Ja kiedyś musiałem uruchomić silnik z magnesami ok. 4kW 3x220V AC 310Hz 6200obr, 11,3A. Turbina, więc łatwe do rozruchu. Utworzyłem swoją charakterystykę U/F, podaję listę parametrów zastosowanego wtedy LS IG5. W ten sposób działa dosyć stabilnie bez kontroli położenia, tryb skalarny. acc - 3,5 sekundy - jeśli charakterystyka napiecie/czestotliwosc...
Silnik z magnesami stałymi może być szczotkowy albo bezszczotkowy. Niemniej w obu przypadkach google powinny pomóc :)
Pewniejszym rozwiązaniem zasilania będzie transformator prostownik elektrolit.
Spróbuj może obrócić komutator lub odłączyć jedno lub kilka uzwojeń. Wyczyszczenie ze środka smarnego ujawni się dopiero po dłuższym czasie (chyba ze to jakiś wielki silnik na panewkach), bo łożyska pochodzą jeszcze na prawdę długo, a materiał na panewki ma właściwości samosmarujące i możesz nie doczekać jakiegoś dużego zwiększenia oporów.
tutaj masz trochę: http://student.agh.edu.pl/~zwonki/rus/BL...
(at)marius2 Sprawdzisz przemiennikiem wektorowym, który obsługuje silniki z magnesami trwałymi PM. Sprzężenia zwrotnego z enkodera niestety bez serwowzmacniacza nie sprawdzisz. Jeśli enkoder jest uwalony to naprawa jest nieopłacalna
Dla rozrusznika bez znaczenia. Tiaaa, dla silnika DC z magnesami trwałymi, a tak są konstruowane rozruszniki motocyklowe. Pomyśl sekundę, co?
Wydaje mi się że jest na odwrót. Silniki synchroniczne z magnesami trwałymi mają wyższą sprawność. Wystarczy spojrzeć na serwonapędy. Grzeją się co prawda, jednak pracują bez chłodzenia wymuszonego wentylatorem. Natomiast w porównaniu gabarytów z asynchronicznym, to są dużo mniejsze.
Silnik z magnesami trwałymi będzie pracował tylko z prądem stałym, silnik szeregowy (uniwersalny) i przy stałym i zmiennym/przemiennym. Wyjście: 110 V=/1 A. Miałbym co do prądu pewne wątpliwości, każdy silnik ma wielokrotnie większy prąd rozruchowy niż podczas pracy. Nie znam budowy tego silnika Wstaw jakieś zdjęcia. Będzie prościej. silnik znalazłem...
A zapytałem, czy specie uzwojeń w trójkąt zwiększy jego maksymalna prędkość obrotowa. Jeśli silnik jest 3-fazowy z magnesami, uzwojenia były połączony w gwiazdę, a połączysz je w trójkąt, to napięcie potrzebne do uzyskania takiej samej prędkości obrotowej zmaleje o czynnik 1.732, za to prąd potrzebny do uzyskania określonego momentu siły wzrośnie o...
Drukarki najczęściej miały dwuuzwojeniowe silniki z magnesami trwałymi w wirniku i stojanem o konstrukcji kłowej. Ilustrację sterowania i pracy znajdziesz tu: http://homepage.cs.uiowa.edu/~jones/step... Obszerne materiały na temat silników skokowych i sposobów sterowania (praktycznie wszystko co potrzebujesz) znajdziesz tu: http://homepage.cs.uiowa.edu/~jones/step...
Silniki wielobiegowe w układzie Dahlandera są stosowane od 1897r. Tyle, że są to silniki indukcyjne na prąd przemienny a nie stały. Silniki DC kilkubiegowe mają przeważnie zmienny kąt szczotek (silniki z magnesami trwałymi), przyjrzyj się budowie dawniejszych silników napędzających wycieraczki w autach. silnikiem elektrycznym szeregowym zasilanym prądem...
Dławiki na rdzeniach i kondensator to filtr przeciwzakłóceniowy. Kondensator z reguły o pojemności ok 10 nF. Jest to silnik prądu stałego z magnesami trwałymi i komutatorem. Na czym masz to oznaczenie ?
