Jeżeli masz alternator trójfazowy z magnesem stałym, to podejdzie regulator od motocykla. Sprawdź to, wtedy ci powiej jak przerobić. Ceny z allegro zaczynają się od 100zł
To ty potrzebujesz tzw. regulator stratny stosowany w alternatorach motocykli japońskich i motorowerach z alternatorem z wirnikiem z magnesem stałym. Tam są bloki, dla każdej fazy oddzielny, z tyrystorem jako elementem regulacyjnym. Niestety SZUKAJ jeszcze się aktualizuje, a schematy są na forum.
boję się trochę, że będzie problem z wywarzaniem Jeżeli by zastąpić rotor magnesami trwałymi, oczywiście kierując się ilością biegunów, lepiej magnesy wklejać na ukos, czy równolegle ? A w przypadku wklejania magnesów problemu z wyważeniem nie będzie? Dobra prasa + dokładność i lepsze rozwiązanie z magnesem stałym na wirniku. Z drugiej strony, przy...
O ile dobrze pamiętam, ten typ nosi nazwę "dynamo, dynamówka) bo wirnik to magnes stały. Zdarzało się, że magnes popękał.
A ten alternator to jak wygląda? Klasyczne magneto z wzbudzeniem od magnesów stałych czy prądnica prądu przemiennego z wirującą wzbudnicą?
Ten alternator służy do ładowania akumulatora w Mitsubishi lub innym samochodzie, Współpracuje z akumulatorem i jest napędzany silnikiem dużej mocy w szerokim zakresie obrotów. Alternator ma regulator, który przerywa podawanie napięcia na cewkę wirnika by nie przeładować akumulatora. Po naklejeniu magnesów masz komfort - napięcie pojawia się praktycznie...
Właściwie masz wszystkie końcówki. Co do połączenia na każdym uzwojeniu dać pełny mostek + kondensatory i połączyć szeregowo na prądzie stałym. Alternator będzie miał sporo mniejsze obroty jak w samochodzie to i napięcie mniejsze. O 230 V trzeba zapomnieć- przetwornica. Dlaczego mniejsze obroty- magnesy klejone to przy 6000 obr/min odpadną.
Witam Jakiś czas temu odgrażałem się że opublikuję wyniki z testów przerobionego alternatora na magnes stały. No cóż wyniki są trochę nie bardzo, łudziłem się że uda się zdobyć obrotomierz i sprawdzić wszystko, ale na razie musi zostać jak jest, muszę zdobyć zestaw kuł pasowych i wtedy przy użyciu jednego napędu wyniki będą sensowniejsze. Ale chyba...
W prądnicy samowzbudnej do wzbudzenia wykorzystuje się magnetyzm szczątkowy w wirniku, czasem wzmocniony dołożonym silnym magnesem stałym. Tak alternatora nie wzbudzisz. Alternator wzbudza prąd stały z akumulatora płynący przez lampkę ładowania.
W tym przypadku tak, ale skutery i motocykle maja alternatory z magnesem stałym a w takim przypadku regulator zwiera + do masy aż do spadku napięcia (przynajmniej tak pisało).
Alternator masz dobrze podłączony, ale środkowy pin złącza, czyli IG oraz żarówka kontrolna ładowania powinny być podłączone przez stacyjkę. Jak podłączyłeś bezpośrednio do + akumulatora to płynie stały prąd magnesowania wirnika, który będzie rozładowywał akumulator
Alternatory oparte o magnes stały i regulację przez tzw. crowbar mają dużą rezystancję wewnętrzną i nie ma co liczyć na to, że uda się z niego wycisnąć znacząco wyższą moc stosując przetwornicę. Nakład pracy w budowę i optymalizację takiej przetwornicy, jej koszt i wielkość przekroczą wyobrażenia.
Dzięki za wyjaśnienia :) Alternator jest ze stałym magnesem. Jak znajdę czas to będę to wszystko rozkręcał... i pewnie dalej pytał :)
Potrzebujesz silnik prądu stałego ala alternator lub inny. Z indukcyjnymi nic nie zrobisz. Na wirniku musi być magnes stały bądź właśnie wystąpić wzbudzenie uzwojenia. Jeśli dasz alternator to będziesz potrzebował falownika - inwertera żeby uzyskać 1 fazę 230V.
Więc jeśli jest tam nagrzebane, to może być wszystko. Spotyka sie kłady bez regulatora, alternatory z regulatorem typu samochodowego, alternatory z magnesem stałym i regulatorem "stratnym", prądnice, dynama. Potrzeba więcej szczegółów. A poza tym jeśli to ktm, i do tego wyczynówka,to moto to trzęsie jak jasna chole*a. A w takich warunkach, to żadna...
