Rzadko zagladam do srodka. U nas nie warto naprawiac. Moze masz racje. Oficjalnie, wyglada to tak: http://obrazki.elektroda.net/79_12348591... Pozdrawiam, Georges Dodano po 40 Wzbudziles we mnie watpliwosci, wiec sprawdzilem w dokumentacji - z wprowadzeniem BSI nic sie zmienilo w "zarzadzaniu" wzbudzeniem. BSI "dostarcza pradu niezbednego do...
Możesz wsadzić listwę hydro i wrzucić pompę elektryczną np. z astry g(4 przewody +,-,po zapłonie i lampka alternatora). Rurki zaprasujesz w każdym punkcie gdzie robia hydraulikę.
L (D+) - lampka alternatora-sygnał wejściowo /wyjściowy; Fr -sygnał wyjściowy informujący o obciążeniu alternatora(field report) G- jak IG, w niektórych rozwiązaniach służy do wyłączenia alternatora
Przede wszystkim radzę sprawdzic masy i jakie jest ładowanie kiedy lampka świeci
Boże mój, zwykły alternator Denso, takie rozrośnięte Marelli znane np z fiata Punto/Brava. Co tam można spieprzyć? Znam problem z Astry H/ VectryC/Signum i zaręczam, że problem nie w alternatorze,
A ile przewodów dochodzi do alternatora .Zdjęcie jest niewyrażne ,ale moim zdaniem przewód między 1a2 jest zasilaniem regulatora .Z1 idzie też na lampkę .
Odłącz cienki niebieski przewód od alternatora ,włącz zapłon i dotknij do obudowy alternatora czy lampka się zapali , jeżeli nie to dotknij do silnika . Jeżeli się orientuję to w silnikach oplowskich był przewód masowy jak wspominał kolega ADAM 7009.
Można powiedzieć, że nie. Te diody zapewniają samozasilanie alternatora. Lampkę można zastąpić małoskomplikowanym wskaźnikiem napięcia na instalacji/akumulatorze. Np dwie diody.
Plus na kontrolkę jest podawany z instalacji, a nie z alternatora. Bez lampki alternator może mieć problemy ze wzbudzeniem się - wstępna energia na wirnik właśnie tak jest podawana. Multimetr powinien pokazać niski opór pomiędzy tym cienkim przewodem a masą.
Moje pytanie dotyczy, co zrobić gdy po przejechaniu ok. 30km zapala się lampka od ładowania alternatora w VW Passacie 1,6 TD 1989r? Wspomnę jeszcze, że alternator był wcześniej naprawiany.
L-LAMPKA DFM-SYGNAŁ STERUJACY ALTERNATOREM POPRZEZ STEROWNIK SILNIKA.
Kabelek wygląda na D+ alternatora, lampka ładowania się zapala ? Sprawdź czujnik temperatury, ale nie ten widoczny na zdjęciu, tylko z 2 pinową niebieską kostką
Wygląda na diody, ale... Dobrze by było pomierzyć w czasie pracy napięcia na wyjściach B+ i D+ alternatora. Była by pewność.
L lampka ładowania S plus po zaplonie
Jeśli masz nowy to wepnij przekaźnik zwykły ze stykiem 87a i możesz uruchomić tą kontrolkę. Pin 86 do pinu N alternatora. 85 i 30 przekaźnika do masy. Pin 87a przekaźnika to lampka.
Zrób porządek lampka ładowania musi świecić.
hej. potrzebuje schematu seat ibiza 93/94, a najbardziej mi zalezy nad schematem kostki ktora wchodzi do zegarow (chodzi mi glownie o kabelek ktory jest od lampki alternatora) dzieki :)
Szukaj takiego, który ma tylko lampkę 'L' jako wzbudzenie.
Witam Owszem aby lampka zgasła musi być odpowiednie napięcie ale ta lampka jest też od wzbudzenia alternatora i jak ona świeci to alternator nie ładuje (dlatego tak jest z tymi światłami) i to wcale nie jest normalne to jest uszkodzony alternator w sumie narazie można tak jeździć ale kiedyś... POZDRAWIAM
Nie!!! Zetknij przewód z alternatora do masy. Lampka ma się wesoło zaświecić.
