Nie wiem dokładnie czy to to, ale może komuś się przyda.
Witam, jakie łożyska do alternatora Renault Megane I z 97r Alternator Valeo 80A A 13 VI 104
A czy ja ci każe demontować szczotki i sprawdzać zachowanie diody???Sprawdź ich stan
Z klimą 5PK1750, bez klimy 5PK1110. Myślę, że w sklepie bez problemu poradziliby sobie bez tych informacji.
Jak Ci popiskuje to masz najpewniej napinacz do wymiany. Zwłaszcza jak nie był jeszcze robiony. Jest już wyrobiony i prowadzi krzywo pasek. Jaki masz tam silnik?
Koło wolnobieżne alternatora, albo rozpada się tłumik drgań skrętnych w kole pasowym wału korbowego
Pompa klimatyzacji tzn. Sprężarka
Nie jestem pewien jak u Ciebie, miałem kiedyś opla combo 1.7d i tam sygnał do obrotomierza szedł z alternatora
A wody na pasek chlapnąłeś?
599149 VRG36209
Podłącz prostownik pod rozrusznik albo alternator.
110 amperaze: 110
http://obrazki.elektroda.net/57_12894025... Leń.
Napisałem, że regenerowałem. Akurat w megane iii 1.5 jest bardzo dobry dostęp do alternatora. A łożysko jest za pierścieniami.
Masz do wymiany napinacz i koło wolnobieżne na alternatorze, zwłaszcza to drugie.
Dziś spotkałem znajomego, który ma szrot. Za 50 zł sprzedał mi taki alternator, założyłem i działa jak należy. Z czystej ciekawości siądę w weekend, sprawdzę stary i dam wam znać do czego doszedłem. Także proszę przez jakiś tydzień, może dwa nie zamykać tematu. Dziękuję bardzo za pomoc. Nie zawiedliście.
Witam. Mam problem ponieważ nie moge wymontować alternatora z Renault megane scenic I silnik 1.6i 8v. alternator jest zamontowany od tyłu nie wiem jak go wyciągnąć ponieważ zerwała się śrubka od naciągania i musze przegwintować czy ktoś wie jak go wyciągnąć najprostszym sposobem?
między kołem pasowym na wale a na alternatorze jest rolka i to jest napinacz, regulowany ręcznie, przykręcony na 2 śruby
Pompa wody ma napęd od paska rozrządu. Więc możesz spokojnie jechać bez paska wielorowkowego. Do czasu jak prądu nie braknie. Coś ci się zatarło i stanęło. Wcześniej przecież powinieneś usłyszeć hałas. No chyba że sprzęgło na alternatorze się wysypało.
Tak, pod warunkiem, że sygnał wzbudzenia realizowany jest w ten sam sposób w obu alternatorach. A tak po za konkursem, to czy nie lepiej kupić nowy regulator dedykowany do Twojego alternatora? Będzie bez kombinacji.
Będziesz musiał wyjąć jednak cały alternator.
Nie sprawdzisz tych diód miernikiem. Te diody sprawdza się pod obciążeniem. Żarówka 21W, akumulator 12V i przewody.
Wiesz ciekawe co by się działo jak bym zaczął spawać takimi przewodami do audio o tym samym przekroju, mogło by być ciekawie.
(at)sosarek Napięcie na alternatorze
Witam, posiadam alternator od renault megane 2004r. Czy podlaczajac pod zacisk d+ na wylaczonym silniku zarowke - z drugiej strony podlaczona do akumulatora zacisku + powinna sie ona zaswiecic?? Alternator 9-cio diodowy.
Problem może być w wiązce, sprawdziłbym główne zasilania, bezpieczniki wysoko prądowe i ich gniazda, masy. Drugi podejrzany, akumulator, uszkodzenie wewnętrzne. Trzecia możliwość alternator. Ot i cała tajemnica diagnostyki.
To czary . Podaj numer alternatora AS
jak to jest możliwe ze przy odpaleniu auta normalnie ładowanie ma ponad 14V a po przejechaniu kilku km zapalaja sie te 2 kontrolki od ABS i poduszki pow. jak się palą te kontrolki to pomiary pokazuja 7,8V na odpalonym silniku.
W alternatorze nie ma komutatora, to są pierścienie ślizgowe. A co to za alternator? Bo jak Valeo 120A (Audi, Passat, Megane/Scenic) to masz popuszczony koszyczek i pręty utrzepie. Druga sprawa- gdzie to niby się upala? Bo jak alternator Visteon (Mondeo) to tam trzeba pręty do pierścieni lutować wysokotemperaturowym spoiwem. Grzeje się tam jak diabli,...
