A jaki to alternator ? Z magnesami trwałymi czy ze wzbudzeniem wyprowadzonym ? Ilu fazowy ? (ile kabli z niego wychodzi?) Jeżeli ze wbudzeniem to można regulator samochodowy zastosować. No plus prostownik oczywiście stosowny. Jak z magnesami trwałymi to tu się sprawa komplikuje. Najlepiej zastosować taki regulator jaki był orginalnie z tym alternatorem...
Z tego co natrafiłem w książce"Maszyny elektryczne pojazdów samochodowych" Eugeniusza Kozieja wychodzi mi że jest to alternator z magnesami trwałymi zamiast uzwojenia wzbudzenia. Jeżeli potrzeba coś więcej proszę o e-mail mariusz144(at)vp.pl
Jak przekształcić 3-fazowy generator 5000W z magnesami trwałymi na 1-fazowy prąd przemienny? Wybór prostownika i falownika o odpowiedniej mocy i parametrach.
Czy zmodyfikowany czy nie. Bilans jest ujemny. A fabryczne alternatory z magnesami trwałymi są montowane do silników.
alternator 3 fazowy,wytwarza napięcie min 17V max 60V. Czyli typowo. Zastosowałem regulator od Motocykla Honda VFR napięcie niby 14.6V Też typowo, ale czy w całym zakresie obrotów ? I pytanie ? Z alternatora wychodzi 3 czy 5 przewodów, innymi słowy czy to alternator z magnesami trwałymi czy też ze wzbudzeniem zewnętrznym?
Wydaje mi się że tu potrzebny jest zwykły regulator napięcia ( stabilizator) zewnętrzy, nie ingerujący w wirnik czy stojan. A swoją drogą czy to na pewno alternator ? Pozdr.J.
Jak najbardziej jest to alternator nie prądnica. Z magnesami trwałymi. Na wyjściu masz prąd zmienny więc przestaw miernik na zmienne i zobacz czy generuje prawidłowo napięcie. Potem sprawdź regulator. Jest typowy dla tego układu czyli stratny. Nie ruszy bez kl15 i kl31. A jak spojrzysz od spodu na regulator to zobaczysz schemat podłączenia. Jest nad...
W takim razie jak jest rozwiązana regulacja napięcia alternatorów z magnesami trwałymi ?
Każdy alternator ma regulator napięcia i on dba o to żeby było ono w widełkach. Nieważne czy alternator na magnesach czy na uzwojeniu wzbudzenia. Nie każdy ma regulator (małe i/lub stare silniki), ale prawie każdy. Są też widełki (+- 0.1V) i widły (+- 0.6V). Te drugie tyczą właśnie alternatorów z magnesami trwałymi i typowymi regulatorami na tyrystorach....
Koledzy, nie wrzucajcie wszystkich motocykli do jednego worka. Wiadomo że w większości motocykle japońskie mają alternator z magnesami trwałymi, jednak właśnie niektóre XJ 600 mają alternator typu samochodowego, czyli odpowiednio dobrany regulator z samochodu zda egzamin
Właśnie z powodu "rozbiedania" się napięcia jest stosowany regulator równoległy. Taką charakterystykę ma alternator z magnesami stałymi. Napiecie rośnie do 1500-2000Oobr/min a dalej ograniczenie wprowadza regulator. To znowu nie oznacza, że nie da się zbudować regulatora inaczej stratnego i zasilić nim instalację z LED. W motocyklach BMW alternator...
Są małe alternatory na magnesach trwałych. Takie cuda miały silniki Kuboty. Ale najlepiej pod względem masy wyjdzie prądnico-rozrusznik. Pogogluj z hasłem DYNASTARTER.
Dla niewtajemniczonych - w motocyklach stosuje sie alternatory z magnesami trwałymi. Taki alternator nie może pracować bez obciążenia - napięcie potrafi narosnąć nawet do kilkuset wolt - przebija izolację międzyzwojową i alternator na śmietnik. Odpalenie silnika z podłączonym regulatorem bez innych obciążeń spowoduje próbę utrzymania napięcia przez...
Efektywniej napewno będzie z magnesami trwałymi.
z reguly im wiecej magnesow i im wieksza srednica wirnika tym potrzebne mniejsze obroty w rezie czego zawsze mozna zastosowac przekladnie pradnicy ze stałymi magnesami na wieksza moc nie dostaniesz(moze wystarczy na jakąś lampke)
Przede wszystkim błędem było odpalenie silnika z odłączonym alternatorem, jest to alternator z magnesami trwałymi, wprowadzenie go na obroty bez obciążenia spowoduje wzrost napięcia nawet do kilkuset wolt i przebicie izolacji uzwojeń. Niestety, jak wyżej napisano alternator do prucia, a w wulkanie to wredna robota jest.... Po wyjęciu alternatora przemierz...