Rozpiska pinów licznika 28pin: 1 - Czujnik temperatury zewnętrznej, masa 2 - Kontrolka poziomu płynu chłodzącego 3 - Masa 4 - Przełącznik reset od MFA 5 - Masa 6 - Przełącznik pamięci MFA 7 - Wyjście sygnału prędkości 8 - Czujnik ciśnienia oleju (wysokie ciśnienie) 9 - Czujnik ciśnienia oleju (niskie ciśnienie) 10 - Zacisk 1 (W) 11 - Stały + 12 - Podświetlenie...
Sprawdziłeś masę i plus alternatora? Lampka ładowania sprawna zapala się i gaśnie? Zmierz napięcie na D+ względem - akumulatora przed i po rozruchu. Zmierz napięcia miedzy + akumulatora a gruby przewód alt ,tak samo -akum. a obudowa alt.
Witam! Mam tą sama usterkę w Vectra 2005r 1.9 CDTI 150 KM. Bład jest taki: Obwód sterujący L lampką alternatora - usterka P0621. Czym to może być spowodowane i jak to mozna usunąc? Ładowanie 14.20, pod pełnym obciażeniem nawet po zapaleniu sie kontrolki ładowania.
Jest taki sterowany com. https://as-pl.com/p/ARE3120(VALEO) regulator are3052 https://as-pl.com/p/ARE3052 podejdzie np. z peugeota 307 1,6hdi itp.. ma 2 śrubki ale wykorzystujesz tylko jedną od lampki.
Witam Problem polega na tym że w alternatorze są tylko standardowe wyjścia B+ i lampka. -- -- - Alternator jest Lucasa. Chodzi mi o to czy i jak można,wewnątrz około regulatora, znależć/podłączyć W+. Podobno można. Pozdrawiam
Witam jak sam napisaleś zbudzenie DF powinno isc przez zarowke, i taki uklad jest poprwny, jesli ona swieci to cos lezy, zacznij od szczotek czy nie sa zawieszone lub po prostu wytarte, potem wirnik i cala reszta, sprawdz lozyska zeby 2x niezagladac, jesli ok to niestety regulator. Gdzies na forum widzialem schemat spr regulatora, potrzebny jest do...
Odłączona nie powinna świecić ,alternator zamyka obwód podając "masę" na lampkę
Ja radze od razu sprawdzić cały mostek prostowniczy (trzeba go rozebrać i każdą diodę mierzyć osobno bez obciążenia i z obciążeniem). A swoją drogą, to sprawny alternator 9 diodowy (późne fiaty i polonezy) można już kupić za 50 zł lub nawet mniej. A przy odłączaniu klem regulator mógł się przenieść do nieba regulatorów.
Czy wie ktoś może jak to podłączyć żeby ta Lampka zgasła ?
Zapoznaj się z tematem http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... Jest opisane, kiedy powinna lampka zgasnąć i co może być przyczyną, że nie gaśnie. W skrócie przyczyny: pasek, alternator, węzły elektryczne w obwodzie lampki kontrolnej.
Przepraszam, ma być oczywiście plus na lampce .Niedorysowana kreska....Pytanie dlaczego lampka świeci?Odepnij przewód od regulatora napięcia przy alternatorze(cienki).Jeśli przy włączonym zapłonie lampka świeci to dostaje minusa na drodze od lampki do alternatora .Może gdzieś się przeciera przewód do masy?. Jeśli zgaśnie to usterki szukaj w samym alternatorze....
Zapewne masz model po zmianie. Dla licznika z 2x kostka 32-pin, zielona i niebieska: sygnał lampki alternatora to: pin 12 w kostce niebieskiej. Dla wersji przed 05.2000, licznik z kostkami: 2 x 28-pin, kostka czerwona i czarna: sygnał lampki alternatora: pin 16 w kostce czerwonej.
Tylko to wygląda tak chce go umieścić w traktorku i nie mam żadnej stacyjki a odpalam go ręcznie przez korbe. I teraz chciałbym zamontować alternator bym przez niego doładowywał akumulator. Dodam że chce tylko zamontować swiatla Więc dajesz jakiś mały włącznik w obwód wzbudzenia (lampka), i to wszystko.
PostWysłany: 10 Paź 2013 16:07 Temat postu: Re: Fiat Grande Punto - 1,4 8V awaria alternatora Sprawa załatwiona wymontowałem regulator z oryginalnego alternatora regulator magnetti marelli i alternator działa lampka wyłącza się prawidłowo więc dziękuje wszystkim za pomoc!!! Problemem był regulator napięcia z PRCh . A powodem częstych uszkodzeń alternatorów...
