Moja sugestia jest taka: Najpierw sprawdz zasilanie alternatora (ten gruby kabel przykrecony do niego sruba 6mm). jesli na nim bedzie wystepowało napiecie rowne napieciu akumulatora to pozostaje do sprawdzenia stojan alternatora (to buczenie i wycie moze wskazywac ze dostał on przebicia miedzyzwojowego a to kwalifikujemgo na złom).po wyjeciu stojanu...
Mialem podobny problem, wina byl walniety stojan na alternatorze, napiecie spadalo ponizej 12V i takie podawalo na komputer. Miernik cegowy tez pokazal bardzo niski prad ladowania.
Czasami jak dioda prostownicza lub uzwojenie stojana ulegnie uszkodzeniu to sa takie objawy.Brak jest jednej fazy(alternator jest trojfazowa pradnica)i napiecie jest pulsujace.
Wyjscie ,,W'' w alternatorze jest podłaczone do jednego z trzech uzwojen stojana,(przed diodą postownika).Jest na nim napiecie przemienne.Wyjscie D+ jest podłączone do diod prostujących z trzech uzwojen stojana.Sam sobie odpowiedz czy trzykrotnie wiekszy prąd jest w stanie coś.uszkodzic. 407b jak dobrze pamietam idzie do licznika motogodzin i z tamtąd...
to nie jest szczotka tylko zacisk na tym alternatorze przy tych zaciskach mogą być oznaczenia "w" i "t" jes tam również śruba 6mm jeżeli wskaźnikiem ładowania jest amperomierz to jeden zacisk jest wolny bo to środek gwiazdy uzwojen stojana alternatora sprawdz czy na śrubie(30) jest napiecie akumulatora później podaj z tej śruby napięcie na jeden z tych...
pewnie nie bez powodu ten przewód jest ekranowany Ten "ekranowy" najprawdopodobniej był od czegoś zupełnie innego. Alternator wymieniony na nowy, napiecie na zacisku W po uruchomieniu silnika i dodaniu gazu 7-7.5Vac, Bo tyle ma być. Obrotomierz zlicza tak naprawdę częstotliwość - zacisk "W", to wyprowadzenie prądu zmiennego jednej z faz stojana. Z...
Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez tego napięcia 24V na pinie wzbudzenia wirnik ma tylko tzw. magnetyzm szczątkowy który po przekroczeniu 1500rpm...
wienik wytwarza stałe pole magnetyczne, obracając się linie tego pola przecinają uzwojenie stojana w którym indukuje sie zmienne napiecie, wyprostowane przez diody trafia do instalacji samochodu tyle z teorii
W każdej ciężarówce układ ładowania działa podobnie, dlatego pozwolę sobie zacytować słowa kolegi krisbrum . Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez...
Oczywiście że możesz z alternatora dostać 220V, ale czy zdajesz sobie sprawę że nie jest to takie proste. 1. Przewinięcie stojana i wirnika na napięcie 220V 2. Wymiana diód na takie które wytrzymają w/w napiecie. 3. Zbudowanie odpowiedniego regulatora napięcia , chyba że obroty i obciążenie bedzie stałe, wtedy regulator napiecia jest prosty. Poza tym...
Jeśli z masą okaże się że jest ok - to z tego co opowiadasz może być regulatora napięcia wina. A skoro tak napiecie skacze to może być też zwarcie jednej fazy uzwojenia stojana do masy--- objaw może taki właśnie być. Ale stwierdzić można będzie po dokładnych pomiarach podzespołów alternatora - czyli -- uzwojenie stojana na przebicie do masy, wszystkie...
Grubosc mogego stojana a jego.... po 2 jest to pokaz inteligencji amerykanina,,czyli napęd wiertarka ( wiertrki srednio maja 2500RPM ) Ja tez moge pokazać znacznie wiecej z takim napędem ( tylko co na to powiedza uzwojenia ? ) Jakie jest napiecie w USA ? 110V a on na swoich filmikach pokazuje ponad 290V ( bez obciazenia) czyli ile przeciąża motor 3...
