Dla silnika OHV 0.5 mm luzu to stanowczo za dużo. Ustaw 0.15 mm. dla obu zaworów.
Jeżeli by zastąpić rotor magnesami trwałymi, oczywiście kierując się ilością biegunów, lepiej magnesy wklejać na ukos, czy równolegle ? Nie prościej rozebrać wirnik, i zamiast uzwojenia wzbudzenia dać magnes neodymowy pierścieniowy o odpowiedniej średnicy? Czy zmniejszając prąd wzbudzenia, przy stałej wartości napięcia na stojanie, obroty wzrosną,...
Każdy alternator jest zbudowany z aluminium z wyjątkiem magnesów i napędu.
Jeżeli masz alternator trójfazowy z magnesem stałym, to podejdzie regulator od motocykla. Sprawdź to, wtedy ci powiej jak przerobić. Ceny z allegro zaczynają się od 100zł
Z tego co wiem, alternator ma sporo par biegunów, więc uzyskanie takiej prędkości wiąże się z dosyć dużą częstotliwością wyjściową falownika. Projekt odpowiedniego falownika to bojowe zadanie, bo fabrycznego to raczej nie znajdziesz. Dochodzi kwestia napięcia zasilania i granicy odwzbudzania przy dużych prędkościach, co wiąże się z odpowiednimi algorytmami...
Właściwie masz wszystkie końcówki. Co do połączenia na każdym uzwojeniu dać pełny mostek + kondensatory i połączyć szeregowo na prądzie stałym. Alternator będzie miał sporo mniejsze obroty jak w samochodzie to i napięcie mniejsze. O 230 V trzeba zapomnieć- przetwornica. Dlaczego mniejsze obroty- magnesy klejone to przy 6000 obr/min odpadną.
OK. Wszystko to prawda. Ale szczegóły ? Tych mi trzeba. Paweł.ko podał adres strony i tam jest oferta na takie prądnice, ale ceny (buuuu) Głównie brakuje mi powiązania prawa Faradaya i realiów :-) Np mam magnes znam jego parametry oraz trochę drutu. Co mogę z tego wycisnąć ? :-) Pozostanie zrobić stanowisko prób... A może ktoś miał "w szkole" coś konkretniejszego...
To ty potrzebujesz tzw. regulator stratny stosowany w alternatorach motocykli japońskich i motorowerach z alternatorem z wirnikiem z magnesem stałym. Tam są bloki, dla każdej fazy oddzielny, z tyrystorem jako elementem regulacyjnym. Niestety SZUKAJ jeszcze się aktualizuje, a schematy są na forum.
Ten alternator służy do ładowania akumulatora w Mitsubishi lub innym samochodzie, Współpracuje z akumulatorem i jest napędzany silnikiem dużej mocy w szerokim zakresie obrotów. Alternator ma regulator, który przerywa podawanie napięcia na cewkę wirnika by nie przeładować akumulatora. Po naklejeniu magnesów masz komfort - napięcie pojawia się praktycznie...
Twoje koło magnesowe ma teraz niewłaściwą ilość biegunów, dlatego nie uzyskujesz praktycznie żadnego napięcia z alternatora. Magnesy mają taką szerokość, że uzyskujesz 20 biegunów z czterema "przerwami". Musisz rozmieścić równo 12 magnesów które nie mogą się bezpośrednio stykać ze sobą. Jeszcze jedno o czym zapomniałem. Nie widziałem jeszcze kół z neodymami...
Zapomniałem dodać że pod magnesami zostawiłem uzwojenie jakie było wzbudzeniem chyba. Przy pierścieniach ślizgowych poprostu je obciąłem i mam nadzieję że nie robi to jakiegoś zakłócenia pod magnesami. Nie powinno generować się tam napięcie bo nie ma ruch względem magnesów, ale rozproszone pole magnetyczne ze stojana może generować prądy co wywoła...
Hahaha taaaak. 5-ty garnek nie wyrabia i psuje alternator. Nie no, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora. Poprzez nie i szczotki regulator daje prąd do wytworzenia magnesu za pomocą uzwojenia wirnika jego rdzenia.
Podpiąłem go tak jak na zdjęciu, niby żarówka gaśnie, gdy włączam alternator wiertarką, ale jak przykładam klucz do wirnika, to się magnesuje trochę. Czy to jakieś zwarcie czy coś? Czy coś źle podpiąłem? Wydaje mi się, że coś źle podpiąłeś, albo raczej za dużo podpiąłeś, chodzi mi te trzy piny - jest do nich wszystkich na stałe podłączony "+" akumulatora...
