Nie wiem dokładnie czy to to, ale może komuś się przyda.
http://obrazki.elektroda.net/57_12894025... Leń.
Witam, jakie łożyska do alternatora Renault Megane I z 97r Alternator Valeo 80A A 13 VI 104
Nie jestem pewien jak u Ciebie, miałem kiedyś opla combo 1.7d i tam sygnał do obrotomierza szedł z alternatora
Podłącz prostownik pod rozrusznik albo alternator.
między kołem pasowym na wale a na alternatorze jest rolka i to jest napinacz, regulowany ręcznie, przykręcony na 2 śruby
Koło wolnobieżne alternatora, albo rozpada się tłumik drgań skrętnych w kole pasowym wału korbowego
Z klimą 5PK1750, bez klimy 5PK1110. Myślę, że w sklepie bez problemu poradziliby sobie bez tych informacji.
A czy ja ci każe demontować szczotki i sprawdzać zachowanie diody???Sprawdź ich stan
(at)sosarek Napięcie na alternatorze
Jak Ci popiskuje to masz najpewniej napinacz do wymiany. Zwłaszcza jak nie był jeszcze robiony. Jest już wyrobiony i prowadzi krzywo pasek. Jaki masz tam silnik?
Masz do wymiany napinacz i koło wolnobieżne na alternatorze, zwłaszcza to drugie.
Zapal i zaobserwuj czy nie skacze/drży/wibruje pasek alternatora.
Pompa klimatyzacji tzn. Sprężarka
599149 VRG36209
Nie sprawdzisz tych diód miernikiem. Te diody sprawdza się pod obciążeniem. Żarówka 21W, akumulator 12V i przewody.
Pompa wody ma napęd od paska rozrządu. Więc możesz spokojnie jechać bez paska wielorowkowego. Do czasu jak prądu nie braknie. Coś ci się zatarło i stanęło. Wcześniej przecież powinieneś usłyszeć hałas. No chyba że sprzęgło na alternatorze się wysypało.
110 amperaze: 110
Napisałem, że regenerowałem. Akurat w megane iii 1.5 jest bardzo dobry dostęp do alternatora. A łożysko jest za pierścieniami.
Będziesz musiał wyjąć jednak cały alternator.
Tylko świece żarowe nie działają czy coś jeszcze? Patrzales może czy czasem prąd cały czas nie idzie na wzbudzenie alternatora?
Po podmianie akumulatora kontrolka abs zgasła, ale podczas jazdy co jakiś czas na chwilę zapala się kontrolka akumulatora, więc to już chyba na 100% alternator
Witam. Mam problem ponieważ nie moge wymontować alternatora z Renault megane scenic I silnik 1.6i 8v. alternator jest zamontowany od tyłu nie wiem jak go wyciągnąć ponieważ zerwała się śrubka od naciągania i musze przegwintować czy ktoś wie jak go wyciągnąć najprostszym sposobem?
Jeśli chcesz sprawdzić czy jest ładowanie uruchom samochód, do klem akumulatora podłącz woltomierz. Wskazanie woltomierza powinno wynosić ok 14,4V. Jesli tak jest to ładowanie jest OK, pozostaje wymiana żaróweczki w desce rozdzielczej. Jeśli nie ładuje to uszkodzony jest regulator napięcia, sczotki albo uład diod w alternatorze.
Witam. Problem z Megane 2 1 .6 benzyna, przestał lądować. Po odkręceniu regulatora napięcia okazało się, że szczotki są zjechane i stopiony szczotkotrzymacz. Meganka posiada alternator 110A i pytanie czy mogę zastąpić regulator napięcia z tego alternatora na identyczny regulator z Renault Trafic tylko, że ten alternator ma 123A ?
Do wymiany kolo wolnobieżne na alternatorze.
