Przecież stare ople tak miały zrobione ogrzewanie tylnej szyby, przekaźnik wpięty cewką pomiędzy D+ alternatora i masę przez wyłącznik, jak alternator nie zaczął ładować, to ogrzewanie się nie właczyło
Nic nie uwalił, znów szkodliwa opinia. Te alternatory przestają działać po zaniku zasilania. Problem masz z wzbudzeniem ( świeci kontrolka po włączeniu zapłonu? ) , lub niewłaściwy regulator.
Ile kabli miałeś w Delco? Jak go wzbudzasz na stole?
Daj plusa po stacyjce ale przez żarówkę 5W. Jeżeli to zadziała to problem w liczniku. Każdy rezystor ma jakąś tam oporność Tam jest tylko jedne rezystor od tego i ma mieć on odpowiednią oporność a nie jakąś tam. Przerwa w obwodzie to też jakaś tam oporność.
A co to za pojazd? Bo normalnego samochodu nie da się odpalić z akumulatorem rozładowanym do 2V. Trzeba użyć np. kabli rozruchowych albo prostownika z taką funkcją. A wtedy napięcie w instalacji wzrośnie do okolic tych 12V więc będzie możliwość wzbudzenia alternatora.
mam regulator do bizona, czy wzbudzenie powinno iść przez żarówkę, czy może być bezpośrednio z regulatora do d+ w alternatorze?
Dlaczego prąd wzbudzenia zmienia polaryzację wraz ze zmianą prędkości obrotowej? Nie zmienia polaryzacji, ale wartość. Jest tak po to, żeby na wyjściu alternatora utrzymać stałe napięcie. Jeśli wzbudzenie miało by stałą wartość, to obniżenie prędkości obrotowej spowodowałoby spadek napięcia, a podwyższenie spowodowałoby jego wzrost.
zamontowałem alternator od poloneza i śmiga do dziś...
Gdy zamykam obwód jak na rysunku prąd może swobodnie popłynąć do uzwojenia wirnika, więc gdzie tu zabezpieczenie?Prostownik w alternatorze - Zasada działania prostownika 9 diodowego Tu jest mała niejednoznaczność w opisie na Wiki. W sytuacji z posta #3 prąd magnesowania wirnika jest pobierany z akumulatora. Płynie on przez żarówkę kontrolki ładowania,...
alternator jako prądnica obcowzbudna Generalnie alternator jest samowzbudny. jest wzbudzana z akumulatora napięciem ~12V Z akumulatora wzbudzenie jest tylko w momencie rozruchu. Nie znalazłem konkretnej informacji/ odpowiedzi, czy po zwiększeniu napięcia wzbudzenia zwiększy się napięcie wyindukowane w uzwojeniu stojana. Oczywiście, że się zwiększy....
Wyjście jest ale kabelka nie ma (nie było) , bezpiecznik ok, jak podłączę wzbudzenie przez żarówkę 2W to ładuje Nie masz w ogóle przewodu wzbudzenia przy alternatorze?
Żarówka , wskaźnik ładowania , ma równolegle opornik. Zasilana jest po bezp nr. 30. Wypnij z alternatora przewód wzbudzania i dotknij nim masy / na włączonym zapłonie/ , kontrolka powinna zaświecić b.jasno. Jednak opisane przez Ciebie objawy / nic nie piszesz o napięciu ładowania na klemach akumulatora/ wskazują na regulator napięcia na alternatorze!
Witam. Przede wszystkim sprawdź ładowanie. Na zapalonym silniku na klemach akumulatora powinno być napięcie 13-14V. Jeżeli jest mniejsze np. poniżej 12V to znaczy, że nie ładuje. Moze być uszkodzony alternator tj. Spalone uzwojenie, szczotki lub regulator napięcia. Może też być brak napięcia wzbudzenia alternatora w twm przypadku sprawdzić przewody...
O ile ja się znam na alternatorach to są pierścienie ślizgowe uzwojenia wzbudzenia . Możesz wytłumaczyć tak prosto, jakim cudem zdemontowany i rozkręcony alternator może dawać jakiekolwiek napięcie? I ja Ci wyszło te 3 V kiedy miernik masz ustawiony na omy?
Alternator ma wbudowany regulator napięcia, który steruje wzbudzeniem. Jeśli go nie ma to znaczy że jest to zwykła prądnica. Akumulator powinien być aby trochę odciążyć alternator i ustabilizować napięcie.
