Czyli mam rozumieć, że to nie było przejęzyczenie i w przypadku tego alternatora muszę użyć przekaźnika?? Czy ktoś mógłby narysować poprawny schemat i napisać jaki to przekaźnik??? Bo rozumiem, że są różne. hmm a miało być tak pięknie, czy te ruskie nie mogły zrobić 9 diodowego alternatora, tylko wszystko na przekór. Naprawdę do elektryka mam kawałek,...
Jaka jest różnica użytkowa pomiędzy alternatorem 9-diodowym, a 6-diodowym? Rozumiem, że alternator 9-diodowy chwilowo jest wzbudzany z akumulatora, a potem poprzez 3 dodatkowe diody wzbudzające. Alternator 6-diodowy jest wzbudzany z akumulatora, a jak akumulator zaczyna być ładowany wykorzystuje prąd generowany przez alternator. Być może, coś rozumiem...
Witam chciałbym sie dowiedziec czy jest mozliwe zbudowanie alternatora lub pradnicy zeby działała bez wzbudzenia tzn zrobić wirnik na którym były by umieszczone magnesy zamiast cewki która musi być wzbudzona by wytworzyc pole magnetyczne??? pozdrawiam
Mam pytanie, mianowicie jak zrobić układ prostujący 9-cio diodowy taki jak jest w alternatorze, tyle, że do dynama w rowerze. Żart jest taki, że mam akumulatorki w rowerze wnioskując z tego, co jest napisane na wikipedii Układ prostowania prądu posiada często oddzielne diody do prostowania prądu głównego i oddzielne 3 diody do prostowania prądu używanego...
A jaki to alternator ? Z magnesami trwałymi czy ze wzbudzeniem wyprowadzonym ? Ilu fazowy ? (ile kabli z niego wychodzi?) Jeżeli ze wbudzeniem to można regulator samochodowy zastosować. No plus prostownik oczywiście stosowny. Jak z magnesami trwałymi to tu się sprawa komplikuje. Najlepiej zastosować taki regulator jaki był orginalnie z tym alternatorem...
Szukam regulatora napięcia do alternatora z magnesami trwałymi na 24 V DC (ma być zastosowany w innym urzadzeniu) Poszukuję jakiej kolwiek informacji o takich regulatorach
A co to jest za motor? Ja jednak stawiałbym na jakieś uszkodzenie. W japoniach ze względu na konstrukcje alternatora (najczęściej z magnesem stałym) i jego umiejscowienie (często zbiornik oleju - gorącego - np. Suzuki DR650) dochodzi do przegrzania i zwarć uzwojeń i uszkodzeń regulatorów.
Witam Chcę przerobić alternator samochodowy na magnesy .Alternator ma 6- par biegunów i wzbudza się przy około 1000 obr/min. Potrzebuję aby dawał pełne napięcie przy połowie tych obrotów .czy jak zwiększę ilość biegunów to uzyskam zamierzony cel ?
Witajcie, mam alternator samowzbudny z magnesami neodymowymi zatopionymi w wirniku, produkcji MADE IN CCCR . Obroty wzbudzenia żedu 1250/s,mam pytanie jak go przerobić na wolniejsze obroty. Czekam na odpowiedż , z góry dziękuję, i pozdrawiam
Skuter posiada typowe rozwiązanie alternatora trójfazowego z magnesami trwałymi. Regulator w cenie 390 zł to norma. Regulator bez wątpienia uszkodzony, skoro daje takie napięcie, a nie ma wejścia "sense". Posiada ślady przypalenia? Uzwojenie alternatora w takim przypadku również należy gruntownie sprawdzić. Na początek sprawdź czy nie ma zwarcia uzwojenia...
Witam czytających kolegów i dziękuję za zainteresowanie moim tematem. W silniku przyczepnym do łodzi ładowanie akumulatora odbywa się z dodatkowej cewki umieszczonej pod kołem magnesowym Czyli: alternator z magnesami stałymi. O ile samochodowe - obco wzbudne - łatwo się stabilizuje o tyle z tym mam spory problem bo im szybciej kręci tym więcej daje....
naprawdę to żaden alternator nie produkuje sztywnego napięcia 14.4V, tylko "piki" uśredniane do tej wartości niską Tu sie kłania duza indukcyjnosc uzw wirnika podanie napiecia na wirnik , nie powoduje natychmiastiwego wzrostu pradu wirnika a co za tym idzie magnesowania rdzenia. Widoczne jest to przy wlaczaniu i wylaczaniu grzalek Ptc ok 80A napiecie...
