Moja sugestia jest taka: Najpierw sprawdz zasilanie alternatora (ten gruby kabel przykrecony do niego sruba 6mm). jesli na nim bedzie wystepowało napiecie rowne napieciu akumulatora to pozostaje do sprawdzenia stojan alternatora (to buczenie i wycie moze wskazywac ze dostał on przebicia miedzyzwojowego a to kwalifikujemgo na złom).po wyjeciu stojanu...
Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez tego napięcia 24V na pinie wzbudzenia wirnik ma tylko tzw. magnetyzm szczątkowy który po przekroczeniu 1500rpm...
W każdej ciężarówce układ ładowania działa podobnie, dlatego pozwolę sobie zacytować słowa kolegi krisbrum . Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez...
W dalszym ciągu jednak uważam że napięcie 20V nie pojawi się przy odłączeniu akumulatora, Tu nie chodzi o to że się pojawi a o to że w pewnych okolicznościach może się pojawić. Najbardziej sprzyjające to rozładowany ale sprawny aku, powolny regulator napięcia i odłączenie aku tuż po starcie silnika. Z tego powodu odradza się odłączanie kabli rozruchowych...
Grubosc mogego stojana a jego.... po 2 jest to pokaz inteligencji amerykanina,,czyli napęd wiertarka ( wiertrki srednio maja 2500RPM ) Ja tez moge pokazać znacznie wiecej z takim napędem ( tylko co na to powiedza uzwojenia ? ) Jakie jest napiecie w USA ? 110V a on na swoich filmikach pokazuje ponad 290V ( bez obciazenia) czyli ile przeciąża motor 3...
Witam chce zbudować sobie stanowisko do kontroli rozrusznika i alternatora a dokładniej każdego jej elementu. 1. Do badania stojanu i wirnika na razie mam induktorowy miernik izolacji ale to chyba za mało . Kiedyś widziałem u elektryka przyrząd ktróry sie składał z żarówki i jakiegoś brzęczyka i sprawdzał tym wirnik i stojan . Jakby ktoś wiedział o...
:arrow: Zbigniew- pisałem że pasek jest wymieniony i naciagniety. przy zwarciu "drugiej strony" szczotek do masy napiecie nie osiąga 18V, jest mniej wiecej tyle ile przy pracy z reglerem czyli ok 13V. co do sposobu w jaki świeci kontrolka ładowania. trudno wyczuć czy przygasa powoli- zalezy wzgledem czego patrzeć :roll:. W każdym bądz razie gdy silnik...
panowie potrzebuję pomocy. Zdobyłem regulator napięcia z poloneza, ale coś jest z nim nie tak, bo gdy podłączyłem go to napięcie przepuszcza takie jak dostaje, a powinno być 14.4 V no ale nie jest. zatem co może byc uszkodzone, że nie działa tak jak powinien?? poniżej foto jak to wygląda. prosze o rade. Jest to całkowicie normalne on nie jest przetwornica...
Mialem podobny problem, wina byl walniety stojan na alternatorze, napiecie spadalo ponizej 12V i takie podawalo na komputer. Miernik cegowy tez pokazal bardzo niski prad ladowania.
Bo to sa dwa rózne miejsca. Wsuwka to katody diod mostka pomocniczego, śruba to katody diod prostownika głównego. Jeżeli na wsuwce masz oczekiwane napiecie, to znaczy, że stojan "wyrabia" (mówiąc prostym językiem), zaś anomalia jest po stronie prostownika głównego.
pewnie nie bez powodu ten przewód jest ekranowany Ten "ekranowy" najprawdopodobniej był od czegoś zupełnie innego. Alternator wymieniony na nowy, napiecie na zacisku W po uruchomieniu silnika i dodaniu gazu 7-7.5Vac, Bo tyle ma być. Obrotomierz zlicza tak naprawdę częstotliwość - zacisk "W", to wyprowadzenie prądu zmiennego jednej z faz stojana. Z...