Witam Zgadza się. MDS60A może pracować tylko z silnikami synchronicznymi z magnesami trwałymi. Nie ma możliwości współpracy z silnikiem asynchronicznym. Jeśli chodzi o rodzinę falowników MOVIDRIVE A, to z silnikiem asynchronicznym mogą pracować MDF60A (bez możliwości podłączenia enkodera) i MDV60A (z możliwością podłączenia enkodera inkrementalnego)....
Witam. Chyba jeden z największych silników synchronicznych 1,1MW 6kV z magnesami trwałymi ruszy niedługo w górniczej stacji wentylatorów głównego przewietrzania
Widzialem kiedys program FEMLAB, służący właśnie do tego. Posiada potężne zdolności obliczeniowe - widziałem symulację rozkładu pola elektrycznego w kondensatorach różnego kształtu, symulację rozkładu pola w silniku z magnesami trwałymi czy w elektromagnesie. Jest bardzo skuteczny a jednocześnie skomplikowany, ale warto spróbować (może uda Ci się gdzieś...
- silnik elektryczny 12v z którego wychodzą 2 kabelki. :D A jaki ten silnik jest ? Z magnesami trwałymi czy zwykły z uzwojeniami na wirniku i stojanie ? Jeśli jest zwykły z uzwojeniami to aby zmieniać kierunki obrotów musi mieć wyprowadzone cztery przewody. Gdy jest z magnesami trwałymi to wystarczą dwa przewody
Skoro tak stawiasz sprawę, to serwo napęd z silnikami BLDC lub PMSM. Są to silniki synchroniczne z magnesami trwałymi. Silniki wymagają specjalnego falownika i enkodera. Teoretyczna dokładność obrotów jest uzależniona od enkodera. Enkoder 128 działek na obrót. Enkoder 512 działek na obrót. Enkoder 1024 działek na obrót. Prędkości tych silników od 0...
Przecież proste. Silnik po otrzymaniu kopa od dźwigni wycieraczek zwiera dwa ze swoich styków i sam siebie podtrzymuje z plusa po stacyjce. Jak skończy cykl to styki podtrzymujące się rozwierają a zwierają się styki zwierające silnik, ponieważ jest to silnik z magnesami trwałymi to rozpędzony zachowuje się jak prądnica. Prądnica zwarta wytraca energię...
Cześć, pojawił się u mnie problem z zagadnieniami z Maszyn i urządzeń elektrycznych, niestety google mnie zawiódł tak jak prowadzący i nie jestem w stanie znaleźć informacji na te konkretne pytania, i nie do końca wiem w których książkach mógłbym znaleźć informacje do nich, lub nawet informacji na dane zagadnienia ( nie mogę nigdzie znaleźć informacji...
Nie - prędzej trochę wyżej ;) Oczywiście, że patrzyłem.. a kolega patrzył? Charakterystyka mechaniczna często dla silników synchronicznych podawana jest tak, że mamy zakres pracy ze stałym momentem.. a później praca przy odwzbudzaniu (przy stałej mocy) - stąd moje pytanie.. Oczywiście jak zajrzę do dokumentacji silników B&R to tam widzę przeciążalność...
Witam z tego co pamiętam Tutaj nie ma co pamiętać. Trzeba mieć 100% pewność. Jeśli silnik jest z magnesami trwałymi (wyżej opisany) to warto spróbować po prostu zamienić kabelki na wyprowadzeniach silnika. Jeśli zaś silnik jest inny (np. szeregowy), to zamiana kabelków zasilających nie spowoduje zmiany kierunku obrotów. Wtedy należy zamienić przewody...
Witaj Jak sam widzisz jest to silnik z magnesami trwałymi PMDC ( permanent magnet direct current ), aby go zasilić potrzebowałbyś transformator, a następnie prostownik. Na tabliczce znamionowej napisano że potrzeba 17 A prądu, więc koszt transformatora nie byłby niski. Pytanie czy jest sens w to inwestować, gdy jego przeznaczeniem była by piła stołowa?...