Ręce opadają. Łączysz MOSFETem dwa źródła napięciowe bez jakiegokolwiek pośrednictwa. Czy zdajesz sobie sprawę z tego, jakie prądy mogą popłynąć w tym układzie? Wstawianie do alternatora magnesów w momencie, gdy planowało się ładowanie akumulatorów jest błędem. Odpinanie ładowania akumulatora tylko pogarsza sytuację, bo bez obciążenia akumulatorem napięcie...
zasada dzialania jest taka sama jak w samochodowych alternatorach z ta ruznica ze w alternatorze nie ma diod sa one w regulatorze regulator motocyklowy o jaki wam chodzi to nic innego jak mostek 3fazowy + regulator pradu wzbudzenia zalany w calosc
K czuję w kościach że moc altka nie spada liniowo wraz z prędkością ale raczej z kwadratem prędkości więc praca z turbiną Moc alternatora jest mniej więcej liniowa w zakresie użytecznym i moment obciążenia rośnie wraz z obniżeniem się obrotów. Głupia żarówka 55 W, przy 1000 obr/min alternatora jedną ręką trudno go utrzymać, by się na stole nie obkręcił,...
Tak tak 60W. Tylko przy jakich RPM i tylko dla prądu przemiennego. pawelpc14. Pisaniem niesprawdzonych informacji - "jedna pani powiedziała drugiej pani..." fizyki nie oszukasz. Fizyka ma wasze przewijania cewek głęboko w .. poważaniu. Nie wolno karmić niemożliwych do spełnienia nadziei! Tematy o próbach "podniesienia mocy" starych alternatorów ze wzbudzeniem...
Są małe alternatory na magnesach trwałych. Takie cuda miały silniki Kuboty. Ale najlepiej pod względem masy wyjdzie prądnico-rozrusznik. Pogogluj z hasłem DYNASTARTER.
A jaki to alternator ? Z magnesami trwałymi czy ze wzbudzeniem wyprowadzonym ? Ilu fazowy ? (ile kabli z niego wychodzi?) Jeżeli ze wbudzeniem to można regulator samochodowy zastosować. No plus prostownik oczywiście stosowny. Jak z magnesami trwałymi to tu się sprawa komplikuje. Najlepiej zastosować taki regulator jaki był orginalnie z tym alternatorem...
Witam znowu. Dzisiaj uruchomiłem alternator. Ładowanie 28V, przy jeździe kosiarki napięcie spada na 21-23V. Po silniku spalinowym nie widać obciążenia. Po 25min koło pasowe alternatora miało 70 stopni, alternator 53 stopnie. Silniki napędowe elektryczne zimniejsze niż wcześniej (stabilniejsze napięcie?). Bezpieczniki za alternatorem i pomiędzy akumulatorami...
Co do alternatora to niema tam magnesów dlatego aby można było utrzymać stałe napięcie łądowania A motocykle z magnesem stałym w rotorze?
Teraz coraz wiecej alternatorów jest i bedzie budowanych z magnesami trwałymi ze wzgledu na nowe technoclogie produkcji magnesów(neodymowe). Typowy stabilizator napięcia nie nadaje się. Może być układ zewnetrzny, ale by wykonywał funkcje regulatora , które sa szersze niz stabilizatora. Wiem że są produkowane gotowe regulatory, tylko nie wiem przez kogo...
A ten alternator to jak wygląda? Klasyczne magneto z wzbudzeniem od magnesów stałych czy prądnica prądu przemiennego z wirującą wzbudnicą?
Z tymi kondensatorami to można się bawić gdybyś chciał wykonać np. prądnicę napędzaną silnikiem spalinowym bo musisz taki silnik rozpędzić nieco powyżej jego prędkości synchronicznej aby wszedł w pracę prądnicową też już to kiedyś przerabiałem po otrzymaniu chińskiego agregatu z uszkodzoną prądnicą nawiniętą aluminiowymi przewodami. Lepsze od N38 są...
W tym przypadku tak, ale skutery i motocykle maja alternatory z magnesem stałym a w takim przypadku regulator zwiera + do masy aż do spadku napięcia (przynajmniej tak pisało).
