Ja widzę tylko możliwość wzbudzenia się stabilizatora. Na schemacie kondensator 200n jest daleko od stabilizatora - wiem, to schemat, ale... jak jest w rzeczywistości? Kondensatory 100-470nF bezindukcyjne powinny być zamontowane na nóżkach stabilizatora lub tuż przy nich . Np. podłączenie stabilizatora do reszty układu długimi przewodami sprzyja wzbudzeniom.
Słusznie, objawy zbyt wysokiego napięcia ładowania wskazują na regulator napięcia. Jednak jeśli to jest regulator z wejściem "sense" (dodatkowy przewód z zasilaniem po stacyjce) to koniecznie trzeba sprawdzić czy dochodzi nim napięcie. Brak napięcia na sense powoduje brak działania układu regulatora i podniesienie napięcia ładowania.
Nie zmieniales ostatnio ladowarki? Niektore podruby lub ladowarki do szybkiego ladowania maja wlasnie taki objaw,Lub pdla moze jakas dioda w Twojej ladowarce lub zmienilo sie napiecie ladowania.Po prostu pozycz od kogos ladowarke i sprawdz
Teoretycznie przed podlaczeniem powinno sie je zrownowazyc , jest jeszcze opcja ze jedno z ogniw w sekcji szwankuje , sprobuj przeprowadzic kilka cykli ,ladowac mozna same ogniwa ale trzeba miec zasilacz laboratoryjny maxymalne napiecie ladowania na ogniwo to 4.2V.
Lampka Check Engine powinna zgasnac po uruchomieniu silnika, w przeciwnym wypadku sterownik silnika wykrywa blad w instalacji elektrycznej silnika. Musialbys odczytac kod bledu jaki zapisal sobie w pamieci komputer. Byc moze jest to np. czujnik temperatury i swiece moga byc zalewane. Sprawdz jeszcze napiecie ladowania na wlaczonym silniku, czesto pada...
Nic nie pisze o zasilaczu zawsze pojawia sie ladowarka. Owszem stabilizator pradu da lepsza stabilizacje niz rezystor ale sam stabilizator pradu nie wystarczy. Potrzebny jest stabilizator napiecia z ograniczeniem pradu wtedy prad ladowania jest staly a napiecie ladowania nie pzreladuje akumulatorkow. W praktyce ladowanie jest bardziej skomplikowane...
Witam, zagadnienie proste a jednoczesnie dosc szerokie. Ogolnie potrzebujesz jakiegos sygnalu pojawiajacego sie w wykrywanym/wlaczanym urzadzeniu, ktory pojawia sie w chwili wlaczenia a zanika po jego wylaczeniu: - kompletnie nie zalezny to np. monitorowanie poboru pradu, transformatorek, pierscien indukcyjny czy spadek napiecia na rezystorze (ale tu...
Tak jak kolega napisal - ladujemy pradem a nie sztywnym napieciem. Napiecie, ktore wystepuje na zaciskach ogniwa ladowanego rosnie podczas ladowania i nie moze osiagnac wyzszej wartosci niz znamionowe napiecie ogniw. Co do pradu ladowania to bezpieczne i zalecane ladowanie powinno trwac ok. 15h pradem rownym 1/10 pojemnosci akumulatorow, czyli np. dla...
Witaj ! Z kazdego zasilacza da rade zrobic "prostownik do ladowania akumulatorow" Zmierz jakie napiecie daje trafo to ci powiem co robic...
Jak zauwazyles, sa tylko 3 piny aktywne w tej baterii. Z czego: Pin1 - Plus (+) Pin2 - Vbat_temp Pin3 - Minus ( - ) Pin3 mozesz uzywac np. jako zabezpieczenie. Do tego pinu mozesz wpiac termistor, ktory wrazie problemow ( przegrzewanie sie baterii ) odlaczy zrodlo pradowe. Przy takiej pojemnosci - 1250 mAh - wlasciwy prad ladowania to 125 mA przez 10...
Witam W capku masz + na mase wiec po 1 zamień bieguny po 2 zacisk 30 to ładowanie polaczgo przewodem przynajmniej 6 kwadrat z + na rozruszniku po 3 teraz wzbudzenie mozesz to zrobić na 2 sposoby 3.1 wtkorzystaj regulator z poldka --taka duza puszka zasil ja na 15 z + przez stacyjke tak zeby dostawala napiecie po włozeniu kluczyka drugi zacisk 67 polacz...