Regulator, mierząc napięcie w instalacji, stosownie do niego zmienia prąd wzbudzenia alternatora, czyli napiecie na jego wirniku. A mostkowi diodowemu w stojanie alternatora? Cóż, jemu wszystko jedno, zawsze prostuje te trzy fazy. :D
Czasami jak dioda prostownicza lub uzwojenie stojana ulegnie uszkodzeniu to sa takie objawy.Brak jest jednej fazy(alternator jest trojfazowa pradnica)i napiecie jest pulsujace.
Wtedy miałem ponad 21-25 chyba nie pamiętam. 3x mniej drutu w żłobku teraz i 3x mniejsze napięcie, tyle że natężenie ładne teraz Dodano po 1 Domowie teraz 40x20x5 i dam podwójnie. Te co teraz mam dam pod spód, a te nowe na nie położę. Tak jak bym pogrubić je poprostu. Dodano po 1 Myślisz że pogrubienie magnesu x2 i odrobinkę poszerzenie na szerokość...
Odlutuj stojan i po kolei każdą diode sprawdz tą zarówką. Ma puszczać napiecie w jedną stronę. Nigdy nie padają wszystkie. Chyba ze akumulator odwrotnie podepniesz.
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
juz znalazlem przyczne (tzn. jakies 3 tyg temu). Jedynym uszkodzeniem alternatora bylo przjscie uzwojenia stojanu do obudowy - okolo 20 ohm. Czyli prawdopodobnie alternator wytwarzal napiecie i je oddawal odrazu do masy. Zostal wymieniony stojan i jest ok. Za wymiane dalem 100zl, reszta elementow byla dobrych. pozdrawiam i dziekuje za zainteresowanie...
to nie jest szczotka tylko zacisk na tym alternatorze przy tych zaciskach mogą być oznaczenia "w" i "t" jes tam również śruba 6mm jeżeli wskaźnikiem ładowania jest amperomierz to jeden zacisk jest wolny bo to środek gwiazdy uzwojen stojana alternatora sprawdz czy na śrubie(30) jest napiecie akumulatora później podaj z tej śruby napięcie na jeden z tych...
Wyjscie ,,W'' w alternatorze jest podłaczone do jednego z trzech uzwojen stojana,(przed diodą postownika).Jest na nim napiecie przemienne.Wyjscie D+ jest podłączone do diod prostujących z trzech uzwojen stojana.Sam sobie odpowiedz czy trzykrotnie wiekszy prąd jest w stanie coś.uszkodzic. 407b jak dobrze pamietam idzie do licznika motogodzin i z tamtąd...
wienik wytwarza stałe pole magnetyczne, obracając się linie tego pola przecinają uzwojenie stojana w którym indukuje sie zmienne napiecie, wyprostowane przez diody trafia do instalacji samochodu tyle z teorii
przeprowadzilem przed chwila proste doswiadczenie - sprawdzilem po rozebraniu alternatora jakie pole magnetyczne na oko wytwarza wirnik i stojan zrobilem to podlaczajac napiecie stale i przystawiajac magnesy co sie okazalo ze wirnik ma cewke ustawiana prostopadle do statora ale pazury idealnie rozprowadzaja to pole tak jakby bylo 12 osobnych biegunow...
Co Ty chcesz z tego zrobic? Alternator ma stojan uzwojony trojfazowo wiec napiecie przemienne mozna uzyskac podpinajac sie pod jego dwa dowolne wyprowadzenia, tylko problem bedzie z wydajnoscia takiego rozwiazania. Standardowo stosuje sie mostek trojfazowy, dzieki czemu wykorzystuje sie pelna moc alternatora ale na wyjsciu niestety przemiennego napiecia...
Oczywiście że możesz z alternatora dostać 220V, ale czy zdajesz sobie sprawę że nie jest to takie proste. 1. Przewinięcie stojana i wirnika na napięcie 220V 2. Wymiana diód na takie które wytrzymają w/w napiecie. 3. Zbudowanie odpowiedniego regulatora napięcia , chyba że obroty i obciążenie bedzie stałe, wtedy regulator napiecia jest prosty. Poza tym...