Motocykl z roku 90, ramaGV72C. Mam problem z tym motocyklem. W zeszłe wakacje padł w nim alternator. Po tylu latach mogło się zdarzyć. Choć szczotki wyglądały jakby dopiero co fabrykę opuścił. Alternator został wymieniony na sprawny ale i ten padł dzisiaj. Alternator jest typu samochodowego, czyli normalny wirnik ze wzbudzeniem i uzwojenia, nie koło...
Na wale alternatora koło z magnesami na obwodzie. Na następnym też. Jeden napędzany silnikiem, następne przez magnesy. O to mi chodzi, może zbyt to chaotycznie napisałem. Prawa dynamiki znam P wej = P wewn + P wyj. Ja nie chcę włożyć przykładowe 100W i odebrać więcej z jednego alternatora, tylko z kilku.
Witam.W moim motocyklu w alternatorze odkleiły mi się magnesy od koła magnesowego.Mam pytanie : -czym je przykleić-jaki klej ( koło pracuje w gorącym oleju) -jak ułożyć magnesy(koło obraca się odwrotnie niż wskazówki zegara) -jak poznać gdzie jest + a gdzie - magnesu Proszę o pomoc.Nie znam się dobrze na elektryce. Pozdrawiam
Z tą żaróweczką to akurat prawda. Z akumulatora podajemy + na żaróweczkę a z niej dalej idziemy na złącze alternatora. To złącze to zdaje się wyjście prostownika pomocniczego alternatora, prostujące prąd dla układu wzbudzenia. Prąd jaki przepuszcza żaróweczka jest wystarczający aby alternator się wzbudził. A swoją drogą to myślałem ostatnio o możliwośći...
W takim razie trzeba przeanalizować miernikiem cęgowym pobór prądu przez motocykl oraz prąd ładowania z regulatora. Najlepiej wykonać próbę zwarciową alternatora (w tym przypadku połączenie w trójkąt). Jeżeli wynik będzie za niski, najprawdopodobniej pozostanie wymienić koło magnesowe (z magnesami neodymowymi), możliwe że zostało przegrzane i rozmagnesowane.
Hahaha taaaak. 5-ty garnek nie wyrabia i psuje alternator. Nie no, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora. Poprzez nie i szczotki regulator daje prąd do wytworzenia magnesu za pomocą uzwojenia wirnika jego rdzenia.
Witam znowu. Dzisiaj uruchomiłem alternator. Ładowanie 28V, przy jeździe kosiarki napięcie spada na 21-23V. Po silniku spalinowym nie widać obciążenia. Po 25min koło pasowe alternatora miało 70 stopni, alternator 53 stopnie. Silniki napędowe elektryczne zimniejsze niż wcześniej (stabilniejsze napięcie?). Bezpieczniki za alternatorem i pomiędzy akumulatorami...
A wzbudzenie to się samo weźmie? W ogóle sprawa zaczęta od d..y strony. Najpierw należałoby zmierzyć prąd pobierany przez te silniczki, a potem zastanawiać się nad źródłem zasilania. Możliwe, że starczy mały alternator ze stałym kołem magnesowym. Oczywiście zdajesz sobie sprawę, że alternator nie produkuje prądu sam z siebie, tylko potrzebuje mocy,...
Więc masz alternator trójfazowy z magnesem trwałym. Rozwiązanie takie jak w japońskich motocyklach, więc nie patrz jak to w samochodach jest zrobione. Posiadasz miernik cęgowy z pomiarem prądu stałego? Ile wynosi prąd ładowania akumulatora zmierzony cęgami? Jakiej pojemności masz akumulator? Jeśli taki jak w samochodzie, to zanim zmierzysz na nim 14.4V...
Ten czarny z zielonym to regulacja prądu magnesów wirnika, jak tak podłączysz to nic nie uzyskasz, ECU silnika w którym jest regulator zapewne wywali błąd ładowania a i może pójść z dymem
witam -robilem juz kilka alternatorow mag-mareli i tez byly popekane lub przebite magnesnice(stojan) przebicie a zatem brak pelnego ladowania byl zawsze po deszczu.
witam problem jest tego typu; chodzi o motocykl marki Honda cx 500 custom mam bardzo słabe ładowanie z alternatora /w który nie ma szczotek/ wychodzą trzy przewody od kilunast małych cewek wzudzanych kołem magnesowym, przewody łączą sie z regulatorem i jak sądzę prostownikiem w jednym urządzeniu;; za regulatorem wychodzi prąd ok24vnapięcia zmiennego...
Typowy alternator ale czy jest samo wzbudny cięszko określic ale"cytat: Wiekszosc alternatorow ma uzwojony zarowno stojan jak i wirnik (no bo jak dzialalaby regulacja U). Gdyby wirnik alternatora byl zrobiony z magnesu trwalego to oczywiste jest ze nie potrzebowal by zasilania z zewnatrz (czy z twornika) aby wytworzyc okreslone U i mozna by bylo z niego...