Strumien swiadomosci swia napisał: Podłączaj , bez problemu będzie pracować. W poście #8: Strumien swiadomosci swia napisał: W układzie będzie hazard. Ciekawa niekonsekwencja.... Pewnie Strumien swiadomosci swia poczasie załapał, że w tym Buggy może być alternator wzbudzany od magnesów trwałych ... Każdy alternator ma regulator napięcia i on dba o...
Z moich notatek wynika, że do silników BV koło magnesowe, które współpracuje z cewką zewnętrzną, alternatorem i rozrusznikiem elektrycznym, ma numer katalogowy 14110020 (dawniej 14110012). To w zasadzie jedyny ślad, po którym można go tropić, bo Tecumseh nie ma specyfikacji wymiarowej swoich części, a przynajmniej ja się z nią nie zetknąłem. Rozumiem...
zwracam się do was z zapytaniem,ponieważ rozebrałem alternator "Iskra" wyciągnąłem z niego wirnik przedstawiony na obrazku: http://obrazki.elektroda.pl/2271979900_1... Chciałbym uzyskać następujące informacje: -Czy wirnik alternatora na łożyskach pod którym znajduje się magnes neodymowy- "ruszy" bez twornika ? -Czy uzyskałbym taki efekt -...
Więc jeśli jest tam nagrzebane, to może być wszystko. Spotyka sie kłady bez regulatora, alternatory z regulatorem typu samochodowego, alternatory z magnesem stałym i regulatorem "stratnym", prądnice, dynama. Potrzeba więcej szczegółów. A poza tym jeśli to ktm, i do tego wyczynówka,to moto to trzęsie jak jasna chole*a. A w takich warunkach, to żadna...
Dzięki za wyjaśnienia :) Alternator jest ze stałym magnesem. Jak znajdę czas to będę to wszystko rozkręcał... i pewnie dalej pytał :)
Zacząłbym najpierw od włączania dmuchawy i zobaczenia w którą stronę się kręci wirnik. Zdaje się trzeba rozkręcić silniczek i zerknąć co jest w środku. Jeśli jest magnes stały to albo stojan albo górną obudowę należy obrócić o 180 stopni. W pierwszym wypadku zmienimy bieguny magnetyczne a w drugim kierunek przepływu prądu. Ale jeśli zamiast magnesu...
Z tym alternatorem i magnesem fakt faktem lepsze rozwiązanie, bo przecież diesle tak właśnie mają brany sygnał do obrotomierzy. Można by dodac, jak ktoś wcześniej pisał, pomiar temperatury wody i temu podobne rzeczy, tylko pytanie czy jest sens, bo wiadomo jak to w ciągniku jest z instalacja - polączenia śniedzieją, łatwo urwać kable itd.
O ile dobrze pamiętam, ten typ nosi nazwę "dynamo, dynamówka) bo wirnik to magnes stały. Zdarzało się, że magnes popękał.
Cewki wiem jak podłaczyć ale nie wiem jakie magnesy zastosować - 40x18x10 ??
Drodzy. interesuje mnie w jaki sposób zrobić silnik elektryczny, alternator, czy prądnicę. Chodzi mi dokładnie o uzwojenia. W jaki sposób liczyć długość, przekrój drutu czy ilość zwoi jaka będzie potrzebna do uzyskania danej mocy. Oczywiście jeszcze jest temat magnesów, czy elektromagnesów. Jak się też sprawdzają magnesy neodymowe?
Witam wszystkich użytkowników i czytelników forum. Chciałbym zatrzymać się na chwile przy wątku kłów wirnika alternatora. Myślałem nad takim rozwiązaniem : http://obrazki.elektroda.pl/7788507500_1... Dodano po 9 W ten sposób można by było zbudować wirnik podobny do wirnika alternatora dobieranie rozmiarów magnesów było by kłopotliwe,...
Musisz mieć zgodność połączeń początków i końców uzwojeń, podłączone odwrotnie będą generowały zerowe napięcie. Bez sensu trochę ta przeróbka. W platyniarzu zakładasz dwie cewki świetlne 12V, łączysz końce ze sobą i masz alternator który podobno uciągnie nawet H4. Stosując żarówkę przedniego reflektora o mniejszej mocy, regulator napięcia ze skutera,...
Ten czarny z zielonym to regulacja prądu magnesów wirnika, jak tak podłączysz to nic nie uzyskasz, ECU silnika w którym jest regulator zapewne wywali błąd ładowania a i może pójść z dymem
Czy zmodyfikowany czy nie. Bilans jest ujemny. A fabryczne alternatory z magnesami trwałymi są montowane do silników.