Napiecie ladowania 10V czarny przewod nie wiem sa to fabrycznie zalane plastikiem wiazki i musialbym caly dzień to rozcinac zeby przesledzic ten kabel.
Witam, napisales ze bateria sklada sie z 10 "paluszkow" kazdy po 1500mAh, wiec nawet jak to wszystko polaczysz szeregowo to masz 10x(3.6-4.2V) czyli 36-42V napiecia baterii aleta sama pojemnosc czyli 1500mAh, jak chcesz miec te 4400 to laczysz po 3 rownolegle ale wtedy max uzyskasz 12.6V/4500mAh. Chyba ze zle odczytalem twoje dane. Co sie tyczy ladowania...
Nie wiem jakie sa inne podzespoly tej ladowarki, ale wyglada na to ze to nie jest ladowarka od tych aku. Po prostu, ladowarka do 18v nigdy nie naladujesz acu. 24v. Jesli kontrola ladowania wytrzyma, to nawet powinienes wstawic trafo na wyzsze napiecie tj. odpowiednie do acu.
Po mniej wiecej godzinie bez ladowania napiecie spada do jakichs 12.9V. To nie jest zła wartość, natomiast z miernikiem jest coś nie tak, po odwróceniu biegunów powinien pokazać taką samą wartość tylko z odpowiednim znakiem.
Chińskie agregaty to istny totolotek i musisz ustalić jaki uklad uzwojeń ma prądnica . Typ 1 3F +N /gwiazda/ uzwojenie główne twornika z odczepami do pomiaru napiecia + uzwojenie wzbudne /niebieskie/ + uzwojenie do ladowania aku .Każde z tych uzwojeń są niezależne Typ 2 podobnie jak w pierwszym ale dwa niezależne uzwojenia 3 fazowe w gwiazdę .Reszta...
Poszukaj schematow w elektrodzie dziale np dom tam cos znajdziesz. Nominalne napiecie tych akumulatorkow to 1,2V. Przy ladowaniu pradem stalym jest dlugi czas ladowania ok 10-12h pradem 0,1C czyli w tym przypadku pradem 230mA. Ladowanie impulsowe stosuje sie do szybkiego ladowania zeby nie grzaly sie nadmiernie akumulatorki. To tylko tak pobierznie...
Jest ok ale ja bym wywalil tego LM od ukladu ladowania dasz opornik 1k od zasilania bezposrednio do baterii i uklad ladowania nie potrzebnybo nie przeladujesz akumlatorka wtedy pozatym jak akumlatory to unikaj stabilizatorów poszukaj takiego na napiecie okolo 5V mysle ze taki 4.8V spokojnie by zaislił a stabilizator przed diode
Sprawdz napiecie na baterii czy nie "skacze" Robilem raz ladowanie w tym modelu i z tego co pamietam budowa toru ladowania jest podobna jak np w k700. Obok zlacza masz tez glassa od ladowania, przyjrzyj sie mu i zobacz czy nie ma sniedzi pod nim itp. Dziwi mnie podswietlenie przycisku power bo z tego co pamietam dioda sygnalizacyjna jest na krawedzi...
Jesli ładowarka daje prąd ladowania 8A i przemnożysz to przez 9h ladowania to masz 72Ah. Wiec na oko jest ok-mimo ze nie masz calkowicie rozladowanego aku (i nigdy go do zera nie rozladujesz chyba ze padnie). Podsumowując-jesli napiecie ladowarki jest takie jak aku-spokojnie sobie ta ladowarka laduj.
Fast port podczas ladowania ladowarka korzysta z dwoch pinow. Albo oba lacza i napiecie dochodzi albo nie lacza i nie dochodzi. Predzej takie objawy moga miec zwiazek ze zlaczem kiedy ladowanie od bywa sie za pomoca kabla usb. Moze u Ciebie problem lezal w elementach wokol zlacza i przelutowanie ich podczas sciagania zlacza naprawilo problem.
Zaloz regulator 28.8V (tyle powinno byc dla aku 24V), tylko musisz wiedziec ze aby alternator uzyskal takie napiecie musi miec duzo wieksze obroty niz dla 14.4V. A jesli nie ma obawy o nadmierny prad ladowania to moze sie obejsc i bez regulatora.
