Jak nie jesteś pewien diody zenera to ją sprawdź - tą wylutowaną. A jak będziesz robił zakupy to weź po dwie od 5.6V do 8.2V. To grosze. Więcej kosztuje dojazd do sklepu. Aby być pewien naprawy lub choć sprawdzić działanie regulatora, musisz mieć źródło napięcia o regulowanej wartości od ok 10 do 16V. Jak go nie masz to będąc w sklepie kup LM317 w obudowie...
No to regulator sprawny, mostek padł ewentualnie uzwojenie. Aaa, wirnik sprawdzałeś?
To ty potrzebujesz tzw. regulator stratny stosowany w alternatorach motocykli japońskich i motorowerach z alternatorem z wirnikiem z magnesem stałym. Tam są bloki, dla każdej fazy oddzielny, z tyrystorem jako elementem regulacyjnym. Niestety SZUKAJ jeszcze się aktualizuje, a schematy są na forum.
Czym zasilić układ A? Z instalacji elektrycznej (akumulator + prądnica/alternator) motocykla. i jak to podpiąć do transoptora który ma 4 wyprowadzenia Patrz na rysunek b) - tam masz ideę.
Poszukaj sprawnej używki oryginalnej, może być od innego motocykla z takim alternatorem, ważne żeby był 4 lub 5-przewodowy
Tak też czułem, czyli albo większy akumulator albo alternator.
Witam. Mam pytanie, jak podłączyć regulator napięcia od ciągnika Władymiriec do alternatora motocykla Dniepr G424 aby to działało? Podsyłam schemat z oryginalnym regulatorem oraz zdjęcie regulatora od ciągnika. Z góry dziękuję za pomoc.
Czy dodanie złącza 0,4v nie spowoduje zablokowanie alternatora o -0,4v od nominalnego napięcia? chodzi o alternator motocykla.
Wygląda że budowa taka jak alternatora w motocyklu, też jestem ciekawy więc może to i zmierzę na dniach
Moze kolego jakies wyjasnienie dla tej odpowiedzi. Chodzi o to by dowiedziec sie czemu to slepa uliczka?
Alternator motocyklowy przy biegu jałowym ma znikomą wydajność. Napięcie na wyjściu często jest zbyt niskie aby ładować akumulator, jeżeli jest wyższe, to obciążenie w postaci świateł sprawia, że akumulator jest rozładowywany. Silnik musiałby się kręcić na wyższych obrotach, co wiąże się z trudnościami. Poza tym sprawność takiego rozwiązania jest niska,...
36W/12V=3A, dla akumulatora 12V/8Ah ( nie spotkałem takiego, typowe to 7Ah) da to ponad 2 godziny pracy(zależnie od stanu akumulatora). potrzebuję dobrać jakiś akumulator Nie prościej zasilić wentylator z prądnicy/alternatora motocykla?
Skoro zamierzasz dociekać w zagadnieniu to proponuję zgłębić alternatory w motocyklach. Generalnie są to regulatory stratne.
Sprawdź czy uzwojenia alternatora mają przejście do masy. Motocykl stary, dokładna kontrola wszystkich połączeń elektrycznych wokół regulatora. Regulator 4 piny? Musi być dobrze przykręcony do masy, sprawdź kostkę w regulatorze i złącze alternatora z silnika (3 piny, żółte, albo białe kable)
Witam, odgrzewam stary wątek, ale może się komuś przyda... Ja bym radził po prostu zaadoptować gotowy układ z innego pojazdu (najłatwiej zapewne z motocykla o podbnych parametrach elektryki itp) - masz już gotowy przerywacz, sterowanie, wszystko - tylko kable i mocowanie przystosować:) Co do samego źródła światła - możesz zarówno kupić dziś na Allegro...
Masz w tym pojeździe alternator? Jeśli tak, to przy pracującym silniku prąd nie jest pobierany z akumulatora tylko z alternatora. I tak i nie. Jeśli w pojeździe jest akumulator 12V/14Ah, to podejrzewam, że jest tam silnik z jakiegoś motocykla. Alternator będzie dysponował dość ograniczoną mocą. Tak około 200W maksymalnie. Więc podłączenie obciążenia...
