Można powiedzieć, że nie. Te diody zapewniają samozasilanie alternatora. Lampkę można zastąpić małoskomplikowanym wskaźnikiem napięcia na instalacji/akumulatorze. Np dwie diody.
Kabelek wygląda na D+ alternatora, lampka ładowania się zapala ? Sprawdź czujnik temperatury, ale nie ten widoczny na zdjęciu, tylko z 2 pinową niebieską kostką
Sprawdziłeś masę i plus alternatora? Lampka ładowania sprawna zapala się i gaśnie? Zmierz napięcie na D+ względem - akumulatora przed i po rozruchu. Zmierz napięcia miedzy + akumulatora a gruby przewód alt ,tak samo -akum. a obudowa alt.
Odłącz cienki niebieski przewód od alternatora ,włącz zapłon i dotknij do obudowy alternatora czy lampka się zapali , jeżeli nie to dotknij do silnika . Jeżeli się orientuję to w silnikach oplowskich był przewód masowy jak wspominał kolega ADAM 7009.
Przede wszystkim radzę sprawdzic masy i jakie jest ładowanie kiedy lampka świeci
Rzadko zagladam do srodka. U nas nie warto naprawiac. Moze masz racje. Oficjalnie, wyglada to tak: http://obrazki.elektroda.net/79_12348591... Pozdrawiam, Georges Dodano po 40 Wzbudziles we mnie watpliwosci, wiec sprawdzilem w dokumentacji - z wprowadzeniem BSI nic sie zmienilo w "zarzadzaniu" wzbudzeniem. BSI "dostarcza pradu niezbednego do...
Nie!!! Zetknij przewód z alternatora do masy. Lampka ma się wesoło zaświecić.
NA wolnych obrotach lampka zarzyy. Po dodaniu gazu ladowanie sie pojawia. Alternator zaczyna wyc. Stojan zaczyna sie grzac. Wymienione zostalo: Stojan na nowy (po wymianie sie grzeje) a stary byl spalony- czarne uzwojenia) Szczotkotrzymacz Wienik i jego uzwojenie zostal stary, bo ma opornosc 4 OHm, wiec powinien byc sprawny. Podstawiony nowy regulator,...
Hehehe ;-) Sorki, ale muszę zapytać. Co to za lampka? Co to za pojazd? ;-)
Plus na kontrolkę jest podawany z instalacji, a nie z alternatora. Bez lampki alternator może mieć problemy ze wzbudzeniem się - wstępna energia na wirnik właśnie tak jest podawana. Multimetr powinien pokazać niski opór pomiędzy tym cienkim przewodem a masą.
Mam problem z alternatorem w Oplu astrze 17D silnik ISUZU 1993r. zapala sie lampka od ładowania, zanikają wskazania obrotomierza, wyciek oleju.Co z tym zrobić?
Witam jak sam napisaleś zbudzenie DF powinno isc przez zarowke, i taki uklad jest poprwny, jesli ona swieci to cos lezy, zacznij od szczotek czy nie sa zawieszone lub po prostu wytarte, potem wirnik i cala reszta, sprawdz lozyska zeby 2x niezagladac, jesli ok to niestety regulator. Gdzies na forum widzialem schemat spr regulatora, potrzebny jest do...
Najczęściej pali się żaróweczka w desce. W sumie to będzie ci łatwiej znaleźć przyczynę jak wyjmiesz licznik i przy samej kontrolce posprawdzasz czego tam brak, czy "+" (tzw 15), czy brak połączenia z alternatorem. Przed tą czynnością możesz zewrzeć do masy przewód cienki niebieski przy alternatorze, sprawna lampka powinna się zaświecić. Przy problemach,...
PostWysłany: 10 Paź 2013 16:07 Temat postu: Re: Fiat Grande Punto - 1,4 8V awaria alternatora Sprawa załatwiona wymontowałem regulator z oryginalnego alternatora regulator magnetti marelli i alternator działa lampka wyłącza się prawidłowo więc dziękuje wszystkim za pomoc!!! Problemem był regulator napięcia z PRCh . A powodem częstych uszkodzeń alternatorów...
Możesz wsadzić listwę hydro i wrzucić pompę elektryczną np. z astry g(4 przewody +,-,po zapłonie i lampka alternatora). Rurki zaprasujesz w każdym punkcie gdzie robia hydraulikę.