Hamowanie to (nawet gdy się nie obraca) spowodowane jest charakterystyczną pracą regulatora napięcia . Ów, po dołączeniu zasilania na zacisk B+ na krótką chwilę załącza prąd na podmagnesowanie wirnika. Tak samo, jednak na nieco dłużej załącza z chwilą pojawienia się napięcia na zacisku D+. Tak ma być i proszę się tym nie przejmować. Elektromagnetyczny...
Normalnie zewnętrzny , umieszczony nad pompą wody w maszynie. Heh można się dowiedzieć , faktycznie. Skoro już tak sobie oftopujemy - to może mi, prostemu elektrykowi, Szanowny Kolega wytłumaczy w jaki sposób był regulowany prąd ładowania akumulatora przez ten akurat alternator? O ile w ogóle to był alternator od DT-75, która to maszyna na przestrzeni...
mam ten sam problem, regulator musi byc trojfazowy, mam powody przypuszczac ze skonstruowany na tyrystorach nie na diodach. Probowalem zrobic na diodach ale napiecie jest o wiele za duze, regulator od samochodu sie nie nadaje bo tam jest calkiem ina konstrukcja (samochodowe maja cewke na wirniku i tam wlasnie reguluje sie napiecie, w moim motorze natomiast...
Witam wszystkich, Otrzymalem od Opel nie ladujacy alternator Hitachi-12v,70A. Nawiniety jest podwojnym drutem i polaczony w gwiazde. Zamierzam zmienic to przedluzajac uzwojenie o cala dludosc. Drut jest chyba 1,2 albo 1,3-gruby i 10 w rowku.Czy cos pozytywnego o trzymam przy polaczeniu w pojedynczy drut. Chodzi mi o zmniejsenie potrzebnych obrotow....
Mam do was troche nietypowe pytanie i biję się z myslami... Mam tuleję stalową i musze stworzyc jak najslilniejsze pole magnetyczne w punktach 1 i 2 pokazanych na rysunkach. Czyli na sciankach tulei... Magnes 1 to neodym N38 o srednicy 65mm ( wenwetrza srednica to 40mm) grubosc 25mm 2 magnes to neodym N38 o srednicy 60mm ( wew srednica 20mm) Grubosc...
Witold5 - to co się kupuje w że tak powiem sklepikach nigdy nie jest fabrycznie nowe. To wszystko tzw. R czyli regenerowane. Dotyczy to również alternatorów. Tak samo jest na alledrogo, w Polsce zbyt często nadużywa się słowa "nowy", "fabryczny" czy "oryginalny". Ja kleiłem kiedyś jakąś dwuskładnikową żywicą. Niestety nie pamiętam nazwy, klient nie...
ALternator bez całkowitej przeróbki jest ciężką maszyna do produkcji energii elektrycznej... Jesli miałbyś juz to przerobić to : Zbudowanie nowego wirnika na magnesach stałych i przezwojenie stojana. I pamietaj im bardziej wysoko obrotową maszyne przerabiasz na wolnoobrotowa tym wiecej mocy tracisz. Ja przerobiłem Alternator i nagle z 45A zrobiło mi...
Kupie Magnesy neodymowe, docelowo potrzebuje 24 sztuk, minimum 0,5 cm grubości, mogą być używane, z drobnymi odpęknięciami itp. Może ktoś wydał sporo pieniędzy na magnesy próbując stworzyć silnik magnetyczny, alternator lub cokolwiek. A projekt się nie powiódł i zostały mu magnesy. Chętnie odkupie. Propozycje proszę kierowac priv.
Witam kolegów! Pragnę podłączyć się do tematu. Znajomy zakupił c 330 z ruskim alternatorem od czegoś tam. Podłączony był on tak jak na odręcznym schemacie kontrolka ładowania zapala się po odpaleniu traktorka i świeci tym jaśniej im więcej obrotów, napięcie ładowania 12,5-13,2. Regulator jest mechaniczny RC2/12D. Znajomy wymienił akumulatory na nowe...
W sumie mógłbyś na kole magnesowym zamontować pasek i napędzać dodatkowy alternator. Nawet od tico malutki . Ale jazdy by nie było za wiele.
Co to za nietypowy motocykl, do którego wirnik alternatora jest praktycznie niedostępny?
By to był pełnoprawny silnik BLDC trzeba jeszcze wytoczyć nowy wirnik i zamontować magnesy neodymowe na nim. Im wyższe napięcie tym większy prąd i tym większe straty I=U/R. Zwiększając napięcie zwiększasz też pobierany prąd, zasilając alternator 6x wyższym napięciem spodziewaj się też 6x większego prądu. Posiadasz posiadasz źródło energii które da blisko...