Sprawdź naciąg paseka alternatora
Jeśli kontrolka z symbolem baterii gaśnie oznacza to tylko tyle, że na obwodzie diod wzbudzenia pojawiło się napięcie. Natomiast ładowania faktycznie może nie być np ze względu na brak dobrego kontaktu przy przewodzie ładowania - zaśniedziałe styki, kabel pęknięty itp. Trzeba najpierw to wyeliminować a dopiero potem się przyglądać alternatorowi.
Problem może być w wiązce, sprawdziłbym główne zasilania, bezpieczniki wysoko prądowe i ich gniazda, masy. Drugi podejrzany, akumulator, uszkodzenie wewnętrzne. Trzecia możliwość alternator. Ot i cała tajemnica diagnostyki.
Więc musi być frajlaufszajba na alternatorze.
To czary . Podaj numer alternatora AS
Witam, posiadam alternator od renault megane 2004r. Czy podlaczajac pod zacisk d+ na wylaczonym silniku zarowke - z drugiej strony podlaczona do akumulatora zacisku + powinna sie ona zaswiecic?? Alternator 9-cio diodowy.
A jak właśnie sprawdzić ten alternator ?
Rozwiązaniem było wymienienie sprzęgła alternatora.
też posprawdzał bym dobrze obwody alternatora
sprawdz kolego pasek wielorowkowy napedzajacy alternator
Problem rozwiązany powodem okazał się luźny przewód od alternatora
W alternatorze nie ma komutatora, to są pierścienie ślizgowe. A co to za alternator? Bo jak Valeo 120A (Audi, Passat, Megane/Scenic) to masz popuszczony koszyczek i pręty utrzepie. Druga sprawa- gdzie to niby się upala? Bo jak alternator Visteon (Mondeo) to tam trzeba pręty do pierścieni lutować wysokotemperaturowym spoiwem. Grzeje się tam jak diabli,...
Problem rozwiązany powodem okazał się luźny przewód od alternatora
Jazda jest nie wskazana, jak wymieniałeś alternator to na pewno został dobrze założony ? bo wygląda na to że cos jest krzywe albo wykrzywiło się podczas stłuczki albo podczas montażu i dlatego ścina Ci pasek. Ewentualnie rolka może być nie dokręcona ale stawiam na to że jest krzywo alternator.
Masz + czy - na obudowie i jaki alternator?
Witam. Mam problem z klimatyzacją w silniku 1.6dci. Meganka z 2012 roku. Jak jadę po nierównościach to się załączy klimatyzacja i bardzo wydajnie pracuje dopóki ponownie nie wjadę na nierówności. Po prostu załączanie jej powodują dołki i drgania i dokładnie tak samo wyłączanie. Macie jakiś pomysł. Jak się nie mylę tam jest kompresor z 2 wtyczkami od...
Problemem bylo sprzeglo alternatora . Miało luz.
W kondensatorowni. Przede wszystkim należy sprawdzić, czy to problem z radiem, czy z autem. Podstawić inne radio, problematyczne radio wstawić w inne auto. Do sprawdzenia alternator.
Tam nie ma za dużo miejsca bo alternator Marelli 65A z tyłu silnika. I Specyficzne koło pasowe. Ładuję pięknie na wolnych obrotach, bo duże koło pasowe na wale. Ale to nie alternator jest problemem.
Dziś spotkałem znajomego, który ma szrot. Za 50 zł sprzedał mi taki alternator, założyłem i działa jak należy. Z czystej ciekawości siądę w weekend, sprawdzę stary i dam wam znać do czego doszedłem. Także proszę przez jakiś tydzień, może dwa nie zamykać tematu. Dziękuję bardzo za pomoc. Nie zawiedliście.
zakladajac ze wszystko z alternatorem masz ok.napiecia pomierzyles.proponowalbym ci przyjrzec sie akumulatorowi i jego stykom.sprowdz jaka ma pojemnosc i ci istotne czy nie ma zwarc miedzy celami. po drodze przejzyj dokladnie masy od tych lamp.a pala sie przy zapalaniu czy gaszeniu?oczywiscie przewody od alternatora sprawdziles?masy od silnika tez prawda?