:arrow: Zbigniew- pisałem że pasek jest wymieniony i naciagniety. przy zwarciu "drugiej strony" szczotek do masy napiecie nie osiąga 18V, jest mniej wiecej tyle ile przy pracy z reglerem czyli ok 13V. co do sposobu w jaki świeci kontrolka ładowania. trudno wyczuć czy przygasa powoli- zalezy wzgledem czego patrzeć :roll:. W każdym bądz razie gdy silnik...
W dalszym ciągu jednak uważam że napięcie 20V nie pojawi się przy odłączeniu akumulatora, Tu nie chodzi o to że się pojawi a o to że w pewnych okolicznościach może się pojawić. Najbardziej sprzyjające to rozładowany ale sprawny aku, powolny regulator napięcia i odłączenie aku tuż po starcie silnika. Z tego powodu odradza się odłączanie kabli rozruchowych...
przeprowadzilem przed chwila proste doswiadczenie - sprawdzilem po rozebraniu alternatora jakie pole magnetyczne na oko wytwarza wirnik i stojan zrobilem to podlaczajac napiecie stale i przystawiajac magnesy co sie okazalo ze wirnik ma cewke ustawiana prostopadle do statora ale pazury idealnie rozprowadzaja to pole tak jakby bylo 12 osobnych biegunow...
Witam posiadam fiacika włoskiego 125p z '71r wystąpił 2 razy problem uszkadzających się diod w alternatorze :( nie wiem co moze być przyczyną ostatnio gdy spaliła sie dioda na jednej z faz spaliło sie takze uzwojenie stojana . Wymieniłem uzwojenie i diody na nowe ale po paru miesiącach eksploatacji zauważyłem ,że coś jest znowu nie tak z ładowaniem...
Regulator, mierząc napięcie w instalacji, stosownie do niego zmienia prąd wzbudzenia alternatora, czyli napiecie na jego wirniku. A mostkowi diodowemu w stojanie alternatora? Cóż, jemu wszystko jedno, zawsze prostuje te trzy fazy. :D
Bo to sa dwa rózne miejsca. Wsuwka to katody diod mostka pomocniczego, śruba to katody diod prostownika głównego. Jeżeli na wsuwce masz oczekiwane napiecie, to znaczy, że stojan "wyrabia" (mówiąc prostym językiem), zaś anomalia jest po stronie prostownika głównego.
Szafa sterownicza prostownik jako wzbudnica wirnika względem stojana tak jak w alternatorach w samochodzie z tą różnicą że samochód ma 12V stojan i wirnik i regulatory. Ciężarowe 24V wszystko. A agregat prądotwórczy prądnica trójfazowa już stojan 230V jedn faza x3 i 400V między fazowe... Wirnik 52V i 8A... To jest dla mnie kłopotliwe zbyt. Doszedłem...
Zwarcie w stojanie może być pomiędzy sąsiednimi fazami i w obrębie tej samej fazy pomiędzy kilkoma sąsiednimi zwojami. Aby zmierzyć to pierwsze, trzeba by rozlutować wspólny punkt uzwojeń. Pomiar na zwarcie między zwojowe jest trudne bez przyrządu. Jest też metoda techniczna. Można również zasilić wirnik przez transformator zmiennym prądem np 3A i mierzyć...
Wtedy miałem ponad 21-25 chyba nie pamiętam. 3x mniej drutu w żłobku teraz i 3x mniejsze napięcie, tyle że natężenie ładne teraz Dodano po 1 Domowie teraz 40x20x5 i dam podwójnie. Te co teraz mam dam pod spód, a te nowe na nie położę. Tak jak bym pogrubić je poprostu. Dodano po 1 Myślisz że pogrubienie magnesu x2 i odrobinkę poszerzenie na szerokość...
panowie potrzebuję pomocy. Zdobyłem regulator napięcia z poloneza, ale coś jest z nim nie tak, bo gdy podłączyłem go to napięcie przepuszcza takie jak dostaje, a powinno być 14.4 V no ale nie jest. zatem co może byc uszkodzone, że nie działa tak jak powinien?? poniżej foto jak to wygląda. prosze o rade. Jest to całkowicie normalne on nie jest przetwornica...
juz znalazlem przyczne (tzn. jakies 3 tyg temu). Jedynym uszkodzeniem alternatora bylo przjscie uzwojenia stojanu do obudowy - okolo 20 ohm. Czyli prawdopodobnie alternator wytwarzal napiecie i je oddawal odrazu do masy. Zostal wymieniony stojan i jest ok. Za wymiane dalem 100zl, reszta elementow byla dobrych. pozdrawiam i dziekuje za zainteresowanie...