Posprawdzaj wszystkie bezpieczniki (jak są to też na akumulatorze).
Szajsowaty alternator, słabe połączenia, regulator napięcia.
tak jak pisze kolega wyżej liczone od strony koła zamachowego, ale jaki rozdzielacz? tam są 2 cewki o ile się nie myle (bezrozdzielaczowy)
Sprawdź naciąg paseka alternatora
Tylko świece żarowe nie działają czy coś jeszcze? Patrzales może czy czasem prąd cały czas nie idzie na wzbudzenie alternatora?
Nie będzie bo jest samowzbudny. Widzisz podany rocznik? Bo ja nie. W starej meganie był alternator rodziny A13N i miał dwa kable do regulatora, jeden do kontrolki drugi, żólty plus za stacyjką. Alternator tam był 6-cio diodowy.
Do wymiany kolo wolnobieżne na alternatorze.
Ja nic nie grzebałem przy twoim alternatorze, to nie moja wina
Jeśli chcesz sprawdzić czy jest ładowanie uruchom samochód, do klem akumulatora podłącz woltomierz. Wskazanie woltomierza powinno wynosić ok 14,4V. Jesli tak jest to ładowanie jest OK, pozostaje wymiana żaróweczki w desce rozdzielczej. Jeśli nie ładuje to uszkodzony jest regulator napięcia, sczotki albo uład diod w alternatorze.
zakladajac ze wszystko z alternatorem masz ok.napiecia pomierzyles.proponowalbym ci przyjrzec sie akumulatorowi i jego stykom.sprowdz jaka ma pojemnosc i ci istotne czy nie ma zwarc miedzy celami. po drodze przejzyj dokladnie masy od tych lamp.a pala sie przy zapalaniu czy gaszeniu?oczywiscie przewody od alternatora sprawdziles?masy od silnika tez prawda?
Więc musi być frajlaufszajba na alternatorze.
Jazda jest nie wskazana, jak wymieniałeś alternator to na pewno został dobrze założony ? bo wygląda na to że cos jest krzywe albo wykrzywiło się podczas stłuczki albo podczas montażu i dlatego ścina Ci pasek. Ewentualnie rolka może być nie dokręcona ale stawiam na to że jest krzywo alternator.
W grupie VW jak i Nowsze renault posiadają bezpiecznik W megane/scenic2 bezpiecznik alternatora i rozrusznika to 150A W lagunie 2 też jest Długo by wymieniać
A jak właśnie sprawdzić ten alternator ?
czy znajde ten samochód w polsce z ALTERNATOREM chłodzonym cieczą?? Bez problemu tylko po co?
Sprawdź obroty silnika na biegu jałowym, czyszczenie przepustnicy. Alternator jest sprawny ale przy zbyt małych obrotach tak się dzieje
Masz + czy - na obudowie i jaki alternator?
Może być wina mycia silnika, sprawdź kostkę komputera wtrysku, a co do tych mas to nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Masa silnika jest koło miarki oleju - na wsporniku alternatora. Proszę o poprawienie pisowni, wielkich liter oraz znaków interpunkcyjnych.
Po podmianie akumulatora kontrolka abs zgasła, ale podczas jazdy co jakiś czas na chwilę zapala się kontrolka akumulatora, więc to już chyba na 100% alternator
Rozwiązaniem było wymienienie sprzęgła alternatora.
też posprawdzał bym dobrze obwody alternatora
Problemem bylo sprzeglo alternatora . Miało luz.
1. Pomiar napięcia na pokładzie w sytuacji normalnej i miganej.( kondycja akumulatora, alternatora) 2. Czy to dzieję się też przy wyłączonym silniku? 2.Połączenie masy lampy . Pozdr. J.
Daruj sobie. Wystarczy. Zdecydowanie. Powodzenia.
Jeśli kontrolka z symbolem baterii gaśnie oznacza to tylko tyle, że na obwodzie diod wzbudzenia pojawiło się napięcie. Natomiast ładowania faktycznie może nie być np ze względu na brak dobrego kontaktu przy przewodzie ładowania - zaśniedziałe styki, kabel pęknięty itp. Trzeba najpierw to wyeliminować a dopiero potem się przyglądać alternatorowi.
dlaczego alternator robi się aż tak gorący? Skoro robi się tak gorący, że dochodzi do jego uszkodzenia to znaczy, że jest przeciążony. Szukaj przyczyny przeciążenia.
Czesc, ja bym sprawdził mase na silniku. Na wsporniku nad alternatorem jest przykrecona masa (dwa przewody do jednej końcówki) sprawdź tam miałem taki przypadek kiedyś. pozdrawiam
sprawdz kolego pasek wielorowkowy napedzajacy alternator
Problemem był źle zregenerowany alternator
Problem rozwiązany powodem okazał się luźny przewód od alternatora
Problem rozwiązany powodem okazał się luźny przewód od alternatora
Zasilanie podajesz na rozrusznik lub alternator. Od spodu.