Ja nic nie grzebałem przy twoim alternatorze, to nie moja wina
Zasilanie podajesz na rozrusznik lub alternator. Od spodu.
Problemem był źle zregenerowany alternator
Jak jeżdżę krótko to akumulator nie zdąży się rozładować dlatego jest ok. Sprawdzałeś chociaż pobór prądu na postoju? Ładowanie jest ok, przy w pełni naładowanym akumulatorze UPC ogranicza ładowanie z alternatora.
może ktos napisać jaka jest kolejność kabli w renault megane 1997 1,6 8 zaworów patrząc od lewej strony bliżej paka alternatora ?
Czesc, ja bym sprawdził mase na silniku. Na wsporniku nad alternatorem jest przykrecona masa (dwa przewody do jednej końcówki) sprawdź tam miałem taki przypadek kiedyś. pozdrawiam
Popraw styki na alternatorze i ABS
Może być wina mycia silnika, sprawdź kostkę komputera wtrysku, a co do tych mas to nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Masa silnika jest koło miarki oleju - na wsporniku alternatora. Proszę o poprawienie pisowni, wielkich liter oraz znaków interpunkcyjnych.
Komutator, jak sama nazwa wskazuje służy do komutacji, czyli przełączania, zamiany biegunów. Takowy element znajduje się w prądnicy prądu stałego i w silnikach szczotkowych ac/dc, natomiast pierścienie ślizgowe służą ciągłemu zasilaniu uzwojenia w wirującym elemencie jakim jest wirnik alternatora
jak to jest możliwe ze przy odpaleniu auta normalnie ładowanie ma ponad 14V a po przejechaniu kilku km zapalaja sie te 2 kontrolki od ABS i poduszki pow. jak się palą te kontrolki to pomiary pokazuja 7,8V na odpalonym silniku.
Chciałbym zdemontować alternator w renault megane classic 1.6, rok 1997, jak należy to uczynić ?
Szajsowaty alternator, słabe połączenia, regulator napięcia.
Posprawdzaj wszystkie bezpieczniki (jak są to też na akumulatorze).
1. Pomiar napięcia na pokładzie w sytuacji normalnej i miganej.( kondycja akumulatora, alternatora) 2. Czy to dzieję się też przy wyłączonym silniku? 2.Połączenie masy lampy . Pozdr. J.
Romek, w dziale "elektryka " pytań nie zadaje byłe łoś i chyba rozeznanie ma! Plusa za stacyjką wydrze tam i z alternatora, drugi to L. Tam nie ma plusa ze stacyjki. Alternator jest samowzbudny.
Nie będzie bo jest samowzbudny. Widzisz podany rocznik? Bo ja nie. W starej meganie był alternator rodziny A13N i miał dwa kable do regulatora, jeden do kontrolki drugi, żólty plus za stacyjką. Alternator tam był 6-cio diodowy.
W Renault nie idzie raport z alternatora do bloku wtrysku.
Witam :) wczoraj pomierzony zostal alternator - uszkodzony jest wirnik alternatora - altek do wymiany
Gdzie zacząć szukać przyczyny jeżeli to nie wina alternatora i ładowania ?
Może koło jednokierunkowe w alternatorze.
czy znajde ten samochód w polsce z ALTERNATOREM chłodzonym cieczą?? Bez problemu tylko po co?
Sprawdź obroty silnika na biegu jałowym, czyszczenie przepustnicy. Alternator jest sprawny ale przy zbyt małych obrotach tak się dzieje
Daruj sobie. Wystarczy. Zdecydowanie. Powodzenia.
A czy może być to wina alternatora bo mógł się zatrzeć
Metodą prób i błędów udało się podłączyć prawidłowo alternator tak aby było ładowanie. Wszystko wychodziło prawdiłowo z pinów, wadliwy okazał się NOWY regulator napięcia. Po wymianie na inny alternator ładuje ok.