Wzbudzanie się alternatora przy wysokich obrotach może być spowodowane zmianą koła pasowego na większe.Powodem bywa regulator słabej marki.Napięcie mierzone na B+ i D+musi być takie same,inaczej uszkodzona dioda.Podmienił bym stojan może być zwarcie między zwojowe.Jaki jest stan łożysk i ich siedzeń co wpływa na szczelinę wirnika i stojana.
Dziekuje bardzo i prosze o porade. Brak kontrolki ladowania oraz samego ladowania. rozebralem go na czynniki pierwsze, wszytkie diody sprawne, uzwojenia ok. Niema przebic na mase, wirnik tak samo. Napiecie pomiedzy + a kontolka ladowania obecne jednak gdy podlaczymy w to miejsce zarowke ginie
Dzięki za odpowiedź.Za co dokładnie on odpowiada?Mam problem w swoim alternatorze taki iż wytwarza za małe napięcie.ok 13,5 v .Diody ,układ prostowniczy z regulatorem oraz wirnik stojan i szczotki sprawne.Czy ten kondensator może być powodem zbyt małego napięcia?Pozdrawiam i czekam na dalsze podpowiedzi
Do kolegi viper555.Ale wczesniej spradzałem miernikiem i na 3 wyjsciach przepuszczał a na 3 pozostałych nie.Wiec i tak był juz chyba walniety.A to ze podłaczylem sie jeszcze pod napiecie 230 v to juz swoja droga chyba?
panowie dzien dobry ,zaczeliscie na prostowniku i diodach ,skończyliscie na alternatorze ,wiec podam -alternator jest to trójfazowy generator pradu zmiennego dlatego są stosowane diody prostownicze ,a regulator napiecia sluzy do regulacji napiecia w magnesicy czyli wirniku,bo napiecie wytwarzane przez stojan jest uzależnione od pola magnetycznego wytwarzanego...
Jeśli z masą okaże się że jest ok - to z tego co opowiadasz może być regulatora napięcia wina. A skoro tak napiecie skacze to może być też zwarcie jednej fazy uzwojenia stojana do masy--- objaw może taki właśnie być. Ale stwierdzić można będzie po dokładnych pomiarach podzespołów alternatora - czyli -- uzwojenie stojana na przebicie do masy, wszystkie...
Viper , szanuję Twoją wiedzę i doświadczenie , niekiedy korzystam z niej. Miałem taki przypadek , grzał sie stojan alternatora , miał przywarcie międzyzwojowe. Na stole parę minut chodził bardzo dobrze , w silniku po 20 minutach napiecie spadało. Wymiana stajanu , bez wymiany diód, dała efekt. Masz racje ,że nieprofesjonalna moja odpowiedz , ale ja...
Szafa sterownicza prostownik jako wzbudnica wirnika względem stojana tak jak w alternatorach w samochodzie z tą różnicą że samochód ma 12V stojan i wirnik i regulatory. Ciężarowe 24V wszystko. A agregat prądotwórczy prądnica trójfazowa już stojan 230V jedn faza x3 i 400V między fazowe... Wirnik 52V i 8A... To jest dla mnie kłopotliwe zbyt. Doszedłem...
Zwarcie w stojanie może być pomiędzy sąsiednimi fazami i w obrębie tej samej fazy pomiędzy kilkoma sąsiednimi zwojami. Aby zmierzyć to pierwsze, trzeba by rozlutować wspólny punkt uzwojeń. Pomiar na zwarcie między zwojowe jest trudne bez przyrządu. Jest też metoda techniczna. Można również zasilić wirnik przez transformator zmiennym prądem np 3A i mierzyć...
Czy stojan sie grzeje wiecej, nie wiem., raczej normalnie Tam jest raczej goraco, obok jest dpf. Swiece zalaczaja w tym modelu tylko jak temp spada ponizej 3 stopni. Swiece sa z tylu, nie ma dostepu, nie bede tam majstrowal jak nie trzeba. Po co mam mierzyc napiecie na wentylatorze ? Poza tym wentylator rzadko zalacza. Musialbym filowac kiedy zalacza....