Z tymi kondensatorami to można się bawić gdybyś chciał wykonać np. prądnicę napędzaną silnikiem spalinowym bo musisz taki silnik rozpędzić nieco powyżej jego prędkości synchronicznej aby wszedł w pracę prądnicową też już to kiedyś przerabiałem po otrzymaniu chińskiego agregatu z uszkodzoną prądnicą nawiniętą aluminiowymi przewodami. Lepsze od N38 są...
ale trzeba pamiętać że alternator wymaga prądu wzbudzania, prądnica/silnik z magnesami trwałymi nie ma tej wady za to wymaga przetwornicy służącej za regulator napięcia na wyjściu. Są jeszcze prądnice samowzbudne, wykorzystujące magnetyzm szczątkowy.
To jest przełącznik, który przełącza 2 uzwojenia stojana z połączenia szeregowego - przy niskich obrotach, - na połączenie równoległe, przy wysokich obrotach. Alternator z trwałymi magnesami (permanent magnets) nie ma możliwości regulacji napięciem wzbudzenia, bo wzbudzenie jest stałe.
W gre wchodzą tylko szybkobieżne z magnesami trwałymi i przekłądnią planetarną.
Skuter posiada typowe rozwiązanie alternatora trójfazowego z magnesami trwałymi. Regulator w cenie 390 zł to norma. Regulator bez wątpienia uszkodzony, skoro daje takie napięcie, a nie ma wejścia "sense". Posiada ślady przypalenia? Uzwojenie alternatora w takim przypadku również należy gruntownie sprawdzić. Na początek sprawdź czy nie ma zwarcia uzwojenia...
Kiedyś się nad tym zastanawiałem silnik od podkaszarki, alternator na magnesach trwałych. W zasadzie to wszystko miałem. Ale tak leży. Zrobię sobie większy pakiet.
Może i przegrałeś, ale tłumaczenia kolegów pokrętne. Tym bardziej, że załapał się nawet silnik samowzbudny. Moim skromnym zdaniem samowzbudny oznacza wytwarzający energię elektryczną bez potrzeby zasilenia elektrycznego z zewnątrz, czyli z instalacji. A może to nastąpić przez wykorzystanie magnetyzmu szczątkowego lub magnesów stałych. Zagadnienie bardziej...
W skuterze lampy świecą nie zależnie od obrotów czyli na wolnych obrotach świecą tak samo jak po dodaniu gazu Nie jest prawdą. Przy obrotach biegu jałowego światła nie świecą pełną mocą, stabilizacja napięcia osiągana jest przy obrotach od 3000 - 5000 RPM w zależności od wydajności alternatora i stopnia jego obciążenia. Przy nowych skuterach obecnie...
To jest alternator typu ГТ-1А Tak - alternator z traktora. Co ciekawe z magnesami trwałymi...
Ależ kolego jack63 za nic mnie nie złapałeś mam wolne ręce i nogi nie czuje żeby mnie ktoś za cos trzymał. Motorku nie znam pisałem o tym , ale co widzę ze schematu to B/R idzie do modułu zapłonowego , W/Y idzie do diody prostowniczej ( A C Regulator) nie widać na nim żeby był podłączony do masy, więc żadna regulacja tam nie następuje tylko prostowanie...
Cały problem polega na braku stabilizacji napiecia w takim prostowniku w momencie rozruchu. W połączeniu z dużymi prądami w czasie rozruchu i indukcyjnością może skutkować gwałtownymi skokami napięcia. Czym to grozi dla elektroniki w pojeździe nie trzeba chyba tłumaczyć. Szczególnie regler w motocyklowej instalacji z wykorzystaniem alternatora samowzbudnego...
Jakie napięcie miałby ten generator z magnesami trwałymi? Dla 3KW potrzebne byłoby co najmniej 24V. Zakładam również, że użyłbyś alternatora zamiast generatora (z odpowiednimi prostownikami?) Bezpośrednie podłączenie byłoby bardzo złym pomysłem, nawet gdyby się udało. Ten silnik/generator będzie działał częściowo jako źródło prądu, a ponieważ jest urządzeniem...
A po co kombinować jak koń pod góre. Sa przecież gotowe regulatory napięcia zawierające od razu w jednej obudowie też mostek prostowniczy 3~. Regulatory tego typu sa stosowane w większości współczesnych motocykli japońskich i nie tylko , z alternatorem samowzbudnym z magnesami trwałymi. Regulacja napięcia polega na obcinaniu części z polówki sinusoidy...
Nie mam za bardzo możliwości z tym rdzeniem kubkowym bo płytka jest już zamocowana na silniku i nie mam już możliwości żeby wsadzić coś między nie. Na końcu osi możesz zlokalizować ów transformator - nad płytką. Z czego najlepiej zrobić szczotki? kawałek wygiętego drutu czy coś innego? Węglowe od jakowegoś niewielkiego silnika (albo z alternatora od...