Silnik z magnesami trwałymi... napięcie wzbudzenia ...no nie wiem?
No do końca nie wrócimy. W silnikach nie są koniecznie potrzebne metale ziem rzadkich. To się tyczy silników z magnesami trwałymi czyli BLDC lub synchronicznych. W pozostałych starczy stal, aluminium i miedź. Silniki spalinowe też nie potrzebują koniecznie ropy do działania. One mogą spalać cokolwiek palnego. Podczas wojny samochody i ciężarówki jeździły...
Witam, Czy wiecie który z tych silników charakteryzuje się większą sprawnością przy niskich obrotach? Serwo vs PM (silnik krokowy z magnesami trwałymi )
Sam silnik cacuszko na ten cel- niestety wirnik źle zrobiony.
OMRON MX ma w parametrze b171 opcję PM (permanent magnet).
Witam. Jestem nowy na forum dlatego może na początek się przedstawię. Jestem studentem wydziału Automatyka i Robotyka. W ramach projektu mam do zrobienia symulacje bezpośredniego sterowania momentem DTC silnika z magnesami trwałymi PMSM. Jako środowisko symulacji wybrałem Matlaba- Simulinka. W internecie znalazłem masę informacji dotyczącej DTC, jednak...
Są to silniki z magnesami trwałymi.
To z silnikiem gdzie spada wzbudzenie wraz z obrotami nijak się ma do alternatora, bo tam mechanizm wzbudzania jest inny. Zresztą coś Ci się pomyliło bo silniki obcowzbudne mają akurat takie same charakterystyki jak silniki z magnesami trwałymi. Spadek wzbudzenia następuje w silnikach "samowzbudnych" czyli szeregowych.
Musiałbyś zrobić przekładnię i rozpędzić wirnik do znacznej prędkości inaczej nie zadziała. Lepiej poszukaj innego silnika, np z magnesami trwałymi. Przeróbka tego co masz to raczej gra nie warta świeczki, prościej było by już na prądnicy ze szrotu, bo tam masz wyprowadzony wał z kołem pasowym i na porządnym łożysku, w dodatku silnik w szczelnej obudowie.
Witam! Silnik komutatorowy prądu stałego z magnesami trwałymi ma obroty wprost proporcjonalne do napięcia, zatem silnik zasilany połową napięcia bedzie miał połowę obrotów. Przeróbka z 12V na 6V wymagała by przewinięcia wirnika drutem o średnicy 1,4 razy grubszej. Można silników nie przerabiać, tylko przerobić napięcie: dać prostą przetwornicę z 6V...
Silnik PMSM nie jest tożsamy z silnikiem BLDC. Pierwszy jest silnikiem indukcyjnym z magnesami trwałymi, natomiast silnik BLDC to silnik bez szczotkowy silnik prądu stałego. Działanie obu silników oraz metody sterowania są bardzo podobne, jednak silniki PMSM są droższe ale za to mają lepsze właściwości dynamiczne niż w BLDC gdzie występuje zjawisko...
Pomysł z księżyca. Co ma napędzić Ci wirnik do wymaganych (dużych) obrotów i jak go wyważysz?
Obojętnie jaki zastosuje się silnik do Melexa klatkowy, synchroniczny z magnesami trwałymi czy prądu stałego to trzeba zastosować mniej lub bardziej skomplikowaną przetwornicę. Dla tej samej mocy silnika, która w melexie wynosi 2,1 kW nie ma znaczenia dla rozruchu i jazdy melexa jaki będzie silnik. Warunkiem jest jedynie prawidłowo zrealizowany układ...
silnik DC z magnesami trwałymi. Na 99%. Zgadzam się. Ale to mały silnik wiec kwestionuje to 220VDC. Zbyt cienkim drutem musiał by być uzwojony wirnik. Maszyna musi mieć jakiś zasilacz impulsowy.
Czyli generalnie jak naprawiacie to bardziej elektronikę niż sam silnik? Silnik z magnesami trwałymi ma prostą budowę.