Co Ty chcesz z tego zrobic? Alternator ma stojan uzwojony trojfazowo wiec napiecie przemienne mozna uzyskac podpinajac sie pod jego dwa dowolne wyprowadzenia, tylko problem bedzie z wydajnoscia takiego rozwiazania. Standardowo stosuje sie mostek trojfazowy, dzieki czemu wykorzystuje sie pelna moc alternatora ale na wyjsciu niestety przemiennego napiecia...
Odlutuj stojan i po kolei każdą diode sprawdz tą zarówką. Ma puszczać napiecie w jedną stronę. Nigdy nie padają wszystkie. Chyba ze akumulator odwrotnie podepniesz.
11 Maj 2009 21:38 Re: Budowa małej elektrowni wiatrowej domowym sposobem cz. 2 ----------------------------------------... Dziś doszedłem do wniosku,ze przewinąć silnik to nie to samo co go zaprojektować, różnica jest ogromna. Mam na koncie kilkadziesiąt przewiniętych silników, ale jak do tej pory była to robota...
Dziekuje bardzo i prosze o porade. Brak kontrolki ladowania oraz samego ladowania. rozebralem go na czynniki pierwsze, wszytkie diody sprawne, uzwojenia ok. Niema przebic na mase, wirnik tak samo. Napiecie pomiedzy + a kontolka ladowania obecne jednak gdy podlaczymy w to miejsce zarowke ginie
Viper , szanuję Twoją wiedzę i doświadczenie , niekiedy korzystam z niej. Miałem taki przypadek , grzał sie stojan alternatora , miał przywarcie międzyzwojowe. Na stole parę minut chodził bardzo dobrze , w silniku po 20 minutach napiecie spadało. Wymiana stajanu , bez wymiany diód, dała efekt. Masz racje ,że nieprofesjonalna moja odpowiedz , ale ja...
Do kolegi viper555.Ale wczesniej spradzałem miernikiem i na 3 wyjsciach przepuszczał a na 3 pozostałych nie.Wiec i tak był juz chyba walniety.A to ze podłaczylem sie jeszcze pod napiecie 230 v to juz swoja droga chyba?
panowie dzien dobry ,zaczeliscie na prostowniku i diodach ,skończyliscie na alternatorze ,wiec podam -alternator jest to trójfazowy generator pradu zmiennego dlatego są stosowane diody prostownicze ,a regulator napiecia sluzy do regulacji napiecia w magnesicy czyli wirniku,bo napiecie wytwarzane przez stojan jest uzależnione od pola magnetycznego wytwarzanego...
Dzięki za odpowiedź.Za co dokładnie on odpowiada?Mam problem w swoim alternatorze taki iż wytwarza za małe napięcie.ok 13,5 v .Diody ,układ prostowniczy z regulatorem oraz wirnik stojan i szczotki sprawne.Czy ten kondensator może być powodem zbyt małego napięcia?Pozdrawiam i czekam na dalsze podpowiedzi
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
Pradnica pradu stalego posiada dwa wyjscia; jedno to jest wyjscie wzbudzenia wyprowadzonym ciensza sruba, a drugie wyjscie grubsza sruba, wirnika.Podlancza sie te przewody do regulatora, a trzeci przewod wlaczony jest na stale do akumulatora, a nie do stacyjki.Dzialanie jest nastepujace, uzwojenie stojana i wirnika wlaczone jest przez styki przekaznika...
Wzbudzanie się alternatora przy wysokich obrotach może być spowodowane zmianą koła pasowego na większe.Powodem bywa regulator słabej marki.Napięcie mierzone na B+ i D+musi być takie same,inaczej uszkodzona dioda.Podmienił bym stojan może być zwarcie między zwojowe.Jaki jest stan łożysk i ich siedzeń co wpływa na szczelinę wirnika i stojana.
Czy stojan sie grzeje wiecej, nie wiem., raczej normalnie Tam jest raczej goraco, obok jest dpf. Swiece zalaczaja w tym modelu tylko jak temp spada ponizej 3 stopni. Swiece sa z tylu, nie ma dostepu, nie bede tam majstrowal jak nie trzeba. Po co mam mierzyc napiecie na wentylatorze ? Poza tym wentylator rzadko zalacza. Musialbym filowac kiedy zalacza....