Jaki to alternator jak połączony jaka lampka ładowania? Zmierzyłeś napięcie wzbudzenia na alternatorze?
To teraz odepnij cienkie przewody z alternatora jak zgaśnie lampka to masz upalony alternator.
Dzisiaj zauważyłem taką samą sytuację. Po wyłączeniu zapłonu nie wyłączył się wyświetlacz z przebiegiem. Już sam nie jestem pewien czy wcześniej zegar wyłączał się ale przebieg na pewno nie był widoczny po wyłączeniu silnika. Włączał się dopiero po przekręceniu kluczyka i podaniu zasilania. Jakby tego było mało to dopóki nie odpalę silnika to nie gaśnie...
Najczęściej pali się żaróweczka w desce. W sumie to będzie ci łatwiej znaleźć przyczynę jak wyjmiesz licznik i przy samej kontrolce posprawdzasz czego tam brak, czy "+" (tzw 15), czy brak połączenia z alternatorem. Przed tą czynnością możesz zewrzeć do masy przewód cienki niebieski przy alternatorze, sprawna lampka powinna się zaświecić. Przy problemach,...
15 regulatora do + za kluczykiem, 67 do M alternatora, 0 przez przekaźnik NC do lampki ładowania
na wolnych obrotach strasznie nierówno chodzi nie wiem co jest grane. Zamontowałem nowe świece i n icv nie pomaga. Co to moze być??? I jeszcze jeden problem- czasami zapala się lampka ładowania na wolnych obrotach i jednopcześnie coś pod maską gruchocze, ale nie jestem pewien co, moze alternator. Co to może być?? łożyska czy cały alternator do wymiany???...
Sprawdź ładowanie. To że lampka alternatora nie świeci w czasie pracy silnika nie znaczy, że jest ładowanie.
Uszkodzone diody można poznać po tym że lampka żarzy widać to dobrze jak jest ciemno. Ale może żarzyć również wtedy gdy jest duży opór między alternatorem a akumlatorem(na tym grubym kablu)lub sa duże bicia komutatora(kiepski styk szczotek z komutatorem) Jeżeli ci lampka nie żarzy to nie dokładaj sobie roboty
Uszkodzona dioda w alternatorze,nototryczna awaria w feli
znajomy odrestaurowuje warszawę 223 z 68 Więc nie tylko odrestaurowuje ale i modernizuje. Trochę szkoda takich ingerencji. Ale skoro upieracie się to przecież wiadomo jakie regulatory współpracują z tym alternatorem. A wskaźnik w niczym nie przeszkadza pracy alternatora. Ponieważ alternator jest 6 cio diodowy to musi mieć regulator zewnętrzny elektromechaniczny...
ALTERNATOR HITACHI IG- ignition, zapłon L- charging lamp, lampka ładowania S- battery sense, ładowane akumulatora N- point central, wyjście obrotomierza
NA wolnych obrotach lampka zarzyy. Po dodaniu gazu ladowanie sie pojawia. Alternator zaczyna wyc. Stojan zaczyna sie grzac. Wymienione zostalo: Stojan na nowy (po wymianie sie grzeje) a stary byl spalony- czarne uzwojenia) Szczotkotrzymacz Wienik i jego uzwojenie zostal stary, bo ma opornosc 4 OHm, wiec powinien byc sprawny. Podstawiony nowy regulator,...
Podłączając przekaźnik pod lampkę alternatora w większości przypadków powoduje żażenie kontrolki ładowania. Droższe automaty do świateł nie potrzebują żadnego sygnału z alternatora.
pierwsze to może zacznijmy o sprawdzenia połączeń między aku a alternatorem ,stan konektorów ,poluzowane śrubki ,potem szukaj wady w alternatorze a stop zaświeci sie tak samo z lampką alternatora jak i czujnikiem cisnienia oleju czy temperatury
Zacisk 2 (ign) co idzie do zacisku S regulatora to sender-napięcie odniesiena regulacji.Na nim ma pojawiać się prąd jak jest wlączony zapłon. Ten opornik bocznikuje lampkę.Pomaga we wzbudzenia alternatora,pomocny w przypadku awarii samej lampki. Prosty układ ulubiony przez producentów Japońskich jak i USA. Alternator (jeżeli hyundai) produkcji Mando.
Wg mnie na F powinno być cały czas 12 V (pole - field), B - batery, L - lampka, E - engine. Szukaj przerwy lub przerób układ.