L (D+) - lampka alternatora-sygnał wejściowo /wyjściowy; Fr -sygnał wyjściowy informujący o obciążeniu alternatora(field report) G- jak IG, w niektórych rozwiązaniach służy do wyłączenia alternatora
A ile przewodów dochodzi do alternatora .Zdjęcie jest niewyrażne ,ale moim zdaniem przewód między 1a2 jest zasilaniem regulatora .Z1 idzie też na lampkę .
Zrób porządek lampka ładowania musi świecić.
L lampka ładowania S plus po zaplonie
Witam Owszem aby lampka zgasła musi być odpowiednie napięcie ale ta lampka jest też od wzbudzenia alternatora i jak ona świeci to alternator nie ładuje (dlatego tak jest z tymi światłami) i to wcale nie jest normalne to jest uszkodzony alternator w sumie narazie można tak jeździć ale kiedyś... POZDRAWIAM
L-LAMPKA DFM-SYGNAŁ STERUJACY ALTERNATOREM POPRZEZ STEROWNIK SILNIKA.
Witam mam problem jak w tytule nie mam ładowania na alternatorze, lampka od ładowania ciągle się świeci, nie gaśnie, próbowałem rozruchu poprzez żarówkę 3W ale się nie udało, dodam że alternator wymieniałem na nowy. Wiecie co może być powodem?
Zapoznaj się z tematem http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... Jest opisane, kiedy powinna lampka zgasnąć i co może być przyczyną, że nie gaśnie. W skrócie przyczyny: pasek, alternator, węzły elektryczne w obwodzie lampki kontrolnej.
Najczęściej szczotki, diody lub cały regulator.
Już mam przerobioną instalację, wszystko działa, ładowało prawidłowo do czasu usterki alternatora. Lampka jest tam sterowana z alternatora.
Jeśli masz nowy to wepnij przekaźnik zwykły ze stykiem 87a i możesz uruchomić tą kontrolkę. Pin 86 do pinu N alternatora. 85 i 30 przekaźnika do masy. Pin 87a przekaźnika to lampka.
Szukaj takiego, który ma tylko lampkę 'L' jako wzbudzenie.
To teraz odepnij cienkie przewody z alternatora jak zgaśnie lampka to masz upalony alternator.
Jaki to alternator jak połączony jaka lampka ładowania? Zmierzyłeś napięcie wzbudzenia na alternatorze?
Uszkodzona dioda w alternatorze,nototryczna awaria w feli
bo kto by sprawdzał ładowanie jeśli lampka ładowania się nie zapali, czyli na chłopski rozum ładuje prawda Bo we współczesnych alternatorach lampka ładowania ma niewiele wspólnego z tym czy alternator ładuje czy nie.
a co może być przyczyna wycia alternatora. Lampka ładowania gaśnie dopiero przy większych obrotach ale alternator zaczyna hałasować i to dość głośno.
ALTERNATOR HITACHI IG- ignition, zapłon L- charging lamp, lampka ładowania S- battery sense, ładowane akumulatora N- point central, wyjście obrotomierza
powodem był uszkodzony układ diód w alternatorze
Boże mój, zwykły alternator Denso, takie rozrośnięte Marelli znane np z fiata Punto/Brava. Co tam można spieprzyć? Znam problem z Astry H/ VectryC/Signum i zaręczam, że problem nie w alternatorze,
Zacisk 2 (ign) co idzie do zacisku S regulatora to sender-napięcie odniesiena regulacji.Na nim ma pojawiać się prąd jak jest wlączony zapłon. Ten opornik bocznikuje lampkę.Pomaga we wzbudzenia alternatora,pomocny w przypadku awarii samej lampki. Prosty układ ulubiony przez producentów Japońskich jak i USA. Alternator (jeżeli hyundai) produkcji Mando.
Tylko to wygląda tak chce go umieścić w traktorku i nie mam żadnej stacyjki a odpalam go ręcznie przez korbe. I teraz chciałbym zamontować alternator bym przez niego doładowywał akumulator. Dodam że chce tylko zamontować swiatla Więc dajesz jakiś mały włącznik w obwód wzbudzenia (lampka), i to wszystko.