Zacząłbym najpierw od włączania dmuchawy i zobaczenia w którą stronę się kręci wirnik. Zdaje się trzeba rozkręcić silniczek i zerknąć co jest w środku. Jeśli jest magnes stały to albo stojan albo górną obudowę należy obrócić o 180 stopni. W pierwszym wypadku zmienimy bieguny magnetyczne a w drugim kierunek przepływu prądu. Ale jeśli zamiast magnesu...
Sam mam C-330, i wstawiłem alternator od jakiegoś auta zachodniego, kupiony na szrocie, jedyne co wymaga zmiany to bieguny akumulatora. Rozrusznik nie zmieni kierunku wirowania bo nie posiada magnesów stałych, jest to silnik szeregowy. Jakby był równoległy to też nic by nie zmieniło, bo zmieniając kierunek przepływu prądu w wirniku zmieniasz też bieguny...
Co do alternatora to niema tam magnesów dlatego aby można było utrzymać stałe napięcie łądowania A motocykle z magnesem stałym w rotorze?
Witam Babettka faktycznie jest dwubiegowa. Sama zmienia biegi jak wszystko jest OK. Prądnica, jak w każdym starszym motorowerze, jest alternatorem ze wzbudzeniem od magnesów "stałych". Jak pali żarówki, to tylko dobrze świadczy o stanie magnesów:D Pomiary miernikiem z automatyczną zmianą zakresów są bez sensu:!: Weź zwykły miernik i ustaw zakres 200V...
nie jest to dobre rozwiązanie. Ten układ ma stabilizować napięcie, a stabilizacja to odbywa się poprzez wytracanie tego napięcia na elemencie stabilizacyjnym. Czyli wydzieli sie dużo ciepła, a spowodowane ono będzie przez traconą w ten sposób energię. W rozwiązaniach motocyklowych alternatorów z magnesem stałym jako wirnikiem, stosuje się regulatory...
Chodzi o prądnicę tego typu: http://www.sg.krakow.pl/galeria-pradnica... cena w tym linku jest trochę zbyt wysoka a i Ty nie potrzebujesz takiej mocy, chodzi o pokazanie co to jest, a już znalezienie tańszego wykonawcy na różnych portalach aukcyjnych, tu na elektrodzie, czy wykonanie samemu powinno nie być trudne. Prądnica wolnoobrotowa...
Teraz masz prawie dwa razy więcej cewek niż poprzednio. Ale tak licząc to cewka ma 10 zwojów czyli 1/6 poprzedniej ale cewek jest dwa razy więcej więc ciągle wychodzi stosunek 1÷3. Co do wzbudzenia na wirniku to obawiam się, że nic nie da albo bardzo niewiele bo w celu zamocowania magnesów zostały wycięte bieguny oryginalnego wirnika. Dodatkowe pole...
Jest jeszcze silnik reluktancyjny. Różni się on od klatkowego (indukcyjnego) brakiem zwojów zwartych w wirniku. Działa na zasadzie przyciągania elektromagnesu do materiału ferromagnetycznego. W BLDC cenę robią magnesy stałe. Gdzieś nawet widziałem modyfikację alternatora na silnik. Wtedy zamiast magnesów stałych jak w klasycznym BLDC wykorzystuje się...
Rozumiem, że jest to taki alternator gdzie zamiast elektromagnesu (uzwojenie wzbudzenia) jest magnes stały. Duża moc jak na taką konstrukcję, w grę wchodzi jedynie zasilacz impulsowy.
No to by była słabizna :| to tego celu bym wziął zwykły silnik klatkowy albo lepiej od dużego serwo na magnesach stałych. Sterowanie załatwia falownik.
Witam , po co stosuje się uzwojenie wzbudzania na wirniku ? Czy nie można by zostawić magnesów ( tych klinów) tak jak są . Czy może włożyć w nie magnes stały ? Przecież też powinno działać. Pozdrawiam Przemek
A co to jest za motor? Ja jednak stawiałbym na jakieś uszkodzenie. W japoniach ze względu na konstrukcje alternatora (najczęściej z magnesem stałym) i jego umiejscowienie (często zbiornik oleju - gorącego - np. Suzuki DR650) dochodzi do przegrzania i zwarć uzwojeń i uszkodzeń regulatorów.
Cewki wiem jak podłaczyć ale nie wiem jakie magnesy zastosować - 40x18x10 ??
Jeśli masz na wirniku magnes stały to nie wykorzystasz żadnego z nich, bo one regulują wzbudzebnie sterując prądem magneśnicy. A to u ciebie jest niemożliwe. Dlatego musisz mieć regulator, który wszystko co ponad to 14 V wywali w kosmos (nie przepuści). tak działają regulatory w motocyklach, w któych ze względu na brak miejsca i uproszczenie konstrukcji,a...
