Właściwie masz wszystkie końcówki. Co do połączenia na każdym uzwojeniu dać pełny mostek + kondensatory i połączyć szeregowo na prądzie stałym. Alternator będzie miał sporo mniejsze obroty jak w samochodzie to i napięcie mniejsze. O 230 V trzeba zapomnieć- przetwornica. Dlaczego mniejsze obroty- magnesy klejone to przy 6000 obr/min odpadną.
Przecież prądnica jest liczona na określoną moc. I każde jej przeciążanie, skutkować będzie jej przegrzewaniem i usterką. A czeskie produkty nie należą do najtrwalszych. Na twoim miejscu nie zastanawiałbym się nad przeróbkami prądnicy, tylko zastąpił ją alternatorem. To najszybsza droga poprawy bilansu energetycznego.
Przezwajam takie alternatory na dowolną ilość Faz.Na wirnik przyklejam Magnesy neodymowe - pracuje jak dynamo - daje volty i prądy jakie Ja chcę. http://obrazki.elektroda.net/50_12095661... Pozdrawiam
Drodzy. interesuje mnie w jaki sposób zrobić silnik elektryczny, alternator, czy prądnicę. Chodzi mi dokładnie o uzwojenia. W jaki sposób liczyć długość, przekrój drutu czy ilość zwoi jaka będzie potrzebna do uzyskania danej mocy. Oczywiście jeszcze jest temat magnesów, czy elektromagnesów. Jak się też sprawdzają magnesy neodymowe?
Do tego alternatora wstaw taki wirnik - na magnesy stałe i http://obrazki.elektroda.net/9_120575754... też będą problemy np: z Momentami Zaczepowymi i z Zaskokami - przetwornikiem tego nie załatwisz.Będzie kroczył.
Jeśli przezwoi alternator na 120zw na cewkę drutem 0.8( org jest 60 drutem 1.3 ) alternator 45A Bosch , to będzie miał ładowanie już od około 400 obrotów. Ale wirnik musi mieć magnesy neodymowe i trzeba zrobić zewnętrzny regulator.
Hmmm,wsk 175 ma alternator fabryczny (dlatego ma diody prostownicze).... zdaje sie orginalnie 70W.Z tak małego altka nawet po przewinieciu nie uzyskasz wiele więcej. Nie ma nawet jak odprowadzac ciepła z tak małego korpusu. Na jakims forum paralotniarzy ktos opisywał jak przerobił alternator wklejając magnesy neodymowe w wirnik. Jak masz tyle odbiorników...
pytam o magnesy neodymowe. Znam człowieka który przerabia alternatory 24V na magnesy i uzyskuje 230V Zadziała ale musi to robić osoba z doświadczeniem bo: trzeba dobrać ilość par magnesów do ilości nadbiegunników. W tym silniku są 2. Traci się regulację wytwarzanej mocy od siły wzbudzenia, wzbudzenie jest stałe od początku co w przypadku turbiny wiatrowej...
Witam zamontowałem w alternatorze (100A) magnesy neodymowe N 42 . Spodziewałem się ze będę miał pewien opór wywołany oddziaływaniem pola magnetycznego. Lecz ku mojemu zdziwieniu opór przy rozruchu jest bardzo duży czy jest to normalne??? Trudno jest mi nawet sprawdzić jak się kręci na większych obrotach kręcąc wiertarką. Za mocne magnesy???Gdybym wykonał...
Można przerobić wirnik alternatora, usuwając uzwojenie i dając magnesy neodymowe. Co do obrotów potrzebnych do uzyskania odpowiedniego napiecia to już kwestia przezwojenia wirnika. Dodano po 1 Oczywiscie przezwojenia stojana.
Błażejowy kącik ortograficzny: strONka. Dziękuję. Nadal twierdzę że zastosowanie dynam rowerowych to kiepski pomysł. Można popracować na jakimś wydajniejszym źródłem prądu. W tej chwili można bez problemu kupic magnesy neodymowe. A na giełdach samochodowych stojany z alternatorów. Magnesy montujemy zamiast wirnika z uzwojeniem wzbudzenia (oczywiści...
Sprawdzał ktoś może jaka jest różnica w prędkości wiatru w tym samym czasie między obszarem kilkanaście metrów przed budynkiem od strony nawietrznej a nad kalenicą dachu dwuspadowego gdy wiatr wieje mniej więcej prostopadle do kalenicy? Mierzyłem coś podobnego; kompresowanie się wiatru między budynkami. Okazuje się że wiatr przyśpiesza nawet dwukrotnie....
Wracamy do tematyki pralkowca na magnesach neodymowych?
A teraz na poważnie; spotkałem w necie takie opracowanko /niestety link mi wcieło/ że gość nawiercił kły na nabiegunnikach rotora alternatora i powklejał tam okrągłe magnesy neodymowe /średnicy kilkunastu milimetrów/ niestety niedoczytałem do końca, a potem już nie odnalazłem. Co Koledzy na to?? Pozdrawiam " gorzej na lepiej czyli na beznadziejnie "!!!!