Indukta nie produkuje w ogole silnikow synchronicznych. Jedyna firma jaka znalazlem, ktora produkuje silniki reluktancyjne synchroniczne jest Besel i w ostatecznosci kupie od nich silnik. Jednak ich silniki sa na napiecie 400. Lecz wprost idealnie byloby dla mnie zdobyc maszyne na nizsze napiecie, napedzic ja z innej maszyny o stalej predkosci obrotowej,...
Muszę jednak dopisać o AMERYKANKACH. Zauważyłem, że KOMEL też już umie liczyć i mierzyć i teraz już chwalą AMERYKANKĘ: http://www.komel.katowice.pl/ZRODLA/FULL... nazywają ją: BEZRDZENIOWY SILNIK TARCZOWY Z MAGNESAMI TRWAŁYMI.
A to nie jest silnik prądu stałego z magnesami trwałymi? Ten przełącznik prędkości to nie jest czysto mechaniczny? Ile przewodów wychodzi z silnika? Możesz zrobić zdjęcie przełącznika? Dodam że z desperacji podłączyłem aku minus do plusa z tym silnikiem ale też nic. Jeżeli to silnik z magnesami trwałymi na stojanie i komutatorem (tak jak inne podobne...
Witam posiadam maszynkę do mielenia mięsa zelmer typ 886.8 maks. 550W , w maszynce spalił się termistor i znajomy wyrzucił go i zlutował tak żeby działało maszynka na "na sucho" działa poprawnie a jak zacznę tylko coś mielić to przydusza się i przestaje działać, czyli przepala bezpiecznik. bezpiecznik to jest tam ten szklany 250V 2,5A. i mam pytanie...
Witam, jak mogę poznać czy ten silnik to silnik z magnesami trwałymi czy też nie...? http://www.cantonigroup.com/pl/motors/be...
Oszczędności, to tak zwany tańszy silnik indukcyjny z magnesami trwałymi , silnik stracił moc i spadło ciśnienie wody, ale działać dalej będzie.
Zakładasz serwo czyli silnik z przekładnią mechaniczną, ślimakową, zębatą lub liniową - śrubą i wtedy mechanizm jest samohamowny.
Cześć, Planuję złożyć prosty generator awaryjny. Planuję używać silnika o mocy 5,7 KM i rozumiem, że wiążą się z tym straty, więc pomyślałem o uruchomieniu silnika z generatorem z magnesami trwałymi na prąd stały... może około 4 KM / 3 kW. Miałem nadzieję, że uda mi się podłączyć sygnał wyjściowy z tego silnika bezpośrednio do taniego falownika o mocy...
Literówka, temat do zamknięcia.
Silnik z magnesami trwałymi z barierami magnetycznymi i wzbudzeniem hybrydowym Hamowany czy hamujący?
Firma CRANE jest producentem dźwigów budowlanych i portowych. W ofercie nie mają takich malutkich silników. W Gdańsku jest firma zajmująca się dystrybucją rowerów firmy InterBike :arrow: http://www.interbike.com.pl/ zadzwoń i zapytaj.
Z dokumentacji, którą przedstawiłem już wcześniej, że jest to silnik DC z magnesami trwałymi.
Osobiście raczej spotykałem się z uszkodzonym wirnikiem ale na wykładach słyszałem że silniki z magnesami trwałymi mogą ulec rozmagnesowaniu. Zalecali wkładanie stalowego walca w miejsce wyjmowanego wirnika.
Witam! Parametry silnika są do policzenia z prostych wzorów! Moment obciążenia to połowa momentu nominalengo! Odnosnie tych stałych to też są do wyliczenia z indukcyjności i rezystancji! PS: Na któym roku studiów jestes i na jakiej uczelni? Pozdro
W układach napędowych używa się pojęcia : praca przy stałym momencie praca przy zmiennym(kwadratowym) momencie. 1 przy stałym momencie to jest taśma , 2 zmienny moment to wentylator lub pompa Przy stałym momencie już na starcie potrzebujesz duży moment obrotowy niezbędny do kręcenia silnikiem Przy zmiennym momencie(ch-ka kwadratowa) nawet duży wentylator...