Chciałbym wiedzieć, co dostarcza prądu w tym motorku. Czy jest to prądnica, czy mały alternator ze stałym magnesem, czy jeszcze coś innego? Czy jest tam akumulator? Bo chyba od stabilizacji napięcia w instalacji na właściwym poziomie należałoby zacząć. Bo ładowanie przetwornicy, to raczej działanie od d**y strony. Nie uważacie?
Schematu swojego skuterka poszukaj tu: http://arecki113.republika.pl/ lub tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic42... Tam "alternator" ze stałym magnesem - takie przerośnięte dynamo rowerowe. Daje pełnookresowe napięcie zmienne o zmiennej częstotliwości (zależnej od obrotów silnika). Chcesz zasilać z tego lampę xenonową z przetwornicą, wyjętą...
A po co komplikować system? Po co dorabiać układ ładowania i zasilania oraz dokładać baterię? Przecież bez problemów można kupić nowoczesny zapłon CDI i spokojnie go zastosować. I na pewno będzie to prostsze niż rozbudowa o elektrykę. mczapski - stabilizator lm nie sprawdzi się w tej aplikacji. Tutaj potrzebny byłby regulator napięcia jak w każdym dynamie...
W tej rg też na 99 % będzie dynamo (alternator ze stałym magnesem). Mostek będzie w każdym. Różnica może być w ilości faz. No, chyba, ze znowu Japończycy zaszaleli i na światła idzie prąd zmienny, a prostowane jest napięcie do ładowania. To częsty numer w takich konstrukcjach, by nie ładować elementów na duże prądy. Goldwinger, chyba wiesz, o czym piszę...
Maksymalną moc wytwarza 34A a napiecie 64V - to jakaś paranoja. Tyle to może wytworzyć bez regulatora napięcia, a jeśli w tym motorze jest instalacja 12V to regulator ogranicza do 14,2V. Wydaje mi się , że można w tym motorze zastosować któryś z regulatorów z instalacji samochodowych, jedyne co to sprawdzić czy dany alternator jest typu samowzbudnego...
Pozwolę się dołączyć do tematu. Czy może mi ktoś pomóc w umieszczeniu hallotronów w alternatorze, który służy jako silnik BLDC? Wg tego co policzyłem to stojan ma 36 żłobków. Wirnik akurat nie jest z magnesów stałych lecz jak to bywa w alternatorach jest to elektromagnes. Składa się on z dwóch jakby wyciętych bębnów po 6 zębów czyli razem 12. Domyślam...
Prądnica na magnesach stałych jest maszyną synchroniczna i pary biegunów w stojanie są synchroniczne do par biegunów na wirniku. Konstrukcja cewki może być dwojaka : jednobiegunowa i dwubiegunowa. Jednobiegunowa to taka jak w prądnicy fiata (na jednym rdzeniu), a dwubiegunowa to taka jak w alternatorze fiata (pomiędzy dwoma niezależnymi nabiegunnikami)....
Jeśli dobrze pamiętam, to polskie alternatory 24V nie były wcale większe. Ale jak chcesz coś małego, to zastosuj jakieś dynamko z magnesem stałym i zrób mu regulator na 24V.
z reguly im wiecej magnesow i im wieksza srednica wirnika tym potrzebne mniejsze obroty w rezie czego zawsze mozna zastosowac przekladnie pradnicy ze stałymi magnesami na wieksza moc nie dostaniesz(moze wystarczy na jakąś lampke)
No i na to wygląda ży ty tak samo nie widzisz różnicy pomiędzy alternatorem a prądnicą. Według ciebie to tak samo alternator będą miały wsk 125 jaki 175, komary i inne bzyki, ba jeszcze rower ma alternator hahaha. A tak apropos co ma rozrusznik do alternatora?, w pierwszych wsk 175 (silnik wiatra) też była prądnica 12V i to ta sama co w gazeli zresztą...
"kolego" - siedzę w tych motorkach A bzdury piszesz. Wirnik samowzbudny... co za dziwo? Alternator to już tak , ma rotor zbudowany z magnesów stałych. Ale to nie ta liga sprzętu.
Panowie, nie uważacie że tradycyjne teleskopy hydrauliczne to WIELKIE marnotrawstwo energii ? Jeśli by zamiast nich zastosować generatory prądu (jakiś stały magnes pracujący wewnątrz cewek) , można by odciążyć alternator (oszczędność paliwa) , zasilać ogrzewanie w elektrycznych autach itp. Może już ktoś to robi?
Od jakiego to motocykla? Jak od japoni z magnesem stałym, to trzy przewody (mogą być w jednym kolorze) do alternatora, czwarty to wyjście, a masa na obudowie.
Prądnica jest ze stałym magnesem, więc w grę wchodzi jedynie układ który ograniczy napięcie. Poszukuję taniego i trwałego rozwiązania.