Witam mam taki problem posiadam w traktorku alternator/dynamo(cewki i magnes).Jest to alternator, który nie wiem jak podpiąć. Ponieważ ktoś poszedł na łatwiznę i całą instalacje podpiął bezpośrednio do akumulatora, a z alternatora wychodzą tylko 3 kabelki(biały żółty i brązowy) i nic po za tym. Potrzebuje jakiś regulator dobrać do tego i jakiś schemacik...
Nie wiem czy ktos w ogole czytal ten temat, dodam jednak tyle ze zdemontowalem wentylator, i jak podejrzewalem jest to alternator z magnesem trwalym, z tym ze jednofazowy a nie dwufazowy. Jest uszkodzony ale bedzie przezwojony, jednak problem z podlaczeniem regulatora pozostaje, moze ktos ma jakies przemyslenia co do tych przewodow czarnego i bialego?
pytam o magnesy neodymowe. Znam człowieka który przerabia alternatory 24V na magnesy i uzyskuje 230V Zadziała ale musi to robić osoba z doświadczeniem bo: trzeba dobrać ilość par magnesów do ilości nadbiegunników. W tym silniku są 2. Traci się regulację wytwarzanej mocy od siły wzbudzenia, wzbudzenie jest stałe od początku co w przypadku turbiny wiatrowej...
Co to za nietypowy motocykl, do którego wirnik alternatora jest praktycznie niedostępny?
W prądnicy samowzbudnej do wzbudzenia wykorzystuje się magnetyzm szczątkowy w wirniku, czasem wzmocniony dołożonym silnym magnesem stałym. Tak alternatora nie wzbudzisz. Alternator wzbudza prąd stały z akumulatora płynący przez lampkę ładowania.
Alternator to własnie prądnica prądu zmiennego.... WSK 175 miała własnie taki z wirnikiem magnetycznym.Wirnik jest po prostu magnesem.
nie jest to dobre rozwiązanie. Ten układ ma stabilizować napięcie, a stabilizacja to odbywa się poprzez wytracanie tego napięcia na elemencie stabilizacyjnym. Czyli wydzieli sie dużo ciepła, a spowodowane ono będzie przez traconą w ten sposób energię. W rozwiązaniach motocyklowych alternatorów z magnesem stałym jako wirnikiem, stosuje się regulatory...
Z tego co natrafiłem w książce"Maszyny elektryczne pojazdów samochodowych" Eugeniusza Kozieja wychodzi mi że jest to alternator z magnesami trwałymi zamiast uzwojenia wzbudzenia. Jeżeli potrzeba coś więcej proszę o e-mail mariusz144(at)vp.pl
Proszę, podajcie strony w tym dziale z podanymi układami do załączenia. W tym dziale to są raczej konstrukcje silnik-prądnica (najlepiej zbudowana z alternatora i magnesów neodymowych) i nikt się przełącznikiem nie przejmuje bo rozruch na filmikach to jest ze sznurka jak w kosiarce. Poszukaj zagadnień przełącznika sieć-agregat tam znajdziesz rozwiązania...
Ja bym radził na początek sprawdzić stan silnika. Na impulsatorze widać sporo opiłków żelaza, co świadczy o zużyciu któregoś z części silnika, a nie zostały one wyłapane przez korek z magnesem i filtr oleju. Na pokrywie alternatora od temperatury spaliła się farba. Koło magnesowe aż załapało brązowego koloru, ale to już ciężko będzie dyskutować czy...
Witam Babettka faktycznie jest dwubiegowa. Sama zmienia biegi jak wszystko jest OK. Prądnica, jak w każdym starszym motorowerze, jest alternatorem ze wzbudzeniem od magnesów "stałych". Jak pali żarówki, to tylko dobrze świadczy o stanie magnesów:D Pomiary miernikiem z automatyczną zmianą zakresów są bez sensu:!: Weź zwykły miernik i ustaw zakres 200V...
A czym to ma być napędzane? Bo jeżeli wiatrem to alternator się średnio nadaje.
podzielam uwagę fachmana i przestrzegam ! ja tak uwaliłem radio, antenę, wszystkie żarówki od podświetlenia, wzmacniacz, modól przerywacza i automat światełka górnego !!! w układach ładowania samowzbudnych ( w niektórych alternatorach dziewięciodiodowych ) za samoistne wzbudzenie się alternatora odpowiada magnetyzm szczątkowy materiału z którego wykonany...