Potwierdzam prawidłowość reguły i poprawność wyliczenia. Od siebie dodam, że może być gorzej (tzn. osiągana moc może być mniejsza, np. z powodu błędów prowadzenia strumienia magnetycznego i gorszego chłodzenia przy niższych obrotach). Prędkość wiatru >10m/sek zdarza się w Polsce przez kilkadziesiąt godzin w ciągu roku. Prądnica z magnesami trwałymi...
Jeżeli by zastąpić rotor magnesami trwałymi, oczywiście kierując się ilością biegunów, lepiej magnesy wklejać na ukos, czy równolegle ? Nie prościej rozebrać wirnik, i zamiast uzwojenia wzbudzenia dać magnes neodymowy pierścieniowy o odpowiedniej średnicy? Czy zmniejszając prąd wzbudzenia, przy stałej wartości napięcia na stojanie, obroty wzrosną,...
Po pierwsze, to serwosilnik. Synchroniczny silnik z magnesami trwałymi, z enkoderem który może być zasilany i sterowany wyłącznie przez dedykowany serwowzmacniacz. Po drugie, niektóre falowniki mają możliwość sterowania silnikami PMSM bez enkodera. Ja się bawiłem falownikiem Omron MX-2. Dało się sprawić że silnik się kręcił bez obciążenia, jednak zmiany...
Stosuje je np. Harley-Davidson. Nie wiem jakie są w Harleyach, ale w jednośladach zawsze widziałem prądnice z magnesami trwałymi, regulacja napięcia na zasadzie zwierania cewek, więc brak strat w jednym miejscu duże straty w innym.
To z silnikiem gdzie spada wzbudzenie wraz z obrotami nijak się ma do alternatora, bo tam mechanizm wzbudzania jest inny. Zresztą coś Ci się pomyliło bo silniki obcowzbudne mają akurat takie same charakterystyki jak silniki z magnesami trwałymi. Spadek wzbudzenia następuje w silnikach "samowzbudnych" czyli szeregowych.
W motocyklach japońskich są szeroko stosowane alternatory na magnesach trwałych. Ich konstrukcja jest zazwyczaj "odwrócona" tzn. uzwojenia w postaci 12 cewek są ułożone promieniście a wokół niech wiruje pirścień z magnesu. Myślę, że zastąpienie uzwojenia wzbudzenia magnesami, najlepiej neodymowymi, dało by efekt. Można by nawet wstawić taki magnes o...
Do takich celów fajnie jest za stosować altek z magnesami trwałymi. Jest mały lekki i ma wydatek 15A starczy do napędu.
Dotyczy ostatniego postu-jak już wcześniej pisałem na tym portalu są osoby o dużym zakresie wiedzy i na nich liczę , na nich wsparcie wiedzą. A żartownisiom , grzecznie pisząc dziękuje. Twój układ będzie jak najbardziej działał. Musisz mieć silnik DC 12 V o mocy około 400 W oraz alternator 12 V. Teraz podłączasz silnik pod akumulator i silnik zaczyna...
Witam. Podjąłem się próby zbudowania alternatora do motocykla m72 o zewnętrznych gabarytach prądnicy. Nie jestem z wykształcenia ani pasji osobą związaną z elektroniką/ elektrotechniką , więc pojawił się stos problemów z którymi sobie może i bym poradził ale trwałoby to niemożliwe długo.Poza tym nie są to małe koszta i chciałbym uniknąć jak najmniej...
Te 3 żółte przewody moga być wyprowadzeniem alternatora 3 fazowego samowzbudnego z wzbudzeniem magnesami trwałymi. Zmierz napiecie pomiedzy tymi przewodami 1-2, 2-3 , 3-1. Jesli wynosi ono ponad 60V prądu przemiennego i jest symetryczne to ok. Alternator taki współpracuje z reglerem i mostkiem prostowniczym w jednej obudowie. Taki regler możesz wstawić...
K czuję w kościach że moc altka nie spada liniowo wraz z prędkością ale raczej z kwadratem prędkości więc praca z turbiną Moc alternatora jest mniej więcej liniowa w zakresie użytecznym i moment obciążenia rośnie wraz z obniżeniem się obrotów. Głupia żarówka 55 W, przy 1000 obr/min alternatora jedną ręką trudno go utrzymać, by się na stole nie obkręcił,...
Alternator na 12V daje napięcie powyżej 12V przy obrotach powyżej 1200/min. Zmiana ze wzbudzenia cewką na wzbudzenie magnesami trwałymi nie spowoduje zmiany "początku" charakterystyki, chyba że magnesy dadzą słabszy strumień (ta konstrukcja nie była projektowana pod przypadkowe magnesy) - wówczas trzeba będzie wyższych obrotów. Moment obrotowy będzie...
120 zł za kompletne przewinięcie ? Czy tylko jednego z trzech uzwojeń które miało przebicie? Jeżeli za całość to bardzo tanio. To zależy od wielu czynników... i fantazji wykonawcy. Robiłem takie rzeczy i jak ma się zaplecze nie potrwa to dłużej niż ... 1 godzina. Z resztą łatwiej jest nawinąć nowe uzwojenie(a) niż naprawiać pojedyncze cewki, ich karkasy...