1. napiecie ladowarki musi byc wyzsze niz baterii 2. napiecie ladowarki transformatorowej spada wraz z obciazeniem i jak pisze 5,7 V 355mA tzn ze pod obciazeniem 355mA ma 5,7V a bez obciazenia ma wiecej 3. napiecie ladowarki impulsowej jest raczej stale i niezalezne od poboru pradu 4. do kontroli ladownia w starych nokiach sluzy chaps w nowych uem....
A moze przekaznik - plus pod wlacznik zaplonu (stacyjka) a minus pod czujnik cisnienia oleju. Sposob najprostszy tylko ze jak ci nie trzyma cisnienia oleju i czasami kontrolka blysnie (np. bardzo male obroty) to swiatla by zgasly. Mozna by zrobic uklad ktory by podtrzymal napiecie przekaznika na 2-3 sekundy w tym czasie. Albo jeszcze mozna wlaczyc pod...
Wg mnie to regulacja pradu nie jest potrzebna w zwyklych domowych prostownikach (sluzy co najwyzej ochronie prostownika przed przeciazeniem)-wazne aby napiecie nie przekroczylo dozwolonej wartosci (troche ponad 14V) a to mozna zalatwic prostym stabilizatorem rownoleglym - i tak bedzie przy dobrze dobranym trafo bedzie on dzialal tylko pod koniec ladowania
witam nie znam tego lapt... ale spróbuje cos pomóc. jesli napiecie zasilacz podaje to musisz sprawdzic na plycie czy jest jakies napiecie moze jakies bezp smd . lub tranzystory. jesli na plycie sa podane jakies napiecia to tam wlasnie mierzyc. kazdy lap.. ma wbudowanych kilka diod( power, Ladowanie baterii,) jesli nic nie swieci tzn ze nie ma napiecia...
Nie do konca jest tak jak zrozumiales. Podstawa tego wszystkiego jest prawo Ohma, ale wytlumacze Ci to w inny sposob. Przykladowo napiecie znamionowe aku wynosi 6V i do takiego napiecia sie laduje, wiec jak mozna naladowac aku do 6V napieciem 4V? To jest tak jak przy obiedzie: naprzyklad normalnie zjadasz dwa talerze zeby sie najesc, ale pewnego razu...
bardzo podobny jest w huyndaiu Pony tylko ten ma chyba dodatkowe wyjscie wirnika do podlaczenia obrotomierza. Ten gruby bialy to wiadomo bezposrednio do akumlatora. styk L to kontrolka ladowania wpieta pomiedzy L a 12v po stacyjce styk S to prawdopodobnie napiecie odniesienia i podlacza sie typowo to do styku +12v po stacyjce Ale ostatnio mialem w rece...
Teoretycznie schemat jest poprawny ,ale czy uklad bedzie regulowal napiecie to jest bardzo watpliwe.Zastosowanie jednej diody zenera w niczym nie zmieni ukladu , a moc w zupelnosci wystarczy 1W.Grzanie tyrystora bedzie zalezalo od pradu ladowania , im wiekszy prad ,wydzielalo sie bedzie wiecej ciepla .Osobiscie wstawil bym opornik szeregowy do bramki...
mam już hamulec tarczowy od skutera nówka 120zl z wysyłką wiec przyjmuje takie rozwiązanie zwarcie 3 faz za dużo kabli na gondoli odłączanie stanowiło by prawdopodobnie częstszą obsługę nie wypowiadam się głębiej bo nie testowałem jedynie filmiki na youtube ostatecznie z tego co posiadam to liniowy silownik na 24 v na 12 tez ciągnie a do manetki hamulca...
Nie dokonca rozumiem oco chodzi Ci z ta ladowarka i zabezpieczeniem oraz optotriakiem . Proponuje Ci do calego ukladu zastosowac nie licznik (choc tez mozna by bylo) ale przezutnik typu JK , np. CD 4027 , jest to tak jak chciales CMOS , musisz go tak polaczyc aby zrobic z niego przerzutnik typu T a wiec uklad ktory po podaniu jednego impulsyu na wejscie...