Oczywiście trudno było kupić mostek (DER2000) i go wmontować? Poza tym mechanizm usterki jest prosty-zdechający aternator przepala lampkę kontrolną ładowania.
w 900 czujnik od lampki masz na glowicy od gory . po stronie alternatora
Szczerze mówiąc nie, bo założyliśmy, że skoro jest nowy alternator to nie powinno być kłopotów z ładowaniem. Poleciałby w 3 godziny? Zaniepokoił nas dość mocno nowy objaw tzn. niemożliwość zgaszenia auta normalnie, przez stacyjkę. O co chodzi? Na forum, w odpowiedzi na post o podobnym temacie (chodziło o niemożliwość zgaszenia auta) znaleźliśmy coś...
Czy masz jakieś oznaczenia literowe przy tych dwóch cienkich przewodach.Prawdopodobnie po jednym jest napięcie po kluczyku, a po drugim wyjście na lampkę lub przekażnik.
Zdaje się, że już nie masz problemu skoro usterka zdiagnozowana. Jednak montaż alternatora jest niezłym rozwiązaniem. Zważ, że musi to być taki z kołem na pasek klinowy (coraz rzadziej stosowany). Twój pomysł podłączenia jest prawie dobry. Z tym , że całkowicie odłączasz a nawet wymontowujesz regulator. Zacisk prądowy alternatora do zacisku prądowego...
Właśnie pomiar zrobiłem gdy przekaźnik świec się rozłączył , lampka kontrolna alternatora gaśnie po uruchomieniu silnika i nawet się nie żarzy..
Czy podłączyłeś wszystko prawidłowo,podałeś zasilanie na regulator.Przewód zdjęty ze styku L i przyłożony do masy powinien zaświecić lampkę.
Poza tym co (at)jacekcz pisze, na twoim schemacie nie ma silników. Masy połącz, tzn alternatora i minus "lewego" aku i ewentualnie kosiarki, a od + daj lampkę tam gdzie na aukcji jest opisane "lamp". Bezpiecznik możesz dać w szeregu pomiędzy akumulatory.
Rozciagnij go , on gnije przy wtyczce lub 20-30cm od niej . Będzie ładował wtedy 13,9V i świecić będzie lampka akumulatora. Bardzo często ten przewód ulega awari.
sygnał wziąłem z kontrolki ładowania ewentualnie można też z kontrolki oleju i w przypadku gdy zabraknie ładowania włączasz światła seryjnym włącznikiem Dodano po 2 kolego prąd nie zanika jak podłączysz się pod lampkę alternatora gdy lampka zniknie pojawia się tam masa i wtedy plusowy dajesz sobie z akku a masą sterujesz przekaźnik
Już mam przerobioną instalację, wszystko działa, ładowało prawidłowo do czasu usterki alternatora. Lampka jest tam sterowana z alternatora.
Na mojego nosa wzbudzenie leci po LIN, nie ma wymiany danych pomiędzy ECM/BCM a regulatorem napięcia i któryś z tych komponentów magistralą CAN wysyła komunikat do zegarów aby zapaliły lampkę.
Hehehe ;-) Sorki, ale muszę zapytać. Co to za lampka? Co to za pojazd? ;-)
Nie tak carrot. To jak to bedzie w tym mercedesie? Oznaczenie DF i L jest napisane na obudowie alterbatora przy gniezdzie. Dodam ze woziłem go na stół do znajomego i podłączył tylko przewód do lampki, po rozpedzeniu alternatora lampaka na stole gasła ale amperomierz stał. jak zwiekszyłem obroty na ok 3000 to dalej nic dopiero kiedy zwolni do ok 1000...
Bo masz przekaźnik lampki.
D+ to lampka kontrolna, W to sygnał obrotomierza. Ma wewnętrzny regulator.
Bez obciazenia bedzie lampka impulsowo migac. Alternator 6d. Zalóż normalny z zintegrowanym regulatorem i problem zniknie.
Przewód zasilający lampkę kontrolną jest połączony z uzwojeniem wzbudzającym WEWNĄTRZ alternatora, co oznacza, że D+ powinno być podłączone TYLKO do żarówki.
Witajcie, Wymieniałem w starej instalacji samochodowej lampki kontrolne z tradycyjnych żarówek na ledowe. Oczywiście był problem z lampką alternatora który po jej wymianie nie wzbudzał się. Temar rozwiązałem opornikiem 5W 100Ohm, Alternator pięknie się wzbudza, ładuje. Po odpaleniu lampka sygnalizująca ładowanie gaśnie i po kilku sekundach zaczyna się...