DFM to nie jest sterowanie alternatora a sygnał wyjściowy z alternatora który mówi o jego obciążeniu. Ten alternator powinien wzbudzić się sam. Na wirniku są przyklejone magnesy. Możesz go rozebrać to zobaczysz.
Ostatnio męczę z kumplem alternator w jego wiatraku i sprawa wygląda tak: 1. Niezbędna jest przekładnia (w testowanym wiatraku ok 1:20) 2. Przy słabym wietrze alternator zaraz po wzbudzeniu wychamowywuje wiatrak, co powoduje odwzbudzenie alternatora, po czym wiatrak przyspiesza, znowu się wzbudza. I tak w kółko. Konieczne jest zastosowanie jakiegoś...
Dziękuję. W ramach poszerzenia wiedzy, jak wygląda mechanizm uszkodzenia? Stator wygląda tak: [url=]Link samo uzwojenie, brak elementów elektronicznych, których zniszczenie przez zbyt duży prąd jestem sobie w stanie wyobrazić. Na zewnątrz obraca się magnes. Jedyne co przychodzi mi na myśl to, że przez uzwojenie przepływa tak duże natężenie, że powoduje...
Gdzie masz taką prądnicę na ośmiofazowy prostownik? Wskaż to dokładnie i narysuj schemat. Zamiast pisać Fredziu, z doskoku, przeczytaj CAŁY temat. Kolega pisze, że może rozmieścic osiem cewek pod kołem magnesowym tego swojego generatora z silnika od motoroweru czy skutera, więc skoro tak, to najwłaściwsze było by zastosowanie 16 diod, prawda? Dodano...
Widzisz ten prostokąt po lewej stronie na twoim obrazku? To jest regulator. Po jego prawej masz wirnik a dalej stojan i diody. Widzisz że przewód od góry regulatora idzie właśnie do D+? Stąd właśnie ma zasilanie plusem przez żarówkę połączoną w szeregu. Pozniej z diod wzbudzenia (tych po prawej w poziomie) idzie zasilanie na niego. Czyli w tym przypadku...
Witam serdecznie wszystkich tutaj czy wystarczy zainstalować przykleić 4bieguny na kształt plus? Jak to wirnik 4biegunowy w prądnicach od agregat prądotwórczy na 1500obr... Bo tyle mam magnesu. I stojan bez roboty fabryczne. Albo bym próbował przezwoic. Oj zapomnialem dopisać. Koło wodne super jest jak nie ma innej możliwości i średnica troszeczkę za...
Ale co chcielibyście usprawnić w ty alternatorze lub układzie ładowania? Ja osobiście nic. Uczestniczę w tym temacie z czysto egoistycznej potrzeby dyskusji na poziomie "trochę" wyższym niż przekomarzanie się z gimbusem... Takich dyskusji na Elektrodzie prawie nie ma, a jak są, to już prędzej w HydePark niż w działach stricte technicznych. Uzupełniając...
alternator nie działa sam z siebie, musi mieć akumulator żeby robił wzbudzenie, bez wzbudzenia nie daje prądu, więc nie będzie świecić z niego żarówka sama z siebie podczas kręcenia nim, choć są alternatory samowzbudne, w ruskich traktorach występowały, chyba we władymircach, w sumie to można by przerobić alternator żeby był samowzbudny, trzeba by jakiś...
Tutaj znajdziesz prądnicę zrobioną z silnika od pralki na magnesy.A obciążenie to jest jakiś opornik, lub inny odbiornik prądu.jest tego 366stron, i trzeba sobie poszukać gdzie to jest Ale przy okazji dowiesz się wielu ciekawych rzeczy.
Czyli według mnie w tym układzie przy włączonej stacyjce wirnik zawsze jest magnesowany. Gdzie źle myślę? W tym że w układzie 6-ciodiodowym płynie CAŁY ( maksymalny ) prąd wzbudzenia ( kilka A ) a w układzie 9-ciodiodowym tylko prąd rzędu 16 do 20 mA.
Czy ty myślisz że moc alternatora zależnie od obrotów opisuje jakiś uniwersalny wzór? Takie parametry zależą od konstrukcji (kształt biegunów, rezystancja uzwojeń, szczelina powietrzna, prąd magnesujący, indukcyjność wzbudzenia itd.). Jeśli chcesz wiedzieć jakie będzie napięcie i prąd przy danych obrotach i obciążeniu, to musisz wykreślić charakterystykę...