Zdaje się, że już nie masz problemu skoro usterka zdiagnozowana. Jednak montaż alternatora jest niezłym rozwiązaniem. Zważ, że musi to być taki z kołem na pasek klinowy (coraz rzadziej stosowany). Twój pomysł podłączenia jest prawie dobry. Z tym , że całkowicie odłączasz a nawet wymontowujesz regulator. Zacisk prądowy alternatora do zacisku prądowego...
Witm wymień szczotki w alterntorze, wiem ze to śmiesznie brzmi ale miałem dokładnie te same objawy, i przyczyna to własnie szczotki w alternatorze
Czy wie ktoś może jak to podłączyć żeby ta Lampka zgasła ?
Witam Problem polega na tym że w alternatorze są tylko standardowe wyjścia B+ i lampka. -- -- - Alternator jest Lucasa. Chodzi mi o to czy i jak można,wewnątrz około regulatora, znależć/podłączyć W+. Podobno można. Pozdrawiam
Uszkodzone diody można poznać po tym że lampka żarzy widać to dobrze jak jest ciemno. Ale może żarzyć również wtedy gdy jest duży opór między alternatorem a akumlatorem(na tym grubym kablu)lub sa duże bicia komutatora(kiepski styk szczotek z komutatorem) Jeżeli ci lampka nie żarzy to nie dokładaj sobie roboty
Napięcie nie przysiada, mierzyłem miernkiem napięcie na stykach +, L przy pracującym samochodzie i również wzrasta powyżej 16V gdy obroty rosną. (wtyczka podłączona do alternatora) Lampka ładowania jest zgaszona. Po odłączeniu wtyczki od alternatora, masuję L na, którym jest 12V ale lampka się nie zapala.
Ma alternator.
Wspomaganie jest OK. Wynika z tego, że trzeba podjechać do innego elektryka i tyle, bo ten nie bardzo się zna. Najdziwniejsze dla mnie jest to, że akumulator rozładowuje się podczas jazdy, gdy prąd brany powinien być z alternatora. Lampka ładowanie nie zapala się więc wnioskuję, że alternator ładuje prawidłowo. Maciej
znajomy odrestaurowuje warszawę 223 z 68 Więc nie tylko odrestaurowuje ale i modernizuje. Trochę szkoda takich ingerencji. Ale skoro upieracie się to przecież wiadomo jakie regulatory współpracują z tym alternatorem. A wskaźnik w niczym nie przeszkadza pracy alternatora. Ponieważ alternator jest 6 cio diodowy to musi mieć regulator zewnętrzny elektromechaniczny...
Poza tym co (at)jacekcz pisze, na twoim schemacie nie ma silników. Masy połącz, tzn alternatora i minus "lewego" aku i ewentualnie kosiarki, a od + daj lampkę tam gdzie na aukcji jest opisane "lamp". Bezpiecznik możesz dać w szeregu pomiędzy akumulatory.
Cześć! Przyczyn może być kilka np: bardzo duży pobór prądu w czasie pracy,przebicie na stojanie,niesprawny regulator napięcia, choć w czasie pracy alternator może się nagrzewać nawet do 50 st C w zależności od obciążenia ,a żarzenie kontrolki na desce może świadczyć o niskim stanie ładowania.Sprwadź czy na wolnych obrotach i przy włączonych np światłach...
Witam! Mam problem z Fordem Transitem 2005r. 2.5D. Otóż zapaliła mi się kontrolka ładowania na desce rozdzielczej, wymieniłem regulator napięcia, mostek prostowniczy i dalej się świeci po włączonym silniku, nawet po dodaniu gazu nie gaśnie. Ładowanie na wolnych obrotach ma 13.6V a po dodaniu gazu 14.44V lampka wciąż się świeci. Gdy odłączę wtyczkę od...
Alternator odgrywa tu dużą rolę; choć rozsądek wskazuje na czujniki ja stawiałbym na alternator.
