Ile kabli miałeś w Delco? Jak go wzbudzasz na stole?
Regulatory napięcia Bosch z serii F00 załączają wzbudzenie z zacisku B+ alternatora, to jest częsty przypadek, że regulator albo nie odłącza wzbudzenia po zgaszeniu silnika, albo załącza magnesowanie wirnika samoczynnie.
Stojan, w zeszłym tygodniu 8 takich robiłem i zawsze był to stojan. Wiertarka się nie nadaje, bo gdy się alternator wzbudzi stawia duży opór.
Czy na pewno alternator to klasyczne rozwiązanie układowe alternatora 9-diodowego? Czy już nowocześniejsze rozwiązanie 6-(lub 8-) diodowe ze wzbudzeniem z akumulatora, z wyjściem na kontrolkę ładowania L (np. Bosch F00M)? Sprawdź bezpiecznik dużej mocy zabezpieczający alternator (montowany na silniku).
Witam . Wystarczy 12V/2W jak podaje kolega ,lecz prędzej zadziała wzbudzenie gdy będzie żarówka 12V/4W.Jeżeli kontrolka bardziej świeci ,ze wzrostem obrotów silnika ,to sprawdź napięcie na zacisku D+ alternatora (miejsce podłączenia kontrolki).Napięcie mniejsze od napięcia na zacisku B+ (mniej niż 12-14V)może świadczyć o uszkodzeniu diod wzbudzenia...
Trudno żeby kontrolka nie żarzyła jak różnicy dwa volty... Coś nie tak na wzbudzeniu... Pozdrawiam.
Nie w Lupo, tam tak prosto to nie idzie. hmm więc ten cienki kabel co wchodzi w kostke alternatora ma go wzbudzić.... skoro po przekręceniu stacyjki pojawia się na nim napięcie (chyba12V) to zostają spełnione warunki do wzbudzenia ładowania ???? dobrze rozumuję ??
Na wzbudzeniu 12V po podłączeniu do alternatora ginie i pojawia się jakieś śmieszne 1.5V Tak mam być, po drugie po zapaleniu i wzbudzeniu możesz cienki przewód odłączyć i wtedy patrz czy zanika ładowanie. Nie powinno. Chyba że za niskie obroty lub niewłaściwe kółko pasowe lub uszkodzony alternator.
Dokładnie od Dafa. Ale chodziło mi głównie o opis problemu z wzbudzeniem alternatora, większość alternatorów w ciężarówkach działa podobnie. W Dafie zasilanie pin L jest z VIC, a w Manie ZBR i taka jest różnica. Myślę, że jeżeli zastosuje się schemat od Mana, to kolega poradzi sobie z tym problemem. Ja mam schemat Mana. Jak pisałem - alternator działa...
dzieje się tak gdy uszkodzona jest dioda wzbudzenia a napięciem regulowanym jest napięcie na D+
Skoro nawiniesz 36 zwojów zamiast 9 otrzymasz 4-krotnie wyższe napięcie, a że zmieniasz połączenie z trójkąta w gwiazdę, to wartość napięcia mnożysz przez √3, zatem finalnie uzyskasz 6,9-krotnie wyższe napięcie przemienne niż miał oryginał (międzyfazowe, czyli to podasz na 6 diodowy mostek prostowniczy). Skoro alternator miał w nominale 100 A (dla mocy...
Witam, kiedyś sprawdzałem zasadę działania w/w regulatora i wg moich wniosków jak kolega pisze napięcie na szczotkach jest w granicach około 6-8V i prądzie około 0.2A więc powoduje słabe świecenie żarówek podłączonych do szczotek gdzie napięcie spada do około 2V po podaniu obciążenia. Jednak można było obojętnie co odłączać i regulator startował. Więc...
Deska go nie wzbudzi bo zmieniłem alternator Valeo na Bosch 120A z chłodzeniem a ten potrzebuje inne napięcie do rozruchu. Dziękuje za pomoc.
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
http://obrazki.elektroda.pl/6411148900_1... http://obrazki.elektroda.pl/6954998000_1... http://obrazki.elektroda.pl/7669432400_1... http://obrazki.elektroda.pl/9100152600_1... http://obrazki.elektroda.pl/3593719500_1... Nie wiem jak wygląda ten twój alternator w miejscu...