Oryginalnej nie przerobisz na stałe magnesy, najprościej zamontuj alternator od urala/dniepra (trzeba lekko zeszlifować blok silnika), lub prądnicę od 126p. U mnie w MW działało idealnie.
Twoje koło magnesowe ma teraz niewłaściwą ilość biegunów, dlatego nie uzyskujesz praktycznie żadnego napięcia z alternatora. Magnesy mają taką szerokość, że uzyskujesz 20 biegunów z czterema "przerwami". Musisz rozmieścić równo 12 magnesów które nie mogą się bezpośrednio stykać ze sobą. Jeszcze jedno o czym zapomniałem. Nie widziałem jeszcze kół z neodymami...
A taki alternator od auta z odpowiednią przekładnią + śmigło 3 łopaty 1,55 m lub 6 łopat 1,55m?
A jak byś chciał wkleić tam magnesy? Jeśli wiesz jak działa elektromagnes, to spójrz jak jest nawinięty twornik. Musiałbyś wyciąć środkowy kawałek wału i w to miejsce wkleić magnes, skierowany jednym biegunem na jeden koniec wału, a drugim na drugi koniec. Klej raczej nie utrzymałby wału w jednym kawałku. Możesz jeszcze poszerzyć szczeliny miedzy kłami...
A co gdyby dokleić do wirnika magnesy neodymowe np. 20x10x5 i dalej wykorzystywać uzwojenie wirnika do regulacji? Jeśli pola się zsumują da to wyższe napięcie, ale czy moc przy niższych obrotach wzrośnie? Połączył bym wtedy dwa alternatory, cewki szeregowo w trójkąt, za prostownikiem w szereg.
Czyli w końcu co? przerabiać silnik od pralki czy alternator. A może najlepiej wziąć jakiś 12V aku żelowy i zbuoawać prostą przetwornicę 12V-220V?
Jestem raczej sceptykiem, ale patrzę na sprawy optymistycznie. Wiem, że energia jest zawsze w równowadze i fizyka nie jest całkowicie mi obca. Ciekawe czy jakbym był tym, który by opisał po raz pierwszy płyn łatwopalny i zapałki, i mówił, że z tego będzie ciepło tez by było wielu sceptyków, bo przecież suma temperatur płynu i zapałek nie jest wysoka....
Niestety nie wiem jak to zmierzyć ale na pewno nie jest to prosta metoda. Nikt nie sprzedaje magnesów do robienia prądnic, więc najlepiej to pójść na szrot ( takie miejsce z rozbitymi samochodami gdzie można zdobyć części z odzysku) i wsiąść pierwszy lepszy alternator z samochodu. Bo bawienie się w robienie prądnic to gra nie warta świeczki.
Owszem, nie jest to optymalne rozwiązanie. Dlatego japoński Shindengen opracował nowe rozwiązania, w tym specjalny regulator napięcia dla pojazdów z oświetleniem LEDowym. Szeregowe regulatory napięcia w motocyklach bywały bardzo rzadko stosowane. Mam tu na myśli układy alternatorów „dwufazowych”, gdyż w jednofazowych to standard —...
Dokładnie tak jak napisał imiela. Samowzbudzanie się alternatora wynika z istnienia magnetyzmu szczątkowego rdzenia wirnika. Swoją droga możnaby alternatorowi trochę pomóc przyklejając do wirnika małe magnesy neodymowe, ale tu pojawia się problem ich doboru - bo jeśli chcemy zachować regulator napięcia to może się okazać że przy bardzo wysokich obrotach...
W dynamie jest duża przekładnia, w tym tkwi problem. W dynamie przekładnia? Pierwsze słyszę :) Chyba nigdy w życiu dynama rowerowego nie rozbierałeś. 1) nie chcę doprowadzać dodatkowych kabli wzbudzenia i/lub sterowania do oddalonego wiatraka W dzisiejszych czasach do wzbudzenia byle jakiego alternatora(samochodowego) wystarczy jedynie napięcie +12...
Docelowo i tak zakładam, że będzie alternator.Mam jednak wykonany cały szkielet, dorobiony rozrusznik pod ten konkretny "iskrownik" więc przewinę cewki i przetestuje to. Rozważam włożyć w magneto magnesy neodymowe, bo tam nie są one umieszczone symetrycznie, do dwóch zapłonowych cewek jest jeden dłuższy magnes. Mam 3 takie silniki więc na kolejnym zainstaluje...
Jeżeli by zastąpić rotor magnesami trwałymi, oczywiście kierując się ilością biegunów, lepiej magnesy wklejać na ukos, czy równolegle ? Nie prościej rozebrać wirnik, i zamiast uzwojenia wzbudzenia dać magnes neodymowy pierścieniowy o odpowiedniej średnicy? Czy zmniejszając prąd wzbudzenia, przy stałej wartości napięcia na stojanie, obroty wzrosną,...