Alternator w samochodzie to źródło energii elektrycznej sterowanym regulatorem napięcia, ten jest stabilizatorem napięcia o sterowaniu grupowym (czyli "ON/OFF"). Akumulator jest dla niego wielkim kondensatorem wygładzającym tętnienia. W każdym samochodzie z elektroniką (załóżmy, od połowy lat '90) instalacja elektryczna posiada trochę elektrolitów w...
"Zapłon elektroniczny typu D - produkt firmy Vape, dostępny jako układ współpracujący z fabrycznym alternatorem lub też z w postaci nowego generatora prądotwórczego z magnesami trwałymi. W obu przypadkach jest to zapłon oparty na czujniku magneto-indukcyjnym z tym, że w drugim wypadku może działać bez akumulatora - zapłon CDI. Montowany w późniejszych...
Tak tak 60W. Tylko przy jakich RPM i tylko dla prądu przemiennego. pawelpc14. Pisaniem niesprawdzonych informacji - "jedna pani powiedziała drugiej pani..." fizyki nie oszukasz. Fizyka ma wasze przewijania cewek głęboko w .. poważaniu. Nie wolno karmić niemożliwych do spełnienia nadziei! Tematy o próbach "podniesienia mocy" starych alternatorów ze wzbudzeniem...
Energia powietrza z wiatraka będzie zbyt mała aby alternator uzyskał odpowiednie obroty do wzbudzenia.Lepsze by było pospolite dynamo,lub silniczek z magnesami trwałymi. Energii będzie tyle co kot napłakał,wystarczy może do naładowania mikro akumulatorka.Więcej energii uzyskasz z wiatru za oknem. Polecam lekturę na temat'' dorosłych'' siłowni wiatrowych...
Także przy odłączonej kostce od stacyjki działa zapłon? Jeśli tak, to gdzieś w instalacji masz zwarcie między + akumulatora a + po stacyjce. Przychodzi mi do głowy jedno miejsce, zależy jaki alternator posiadasz. Przy obcowzbudnym możesz mieć zwarcie między zaciskami B+ a IGN, natomiast jeśli masz z magnesami trwałymi i regulatorem z wejściem "sense"...
Musiał zastosował urządzenie ochronne RCD. RCD nie jest ochroną uzupełniającą. Czyli uważasz że Doktor się nie zna . Cytat E.Musiał. W myśl rozdziału 411.3.3 normy HD 60364-4-41 ochrona uzupełniająca przy dotyku bezpośrednim za pomocą urządzeń różnicowoprądowych wysokoczułych (I Δn ≤ 30 mA) Wytłuszczenie moje. To nie dr Musiał się nie zna tylko ty...
Nie ten w rowerze na odzysk. Owszem mają ale nie wiemy jaki tam silnik siedzi a to gdybanie w ciemno. Do odzysku powinien to być silnik 3 fazowy z magnesami trwałymi. W tedy by to miało sens. Nie na darmo zaprzestano montowania prądnic w samochodach na rzecz alternatorów. Większe moce i sprawność.
Odnawiam około 40-letni, włoski motocykl Moto Morini. Mechanicznie jest jest w świetniej kondycji, ale niestety trafił do mnie z niekompletnym układem elektrycznym. Brakuje między innymi regulatora napięcia. W tym motocyklu jest alternator z magnesami trwałymi. Znalazłem włoski schemat oryginalnego regulatora (załączony obrazek). Na schemacie jest też...
CD-ROM to nie samochód. BLDC potrzebuje dodatkowego chłodzenia w aucie, czyli sprawność ma mierną, bo punkty pracy w aucie (ciągłe przyspieszenia i rozruchy) są inne niż idealne parametry obrotów i obciążeń. Każdy silnik elekktryczny jest jednoczześnie prądnicą, tylko że w DC i z magnesami trwałymi (np.: LEMCO) łatwiej zrobić odzysk energii i przy największej...
Powszechnie w alternatorach stosuje się połączenie twornika w "gwiazdę" i na każdym "promieniu" jest napięcie 14V. Spotykane są bardzo rzadko również alternatory gdzie twornik jest łączony w trójkąt , tam gdzie stosuje się magnesy trwałe.
Z silnika DC będzie kiepska prądnica. Nie lepiej przewozić alternator 24 v albo zastosować dwa. Dlaczego ma być kiepska? Jeśli silnik z magnesami trwałymi, to sam kiedyś stosowałem zamiennie te maszyny o mocy 19 kW prądnica i silnik 17 kW. Miałem trzy komplety stacji w układzie silnik 3-fazowy, prądnica DC oraz silnik DC. Użytkowane były dwa, czasem...