Potrzebujesz z jednym pinem. Ew zamien regulatory. Bedzie ladował ale lampka bedzie swiecić
Tak alternatora nie wzbudzisz. Alternator wzbudza prąd stały z akumulatora płynący przez lampkę ładowania. Alternator samochodowy nie jest prądnicą samowzbudną, a o takiej tu mowa. Jest zawsze prądnicą obcowzbudną, wzbudzaną napięciem z akumulatora. Prąd płynący przez lampkę ładowania, nie zawsze jest prądem wzbudzenia. Pamiętaj o tym.
Jasne, że będzie działał wszakże pod warunkiem, ze nieco zmienisz połączenia w instalacji elektrycznej. Mianowicie regulator prądnicy zupełnie nie nadaje się do stosowania po pierwsze, że alternator posiada raczej regulator wewnętrzny a po drugie lampka ładowania jest inaczej włączana. Oczywiście musisz mieć na masie minus akumulatora (Ursusy miewały...
Witam. Posiadam w swojej wiki z 2004 r (benzyna silnik z20Net, 178KM) oryginalny akumulator GM 65AH. O ile mi wiadomo jest on od nowości i wymaga już wymiany. Ostatnio jadąc do pracy zanikło mi wspomaganie a jadąc dalej zgasły światła. Wróciłem do domu i podładowałem prostownikiem aku przez kilka godzin (ok 10h). Jadąc kolejnego dnia do pracy znowu...
DFM (sygnał wyjściowy informujący o obciążeniu alternatora). Zostaw wolny :) L to lampka kontrolna , + z akumulatora po stacyjce
Witam szukam fragmentu schematu ładowania w tej koparce, alternator jest sprawny po wymianie, nie działa mi obrotomierz i lampka ładowania, a koparka miała spalony alternator po odwrotnym podłączeniu akumulatora. Alternator jest sterowany tradycyjnie D+ i posiada jeszcze zacisk W, ale czy jest wykorzystywane do obrotomierza, nie wiem. Wie ktoś gdzie...
bo kto by sprawdzał ładowanie jeśli lampka ładowania się nie zapali, czyli na chłopski rozum ładuje prawda Bo we współczesnych alternatorach lampka ładowania ma niewiele wspólnego z tym czy alternator ładuje czy nie.
Przy lampce 3W powinno być ok.
Może być uszkodzona (ne) dioda, lub inny problem, więc nie wiadomo, czy nie mają racji- napięcie powinno być 14,4V. Lampka ładowania zaświeca się wtedy, gdy nie ma odpowiedniego napięcia z prostownika pomocniczego alternatora. Jęśli to napięcie jest odpowiednie, to mamy taką sytuację, że pojawia się plus od strony deski(zapłonu) na lampce i drugi plus...
Tylko że tam był też układ z przekaźnikiem lampki. Bez lampki ten alternator wzbudzi się też sam.
Witam mam problem jak w tytule nie mam ładowania na alternatorze, lampka od ładowania ciągle się świeci, nie gaśnie, próbowałem rozruchu poprzez żarówkę 3W ale się nie udało, dodam że alternator wymieniałem na nowy. Wiecie co może być powodem?
Najczęściej szczotki, diody lub cały regulator.
no to wystarczy zewrzeć z masą kabelek koloru niebieskiego. Ale po przybutowaniu,jeżeli lampka uszkodzona alternator sie wzbudzi z pozostałosci magnetycznej
Czy podawałeś masę w stronę lampki, czy na alternator bo tak zrozumiałem.
Wirnik na "przejscie" czy może przerwe/zwarcie? Jak już miałeś rozebrane trzeba było posprawdzać jeszcze diody prostownika głównego i wzbudzenia. Regulator ma zacisk D+ (lampka) ?
Zamontuj mechanicznie. Elektrycznie nie ma problemu. Podajesz prądowy "30" i lampkę do alternatora.