Witam.Mam problem z moim małym autem jak w temacie , problem z odpalaniem.Ostatnio samochód ciężko palił.Okazało się że była kiepska bateria, wymieniłem. Nie pomogło.Napięcie na baterii było 13.2 V Alternator dawał 14.3V znakiem tego jest dobry.Wymontowałem rozrusznik ,szczotki dobre tuleje komutator i stojan ok. Przed założeniem podłączyłem na krótko...
Sprawdz jakie napięcie masz bezposrednio na alternatorze. Jezeli nic sie nie zmienia a na aku napiecie spada to sprawdz wszystkie połaczenia przewodu + od alternatora aż do aku jak również podłaczenia masy moze jest gdzies coś skorodowane. Moze byc rownież takie coś jak korozja obudowy alternatora. Nalot na aluminiowej obudowie w miejscu styku obudów...
Mam problem z napieciem ladowania w samochodzie ford focus 2.0 benzyna, napiecie zmierzone zarowno miernikiem jak i urzadzeniem diagnostycznym przez zlacze OBD wynosi ok.14,5-14,7V w stanie nie obciazonym po wlaczeniu swiatel nie zauwazam zadnego spadku napiecia, w momencie wylaczania swiatel, ogrzewania tylnej szyby napiecie wzrasta do 15,2 V nastepnie...
Warto sprawdzic: -przebicia stojan-uzwojenie -diody -łozyska na sam najprzod sciagnac altka i na hamownie zeby sprawdzic jego napiecie bez obciazenia w aucie. Powienien miec powyzej 14,2-14,4V jak ma 13,8V to znaczy ze juz na starcie ma za duze spadki czyli albo gdzies zwarcie i "przepala" kilka dziesiatych V lub na lozyskach ciezko mu sie kreci.Diody..diody
Witam Na wstępie powiem że alternator i regulator jest sprawny , testowany w warsztacie napraw alternatorów , regulator był podmieniany to samo Problemem jest to że kiedy akumulator jest naładowany to pełna wtedy napiecie jest około 15,1V , wystarczy włączyć postojówki bądz radio i napięcie jest 14.5V Fachowcy tłumaczą tym że alternator nie ma odbioru...
zacznij od tego czy do alternatora dochodzi napiecie 12v prosto z akumulatora pozniej czy jest wzbudzenie po wlaczeniu zaplonu jesli jest ok wyciagnik regulator i sprawdz czy optycznie jest ok czy szczotki nie sa za krotkie czy pokroszone jesli jest ok pomierz spadki napiecia na diodach pamietaj aby rozlutowac mostek jesli diody beda ok to prawdopodobnie...
Po kolei Podpowiedz pierwsza. Chodzi gladko, szczotki ok nigdzie nie ociera. Podpowiedz druga - akumlator ok ale napiecie po wlaczeniu silnika sie nie ruszylo Podpowiedz trzecia - stojan przyczyna? Ok ale co z tego? (sorry za obcesowosc). Jestem tzw. lejkiem w dziedzinie alternatorow i stad pytanie co mam dalej robic ? Przerzucic przez lewe ramie i...
napiecie na stojanie pomiedzy fazami mierze przy 5tys. rpm. wychodzi okolo 35V na kazdej fazie jest rowne przy 1 tys. rpm wynosi 12V i zawsze jest takie samo czy to na zimnym czy na cieplym.Opornosc na kazdej fazie wynosi 0.6ohm.Diody na regulatorze zmierzylem i kazda pokazuje 0.465 zreszta juz zakladalem dwa regulatory i nic to nie dalo.Zrobilem tez...
Witam :-) W tym miejscu chcialbym serdecznie podziekowac wszystkim za podpowiedzi. Wczoraj rozebralem alternator na czesci pierwsze, odlutowalem stojan od mostka i sprawdzilem żarówką podłączoną do prostownika. Jedna dioda w mostku nie puszczala prądu w zadna strone. Dzisiaj zaopatrzony w nowa diode (koszt 4,50zl) i dwa nowe lozyska (12zl za oba) zlozylem...