Popraw styki na alternatorze i ABS
Przerabiałem podobny temat z Megane. Zanim zabierzesz się za alternator to podjedź gdzieś na sprawdzenie akumulatora.
Wymień alu koła
Nic nie zastąpi tego: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28...
W kondensatorowni. Przede wszystkim należy sprawdzić, czy to problem z radiem, czy z autem. Podstawić inne radio, problematyczne radio wstawić w inne auto. Do sprawdzenia alternator.
Cewkę przekażnika pod alternator(wyjście na kontrolkę ładowania) oraz pod (przewód)światła mijania.To jest chyba najprostrze rozwiązanie.(chodzi mi oczywiście o przekażnik do zasilania św.dziennych)
Tam na alternatorze jest / powinno być sprzęgło jednokierunkowe.
Chciałbym zdemontować alternator w renault megane classic 1.6, rok 1997, jak należy to uczynić ?
Ja już tego auta nie rozumiem, dziś chciałem sprawdzić stetoskopem gdzie tak piszczy no i odpalam silnik nagrzewam i czekam 30 minut po rozgrzaniu a tego dźwięku nie ma.... Co on jakiś urok ma że raz piszczy czy nie?
Samochód to Renault Megane Coupe 2.0. Na alternatorze nic nie pisze jak moge sprawdzic ?
Rolka alternatora jest stała, czy ze sprzęgiełkiem? W tym roczniku nie było sprzęgiełek. To nie siedzi tam silnik K4J? Wydawało mi się, że w K4J/K4M czy clio czy megane od początku były alternatory ze sprzęgiełkiem :-?
Pociągnąć ręką za pasek i bez klucza się obejdzie. Gorzej w drugą stronę. Ja mam do takich rzeczy zestaw takich kluczy: http://obrazki.elektroda.pl/3840222700_1... W tym 10mm, i w niego standardowy krótki bit.
Może koło jednokierunkowe w alternatorze.
Dla zainteresowanych napisze że robota spoko jeśli się ma klucze trochę chęci jest to do zrobienia, wymiary które pisałem simeringów są zgodne z danymi producenta renault, jedna ważna rzecz o której nikt to nie pisze a mianowicie koło pasowe wału korbowego to po którym kręci się pasek akcesoriów alternatora itp. To koło u mnie miało takie luzy że nadawało...
To opowiedz w jakich okolicznościach zdechło. Typ ciagnika, alternator czy prądnica, jaki regulator mechaniczny czy elektroniczny , czy na ciągniku albo narzędziu przypiętym było coś spawane?
W Renault nie idzie raport z alternatora do bloku wtrysku.
Witam :) wczoraj pomierzony zostal alternator - uszkodzony jest wirnik alternatora - altek do wymiany
Romek, w dziale "elektryka " pytań nie zadaje byłe łoś i chyba rozeznanie ma! Plusa za stacyjką wydrze tam i z alternatora, drugi to L. Tam nie ma plusa ze stacyjki. Alternator jest samowzbudny.
Gdzie zacząć szukać przyczyny jeżeli to nie wina alternatora i ładowania ?
A czy może być to wina alternatora bo mógł się zatrzeć
Jak jeżdżę krótko to akumulator nie zdąży się rozładować dlatego jest ok. Sprawdzałeś chociaż pobór prądu na postoju? Ładowanie jest ok, przy w pełni naładowanym akumulatorze UPC ogranicza ładowanie z alternatora.
Witam.Potrzebuje na gwałt schematu elektryki do megane 1.4 16v 2001r,najlepiej dotyczącego obrotomierza.A może ktoś z was wie: skąd jest zasilany obrotomierz?Z alternatora nie,więc skąd?
Metodą prób i błędów udało się podłączyć prawidłowo alternator tak aby było ładowanie. Wszystko wychodziło prawdiłowo z pinów, wadliwy okazał się NOWY regulator napięcia. Po wymianie na inny alternator ładuje ok.
Uszkodzona rolka, pasek ,łożyska w alternatorze.
Zapewne było tak że skończyły się szczotki i mechanik zamiast wymienić szczotki (Valeo svx7) zamontował regulator z as.pl i stąd problemy - chińska produkcja źle komunikuje się z autem. Rzadko zdarza się że jest uszkodzony kabel cienki fioletowy z alternatora do bsm.
W leci z alternatora czy z czujnika walu?