Ale te pazurki powodują sinusoidalny rozkład indukcji i dlatedo one mają sinusoidalny kształt i DLATEGO alternatory mają taką a nie inną sprawność, pomniewszy że pracują w nasyceniu. Proponuje rozebrać wirnik i zamiast cewki wzbudzenia włożyć magnesy z głośników może jak zdobędziesz neodymowe. Nie można od tak sobie zmieniać parametrów uzwojenia, przez...
Większość generatorów ma rdzeń w którym "łatwiej" i w kontrolowany sposób zamyka się pole magnetyczne. Zamiast klecić kiepski i kosztowny generator można przerobić alternator wklejając w wirnik odpowiednią ilość magnesów neodymowych.
(at)dextert2 Kolego - jeżeli chcesz sobie zrobić w miarę sensowną prądnicę, to proponuje alternator samochodowy (mimo wszystko). Po rozebraniu wirnika należy usunąć uzwojenie a w jego miejsce wstawić pierścień magnetyczny z magnesu neodymowego, podobny do głośnikowego. To najbardziej sprawna prądnica w wydaniu niskobudżetowo - domowym. To na fotografii...
Te które siedzi teraz jeśli to jakiś mały pierdek 50cm3 na pewno jest za słabe,co najmniej trzeba by zmienić magnesy z ferrytowych na neodymowe, pewnie inaczej rozmieścić cewki i je przewinąć. Inną sprawą jest co zrobić z nadmiarem prądu w czasie pracy silnika no i czy taki alternator nie odbierałby za dużo mocy z dychawicznego silnika.
By to był pełnoprawny silnik BLDC trzeba jeszcze wytoczyć nowy wirnik i zamontować magnesy neodymowe na nim. Im wyższe napięcie tym większy prąd i tym większe straty I=U/R. Zwiększając napięcie zwiększasz też pobierany prąd, zasilając alternator 6x wyższym napięciem spodziewaj się też 6x większego prądu. Posiadasz posiadasz źródło energii które da blisko...
Proszę, podajcie strony w tym dziale z podanymi układami do załączenia. W tym dziale to są raczej konstrukcje silnik-prądnica (najlepiej zbudowana z alternatora i magnesów neodymowych) i nikt się przełącznikiem nie przejmuje bo rozruch na filmikach to jest ze sznurka jak w kosiarce. Poszukaj zagadnień przełącznika sieć-agregat tam znajdziesz rozwiązania...
Wirnik nie może być klatkowy (krótko zwarty), tylko musi posiadać uzwojenie (przy małych mocach może mieć magnesy neodymowe). Uzwojenie stojana trzeba przewinąć, by dawało większy prąd i mniejsze napięcie. Do tego regulator napięcia. Może taniej byłoby zamontować używany alternator + regulator z samochodu ze złomowiska, skoro ma służyć do do ładowania...
piszac o powierzchni stojana mialem na mysli ta walcowa przestrzen wewnatrz stojana na ktora oddzialywuja sily magnetyczne i chyba zgodzisz sie ze to te sily poruszaja wirnik wiec tak na logike podobne sily trzeba przeniesc poza wirnik a przy podobnych parametrach magnesow zapewne i pola powierzchni musza byc podobne (pamietaj ze moc przyciagania magnesu...
Alternator to mało wydajne źródło energii . Najlepsza jest prądnica na magnesy neodymowe.Alternator wymaga dość wysokich obrotow 800obr./min. Wymaga przekładni .Jeszce raz odsyłam do strony kturej adres podałem w poście wcześniejszym.
Kupie Magnesy neodymowe, docelowo potrzebuje 24 sztuk, minimum 0,5 cm grubości, mogą być używane, z drobnymi odpęknięciami itp. Może ktoś wydał sporo pieniędzy na magnesy próbując stworzyć silnik magnetyczny, alternator lub cokolwiek. A projekt się nie powiódł i zostały mu magnesy. Chętnie odkupie. Propozycje proszę kierowac priv.
Fakt, już ją masz i nie zwracasz Chińczykom. Traktujmy więc obliczenia jako przewidywane "zyski". Znajdź w necie statystyki wiatru w wawie z poprzednich kilku lat abyś wiedział ile jest dni w roku z wiatrem o prędkości 4 5 6 8 m/s. Tyle pkt wystarczy, ewentualnie jeśli okaże się że jest więcej niż tydzień silniejszych wiatrów, uwzglednij je też Dodano...
Witajcie, mam alternator samowzbudny z magnesami neodymowymi zatopionymi w wirniku, produkcji MADE IN CCCR . Obroty wzbudzenia żedu 1250/s,mam pytanie jak go przerobić na wolniejsze obroty. Czekam na odpowiedż , z góry dziękuję, i pozdrawiam
Witam, poczytalem troche o sposobach podlaczenia obrotka do diesla. Z gory mowie, ze w alternatorze nie mam zacisku W. Zakupilem czujnik halla unipolarny TLE4905L oraz rezystor 4,7K Ohma. Na kolo pasowe dalem 2 magnesy neodymowe. Chce zalozyc do swojego dieselka licznik digital z Kadetta GSi. Obrotek nie reaguje w ogole przy takiej konfiguracji. Sprawdzilem...