Kolego kortyleski. Wyrywasz zdanie z kontekstu. Ono nie ma żadnego sensu bez odniesienia się do wypowiedzi kolegi Grgeory92. Potem piszesz coś o prądnicach rowerowych. Na tej zasadzie mogłeś napisać nawet o dinozaurach... A było tak: napisał: napisał: są alternatory, które nie potrzebują w ogóle wzbudzenia Nie ma i nigdy nie będzie takich alternatorów!...
Obejrzałem parę filmików na yt Niestet, aby wiedzieć co pokazują, musisz mieć minimum wiedzy. Najprostsze to, że na yt ciągle pokazują nowe perpetum mobile. jestem w tym amatorem Więc musisz się doedukować, bo na razie to wykonałeś sporo pracy i nic z tego nie masz. Przezwojenie stojana Problem, że jedna cewka musi miec jeden biegun - nie 2 czy 1,1....
Nie jestem pewny czy dobrze rozpoznałem schemat "fabryczny" Czyli który? - ten <regulator> nie steruje wzbudzeniem/pracą alternatora (starsze alternatory chyba miały zewnętrzny układ sterujący) Zgadza się, w ogóle nie ma uzwojenia wzbudzenia w alternatorze, jedynie magnesy trwałe. - ten typ alternatora ma wbudowany/wewnętrzny układ sterujący(?)...
Witam kolegów! Pragnę podłączyć się do tematu. Znajomy zakupił c 330 z ruskim alternatorem od czegoś tam. Podłączony był on tak jak na odręcznym schemacie kontrolka ładowania zapala się po odpaleniu traktorka i świeci tym jaśniej im więcej obrotów, napięcie ładowania 12,5-13,2. Regulator jest mechaniczny RC2/12D. Znajomy wymienił akumulatory na nowe...
O jakich mocach tutaj rozmawiamy? Jeśli będziesz miał kilka kW to może być problem z rozproszeniem takiej ilości ciepła w rezystorach. Oczywiście możesz zastosować grzałki albo jakieś inne elementy oporowe dużej mocy. Problemem tylko jest regulacja oporności konieczna w przypadku wykorzystania maszyny z magnesami trwałymi. Maszyna ze wzbudzeniem (synchroniczna...
Obawiam się, że izolacja innych cewek też jest przegrzana i to w miejscach gdzie tego nie widzisz, czyli w wewnętrznych warstwach uzwojenia blisko rdzenia. Możesz próbować takiej naprawy jak zamierzasz, ale warunki: 1. Ilość zwojów musi być identyczna 2. Kierunek nawinięcia ten sam 3. Średnica drutu taka sama, bo po porostu nie nawiniesz prawidłowej...
Jak coś próbuje i niewychodzi ponawiam próbe itd.Co prawda jest satysfakcja jak coś wyjdzie - święta racja. Takie podejście niestety jest podstawą tworzenia MEWtr. Ale tak jak napisał Marksrz: po co wyważać otwarte drzwi? Dwa lata temu kiedy moje pierwsze coś zaczęło się kręcić pierwszą myślą było: Alternator-prądnica. Po miesiącu prób pomysł upadł....
Możesz pohakować. Tu masz wątek jak to się robi w BLDC rowerów holenderskich: Dodano po 6 Jeżeli mogę jeszcze pomóc szukaj maszyn od MHEV, współczesnych miękkich hybryd. Ten co kolega podał ma fatalną sprawność (oś odciętych - znacznik eff 75%). Przykład takiego na neodymach + reluktancja to 25 kW przy pojemności 0,79 litra/1,51 kg --- Jak widzisz maszyna...
1.tylko w jedna 2.na wirniku zainstalować magnesy stałe Dodano po 1 z alternatorem to dosc uciążliwe rozwiązanie potrzebujesz dużego wiatraka i jest drogie 1. Bzdura. 2. Bardzo trudne. 3. z Magnesami trwałymi (neodymowymi) mniej nawet 400-500 rpm. Do Pytającego : Co to za Radiostacja, która ma takie zapotrzebowanie mocy? UKF nadajnik broadcastingowy...
... lepsza jest jednak szczotkowa ... czy jest bezszczotkowa Prądnice z magnesami trwałymi są bezszczotkowe, bo wzbudzenie pochodzi od magnesów. A teraz pomyśl: w "reglerze" do prądnicy "szczotkowej" samochodowej (lub alternatora) wydziela się kilka - kilkanaście Watów ciepła. Taki regler zbudujesz z kilku tanich elementów. Aby uzyskać stabilizację...
Kurcze to jest jakieś rozwiązanie ? Jest ale nie takie jak się większości wydaje i na pewno ci się nie spodoba. Z tą mocą prądnicy (alternatora ze wzbudzeniem od magnesów trwałych) nic sensownego nie można zrobić. Wg. mnie jak obecnie ta prądnica ma 15W przy 2000RPM i dopasowanym energetycznie odbiorniku(!) to wszystko. Autor, jak zwykle ostatnio się...