Sprawa wygląda następująco: alternator posiada 2 pierscienie ślizgowe do których dochodzą klocki węglowe. To jest obwód wzbudzenia. Podczas załącznia przycisku "ignitation"(zapłon) pojawia się napięcie rzędu 10,5V (instalacja w motocyklu jest 12V). Wyprowadzenie z alternatora to 3 przewody. Napięcie między fazowe to 80V, napięcie między przwodem a masą...
Alternatory sa beznadziejne gdyż trzeba je pierw wzbudzić do pracy (zamiast stałych magnesów są elektromagnesy i tu jest pies pogrzebany) maksymalna wydajność alternatora to cos kolo 1000W (samochodowe 12V) z czego 200W-300W leci na utrzymanie elektromagnesów... Wiec przy słabym wiaterku z chwilowymi jego brakami rozładuje akumulator w ekspresowym tempie......
CZyli jak tą energie z tego magnesu wyciągniesz to sie rozmagnesuje?? Mylisz pole magnetyczne z energią. Chyba że chcesz monopol manetyczny uzyskać czuli magnes tylko N lub tylko S. nikomu sie dotąd nie udało..
Niestety nie można stosować regulatorów samochodowych. taki regulator nie miałby jak regulowac napięcia, bo wzbudzenie jest magnesem stałym. Te alternatory konstrukcją bardziej przypominają dynamio rowerowe. Regulatory do motocykli to dość ciężka sprawa. Najlepiej kupić sprawną używkę. Są ludzie, którzy dorabiają takie regulatory na zamówienie. Ponoć...
I mało wydajne/sprawne jako generatory. Niestety generacja z racji ze indukcja prądu wymaga zmiany pola magnetycznego w którym jest dana cewka to też z tego powodu generujemy prąd zmienny. Można go mechanicznie zmienić na prąd jednokierunkowy ( wahania napięcia i tak zostaną np stosując komutator) lub elektronicznie np stosując układ Greatza. Najlepiej...
Kolego lepiej sie już nie wypowiadaj, bo za chwile się dowiemy że motocykl ma dynamo czerpiące napęd z opony. Może nie z koła, ale nowoczesnym alternatorom motocyklowym z kołem ze stałym magnesem, bliżej jednak do dynam, niż do układów klasycznego alternatora ze sterowanym uzwojeniem. Dlaczego upieracie się przy dwóch alternatorach? Przecież można...
Nie. W 2 kl. TE wypadało by już znać zasadę działania silnika elektrycznego prądu stałego. Hasło "komutacja".
Prądnica z magnesem stałym może działać jako hamulec - wystarczy zewrzeć jej cewkę. Jest kwestia, jak takim hamowaniem sterować. Myślę, że jeśli to będzie prądnica AC synchroniczna (o najprostszej konstrukcji: nieruchome cewki, wirujący magnes, bądź prowadnica pola magnetycznego, jak w alternatorze), to można do niej podłączyć diody prostownicze (albo...
jakby z jakiś powodów nie wyszło, pomyśl o wyprowadzeniu uzwojenia wzbudzenia na zewnątrz prądnicy, o ile takie tam masz. Bo jeśli magnes stały to nie ma o czym mówić. Wtedy możesz zrobić stabilizacje wzbudzeniem (prawie alternator) :-)
Obawiam się, że bez douczenia się sobie nie poradzisz. Poczytaj trochę w internecie na temat alternatorów z wzbudzeniem od magnesów stałych (pewnie to już Cię przestraszyło?). Nikt nie ma czasu pisać esejów, prowadzić Cię za rączkę i odpowiadać na pytania z podstawowej wiedzy. Musisz przekroczyć barierę dźwięku. :D Kolega karolx napisał wszystko co...
Jestem raczej sceptykiem, ale patrzę na sprawy optymistycznie. Wiem, że energia jest zawsze w równowadze i fizyka nie jest całkowicie mi obca. Ciekawe czy jakbym był tym, który by opisał po raz pierwszy płyn łatwopalny i zapałki, i mówił, że z tego będzie ciepło tez by było wielu sceptyków, bo przecież suma temperatur płynu i zapałek nie jest wysoka....
Witam! od dawna sie juz nad tym zastanawialem . posiadam Rometa Ogara 200 z czeskim silnikiem Jawki 50 i odwieczny problem tychmotorkow to palące się żarówki. skoki napięć są rzędu kulkuset volt. To chyba z lekka przesada, bo w tym obwodzie to nie jest możliwe, niestety. Powodem przepalania się żarówek, jest zwyczajnie źle dobrany magnes trwały zamocowany...
Witam wszystkich! Sam jestem w trakcie budowy prądnicy na magnesach stałych tylko mam kłopot z uzwojeniem stojana, na wirniku będzie 12 magnesów północ-południe, północ-południe i.t.d. o uzwojeniu stojana myślalęm żeby wykonać tak jak w dynamie rowerowym jednym ciurkiem;-) co myślicie o tym rozwiązaniu, dodam że wogóle nieznam się na elektronice.