Sprawdz jakie napięcie masz bezposrednio na alternatorze. Jezeli nic sie nie zmienia a na aku napiecie spada to sprawdz wszystkie połaczenia przewodu + od alternatora aż do aku jak również podłaczenia masy moze jest gdzies coś skorodowane. Moze byc rownież takie coś jak korozja obudowy alternatora. Nalot na aluminiowej obudowie w miejscu styku obudów...
Witam posiadam fiacika włoskiego 125p z '71r wystąpił 2 razy problem uszkadzających się diod w alternatorze :( nie wiem co moze być przyczyną ostatnio gdy spaliła sie dioda na jednej z faz spaliło sie takze uzwojenie stojana . Wymieniłem uzwojenie i diody na nowe ale po paru miesiącach eksploatacji zauważyłem ,że coś jest znowu nie tak z ładowaniem...
Mam problem z napieciem ladowania w samochodzie ford focus 2.0 benzyna, napiecie zmierzone zarowno miernikiem jak i urzadzeniem diagnostycznym przez zlacze OBD wynosi ok.14,5-14,7V w stanie nie obciazonym po wlaczeniu swiatel nie zauwazam zadnego spadku napiecia, w momencie wylaczania swiatel, ogrzewania tylnej szyby napiecie wzrasta do 15,2 V nastepnie...
napiecie na stojanie pomiedzy fazami mierze przy 5tys. rpm. wychodzi okolo 35V na kazdej fazie jest rowne przy 1 tys. rpm wynosi 12V i zawsze jest takie samo czy to na zimnym czy na cieplym.Opornosc na kazdej fazie wynosi 0.6ohm.Diody na regulatorze zmierzylem i kazda pokazuje 0.465 zreszta juz zakladalem dwa regulatory i nic to nie dalo.Zrobilem tez...
Witaj! Kabel o którym pisałem to ten AKUmulator.-ALternator. Zazwyczaj przy utlenieniu się przewodu z klemą zjawisko jest odwrotne.Napięcie zazwyczaj jest zaniżone a efekt taki,że akumulator jest nie doładowany.Napięcie utrzymuje się w granicach 13v. Zjawisko jakie występuje w Twoim przypadku to wygląda tak jak by w momencie wystąpienia napięcia powyżej...
Alternatorow sie nie reguluje . Kiedys regulowalo sie mechaniczne regulatory napiecia. W tej chwili zostaly one zastapione elektronicznymi ,ktore sie jedynie wymienia. Jakie napiecie ladowania wykazal pomiar? Przyczyn slabego ladowania moze byc wiele: Zaczynajac od zuzytych szczotek , uszkodzeniu regulatora ,uszkodzeniu diod prostowniczych ,moze tez...
Przeczytałem trochę i poszperałem w necie i wiem narazie tyle: Części niezbedne do zbudowania mini elektrowni: 1) Alternator - zamienia energie mechaniczna w prad (napiecie zmienne) 2) Prostownik - napięcie zmienne wytworzone w alternatorze zostaje zamienione w napięcie stałe aby można było naładować na przykład akumulator 3) Akumulator - magazyn wytworzonej...
Jeżeli się bawisz induktorem to odpiąć mostek.Napięcie przebicia diod to 32V. Induktor w tym przypadku jest zbędny,bo ten stojan mierzy się omomierzem,w zasadzie nie wiem skąd sugestia wilgoci,gdyż tam jest max 14 v i przebicie spowodowane wilgocią tam nie ma prawa wystąpić.
Według starego połączenia (alternator 6-cio diodowy),regulator napięcia zasilany jest po kluczyku .Napięcie z regulatora podawane jest na wirnik. Różnica jest wiadomo jaka(brak spadku napięcia na zasilaniu regulatora i alternatora). Pozostawienie włączonego kluczyka w piewrszej kolejności odbije się objawem rozładowania akumulatora. Drugim jest fakt...
Witam.Mam problem z moim małym autem jak w temacie , problem z odpalaniem.Ostatnio samochód ciężko palił.Okazało się że była kiepska bateria, wymieniłem. Nie pomogło.Napięcie na baterii było 13.2 V Alternator dawał 14.3V znakiem tego jest dobry.Wymontowałem rozrusznik ,szczotki dobre tuleje komutator i stojan ok. Przed założeniem podłączyłem na krótko...