Z tego co wiem to nie ma z tym problemu, przez to jest wersja wyposażenia podana bo różne wersje wyposażenia miały różne alternatory. W swojej megane 2 jak wymieniłem ten moduł przez rok (bo tyle mniej więcej minęło do sprzedaży auta) nie miałem żadnych problemów, nic w clipi-e nie zmieniałem po wymianie (nie było takiej potrzeby).
Cewkę przekażnika pod alternator(wyjście na kontrolkę ładowania) oraz pod (przewód)światła mijania.To jest chyba najprostrze rozwiązanie.(chodzi mi oczywiście o przekażnik do zasilania św.dziennych)
Zapewne było tak że skończyły się szczotki i mechanik zamiast wymienić szczotki (Valeo svx7) zamontował regulator z as.pl i stąd problemy - chińska produkcja źle komunikuje się z autem. Rzadko zdarza się że jest uszkodzony kabel cienki fioletowy z alternatora do bsm.
Dla zainteresowanych napisze że robota spoko jeśli się ma klucze trochę chęci jest to do zrobienia, wymiary które pisałem simeringów są zgodne z danymi producenta renault, jedna ważna rzecz o której nikt to nie pisze a mianowicie koło pasowe wału korbowego to po którym kręci się pasek akcesoriów alternatora itp. To koło u mnie miało takie luzy że nadawało...
dlaczego alternator robi się aż tak gorący? Skoro robi się tak gorący, że dochodzi do jego uszkodzenia to znaczy, że jest przeciążony. Szukaj przyczyny przeciążenia.
To opowiedz w jakich okolicznościach zdechło. Typ ciagnika, alternator czy prądnica, jaki regulator mechaniczny czy elektroniczny , czy na ciągniku albo narzędziu przypiętym było coś spawane?
Witam.Potrzebuje na gwałt schematu elektryki do megane 1.4 16v 2001r,najlepiej dotyczącego obrotomierza.A może ktoś z was wie: skąd jest zasilany obrotomierz?Z alternatora nie,więc skąd?
Vin na poczcie. Co do błędu to tylko tyle: DTC920F Napotkalem się na temat: [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... Tutaj piszą o problemie z tym błędem. Ale u mnie funkcje wszystkie działają oprócz klimy. A co najgorsze w peszlu idzie przewód masowy od Aku do silnika i to jest taka plecionka. Cała zielona.. Ale ładowanie miernikiem...
W leci z alternatora czy z czujnika walu?
W grupie VW jak i Nowsze renault posiadają bezpiecznik W megane/scenic2 bezpiecznik alternatora i rozrusznika to 150A W lagunie 2 też jest Długo by wymieniać
Prąd ładowania waha się pomiędzy 0.2 a 0.6A bez obciążenia i z obciążeniem (światła + dmuchawa 4 bieg) jest 14.5V, więc idealnie Wymień alternator -55Ah.
Uszkodzona rolka, pasek ,łożyska w alternatorze.
Witam! Mam problem z moja meganka a mianowicie od paru tygodni przy wciskaniu stop pojawiala mi sie kontrolka od tylniego swiatla przeciwmgielnego po czym znilaka. Po paru tygodniach kontrolka migala tez razem z kierunkowskazami. Tegaz kiedy mam wlaczony kierunkowskaz i pedal stop wszystkie swiatla swieca z tylu i kierunkowskaz miga bardzo wybko oraz...
Marian B po co komplikować sobie życie? Cewkę przekaźnika podłączamy do stacyjki i przewodu od kontrolki alternatora i będzie banglać.
Nic nie zastąpi tego: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28...
To raczej pasek pk ma związek z przestawieniem rozrządu. W tych silnikach powinno się wymieniać razem z rozrzadem pasek ospretu z napinaczem i rolka. W razie zniszczenia paska osprzętu zawsze wkreca się pod pasek rozrządu i powoduje jego przestawienie i demolke. A gumowy pył na drugim zdjęciu to albo z paska albo tłumik drgań alternatora się kończy.