A jak w takim układzie (magnesy trwałe) ma być rozwiązana regulacja napięcia?
Wystarczy mały kwasowy od motocykla. Ale musi byc. Jak uruchamiasz silnik? Korbą,kopką?
rozgryzlem kiedys ten temat http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic43...
Wykonanie super, wielki szacun dla konstruktora:] sam miałem taki pomysł wykonania motocykla na bazie 126p, przerobiłem już skrzynie aby "odwrócić" obroty na niej, mam też koła i przednie zawieszenie od zzr 1100, jedyna rada taka ode mnie to zdemontuj to całe chłodzenie znaczy obudowy i zrób osłone na alternator, motocykl sam podczas jazdy będzie się...
W załączniku regulator 3-fazowy do wykonania we własnym zakresie.
Zastanawia mnie, czy założenie diod zamiast zwykłych żarówek miało na to jakiś wpływ? To jest kwestia mocno dyskusyjna, ponieważ alternatory i regulatory napiecia w motocyklach pracują i tak na pełnym obciążeniu. Czy może mieć to związek z tym, że zamiast żarówek w światłach drogowych i postojowych mam włożone diody? Nie jest to dopuszczalne w kwestii...
to jeszcze takie pytanie bo nie chce niczego zniszczyć nieumyślnie. Rozłączę kość alternator regulator, to automatycznie rozłączę obwód. Odpalam motocykl, czy w momencie gdy odpięty jest alternator nic się nie stanie z modułem? Czy bez tego alternatora może motocykl tak chwile pracować żeby sprawdzić te napiecia faz alternatora?
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
alternator 3 fazowy,wytwarza napięcie min 17V max 60V. Czyli typowo. Zastosowałem regulator od Motocykla Honda VFR napięcie niby 14.6V Też typowo, ale czy w całym zakresie obrotów ? I pytanie ? Z alternatora wychodzi 3 czy 5 przewodów, innymi słowy czy to alternator z magnesami trwałymi czy też ze wzbudzeniem zewnętrznym?
Zainteresuj się alternatorem z motocykla, takim co pracuje w oleju. Na magnesach stałych. Generuje prawie od zera obrotów. Zostaje tylko mechanika do zrobienia.
Tak mała pojemność aku z motocykla (o ile jest sprawny) nie uszkodzi ani alternatora ani regulatora napięcia, ale 2 min. to zdecydowanie za mało.
Wygląda jak regulator od trójfazowego regulatora stratnego jak w motocyklach. Alternator jest ze wzbudzeniem stałym wtedy (magnesy). Co to za silnik konkretnie, możesz pokazać jakieś zdjęcia tego alternatora i w wtyczki ?
Nie ma skoków napięcia? Lampa sztywna w srodku? Alternator i drżenie lampy najczęściej przyczynia się do awarii. Często pomaga montaż żarówek typowo do motocykli.
Jeżeli masz alternator trójfazowy z magnesem stałym, to podejdzie regulator od motocykla. Sprawdź to, wtedy ci powiej jak przerobić. Ceny z allegro zaczynają się od 100zł
Jesteś pewien że regulator jest uszkodzony? Sprawdzałeś akumulator, napięcie ładowania, stan połączenia "sense", uzwojenie alternatora? Proponuję poszukać podobnego regulatora od motocykli, widzę po oznaczeniu SH678 kilkanaście zastosowań różnych wariantów. Cena regulatora to koszt w przedziale 200 - 300 zł.
Witam szanownych kolegów. Od jakiegoś czasu posiadam motocykl i dwie skrzynki części. Z mechaniką sobie poradziłem Ala mam problem z elektryką. Z części, które dostałem wraz z motorem złożyłem następujący układ. Alternator i prostownik są z Jawy 350, stabilizator RNA -2 chyba nie, pewnie jakiś uniwersalny… http://obrazki.elektroda.pl/3729140500_1...
Co to za nietypowy motocykl, do którego wirnik alternatora jest praktycznie niedostępny?
Akurat vfr, to bardzo zły przykład. Jej alternator, to pięta achillesowa tego motocykla. Bardzo często dostawał zwarcia miedzy uzwojeniami i wtedy regulatory paliły sie w nim jak suche siano. Zresztą dotyczy to wielu motocykli z alternatorem pluskającym się w gorącym oleju.