Pytanie zasadnicze jakimi przyrządami dysponujesz do pomiaru mocy wydawanej przez prądnicę. Można np. użyć alternator 12V, 50A czyli 0,6kW. no ale trzeba zmierzyć to parędziesiąt amperów i oczywiście napięcie. Alternator bez prostownika i uzwojenie wzbudzenia włączone w obwód regulacji prądu. 12V i 50A to w zasadzie zwarcie wykonane amperomierzem i...
Jaki to alternator jak połączony jaka lampka ładowania? Zmierzyłeś napięcie wzbudzenia na alternatorze?
Niestety, ale kontrolka cały czas się pali. I w takim układzie będzie się palić. W rzeczywistym układzie po wzbudzeniu alternatora na zacisku D+ masz napięcie z diod pomocniczych mostka służących tylko do zasilania regulatora. Po włączeniu zapłonu prąd wzbudzenia jest podawany na zacisk D+ z plusa akumulatora i kontrolka świeci, jak uruchomisz silnik...
Regulatory napięcia Bosch z serii F00 załączają wzbudzenie z zacisku B+ alternatora, to jest częsty przypadek, że regulator albo nie odłącza wzbudzenia po zgaszeniu silnika, albo załącza magnesowanie wirnika samoczynnie.
http://obrazki.elektroda.net/48_12481246... http://obrazki.elektroda.net/48_12481246...
Nie, to nie jest akumulator. Regulator powinien zmniejszyć napięcie do ok 14.5V. Najpierw należy sprawdzić czy na diodach wzbudzenia jest takie samo napięcie jak na wyjściu alternatora. Jeżeli jest takie same to regulator należy wymienić. jeśli jest niższe to możliwe, że jest uszkodzona któraś z diód wzbudzenia. Jeżeli oczywiście alternator posiada...
Obwód wzbudzenia, czyli magneśnica, czyli podajesz napięcie na szczotki. Jeśli nie poprzez regulator, to poprzez żarówkę 5W/12v. Wtedy podczas kręcenia alternatorem na wyjściach dostaniesz napięcie proporcjonalne do obrotów. Brak regulatora nie ograniczy wzbudzenia! I jeśli między D, a + zasilania magneśnicy podłączysz żarówkę, to wtedy zgaśnie ona...
Musisz ustalić czy masz regulator napięcia w alternatorze czy napięciem wzbudzenia steruje komputer - bo nie wydaje mi się żeby było i jedno i drugie... Posprawdzaj masy - alternatora i regulatora....
Trudno powiedzieć gdzie popełniłeś błąd. Być może alternator jest uszkodzony. Te napięcia mierzyłeś na akumulatorze czy na alternatorze? Jakie jest napięcie na diodach wzbudzenia?
Witam . Na zacisku D+ napięcie musi być takie samo (dopuszczalna odchyłka 0.5V)jak na zacisku B+.Wskazania miernika około 10V świadczą o uszkodzeniu diod wzbudzenia (prawdopodobnie jednej).W tym alternatorze sprawdź napięcie na zaciskach izolowanych do których jest mocowane wyjścia stojana.Tych zacisków jest (3),pomiar zrób kontrolką względem masy.Na...
Do ładowania na biegu jałowym oprócz napięcia wzbudzenia wymagana jest odpowiednia prędkość obrotowa wirnika alternatora. Czy koła pasowe w obu alternatorach są jednakowej średnicy?
Z pewnością ma śrubę M8 lub podobną. Z niej idzie ok +13,5V i ładuje akumulator. Biegun ujemny jest na obudowie. Dodatkowo alternator potrzebuje tzw. napięcia wzbudzenia. Zazwyczaj robi się to tak, że styk wzbudzenia podpina się przez żarówkę powiedzmy 5W 12V do dodatniej klemy akumulatora. Gdy alternator się wzbudzi i zacznie ładować wtedy ta żarówka...
Jeśli na zaciskach akumulatora jest 13V a na zacisku (+) alternatora więcej należy wyeliminować opory na stykach pomiędzy alternatorem a akumulatorem ( śniedź, luźny zacisk, brud). Regulator jest tak zbudowany, że ma utrzymać zadane napięcie. Odchyłki od napięcia regulatora są w zależności od obciążenia...ale przyjmuje się min 13.8V w czasie pracy silnika...
Alternator wymieniałem 2 miesiące temu wraz z regulatorem i o ile stary trzymał na początku 14.6V to po włączeniu świateł i nawiewu spadało do 13.2V to obecny jako tako non stop trzyma 13.6V. Gdzie mierzyłeś to napięcie, na akumulatorze czy na alternatorze, jakie napięcie jest na wyjściu z diod wzbudzenia?