To niech wymieniacze nauczą się wymieniać podzespoły na dokładnie ten sam typ, a nie wg „fiesta 2012r”. Brak informacji nt. silnika i osprzętu — tutaj nic Ci nie poradzi. Może to być alternator Bosch z komunikacją LIN, albo jakieś japońskie lub amerykańskie rozwiązanie gdzie regulator napięcia tkwi w ECU. Trzeba też spojrzeć w diagnostykę...
emperatura oleju -39 stopni, i mimo, że bryka stoi na placu to wskazanie "pojazd jest w ruchu" jest na tak. Jeżeli diagnozujesz to czymkolwiek innym niż tester serwisowy, nie wierz parametrom. Miałem kilka z uszkodzonym BSI (nie napisałeś rocznika, ale w peugeocie to właśnie on odpowiadał za wzbudzenie) na ładowanie, działo się to po tym, jak ugotował...
Kontrolka ładowania się pali jak prąd płynie z akumulatora do alternatora a akumulator raczej nie ma więcej niż 12,8V. Pulsowanie było by dlatego, że brakowało by jednej z 3 faz i obrazowo przez 1/3 obrotu alternator nie wytwarzał by prądu. Uuuu, kolego, podstawy się kłaniają; prąd z akumulatora do alternatora nie płynie nigdy, to nie prądnica prądu...
"Od ok. roku 1996 Bosch zaczął stosować w swoich alternatorach regulator z zaciskiem DFM. Mierzy on napięcie wzbudzenia pomiędzy wyjściem jednego z tranzystorów, a wejściem na jedną ze szczotek. Informacja o wartości napięcia jest obrabiana przez układ scalony regulatora na falę prostokątną o zmiennym wypełnieniu i wysyłana do głównego sterownika silnika....
na wzbudzeniu 12v a na wyjściu podczas pracy od 13.5v do 14v w przybliżeniu
Witam Parę dni temu sam zgłębiałem tematykę regulatora napięcia w swojej Ibizie. Tak nagle padł - gdzie przez kilkanaście kilometrów świeciła się lampka brak ładowania a później już sama zgasła, a samochód też po kolejnych 50 km jazdy (w trasie). U mnie też był regulator F00M145225 bosch'a. Zdemontowany regulator nie dawał znaku życia. Generalnie ten...
Witam mam problem z ładowaniem w Corsa D 2008 rok 1.2 benzyna Problem polega na tym, że po odpaleniu samochodu brak ładowania. Jak przegazuje samochód ładowanie pojawia się i pięknie ładuje już cały czas 14.4V. Na alternatorze złącza DFM i L oba przewody lecą bezpośrednio do sterownika silnika, na złączu L brak napięcia wychodzącego z sterownika. Regulatory...
Andrzeju, pozwól, że sprostuję twoje informacje, bo są one niestety technicznie błędne. Regulator napięcia w alternatorze ma kluczowe znaczenie nie tylko mechaniczne (dopasowanie szczotek i mocowania), ale przede wszystkim elektryczne — zwłaszcza pod kątem prądu wzbudzenia. Alternator o wyższym prądzie ładowania (np. 120 A lub 140 A) potrzebuje regulatora...
Widzę że jest to alternator Bosch, ale nie można ze zdjęcia odczytać numeru alternatora i regulatora. Proszę podać te numery. Regulator to typu FOM...... i tam wygaszanie kontrolki jest impulsami Ps (nie ma diod wzbudzenia). Jak będzie numer alternatora to można konkretnie diagnozować. Dodano po 1 Jeśli na stole jest prawidłowe ładowanie to i w samochodzie...
Możesz przecież przezwoić chinską prądnice na niższe napięcie (grubszym, przyzwoitym drutem miedzianym) i dołozyć do niej odpowiednio większej wartości kondensator wzbudzenia, oraz spory mostek Greatza. 60-70 woltów i 30 amperów uzyskasz bez problemu. Poza tym, zobacz w TDM Electronic, piękne generatory 24 V 12 A, z wbudowanymi akumulatorami żelowymi....
Przepraszam że dokładam zapytanie w ten sposób. Golf 3 1.9 tdi alternator Bosch 120 A do alternatora przychodzą 2 przewody czerwony i niebieski. Chciałem z kolegą zmierzyć napięcie na nich, odpięliśmy niebieska kostkę która jest przymocowana do rozrusznika, pomiary wykonywaliśmy ok. 15 min. W czasie pomiaru nagle alternator przestał ładować, założyliśmy...
U mnie nie było sterowania tym zaworem ale jak odpalałem w największe mrozy to palił lekko a po chwili klekotał jak by miał zaraz strzelić z korby a jak podałem napięcie na ten zawór wszystko wracało do normy. Potem zrobiłem z przekaźnika sterowanego wzbudzeniem alternatora taki cwańcyk i wszystko było ok
Panowie, jeżeli samochód posiada instalację z jednym przewodem do wtyczki alternatora — może sugerować że alternator powinien posiadać regulator napięcia ze złączem COM (tylko jeden pin), czyli z interfejsem szeregowym (LIN). Na przewodzie utrzymuje się napięcie 6–8 V ze względu na sygnał cyfrowy. Alternator tego typu występuje w mocniejszych...