Witam Jest to zwykły silnik szczotkowy z magnesami trwałymi.
Nie mam dostępu do Simulinka teraz, ale może to Ci pomoże http://www.mathworks.com/help/physmod/sp... generator PWM, który przyjmuje na wejście funkcję modulująca. W przykładzie to funkcja sinusoidalna. Spróbuj podać mu twoją funkcję. Jeszcze: https://www.researchgate.net/post/How_ca...
A nie uważasz, że odległości pomiędzy ramką i magnesami są zbyt duże? Ich ukształtowanie też jest kiepskie. W realnych silnikach nabiegunniki są tak ukształtowane, że obrót ramki nie powoduje wzrostu odległości ramki i nabiegunników. U Ciebie ramka od razu wychodzi w strefę zaniku pola magnetycznego. Poza tym, jeden zezwój to za mało. Zastosuj mniejszy...
Czy to silnik o magnesach trwałych? Enkoder absolutny czy inkrementalny? Zwykły silnik DC komutatorowy z magnesami trwałymi. Enkoder inkrementalny
jesli ktos posiada jakiekolwiek informacje odnosnie podanego zagadnien ia to prosze o kontakt.silnik pradu przemiennego z magnesami trwałymi przy sterowaniu wektorowym.
Jeśli chcesz rzetelnych porad na temat Twojgo obwodu elektrycznego, to koncentrując uwagę na tranzystorze (o symbolu?), bądź uprzejmy nie zasłaniać pozosałej części obwodu i podaj podstawowe informacje o silniku (np. komutatorowy z magnesami trwałymi, czy szeregowy, a może bezszczotkowy) i zasilaniu obwodu (np. zasilacz transformatorowy, przetwornica...
Silników DC małej mocy obcowzbudnych już się nie stosuje. Stosuje się silniki DC z magnesami trwałymi. Silnik o jakiej mocy potrzebujesz ?
Największy problem z silnikiem modelarskim to właśnie przegrzanie. Jeżeli pracuje ze śmigłem to opływ powietrza skutecznie chłodzi silnik. W bardziej forsowanych konstrukcjach stosuje się na zewnątrz korpusu silnika radiator radialny z żeberkami umieszczonymi na promieniu równolegle do opływającego powietrza. Silnik bezszczotkowy z magnesami trwałymi...
Wiele dawnych zakładów przemysłowych wyprzedaje jeszcze swój stary majątek. Można tam znaleźć naprawdę ciekawe rzeczy. Trzeba mieć jednak fart, żeby akurat trafić na coś niezbędnego. Ale możesz popróbować złapać jakieś informacje w swojej okolicy, przecież są ogłoszenia o wyprzedaży, przetargach... Wiem np. że mój stary zakład wyprzedał silniki DC z...
Sprawniejszy jest pewnie ten z magnesami, a oszczędności wynikają raczej ze sterowania, które również kosztuje i to niemało. ale czy może być silnik asynchroniczny z magnesami trwałymi? Bo tak zrozumiałem Twoją wypowiedź.
ale trzeba pamiętać że alternator wymaga prądu wzbudzania, prądnica/silnik z magnesami trwałymi nie ma tej wady za to wymaga przetwornicy służącej za regulator napięcia na wyjściu. Są jeszcze prądnice samowzbudne, wykorzystujące magnetyzm szczątkowy.
Witam. Na wstępie chciałbym zaznaczyć że nie mam żadnego doświadczenia w silnikach z magnesami trwałymi ani z falownikami wektorowymi więc moje pytania mogą okazać się dla części kolegów śmieszne. Posiadam silnik z magnesami trwałymi: (bardzo nietypowe parametry) 98,7A/325VAC 4610RPM/103Nm 50kW Jest to silnik od samochodu EV więc nie ma własnej karty...
stojany niczym się nie różnią Chyba w silniku indukcyjnym. Nic nie wiemy o silniku oprócz mocy i napięcia. Aczkolwiek można podejrzewać że to silnik prądu stałego z magnesami trwałymi.