Tak, będzie wielokrotnością. Dodano po 27 Moc rzeczywista jest taka, jakie będzie obciążenie. Alternator ma coś takiego jak regulator napięcia, który dąży do tego, aby na wyjściu panowało określone napięcie (w przypadku alternatorów samochodowych jest to ok 14.5V). Teraz alternator jest obciążany elektrycznie czyli jest z niego czerpana moc. Napięcie...
Na próbę odłącz regulator a podaj napięcie wzbudzenia za pomocą zwykłej żarówki roflektorowej i będziesz obserwował czy napięcie rośnie równo czy skokami. Będziesz wie3dział czy wina jest alternatora czy regulatora- pozdrawiam
Dzięki , Aleksander_01 Dodano po 20 Ten alternator podłączałem w taki sposób jak na dołączonym zdjęciu z regulatorem z pierwszego postu i niby działa kontrolka gaśnie ale nie wszystko jest ok. Ładuje 15.7V co dalej z tym zrobić??? A dodam jeszcze że szczotkotrzymacz też jest ten sam co na pierwszym zdjęciu Wybacz ale to podłączenie to bzdura co zrobiłeś...
No chyba nie koniecznie tak jak typowo w Japonii IGN i L. R — Relay F — Field Alternator wymaga zewnętrznego regulatora napięcia, a zasilanie wzbudzenia pochodzi z akumulatora. Zacisk R służy do podłączenia przekaźnika sygnalizacji braku ładowania. W tym przypadku połączony z fazą alternatora służy jak wykrywanie pracy alternatora i załączania...
Czyli jednak wychodzi na to, że charakterystyka prądowo-prędkościowa ukazuje maksymalny prąd dla danych obrotów, jaki można pobrać, żeby utrzymać odpowiednie napięcie i nie spadło ono, prawda ? Charakterystyka obciążenia czyli prądowo-prędkościowa przedstawia zależność prądu od prędkości obrotowej dla ustalonej wartości napięcia i ustalonym prądzie...
Nie można. Regulator napięcia alternatora dostawałby nieprawdziwe dane.
Bardzo dziękuje za odpowiedzi. Przystane na propozycje zaproponowane przez Panów i zrobię to za pomocą alternatora. Tylko chciałbym rozwiac pewne wąpliwości: 1. Czy do tego układu będę potrzebował jeszcze jakiegoś akumulatora żeby uzyskać napięcie wzbudzenia ? 2. Rozumiem że regulator napięcia alternarora bada napięcie na wyjściu alternatora i na tej...
Alternator juz posiadam, jest on sprawny lecz nie ma regulatora, diód i zadnej innej "elektroniki", poprostu wystają kable z uzwojeń. Wiem jak działa alternator i tak wygląda mój plan: Napięcie wzbudzenia będzie regulowane z akumulatora poprzez tranzystorowy regulator napięcia. Z prądu który da mi alternator będzie zasilona ładowarka do akumulatora....
To tak śruba M6 do rozrusznika czyli akumulatora. Drugi kabel przez żarówkę 2 W do plusa (kontrolka a zarazem wzbudzenie) pojawienie się tam napięcia 13,6 V spowoduje wyrównanie napięcia i zgaśnięcie kontrolki przy pracującym silniku. Nie zalecane jest nie podłączenie kontrolki wzbudzenia gdyż alternator może się niekiedy nie wzbudzić i nie ładować...
Witam, mam problem ze wzbudzeniem alternatora w Ursusie C 330. Podaję napięcie z akumulatora na żarówkę od kontroli ładowania pod jeden styk, a drugi pod styk wzbudzenia w alternatorze, ale żarówka nie świeci i alternator nie wzbudza się. Co może być przyczyną tego problemu? AI: Czy alternator był ostatnio wymieniany lub naprawiany? Jeśli tak, to jakie...
Zrobiłem kilka pomiarów a mianowicie: 1. Wymieniłem żaróweczkę z 1.2W na 2W(z żuka) oraz na 4W(z żuka). Zarówno żarówka 2 jak i 4W cały czas świeciły w pełnym zakresie obrotów. 2. Wykonałem pomiary przy deczko rozładowanym akumulatorze (częste rozruchy silnika) oraz przy żarówce 1.2W Oto efekty: a) Przy zgaszonym silniku ale uruchomionym zapłonie: Napięcie...