Gotowe „zapłony CDI” to takie same zestawy alternatorów od chińskich skuterów/motocykli, lepiej lub gorzej wykonanych (podstawa, krzywka, rodzaj ładowania, podzespoły). Sam sobie odpowiedz na pytanie, skoro ludzie zakładają i użytkują.
Jaki to wogóle model motocykla
Co do składanych podnóżek się zgodzę jest do dużo lepsze rozwiązanie w MZ jak wyłożysz się na bok to nie dość że urwiesz podnóżki to jescze urwiesz krater sprzęgła lub alternatora
W ER6 alternator nie ma szczotek. Obstawiam regulator.
cześć Motocykl nie ładuje akumulatora. Wymieniony regulator, alternator sprawdzone cewki na opór ,zwarcie do masy ,oraz szczotki przejście jest . Po odpaleniu motocykla alternator się nie wzbudza nie ma żadnego napięcia na wyjściu cewek 1,2,3 . Alternator jest starego typu z cewką wzbudzającą i szczotkami , nie do kupienia praktycznie. Jak zdiagnozować...
witam potrzebuje pomocy, a chodzi mi o to : załozony mam alternator (zamiast oryginalnej prądnicy) od fiata 125 p do motocykla ( junak ) i problem polega na tym , że jest w tym motorze mały akumulator a zamontowany alternator gotuje ako , czy istnieje jakas mozliwość aby zmniejszyć prąd ładowania , dodam że jazda na światłach nic nie pomaga pozdrawiam
Przygarnę uszkodzony alternator od motocykla GL1100/ GL1200. Jeżeli ktoś takowy posiada i jest mu zbędny, to może byłby skłonny go oddać. Jezeli post zamieściłem w nieodpownim dziale, bardzo proszę admina o przeniesienie do odpowiedniego.
Może ktoś z forumowiczów miał podobny problem, lub chciałby coś doradzić? Zastanawiam się jak bezpiecznie wyciągnąć alternator w motocyklu Yamaha MT-09. Dekiel alternatora mam już wyciągnięty. Śrubę kontrującą również mam odkręconą. Potrzebuję również zdjąć koło magnesowe. Czy może użyć w tym celu ściągacza? Podważanie nie zdaje egzaminu. Załączam zdjęcia...
Pytanie, czy światła są zasilane z cewki jak w "50" czy z akumulatora jak w motocyklach? Alternator jedno- czy trójfazowy?
Witam. Posiadam alternator do motocykla Kawasaki GPX 750. Zainstalowałem ten alternator w moim Junaku. Niestety mam ciągle problemy z ładowaniem. Szukałem informacji na temat regulatora napięcia zastosowanego w tym alternatorze ale nic nie znalazłem. Regulator ma oznaczenie 1J18. Będę bardzo wdzięczny za każdą informacje na temat w/w regulatora oraz...
Nie no, uzyska większa sprawność. Ale o ile? O jakiś ułamek %. A nigdy w życiu. Zwiększają się opory mechaniczne, do tego regulacja napięcia - musisz gdzieś je wytracić. W motocyklach alternator pracujący z regulatorem stratnym grzeje i olej i siedzenie. Kręć sobie silniczkiem z zabawki z luźnymi przewodami, a weź te przewody zewrzyj. Nie ma nic za...
Witam !! Obawiam się że do motocykla to nie za bardzo się nada prądnica sz silnika od wycieraczek . Konstrukcja i sterowanie prądnic jest jednak trochę inna niż silników . Może poszukaj gdzieś alternatora od motocykla " dniepr " - były dość małe i wystarczająco wydajne . określ dokładnie wymiary dopuszczalne . Jeżeli to ma być do " junaka" to chyba...
Proponuję sprzedawać ten palec elektrowniom. :D Nie wiem co to znaczy: Pomiarów alter. pod obciążeniem nie robiłem. Rozumiem że powinno być podobne jak na biegu jałowym? Dalej nie rozumiesz zasady działania. regulatora :cry: Analizując schemat i dostarczone informacje są następujące możliwości: 1. Alternator nie daje wystarczającego prądu pod obciążeniem/po...