Gdy zamykam obwód jak na rysunku prąd może swobodnie popłynąć do uzwojenia wirnika, więc gdzie tu zabezpieczenie?Prostownik w alternatorze - Zasada działania prostownika 9 diodowego Tu jest mała niejednoznaczność w opisie na Wiki. W sytuacji z posta #3 prąd magnesowania wirnika jest pobierany z akumulatora. Płynie on przez żarówkę kontrolki ładowania,...
Chodzi o prądnicę tego typu: http://www.sg.krakow.pl/galeria-pradnica... cena w tym linku jest trochę zbyt wysoka a i Ty nie potrzebujesz takiej mocy, chodzi o pokazanie co to jest, a już znalezienie tańszego wykonawcy na różnych portalach aukcyjnych, tu na elektrodzie, czy wykonanie samemu powinno nie być trudne. Prądnica wolnoobrotowa...
Jest wiele alternatorów z magnesami.
Co do przewijanych silników, to problemu nie stanowiłaby duża waga korpusu takiego silnika? Czemu ma to być problem? Waga wirnika z wklejonymi magnesami nie będzie wiele większa od seryjnego silnika. Można również odwrócić budowę i napędzać cewki pomiędzy dwoma płaszczami z magnesów. Rozwiązań jest wiele, ale szybko idzie się w koszta.
Chciałbym wiedzieć, co dostarcza prądu w tym motorku. Czy jest to prądnica, czy mały alternator ze stałym magnesem, czy jeszcze coś innego? Czy jest tam akumulator? Bo chyba od stabilizacji napięcia w instalacji na właściwym poziomie należałoby zacząć. Bo ładowanie przetwornicy, to raczej działanie od d**y strony. Nie uważacie?
Witam Jakiś czas temu odgrażałem się że opublikuję wyniki z testów przerobionego alternatora na magnes stały. No cóż wyniki są trochę nie bardzo, łudziłem się że uda się zdobyć obrotomierz i sprawdzić wszystko, ale na razie musi zostać jak jest, muszę zdobyć zestaw kuł pasowych i wtedy przy użyciu jednego napędu wyniki będą sensowniejsze. Ale chyba...
alternator 3 fazowy,wytwarza napięcie min 17V max 60V. Czyli typowo. Zastosowałem regulator od Motocykla Honda VFR napięcie niby 14.6V Też typowo, ale czy w całym zakresie obrotów ? I pytanie ? Z alternatora wychodzi 3 czy 5 przewodów, innymi słowy czy to alternator z magnesami trwałymi czy też ze wzbudzeniem zewnętrznym?
A co to jest za motor? Ja jednak stawiałbym na jakieś uszkodzenie. W japoniach ze względu na konstrukcje alternatora (najczęściej z magnesem stałym) i jego umiejscowienie (często zbiornik oleju - gorącego - np. Suzuki DR650) dochodzi do przegrzania i zwarć uzwojeń i uszkodzeń regulatorów.
Więc masz alternator trójfazowy z magnesem trwałym. Rozwiązanie takie jak w japońskich motocyklach, więc nie patrz jak to w samochodach jest zrobione. Posiadasz miernik cęgowy z pomiarem prądu stałego? Ile wynosi prąd ładowania akumulatora zmierzony cęgami? Jakiej pojemności masz akumulator? Jeśli taki jak w samochodzie, to zanim zmierzysz na nim 14.4V...
Nie potrzeba magnesu wystarczą nacięcia np. na kole pasowym uchwyt czujnika i czujnik np. od ABS-u W granicach 300-500 zeta znajdziesz kompletne uniwersalne zestawy wskaźników
Kiedyś się nad tym zastanawiałem silnik od podkaszarki, alternator na magnesach trwałych. W zasadzie to wszystko miałem. Ale tak leży. Zrobię sobie większy pakiet.
Nie wiem jak jest u Ciebie, ale mój silnik od strony koła zamachowego i zarazem magnesów alternatora ma stożek z klinem. Z drugiej strony jest wałek z klinem. Nie wiem o jakie koła Ci chodzi, ja mam tylko silnik i całego traktorka kosiarki nie widziałem. Różne koła pasowe można dokupić, pamiętaj tylko, że ten silnik ma wymiary w calach a nie w mm. Być...
