wyczyść UEC z korozji elektrycznej. opis znajdziesz (prawie) wszędzie......
(at)trymer01 jak widac przewody do kondensatorow byly za dlugie (zaledwie 8cm). Po podleczeniu wszystkiego w jak najmniejszej odleglosci regulator dziala poprawnie nawet podczas ladowania :) dziekuje http://obrazki.elektroda.pl/7031576000_1... http://obrazki.elektroda.pl/3793402200_1... http://obrazki.elektroda.pl/1589089800_1...
Teoretycznie przed podlaczeniem powinno sie je zrownowazyc , jest jeszcze opcja ze jedno z ogniw w sekcji szwankuje , sprobuj przeprowadzic kilka cykli ,ladowac mozna same ogniwa ale trzeba miec zasilacz laboratoryjny maxymalne napiecie ladowania na ogniwo to 4.2V.
Wygląda to na regulator napięcia. Sprawdź jego połączenie z masą.
upewnij sie ze alternator ma dobre napiecie ladowania. optymalna wartosc to 14.4vol. jak jest mniejsza to akus moze byc niedoladowany. Dodano po 3 zalezy jakie to auto, jaki akumulator, czy np korzystarz z funkcji ktore potrzebuja duzo pradu
Ahoj Jak spojrzysz na schemat to widac ze jest po prostu cewka i generuje ac zaleznie od obrotow napiecie rosnie. Za regulatorem rosnie do 16.5V Wyglada na to ze prostownik dziala tylko regulator siadł. pozdro
Lampka Check Engine powinna zgasnac po uruchomieniu silnika, w przeciwnym wypadku sterownik silnika wykrywa blad w instalacji elektrycznej silnika. Musialbys odczytac kod bledu jaki zapisal sobie w pamieci komputer. Byc moze jest to np. czujnik temperatury i swiece moga byc zalewane. Sprawdz jeszcze napiecie ladowania na wlaczonym silniku, czesto pada...
"tam", to znaczy gdzie? Jednak gdzie by to nie bylo, to 0V na linii zasilania moze sie tylko pojawic przy fatalnym stanie instalacji. Wiadomo co autor mierzy i jak? Nic na ten temat. Zreszta napiecie ladowania 15.8V nie jest czyms niezwyklym. Moze ciut za wysokim ale... czym to mierzone, jaki stan akumulatora itd itp
Napiecie ladowania za male, powinno byc kolo 13,8V - 14,4V. Co do pompy to jesli to by byla jej wina to silnik by krecil normalnie tylko by nie palil.
Nic nie pisze o zasilaczu zawsze pojawia sie ladowarka. Owszem stabilizator pradu da lepsza stabilizacje niz rezystor ale sam stabilizator pradu nie wystarczy. Potrzebny jest stabilizator napiecia z ograniczeniem pradu wtedy prad ladowania jest staly a napiecie ladowania nie pzreladuje akumulatorkow. W praktyce ladowanie jest bardziej skomplikowane...
Nie zmieniales ostatnio ladowarki? Niektore podruby lub ladowarki do szybkiego ladowania maja wlasnie taki objaw,Lub pdla moze jakas dioda w Twojej ladowarce lub zmienilo sie napiecie ladowania.Po prostu pozycz od kogos ladowarke i sprawdz
Dzisiaj siłą rzeczy częściej spoglądałem na napięcie i widzę, że przeważnie to 13,1 do 13,4V ale bywa, ze jest nawet 15 i to, co ciekawe wyższe jest przy niskich obrotach No cóż wygląda na to, ze tak ma być... https://www.youtube.com/watch?v=BHGrNHS8... https://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic... https://club.autodoc.pl/forum/topic/napi...
Jakie powinno byc napiecie ladowania?u mnie jest 13.5v
Tak jak koledzy wczesniej pisali napiecie ladowania masz za niskie. Musi ono oscylowac w granicach 14.4 V. Nizsze napiecie ladowania sprawia, ze akumulator jest niedoladowywany! Sprawdz regulator napiecia. Jezeli masz altka Boscha to regulator masz zintegrowany ze szczotkami.
Jakie napiecie ladowania widzi sterownik a jakie jest na akumulatorze?
napiecie ladowania mam 16 V aku jest ok wymienie regulator.