Ten alternator co jest na fotce jest produkcji Czeskiej (PAL Magneton),stosowany w pojazdach Skoda.Był stosowany w ciągnikach Zetor. Zacisk M to szczotka,tam jest doprowadzany prąd do wirnika,odpowiednik zacisku 67 Zacisk R to katody diod mostka wzbudzenia,odpowiednik zacisku 15 (lub D+ w Boschu) Ten alternator jest przystosowany do współpracy z zewnętrznym...
Wymontuj alternator z ciągnika i sprawdź na stanowisku do badania alternatorów.Wtedy będzie pewne jaka jest jego sprawność. Jeśli na ciągniku był dobrze podłączony,to żarówka kontrolki nie miała prawa się żarzyć (oczywiście przy pełnym wzbudzeniu). Żarzenie wskazuje na uszkodzenie diody w mostku prostowniczym lub uzwojenia stojana (mniej prawdopodobne)....
Szczotki na stałe z regulatorem, nie da rady. Dochodzi stały +12v, wzbudzenie i wyjście ładowania idzie to przez regulator, to nie Bosch.
Jeśli masz nowy regulator to powinieneś sprawdzić czy wirnik alternatora dostaje napięcie wzbudzenia często się zdarza, że szczotki są wysłużone i alternator nie może się wzbudzić, między jedną a drugą szczotką musi występować bardzo mały opór. Natomiast jeśli wszystko jest ok i nadal niema ładowania to prawdopodobnie przepalona jest któraś z dziewięciu...
Napotkałem na problem, alternator "regenerował" elektryk. Wymiana łożysk, ślizgów, szczotek w regulatorze. Ponoć robił pomiary chociaż nie widać w jego garażu czegokolwiek czym mógłby go "pokręcić" Alternator VW Sharan, Ford Galaxy 150A BOSCH. Cos z nim jest jednak nie tak, po podaniu napięcia na wzbudzenie zaczyna ładować 18V, czuć drżenie całego alternatora...
Kurka, problem z ładowaniem znowu powrócił. A zaczęło się od tego, że auto mi zgasło w czasie jazdy i nie odpaliło. Po odholowaniu auta do domu podłączyłem prostownik, ale za nic nie dało się naładować aku. Zdjąłem kleme - i aku się naładował. Odpalam silnik, kontrolka ładowania od razu zgasła, ale co mnie zdziwiło to to, że ładowanie pojawiło się po...
Dla akumulatora nie ma znaczenia, czy sie mu podaje napięcie tętniące (takie jest np. z alternatora), czy "gładkie". Pojemność elektryczna akumulatora działa jak kondensator o olbrzymiej pojemności (pamietaj, że kondensator o pojemnosci 1 farada =milion mikrofaradów oddaje prąd 1 ampera w czasie 1 sekundy kosztem obniżenia napiecia o 1V). Bezpieczne...
Witam. Mam alternator boscha, nie ładuje mi akumulatora , na zaciskach jest 11,96V przy większych obrotach jest to samo ale kontrolka ładowanie gaśnie. Rozebrałem dzisiaj go i sprawdziłem uzwojenie wirnika i stojana przewodzą i do obudowy nie ma przebicia, stwierdzam że jest to sprawne. Diody rozebrałem i pojedynczo sprawdziłem i przewodzą w jednym...
Witam w nowszych modelach aut napięciem ładowania steruje ecu może i w tym autobusie tak jest więc u pana elektryka altek ładuje ok ,a po podpięciu w autobusie ecu nie pozwala wzbudzić się altkowi. Niech kolega jeszcze sprawdzi napięcie na akumulatorach pomimo świecenia kontrolki ładowania.
DF (F, FLD) wejście na szczotki - sterowanie wzbudzeniem (pracą cewki wirnika) co ty chcesz tu podłączać? Terminal zewnętrzny to L (D+, 61) wyjście na kontrolkę ładowania (czasami służy dodatkowo do kontroli napięcia) albo jak wspomniałem DFM sygnał wyjściowy informujący o obciążeniu alternatora (Digital Field Monitor) (Bosch).
Lampka ma pokazywać czy alternator ładuje czy nie.Jak świeci to coś jest nie tak.Zmierz jakie jest napięcie na akumulatorze podczas ładowania- ma być ok 14.4V.Być może twój akumulator jest reanimowany tylko a nie ładowany.Prawdopodobnie padła dioda od wzbudzenia alternatora. http://obrazki.elektroda.net/83_11724819...