Jerry1960 ma zupełną rację z tym rozrusznikiem. Miałem mnóstwo podobnych przypadków ze starterami. Rada jak najbardziej ma sens. Jak już wyżej napisałem raczej nie szukałbym przyczyny w ładowaniu czy samym akumulatorze ze względu na twój post który przytoczyłem a który wydaje mi się najważniejszą przesłanką. Zatem, rozrusznik? Jak najbardziej. Jeśli...
Podobno da sie sprawdzić. Ja osobiscie nigdy nie próbowałem. Zawsze gdy nie byłem pewny lub szczotki nie były juz zbyt wspaniałe to poprostu wymieniałem na nowy i po problemie czy jest dobry czy nie, oczywiscie uprzednio sprawdzajac cały alternator a nie rozrusznik jak to napisałeś ( oczywiscie uznaję to za pomyłkę ) :) Oczywiście sprawdziłeś też stojan...
PS Nie wiem czy prawidłowo umieściłem post tu, teraz dopiero czytam ankiete i dochodzę do wniosku iż to chyba nie ten dział, wiec chyba pozostaje mi prosic moderatora o przeniesienie w odpowiednie miejsce. Dodano po 2 Skoro pali się kontrolka akumulatora to masz alternator uszkodzony więc nic nie wymyślisz. Jeżeli czułeś zapach spalenizny więc pewnie...
normalnie mierzyłem - omomierzem. a ile powinna wynosic rezystancja uzwojenia??? a co do przewodu który jest połączony z akumulatorem to jest pewne połaczenie, ale zastanawie mnie to czy nie powinno byc juz przed prostownikiem napiecie zmienne? wyadaje mi sie że tak, a raczej jestm przekonany, może się mylę. Wiem jednak że żadnego napiecia miernik nie...
czesc podrawiam . mam problem z ladowaniem a przynajmniej tak mi sie wydaje mierzylem ladowanie i mam 13 ,57 volta jak zalacze swiatla to spada do 13,5 a jak zalacze wszystko co sie da to spada do 13,45 to troche mal biorac pod uwage ze na alternatorze pisze 14 v to tyle powinno byc . zaznacze ze zalorzylem inny alternator i sytuacja jest identyczna...
Mam jeszcze takie pytanie , z tego co wiem to silniki z magnesami stałymi maja wieksza sprawnosc ,niz silniki ze stojanem elektromagnetycznym ,ale chodzi mi o to czy jesli silnik z magnesem stalym bedzie takiej samej wielkosci co silnik z stojanem elktromagnetycznym to czy ich moc bedzie porownywalna? A z tymi pradami macie racie bo przeciez prad wirowy...
Posiadam silnik 2kw pierscieniowy chce go przerobić na pradnicę samowzbudną do małej elektrowni wiatrowej. Silnik w orginale miał 960 obr/min, i stojan nawiniety na napiecie 220/400v . wyżuciłem uzwojenie wirnika na którym jest 36 żłobków i nawinołem od nowa na wirnik dwa uzwojenia po 250 zw drutem fi 0,8 na jedna i druga połowę, cewki połączyłem szeregowo...
Kolego nie jestem lewy w tym i znam się trochę na mechanice ale bez konkretnych wartości pomiarowych jakie są w instrukcji skutera przeważnie,której nie mam ,w sieci też nie ma, nie jestem w stanie określić czy są prawidłowe, nie jestem wróżką a w sieci różnie piszą. Jeśli jesteś taki dobry i znasz wartości to powiedz czy są prawidłowe bo może modul...
Część mechaniczna wygląda mniej więcej tak: do wirnika przykręcona jest poprzez tuleje dystansową przesłona. Ma ona kształt mniej więcej jak nakrętka słoika. Przesłona jes na połowie okręgu wycięta co przy obrocie przez 180 stopni mamy okienko. Czujniki są przylutowane tak że na przeciw nich znajduje się nieruchomy magnes. Przesłona przechodząc pomiędzy...
napiecie stojana napiecie alternator alternator zwarcie stojana
uszczelka filtra demontaż zderzaka przód wentylator chlodnicy obroty
mikrokomputer cobra1 mikrokomputer cobra1
MOSFET jako zabezpieczenie prądowe w wkrętarce akumulatorowej Peugeot 206 1.4 benzyna - zbyt bogata mieszanka paliwa