Szukaj od większych motocykli, tam też są mocne alternatory.
Kiedy się nauczycie że w motocyklu jest zupełnie inny alternator i regulator jak w samochodach. Po pierwsze nie wolno odpalać silnika jeżeli przewody z alternatora sa odłączone, napięcie skacze wtedy do kilkuset volt i przebija izolacje cewek. Regulatory stratne są celowo tak konstruowane że nawet w razie uszkodzenia stanowi on obciążenie. Trzeba pomierzyć...
Bardzo ciekawe. A jaki masz układ ładowania w motocyklu? Trójfazową maszynę asynchroniczną zwaną potocznie alternatorem?
Tego akurat nie wiem, te co widywałem to miały szczotki. 'Bezszczotkowe' znam tylko z japońskich motocykli.
Widze, ze kolega zrezygnowal z alternatora, ale mimo to musze sie nie zgodzic co do wlasciwosci ruchowych alternatora jako silnika. Wlasnie taki silnik (jesli sterownik jest wykonany tak ja sie nalezy) ma calkiem przyzwoite parametry. A sprawnosc jest nawet wyzsza (przy wiekszych obrotach) niz przy silnikach asynchronicznych indukcyjnych. Wlasnie taki...
Witam to są żarówki pod instalacje 12V z alternatorem i akumulatorem w motocyklu.
Ważny jest ten uszkodzony regulator z motorka. Jak masz tam koło magnesowe i uzwojenia niawiniete na stojanie, to o zamontowaniu tego już możesz zapomnieć. Opisz dokładnie jak wygląda alternator/prądnica w motocyklu, gdzie jest umiejscowiony. Bo jeśli jest to koło magnesowe, to pojawiła ci się usterka, która sprawi, że każdy nowy regulator spali ci...
Owszem, nie jest to optymalne rozwiązanie. Dlatego japoński Shindengen opracował nowe rozwiązania, w tym specjalny regulator napięcia dla pojazdów z oświetleniem LEDowym. Szeregowe regulatory napięcia w motocyklach bywały bardzo rzadko stosowane. Mam tu na myśli układy alternatorów „dwufazowych”, gdyż w jednofazowych to standard —...
wóz nie odpaliłby w ogóle bo zabrakłoby prądu na zapłon. Tak, ale to jest motocykl.
Czyli akumulator dobry, a w regulatorze uszkodzony tranzystor szeregowy. Kupić regulator motocyklowy, a wcześniej porównać schematy połączeń jego z alternatorem, konkretnie kolory przewodów, bo w tych silnikach instalacja ładowania jest niemal identyczna jak w motocyklach - alternator dwufazowy.
Modest do ogrzewania czego kolwiek alternator od motocykla czy samochodu nie będzie się nadawał za słaby do ogrzewania potrzeba co najmniej 1000w mocy 500w to się nada do zasilania komputera w twoim biurze po za tym jestem całkowicie sceptyczny co do zastosowania alternatora w MEW jedyna zaleta to niska cena
Tak prymitywną i prostą regulację ładowania mają najtańsze prostowniki zawierające transformator, mostek prostowniczy i... tyle. Dokładną regulację prądu umożliwiają prostowniki mikroprocesorowe. Jednakże najprawdopodobniej nie potrzebujesz takiego zaawansowanego prostownika. Akumulatory kwasowo-ołowiowe, oraz żelowe (a jeden z nich masz w motocyklu)...
W "dziapańskich" motocyklach pracują alternatory samowzbudne, z wirnikiem na magnesach stałych, z bodaj regulatorami szeregowymi.
zamiast czarnych sa przewody zielone U Chińczyków masa to są przewody zielone, u reszty świata czarne lub brązowe Pewnie będzie pasował, ale ponieważ to są stratne regulatory napięcia to ważne jest aby jego moc była dostosowana do mocy alternatora w silniku, tj. aby nie był słabszy
Nie tylko przez stacyjke , to jest jeszcze bardziej skomplikowane bo przechodzi przez włącznik świateł, kiedy włączasz światła zostają dołączone dodatkowe uzwojenia alternatora
Do czego są podłaczone szczotki w alternatorze Chce zrobić alternator wlasnej produkcji ze starego wirnika i uzwojenia od MZ , Jakie napiecie i skąd mam podać na szczotki, podłaczajac ten alternator do innego motocykla z akumulatorem. Jedna na pewno do masy a druga????????? temat przeniesiono z audio (P)
To są graty od alternatora i nie nadają się do takiej cewki.