Sprawdź czy masz zamontowany pasek 5PK czy 6PK. Ma być 5PK, na kole alternatora pierwszy rowek od obudowy wolny.
Wymień alu koła
Czujnik położenia wału: gniazdo, czujnik, wtyczka, wiązka są ok? Masy na rozruszniku są ok? Ciągłość przewodu masy do silnika, czy nie ma gdzieś wewnętrznych uszkodzeń, niby wygląda dobrze ale w środku ciągłość na przysłowiowym włosku (miałem takie załamanie niedaleko klemy w Scenicu 1.9 dCi). Dodano po 6 nie wiem, dlaczego tak szybko rozładowało go...
Przerabiałem podobny temat z Megane. Zanim zabierzesz się za alternator to podjedź gdzieś na sprawdzenie akumulatora.
Ja już tego auta nie rozumiem, dziś chciałem sprawdzić stetoskopem gdzie tak piszczy no i odpalam silnik nagrzewam i czekam 30 minut po rozgrzaniu a tego dźwięku nie ma.... Co on jakiś urok ma że raz piszczy czy nie?
Pociągnąć ręką za pasek i bez klucza się obejdzie. Gorzej w drugą stronę. Ja mam do takich rzeczy zestaw takich kluczy: http://obrazki.elektroda.pl/3840222700_1... W tym 10mm, i w niego standardowy krótki bit.
wybieram się jutro do mechanika to zobaczy co to może być. Jak podniosłem maskę i stanąłem przed autem to wyraźnie zgrzyta z lewej strony silnika ! jakby miało się zatrzeć lub posypać,, jej miałem wcześniej bmw e 36 compact to jedyne co robiłem to nadkola bo rdzewiały -tyle!! tu jeszcze mało tego auto zaczyna ściągać na lewo - miesiąc pojeździłem i...
no to co by nie było alternator do roboty jak naprawisz alternator to wtedy zobacz co z obrotomierzem bo masz diesla a tam impuls d oobrotomierza jest z alternatora więc to ma związek
Problem rozwiązany. Zapieczone łożysko od alternatora który rozszarpał pasek PK i rozrząd go siorpną po czym przeskoczył o jeden ząbek :/ wymiana dwóch pasków, łożysko alternatora + uszczelnianie pompy wtryskowej (ciekła) koszt 750 zł :/
u innego mechanika po zdjęciu paska z alternatora stuki ucichły, diagnoza tego mechanika była następująca, założono alternator bez sprzęgiełka. Ale sam już nie wiem czy to jest przyczyną stuków. Mam w związku z tym kolejne pytanie, czy w mojej Megance rocznik 2004 , dizel 1,9 DCi oryginalny alternator miał sprzęgiełko czy nie. Mechanik twierdzi , że...
Jutro spróbuję podpompowac Akumulator mam do wymiany jutro kupie Dodano po 10 O i jeszcze jedno naładowałem akumulator to z bieda odpalił pochodził z 20 minut zgasiłem Chciałem znowu odpalić i się nie dało więc podłączyłem do ladowania miernikiem sprawdziłem prąd ładowania akumulatora było 13.8 v więc alternator chyba ok
Rolka alternatora jest stała, czy ze sprzęgiełkiem? W tym roczniku nie było sprzęgiełek. To nie siedzi tam silnik K4J? Wydawało mi się, że w K4J/K4M czy clio czy megane od początku były alternatory ze sprzęgiełkiem :-?
megane alternator renault megane alternator megane koło alternator
kondensator trójfazowy kolumny clatroniczków przetwornica samochodu laptopa
sharp 32bi2ea ładowarka dewalt schemat
Ładowarka do wkrętarki CMI 10,8V 1500mAh – gdzie kupić, zamienniki, kompatybilność Mazda Ford Mondeo MK4 2.3 Duratec montaż i ustawienie wałków balansujących