Więc masz alternator trójfazowy z magnesem trwałym. Rozwiązanie takie jak w japońskich motocyklach, więc nie patrz jak to w samochodach jest zrobione. Posiadasz miernik cęgowy z pomiarem prądu stałego? Ile wynosi prąd ładowania akumulatora zmierzony cęgami? Jakiej pojemności masz akumulator? Jeśli taki jak w samochodzie, to zanim zmierzysz na nim 14.4V...
Śledzę waszą dyskusję i chciałbym dodać że w tym przypadku silnik z magnesami trwałymi odpada gdyż nie mamy wpływu na prąd wzbudzenia. Jest możliwe rozwiązanie tego typu, ale prądnica powstała w ten sposób mósiałaby "dawać " 14,4 V już od obrotów biegu jałowego. A przy wyższych obrotach konieczne byłoby zastosowanie układu ograniczajacego napięcie (rozwiązanie...
Nie wiem tylko gdzie trzeba podpiąć kable do regulatora, aby to działało. Nie da się w prosty sposób zrobić kontrolki ładowania gdy alternator wzbudzany jest od magnesów trwałych. Były tematy o kontrolkach ładowania. Użyj szukaj.
Cewka się nie spali!!!! Nie ważne czy jest na 6, 12 czy ileś tam woltów. Ile razy można powtarzać że to napięcie jest nieistotne??? Z reszta jak się ma spalić jak dostaje króciutkie (ok ms) impulsy rzędu 100-300V. Poczytaj.... Tak o ten schemat mi chodzi. Ciebie interesuje tylko cewka zapłonu i cewka zapłonowa (taka subtelna różnica), czyli butelkowa,...
Panowie a skąd u was takie mocno rozbudowane fury z lat 60 czy 70 które mają wszystko. Bo dzisiaj przez stacyjkę to przechodzi jakoś niewiele. Starsz auta mają przekaźniki a nowsze, tak nowsze czyli dobre 20 już lat BSI. Tam też przekaźniki. Także większość współczesnych samochodów po przekręceniu stacyjki uruchamia niezbędne do rozruchu podzespoły...
Nie napisałeś jaki motocykl posiadasz. Lecz jeśli mamy do czynienia z alternatorem z magnesem trwałym to regulacja polega na impulsowym zwieraniu wejścia z masą. Stąd umieszczanie regulatora w oleju. A co do podłączenia to przecież powinno być złącze z którym nie warto dyskutować. Trochę mało opisu sytuacji. A to chyba trochę jesteś leniwy. Na stronie...
Z zasady działania prądnice są samowzbudne (z magnesami), lub obcowzbudne (jak np. alternator). Przeróbka nie polega na przewijaniu, ona polega na wytworzeniu stałego strumienia magnetycznego, który jest niezbędny, aby w obracającym się względem niego uzwojeniu, wyindukowało się napięcie! Przewinięcie nie spowoduje powstania tego strumienia, trzeba...
Powiedz mi czy w tej maszynie masz plus czy minus na masie. Zwyczajowo wszystkie prądnicowce miały plus na masie. Co prawda nie ma to do pracy prądnicy oraz innych urządzeń żadnego znaczenia ( poza silnikami z magnesami trwałymi) ale sobie to ustalmy dzięki temu będziemy wiedzieć czy jest zbudzona plusem czy minusem. Chociaż jak pisałem dla jej pracy...
Więc sprawność to na pewno nie 60%. Silników elektrycznych w 21w to chyba nie ma z tak niską sprawnością. Nawet w zabawkach. Dla przykładu jeden z popularnych chińskich silników na DC (z magnesami trwałymi w stojanie) sprzedawanych w wiadomym miejscu, fragment datasheta, podano tam też sprawność. https://obrazki.elektroda.pl/6964081600_...
Witam Wszystkich. Czy ktoś ze zgromadzonych może mi pomóc ogarnąć sprawę ładowania aku w motorze ? Motocykl z 2004 Honda Hornet. Problem w tym ze powyżej 3 tys obr nie ładuje..A oto opis sytuacji: Napięcie akumulatora 12.6 V. Załączam zapłon (świecą światła) prąd mierzony na + dodatnim przewodzie z aku (-) 5.8 A Odpalam silnik.. 1500 obr/min - Napięcie...
Usiłuję wyciągnąć jakieś wnioski z dyskusji i bez efektów. Właściwie nie mogę znaleźć stałego zaczepienia. Ale rozwiązywanie problemu zacząłbym od wirnika. Czytam mało wyjaśniające informacje o przerabianiu i nie wiadomo z jakim efektem (wymiary, parametry). Nie podoba mi się oporność wirnika. Tutaj jest ograniczenie strumienia magnetycznego i rozwijanie...