Tak jak koledzy wyżej piszą. Nie chce sie wzbudzić na zasilaniu przez kontrolkę + magnetyzm szczątkowy i tyle.. Winna byćmoże szczelina wirnik stojan, może rgulator wybredny.. Można: - namagnesować wirnik, ale to "miękka" stal, na dłuższą metę nieskuteczne - wkleić mały magnesik neodymowy w wirnik ;) - równolegle do żarówki od ładowania dać drugą (niewidoczną)...
panowie dzien dobry ,zaczeliscie na prostowniku i diodach ,skończyliscie na alternatorze ,wiec podam -alternator jest to trójfazowy generator pradu zmiennego dlatego są stosowane diody prostownicze ,a regulator napiecia sluzy do regulacji napiecia w magnesicy czyli wirniku,bo napiecie wytwarzane przez stojan jest uzależnione od pola magnetycznego wytwarzanego...
viper, tyle odpowiedzi, a nikt nie zasugerował aby zmierzył sobie napięcia fazowe. Nikt nie zaproponował, aby zrobił malutką próbę z magnesikiem, zwarcie międzyzwojowe/międzyfazowe tak wykluczy.
Jak wszyscy użytkownicy starych motocykli wiedzą instalacja elektryczna potrafi napsuć krwi ,więc założenie alternatora ma sens . Ważne jest żeby nie psuć sprzętu! to tak jak z oponami , fajnie wygląda motocykl na oponach z epoki , ale na drodze (szczególnie mokrej ) już fajnie nie jest . Do ts 150 sa dwa wyjścia ,po pierwsze zapłon Vape ( koszt koło...
Witam! 1. Na napięcie przekładają się OBROTY, a moment wynika z POBIERANEGO prądu. Jeżeli prąd nie jest pobierany, a regler nie działa, gdyż napięcie jest jeszcze za niskie, to wytworzone napięcie rośnie liniowo od zera: U = n* dΦ/dt , gdzie n - ilość zwojów, Φ - strumień magnetyczny, a strumień = przekrój bieguna x indukcja. Tą zależność...
Średnica i szerokość jarzma uzwojenia, a co za tym idzie grubości zastosowanego drutu, magneśnica(wirnik) wtedy tez będzie miała inną średnicę i długość. Z racji innej charakterystyki prądu magnesowania będziesz miał inne regulatory - prawdopodobnie w sensie częstotliwości kluczowania i dopuszczalnego prądu. nie ma problemu z doładowywaniem A czemu...
Alternator pewnie będzie miał większą sprawność jeśli jego obroty będą większe.. Może by tak nałożyć pasek na koło magnesowe i z niego od razu na alternator? pomija się wtedy paski klinowe i przy okazji obroty alternatora będą większe = prąd wzbudzenia mniejszy, a alternator ładnie wpasuję się miedzy silnik a akumulator i nie będzie wystawał z wózka.
Przecież wirnik magnesuje stałe napięcie (prąd). Ta wartość 0,25 A w zupełności wystarcza.
Z moich notatek wynika, że do silników BV koło magnesowe, które współpracuje z cewką zewnętrzną, alternatorem i rozrusznikiem elektrycznym, ma numer katalogowy 14110020 (dawniej 14110012). To w zasadzie jedyny ślad, po którym można go tropić, bo Tecumseh nie ma specyfikacji wymiarowej swoich części, a przynajmniej ja się z nią nie zetknąłem. Rozumiem...
Regulatory napięcia Bosch z serii F00 załączają wzbudzenie z zacisku B+ alternatora, to jest częsty przypadek, że regulator albo nie odłącza wzbudzenia po zgaszeniu silnika, albo załącza magnesowanie wirnika samoczynnie.
przeprowadzilem przed chwila proste doswiadczenie - sprawdzilem po rozebraniu alternatora jakie pole magnetyczne na oko wytwarza wirnik i stojan zrobilem to podlaczajac napiecie stale i przystawiajac magnesy co sie okazalo ze wirnik ma cewke ustawiana prostopadle do statora ale pazury idealnie rozprowadzaja to pole tak jakby bylo 12 osobnych biegunow...
Mam pytanie. Kłócę się ostatnio z kumplem o alternator samowzbudny... Nie mogę nigdzie znaleźć jak działa taki alternator. Chodzi mi wyłącznie o to czy jest alternator samowzbudny który ma uzwojenia na wirniku i stojanie?? Czy po prostu wszystkie alternatory samowzbudne mają koło magnesowe (ich zasady działania nie trzeba mi tłumaczyć). Czy alternator...
O ile to klasyczny układ to sprawdź żarówkę od kontrolki ładowania,musi mieć ok.4W przez nią płynie wstępny prąd magnesujący wirnik,dalej zostają szczotki i regulator.