Witam. Problem jak w temacie. Samochód stał ok. dwa tygodnie, po odpaleniu zapaliła się kontrolka ładowania, zmierzyłem ładowanie na śrubie alternatora bez obciążenia i wynik 13,7 do 13,76v.postanowiłem wymienić regulator. Regulator firmy Bosch tak jak orginał dobrany po numerach oryginału. Po założeniu i odpaleniu samochodu całkowity brak ładowania...
Weż zasilacz regulowany do 20V,ze 3A.Przygotuj sobie żarówkę 12V 21W(taką jak w kierunkowskazie),dolutuj do niej kable.Te kable ze żarówki dołącz do szczotek regulatora.Konćówkę - zailacza dołącz do tej blaszki na regulatorze która go masuje,końcówkę + dołącz do tego styku co wspólpracuje z z tą blaszką -stykiem diod wzbudzenia aternatora.Kręć nastawą...
Witam,problem jak w temacie.Na stole probierczym ładuje jak należy ale po zamontowaniu spowrotem w samochodzie nie.Ale od początku.Na warsztacie padła diagnoza uszkodzony mostek altka,więc go wymieniono na włoską podróbę.Po ponownym montażu okazało się że dalej ładowania brak.Zaczęła się więc przepychanka pomiędzy Demontażystą a gościem który przekładał...
Witam, Chciałem zapytać czy może ktoś miał z was podobny przypadek. Mianowicie mam problem z rozładowującym się akumulatorem. Auto Passat B5 99r. 1.9tdi 90km AHH. Jakieś 3 miesiące temu miałem wymieniany alternator valeo na bosch (valeo skończył swój żywot). Przy obecnych temperaturach auto po około 2 dniach postoju nie odpala, napięcie spada poniżej...
Pacjent: VW New Beetle 2000r. 2.0 benzyna, alternator Bosch 90 A Choroba: Brak ładowania na wolnych obrotach - napięcie ok.12.7V i trzmając go na wolnych obrotach rośnie samo do ok.13.3V (po jakiś kilku minutach), minimalne zwiekszenie obrotów (ca. 900/min) - ładowanie normalne (14.35-14.4), zdjęcie nogi z gazu i sapdek na wolne obroty(ok.800/min) spadek...
Kolego, a nie uważasz, że fajnie by było napisać jaki alternator? Właśnie, to powinno być na początku, może Bosch, może Valeo, może 9 diod a może 6. A co się dzieje gdy nie ma ładowania a Ty zwiększysz obroty do np 3000-4000. Ale skoro kontrolka świeci (zakładam że jest Bosch) to raczej przewód od wzbudzenia powinien być cały (o tym przewodzie pisał...
Kiedyś gdy jeździły jeszcze Polonezy te alternatory przerabiałem na regulator Boscha (ten czarny kapelutek). Zero reklamacji.
Sprawa wygląda tak: Zadzwoniłem do serwisu gdzie kupiłem regulator, gościu odpowiedział, że wymiana regulatora bez regeneracji komutatora nic nie da i spalił się ten nowy regulator. Do alternatora nie przychodzi żaden kabel z masą(jest obok ucięty), ale sprawdziłem miernikiem masę alternator->silnik silnik -> kasta -> minus aku. Jest przejście. Do alternatora...
Witam!!! Mam pewien problem z alternatorem z zabytkowego samochodu . Alternator to Bosch o numerach 0120400554 . Alternator rozebrałem do ostatniej śrubki i odnowiłem oraz pomierzyłem 6 diodowy mostek oraz stojan i wirnik czy są sprawne wymieniłem w nim diody wzbudzenia oraz przewody na nowe. Problem polega na tym ze nie wiem jak go podłączyć aby wzbudzić...
regulator napięcia w zależności od typu alternatora BOSCH czy inny kosztuje 40 - 150 zł układ prostowniczy to gorsza sprawa ale nie stawiałbym na diody prostownicze lecz tylko na diody od "kontrolki ładowania" współpracujące z wzbudzeniem alternatora.
Być może. Zpodałem więc temat na google. Mamy taki oto link: [url=http://www.ilot.edu.pl/KONES/2000/0... jest opisany przykładowy alternator bosch kc 14v 45/70. Z tabel wynika że oddaje on 45 A przy 1850 obrotach. Na pewno nie ma tu mowy o obrotach silnika. Dalej możemy pooglądać tabelkę ładowania, gdzie widać że przy 1000 obrotów napięcie...
alternator to jakiś chińczyk bez numerów ale kupiłem używany oryginalny bosch 98A (numerów nie pamiętam) i jest dokładnie ten sam efekt, do alternatora przychodzi jeden kabel prądowy i jeden przewód sygnałowy (wzbudzenie-kontrolka)
Witam, mam problem z Iveco daily 35c13 2010 rok postanowiłem wymienić alternator auto ma zmienianą zabudowę i potrzeba więcej prądu więc kupiłem alternator od Euro 5 / 6teoretycznie taki sam wtyczka pasuje generalnie tylko dwa przewody B+i cienki na wzbudzenie niestety nie ładuje po podaniu napięcia bezpośrednio na cienki przewód kontrolka gasnie jednak...