Fakt, już ją masz i nie zwracasz Chińczykom. Traktujmy więc obliczenia jako przewidywane "zyski". Znajdź w necie statystyki wiatru w wawie z poprzednich kilku lat abyś wiedział ile jest dni w roku z wiatrem o prędkości 4 5 6 8 m/s. Tyle pkt wystarczy, ewentualnie jeśli okaże się że jest więcej niż tydzień silniejszych wiatrów, uwzglednij je też Dodano...
Spróbuj alternator , jak usuniesz diody będziesz miał trójfazową prądnicę .
http://obrazki.elektroda.pl/6641829000_1... We wszelkiego rodzaju rowerach treningowych energia, jaką człowiek uwalnia podczas treningu jest zamieniana w ciepło za pomocą regulowanego hamulca i niestety całkowicie tracona. Oczywiście zyskujemy kondycję, ale czy nie można by zyskać coś jeszcze? Np. zamienić naszą pracę w prąd elektryczny...
Powtarzam jeszcze raz, jestem na wydziale elektrycznym i nie ma na tym kierunku żadnych przedmiotów które mają coś wspólnego z motoryzacją, jakieś przedmioty związane z elektroniką były ale były to raczej podstawy i nie mieliśmy niestety żadnych typowo projektowych. Co do materiałów to głównie opierałem się na książce "Maszyny elektryczne pojazdów samochodowych"...
Jaki rocznik motocykla? Pięćsetka i znamionowe napięcie cewek 6V ??? Skąd ta informacja? Znajdź i zmieść schemat elektryczny. Będzie łatwiej dyskutować. Wg. mnie powinien być tam alternator trójfazowy z wzbudzeniem od magnesów trwałych i instalacja 12 V znamionowe. Zrobienie regulatora to nie jest jakiś wielki problem. Jednak trzeba obciążyć alternator!...
Alternator jest trójfazowy z wirnikiem z magnesem trwałym, natomiast regulator jest trójfazowy stratny i nie ma o co się tu dalej kłócić. Do badania rezystancji alternatora potrzebny jest profesjonalny miernik do badań bardzo małych rezystancji. Zwykłym miernikiem nie zbadasz dokładnie statora, ponieważ miernik pokaże Ci minimalną rezystancję 0.7 Ω....
Panowie! Wszystko pięknie, tylko czy w starych magnesach koła zamachowego będzie na tyle pola magnetycznego aby przy realnych obrotach alternator miał na tyle mocy aby nie korzystać ciągle z akumulatora? Przepraszam, że studzę zapędy, ale alternatory ze wzbudzeniem od magnesów trwałych to bardzo trudny temat. Regulatory z reguły są równoległe a nie...
Freddy, dostaję od ciebie bardzo niebezpośrednie odpowiedzi, jeżeli piszesz, że mam na coś spojrzeć, to zakładam, że u mnie jest błąd. Spojrzałem na ten schemat wewnętrzny, ale ja nie rozumiem co ty piszesz dalej. Dlaczego w alternatorach jest uzwojenie wzbudzenia a w BLDC magnesy trwałe, czy to nie jest tak, że i jedno, i drugie jest w obu przypadkach,a...
kkknc napisał: ..., to silnik przemysłowy i powinien działać, 0/1 czyli albo bieg jałowy albo praca ma max obrotach. Tego nie wiemy. Autor tematu nie podał takich informacji Cewka jest tak dobrana, aby przy tych obrotach napięcie nie przekroczyło dopuszczalnego. Wręcz utrzymuje się we widełkach dla pracy buforowej akumulatora, a nie dorywczej. Może...
Jest taki wzorek e=z*B*l*v gdzie: e napięcie indukowane, z liczba zwoi, B wartośc indukcji pochodzacej od pola magnetycznego w twoim przypadku od magnesow trwałych, l długość czynna zwoju(znajdująca sie w obszarze pola), v predkośc przemieszczania się zwoju w polu. Chcesz uzyskać napiecie 3V i tego ci tak niewyznaczymy bo nieznamy indukcji B. Musisz...
Buczenie zalezy od czestotliwosci ( czyli obrotów ) zobacz na alternatory w samochodach one gwiżdżą .... ( efekt wysokich obrotów).. Potwierdzam, a efekt buczenia w prądnicach wolnoobrotowych które buczą można zniwelować przez zwiększenie prędkości wirnika lecz wtedy nie będzie to już prądnica wolnoobrotowa....(a po za tym w alternatorach samochodowych...
Masz rację, ale pod warunkiem, że główna cewka elektromagnesu jest stale zasilana napięciem ok 12 V W poście #106 pisałem o testowaniu siły cewki pomocniczej, ponieważ to jej przyciąganie musi zostać pokonane przez - jak piszesz - wielowypustową śrubę lub/i przeciwnapięcie. Co do przeciwnapięcia jestem skłonny przyznać rację teoretyczną, lecz natychmiast...
Zacznijmy od drugiego problemu. Moim zdaniem, Nie wolno robić takiego układu jaki proponujesz. Pomijam już to jaka dioda wytrzyma długotrwałe prądy w twoim układzie. Pomimo jednopołówkowego prostowania popłyną olbrzymie prądy. Przecież zasilasz instalację napięciem międzyfazowym. Póki akumulator się nie wygotuje będzie trzymał napięcie poniżej 16-18...