Witam ->Quarz Sprawdziłem przy napięciu zasilania 25V - nic w pracy układu się nie zmieniło. -> RoMan Zmieniłem rezystor z 10k na 94k ponieważ mi układ nie chciał działać a na wielu schematach ten rezystor ma duża wartość(ok 100k i więcej). Układ ten ma sterować obrotami silnika prądu stałego z magnesami trwałymi i zamiast transformatora jest właśnie...
Witam Mam mały problem. Chcę zrobić wizualizacje Silników krokowych -sterowanie falowe, pełnokrokowe i półkrokowe. Ale nie bardzo mam pomysł na połączenie MC z silnikiem jak to przedstawić i pokazać to sterowanie (wizualizacja będzie we Flashu) tylko to połączenie mi nie daje żyć ! Silnik reluktancyjny i z magnesami trwałymi, hybrydowy podobnie jest...
Witam. Na wstępie chciałbym zaznaczyć że nie mam żadnego doświadczenia w silnikach z magnesami trwałymi ani z falownikami wektorowymi więc moje pytania mogą okazać się dla części kolegów śmieszne. Posiadam silnik z magnesami trwałymi: (bardzo nietypowe parametry) 98,7A/325VAC 4610RPM/103Nm 50kW Jest to silnik od samochodu EV więc nie ma własnej karty...
Jedną z metod stabilizacji obrotów silnika, wzbudzanego magnesami trwałymi, jest kontrola siły elektromotorycznej przeciwindukcji. Układ taki, jest opisany w Elektronice Praktycznej nr 1/2008.
Zwykły silnik od drukarki atramentowej, z magnesami trwałymi.
Dal pewności, chodzi o silnik z magnesami trwałymi prądu przemiennego czy stałego? . Dalej nie rozumiesz zbyt wiele, bo jaki masz ten silnik ? Są silniki prądu zmiennego z magnesem trwałym -np synchroniczne, ale to napewno nie jest to. Oraz w Twoim przypadku to nie ,,potencjometr cyfrowy", a regulator napięcia . Resztę już Pan Ohm :D zrobi za ciebie.
Napięcie "znamionowe" no dobrze od 0 do 12 v Pasuje? https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Mam tyle części elektronicznych, że sam mogę zrobić układ potrzebny mi jedynie schemat odpowiedni, ale oczywiście jak zwykle forumowiczów poniosła fantazja i psizą wywody na tema pierdół zamiast konkretów, rozwodzą się np. nad działaniem młyna zamiast...
Witam wszystkich.Panowie mam problem ,Potrzebuje jakiś schemat elektronikę do silnika trujfazowego z magnesami trwałymi zasilanego 12V o obciążeniu ok20A.Kolega ma to zrobić na prace dyplomową i niemam pojęcia z kąd moge zassać taki schemat. Ukłat ma być zasilany 12V z akumulatora i ma z tego robić 3 fazy prądu zmiennego 12V zamiast komutatora mają...
To silnik prądu stałego z magnesami trwałymi (widoczne na stojanie).
Silnik z miedzianą klatką, posiadającą niższą od odpowiadającej aluminiowej rezystancję, ma mniejsze wymiary, również średnicę. Silnik z magnesami trwałymi w tym zastosowaniu jest jak najbardziej na miejscu. Akurat w samochodzie nie ma problemów z chłodzeniem . W Toyocie Prius jest właśnie z magnesami trwałymi.
tam są szczotkowe silniki z magnesami trwałymi w stojanie. I nie tylko. Tym bardziej, że: biorac pod uwage ze auto kupilem uzywane 2 lata temu wiec ma kolo 4 lat :cry:
W przypadku silnika z magnesami trwałymi nie uzyskasz tego co chcesz. Musisz użyć silnika krokowego i regulować częstotliwość kroków. Silniki prądu stałego o magnesach trwałych nie maja możliwości regulacji prędkości z zachowaniem stałego momentu. Jeśli chcesz, to zamieszczę jakieś materiały odnośnie silników prądu stałego, i ew skokowych.
a do tego zwykły regulator PWM , na jednym tranzystorze IGBT włączonym w szereg z silnikiem . . I po tranzystorze IGBT. Zajmij się kolego serwisami telefonów. Dlaczego od razu po tranzystorze ? Na razie podałem koncepcję bez szczegółów , robiąc to zgodnie ze sztuką można połączyć kilka tranzystorów równolegle , dać sterownik z zabezpieczeniem typu...