Do Ambulansa Uszkodzenie izolacji jednej z faz nie ma wpływu na gaśnięcie lampki kontrolnej, ma wpływ na wydajność całego alternatora, lampka gaśnie wskutek wyrównania plusa po jej obu stronach (pisałem o tym wcześniej)
Ja mam podobny problem nagle w czasie jazdy zaswiecilo mi ladowanie nastepnie zapikalo cisnienie oleju i zaczelo mrugac ,a do tego jak by bylo malo zauwazylem ze obrotomiez przestal dzialac a od czasu do czasu szaleje czy to wszystko przez alternator:?:
Moje pytanie dotyczy, co zrobić gdy po przejechaniu ok. 30km zapala się lampka od ładowania alternatora w VW Passacie 1,6 TD 1989r? Wspomnę jeszcze, że alternator był wcześniej naprawiany.
chodzi o główną diodę w alternatorze
Jest taki sterowany com. https://as-pl.com/p/ARE3120(VALEO) regulator are3052 https://as-pl.com/p/ARE3052 podejdzie np. z peugeota 307 1,6hdi itp.. ma 2 śrubki ale wykorzystujesz tylko jedną od lampki.
Jasne, że będzie działał wszakże pod warunkiem, ze nieco zmienisz połączenia w instalacji elektrycznej. Mianowicie regulator prądnicy zupełnie nie nadaje się do stosowania po pierwsze, że alternator posiada raczej regulator wewnętrzny a po drugie lampka ładowania jest inaczej włączana. Oczywiście musisz mieć na masie minus akumulatora (Ursusy miewały...
Po przekręceniu zapłonu powinna świecić kontrolka od aku., po odpaleniu powinna zgasnąć. Przyczyn może być wiele: -rozładowany aku., -uszkodzony regulator, skorodowane lub luźne przewodu przy alternatorze, -przepalone uzwojenie na alternatorze, -szczotki nie przylegają do pierścienia, -przerwa między alternatorem a lampką kontrolną. Ogólnie alternator...
Odłączona nie powinna świecić ,alternator zamyka obwód podając "masę" na lampkę
DFM (sygnał wyjściowy informujący o obciążeniu alternatora). Zostaw wolny :) L to lampka kontrolna , + z akumulatora po stacyjce
L z kontrolki, DF z EDC Tyle widac na schemacie tylko czy coś z tego EDC powinno "zasuwać" do alternatora.
po odłączeniu kabelka kontrolki lampka gaśnie, w dalszym ciągu jest pobór na alternatorze
Przepraszam, ma być oczywiście plus na lampce .Niedorysowana kreska....Pytanie dlaczego lampka świeci?Odepnij przewód od regulatora napięcia przy alternatorze(cienki).Jeśli przy włączonym zapłonie lampka świeci to dostaje minusa na drodze od lampki do alternatora .Może gdzieś się przeciera przewód do masy?. Jeśli zgaśnie to usterki szukaj w samym alternatorze....
Rozciagnij go , on gnije przy wtyczce lub 20-30cm od niej . Będzie ładował wtedy 13,9V i świecić będzie lampka akumulatora. Bardzo często ten przewód ulega awari.
15 regulatora do + za kluczykiem, 67 do M alternatora, 0 przez przekaźnik NC do lampki ładowania
jeśli kontrolka się nie świeci to wskazuje na uszkodzenie w obwodzie regulator napięcia-szczotki-wirnik alternatora. Czyli najprawdopodobniej jeden z tych elementów padł.
Pewnie interpretuje przewód do kontrolki jako przewód masowy bo ten przewód dostaje minus z alternatora jak alternator zaczyna ładować pojawia się plus i kontrolka gaśnie więc pomiar przez kontrolkę taką będzie miał oporność. Tam nie ma komutatora tylko pierścienie. Sprawdź czy pierścienie mają przejście, wirnik powinien mieć oporność około 4 Ohm. W...
Wg mnie na F powinno być cały czas 12 V (pole - field), B - batery, L - lampka, E - engine. Szukaj przerwy lub przerób układ.
Witam kupułem poloneza i mam taki problem jechałem sobie i jak sie zatrzymałem i zgaśiłem śilnik to go nie mogłem odpalic i po wyciagńięciu kluczyka ze stacyjki lampka akumulatora dalej śię świeci może mi ktoś pomoże..... Regulamin pkt 11 proszę poprawić. goldwinger
Jest kilka możliwości albo zawiesiły się w powietrzu szczotki , albo któraś dioda padła, albo brak masy na alternatorze lub lampka kontrolna uszkodzona .
Naprawione, wszystko przez diody w alternatorze...