To nie jest alternator jak w samochodzie-to magneto-bez diod i wirnika tylko z wirującym kołem magnesowym a wiec czy w tym przypadku konieczny jest demontaż? Swoja droga, dziękuje Jedrek za ciekawy sposób diagnozy zwykłego alternatora, to tez mi się może przydać. Mam tez pytanie odnośnie dopasowania regulatora napięcia od innego motocykla (oryginalne...
Aha, dokladnie tak jak kolo magnesowe w motocyklu, tez bez zadnego blokowania, tylko pneumatem.. A takie pytanie, jak duze te drgania napinacza musza byc (najlepiej w mm ;) ) na wolnych obrotach, aby uznac ze to sprzegielko kaputt, a nie "ten typ tak ma" ?
Ja czekam na zdjecia, jak zmiescisz pod koło magnesowe przerywacz i stojan. Ale po co przerywacz pod koło magnesowe? przerywacz zostaje w oryginalnym pustym pudełku iskrownika a prąd do niego ma być ze stojana skuterowego, tam są 2 cewki WN które chce wykorzystać. teraz wszystko jasne?
Było setki razy o tym. M-magnesowanie, czyli wirnik.
Akumulator kwasowy nie nadaje się do pracy w cyklu naładowanie - rozładowanie. Bzdura. Akumulatory kwasowe nadają się do pracy cyklicznej i często tak pracują. Jedynie akumulatory rozruchowe nie mogą pracować cyklicznie ze względu na delikatną budowę płyt. Czy alternator to dobry pomysł? Czy znajde lepsze w miare niskiej cenie rozwiązanie? Jeśli wybudujesz...
Musisz mieć zgodność połączeń początków i końców uzwojeń, podłączone odwrotnie będą generowały zerowe napięcie. Bez sensu trochę ta przeróbka. W platyniarzu zakładasz dwie cewki świetlne 12V, łączysz końce ze sobą i masz alternator który podobno uciągnie nawet H4. Stosując żarówkę przedniego reflektora o mniejszej mocy, regulator napięcia ze skutera,...
Zwojnica magnesuje wirnik a ten wzbudza sem w stojanie.
Niepotrzebnie robiłeś pomiar prądu zasilającego CDI. Lepiej gdybyś zrobił oscylogram napięcia zasilającego CDI, przy podłączonym module i cewce WN. Powinno być widać do jakiego napięcia ładuje się kondensator w zapłonie. Oscylogram napięcia na wyjściu modułu też jest bardzo mylący, podchodzi pod błąd pomiarowy. Dziwi mnie bardzo konstrukcja koła magnesowego....
To jest prawdopodobnie ten sam co " u Chińczyka" tylko prawie dwa razy droższy Wymaga mocowania magnesu do wału silnika lub alternatora i należy to zrobić tak aby magnes nie odpadł wskutek siły odśrodkowej a niezależnie od pewnego mocowania zastosować osłonę zabezpieczającą.
Z uwagi na niską sprawność alternator nie ma sensu. W Słomczynie można dostać silnik BLDC typu outrunner od sparty za 30 zł, czy od hulajnogi ~50 zł. Sprawność 85-90%. Niski moment zaczepowy, brak oporów na chłodzenie, brak szczotek, magnesy o silnej remanencji na wirniku (N38, N45). Przy obciążeniu ułamkowym również wysoka sprawność. Łatwo zastosować...
Witam. Poszukuję schematu sterownika silnika BLDC, którym w moim przypadku jest alternator samochodowy. Alternator posiada 3 wyprowadzenia po 4 przewody. Po rozrysowaniu wychodzi że jest połączony w trójkąt mimo,że większość alternatorów ma połączenie w gwiazdę jeżeli ma uzwojenie na wirniku. Ten alternator ma właśnie uzwojenie na wirniku,a google twierdzi,...
Warto kupić Boost Recuperation System (BRM Boscha) bywają nawet za 1000 zł na OLX. Główna zaleta to olbrzymia sprawność. Alternator 12V to tylko 50-60% sprawności, a tu ze sterownikiem i aku LTO lub LFP (A123) w obie strony 88%. Taką sprawność podaje producent jako całości MHEV. Można przyjąć że sama maszyna BLDC/PMSM ma min. 92% sprawności jako silnik...
A może ściągnąć z alternatora lub silnika -tj kilka uzwojeń wokół cewki ciekawe jak wtedy zachowywały się linie pola magn , a może obrotowa cewka czy coś ?
Mam jeszcze takie pytanie , z tego co wiem to silniki z magnesami stałymi maja wieksza sprawnosc ,niz silniki ze stojanem elektromagnetycznym ,ale chodzi mi o to czy jesli silnik z magnesem stalym bedzie takiej samej wielkosci co silnik z stojanem elktromagnetycznym to czy ich moc bedzie porownywalna? A z tymi pradami macie racie bo przeciez prad wirowy...