Witam, padnięty był regulator napięcia. Dobrałem regulator do alternatora dwufazowego od motocykla. Działa jak należy tylko nie ma wyjścia na kontrolkę ładowania. Pozdrawiam Leszek
W japońskich motocyklach wirniki alternatorów są często zanurzone w gorącym oleju silnikowym. Więc ta emalia wytrzymuje sporo. Prędkość obrotowa wirnika ma też pewnie znaczenie przy generowaniu takich ilości prądu z alternatora.
Jaki model regulatora napięcia? Generalnie regulator VAPE nie będzie tani. Zdaje się że tam alternator jest „dwufazowy”, więc na upartego można by spróbować z użyciem trójfazowego regulatora. Z VAPE istnieje ryzyko, że nieoryginalny regulator się spali — alternator daje większy prąd i wyższą częstotliwość od typowych alternatorów stosowanych w motocyklach....
Regulator napięcia od motocykla, tzw. „dwufazowy” do alternatora jednofazowego z uzwojeniem bezmasowym. Ewentualnie regulator trójfazowy.
Kolega zza granicy będący przejazdem w Wawie stwierdził pad alternatora w motocyklu - pęknięty drut. Według serwisówki potrzeba podwójnie emaliowanego drutu o przekroju 1mm. Czy ktoś z forumowiczów orientuje się, gdzie można taki nabyć na metry w Warszawie lub bliskich okolicach? Ewentualnie - może jakiś sprawdzony warsztat, gdzie mu to od ręki przezwoją?...
Witam Mam taki alternator w motocyklu: http://yamaha.xt.pl/imgshow.php?eid=&tid... Wychodzą z niego tylko dwa kable! Napięcie na nich to od 40 do 70 kilku V, może więcej, ale racze jw normie. Problem jest z dostaniem odpowiedniego regulatora do tej konstrukcji. Więc pytanie, czy da radę wyprostować prąd, potem ustabilizować go do 12V? Motocykl nie posiada...
Czy zastanawiałeś się na montażem samochodowego alternatora?
Opisz ten alternator. Jak wygląda magneśnica (magnesy stałe, czy elektro?) jak wyglądają cewki?Najlepiej by było gdybyś dał jakieś fotki. Sam prostownik może nie wystarczyć. Napięcie może sięgać setki V. Kiedyś próbowałem obciążyć alternator w motocyklu, w którym padł regulator na tyrystorach. Po kilku żarówkach, dałem sobie spokój. Przy 10000 obr....
motocyklach wydajność alternatora 30-80A, aku jakie jest malutkie 8-14Ah. I tylko stosuje AGM i tylko raz trafił się trefny. A moje motocykle mają systemy ładowania proste-prymitywne. Jechaliśmy dłuższą trasę na moto i koledze AQ żel się zagotował (i spuchł oczywiście). Nie wiem czy reg. napięcia był winien czy przeładowanie przez długi czas nadmiernym...
To prosta prądnica, w budowie jak dynamo Pewny jesteś? Bo mi jakoś po wyszukaniu graficznym wychodziło coś w podobie prądnicy od C330, tylko gabarytowo mniejszej (prądnica prądu stałego),. Ale Koledze chyba nie muszę wyjaśniać. Druga rzecz, sprzęt z 1971r. A tu mogą być różne rzeczy. Fota tej prądnicy/alternatora/generatora wiele by wyjaśniła. + zdjęcie...
Nie lepiej było to przerobić na trójfazowy alternator, jak w typowym motocyklu? I zastosować typową aplikację regulatora napięcia stratnego wtedy.