U mnie nie ma stabilizatora napięcia. Co to jest? W samochodzie cc 700 alternator ma wbudowany regulator napięcia, w związku z czym podłączasz go tak: B+ bezpośrednio do akumulatora, D+ przez kontrolkę ładowania, do zasilania po stacyjce. Masa pojazdu na obudowę alternatora. I ma działać. Jakie obroty uzyskujesz na alternatorze? Jaką masz przekładnię...
Hamulec ręczny i ciśnienie oleju łączą lampki kontrolne z minusem(-).Natomiast lampka ładowania ma minus otrzymywany z alternatora.Po rozpoczęciu wytwarzania prądu przez alternator lampka otrzymuje plusa(+)i gaśnie.Wspólny punkt tych lampek to zasilanie od strony wyłącznika zapłonu.Odłączaj przewody od czujnika.alternatora i podnieś dźwignie ręcznego.Jak...
Napisze w skrócie: PRZED wymianą diód wzbudzenia alternator ładował, lampka żarzyła PO wymianie diód wzbudzenia alternator nie ładuje, lampka się świeci. Bezpośrednio do regulatora przykręcony jest szczotkotrzymacz więc jakiekolwiek błędne podłączenie nie wchodzi w grę bo po prostu nie dałoby się tego złożyć. Daj masę na obudowę alternatora Przecież...
No i jak, ma Kolega ten rysunek? Bo ja znalazłem Koledze coś takowego: http://obrazki.elektroda.pl/4739442300_1... Tak więc regulator jest wbudowany w alternator Toyoty - ten z rysunku Kolegi dodatkowy przed alternatorem polskim - wyrzucamy, lampka idzie od " 15 " stacyjki Ursusa do " L "; również z tego " 15 " stacyjki traktora pobieramy...
hej. potrzebuje schematu seat ibiza 93/94, a najbardziej mi zalezy nad schematem kostki ktora wchodzi do zegarow (chodzi mi glownie o kabelek ktory jest od lampki alternatora) dzieki :)
Zaobserwuj lampkę kontrolną ładowania akumulatora , przy prądnicy ma ona przy wolnych obrotach świecic dosyć jasno , ale tak aby silnik nie gasł. Jezeli masz alternator w/w lampka ma świecic na pograniczu gaśniecia i zarzenia się , również na takich obrotach aby silnik nie gasł gdy przechodzi z wysokich obrotów na wolne obroty. Precyzyjnie to możesz...
w 900 czujnik od lampki masz na glowicy od gory . po stronie alternatora
Z braku ładowania z alternatora powinna mi się zapalać lampka ładowania Czasami wcale nie świeci a i tak nie ładuje. Sprawdzałem teraz, wspoczynku spadło z 12,5V do 12,3V. Natomiast w czasie rozruchu pod obciążeniem już do 12,9 V... a na odpalonym?? Dodano po 23 No to na co liczysz? Cud?
Troche teori z schematem regulatora i alternatora http://www.john-joyce.co.uk/electron/alt...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Vacumpompa nie robi podciśnienia, albo spadł węzyk z czujnika podciśnienia, czujnik jest nad alternatorem, na prawej podłużnicy, pod reflektorem.
Oczywiście trudno było kupić mostek (DER2000) i go wmontować? Poza tym mechanizm usterki jest prosty-zdechający aternator przepala lampkę kontrolną ładowania.
Prostownik do wymiany
D+ to lampka kontrolna, W to sygnał obrotomierza. Ma wewnętrzny regulator.
Czy masz jakieś oznaczenia literowe przy tych dwóch cienkich przewodach.Prawdopodobnie po jednym jest napięcie po kluczyku, a po drugim wyjście na lampkę lub przekażnik.
Spróbuj sprawdzić, wyczyścić połączenia masowe /-/ przy alternatorze i regulatorze napięcia.
Witam szukam fragmentu schematu ładowania w tej koparce, alternator jest sprawny po wymianie, nie działa mi obrotomierz i lampka ładowania, a koparka miała spalony alternator po odwrotnym podłączeniu akumulatora. Alternator jest sterowany tradycyjnie D+ i posiada jeszcze zacisk W, ale czy jest wykorzystywane do obrotomierza, nie wiem. Wie ktoś gdzie...