1. Stabilizator liniowy to bzdura w tego typu zastosowaniu. 2. Całość dyskusji nadaje się do kosza, bo do tej pory wiemy, że autor ma jakiś "nietypowy" alternator, jakiś regulator i jakoś to ma podłączone. Ilość konkretów podanych - ZERO. 3. Z mętnych tłumaczeń wywnioskowałem, że pracuje tam coś na kształt alternatora motocyklowego, czyli trójfazowego...
Idea z magnesami stałymi jest niezła, i gdzieś na elektrodzie jest nawet wątek dotyczący wklejania magnesów w istniejący wirnik ze zwartą fazą (w przypadku Kolegi wirnik płaszczowy) tak, by poprawić wzbudzenie maszyny magnetyzmem szczątkowym. Co do złomu - to wykopałem kiedyś na zapomnianym wiejskim złomowisku alternator od rosyjskiego gąsienicowego...
Jeżeli ma być tanio i na balkonie zbuduj model o rozpiętości łopat 40-50 cm zamiast 1,5 m a jako prądnicy użyj silnika z magnesem stałym. Moc będzie symboliczna ale kilka/kilkanaście LED zasilisz i naładujesz akumulatorek na bezwietrzne dni. Widziałem u kolegi na działce model czteromotorowego Lancastera (cztery prądnice) z podświetleniem kabiny, samoczynnie...
Witam Opisany przez Konrad324 schemat mało, że jest z błędami to nie nadaje się do tzw. magneta, czyli alternatora ze wzbudzeniem od magnesów stałych! Idę o zakład, że napięcia na wysokich obrotach i bez obciążenia (np. żarówkami) mocno przekraczają opisywane 30V. A nawet 30V napięcia zmiennego po wyprostowaniu da w szczycie ok 30*1.41=~43V co jest...
Nie mogłem znaleźć schematu instalacji. Jest to chyba jednofazowy alternator z magnesem stałym. Czy mógłbym zastosować taki regulator [url=http://www.google.com/imgres?um=1&h...
Ale Tesla jest "nasz", przynajmniej jest "mój" bo był poddanym Cesarza Franciszka Józefa jak i mój dziadek... No to Tesla2-oby tylko zdobył uznanie z lepszych wynalazków niż "prąd zmienny który był niebezpieczny dla organizmów żywych bardziej niż prąd stały (m.innymi podczas uśmiercania skazańców)"!-:wink:
(at)lizzard A dlaczego nie pomyślisz o wykorzystaniu dużego alternatora samochodowego? Można mu przyłożyć stałe napięcie na uzwojenie wirnika, albo nawet zamienić je na porządny neodymowy magnes pierścieniowy o stosownych wymiarach, usunąć diody, dodać hallotrony oraz sterownik. Masz wtedy duży, niskonapięciowy silnik BLDC małym kosztem. :D z wszystkimi...
Pomiary rzenek1 potwierdzają, że jest to silnik trójfazowy z wirnikiem będącym magnesem stałym. Działa jak alternator po pokręceniu kołem. Napięcia na trzech grubych kablach trzeba mierzyć między nimi przy podłączonym silniku. Silnik do działania nie potrzebuje a wręcz nie wskazane jest połączenie z masą! rzenek1 sprawdź czy moduł sterujący jest rozbieralny....
Może i przegrałeś, ale tłumaczenia kolegów pokrętne. Tym bardziej, że załapał się nawet silnik samowzbudny. Moim skromnym zdaniem samowzbudny oznacza wytwarzający energię elektryczną bez potrzeby zasilenia elektrycznego z zewnątrz, czyli z instalacji. A może to nastąpić przez wykorzystanie magnetyzmu szczątkowego lub magnesów stałych. Zagadnienie bardziej...
Witam mam kilka pytań gdyż chciałbym kupić mała elektrownie wiatrowa i tak: mam na oku dwie parametry pierwszej: moc znamionowa (W) 1000 moc maksymalna (W) 1500 napięcie znamionowe (V) 48 średnica wirnika (m) 2.7 startowa prędkość wiatru (m/s) 2.0 znamionowa prędkość wiatru (m/s) 9.0 graniczna prędkość wiatru (m/s) 35.0 odchylanie do kierunku wiatru...
....zostawic alternator a tylko wstawic zamiast wzbudnika kolo magnesiowe np od wski 175..... [/quote] Tylko, że .... rególując prąd przepływający w uzwojeniu wzbudzenia reguluje się napięcie na zaciskach alternatora i tym samym prąd ładowania. Jeśli wsadzisz tam magnes stały to brak jest regulacji prądu. Może to spowodowac uszkodzenie ukumulatora...