A może zaadaptować wirnik z alternatora. Rozmontować wirnik i zamiast elektromagnesu dopasować magnes z głośnika. Pozdrawiam. Roboty o wiele więcej , a skutek odwrotny.Nie pasuje wymiar, kierunek namagnesowania, siła magnetyczna ferrytowego manesu jest 10x mniejsza od neodymowego, powiększy się droga ze żródła, rozdrobni się na kilka kierunków.Zero...
Zgodzę się z kolegą, tylko chyba troszkę się nie zrozumieliśmy, pewnie ja źle wytłumaczyłem za co przepraszam z góry, chodzi mi nie o obciążenie alternatora by uzyskać ową moc, lecz o dołożenie modułu, np: silnik elektryczny 230V przerobiony na prądnice 230V gdzie na wirniku miał by magnesy neodymowe, i tu dokładniej temat rozwinę by coś takiego skonstruować...
Można spotkać silniki, w których liczba cewek jest równa liczbie par biegunów ale zwykle jest to całkiem inna liczba. Stąd pytanie, jest jakaś zależność między krotnością uzwojeń a liczbą par biegunów magnetycznych? Myślę nad wymianą wirnika alternatora na magnesy stałe aby nie tracić energii akumulatorów na wzbudzenie. Z drugiej strony teraz łatwo...
Nie jest aż tak źle. Twoja prądnica jaka kolwiek będzie musi mieć magnesy neodymowe. Masz tam dosyć sporo wody. A woda to nie wiaterek. Ma sporą siłę. Jak dobrze wykonasz to wszystko,to ze 100watów powinno być. Więcej nie chce mi się tu pisać. Chyba że na PW.
Alternator z magnesami neodymowymi i z prostownikiem trójfazowym bardzo dobrze ładuje akumulator i nie trzeba żadnego regulatora.Wystarczy mieć nadzór nad napięciem akumulatora 10-15V i ciągle trzymać go na głodzie.Można wstawić akumulator z większą pojemnością i wtedy nadzór nie jest tak częsty.Zamiast alternatora można zrobić prądnicę synchroniczną...
wykorzystaj magnesy neodymowe z uszkodzonych dysków trawdych od laptopa - są małe i płaskie ale silne, duuuużo silniejsze od takich dziadoskich szarych Dysku nie mam. Znalazłem na allegro neodymowe 10x20x4. Powinny być ok. Wkleję je na żywicy albo kleju modelarskim. Czy magnes można szlifować? Dodano po 2 Hmmm. Oby Ci, cierpliwości starczyło. Spoko......
Co do ciepła cewki . Cewka zostanie zanurzona w elektrolicie elektrolicie osobno chłodzony (chłodnica jest oraz pompa już czekają) temperatura wody także regulowana przez chłodnice i pompę . Stean Mayer potrzebował 25kW do zasilenia silnika na paliwo konwencjonalne wodorem (używał układu przez siebie skonstruowanego 600V ale nie pamiętam ile amper:P)...
Podpiąłem go tak jak na zdjęciu, niby żarówka gaśnie, gdy włączam alternator wiertarką, ale jak przykładam klucz do wirnika, to się magnesuje trochę. Czy to jakieś zwarcie czy coś? Czy coś źle podpiąłem? Wydaje mi się, że coś źle podpiąłeś, albo raczej za dużo podpiąłeś, chodzi mi te trzy piny - jest do nich wszystkich na stałe podłączony "+" akumulatora...
Witam! Dziękuję wszystkim za udzielone mi chociaż mało pocieszające dla mnie informacje,ale mimo wszystko to chyba jednak tak szybko się nie poddam i spróbuję jeszcze trochę podoświadczać?Pamiętam,że oprócz portalu ELEKTRODA.pl był jeszcze portal FELEKTR.KATALOGI.pl,który właśnie szczególnie był poświęcony tematyce pozyskiwania energii elektrycznej...
Kolego jestem praktykiem na najlepszych akumulatorach kwasowych warzących 14 kg rower elektryczny przejezdzał 24 km max na akmulatorze litowo jonowym 44 km a akumulator waży jakieś 4,5 kg Dziwi cię to? Li-iony mają większą gęstość energetyczną więc i rower dłużej jedzie na aku podobnych rozmiarów. kosztuje mniej niż kwasowy. Łoj to żeś pojechał. Akumulatory...
Witam, dawno nic nie napisałem i dziękuję za poruszenie tego co napisałem w grudniu i podtrzymuję to. Bo jak każdy by zbudował działającą elektrownię tak gdzieś 1500W to by przybyło dodatkowe pięć milionów bezrobotnych w sektorach energetycznych i naszego śląska co węglem słynie. Akurat to urządzenie Generator Searl'a jest testowane i działa na razie,...