Czy podłączyłeś wszystko prawidłowo,podałeś zasilanie na regulator.Przewód zdjęty ze styku L i przyłożony do masy powinien zaświecić lampkę.
fiat code nie ma nic wspolnego z ladowaniem ale znajac dobrze fiata to skonczyl ci sie alternator jesli auto ma powyzej 2 lat to pekaly obudowy alternatora bedzie widac z kanalu od spodu najpierw brak ladowania chociarz lampka nie zaswieca sie bo jest zwarcie uzwojen do masy potem konczylo sie zatrzymaniem alternatora
Bo masz przekaźnik lampki.
Tak alternatora nie wzbudzisz. Alternator wzbudza prąd stały z akumulatora płynący przez lampkę ładowania. Alternator samochodowy nie jest prądnicą samowzbudną, a o takiej tu mowa. Jest zawsze prądnicą obcowzbudną, wzbudzaną napięciem z akumulatora. Prąd płynący przez lampkę ładowania, nie zawsze jest prądem wzbudzenia. Pamiętaj o tym.
Może być uszkodzona (ne) dioda, lub inny problem, więc nie wiadomo, czy nie mają racji- napięcie powinno być 14,4V. Lampka ładowania zaświeca się wtedy, gdy nie ma odpowiedniego napięcia z prostownika pomocniczego alternatora. Jęśli to napięcie jest odpowiednie, to mamy taką sytuację, że pojawia się plus od strony deski(zapłonu) na lampce i drugi plus...
Witam ponownie jest taki problem, podłączyłem Alternator tak jak jest na tym schemacie i Alternator nie ładuje, lampka się świeci, też sprawdzałem miernikiem żadnych zmian napięcia, sprawdzałem miernikiem napięcie na kabelku tym który idzie ze styku L na Alternatorze do lampki, to przy odpalonym silniku jest 0,024 V na zgaszonym silniku jest 0,024 V...
Rozpiska pinów licznika 28pin: 1 - Czujnik temperatury zewnętrznej, masa 2 - Kontrolka poziomu płynu chłodzącego 3 - Masa 4 - Przełącznik reset od MFA 5 - Masa 6 - Przełącznik pamięci MFA 7 - Wyjście sygnału prędkości 8 - Czujnik ciśnienia oleju (wysokie ciśnienie) 9 - Czujnik ciśnienia oleju (niskie ciśnienie) 10 - Zacisk 1 (W) 11 - Stały + 12 - Podświetlenie...
Witam. Zobacz mój poprzedni post, u mnie sprawę tą rozwiązały przekaźniki, ale inne wyjście jeszcze to wstawić akumulator 45Ah i alternator.
Zgadzam się z kwok. Zamiast zasilania wzbudzenia masz masę. Po przekroczeniu 2000 obr alternator wzbudza się sam (magnetyzm szczątkowy), zaczyna świecić lampka kontrolna ładowania oraz prawidłowo wskazuje obrotomierz. Szukaj w desce rozdzielczej.
Zauważyłem, że od pewnego czasu w moim aucie( Seat Ibiza 1,2 benzyna, rok 1992) pali się na wyłączonym zapłonie lampka kontrolna od oleju. Powoduje to, że akumulator wyczerpuje się całkowicie po kilku godzinach, odłaczyłem kabel od alternatora i lampka kontrolna przestała juz świecić na wyłączonym zapłonie. Silnik odpalał na akumulatorze. Gdy ponownie...
Na mojego nosa wzbudzenie leci po LIN, nie ma wymiany danych pomiędzy ECM/BCM a regulatorem napięcia i któryś z tych komponentów magistralą CAN wysyła komunikat do zegarów aby zapaliły lampkę.
Przewód zasilający lampkę kontrolną jest połączony z uzwojeniem wzbudzającym WEWNĄTRZ alternatora, co oznacza, że D+ powinno być podłączone TYLKO do żarówki.
Przy lampce 3W powinno być ok.
lampka alternator mruga lampka alternator alternator lampka ładować
wymiana wsadu eeprom termostat danfoss parametry sterownik lm339
bateria gateway sterownik poduszek volvo
Chromecast nie odtwarza filmów dla dorosłych - jak to zmienić? Citroën C4 Picasso 2009 - Nie działa lewa lampa mijania