Prądnica z magnesem stałym może działać jako hamulec - wystarczy zewrzeć jej cewkę. Jest kwestia, jak takim hamowaniem sterować. Myślę, że jeśli to będzie prądnica AC synchroniczna (o najprostszej konstrukcji: nieruchome cewki, wirujący magnes, bądź prowadnica pola magnetycznego, jak w alternatorze), to można do niej podłączyć diody prostownicze (albo...
Jeśli masz na wirniku magnes stały to nie wykorzystasz żadnego z nich, bo one regulują wzbudzebnie sterując prądem magneśnicy. A to u ciebie jest niemożliwe. Dlatego musisz mieć regulator, który wszystko co ponad to 14 V wywali w kosmos (nie przepuści). tak działają regulatory w motocyklach, w któych ze względu na brak miejsca i uproszczenie konstrukcji,a...
Alternatory oparte o magnes stały i regulację przez tzw. crowbar mają dużą rezystancję wewnętrzną i nie ma co liczyć na to, że uda się z niego wycisnąć znacząco wyższą moc stosując przetwornicę. Nakład pracy w budowę i optymalizację takiej przetwornicy, jej koszt i wielkość przekroczą wyobrażenia.
Jak z ładowaniem w samochodzie? Wiertarką to musisz go rozkręcić do około 2500-3000 obrotów/min.
Chyba szybciej i prosciej bedzie zamontowac czujnik halla przy kole pasowym alternatora, na ktore przykleisz magnes, jeśli sie okaże że prędkość jest za mała- dokleisz kolejny magnes. Pomysł tak na szybko, trzeba go przemyśleć.
W takim razie jak jest rozwiązana regulacja napięcia alternatorów z magnesami trwałymi ?
alternator nie działa sam z siebie, musi mieć akumulator żeby robił wzbudzenie, bez wzbudzenia nie daje prądu, więc nie będzie świecić z niego żarówka sama z siebie podczas kręcenia nim, choć są alternatory samowzbudne, w ruskich traktorach występowały, chyba we władymircach, w sumie to można by przerobić alternator żeby był samowzbudny, trzeba by jakiś...
A może zaadaptować wirnik z alternatora. Rozmontować wirnik i zamiast elektromagnesu dopasować magnes z głośnika. Pozdrawiam.
Witam Czytając ten tread widzę że jest tu dużo ludzi znających się na prostownikach, może ktoś doradzi - Czy ktoś słyszał o regukatorze prądu do ładowania akumulatora i zabezpieczeniu od przeładowania przez przełączenie na inny odbiornik? Mam koło wodne które kręci 'alternator samochodowy' zmodyfikowany przez dodanie neo magnesów aby wyprodukować około...
Schematu swojego skuterka poszukaj tu: http://arecki113.republika.pl/ lub tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic42... Tam "alternator" ze stałym magnesem - takie przerośnięte dynamo rowerowe. Daje pełnookresowe napięcie zmienne o zmiennej częstotliwości (zależnej od obrotów silnika). Chcesz zasilać z tego lampę xenonową z przetwornicą, wyjętą...
CZyli jak tą energie z tego magnesu wyciągniesz to sie rozmagnesuje?? Mylisz pole magnetyczne z energią. Chyba że chcesz monopol manetyczny uzyskać czuli magnes tylko N lub tylko S. nikomu sie dotąd nie udało..
Jak najbardziej jest to alternator nie prądnica. Z magnesami trwałymi. Na wyjściu masz prąd zmienny więc przestaw miernik na zmienne i zobacz czy generuje prawidłowo napięcie. Potem sprawdź regulator. Jest typowy dla tego układu czyli stratny. Nie ruszy bez kl15 i kl31. A jak spojrzysz od spodu na regulator to zobaczysz schemat podłączenia. Jest nad...
Pozwolę się dołączyć do tematu. Czy może mi ktoś pomóc w umieszczeniu hallotronów w alternatorze, który służy jako silnik BLDC? Wg tego co policzyłem to stojan ma 36 żłobków. Wirnik akurat nie jest z magnesów stałych lecz jak to bywa w alternatorach jest to elektromagnes. Składa się on z dwóch jakby wyciętych bębnów po 6 zębów czyli razem 12. Domyślam...