Witam. Mam taki problem. Mam lodówkę w przyczepie kempingowej, ale zwykłą na 230V. Potrzebuję ją zasilać z 12V zamiast 230.pomyślałem, żeby rozciąć sprężarkę na 230v, przewinąć silnik na 3 uzwojenia i połączyć w gwiazdę, a na wirnik nakleić magnesy neodymowe i zasilać z sterownika do silników modelarskich bezszczotkowych. Jedyne co mnie interesuje to...
Witam! Zwracam się do Was z pewnym pomysłem, chciałbym abyście mi pomogli zaprojektować sterowanie silnika impulsowego ~1kW Silnik ma napędzać 1 alternator także obroty jakie mógłby mieć to coś w granicach 2000... 2500obr/min I teraz tak: Posiadam 8 magnesów neodymowych 45x20. Mam zrobiony wirnik z bakelitu o grubości 20mm o średnicy ~40cm na wałku...
Witam pozwolę że odświeżę temat. Ostatni post prawie nic nie wnosi do tematu, po prostu za mało danych/opisów/porównań i nie lubię niedokończonych/urwanych tematów. Z doświadczenia mam takie wyniki co do prądnic samowzbudnych, zwykłych czyli obcowzbudnych, a neodymowych. Z tym ostatnim to mało miałem do czynienia lecz wiem jak działa i testowałem ręcznie...
Zdaje się, że częstotliwość będę w stanie ustawić prędkością obrotową za pomocą oscyloskopu. Nie ustawisz, bo "f " zależy od prędkości obrotowej.Prędkość zależy także od obciążenia prądnicy. Prądnica hamuje silnik napędowy. Nie sądziłem, że podłączając 2 fazy których sinusoidy są przesunięte o 1/3 cyklu bezpośrednio do "wtyczki" sprzętu możliwe jest...
Witam entuzjastów roweru z silnikiem! :D Buduję właśnie hybrydę elektryczno/spalinową for my Research & Development :) http://obrazki.elektroda.pl/9320916700_1... http://obrazki.elektroda.pl/2635543800_1... Napęd będzie przeniesiony na tylną piastę 3-biegową poprzez gwintowaną dwustronnie piastę z zębatkami na gwint....
Robiłem ten projekt z magnesami neodymowymi. Zarzucilem
A co z drganiami urządzenia spowodowanymi przełamywaniem przyciągania magnesów do rdzenia? Przy jednym rdzeniu są one dość duże, przy trzech będą znacznie mniejsze ale trzy razy częstsze. Czyżby nie robiło to różnicy? Zaskoki są do przezwyciężenia - wystarczy oszukać magnetyzm. Daje się na dwie cewki trzy magnesy (symetrycznie po całym obwodzie), wtedy...
Szanowni konstruktorzy elektronicy ! Jestem zainteresowany budową elektrowni wiatrowej średniej mocy około 300wat , dlatego, ten temat zwraca moją uwagę. Przeglądając różne opisy konstrukcji amatorskich konstruktorzy napotykają szereg problemów, aby uzyskać odpowiednie przełożenie podwyższające obroty alternatorów, prądnic które mają wytwarzać prąd...
1.tylko w jedna 2.na wirniku zainstalować magnesy stałe Dodano po 1 z alternatorem to dosc uciążliwe rozwiązanie potrzebujesz dużego wiatraka i jest drogie 1. Bzdura. 2. Bardzo trudne. 3. z Magnesami trwałymi (neodymowymi) mniej nawet 400-500 rpm. Do Pytającego : Co to za Radiostacja, która ma takie zapotrzebowanie mocy? UKF nadajnik broadcastingowy...
W takim razie najlepiej na sprawdzenie zastosuj elektromagnes na 12V a na koło wału dwa pierścienie od alternatora z tym ze połowę pierścienia pokryj plastikiem tak by szczotka gładko przeskakiwała, oczywiście z możliwością przestawiania w cykl. Jeżeli to jest wałek od kosiarki to i magnesy muszą być minimum 38 mm walec na 15mm grubości lub więcej,...
Witam moze dodam cos od siebie zamontowalem takie cudo w swoim nissanie silnik diesla (jedno szczescie ze wykonalem calosc samodzielnie nie wpadlem w koszmarne koszty) a efekt przerosl moje najsmielsze o czekiwania - przepraszam za zwrot ale gowno nie wynalazek tylko akum mi co chwila padal a oto szczegoly: Jakis czas temu zamontowalem magnesy neodymowe...
alternator nie działa sam z siebie, musi mieć akumulator żeby robił wzbudzenie, bez wzbudzenia nie daje prądu, więc nie będzie świecić z niego żarówka sama z siebie podczas kręcenia nim, choć są alternatory samowzbudne, w ruskich traktorach występowały, chyba we władymircach, w sumie to można by przerobić alternator żeby był samowzbudny, trzeba by jakiś...