Po odłączeniu wzbudzenia to samo? To samo w aucie z podłączonymi przewodami i to samo "na stole" po odłączeniu. A czyściłeś go w okolicach mostka ? Podaj napięcie na mostek przy odłączonych uzwojeniach i sprawdż prąd. Przy odlutowanych uzwojeniach bez zmian. dopiero jak odłączę/podważę tę blaszkę, która łączy mostek z regulatorem (b1+) to pobór prądu...
S to sense ,napięcie akumulatora, niepodłączony może ładować 14,7 14,9 V I ignition , zapłon pomaga we wzbudzeniu L lamp,kontrolka P sygnał wyjsciowy obciążenia na ECM, chyba to samo co DFM w Boschu
Komputer to Bosch 0281011943 (ISUZU) altek podpięty pod 19 i 75 pin dużej wtyki, te kompy chyba nie gniły, bynajmniej ten jest cały. Zacisk L alternatora podłączony jest do pinu 19 w ECU, wewnątrz ECU jest układ BSP742R, który ma wewnętrzny Mosfet i przywiera pin 19 do +12V, przez rezystor y o łącznej wartości 1.4kΩ. Dziwna sprawa scalak załącza...
Przeanalizowałem schemat i zasadę działania regulatora Я112Б w alternatorach z wbudowanym regulatorem. https://obrazki.elektroda.pl/2246501100_... Skomplikowali sobie układ robiąc pomiar napięcia na zacisku B+ alternatora, podczas gdy układ Boscha robi pomiar na diodach wzbudzenia (zacisk D+ napięcie zbliżone do napięcia akumulatora)....
Witam, Nie za bardzo orientuję się w elektronice, ale nikt na razie nie jest w stanie rozwiązać mojego problemu. Dokładnie chodzi o wzbudzenie alternatora dopiero po przygazowaniu do 2000 obrotów. Jakieś 5 miesięcy temu zakupiłem Octavie 1.9 TDI AGR wersja SLX. Niestety nie zauważyłem, że nie świeci się kontrolka ładowania po przekręceniu kluczyka....
Czyli 9 diodowe? Znalazłem taki schemacik i tu jest tylko 6 diód. Do 9 diodowego brakuje chyba tych trzech małych diód wzbudzenia i wyprowadzonego z nich zacisku D+ ? Jeśli dobrze się orientuje to chyba dość popularny regulator stosowany w boschowskich alternatorach w VAGach i nie tylko. https://obrazki.elektroda.pl/5857156400_...
Miałem okazje to wrzuciłem jeszcze aku pod tester z obciążeniem 100A przez 10 sek. Badanie po ok. 20min jazdy. Napięcie przez badaniem 13V (akumulator wzbudzony alternatorem), napięcie pod obciążeniem 11V (na końcu badania), napięcie po badaniu 12,4V. Badanie przy -1°C. Co daje spadek U=1,4V dla obciążenia 100A. Szacowana rezystancja wewnętrzna Rwew=U/I=1,4V/100A=0,014Ohm=...
A więc koło pasowe jest ok , wymieniałem je rok temu bo mi się przetarło i rozleciało na dwie części , pasek też był dobrze naciągnięty . Zastanawiam się czy to może mieć jakieś znaczenie że w tym samym dniu tylko wcześniej podczas grzebania przy przełączniku od świateł na zapalonym silniku zrobiło mi się małe zwarcie bo kabel + dotknął masy . No i...
Samemu sprawdziłem napięcia na pinach. Jeden pin na wtyczce miał 12V, drugi 9V (niebieski przewód L). Ten niebieski przewód odpowiada za lampkę na desce rozdzielczej i od tzw. "wzbudzenia". Nie mam pojęcia czy powinien mieć 9V. Wszędzie spotkałem się z informacją, że powinien mieć 12V. Jak połączyłem z masą ten przewód kontrolka lampki zaświeciła. Rok...
http://obrazki.elektroda.pl/1902779700_1... Jeśli ci brakuje 0,6V. Dioda sie grzeje. Jeśli chcesz więcej dajesz takie diody na wzbudzenie lub korygujesz zenerką w regulatorze. A szeregowo z akumulatorem dajesz diody prądowe na radiatorch. Zasilanie odbiorników prosto z alternatora. Proste jak zrobić 16V na odbiorniki, nie szkodząc akumulatorowi,...