Jest jeszcze silnik reluktancyjny. Różni się on od klatkowego (indukcyjnego) brakiem zwojów zwartych w wirniku. Działa na zasadzie przyciągania elektromagnesu do materiału ferromagnetycznego. W BLDC cenę robią magnesy stałe. Gdzieś nawet widziałem modyfikację alternatora na silnik. Wtedy zamiast magnesów stałych jak w klasycznym BLDC wykorzystuje się...
To jest prawdopodobnie ten sam co " u Chińczyka" tylko prawie dwa razy droższy https://pl.aliexpress.com/item/2016-Bran...
Nie wiem tylko gdzie trzeba podpiąć kable do regulatora, aby to działało. Nie da się w prosty sposób zrobić kontrolki ładowania gdy alternator wzbudzany jest od magnesów trwałych. Były tematy o kontrolkach ładowania. Użyj szukaj.
nie jeżdże CC od paru lat więc trochę zapomniałem ;) ale spróbuję: na szjbce która napędza alternator jest umocowany mały magnes. Widać go odróżnia się od reszty metalu. Ten magnes kręcąc się śmiga w odległości kilku milimetrów od czujnika. Teraz tylko dopiąć się di kabli które od niego wychodzą. Miałem CC rocznik 1993 ale pewnie młodsze mają podobne...
Czy brałbyś pod uwagę zrobienie prototypu pradniy zamiast jednofazowej, DC? Te wysokie piki przypominaja mi o moim projekcie silnika DC. Jest w tym jeden problem, musiał byś eksperymentować, gdyż nie wiem jak zachowa sie silnik mojego projektu jako prądnica, zwłaszcza ze nie ma on magnesów ale jeśli te wysokie piki udalo by sie zmienić już w samej prądnicy...
A po co komplikować system? Po co dorabiać układ ładowania i zasilania oraz dokładać baterię? Przecież bez problemów można kupić nowoczesny zapłon CDI i spokojnie go zastosować. I na pewno będzie to prostsze niż rozbudowa o elektrykę. mczapski - stabilizator lm nie sprawdzi się w tej aplikacji. Tutaj potrzebny byłby regulator napięcia jak w każdym dynamie...
Cewka się nie spali!!!! Nie ważne czy jest na 6, 12 czy ileś tam woltów. Ile razy można powtarzać że to napięcie jest nieistotne??? Z reszta jak się ma spalić jak dostaje króciutkie (ok ms) impulsy rzędu 100-300V. Poczytaj.... Tak o ten schemat mi chodzi. Ciebie interesuje tylko cewka zapłonu i cewka zapłonowa (taka subtelna różnica), czyli butelkowa,...
Obejrzałem parę filmików na yt Niestet, aby wiedzieć co pokazują, musisz mieć minimum wiedzy. Najprostsze to, że na yt ciągle pokazują nowe perpetum mobile. jestem w tym amatorem Więc musisz się doedukować, bo na razie to wykonałeś sporo pracy i nic z tego nie masz. Przezwojenie stojana Problem, że jedna cewka musi miec jeden biegun - nie 2 czy 1,1....
Nie da rady mi wychamować? Dodano po 1 Co to za hamulec kiedy zatrzymanie polega na robieniu zwarcia i cała energia wytraca się w turbinie (czytaj pali szczotki i połączenia) Magnesy są wzbudzeniem. Daje to dużą sprawność, ale traci się najprostszą metodę regulacji czyli prądem wzbudzenia.
Jak przesuwasz magnes koło kawałka metalu, to jest on hamowany - w metalu powstaje prąd, i płynie akurat w taką stronę, żeby hamować (reguła Lenza). (gdzieś na forum ktoś pytał, na ile magnesem można hamować metalową tarczę, zrobiłem [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi... z pokazem hamowania ruchu wahadła przez...
Coś wygląda na to, że kolega i geografii się nie douczył. Pływy są wywoływane przez oddziaływanie grawitacyjne Słońca i Księżyca, ale przemieszczają się głównie na skutek obrotu Ziemi - gdyby się nie kręciła, to zmiany pływowe byłyby kilkadziesiąt razy wolniejsze (byłyby wywoływane przez ruch Księżyca po orbicie), więc i energii z nich byłoby odpowiednio...
Wystarczyłyby same obroty, gdyby na wirniku był magnes, ale go nie ma (bo to alternator). Żeby wytworzyć pole magnetyczne potrzebne jest "wzbudzenie".