Jeżeli ciagnik sam wchodzi na wyższe obroty to do sprawszenia napiecie ladowania aku. Za zestawem wskazników znajdz wtyczke CAN-u.(Wtyczka z czterema kablami ,dwa srodkowe to skrętka canu,dwa zewnętrzne to zasilanie .)Jest tam napięcie?.Bezpieczniki sprawdzone,ale jest na nich zasilanie?Na lewej wtyczce wskaznikow na pinie 23 jest masa ,a na 24 jest...
Witam.Sprawdz jakie masz napiecie ladowania, przy tych amerykanskich alternatorach gdy uszkodzi sie regulator napiecia to wszystko gra ale wskaznik temperatury pokazuje glupoty,napiecie ladowania w tym samochodzie musi byc miedzy 13.8-14.7v na wlaczonych swiatlach.
Napiecie ladowania sprawdzalem 13,43 V
musialbym stanac i zmierzyc napiecie ladowania bez wylaczania silnika. Ten pomiar wyjaśni bardzo dużo.
Tak, JACHO ma racje. Czestym objawem uszkodzenia regulatora napiecia jest wieksze napiecie ladowania na biegu jalowym przy wylaczonych odbiornikach (np. 15-15,5V). Podaj jeszcze jakie to auto (model, rok i koniecznie silnik) i jaki masz akumulator (producent, pojemnosc i ile ma wiosen :-)).
napiecie ladowania powinno wynosic ok.14,4v
A jakie jest napiecie ladowania? Nie ma zadnych problemow z pozostalym osprzeten elektrycznym?
a jakie jest napiecie ladowania,sprawdzales?
no nie wiem bo teraz mam podlaczone jedna ~ do cewki i + do aq i napiecie ladowania jat ok ale teraz chyba prostuje tylko dodatnie polowki napiecia a jak zrobic zaby prostowalo dodatnie i ujemne?? Dobra juz wszystko wyjasnione
normalne napiecie ladowania to ok 14.4V. sprawdz jescze diody w alternatorze. moze byc ktoras upalona.
a sprawdzales napiecie ladowania jest 14,4V?
W luznym tlumaczeniu " blad ladowania " jezyk wloski , sprawdz napiecie ladowania .
sprawdz mase silnika, mase samochodu i napiecie ladowania
Zmierz napiecie ladowania, czy nie masz powyzej 15V. Odlacz glosniki i sprawdz czy zgasnie Protect.
Czy ktos sprawdzal (lub wie) jakie jest prawidlowe napiecie ladowania aku. 9V NI_CD.
To co zaznaczyles to napiecie ladowania: 67, 2V i 6A Obok akumulatora jest to gniazdo ladowania, do której wchodzi ta wtyczka https://obrazki.elektroda.pl/9549075600_...
Witam, Temat zostal rozwiazany. Wiem ze nie do konca profesjonalnie ale po prostu podlaczaylem do aku na troche ladowarke od laptopa. Podladowalem do troche powyzej 6V a po tym zabiegu prostownik juz wychwycil poprawne napiecie ladowania i doladowal aku do konca :)
sprawdzic przewody aku-rozrusznik aku-alternator napiecie ladowania a masy. dokladnie przebicia ?? :)
Czy wiekszy prad wzbudzenia daje wyzsze napiecie ladowania? Tak.
max napiecie ladowania to 14,5V niezaleznie jaki aku, mysle ze najkorzystniejszy jest dwupolowkowy, pozdrawiam
napiecie ladowania zalezy od regulatora . sprawdz naciag paska alternatora
Proponował bym opcje nr 1 poniewaz,mialbys troszke wieksze napiecie ladowania i prz takim ukladzie powinno byc lepiej:)
A jak dziala taki regulator elektromechaniczny do pradnicy w Ursusie C-360. Z tego co widzialem to ma 2 cewki nawiniete grubym drutem - prawdopodobnie elektromagnesy, ale jak to dziala moze ktos wyjasni? Jest tam jakas regulacja zeby podniesc napiecie ladowania?
zanim kupisz nowy akumulator sprawdz gestosc elektrolitu w celach i napiecie ladowania alternatora.
Najlepiej podmien akumulator na sprawny, i zobacz jakie bedzie napiecie ladowania po kilku minutach pracy.