Witam . Rozpatrując zmiane biegunowości akumulatora koledzy brali pod uwagę zmianę kierunku pola magn . wirnika . Jednak rozrusznik posiada uzwojenie na biegunach stojana , a nie magnesy stałe i w związku ze zmianą biegunowości akumulatora , zmienia się automatycznie nie tylko biegunowość wirnika , ale jednocześnie także stojana i biedak niema wyjścia...
A powiedzcie jak jest z prądnicą tzw AMERYKANKĄ Właśnie czy przy starcie są już duże opory jakie stawiają magnesy.
Witam Panów zbudowałem wiatrak o pionowej osi obrotu i w tej chwili pracuję nad alternatorem typu amerykańskiego ( po cztery cewki na fazę 125 zwoji i 16 magnesów na rotorze) Potrzebuję o pini jaką żywicą zalać cewki, aby nie uszkodzić izolacji cewek. czy mogę zastosować (poliestrową synolit polimal-bo znalazłem po 6zł za kg, czy poliepoksydową której...
mysle ze to bardzo dobry pomysl chyba najlepszy trzeba by tylko sprawdzic jak wplywa pole cewek na hallotrony akurat przy alternatorze ,ale nawet gdyby dac dodatkowa tarcze z magnesami to jesli nie ma sie doswiadczenia z mikrokontrolerami to moze to byc prostsze, tez poczatkowo o tym myslalem ale przerazila mnie mechanika poza tym mialem nietypowy alternator...
Działać będzie ale jaka jest tego sprawność, pewnie bardzo mocno zależna od obciążenia. Tak na marginesie to alternator samochodowy bez chwilowego wzbudzenia nie zadziała, sam sprawdziłem przypadkiem w moim mercedesie. Jak padł po czterech dniach stania na światłach akumulator, to po zapaleniu na zaciąg nie było grama prądu w całej instalacji. Dopiero...
Witam ale kolega uparty nie da się zastosować silnika jako alternatora nie ma uzwojenia wzbudzania a jak sama nazwa mówi uzwojenie wzbudza prąd w uzwojeniach i reguluje podczas pracy wytwarzane napięcie.Alternator jest co prawda trujfazowy ale z silnkia nie zrobisz alternatora. pozdrawiam. Uzwojenie wzbudzenia jak sama nazwa wskazuje służy do wzbudzenia...
Dokładnie tak jak napisał imiela. Samowzbudzanie się alternatora wynika z istnienia magnetyzmu szczątkowego rdzenia wirnika. Swoją droga możnaby alternatorowi trochę pomóc przyklejając do wirnika małe magnesy neodymowe, ale tu pojawia się problem ich doboru - bo jeśli chcemy zachować regulator napięcia to może się okazać że przy bardzo wysokich obrotach...
Kurcze, ale możesz miec problem z precyzyjną wagą. Jest inny sposób, ale mało dokładny-przesuwac magnes koło tych kratek na obudowie, tak aby w cewce w regulatorze indukował sie strumień, i zasili wewn. generator dźwiękowy-bedzie piszczeć.
Energia powietrza z wiatraka będzie zbyt mała aby alternator uzyskał odpowiednie obroty do wzbudzenia.Lepsze by było pospolite dynamo,lub silniczek z magnesami trwałymi. Energii będzie tyle co kot napłakał,wystarczy może do naładowania mikro akumulatorka.Więcej energii uzyskasz z wiatru za oknem. Polecam lekturę na temat'' dorosłych'' siłowni wiatrowych...
I kłania się CZYTANIE ZE ZROZUMIENIEM! 1. Skąd możesz wiedzieć, co poszło, skoro nawet do tego nie zajrzałeś! No, chyba że masz rentgen w oczach... Domyślam się i próbuję znaleźć przyczynę, czy to jakieś przestępstwo? Napisałem że nie jestem w stanie teraz do tego zajrzeć i potrzebuję warsztatu. 2.Jeśli błąd miernika wynosi kilka om, to NIE JEST on...