Problem rozwiązany. Zapieczone łożysko od alternatora który rozszarpał pasek PK i rozrząd go siorpną po czym przeskoczył o jeden ząbek :/ wymiana dwóch pasków, łożysko alternatora + uszczelnianie pompy wtryskowej (ciekła) koszt 750 zł :/
Witam. Mam problem z klimatyzacją w silniku 1.6dci. Meganka z 2012 roku. Jak jadę po nierównościach to się załączy klimatyzacja i bardzo wydajnie pracuje dopóki ponownie nie wjadę na nierówności. Po prostu załączanie jej powodują dołki i drgania i dokładnie tak samo wyłączanie. Macie jakiś pomysł. Jak się nie mylę tam jest kompresor z 2 wtyczkami od...
Sprawdź czy masz zamontowany pasek 5PK czy 6PK. Ma być 5PK, na kole alternatora pierwszy rowek od obudowy wolny.
Z tego co wiem to nie ma z tym problemu, przez to jest wersja wyposażenia podana bo różne wersje wyposażenia miały różne alternatory. W swojej megane 2 jak wymieniłem ten moduł przez rok (bo tyle mniej więcej minęło do sprzedaży auta) nie miałem żadnych problemów, nic w clipi-e nie zmieniałem po wymianie (nie było takiej potrzeby).
Marian B po co komplikować sobie życie? Cewkę przekaźnika podłączamy do stacyjki i przewodu od kontrolki alternatora i będzie banglać.
Czujnik położenia wału: gniazdo, czujnik, wtyczka, wiązka są ok? Masy na rozruszniku są ok? Ciągłość przewodu masy do silnika, czy nie ma gdzieś wewnętrznych uszkodzeń, niby wygląda dobrze ale w środku ciągłość na przysłowiowym włosku (miałem takie załamanie niedaleko klemy w Scenicu 1.9 dCi). Dodano po 6 nie wiem, dlaczego tak szybko rozładowało go...
To raczej pasek pk ma związek z przestawieniem rozrządu. W tych silnikach powinno się wymieniać razem z rozrzadem pasek ospretu z napinaczem i rolka. W razie zniszczenia paska osprzętu zawsze wkreca się pod pasek rozrządu i powoduje jego przestawienie i demolke. A gumowy pył na drugim zdjęciu to albo z paska albo tłumik drgań alternatora się kończy.
no to co by nie było alternator do roboty jak naprawisz alternator to wtedy zobacz co z obrotomierzem bo masz diesla a tam impuls d oobrotomierza jest z alternatora więc to ma związek
Vin na poczcie. Co do błędu to tylko tyle: DTC920F Napotkalem się na temat: [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... Tutaj piszą o problemie z tym błędem. Ale u mnie funkcje wszystkie działają oprócz klimy. A co najgorsze w peszlu idzie przewód masowy od Aku do silnika i to jest taka plecionka. Cała zielona.. Ale ładowanie miernikiem...
Prąd ładowania waha się pomiędzy 0.2 a 0.6A bez obciążenia i z obciążeniem (światła + dmuchawa 4 bieg) jest 14.5V, więc idealnie Wymień alternator -55Ah.
Dziękuję za odpowiedzi. Regulator oryginalny zamówiłem. Chodziło mi o tymczasowe podłączenie innego, bo auto jest mi niezbędne. Pomysł na podłączenie innego regulatora po prostu wpadł mi do głowy i byłem ciekawy czy się da. Wydawało się to logiczne, że po drobnych modyfikacjach i kilku dodatkowych przewodach będę miał ładowanie tymczasowe. Kilku mądrych...
Zamienniki: CA1627IR ORAZ: CA1661, koło CG234994 CA1645 28-3891, 283891 28-4614, 284614 437208 DELCO REMY: DRA4148 934148 LUCAS LRA01990 MITSUBISHI: MW30638577 NISSAN: 23100-00Q0A, 2310000Q0A 23100-00QAK, 2310000QAK 23100-00QAM, 2310000QAM 23100-00QAL, 2310000QAL OPEL: 4403540 4411316 4430591 9111540 93160665 93161425 93198179 RENAULT: 7700426849 7711134316...
jak słychac pisk to pasek z alternatorem proste , jak zimny to piszczy napiac i bedzie działał i dawał prad:)
alternator megane renault megane alternator megane koło alternator
prąd ładować tableta oprogramowanie onvif alhambra turbina
sharp 32bi2ea ładowarka dewalt schemat
Electrolux EWD 1697 MDW – pralka nie włącza się, brak zasilania, diagnoza filtra EMI i SMPS Elektryczny podnośnik samochodowy Yato YT-17220, Unitec 10368, Heckermann TY-EJ03 – trwały i tani wybór