Witam wszystkich czy napiecie ladowania akumulatora ponad 15V moze byc czy regulator aut?
a ladowanie jest?sprawdzic miernikiem na akumulatorze jakie napiecie ladowania,kontrolka czasami nie pokazuje
akumulatory wytrzymuja 5 a czasami 8 lat, warto sprobowac i ladowac, max napiecie ladowania 14,5V, pozdrawiam
A na niższych obrotach, prędkościach? Ale za to na większych dziurach. No chyba, że u kolegi drogi idealne :D W Szwecji drogi sa w miarę dobre, nie zauważyłem, zeby cos sie działo na dziurach. Dzieje sie tak, tylko w tym przedziale obrotów, nie zależnie od biegu czy na jalowym Dodano po 1 Martwi mnie tez ten cykajacy stycznik pod kierownicą Tym się...
Jesli to jest Back to wymieniasz akumulator i sprawdzasz napiecie ladowania. Jesli jest ok to podłączasz komputer i do przodu.
Mam taki problem w Roomster Praktik (licznik jest taki sam jak w Fabii 2) , po odpaleniu gasną wszystkie kontrolki i obrotomierz opada na 0, zmierzylem miernikiem i dzieje sie tak jak napiecie w ukladzie przekracza 14V, napiecie ladowania po odpaleniu jest stabilne 14.4 wiec w normie(ale dla licznika o 0,4 V za dużo i gasnie). Do uzycia miernika sklonil...
Tak jak kolega napisal - ladujemy pradem a nie sztywnym napieciem. Napiecie, ktore wystepuje na zaciskach ogniwa ladowanego rosnie podczas ladowania i nie moze osiagnac wyzszej wartosci niz znamionowe napiecie ogniw. Co do pradu ladowania to bezpieczne i zalecane ladowanie powinno trwac ok. 15h pradem rownym 1/10 pojemnosci akumulatorow, czyli np. dla...
niepowinno nic mu byc napiecie ladowania w aucie jest 13,8-14,2 takze mysle ze smialo ogarnie ;] BarT
z praktyki powiem ze max napiecie ladowania nie powinno przekraczac 14,5V, nie ma znaczenia czy prostownikiem czy w samochodzie, pozdrawiam
Witaj ! Z kazdego zasilacza da rade zrobic "prostownik do ladowania akumulatorow" Zmierz jakie napiecie daje trafo to ci powiem co robic...
Witam.Zmierz napiecie ladowania akumulatora.Powinno byc okolo 14,8V.Jezeli jest okolo 17V i wiecej to masz przyczyne awarii.
Akumulator caly czas pracuje rownolegle z zasilaniem i centrala. Nazywa sie to zasilanie buforowe. W momencie zaniku napiecia nie ma przelanczania zasilania i uklad pobiera prad z akumulatora. Napiecie max ladowania dobiera sie w zaleznosci od producenta akumulatorow. Producent podaje jakie powino byc napiecie ladowania buforowe.
Witam.Warty sprawdzenia zawor EGR .Wymontowac wymyc,nagar usunac zlozyc i zamontowac.Zapewne blad bedziesz musial skasowac.Sprawdz tez napiecie ladowania alternatora.
Przed wymianakontrolka palila sie non stop, napiecie ladowania ponizej 14V. Regulator nowy to zamiennik CARGO, czy jakos tak
Najprosciej woltomierzem musisz sprawdzic napiecie ladowania i podobnie jak przedmowca prawdopodobnie padl regulator napiecia skoro pali zarowki.
Moduł nadzorczy jest fajnym rozwiązaniem teraz tylko pytanie, będę ładować i jednocześnie rozładowywać , napiecie z baterii to powiedzmy 32V i chce odłączyć zasilanie ,a napiecie ladowania 42V, i jak więcej się zuzywa to prad przejdzie bezpośrednio do silnikow przez ten moduł nadzorczy jak się wtedy on zachowa jeśli z panelu będzie szło 42V,a z baterii...
Przypuszczalnie ktos podczas regeneracji przetoczyl wirnik-czesc metalowa- i z tego powodu piszczy i ma za male napiecie ladowania.