Nie napisałeś jaki motocykl posiadasz. Lecz jeśli mamy do czynienia z alternatorem z magnesem trwałym to regulacja polega na impulsowym zwieraniu wejścia z masą. Stąd umieszczanie regulatora w oleju. A co do podłączenia to przecież powinno być złącze z którym nie warto dyskutować. Trochę mało opisu sytuacji. A to chyba trochę jesteś leniwy. Na stronie...
W tej rg też na 99 % będzie dynamo (alternator ze stałym magnesem). Mostek będzie w każdym. Różnica może być w ilości faz. No, chyba, ze znowu Japończycy zaszaleli i na światła idzie prąd zmienny, a prostowane jest napięcie do ładowania. To częsty numer w takich konstrukcjach, by nie ładować elementów na duże prądy. Goldwinger, chyba wiesz, o czym piszę...
Ooo! To jakiś kierunek! Przyjrzę się mojemu skuterowi jak to jest zrobione - nie wiem czy mam taki z wirującym kołem magnesowym - ale to faktycznie kierunek :-) po co wyważać otwarte drzwi . Jakby ktoś jeszcze kojarzył gdzie występuje ładowanie z alternatora z magnesami stałymi - będę zobowiązany!
Właśnie z powodu "rozbiedania" się napięcia jest stosowany regulator równoległy. Taką charakterystykę ma alternator z magnesami stałymi. Napiecie rośnie do 1500-2000Oobr/min a dalej ograniczenie wprowadza regulator. To znowu nie oznacza, że nie da się zbudować regulatora inaczej stratnego i zasilić nim instalację z LED. W motocyklach BMW alternator...
Sam mam C-330, i wstawiłem alternator od jakiegoś auta zachodniego, kupiony na szrocie, jedyne co wymaga zmiany to bieguny akumulatora. Rozrusznik nie zmieni kierunku wirowania bo nie posiada magnesów stałych, jest to silnik szeregowy. Jakby był równoległy to też nic by nie zmieniło, bo zmieniając kierunek przepływu prądu w wirniku zmieniasz też bieguny...
Witam.W moim motocyklu w alternatorze odkleiły mi się magnesy od koła magnesowego.Mam pytanie : -czym je przykleić-jaki klej ( koło pracuje w gorącym oleju) -jak ułożyć magnesy(koło obraca się odwrotnie niż wskazówki zegara) -jak poznać gdzie jest + a gdzie - magnesu Proszę o pomoc.Nie znam się dobrze na elektryce. Pozdrawiam
Z jakiego materiału jest ten wirnik? oplatasz cewką 3 pola jak one układają się w stosunku do magnesów? Gdybyś miał na stojanie dwa duże magnesy czyli dwa bieguny, takie nawinięcie miałoby sens.
Cały dowcip polega na tym, że autor nie zamieścił nieco dłuższego swojego filmu. [youtube] https://youtu.be/iRfAsyW_wY8[/youtube] i nikomu nie przyjdzie do głowy, że cęgowy amperomierz jest mało dokładny na takich zakresach i może reagować na magnesiki w kole zamachowym, namagnesowany kawał stali czy Bug (rzeka na wschodzie) wie co.
A jaka ta sprawa wygląda w przypadku alternatorów z magnesami stałymi? Stosuje je np. Harley-Davidson. Z tego co wiem, mają one kilka zalet, m. in. brak strat na wytworzenie prądu wzbudzenia.
Potrzebujesz silnik prądu stałego ala alternator lub inny. Z indukcyjnymi nic nie zrobisz. Na wirniku musi być magnes stały bądź właśnie wystąpić wzbudzenie uzwojenia. Jeśli dasz alternator to będziesz potrzebował falownika - inwertera żeby uzyskać 1 fazę 230V.
Maksymalną moc wytwarza 34A a napiecie 64V - to jakaś paranoja. Tyle to może wytworzyć bez regulatora napięcia, a jeśli w tym motorze jest instalacja 12V to regulator ogranicza do 14,2V. Wydaje mi się , że można w tym motorze zastosować któryś z regulatorów z instalacji samochodowych, jedyne co to sprawdzić czy dany alternator jest typu samowzbudnego...
magnes alternator przeróbka alternator magnes regulator alternator magnes
elm327 uszkodzony silnik krokowy civic zmywarka bosch schemat
Konfiguracja Windows 10: Akceptacja Pendrive'ów z Określonym Numerem Seryjnym Kod serwisowy Defro Lux AG - dostęp i informacje