Czyli potwierdziłeś moje długoletnie badania. :D Próbowalem wielu rozwiązań, ale nic nie pomagało. Sprawdzenie diód, też niewiele dawało. Bo diody działają źle tylko pod obciążeniem. Czasami to była przyczyna złego stanu akumulatora, który pobierał dużo prądu i działał jak drut oporowy, a sam się nie ładował. Czasami trzeba było zmienić cały mostek...
Jeżeli jesteś pewien swoich pomiarów i oceny jakości to po uruchomieniu włącz probówkę od plusa akumulatora a drugi koniec probówki podłącz na krótko do wyjścia diod wzbudzenia. Powinien się wzbudzić. Wyprzedzając pytanie, narysuj czytelny schemat jak włączyłeś diody. Jaki zastosowałeś regulator. 6-cio diodowy też powinien działać tylko zasilić regulator...
Witaj. Może to coś podpowie, miałem podobna usterkę w mercu przez co zgłębiłem serwis alternatora. Niestety trzeba wydłubać alternator. Sprawdź wszystkie diody - trzeba będzie rozlutować to i owo dużą lutownicą. Sprawdź wszystkie połączenia. Wszystko wskazuje na przebicie diody lub iskrzenie na połączeniach. W mercu wymieniałem wszystko po kolei bo...
Witam Szanowne Grono. Pozwolę sobie odświeżyć temat. Mam podobne objawy jak kolega bula2 (ford transit 2.2 TDCI 130KM, 2008r.): po zapaleniu na zimno brak reakcji na gaz, świecące kontrolki check engine i ładowania (mierząc napięcie faktycznie nie ładuje). Przy podpięciu do OBD2 (uniwersalne proste złącze) pokazuje wtedy obciążenie silnika 100%, pozostałe...
Mnie jak mozesz interesuje inna rzecz, ile wynosi napiecie przed i po modyfikacji na przewodzie wzbudzenia.? Po kolei- doczytałem się (wówczas), że prąd obwodu wirnika według Boscha wynosi ok. 2A, jak pisałem wyżej. Fabrycznie ten alternator miał produkować 14,4V, taki też miał oryginalny regulator. Wskutek nie wiem, powiedzmy degeneracji elementów...
regulator napięcia to podstawowy element takiego układu, bez niego możesz wszystko zniszczyć. Regulator ustawia prąd wzbudzenia alternatora a przez to napięcie pod danym obciążeniem. Większość współczesnych alternatorów( np BOSCHA) ma wbudowane regulatory, zintergowane z prostownikiem lub nie. Weż dowolny schemat elektryki samochodowej opla czy VW i...
Witam Dzięki za podpowiedz strzał w dziesiątke na to wygląda ładowanie się odnalazło i jest ok jestem w szoku napewno na to bym nie wpadł dzięki . Tylko miałbym pytanie regulator napięcia Boscha jest na pięć pinów na piątym pinie jest stałe napięcie jak podłączyć wzbudzenie do niego po prostu chciałbym alternator podłączyć tak jak na stole probierczym...
Po pierwsze. Nie wolno odlaczac alternatora od obciazenia podczas jego pracy. Taki wystepek prawi ezawsze konczy sie usterka regulatora, oraz mozka prostowniczego. Skoro elektryk stwierdzil na stole, ze wszystko jest ok, a powiedzial ze cos w aucie, to niech sprawdzi dokladnie mase ukladu elektrycznego. Jak rozumiem z kontrolka wszystko ok? W alternatorach...
mam duzo roznych zeczy na temat elektrowni wiatrowych http://blueenergy.org/NewFiles/PicturePa... Dodano po 40 Prądnica z alternatora BOSCH Pytanie: Mam alternator ile mocy mogę z niego uzyskać po przerobieniu na prądnicę? Wstęp: Często spotykam się z "magikami", którzy rzekomo uzyskują wielkie moce...
Powiem Ci ze mialem kiedys kilka przypadków ,ze wariowaly zegary -przyczyną była uszkodzona cewka zapłonowa. To już dla czarna magia, tego bym nie wziął pod uwagę nigdy ;) , czy VCDS nie pokazał by wtedy na grupę silnika? . W ub. roku zaraz po zakupie byłem nim na przeglądzie i facet zwrócił uwagę na to, że są nowe cewki zapłonowe (chyba Bosch), pogratulował,...
Podzielę się z wami moją przeróbka alternatora akurat od Isuzu Midi, bo jakieś 12 lat temu na szortach w Polsce tego nie było a diody były tam nisko-profilowe, więc od Poloneza się nie zmieściły a te, które wchodziły miały max 5A więc lipa.. Wymiana alternatora nie wchodziła w rachubę ze względu na wakupompę. U mnie poszły diody, a regulator też szwankował,...