A nadaje się to do diesla? Orientuje się ktoś czy sygnał z 'W' alternatora będzie wystarczający do działania obrotomierza? P.S. projekt super, na pewno się przyda :)
O zdjęciach raczej zapomnij. Trzeba nauczyć się czytać schematy elektryczne. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Znalezione w internecie: Szczegółowa analiza schematu okablowania fabrycznego i motocykla pokazuje: Jedna cewka z alternatora do zapłonu bezpośredniego Jedna cewka od alternatora do regulatora/odbiornika ładująca akumulator,...
Witam wszystkich i proszę o pomoc . Spalił mi się regler a o kupnie nowego mogę zapomnieć ( 600PLN ) . W związku z tym chciałem zapytać czy ktoś mógłby zaprojektować układ regulatora . Ja się na tym kompletnie nie znam . Kilka szczegółów : - motocykl KTM enduro - alternator jednofazowy samowzbudny - napięcie na zaciskach alternatora do 75V - moc alternatora...
witam problem jest tego typu; chodzi o motocykl marki Honda cx 500 custom mam bardzo słabe ładowanie z alternatora /w który nie ma szczotek/ wychodzą trzy przewody od kilunast małych cewek wzudzanych kołem magnesowym, przewody łączą sie z regulatorem i jak sądzę prostownikiem w jednym urządzeniu;; za regulatorem wychodzi prąd ok24vnapięcia zmiennego...
Dzień dobry wszystkim. Odbudowuję rzadki motocykl z (na szczęście) typowym zapłonem CDI. Robota jest na ukończeniu, niestety zawodzi zapłon. Wygląda to tak: w alternatorze motocykla (magnesy stałe w kole zamachowym, wirujące wokół 6 cewek) jedna z cewek daje napięcie ok 300-350 V, służące do ładowania kondensatorów w modułach zapłonowych. Przypomnę,...
Chyba nie zrozumiałeś - jeśli masz tam coś uszkodzone, to jaki by ci nie przysłali, to się spali. Trzeba dokładnie przemierzyć alternator i instalację elektryczną motocykla.
Jesteś pewien, że tam nie ma punktu wspólnego z masą? Nie przypadkiem dwufazowy alternator z kołem magnesowym? Schemat pojazdu masz? Szukaj schematów regulatorów stratnych i innych do motocykli z alternatorami ze stałym kołem magnesowym.
Schematy podłączenia alternatorów masz na początku działu. Przy alternatorze musisz mieć akumulator, może być od motocykla (12V) ale sprawny.
Na zasilaczu komputerowym będzie działać bez problemów. A jak motocykl ma alternator i napięcie też tętni a zapłon działa.
Coś mi to nie pasuje - nie ma regulatora a alternator daje napięcie ???
Jak odpalę skuter z kabli, to na klemach jest ~7 V prądu stałego Nie wolno w motocyklach odłączać akumulatora podczas pracy silnika! W zasadzie to regulator napięcia nie może pracować bez akumulatora. Bez niego masz takie krzaki w pomiarach. Jak podłączysz sprawny akumulator to okaże się że ładowanie jest w porządku. Alternatory trójfazowe w motocyklach...
A po co ci to w motocyklu? Co ty masz tam pozakładane, że potrzebujesz aż tyle prądu? A z tego, co wiem, to alternatory tego typu są nadal montowane w tych motocyklach. Są nawet ich japońskie wersje. Poszukaj też na motobazarach i popytaj na forach o tego typu sprzętach.
Właśnie z powodu "rozbiedania" się napięcia jest stosowany regulator równoległy. Taką charakterystykę ma alternator z magnesami stałymi. Napiecie rośnie do 1500-2000Oobr/min a dalej ograniczenie wprowadza regulator. To znowu nie oznacza, że nie da się zbudować regulatora inaczej stratnego i zasilić nim instalację z LED. W motocyklach BMW alternator...
Może to pójście na prostotę, ale szukam tu informacji: Jaka/ z jakiego motocykla podejdzie alternator do Cezety 350 6v. Znacie może jakieś patenty na to?
Jaki rodzaj alternatora i regulatora napięcia został tam zastosowany?
ciekawe jak myślisz nawiniesz trochę grubszego drutu i będziesz miał rozrusznik? podasz tam prąd z akumulatora? ładowanego z tego samego uzwojenia? można by było adoptować jakiś alternator od motocykla ale nie wiadomo czy zmieści się pod pokrywą no i układ zapłonowy do modernizacji, w Junakach popularne było dodawanie alternatora od samochodu na zewnątrz...