Nie można dla tego, że rozrusznik (a właściwie jego silnik) jest silnikiem komutatorowym prądu stałego (jeżeli jest wyposażony w magnes trwały na stojanie, a tak często jest). Ponadto układ prostowniczy alternatora to mostek diodowy 6-cio pulsowy, w konsekwencji przyłączenie napięcia przemiennego doprowadzi do zniszczenia mostka w alternatorze, a rozrusznik...
Rzuuf Bez wątpienia 5W jest zawsze 5W, pod warunkiem że się już kręci . Przy stracie i zerowych obrotach jest jak wcześniej przytaczałem, sprawdzałem to na min siłowni, zrobionej na szybko dla potrzeb testów, w czasie gdy bardziej się angażowałem w temacie . Według mojego arkusza 10m śmigło przy 10m/s przypuszczalnie da aż 18800W, to fragment dla tych...
moim zdaniem starczy spokojnie 1 czujnik, natomiast sugerowałbym zastanowić się nad miejscem zamontowania tego czujnika bo weź pod uwagę że koło zamachowe jest także wzbudzeniem prądnicy prądu zmiennego czy też alternatora (nie pamietam co ta Java tam ma) czyli czujniki hala mogą być mocno zakłocane przez wirujące pole magnetyczne, magnesów stałych...
Byłbym ostrożny z ufaniem w prawdziwość pomiarów prądu stałego za pomocą miernika cęgowego. https://obrazki.elektroda.pl/6700650700_... Nie ma przewodu a miernik już coś mierzy. Jeśli go zbliżymy do jakiegoś magnesu lub namagnesowanego kawałka metalu (np rozrusznika) to mogą ciekawe rzeczy wyskoczyć.
Witam! Zamiast prądnicy założyć alternator najlepiej z wewnętrznym regulatorem napięcia. Co się tyczy rozrusznika to moim zdaniem elektryk nie ma racji, bo to jest silnik prądu stałego, w którym chcąc zmienić kierunek obrotów zamieniamy bieguny zasilania. W twoim wypadku trzeba by może dobrać z jakiegoś innego ( z "-" na masie) samochodu. Chodzi oto...
Mam Alana 19 i Lemma AT900 zamontowanego na stałe na dachu Seicento. Słychać minimalnie (pomijalnie) silnik. Słyszę za to inne samochody stojące pod światłami. Trzeba przyjrzeć się układowi elektrycznemu, który może iskrzyć. Czy nie czas wymienić szczotki w alternatorze? A może przewody zapłonowe świecą w ciemności snopami iskier - widziałem coś takiego...
Tak to prawda. Tylko co to jest za czujnik halla? Hallotrony... Czemu trzy wyprowadzenia ma? Tak pokazuje google grafika... I ten schemat jest moja baza do budowy... Zamiast tyrystora zastosuje tranzystora bdp495 takie znalazlem na luzie. Dwa i analiza napięciowa czy nie spali bramkę bazę... Typ npn... Chciałem spróbować możliwości moje po udarze mózgu...
Żeby sie zaindukowało napięcie, stojan musi posiadać magnesy stałe. Ale silnikach i prądnicach tego nie ma - są elektromagnesy. Musi być twz. wzbudzenie - potrzebne w silniku jak i w prądnicy. Alternator = prądnica w samochodzie. W wyniku obrotów napięcia nie wytworzy. Potrzebne jest wzbudzenie „początkowe”. To w starych samochodach realizowała...
Więc masz alternator trójfazowy z magnesem trwałym. Rozwiązanie takie jak w japońskich motocyklach, więc nie patrz jak to w samochodach jest zrobione. Posiadasz miernik cęgowy z pomiarem prądu stałego? Ile wynosi prąd ładowania akumulatora zmierzony cęgami? Jakiej pojemności masz akumulator? Jeśli taki jak w samochodzie, to zanim zmierzysz na nim 14.4V...
Samymi magnesami ? Nie, Kolego, tam nie ma magnesów. No proszę- nawet w starszym wieku cos się można nauczyć. Dla mnie słowo prądnica zawsze się kojarzyło ze stałymi magnesami, ew. z magnesami i uzwojeniem zwiększającym strumień magnetyczny w określonych stanach pracy. Wiem, że Syrena 105 miała magnesy stałe i uzwojenie. We własnej wymieniłem sobie...
Witajcie! W/g schematu cewek pokazanych na zdjęciu wyraźnie widać wyprowadzenie trzech faz.Żeby uzyskać napięcie stałe to muszą być połączone diody dodatnie i ujemne. Śuma diód dodatnich daje + ,który ładuje akumulator / PROSZĘ ZOBACZYĆ Alternator Fiata 125 jak jest połączone. Wirnik alternatora fiata 125 połączony do regulatora napięcia przez zacisk...