67 jest do szczotkotrzymacza, 15 do diod wzbudzenia i lampki kontrolnej. Ale uważaj są dwa rodzaje alternatorów 6- i 9-diodowe, stosuje się do nich różne regulatory (alternatory i regulatory można rozpoznać tylko po symbolu)
Po przekręceniu zapłonu powinna świecić kontrolka od aku., po odpaleniu powinna zgasnąć. Przyczyn może być wiele: -rozładowany aku., -uszkodzony regulator, skorodowane lub luźne przewodu przy alternatorze, -przepalone uzwojenie na alternatorze, -szczotki nie przylegają do pierścienia, -przerwa między alternatorem a lampką kontrolną. Ogólnie alternator...
Witam Na początku rozładowywał ni się akumulator na postoju z włączonym zapłonem a wyłączonym silnikiem . Po ruszeniu lampka alternatora gasła i było OK. Teraz Nie mam ładowania ale wskażnik obrotów działa . Przy włączonym silnniku pojawia się napięcie powyżej napięcia akumulatora o ok 0,5 V Pasek rzecz jasna napięty. Jaka może być przyczyna??
Zaraz z motyką nigdy tego nie robiłem a co stoi na przeszkodzie żebym się dowiedział jak? w sumie po to te forum jest. A gdybym zamontował jakiś inny regulator do tego alternatora z wyjściem na lampkę ładowania?
Przy włączonym zapłonie i nieruchomym silniku złącz przewód wzbudzenia do masy - po odpięciu go z alternatora. Jeśli nie pali się lampka kontrolna alternatora, przyczyna znaleziona: przerwa w obwodzie.
Już ci napisałem. Ślizga się na gumie koło wału. I brak napędu mimo zgaszenia lampki nie będzie ładował.
Inaczej, dolny alternator ma zacisk D+, wzbudzenie następuje poprzez lampkę kontrolną ładowania. Górny alternator ma zaciski L i + (nie chodzi mi o B+ do aku), L do lampki ładowania ma charakter wyłącznie informacyjny, nie wzbudza alternatora, do tego służy drugi zacisk +, który ma być podłączony bezpośrednio do + po stacyjce
Mam problem z alternatorem w Oplu astrze 17D silnik ISUZU 1993r. zapala sie lampka od ładowania, zanikają wskazania obrotomierza, wyciek oleju.Co z tym zrobić?
jeśli kontrolka się nie świeci to wskazuje na uszkodzenie w obwodzie regulator napięcia-szczotki-wirnik alternatora. Czyli najprawdopodobniej jeden z tych elementów padł.
a co może być przyczyna wycia alternatora. Lampka ładowania gaśnie dopiero przy większych obrotach ale alternator zaczyna hałasować i to dość głośno.
lampka ładowania nie gasła, alternator w ogóle nie ładował
U mnie nie ma stabilizatora napięcia. Co to jest? W samochodzie cc 700 alternator ma wbudowany regulator napięcia, w związku z czym podłączasz go tak: B+ bezpośrednio do akumulatora, D+ przez kontrolkę ładowania, do zasilania po stacyjce. Masa pojazdu na obudowę alternatora. I ma działać. Jakie obroty uzyskujesz na alternatorze? Jaką masz przekładnię...
skoro nie zamknięty a nie będe zakładał nowego tak więc podepnę się pod temat ponieważ alternatory są prawie identyczne mój alternator mazda http://obrazki.elektroda.pl/8564213100_1... rozumiem że: B - bezpośrednio do akumulatora L - lampka ładowania S sensor akumulatora, bezpośrednio do akumulatora Czy mogę pominąć L ? po prostu nic...
fiat code nie ma nic wspolnego z ladowaniem ale znajac dobrze fiata to skonczyl ci sie alternator jesli auto ma powyzej 2 lat to pekaly obudowy alternatora bedzie widac z kanalu od spodu najpierw brak ladowania chociarz lampka nie zaswieca sie bo jest zwarcie uzwojen do masy potem konczylo sie zatrzymaniem alternatora
Styk "czerwony" to styk lampki kontrolnej ładowania,masuje on lampkę,jeżeli alternator zaczyna ładowac,pojawia się tam napięcie i niejako lampka jest podpieta do dwu plusów,więc musi zgasnąc. Masz kijem w plecy odemnie-czemu do jasnej Anielki ten alternator przed naprawa nie został wyczyszczony szczotką drucianą?
alternator lampka mruga lampka alternator alternator lampka ładować
indukcyjność łuku kolumna kruger pralka blokada polar
mikrokomputer cobra1 mikrokomputer cobra1
Kaseta sterująca z przełącznikiem wyboru silnika 1-0-2 Rozładowujący się akumulator w Ford Edge z LPG KME