Warto sprawdzic: -przebicia stojan-uzwojenie -diody -łozyska na sam najprzod sciagnac altka i na hamownie zeby sprawdzic jego napiecie bez obciazenia w aucie. Powienien miec powyzej 14,2-14,4V jak ma 13,8V to znaczy ze juz na starcie ma za duze spadki czyli albo gdzies zwarcie i "przepala" kilka dziesiatych V lub na lozyskach ciezko mu sie kreci.Diody..diody
Witam :-) W tym miejscu chcialbym serdecznie podziekowac wszystkim za podpowiedzi. Wczoraj rozebralem alternator na czesci pierwsze, odlutowalem stojan od mostka i sprawdzilem żarówką podłączoną do prostownika. Jedna dioda w mostku nie puszczala prądu w zadna strone. Dzisiaj zaopatrzony w nowa diode (koszt 4,50zl) i dwa nowe lozyska (12zl za oba) zlozylem...
zacznij od tego czy do alternatora dochodzi napiecie 12v prosto z akumulatora pozniej czy jest wzbudzenie po wlaczeniu zaplonu jesli jest ok wyciagnik regulator i sprawdz czy optycznie jest ok czy szczotki nie sa za krotkie czy pokroszone jesli jest ok pomierz spadki napiecia na diodach pamietaj aby rozlutowac mostek jesli diody beda ok to prawdopodobnie...
Witam Na wstępie powiem że alternator i regulator jest sprawny , testowany w warsztacie napraw alternatorów , regulator był podmieniany to samo Problemem jest to że kiedy akumulator jest naładowany to pełna wtedy napiecie jest około 15,1V , wystarczy włączyć postojówki bądz radio i napięcie jest 14.5V Fachowcy tłumaczą tym że alternator nie ma odbioru...
Po kolei Podpowiedz pierwsza. Chodzi gladko, szczotki ok nigdzie nie ociera. Podpowiedz druga - akumlator ok ale napiecie po wlaczeniu silnika sie nie ruszylo Podpowiedz trzecia - stojan przyczyna? Ok ale co z tego? (sorry za obcesowosc). Jestem tzw. lejkiem w dziedzinie alternatorow i stad pytanie co mam dalej robic ? Przerzucic przez lewe ramie i...
Podobno da sie sprawdzić. Ja osobiscie nigdy nie próbowałem. Zawsze gdy nie byłem pewny lub szczotki nie były juz zbyt wspaniałe to poprostu wymieniałem na nowy i po problemie czy jest dobry czy nie, oczywiscie uprzednio sprawdzajac cały alternator a nie rozrusznik jak to napisałeś ( oczywiscie uznaję to za pomyłkę ) :) Oczywiście sprawdziłeś też stojan...
PS Nie wiem czy prawidłowo umieściłem post tu, teraz dopiero czytam ankiete i dochodzę do wniosku iż to chyba nie ten dział, wiec chyba pozostaje mi prosic moderatora o przeniesienie w odpowiednie miejsce. Dodano po 2 Skoro pali się kontrolka akumulatora to masz alternator uszkodzony więc nic nie wymyślisz. Jeżeli czułeś zapach spalenizny więc pewnie...
Jerry1960 ma zupełną rację z tym rozrusznikiem. Miałem mnóstwo podobnych przypadków ze starterami. Rada jak najbardziej ma sens. Jak już wyżej napisałem raczej nie szukałbym przyczyny w ładowaniu czy samym akumulatorze ze względu na twój post który przytoczyłem a który wydaje mi się najważniejszą przesłanką. Zatem, rozrusznik? Jak najbardziej. Jeśli...
napiecie stojana napiecie stojana wirnika napiecie alternator
pralka amica blokada drzwi sprzedam stm32 karta grafiki nvidia niebieski ekran
zasilacz niestabilizowany prądu stałego ekspres simens
Antena Wizja TV: Co można oglądać? Brak sterowników do soundbara Lark - co robić?