W tym przypadku tak, ale skutery i motocykle maja alternatory z magnesem stałym a w takim przypadku regulator zwiera + do masy aż do spadku napięcia (przynajmniej tak pisało).
Mam problem padł mi regulator w motocyklu i zamiast kupować nowego może dałoby radę zmajstrować jakiś własnej roboty? Motocykl posiada alternator o mocy 230W Akumulator jest na 12V i pojemność 11Ah Jeżeli macie jakieś schematy to bardzo bym o nie prosił a jak nie to pomóżcie mi go zaprojektować
1. Jakie napięcia wytwarza prądnica/alternator w twoim motocyklu bez obciążenia, z włączonymi światłami przy średnich obrotach ? 2. Jaki cel oprócz walorów edukacyjnych ma wykonanie tego prostownika ? Czy układ ładowania w motocyklu nie zapewni naładowania akumulatora ? 3. Precyzyjnie wyregulowałeś tą łądowarkę. Założę się, że napięcie generowane przez...
Albo kolega Szy-mat nie precyzyjnie opisał temat, albo ja nie zrozumiałem. W przypadku dot. agregatu o mocy 2,4 KW, z silnikiem 2T, to albo jest to stary agregat, albo masz silnik 4T. W takich agregatach (bez AVR jak podajesz) zarówno wzbudzenie prądnicy jak i regulacja napięcia zależna jest m.in. od kondensatora (C) a nic nie wspominasz o nim. Agregaty...
Witam. Czy można załozyć cały regulator z Fiata 125p na miejsce rosyjskiego elektronicznego ? Teoretycznie nie widzę przeszkód, ale musi to być regulator (najlepiej elektroniczny) od alternatora 6-cio diodowego - takowe były stosowane w starych wersjach Fiata 125, Żuk, Nysa. Dla zobrazowania daję schemat układu ładowania z tych samochodów. http://obrazki.elektroda.pl/5511722000_1...
Historycznie rzecz biorąc, jeszcze w latach '70 w motocyklach stosowano przeróżne dziwne rozwiązania konstrukcyjne jeśli chodzi o budowę alternatora, cewek, prostowników i instalacji elektrycznej. Nawet nie stosowano regulatorów, tylko zwykłe diody prostownicze. Nie mówię tu o demoludach, które posiadały prądnice z elektromechanicznym regulatorem. Wraz...
Prostym i tanim kosztem nie bardzo tylko za cenę większego lub mniejszego skomplikowania układu. Najprościej dać kontrolkę i sygnał o przekroczeniu prędkości obrotowej. Bardziej skomplikowane, ale czy możliwe do realizacji rozwiązania to sprzęgło elektromagnetyczne połączone z czujnikiem obrotów rozłączające układ. Można by dać 2 takie sprzęgła podłączane...
Witam! Mam problem z alternatorem do motocykla. Wygląda on mniej więcej tak: http://lisciasty_pl.republika.pl/altek1.... http://lisciasty_pl.republika.pl/altek2.... Napięcie między fazami jest około 1,5-2 V, a powinno być około 60-70 V przy 5000 obrotach. Rezystancja mierzona między fazami wynosi 0,5 oma, serwisówka podaje wartość od 0,1 do 1 oma. Przebić...
Źle kombinujesz. Już od samego początku. Przede wszystkim musisz wiedzieć, czy w motocyklu występuje klasyczny alternator, czy taki z kołem magnesowym. Bo regulacja w obu przebiega na całkowicie odmiennej zasadzie i niemożliwe jest dopasowanie regulatora od jednej grupy, do drugiej. W tej chwili w motocyklach dominują te drugie. Odnalezienie tej informacji...
klakson motocykla sterownik motocykla motocykla honda
wzbudzanie mikrofonu plazma panasonic naprawa oznaczenie zmywarka siemens
Najlepszy podnośnik trapezowy na pobocze – Cartrend 10929, START 2007, Mastiff MF5515 – opinie, testy UOKiK 2025 Electrolux EWD 1697 MDW – pralka nie włącza się, brak zasilania, diagnoza filtra EMI i SMPS