ci zanika napiecie to cos tutaj jest nie ok. powinienes wylaczyc emulacje wtryskow na gazie czytaj odlaczyc je i dopiero szukac przyczyny.a co...
Akumulator zmienilem i nadal to samo. Kable sprawdzone, klemy tez. Pogrzebalem troche z wtyczka od alternatora i juz nie gasnie nic z wymienionych rzeczy ale ladowania ciągle nie ma. Tzn. Widac po uruchomieniu silnika wyzsze napiecie ale aku ciagle sie zorladowuje.
Oj Zbyslaw cos nie tak swiecenie kontrolki oznacza brak ladowania , a u ciebie jest przeladowanie , a kontrolka swieci. Jezeli jest zbyt duze napiecie oraz prad ladowani to nastapi zagotowanie elektrolitu i wyparowanie wody.Czy aby twoj akumulator nie posiada jaliegos zwarcia?
troche zamieszalem , ale co do kontrolki to zawsze swieci inieswieci poprawnie tzn. po perzkreceniu kluczyka swieci a przy pracujacym silniku nie swieci. Przy pracujacym silniku jesli kabelek sterujacy alternatora jest wpiety lub wypiety to nic sie nie zmienia - instalacja ma wszedzie napiecie akumulatora co z czasem spada od 12.8 V w dol. Jeszcze...
Mam problem z kontrolka ladowania w skodzie octavia 1.9 TDI. Kontrolka po przekreceniu kluczyka ledwo jest widoczna. Po uruchomieniu silnika nie wzbudza sie alternator i nie laduje dopoki nie podniose obrotow silnika powyzej 2000 wtedy tyka przekaznik swiec zarowych i kotrolka gasnie. Pojawia sie wtedy ladowanie (napiecie ladowania 14.2V). Czasami jest...
jaka moze być przyczyna ze kontrolka od ladowania mi nie swieci,i nie ma ładowania.diody są dobre ,zarówka dobra z przewodem(swieci sie kontrolka ładowania po zlączeniu przewodu do masy od niej) napiecie do alternatora dochodzi?
2.5V to napiecie wzbudzenia. Po uruchomieniu powinienes miec napiecie akumulatora. Prawdopodobnie go nie masz i dlatego jarzy sie kontrolka. Sprawdz obwod ladowania (problem z alternatorem). Przekaznik moze wlaczac jakis obwod ze zwarciem (np. wentylacje - u citroëna chyba jest wlaczany tym wlasnie przekaznikiem - nie mam schematu xsary, ale tak jest...
Dzieki za wyjasnienie. Co do kontrolki ladowania to ostatnio mialem nielada problem ale rozwiazalem go. Przyjechalo do mnie auto - citroen c1 2008r. Objawy: brak ladowania, brak kontrolki ladowania. Podlaczylem wzbudzenie poprzez zarowke - zarowka nie swieci na stojacym alternatorze. Mostek prostowniczy sprawdzony - sprawny. Okazalo sie ze w regulatorze...
silnik trzeba podniesc zeby wyciagnac rolke, niestety w tym miejscu konczy sie czesc karoserii i nie ma sposobu zeby ja wyciagnac. wiec trzeba odkrecic poduszki pod silnikiem i podniesc silnik. rolka nie krecila sie bo byla peknieta w srodku a ze laczy sie z paskiem alternatora to nie bylo ladowania co powodowalo ze utrzymywalo sie stale napiecie 12...
Zbyt duzy akumulator moze miec zly wplyw na uklad ladowania i alternator/pradnice (rozladowany akumulator moze wymuszac przeplyw wiekszego pradu przy mniejszej rezystancji akumulatora przez dluzszy czas). Jesli Chevy ma rzeczywiscie konstrukcje cewki nie odporna na napiecie akumulatora w zakresie do circa 15V to samochod klasyfikuje sie do zwrotu z...
lol te elektromechanik jak mozna odczytac ilosc obrotow silnika w samochodzie z alternatora???? no chyba ze masz zamontowana pradnice tachometryczna ( chyba tak sie to nazywale), przciez alternator jest stabilizowany i ma stale napiecie juz przy minimalnej ilosci obrotow silnika, a prad ladowania zalezy od obciazenia tego lternatora, a co do przklamamnia...
" Jeśli nie chcesz przerabiać trafa to tanim kosztem można zrobić fajny prostownik z regulacją praktycznie od zera do 24V, wystarczy zastosować kit AVT-422 lub AVT-1007 w uzwojeniu pierwotnym, na wyjściu cztery mocne diody i amperomierz . Powodzenia............ " Tez mnie to interesuje, szczegolnie przy zastosowaniu AVT1007- jaki wtedy trzeba mies transformator...
może Ci słabo kręci. sprawdz akumulator i ladowanie z alternatora. Najlepiej kup sobie areometr (ok.5zl.) i sprawdz gestosc elektrolitu w akumulatorze. a co do ladowania to wystarczy zmierzyc na biegu jalowym napiecie na biegunach akumulatora (wystarczy zwykly miernik). powinno wynosic od 13,8 do 14,4V bez zbednego obciazenia.
Dla mnie jest uszkodzony regulator napięcia, który cały czas podaje napięcie poprzez szczotki na wirnik-uzwojenie wzbudzenia a wartość prądu o którym piszesz dokładnie temu odpowiada. Tak, ale w kolejnym alternatorze? Kupiłem calkowicie nowy i sprawdzony alternator. W czasie regeneracji zostal nawet pomalowany, żeby udawac nowy. Serwis gwarantuje,...
Witam, Dzis kupilem niniejsze autko i jest problem: Alternator nie laduje, akku juz prawie padlo, jakos dojechalem pod dom a kontrolka ladowania sie zazy, mocniej swieci gdy dodaje wiecej gazu lecz po swiatlach widac ze napiecie nie wzrasta ani troche. Co moze byc przyczyna? Sprzedawca przysiegal ze wczoraj wszystko bylo ok nic sie nie palilo?
Czesc. Ma ktoś pomysl co sie stalo ? Jade sobie normalnie gdzie nagle przy dojeździe do skrzyżowania, kontrolki co 3s zaczęły się zapalać i gasnac , fis sie także zaczął sie zapalać i gasnac. Auto nagle zgasło i już nie odpalilo. Chcialo zakręcić ale nie mogło. Okazało się ze na aku jest 7v. Przy podłączeniu na kable odpaliłem, ale znowu kontrolki...
napiecie ladowania ladowania alternator alternator ladowania
skoda wymiana kluczyk zmywarka presostat czujnik obrotów honda civic
zasilacz gulson rockchip firmware
Napięcie zmienne w prądnicy 3-fazowej z magnesami stałymi dla akumulatora 12V Kontroler ładowania turbiny wiatrowej a akumulator 100 Ah - przyczyny problemów