13,55V na wlaczonym silniku - zapomnij chlopie o pradzie w samochodzie. Kolega wyzej juz pisal. Z doswiadczenia ci napisze, ze jezeli napiecie ladowania schodzi choc ciupinke ponizej 14,0V to juz moga pojawiac sie czasami problemy. Idealnie jezeli niezaleznie od obciazenia napiecie ladowania na olowianych slupkach akumulatora jest od 14,0 do 14,4V !...
hehe przypomne tylko ze napiecie ladowania w osobowce powinno wynosic 14,4v wiec wzmacniacz na pewno wytrzyma wiecej :) bo napewno jakąś tolerancje ma
witam narazie podlaczylem 6v i cos niby laduje , na wskazniku bateri pojawia sie znak blyskawicy jakie powinno byc napiecie ladowania ? pozdrawiam
dla wszystkich aut z instalacja 12V napiecie ladowania jest to samo...rozbieznosci zaleza od parametrow poszczegolnych egzemplarzy regulatorow..w okolicy 14 V
ladowanie to nie pomiar napiecia lecz pradu ladowania regulator jest po to aby napiecie ladowania nie przekroczyło 14.4V bez regulatora alternator ładował by na maxa!
Witam. Dziekuje wszystkim za pomoc i porady. A teraz mam nastepne pytanie.Co to moze byc,napiecie ladowania waha sie od 14.70-15.03?
Czy to naprawde tak problematyczne,zeby zmienic to napiecie ladowania? Prosze o wskazowki, czy zmiana zenerow na 7.5V,czy jakies inne rozwiazanie. Z gory dzieki i pozdrawiam
z tego co pamietam to ot320 na inne zlacze ladowania niz ot311, ale jak dorobisz koncowke to jej parametry typu napiecie ladowania itp. powinny raczej pasowac do 320, tak wogule to wiekszosc ladowarek na podobne parametry...
witam dostałem podobny prostownik do naprawy i ktos predzej wymienil w nim transforamtor i napiecie ladowania wynosilo 16V i uszkodzily sie kondensatory i rezystory od regulacji pradu czy ktos wie dlaczego uszkodzaja sie te kondensatory i rezystory?
Witam.. mam pytanko takie jak w temacie . Jesli nie to moze chociaz napiecie ladowania jest takie samo i mozna przerobic wtyczke jesli tak to jak z goory dziekuje i pozdrawiam
Czyli w skrocie jak pin S podepne do akumulatora to napiecie ladowania powinno byc wtedy w normie ??? ( czy w razie jego uszkodzenia moge puscic z pinu S bezposrednio do plusa akumulatora ??)
Mam pytanie . Jezeli w samochodzie ciezarowym ( 24 V ) uszkodzi sie alternator to jakie moze powstac maksymalne napiecie ladowania? chodzi mi o to czy jest to powyzej 34 V czy tez nie?
nozesz miec zbyt duze napiecie ladowania lub uzywasz zarowek kiepskich firm. istnieje tez mozliwosc zlego zamontowania lampy - luzna.
Jak na moj gust to raczej bedzie wina aku....ewentualnie sprawdz napiecie ladowania...a rozrusznik kreci szybko czy sie zacina? a swiece sie dlugo grzeja?
Witam. Panowie mam dylemat. Otoz chce zrobic kokputer samochodowy. Spalanie chwilowe, 2-3 temperatury, lcd, napiecie ladowania. Jaki avr bedzie odpowiedni? atmega8, czy jest moze cos mniejszego gabarytowo, mam attiny2313 ale on niema adc ? smd odpada. Przepraszam ze nie ma polskich znakow, pisze z telefonu.
na 95% jest wlasnie tak ,z eobie kontrolki sa polaczone razem,jednak proponuje jeszcze sprawdzic napiecie ladowania,abs i airbag sa bardzo czule na wselkie wahanianapiecia zasilajacego
To prawda z tym podbiciem napiecia, niedawno to odkrylem. W takim razie jak zmierzyc napiecie ladowania skoro mierzy sie je przewaznie z obciazeniem? Moze na zarowce ktora podlacze zamiast akumulatora...
na starym akumulatorze tez tak sie grzal wiec kupilem nowy akumulator i dalej sie grzeje a napiecie ladowania wynosi okolo 14.60
W duzej ilosci alternatorow m.in. w VW i, skoda, Seat, Audi da sie podniesc napiecie ladowania do tych 18V. Wystarczy sobie zrobic nowy reg napiecia.