Witam mam problem z sterownikiem jego numer to po boschu 0 261 200 495 po VW 021 906 258A problem jest taki ze po wzbudzeniu sie alternatora sterownik sie wyłącza alternator jest ok podmieniałem na inny i dalej to samo jak napięcie przekroczy 12,7 to wtedy go odłącza a jak wiadomo ładowania w aucie jest 14,2, wiem ze na pewno jest to wina sterownika...
Masz alternator Boscha, konstrukcja regulatora sprawia, że alternator jest samowzbudny, ale prąd wzbudzenia bierze z akumulatora. Wzbudzenie włącza się automatycznie po wykryciu napięcia/częstotliwości na jednej z faz uzwojenia (połączenie pod wkrętem). W moim przypadku był alternator Valeo. Nie zagłębiałem się w budowę, ale możliwe że Valeo miał jeszcze...
W istocie pierwotnie w tym rozwiązaniu stosowano najpierw mechaniczne regulatory Forda, później zaczęto stosować elektroniczne na 3 piny (sense, aku, field) a teraz stosowane są 6cio pinowe. Sposób regulacji jest raczej sprawą prozaiczną. Tak, czy tak, polega on na 'przerywaniu' napięcia wzbudzenia, inaczej niż w przypadku regulatorów mechanicznych....
W Alfie 147 jtd alternator Denso daje 14V. Teraz nie pamiętam które jeszcze, bo minęły czasy naprawiania alternatorów. Regulatory do klasycznego Boscha z lat 80-tych można było kupić na dowolne napięcie od 13,8 do 14,5. Regulator reguluje napięcie na wzbudzeniu na wirniku i takie same jest na wyjściu.
Wzbudza się regulator napięcia, w tym modelu podłączony do zacisku B+ (alternator nie ma pomocniczych diod w mostku) Standardowa usterka, tylko wymień regulator na oryginalny bosch, bo podróbki nie działają poprawnie
Witam mam klopot z Boschem 120ah Wymieniłem sprzegiełko ale nie sprawdzilem czy fizycznie bylo ladowanie wczesniej... Teraz mam klopot bo go nie ma... Kontrolka w audi sprawna, na wypietej wtyczce jest napięcie na pinie wzbudzenia a kontrolka po mostku do masy również jest sprawna. Alternator nie ładuje ale kontrolka sie nie zapala, generalnie nie zapala...
Kolego a jak u was z kasą? Pytam tez jako strażak OSP... A może jednak montaż dodatkowego alternatora 12v, na autozłomie można fajny wybrać np. 90A Boscha niedrogo, przejrzeć ew. mały serwis, dopasować mocowanie i koło pasowe, wolna bieżnia na kole pasowym silnika się pewnie znajdzie, dociągasz instalację z akumulatora motopompy, sterowanie wzbudzeniem...
Poprawiłem połączenia przewodów, wymieniłem regulator napięcia - szczotki były jak nowe, ale sam regulator najwyraźniej uszkodzony. Po tych zabiegach, ładowanie około 14V, po włączeniu wszystkich świateł 13,5V na wolnych obrotach. Podziękowania dla Was. :)
To mi się wydaje nieprawdopodobne żeby alternator generował aż takie napięcie. Nawet jakby był zwarty tranzystor w regulatorze napięcia i wzbudzanie byłoby maksymalne to akumulatory ograniczyłyby napięcie do 15-16V. Bo przy 30 V prąd ładowania znacznie przekroczyłby wydajność prądową alternatora.
Witam jakie napięcie na akumulatorze masz na uruchomionym silniku i czy to uszkodzenie było zawsze i czy wymieniałeś żarówkę (kontrolkę ) od ładowania
Zgadza się, działa z opornikiem jak i bez. Opornik przełożyłem, ale dlatego że pojawił mi się inny problem i zgłupiałem. Generalnie cały problem z alternatorem pojawił się, przez niechlujną naprawę. Fachowiec wymienił pierścień i źle zlutował uzwojenia, coś w rodzaju zimnego lutu. Z reguły zaczynał ładować po zagrzaniu, aż do całkowitej martwicy. Podsumowując...
Skończył się altek Bosch 24V 90A. Wymieniłem pierścienie, okazało się że stojan też wyzionął ducha więc kupiłem nowy; mostek, wirnik ok. Z racji znikomej długości szczotek kupiłem nowy regulator F00MA45252 jako zamiennik starego F00M145307. Teraz ciekawostka: na starym regulatorze altek zakręcony wiertarką generuje 28,4V bez żadnego problemu, na nowym...