Do gazer11. Domyslam się ze chodzi właśnie o Junaka. Te nieszczęsne maszyny prądnice miały od d;Ciagle zalane olejem. Ludzie radzili rużnie. Widziałem duży 6 woltowy akumulator od trabanta. Zamiast kufra na klucze i filtra powietrza. Potem jak tu ktoś napisał doczepiano alternatory od fiata za cylindrem. I chyba niema nic lepszego. Polecam mały alternator...
mysle , ze pomysl z 1 hallotronem jest wystarczajacy z tym ze po rozruchu-u mnie trwa ok 2s gdzie czestotliwosc na wejsciu cd4017 rosnie od 0 powinno nastapic przelaczenie na zegar z hallotronu , jego konstrukcja to albo 14 magnesow i po uformowaniu impulsow podac je na clk cd4017-w podobnym rozwiazaniu do mojego... albo stworzyc na mikrokontrolerze...
witam wirnik nie jest oryginalny, to po prostu magnesy przesuniete fazowo i to jest własnie problem, dostepne sa tylko uzwojenia wyjsciowe nic wiecej:(
Ja temat ekologi rozumiem identycznie - akumulator do Swego roweru będę ładował elektrownią wiatrową. Też miałem Swoje doświadczenia w budowie silnika i prądnicy prądu stałego.STATOR trójfazowy. WIRNIK na magnesy stałe. Coś większego mogło by napędzać lub hamować nawet samochód.
Witam wszystkich. Jestem tu pierwszy raz. Mam pytanie : czy można zrobić alternator do MEW w całości z aluminium " oczywiście oprócz uzwojeń cewek i magnesów". Od jakiegoś czasu mieszkam we własnym domu "na górce pod lasem" i .. tu ciągle wieje.!! Latająca dookoła energia nie daje mi spać. Bardzo ciekawa i możliwa do zrobienia wydaje mi się prądnica...
Wszystko co ma magnesy i uzwojenia, i pole magnetyczne wytwarzane przez te magnesy przecina owe uzwojenia może służyć jako lepsza lub gorsza prądnica . Z tą wiedzą masz szerokie pole do pouczających experymentów.
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Poniżej zamieszczam przerysowany schemat układu stworzonego przez kolegę Kris-591 . Jutro przetestuję układzik z tranzystorami BC547 i BC557 bo takie mam. Jeśli nie zda egzaminu to prawdopodobnie użyję czujnika Halla i magnesików na alternatorze. Wydaje mi się, że taki czujnik/wyłącznik się nada do wytwarzania impulsów:...
Z alternatora to wiele energii nie wyciagniesz, zeby przy niskich obrotach cos z niego wyciagnac to bedziesz musial mocno wzbudzic wirnik ok 3A czyli pozre 36 wat, nakrecic max mozesz 200 i to jak jestes bardzo wytrenowany, licz raczej na polowe tego, sprawnosc alternatora nie jest za wysoka. Moze lepiej pomyslec o czyms mniejszym ze stalymi magnesami...
Przezwajam takie alternatory na dowolną ilość Faz.Na wirnik przyklejam Magnesy neodymowe - pracuje jak dynamo - daje volty i prądy jakie Ja chcę. Pozdrawiam
Alternator musi być podłaczony do akumulatora. Pozostaje budowa prądnicy na magnesy stałe np.neodymowe. W internecie jest wiele przykładów jak zbudowac elektrownie wiatrową klik
wina ponownie leżała po stronie rozrusznika - pozrywane magnesy, popalone szczotki. Do tego przeczyściłem stojan, odpala teraz jeszcze lepiej niż wcześniej (przed awarią) Dzięki za pomoc
Ciekawe i odpowiednie napędy... a co z wheelmotorami? www.pmlflightlink.com Co do cen hmm takie już są. Supertanie i odporne są silniki klatkowe, oczywiście będzie większy niż z magnesami. Poza tym jest krajowa firma Komel która wyrabia różne silniki z magnesami...(chociaż ich ceny nie budzą entuzjazmu ale na pewno lepsze niż serwo Siemensa), no i jeszcze...
Witam, Posiadam silnik Yamahy, 2 suwowy 15KM. W ramach tuningu silnik dostał już rozrusznik ale chciał bym zamontować alternator o większej mocy niż fabryczny (który ma chyba tylko 5W). Myślałem o rozwiązaniu analogicznym jak jest w samochodach, zewnętrzny alternator napędzany paskiem, niestety nawet alternatory od motorów są za duże i nie ma gdzie...
Rozwiazanie z silnikiem krokowym jest fajne tyle, ze strasznie drogie , oczywiscie zabawkowa turbinka pojdzie na malym silniczku napedzanym savoniusem z rury fi 200mm ale aby naladowac akumulator i to bezobslugowo zdecydowanie taniej bedzie zastsowac alternator napedzany savoniusem ale z beczki fi400-500 x 1m , sa alternatory samowzdudne z magnesami...
Pomagam koledze do szkoly jakos praca na zaliczenie czytalem tez na innych stronkach ze jakos przewijaja dokladaja magnesy ale ja niebardzo wiem o co chodzi chce pomoc jakos mu bo nijak nam nic nie wychodzi