Mam problem z ładowaniem w takim właśnie urządzeniu, jest tam silnik Hatz diesel dwucylindrowy chlodzony powietrzem, prądnica jest umieszczona za wirnikiem wentylatora. Nie jestem pewien jaki to rodzaj prądnicy i jak połączyć przewody ktore są w stanie agonalnym. Otoż z samej prądnicy wychodzą prawdopodobnie tylko dwa żółte przewody. Regulator napięcia...
Już widzę tyrystorowy . Bo ma magnesy trwałe na wirniku. POdejdzie każdy o takiej zasadzoe działąnia i o takim prądzie.
Piszę o systemie Ducati. Magnesy trwałe i cewka, bądź cewki. Tu masz jak wygląda dwu i trzy przewodowy. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Wawrzyniec. Dalej nie rozumiesz układów ładowania z prądnicą małej mocy wzbudzaną od magnesów trwałych. Nie dziwię się. Sam tez dość długo nie mogłem załapać o co co chodzi z tymi prądnicami w piździkach. Jednak wtedy nie korzystałem z forum. Pisałem wielokrotnie, że stosowanie regulatorów szeregowych i to liniowych (a nawet impulsowych) w tej sytuacji...
Gratulacje za ładnie opisane problemy. Miło czytać takie wprowadzenie do tematu. :D Jednak mam prośbę. Spróbuj jeszcze raz go sam przeczytać i zastanowić się czy jednak nie brakuje w nim jakiś ważnych informacji. Za dużo przyjmujesz domyślnie. Pisz dokładnie gdzie, jak i w jakich warunkach dokonywałeś pomiarów. Czasem można się domyślić, ale czasem...
pierwsze na co trafiłem to była strona, od której myślę wielu zaczynało (nie mam wystarczającej ilości punktów, żeby podawać jakiekolwiek linki :/). Podrzuciłem nieco punktów - tu nie miejsce na zgaduj - zgadulę... Ogólnie założenie jest takie, że podstawowym celem turbiny będzie wspomaganie CO. (Ten temat będzie pewnie wyodrębniony jako osobny wątek...
Jest samowzbudny, bo posiada magnesy trwałe w wirniku. Pozwalają one na wzbudzenie, gdy cewka wzbudzająca wytwarza jeszcze zbyt słabe pole magnetyczne. Działa on jak każdy alternator, liczba faz nie ma tu żadnego znaczenia. Serwisuje się go również tak samo.
Ze schematu wynika że starsza wersja ma alternator jednofazowy z uzwojeniem "bezmasowym", w nowszej masz już alternator trójfazowy. W latach 70-tych stosowano różne dziwne rozwiązania w układzie ładowania, dlatego wskazane jest aby upewnić się czy na pewno jest tam alternator z uzwojeniem bezmasowym (czy nie np. kilka uzwojeń) i wirnikiem na magnesach...
(at)Witch44 Nie myślałeś o zastosowaniu w wirniku magnesów trwałych? Czy taka konfiguracja połączeń, nie osłabia bardzo silnika? Temat wraca do mnie jak fala. Alternator od poldka odpuściłem, nie da się go zmusić do efektywnej pracy jako silnik.
Maszyna asynchroniczna ma taką samą sprawność w czasie pracy silnikowej i prądnicowej. Nie słyszałem by sprawność silnika asynchronicznego była znikoma. Silniki buduje się jako silniki, a prądnice jako prądnice. Zróbmy prosty test. Wyciągnij dynamo od rowera, albo lepiej alternator od samochodu i spróbuj to zasilić. Ciekawy jestem jaką moc na wale...
Chyba nie napisano, ale sądzę, że chodzi om prądnicę ze wzbudzeniem przy pomocy magnesów trwałych (brak mopżliwości regulacji wzbudzenia). Czyli proponuję rozważyć regulację napięcia jak w motocyklach z alternatorami trójfazowymi. Nadmiar prądu można skierować np do grzałek.
Witam ale kolega uparty nie da się zastosować silnika jako alternatora nie ma uzwojenia wzbudzania a jak sama nazwa mówi uzwojenie wzbudza prąd w uzwojeniach i reguluje podczas pracy wytwarzane napięcie.Alternator jest co prawda trujfazowy ale z silnkia nie zrobisz alternatora. pozdrawiam. Uzwojenie wzbudzenia jak sama nazwa wskazuje służy do wzbudzenia...
magnesami trwałymi prądnica magnesami trwałymi silnik magnesami trwałymi
generator funkcyjny kupić fronius licznik energii automat świateł dziennych
firstchip fc1178bc epson l3250
Kod serwisowy sterownika TECH 71-710: dostęp i zastosowanie Lokalizacja impulsatora w skrzyni biegów Iveco Stralis