Wydaje mi się, że to twoje cudo pracuje zanurzone w oleju. Źle-olej dochodzi do pierścienia i tworzy się film olejowy i szczotka traci kontakt. z całym szacunkiem ale ja nie o tym, jak już powiedziałem pod względem czysto technicznym rozwiązanie jest prawidłowe i fakt pracuje w oleju, ale wg mojej wiedzy nie ma to znaczenia, a jeżeli chodzi o pierścienie...
W takim razie trzeba przeanalizować miernikiem cęgowym pobór prądu przez motocykl oraz prąd ładowania z regulatora. Najlepiej wykonać próbę zwarciową alternatora (w tym przypadku połączenie w trójkąt). Jeżeli wynik będzie za niski, najprawdopodobniej pozostanie wymienić koło magnesowe (z magnesami neodymowymi), możliwe że zostało przegrzane i rozmagnesowane.
Mój najnowszy projekt to sprawdzanie pewnych patentów w praktyce dlatego buduję właśnie hybrydę elektryczno/spalinową for my Research & Development :) http://obrazki.elektroda.pl/9320916700_1... http://obrazki.elektroda.pl/2635543800_1... Napęd będzie przeniesiony na tylną piastę 3-biegową poprzez gwintowaną dwustronnie...
(at)lizzard A dlaczego nie pomyślisz o wykorzystaniu dużego alternatora samochodowego? Można mu przyłożyć stałe napięcie na uzwojenie wirnika, albo nawet zamienić je na porządny neodymowy magnes pierścieniowy o stosownych wymiarach, usunąć diody, dodać hallotrony oraz sterownik. Masz wtedy duży, niskonapięciowy silnik BLDC małym kosztem. :D z wszystkimi...
Przy założeniu kol.Narek 1,żeby wiatrak był cichy łatwy tani i jak najbardziej sprawny, myślę że należało by zrezygnować z przekładni, -teoretycy twierdzą że sens stosowania jej jest przy mocy powyżej 3kW.(zbyt mocno obniżają sprawność przy małych mocach) Pozostając przy pomyśle koła o śred. 1m obłożył bym je magnesami neodymowymi ,trochę by ich było...
Teraz coraz wiecej alternatorów jest i bedzie budowanych z magnesami trwałymi ze wzgledu na nowe technoclogie produkcji magnesów(neodymowe). Typowy stabilizator napięcia nie nadaje się. Może być układ zewnetrzny, ale by wykonywał funkcje regulatora , które sa szersze niz stabilizatora. Wiem że są produkowane gotowe regulatory, tylko nie wiem przez kogo...
Alternator przewoltowany na 24 V nie uszkodzi się, najpierw zniszczy odbiorniki na 12 V i nic mu nie będzie. Alternator na moim maszcie miał do 100 V i nic mu się nie działo - tylko wirnik miał neodymowy i był bez regulatora. Regulator w alternatorze utrzymuje natężenie uzwojenia wirnika w zakresie do 2 A zależnie od napięcia w obwodzie - wystarczy...
Dzięki za wasze odpowiedzi, zrozumiałem, że w tej konfiguracji pole magnetyczne się znosi i już przerabiam projekt https://filmy.elektroda.pl/86_1753694380... Mam zamiar teraz nawinąć 3 cewki mniej więcej tak, jak zaznaczyłem mazakiem (wkręcę 12 wkrętów i na nie będę nawijał). Mam zamiar tym zasilić dosłownie żaróweczkę, a jak będzie działać, to zastanowię...
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
Można przewinąć alternator, ale przy tak małych obrotach będziesz miał bardzo małą moc. Musisz proporcjonalnie do mniejszej ilości obrotów zwiekszyć ilość zwoi w żłobku i zmniejszyć przekrój drutu. Sposób łączenia cewek może pozostać bez zmian. Wirnik należy rozebrać i w miejsce uzwojeń dopasować jakiś neodymowy magnes pierścieniowy, lub dorobić nowy...
My mamy złomowiska , pordzewiałe rury i kątowniki ale damy radę ;-). Co do systemu regulacji ciągu to dobry pomysł bo można ograniczyć zużycie paliwa. A może by tak system hybrydowy - np silnik 3 fazowy sprzęgnięty z wałem silnika. silnik spalinowy odpalany by był tym 3 fazowym, a kiedy nie był by potrzebny robił by za alternator. Oczywiście mówię o...
Ja kiedyś myślałem o zrobieniu takiego silnika, i wg mnie: 1. Sterowanie typu generator i mostek H jak już pisałem nie ma sensu, kręcić się będzie, ale mocy z tego nie uzyskamy. 2.Można pomyśleć o sterowaniu bezczujnikowym, ale najprościej, amatorsko możnaby zrobić tak: tarcza z ząbkami i trzy (lub nawet sześć) transoptory szczelinowe - nie potrzeba...