Ogniwa (nie baterie!) litowo-jonowe polaczone ze soba laduja sie NIEZALEZNIE - odpowiada za to uklad kontroli ladowania wbudowany w ogniwo (trzeci styk) To o czym piszesz kolego slvestr, dotyczy ogniw Ni-Cd. A skoro napisano ze napiecie wynosi 3.7V, to jest to ewidentnie ogniwo Li-ion. Jedyne sensowne wyjscie to rozkrecic urzadzenie i dobrac ogniwo...
Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa, nie znam parametrów tego pakiety, tylko wiem że to 3,7v 5500mAh. Czy prąd ładowania 1A nie będzie zbyt duży? No i napięcie zakończonego ładowania 4,2v a pakiet ma 3,7? 4.2V to malsymalne napiecie dla ogniwa 1S, natomiast 3.7V to nominalne... Natomiast prad ladowania w tym module mozna ustawic rezystorem (przynajmniej...
No napiecie i prad tak. Ale lepiej pradu bez baterii nie sprawdzaj ;) Przyloz przewody miernika do 1 i 4 pinu baterii - sprawdz ile ma bateria. Nastepna sprawa, powiedz czy naklejka na ekranie ( koleczko ) jest czerwonawa czy biala? To samo z najlejka przy porcie ladowania ( zagladnij do srodka, powinienes miec malutki przeswit bialego paska ). Jezeli...
przy tych wartosciach rezystorow to wcale sie nie dziwie ze ci sie mosfet pali :) Przy napieciu 150V za duze napiecie dostaje bramka i jest bum. A przy napieciu 12V bramka dostaje za male napiecie i mosfet nie nasyci sie. Rownolegle do R1 musisz dac zenerke 12V anoda do bramki. R4, R5 w zasadzie nie sa potrzebne ale mozna dac np. 1kom. R3 dalbym 100k...
Witam. Przekaznik pisalem wczesniej dowolny na napiecie 12V- ja uzywalem od samochodu np.od poloneza.Przy kupnie przekaznika osoba skladajaca ten uklad powinna powiedziec sprzedajacemu do czego jej jest potrzebny taki przekaznik,i sprzedajacy doradzi,nie mam katalogu w glowie :( To prawda 78L12 nie bedzie dzialal prawidlowo,ale bedzie dzialal,zostal...
(at)Venom069 poczytaj temat : Najważniejsze jest to żeby bateria się podładowała do tego min. Nie trzeba chyba robić całego testu Diagnostycznego. Zatrzymujesz test i wskazujesz na samą Baterie i będziesz miał komunikat, czy bateria przeszła pozytywnie to bedzie odpowieni komunikat. (at)Venom069 Sprawdź "F12 "diagnostycznie i zobacz jak przejdą test...
Jasne, ze jest taka mozliwosc. 89C2051 posiada komparator napiecia do ktorego mozna dolaczyc fotorezystor. Status komparatora odczytuje sie programowo. U mnie to dziala OK, a nawet zrobilem dla tego procka pomiar aktualnej wartosci natezenia oswietlenia na tym komparatorze i ukladzie RC, gdzie R jest fotorezystorem. Na wejsciu (-) dalem napiecie odniesienia...
Na moje oko to jest uklad z dodatkowym napieciem podazajacym za napieciem wyjsciowym. W takim ukladzie mosfety nie pracuja jako klucze tylko jako elementy regulacyjne i wymagaja umieszczenia na radiatorze. Bardzo wazne jest w takim ukladzie dobranie napiecia zasilania ktoro jest wyzsze o napiecie nasycenia od napiecia wyjsciowego. Tu by sie przydala...
Czyli dla C=40mF nap. dla dużego prądu będzie 29-31 V. Zeby wyrownac do 24V wystarczy stabilizator np. ten LM350 , dobrze to zrozumiałem? Napiecie maksymalne 29-31 V nie tyle zalezy od pojemnosci C za mostkiem co od rezystancji uzwojenia wtornego zastosowanego transformatora i jego wydajnosci pradowej. Zwiekszenie C do 40mF jest uzasadnione z dwoch...
No to może zacznij od podstawowej funkcjonalności, którą sobie dalej rozszerzysz. Poniżej wklejam program, który testowałem u siebie i działa bez zarzutu - jest to tylko sterowanie opóźnionym wyłączeniem świateł dziennych. Teraz w pętli głównej dołóż sobie kolejne warunki zgodnie z tym, czego oczekujesz. Drobne kroki zawsze doprowadzą do celu, tylko...