sprawdz napiecie ladowania jesli jest chyba okolo 1.8V to UEM do wymiany ale tego nie jestem pewien bo juz nie pamietam ale gdzies tak czytalem , wgraj PMa zmien baterie i ladowarke Pozdrawiam
ladowanie na poziomie 8 V to wina wylacznie alternatora czy tez regulatora napiecia, nie wiem ktore wymienic na nowe i czy wymaina wogole pomoze podniesc napiecie ladowania do 14,4 V. i jeszcze pytanie laika ladowanie mierzy sie na aku czy odlaczonym aku i przewodach biegnacych do niego.
Jezeli napiecie ladowania jest prawidlowe a lampka zarzy to przyczyna sa tylko diody wzbudzenia. Lampka moze tez zarzyc w przypadku za duzego napiecia ladowania. Lampka jest podlaczona do plusa akumulatora (ogolnie) z drugiej strony do plusa wzbudzenia. Swieci wiec na skutek roznicy potencjalow miedzy tymi plusami. Elektryk samochodowy
ja tez robilem fokusa i przy uszkodzonym regulatorze urwane wyjscia napiecie ladowania bylo prawidlowe z tego co piszesz to masz uszkodzony regulator lub zle go zalozyles jakies zwarcie
Znalazles przyczyne..uszkodzenia akumulatora.Zacznij od sprawdzenia alternatora,prawdopodobnie regulator napiecia jest uszkodzony.Dopiero po tym wymien akumulator.(wykruszona masa czynna z okladzin) Sprawny regulator ogranicza napiecie ladowania w okolicach 14.2V
Doszedłem ze cos jest nie tak z napięciem. Wydaje mi sie ze abs lapie blad za niskiego napiecia zasilania <10V przez 200ms. Niby napiecie ladowania jest OK, to co pasek za luzny czy regulator szwankuje?
Mam pytanie: http://bodzioch.republika.pl/schlad.html... Czy to normalne, ze jak ustawie napiecie w niej 4.0V(bez obciazenia) podlacze akumulator i drugim potencjometrem ustawiam na poczatku natezenie 100mA. To po podlaczeniu woltomierza do baterii napiecie ladowania jest okolo 3.2V i rosnie powoli, natomiast natezenie jest 100mA i powoli spada....
Maras, malo informacji tz. czy lampka ladowania pali sie jasno tz, tak samo jak jest wlaczony zaplon czy slabiej , jesli slabiej to zespol diod do wymiany, sprawdz jeszcze napiecie ladowania bez obciazenia i z obciazeniem , daj wiadomosc,
Witam serdecznie. Podlaczylem dzisiaj akumulator pod prostownik aby go podladowac... i postanowilem zmierzyc napiecie ladowania.. miernik pokazal mi 16.12V, czy to normalne ??? natomiast na odlaczonym akumulatorze... na wyjsciu prostownika jest 13.8 V, czy to normalne ???
Przepraszam, ze odkopuje temat ale mam podobne pytanie mozna powiedziec wiec... Kupilem BC-700 i podczas ladowania akumulatorkow 2600mAh napiecie ladowania wynosilo 1.51V. Ladowarka troszke tak poladowala i zakonczyla ladowanie. Czy to aby nie za duzo?
Furiusem Dodano po 52 Napiecie ladowania po podlaczeniu miernika na stykach jest prawidlowe, jednak sam telefon na ladowarke nie reaguje.
Sprawdz regler , jakim napieciem jest ladowana Twoja instalacja elektryczna. Byc moze siadl regler i na wyzszych obrotach , jest zbyt duze napiecie ladowania , co spowodowalo uszkodzenie radia , licznika itp. Komputery w tych autach (opel) sa bardzo wrazliwe na zbyt wysokie napiecie zasilania , i byc moze tez przez to masz problemy z jazda na benzynie...
Jak zauwazyles, sa tylko 3 piny aktywne w tej baterii. Z czego: Pin1 - Plus (+) Pin2 - Vbat_temp Pin3 - Minus ( - ) Pin3 mozesz uzywac np. jako zabezpieczenie. Do tego pinu mozesz wpiac termistor, ktory wrazie problemow ( przegrzewanie sie baterii ) odlaczy zrodlo pradowe. Przy takiej pojemnosci - 1250 mAh - wlasciwy prad ladowania to 125 mA przez 10...