Tego konkretnie nie wiem w jakich pojazdach może występować, ale powinien występować we wszystkich tych gdzie są akumulatory, a ich ładowanie odbywa się z generatora działającego podobnie do jak dynamo w rowerze (cewka i ruchomy magnes stały). Regulacja napięcia w takim regulatorze polega na tym ze jest on obciążeniem regulowanym dla w/w generatora,...
alternator nie działa sam z siebie, musi mieć akumulator żeby robił wzbudzenie, bez wzbudzenia nie daje prądu, więc nie będzie świecić z niego żarówka sama z siebie podczas kręcenia nim, choć są alternatory samowzbudne, w ruskich traktorach występowały, chyba we władymircach, w sumie to można by przerobić alternator żeby był samowzbudny, trzeba by jakiś...
Zasadnicze pytanie, w jaki sposób jest wytwarzane napięcie, czy za pomocą wirujących stałych magnesów, czy w inny sposób? Jeżeli jest jakieś uzwojenie wzbudzenia, to tylko regulacja napięcia przez regulację prądu w uzwojeniu wzbudzenia (podobnie jak w prądnicach, lub w alternatorze). Jeżeli są stałe magnesy, to najlepszym sposobem będzie regulacja przez...
Wydaje mi się że iskrownik z magnetem zaczynają działać jako silnik. Jeśli Twoje przypuszczenia są prawdziwe, a nie wynikają np. z kwestii mechaniki spowodowanej wciśnięciem tylnego hamulca, to oczywiście jest to możliwe. Jeśli podasz z zewnątrz napięcie stałe na uzwojenie alternatora, to koło magnesowe się obróci zgodnie z biegunami magnesów i uzwojeń....
wyjaśnienie dla "eddie.t.h" silnikiem synchronicznym jest silnik którego wirnik wiruje synchronicznie z polem magnetycznym stojanu , więc wirnik musi też posiadać własne stałe pole magnetyczne , zazwyczaj z cewki zasilanej prądem stałym, przy małych mocach może to być magnes stały , przy dużych mocach zanim silnik osiągnie obroty znamionowe przed podaniem...
Jeżeli wiatr niesie moc na śmigło 100W to tyle trzeba odbierać a jeżeli jest to 5 kW to też trzeba tyle spożytkować w przeciwnym razie śmigło będzie się rozbiegać. Regulator w altku będzie dążył do utrzymania stałego napięcia więc śmigło będzie miało coraz lżej więc znowu wyższe obroty czym to grozi wiadomo. Przy prądnicy na magnesach stałych o stałe...
Przewinąć się da. Jak przystosujesz wzbudzenie to otrzymasz 230V. Ale jest problem, bo musisz utrzymać stałe obroty 3000/min, by otrzymać 50Hz. Ale jak to ma działać z magnesami stałymi, to nie wiem. Przecież wzbudzeniem reguluje sie napięcie wyjściowe, względem obciążenia.
Z uwagi na niską sprawność alternator nie ma sensu. W Słomczynie można dostać silnik BLDC typu outrunner od sparty za 30 zł, czy od hulajnogi ~50 zł. Sprawność 85-90%. Niski moment zaczepowy, brak oporów na chłodzenie, brak szczotek, magnesy o silnej remanencji na wirniku (N38, N45). Przy obciążeniu ułamkowym również wysoka sprawność. Łatwo zastosować...
Witam serdecznie Potrzebuje pomocy przy doborze regulatora napięcia do ciągniczka ogrodniczego TV521 .Jak udało mi się ustalić to jest tu alternator Ducati 90W z magnesami stałymi, wychodzą z niego 3 przewody (2 żółte, 1-biały). Parametry oryginalnego regulatora: http://www.technidiscount.com/regulateur...
Witam pozwolę że odświeżę temat. Ostatni post prawie nic nie wnosi do tematu, po prostu za mało danych/opisów/porównań i nie lubię niedokończonych/urwanych tematów. Z doświadczenia mam takie wyniki co do prądnic samowzbudnych, zwykłych czyli obcowzbudnych, a neodymowych. Z tym ostatnim to mało miałem do czynienia lecz wiem jak działa i testowałem ręcznie...
Ok. Zwracam honor. Można nazwać i tak. Wirnik obraca się z taką samą prędkością z jaką wiruje pole magnetyczne, a więc spełnia wymogi definicji. Mnie jednak chodziło o to, że cechy "synchroniczna" nie używa się w nazewnictwie ze względu na niestałość obrotów w ogóle. I tylko o to. Czyli alternator jest prądnicą prądu przemiennego, najczęściej trójfazową,...
Przecież wystarczy prądnica prądu stałego a tą jest zwykły silnik szczotkowy. Nie do końca jest tak pięknie , silnik prądu stałego tak ale nie z magnesem trwałym jako stojan tylko z osobnym uzwojeniem stojana tak aby istniała możliwość regulacji prądu wzbudzenia . Przy magnesach w stojanie wartość napięcia będzie rosła proporcjonalnie do obrotów co...