Obejrzałem pierwszy filmik, bardzo mi się spodobał sposób odpalania wysokoobrotowego alternatora przewodem-sznurkiem jak w jakiejś kosie spalinowej. A w drugim gość opowiada jak z niego wyciąga 10kW i napięcie 230V, twierdzi że zawdzięcza to tajemniczej sile magnesów neodymowych. Ogólnie widać wielkie napracowanie autora, opowiada że jak będzie 50 milionów...
Tyle, że w MZ prądnica (to też istotne- prądnica, nie alternator) jest na wale, nie wiem jak w Jawie. Więc może się najnormalniej w świecie nie dopasować :( Inna alternatywa to wymiana magnesów na stojanie na neodymowe, ale to jest w zasadzie kupa kasy, więc jest to zupełnie bezcelowe gdy istnieją inne sposoby a nie ma realnej konieczności posiadania...
Obejrzałem parę filmików na yt Niestet, aby wiedzieć co pokazują, musisz mieć minimum wiedzy. Najprostsze to, że na yt ciągle pokazują nowe perpetum mobile. jestem w tym amatorem Więc musisz się doedukować, bo na razie to wykonałeś sporo pracy i nic z tego nie masz. Przezwojenie stojana Problem, że jedna cewka musi miec jeden biegun - nie 2 czy 1,1....
A właśnie - zacząłeś od początku Litości. Nie można zaczynać od końca. Ew "zaczynać od końca". Trzymajmy fason językowy. To Elektroda a nie Pudelek. zrobiłeś sobie bilans energetyczny? Wiesz ile tak na prawdę wynosi zapotrzebowanie na energię w pojeździe? Tu jest pies pogrzebany. Awersja do prostych obliczeń "teoretycznych" (gdzie tu jest jakaś teoria???)...
To w Polonezie występował jakiś inny, który nie miał problemu z migającą kontrolką? Zastanawia mnie w jaki sposób regulator powoduje miganie kontrolki przy pełnym naładowaniu. Skoro jest to normalne, to jaki jest ciąg przyczynowo-skutkowy, że kontrolka miga. W pełnym naładowaniu tranzystor w regulatorze zwiera D+ do masy czy jak to działa? I dlaczego...
Może źle to sformułowałem. Tu nie chodzi o zastosowanie magnesów neodymowych a o ich ułożenie Mitsubishi wprowadziło rozwiązanie IPM Motors. http://obrazki.elektroda.pl/2415373900_1... Co do alternatora to niema tam magnesów dlatego aby można było utrzymać stałe napięcie łądowania niezależnie od prędkości obrotowej silnika.
Witam. Niewiedziałem w jakim dziale opisać problem więc pisze tu jeśli to zły dział proszę o przeniesienie. Mój problem polega na zamontowaniu obrotomierza. Potrzebuję zamontować obrotomierz w silniku diesla, który nie posiada alternatora. Obrotomierze (zegarowe) dostępne na allegro są montowane w silnikach diesla ale do działania potrzebują wyjścia...
Witaj jesli masz alternator 14 v to mozna uzyc 12v zasilania zreszta to jest bez wiekszego znaczenia gdyz dobierajac szerokosc impulsu mozna podac "kazde" napiecie moze to dobry pomysl te 24v i krotszy impuls - mniejsze prady z akumulatora , co do optycznych rozwiazan sa jak najbardziej ok tyle ze strasznie wrazliwe na zanieczyszczenia a ich w rowerze...
Rozwiazanie z silnikiem krokowym jest fajne tyle, ze strasznie drogie , oczywiscie zabawkowa turbinka pojdzie na malym silniczku napedzanym savoniusem z rury fi 200mm ale aby naladowac akumulator i to bezobslugowo zdecydowanie taniej bedzie zastsowac alternator napedzany savoniusem ale z beczki fi400-500 x 1m , sa alternatory samowzdudne z magnesami...
Ten alternator służy do ładowania akumulatora w Mitsubishi lub innym samochodzie, Współpracuje z akumulatorem i jest napędzany silnikiem dużej mocy w szerokim zakresie obrotów. Alternator ma regulator, który przerywa podawanie napięcia na cewkę wirnika by nie przeładować akumulatora. Po naklejeniu magnesów masz komfort - napięcie pojawia się praktycznie...
Witam. Podłączenia alternatora szukaj w schematach samochodowych. Najprawdopodobniej te oznaczenia to: B+ plus akumulatora W minus akumulatora IG+ plus ze stacyjki L żarówka D+ plus ze stacyjki. Robiłem taki (może nieco bardziej rozbudowany) projekt oparty na superkondensatorach. http://obrazki.elektroda.pl/5283863700_1... http://obrazki.elektroda.pl/2301712600_1...
A nie łatwiej byłoby znaleść jakiś stary alternator i go przewinąć, wywalić układ prostujący, podać wzbudzenie, napedzić i jest oki. Potrzebna jest tylko jeszcze stała prędkość obrotowa do utrzymania częstotliwości. Łatwiej ci bedzie przewinąć stojan niz kombinować z magnesami neodymowymi.