Płyn jest i był wymieniany. Nic nie ucieka... Dziwi mnie ze po rozgrzanym silniku po jezdzie w korkach, wspomaganie robi sie ciezki, slychac ze pracuje silnik pompy ale kreci sie kierownica jakby bylo bez wspomagania. Dodano po 3 Napiecie ladowania jest 14,1 V przy swiatlach i dmuchawie 13.9 V gdy krece kierownica spada do 12.4 V
Witam. Mam pewne zapytanie odnośnie tego zetora. Jest w nim instalacja 12v z rozruchem na 24v. Moje pytanie jest takie: ile powinno wynosic napiecie ladowania na kazdym akumulatorze jeżeli alternator podaje napiecie 14.5v? U mnie problem jest w tym ze na jednym akumulatorze jest napiecie 13,9v a na drugim 13,6v a wydawaloby sie ze powinno byc 14,5v...
jesli bateria ma pasc tzn jej elektronika to tylko kiedy dlugo pracuje a mowisz ze pracowales 5 godzin wiec najlepiej sprawdz jej napiecie! moze byc tez uklad ladowania.. ale to poznije powiem jak to sprawdzic najpierw miernik w łapki jak masz i zmierz napięcie baterii
Diody do sprawdzenia, wyjac alternator, wylutowac i sprawdzac po kolei kazda sztuke ;) Mozesz tez to sprawdzic na pracujacym silniku oscyloskopem jesli masz, awaria diody wyjdzie na monitorze. A jak laduje alternator, napiecie ladowania pod obciazeniem?
jesli bezpiecznik jest ok to zmierz napiecie ladowania na stykach baterii... jesli jest okolo 1 - 1,5 V to padl UEM ktory jest klejony i dupa zbita :) PS. rozumiem ze telefon poza tym ze nie laduje, dziala normalnie?
sprawc napiecie ladowania moze masz zjechane szczotki jest to nie mozliwe jesli co 2 lata akumulator ci pada rozejrzyj sie za akumulatorem z 2 letnia gwaracja to jak cos to na gwarancje oddasz hehe
uklad do ladowania AKUMULATOROW musi miec nw-podzespoly: -nastawny prad ladownia -w zal. od pojemnosci akumulatora -uklad wykrywajacy wzrost napiecia -od w miare stalego /w czasie ladowania / 12,6 - ma wykryc 14,7V i wylaczyc ladowarke. Z tego co napisalem to zrobilem kiedys ladowarke dla rolnika 120Ah - 10A regulowane -nastawne -z automatem odlaczania...
Odgrzeję kotleta :) Czy napiecie ladowania 12,9V przy WŁĄCZONYCH odbiornikach czyli światła dmuchawa ogrzewanie szyby radio bo wiecej nie ma co u mnie włączać :) jest ok? Jak wszystko wyłącze to napięcie skacze do około 14V czyli troche mało nie?
Tak! Jesli masz koncowki Philipsa, to duza szansa na to, o czym pisze kolega. Zmierz pobor pradu tej sluchawki albo na szybko, napiecie ladowania na pinach baterii (przy wyjetej baterii). Jesli jest PA, to nie osiagnie ono nawet 1,5V
Jesli sa szeregowo polaczone to maksymalne napiecie ladowania musi byc jakies 8,2V. Wiec najpierw musisz podniesc napiecie (przetwornica) do 8,2V i ladowac z balanserem. Jak pisal kolega wyzej. Poszukaj przetwornic step-up i poczytaj do jakiego napiecie laduje sie Twoje ogniwa. Uklad balansera dla dwoch ogniw znajdziesz na elektrodzie.
napiecie ladowania telefonu alternator napiecie ladowania napiecie ladowania spada
ducato instalacja elektryczna windows odblokowanie kuchenki gazowe
siłownik bramy przekierowanie portów
Kalibracja pralki Amica AWX712DJB - jak włączyć? Jak zwiększyć napięcie DC z 9V do 12V? Przetwornice MT3608 i XL6009