Znalazłem w książce wzór na indukcyjność obwodu twornika: L=(ka•60•U)/(p•I•... gdzie: ka - stała, która dla silnika z magnesami trwałymi wynosi 6•10-³ p - liczba par biegunów Mogę w taki sposób wyznaczyć indukcyjność i dzięki temu obliczyć stałą Te?
Na stronie którą podałeś pisze: "Seria napędów elektrycznych PodMaster 4,2; 6,5; 10kW wyposażona jest w 3-fazowe, synchroniczne silniki z magnesami trwałymi." Gdzie tu jest mowa o silniku prądu stałego? Jak sprzedają silniki to i falownik dobiorą.
Czy te silniki da się uruchomić?( ruszyć i regulować potencjometrem nie odczytując sygnałów z enkodera) Jaki sterownik byłby odpowiedni, a może zwykły falownik? Potrzebujesz przemiennika (VFD), który posiada możliwość sterowania silnikami z magnesami trwałymi PMSM. Zazwyczaj taką opcję posiada każdy falownik, który jest przemiennikiem wektorowym. Oczywiście...
Jeśli jest to silnik szeregowy to zamiana biegunów nie zmieni kierunku obrotów. Należełoby zmieniać bieguny tylko w jednej gałęzi tzn. w wirniku lub stojanie. Zmiana kierunku prądu w obydwu uzwojeniach nie spowoduje zmiany kierunku obrotów. No chyba że jest to silnik z magnesami trwałymi- ale nie byłby to silnik szeregowy.
zacznijmy od prostych rozważań... aby otrzymać sensowną wartość napięcia z typowych prądnic potrzebujesz powyżej 1000 obr/min na wałku silnika, przy mocy dostarczonej koło 20 w aby odzyskać 7w... w grę wchodzą tu opory ruchu silnika komutatorowego oraz sprawność przetwarzania energii... Silniki z magnesami trwałymi do małych siłowni nie nadaje się wogóle...
Ale jak się kilkaset kg tych magnesów włoży do wirnika to już nie potrzebna wzbudnica, coraz więcej dużych silników je wykorzystuje, wiem ten przykład mało ma wspólnego z PM. Nie podniecaj się, silniki z magnesami trwałymi są znane od wielu, wielu lat. Więc to zupełnie nie zmienia sytuacji. Magnes przecież potrafi na przykład utrzymać w górze dość...
Poczytałem na forum i dowiedziałem się że akumulator 71 Ah to jego max prąd jaki może dać to 71 A Herezje. Prad rozrusznika jest o wiele większy, akumulator rozruchowy o pojemności 71Ah może dać nawet 300A przez chwilę. mam także z tego auta silnik od wycieraczek 12 V, 25 A. mój problem polega na tym bo nie wiem czy jak podłączę ten silnik to on dostanie...
Jeżeli silnik ma osobne uzwojenia wzbudzenia dla dwu kierunków rotacji, to tak. Łączysz go podobnie jak silnik 230V - uzwojenia "kierunkowe" do przełączników krańcowych, zaś wspólny biegun twornika - tam gdzie na rysunku jest "N". Jeżeli natomiast jest to silnik z magnesami stałymi, musisz mu przełączać biegunowość. Poprzednia wersja nie uwzględnia...
Komutator? A czy do napędu płyty nie używa się silnika synchronicznego z magnesami trwałymi (na wirniku) i z komutatorem elektronicznym?