Użycie uP nie jest najprostsze, a dla nie-elektronika mocno skomplikowane. Najprościej chyba będzie tak: do tego, co się obraca, przyczepić jakiś magnes (tylko nie takie badziewie, jakie bywa w szkole na lekcjach fizyki, a raczej ferrytowy z zamka do szafki), i gdzieś blisko umieścić cewkę na nabiegunniku (dobrze byłoby, żeby pole tego magnesu jakoś...
Nie masz racji kolego, ponieważ nie chcesz sam poszukać co to alternator więc sam ci w skrócie wyjaśnię: Te dwa pierścienie zasilają elektromagnes na wirniku który generuje pole magnetyczne, pole to wirując razem z wirnikiem indukuje napięcie w trójfazowym uzwojeniu stojana. żeby urządzenie przerobić na silnik trzeba na stałe zasilić wirnik (stanie...
Wskaźnik analogowy pewno da się skorygować, jednak licznik motogodzin może wykorzystywać impulsy, dla dokładnych wskazań będą ważne- tam są dzielniki, liczniki i żadną podkówką nic nie zrobisz z reguły- ale też bywają proste liczniki MTG działające w oparciu o czas pracy (Podanie napięcia stałego). Prądnica ma na kole kilka magnesów, dlatego mczapski...
Witam, mam wrażenie, że chodzi o prądnicę/alternator motocyklowy, mam rację? Te diody powinny się nadać, tak, jak zwrócono już na to uwagę będą wymagały solidnego radiatora. Mocowanie elementów musi wytrzymać drgania. Jeśli jest to prądnica ze wzbudzeniem od magnesów stałych (w co wątpię przy tej mocy) to jest jeszcze kwestia rodzaju regulatora napięcia....
tylko w moim przypadku zamieniam S na N i prąd ma płynąć w jedną stronę. Nie wiadomo dokładnie o co ci chodzi, ae jeśli myślisz że da się zrobić prądnicę prądu stałego montując tylko jednobiegunowe magnesy N to są trzy przeszkody, pierwsza - nie ma takich magnesów, druga napiecie indukuje sie tylko gdy pole sie zmienia, trzecia przeszkoda wynika z...
Dobra nie droga Magnum 27 mhz. Używam radia od 15 lat i chwale te anteny a latam na ciężarówce (TIR) radio non stop ciepłe .Tą antenę montujesz i w otwór zrobiony w karoserii lub na magnes .Co do długości przewodu możesz go zmieniać ale za każdą zmianą długości przewodu trzeba dostroić radio z anteną (SWR) koszt strojenia około 12zł. Jeżeli jesteś nowy...
Jestem pod wrażeniem :) Widzę że odpowiedni człowiek, bardzo się cieszę :) Panie Pawle, sprawa wygląda tak, iż elementy zaworu nabiegunniki, cewka i cały układ będzie wykonany przez nas na obrabiarkach CNC! Magnes stały to pierścień neodymowy! Układ będzie wymagał większych parametrów ponieważ postaramy się wykonać zawór i cały zespół w skali 1:1 i...
submariner, rozumiem że elektroniczna komutacja z wykorzystaniem czujników położenia nie dopuszcza do zerwania synchronizacji (jak w silnikach BLDC). A teraz pytanie od strony technicznej. Cy ktoś ma pojęcie jak powinien być zbudowany i gdzie umieścić taki (najprawdopodobniej hallotronowy) czujnik położenia wirnika. Gdzie i jak powinienem rozmieścić...
Dziękuję za słowa zachęty;) Doskonale wiem że eksperyment kosztuje. Ważne żeby się udał. Na dziś eksperymentuję wirtualnie. Jestem osobą która lubi mieć temat policzony, zaprojektowany i zrozumiany zanim odpalę maszyny do strugania tego ustrojstwa, kupię miedź, magnesy, łożyska czy odleje korpusy. Mam tylko nadzieję że dziesiątki lat rozwijania konstrukcji...
Właśnie z powodu "rozbiedania" się napięcia jest stosowany regulator równoległy. Taką charakterystykę ma alternator z magnesami stałymi. Napiecie rośnie do 1500-2000Oobr/min a dalej ograniczenie wprowadza regulator. To znowu nie oznacza, że nie da się zbudować regulatora inaczej stratnego i zasilić nim instalację z LED. W motocyklach BMW alternator...
silnik magnes stały alternator magnes magnes alternator
regulacja hydroforu instrukcja serwisowa zmywarki panda elektryczne
hydrostatyczna skrzynia skoda fabia
Jak sprawdzić sterownik hulajnogi elektrycznej? Jak sprawdzić czujnik hamulca w Wegoboard Supreme 3?