Witam Zmontuj sobie nawet takie najprostsze na MOSFET źródełko prądowe- schematy znajdziesz na elektrodzie. Podłącz je do swej ładowarki a wyjscie do akumulatorka. Ustaw potencjometrem prad na wyjściu żródełka na wartość 1,2 A( w szereg z źródełkiem włącz amperomierz) i wsjo.Na akumulatorku odłoży sie pożądane napięcie pod wpływem przepływu pradu ładujacego....
Witam , pozdrawiam . Prosta i skuteczna :?: . No coz polecam Mercedesa "600" za 20 zlotych . Ale by zrobic prosta ladowarke - wersja "taka sobie" ;-) ( nie wiem czy skuteczna ) potrzebujesz : - Transformator - Prostownik - Kondensatorki elektrolityczne - Oporniki ograniczajace prad ladowania - Diody LED sygnalizujace czy akumulatorek jest jeszcze ladowany...
"tam", to znaczy gdzie? Jednak gdzie by to nie bylo, to 0V na linii zasilania moze sie tylko pojawic przy fatalnym stanie instalacji. Wiadomo co autor mierzy i jak? Nic na ten temat. Zreszta napiecie ladowania 15.8V nie jest czyms niezwyklym. Moze ciut za wysokim ale... czym to mierzone, jaki stan akumulatora itd itp
Czy wogule da sie ladowac baterie lithium 3v c22032, Witam, tego typu baterie litowe, które charakteryzują się: - napięciem nominalnym 3.0V - bardzo małą utratą ładunku w czasie, - długim czasem składowania i pracy (do 12 i więcej lat). NIE należy próbować ponownie ładować, ponieważ precesy chemiczne zachodzące przy rozładowaniu tego typu baterii są...
uklad do ladowania AKUMULATOROW musi miec nw-podzespoly: -nastawny prad ladownia -w zal. od pojemnosci akumulatora -uklad wykrywajacy wzrost napiecia -od w miare stalego /w czasie ladowania / 12,6 - ma wykryc 14,7V i wylaczyc ladowarke. Z tego co napisalem to zrobilem kiedys ladowarke dla rolnika 120Ah - 10A regulowane -nastawne -z automatem odlaczania...
odnoscnie reseta i wszystkich innych wejsc to niedobrze jest jesli wejscie nie jest doniczego podlaczone (tak jest ze wszystkimi wejsciami - mikrokontroler musi ustalic jaki jest tam stan 0 czy 1, - niema stanow posrednich), ten reset musisz podlacczyc pod vcc (przez kondensator do plusa). Po kazdorazowym podlaczeniu zasilania mikrokontroler potrzebuje...
Mam taki problem w Roomster Praktik (licznik jest taki sam jak w Fabii 2) , po odpaleniu gasną wszystkie kontrolki i obrotomierz opada na 0, zmierzylem miernikiem i dzieje sie tak jak napiecie w ukladzie przekracza 14V, napiecie ladowania po odpaleniu jest stabilne 14.4 wiec w normie(ale dla licznika o 0,4 V za dużo i gasnie). Do uzycia miernika sklonil...
Witam Zaczalem plywac po chorwacji i mam trudnosc. Silnik yamaha 50 ps 1990rok 2 suw. Mam problem z napieciem ladowania podczas pracy. Idzie az do 16,5V! Jest w ukladzie prostownik( i chyba regulator) Stanley DE4204 ale nie umiem stwierdzic czy to jego sprawka. zalaczam link . [url=https://www.dropbox.com/sh/b4ique2r...
A na niższych obrotach, prędkościach? Ale za to na większych dziurach. No chyba, że u kolegi drogi idealne :D W Szwecji drogi sa w miarę dobre, nie zauważyłem, zeby cos sie działo na dziurach. Dzieje sie tak, tylko w tym przedziale obrotów, nie zależnie od biegu czy na jalowym Dodano po 1 Martwi mnie tez ten cykajacy stycznik pod kierownicą Tym się...
alternator napiecie ladowania napiecie ladowania telefonu napiecie ladowania spada
wabco volvo amplifier 1000w excel usuwać wiersz
miernik instalacji elektrycznych układ gasikowy
Dźwięk "pip" w telefonie stacjonarnym Orange - problem z połączeniami Warszawa – warsztaty adaptacji lamp USA-EU, serwisy elektroniki, sklepy elektroniczne