Jeżeli ktoś jest zainteresowany budową silnika z magnesami trwałymi . To znajdzie w załączniku opracowanie naukowe wyjaśniające zjawiska i rozwiązania techniczne . Co ułatwia budowę prądnicy z silnika . Prowizja miała być 0
Dostałem dzisiaj w prezencie na święta ;) od elektryka dwa silniki - jeden z wycieraczek, drugi z dmuchawy. Obydwa z Cinquecento. Już teraz wiem, że są to silniki z magnesami trwałymi. W związku z tym mam prośbę - czy ktoś zna równania opisujące prace takiego silnika (model matematyczny)?
[url=http://www.mavilor.es/pdf_products/... Czyli mamy do czynienia z silnikiem z magnesami trwałymi, do zasilenia z przemiennika częstotliwości z odpowiednią kartą rozszerzeń obsługującą rezolwer. Co ogólnie się z silnikiem dzieje? Dostałeś jakieś info? Rezolwer padł?
Rysunek - schemat przedstawia jedynie tory główne, prądowe. Kierunek przepływu prądu w obciążeniu zależy od tego, które tyrystory są wysterowane, ale schemat nie przedstawia układu sterowania. Według takiego schematu tylko silnik z magnesami trwałymi zmieni kierunek obrotów. Silnik szeregowy, czy bocznikowy kierunku wirowania nie zmieni. Pozdrawiam.
(at)stefanisko A co będzie, gdy szczotkotrzymacze są podłączone do stojana ? Dość tych herezji Panowie ! :cry: (at)Noxin To silnik z magnesami trwałymi na stojanie. Przy składaniu obróciłeś stojan względem całości silnika o 180°, bo większość tych silników nie ma specjalnego wypustu do poprawnego ustawienia, ze względu na oringi - silnik pracuje pod...
To silniki prądu stałego z magnesami trwałymi, napięcie sobie policz z ilości użytych w zabawce ogniw, są stosunkowo słabe.
W samochodach hybrydowych, przynajmniej z tego co wiem: silnik elektryczny - max 80km\h po mieście z akumlatorów silnik spalinowy na trase + doładowanie akumlatorów Może by zastosować generator na max 48v i doładowywać akumlatory. Zakładając że samochód stoi chwilowo w miejscu. Jeśli silnik spalinowy pędzi dalej ze stałą prędkością na wysokich obrotach,...
To jest silnik z magnesami trwałymi na stojanie PMDC (ani on szeregowy ani bocznikowy bo nie ma uzwojenia na stojanie). Poza tym jest on przeznaczony do pracy czasowej - max 60min pod pełnym obciążeniem a potem stygnięcie do temperatury otoczenia.
Rozrusznik w Ursusie to silnik szeregowy. Jeśli zmienisz biegunowość zasilania, to zarówno na wirniku, jak i na stojanie. Więc rozrusznik będzie się kręcił w tą samą stronę. Co innego gdyby był to silnik z magnesami trwałymi.
Witam Mam dwa silniki krokowe (z magnesem trwałym i reluktancyjny) sam je podłączałem.I chciałem się upewnić czy są dobrze podłączone. Jeśli są źle podłączone to poprawie ale jeśli są dobrze podłączone - to dobrze :D SILNIK RELUKTANCYJNY http://www.markub.neostrada.pl/silnik_re... SILNIK Z MAGNESAMI TRWAŁYMI http://www.markub.neostrada.pl/silnik_z_...
Czy zmodyfikowany czy nie. Bilans jest ujemny. A fabryczne alternatory z magnesami trwałymi są montowane do silników.
Chciałbym zaprojektować dwa silniki momentowe. Silnik bezszczotkowy z magnesami trwałymi z wirnikiem zewnętrznym i wewnętrznym. Silniki posiadają 28 i 32 magnesy. Jaką dobrać ilość żłobków w stojanie? Program wyrzuca błąd, że jest nie prawidłowa ilość żłobków co do ilości magnesów.
magnesami trwałymi prądnica magnesami trwałymi alternator magnesami trwałymi
kondensatory 1000uf wymiana modułu pralki ariston otwieranie centralnego zamka awaryjne
wojna rosja ukraina hc900 firmware
Traktorek kosiarka MTD kręci, ale nie odpala - przyczyny Problem z tworzeniem partycji podczas instalacji Windows