Napięcie bezpośrednio na śrubie i obudowie alternatora 13,9V. Nadal nie wiem czy alternator jest sterowany z komputera auta taka jak w focusie lub bmw e46 3,0d po lifcie czy standardowo. Łatwo to sprawdzisz. Jeżeli altek ma tylko wzbudzenie (jeden cienki przewód do altka), to po uruchomieniu auta odepnij go. Zrób pomiary napięć i poczekaj do 5 minut....
Jak nieduże prądy, to może coś takiego; https://archiwum.allegro.pl/oferta/wojsk... Był swego czasu wysyp podobnych na tym portalu. coś takiego właśnie chcę zbudować, tylko że z przydał by się ciut większy prąd... mamy na zakładzie starą maszynę, instalacja jest na 24v i czasami potrzebuje ją doładować,...
Volkswagen Golf 8 nie jest wyszukanym supersamochodem - jest to po prostu najlepiej sprzedający się model niemieckiego producenta samochodów, który jest bardzo pojemny i w najnowszej wersji ma mnóstwo różnych bajerów. Oferuje szereg zaawansowanych funkcji systemów wspomagających kierowcę (ADAS) i stałą łączność, na przykład V2X do komunikacji z otoczeniem...
Witam, nie wiem czy to dobry dział ale mam maly problem a wiem że na tym forum znajdę pomoc. Mój problem wygląda tak, że w samochodzie Saab 9-3 było dosyć wysokie ładowanie bo okolo 14,7, więc został wymieniony regulator napięcia na nowy Bosch i przy okazji nowe sprzęgiełko. Po ponownym zamontowaniu nie świeci kontrolka od ładowania i brak ładowania....
Kolego myślę że przyczyną takiego stanu rzeczy może być luźny pasek lub powycierane powierzchnie kółka na alternatorze miałem kilka już takich przypadków -objawy były podobne jak u Ciebie,drugą przyczyną mogą być uszkodzone łożyska /zaczynają się przycinać /szczególnie na włączonych światłach i wysokich obrotach silnika , w obu przypadkach zaczyna najpierw...
Witam wszystkich. Zmagam się z nietypową przypadłością auta. Po nagrzaniu na wolnych obrotach silnika zaczyna falować obrotami w górę i w dół, od wolnych 635 do 1100 a czasem spada poniżej 600 do 550 obrotów. W tym czasie zapalone światła mijania i wentylator kabiny na 2. Normalne obciążenie moim zdaniem i nie powinno nic falować. Auto trafiło do mnie...
Panowie spokojnie już wyjaśniam. Dziadek mówił że założył altka dosyć niedawno od szwagra (ale połączenie) wcześniej była prądnica - regulator napięcia prądnicy został odłączony a ten przewód co mam na PIN wkładany (DF) to jest przewód od stacyjki (w tym układzie nie ma regulatora napięcia). Bez kluczyka nie zapali także to dosyć oczywiste tak mi się...
Witam szanowne grono. Zacznę szczegółowo od początku moich problemów. Pacjent: Laguna 2 Grandtour 1,6 16v 107km, 2001r. Około miesiąc temu zaczęły się problemy z alternatorem. Na zimnym silniku po odpaleniu ładowanie wynosiło 14,4v, jednakże gdy tylko stawałem gdzieś na chwilę (przykładowo do sklepu) i ponownie odpalałem na ciepłym silniku, alternator...
Cześć, Galant 2,5V6 z silnikiem z 2000roku. Alternator 100A Użytkowany codziennie na odcinku 25km. W aucie zainstalowane jest ogrzewanie postojowe użytkowane tak samo codziennie. Przy temp powyżej 0-10C na około 10-15 min, poniżej zera ok 25min. Od jakiegoś czasu z rana coraz gorzej kręcił rozrusznikiem, ale odpalał. Przedwoczraj sterownik webasto wyłączył...
Coś z elektryką. Co do 13,9 V jak ma kompensację temperaturową to nie jest marne tylko normalne po nagrzaniu silnika. O tej porze roku w ogóle wystarczające, w zimie wymagałby długich tras ale bilansu ujemnego nie daje, ładowanie masz. Pozostaje jakiś monitoring napięcia i nagrać podczas jazdy. Masz coś z elektryką ale co? Podmień jeszcze dla pewności...
alternator napięcie wzbudzenia wzbudzenia alternator alternator wzbudzenia
palet maszyna czujnik biegu wstecznego wymiana drzwi pralka bosch
multifunkcja kierownica multifunkcja kierownica
Zabieraki kół: Budowa, funkcje i zastosowania Nagrywanie dwóch programów jednocześnie na dekoderze KGS 3200