Witam, na pospolitym portalu jest wiele ofert dostępnych magnesów zatrzęsienie wymiarów oraz cen.Przymierzając się do budowy amerykanki zastanawiam się czy można by było dać zamiast jednego magnesu podłużnego kilka mniejszych np : zamiast 40X10X10 dać 4 sztuki 10X10X10.Czy duże byłyby różnice w mocy alternatora?bo patrząc w kieszeń znaczne.Było kilka...
. stojan ...hmmm... może pierścienie z uzwojeniem, Stojan to raczej pakiet magnesów neodymowych z odpowiednimi nabiegunnikami. a "rotor"; /wiem że się nie kręci/ stos płytek neodymowych ? Na wzór silników liniowych, a więc w postaci jakby rozwiniętego stojana silnika klatkowego, czyli pożłobkowanego pakietu blach. A jeśli ma to być model to rdzeń z...
Do gazer11. Domyslam się ze chodzi właśnie o Junaka. Te nieszczęsne maszyny prądnice miały od d;Ciagle zalane olejem. Ludzie radzili rużnie. Widziałem duży 6 woltowy akumulator od trabanta. Zamiast kufra na klucze i filtra powietrza. Potem jak tu ktoś napisał doczepiano alternatory od fiata za cylindrem. I chyba niema nic lepszego. Polecam mały alternator...
Koledzy, którzy nie mają pod ręką podręcznika szkolnego , mogą skorzystać z Wikipedii: http://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_induk... Jest wzór, jest wytłumaczenie. Wojtek32 ! Aby z alternatora o ustalonej konstrukcji magnetowodu "wyciągnąć" tyle samo napięcia przy niższych obrotach, MUSISZ albo proporcjonalnie zwiększyć ilość...
Jestem pod wrażeniem :) Widzę że odpowiedni człowiek, bardzo się cieszę :) Panie Pawle, sprawa wygląda tak, iż elementy zaworu nabiegunniki, cewka i cały układ będzie wykonany przez nas na obrabiarkach CNC! Magnes stały to pierścień neodymowy! Układ będzie wymagał większych parametrów ponieważ postaramy się wykonać zawór i cały zespół w skali 1:1 i...
Niesamowicie tajemna wiedza.. Nikt seryjnie nie produkuje w przystępnej cenie prądnic wolnoobrotowych? To jakaś technologia kosmiczna , że zwykły elektryk, elektronik nie jest w stanie nawinąć cewek i zrobić średnio wydajnej prądnicy? Ile może kosztować trochę drutu miedzianego do przygotowania cewek, magnezy neodymowe, jakaś obudowa? A jakieś dane...
Wirnik to magnes neodymowy - jest to opisane w http://www.nesail.com/detail.php?product... Z diodami Schottky, jak jeszcze wybierzesz typ o małym napięciu przewodzenia, uzyskasz ponad 1W. A przy szybkich obrotach - 6000obr/min - powinieneś dostać napięcie 24V (szczytowe), i wtedy już nie będzie miało wielkiego znaczenia, jakie diody - 50W powinieneś...
Coraz więcej danych i coraz większy mętlik w głowie. W moim domu zastosowałem podziemny kanał do wstępnego podgrzewania powietrza zimą , wdmuchiwanego do budynku w sposób wymuszony (dmuchawa 60 W ) i jednocześnie chłodzenia tego powietrza latem. Pompę ciepła o mocy elektrycznej ok. 1200 W z wymiennikiem gruntowym. Konstrukcja i rozwiązania wyłącznie...
Od jakiegoś roku (być może było to dłużej) zauważam coś takiego. Pod obciążeniem, ale takim niezbyt dużym (gaz na 20-30% powiedzmy) okazjonalnie słyszę coś w rodzaju stukania zaworów. Pojawia się na w pełni rozgrzanym silniku, przy obrotach 2000-2500, zazwyczaj w trasie. Nie jest to jednak reguła, czasami potrafi tego miesiąc nie być. Mam wrażenie,...
wszystko pięknie..... tylko na świecie już robią samochody na hho (hydrogen) i jakoś nic nie wylatuje w powietrze... 1) wydaje mi się, że przy wykorzystaniu hho do napędzania samochodu wystarczy mały elektrolizer z blach kwasoodpornych , pobierający ok. 60 VA (3A*20A) przez pierwsze 30 sekund - tak przynajmniej wynika z doświadczeń różnych ludzi (polecam...
magnesy neodymowe alternator neodymowe magnesy magnesy neodymowe
nikon karta volvo silnika efekt mikser
mikrokomputer cobra1 mikrokomputer cobra1
Tylni prawy kierunkowskaz Citroen Jumpy nie działa - przyczyny i rozwiązania Nawijanie 12 cewek w 36 żłobkach silnika 3-fazowego