Przy okazji, jak powinien wyglądać wykres ładowania w samochodzie? nie spodziewam się oczywiście idealnie sztywnej prostej kreski ale jakie tętnienie napięcia jest w miarę w normie? Wykres ładowania pomijając napięcie tak wygląda. W starszych alternatorach przy zwykłym sterowaniu regulator działa zero jedynkowo czyli podbija napięcie, rozłącza obwód...
Do 3.0 nie mam schematu, ale w wersji 2.2 alternatorem steruje ECU. Nie możesz sprawdzić, czy dochodzi napięcie wzbudzenia na alternator?
Napięcie na alternatorze jak pisałem, przy "sztucznym" wzbudzeniu było około 14,7V ale przy odłączonym przewodzie wyjściowym z alternatora. Gdy podłączałem ten przewód do alternatora napięcie spadało do 12,6V i było równe napięciu na aku.
Musisz na alternatorze osiągnąć obroty około 5000 obr /min a następnie zbudować część instalacji oraz podłączyć akumulator do wzbudzenia tego alternatora poprzez regulator napięcia. Dodano po 1 Musisz na alternatorze osiągnąć obroty około 5000 obr /min a następnie zbudować część instalacji oraz podłączyć akumulator do wzbudzenia tego alternatora poprzez...
Witam, potrzebuje schemat podłączenia alternatora fiat ducato 2.3 jtd 2009r I również dowiedzieć się jakie jest napięcie na wzbudzeniu alternatora I na którym kablu bo jeden to wzbudzenie A drugi obrotomierz na kostce 2 pin I nie wiem który jest od wzbudzenia Z góry dzięki
Neodymy nie wymagają zasilania aby wytwarzać podczas wirowania z wirnikiem zmiennego pola magnetycznego a w efekcie generowania napięcia w stojanie. Alternator pracuje na obrotach minimum 2000obr/min. Twój wiatrak takich nie osiągnie bez przekładni. Wzbudzeniem alternatora reguluje się napięcie 14.5V niezależnie od obrotów silnika, przy neodymach otrzymujesz...
Tylko musisz pamiętać byś nie zostawił włączonej masy godzinę dwie ,to Tak oriętacyjnie, gdyż wirnik alternatora będzie pod pełnym napięciem i może się przegrzać i uszkodzić.
Te dwie rzeczy się wykluczają, bo kontrolka normalnie świeci przy sprawnym alternatorze i gaśnie dopiero po wzbudzeniu alternatora, na diodach pomocniczych pojawia się napięcie, a lampka jest z drugiej strony wpięta do +, więc przestaje świecić, bo ma prawie ten sam potencjał na obu zaciskach. Zresztą autor tematu nie opisuje zbyt dokładnie swych pomiarów,...
Witam Owszem aby lampka zgasła musi być odpowiednie napięcie ale ta lampka jest też od wzbudzenia alternatora i jak ona świeci to alternator nie ładuje (dlatego tak jest z tymi światłami) i to wcale nie jest normalne to jest uszkodzony alternator w sumie narazie można tak jeździć ale kiedyś... POZDRAWIAM
1) wstukałem w google "schemat uzwojeń alternatora" kliknąłem na grafikę i wyskoczyło mnóstwo schematów z połączeniami w gwiazdę i pewnie tak ma połączone uzwojenia twój alternator 2) Napięcie wzbudzenia na pewno w granicach 0...15V i raczej na pewno musisz to ograniczać prądowo np opornikiem 3) Obciążenie moim zdaniem powinno być, aby nie wyindukowało...
Podłączenie alternatora zależy od tego czy alternator jest 6 czy 9 diodowy.Rownież regulator napięcia zależy od typu alternatora.W 9 diodowym alternatorze wstępne wzbudzenie następuje porzez przepływ prądu poprzez kontrolkę ładowania, natomiast w 6 diodowym jest wymuszane po załączeniu + zasilania na regulator napięcia.
Ładowanie w aucie jest napięciem stałym 14,4V, podobnie w ładowarkach elektronicznych które na wyjściu też mają napiecie stałe (przebieg linia prosta) natomiast ładowanie prostym prostownikiem napieciem pulsującym wynosi ok. 16V. Delikatnie się wtrącę. W rzeczywistości w aucie akumulator też nie jest ładowany napięciem (a ściślej prądem) stałym, którego...
Alternator jest częścią niezależna. Tzn. jego pracą steruje tylko regulator napięcia w nim zamontowany. Spada napięcie w instalacji to regulator podnosi prąd wzbudzenia alternatora i napięcie rośnie do wartości ustalonej fabrycznie. Jak napięcie rośnie to ten prąd powinien malec i napięcie maleje. Ważna rzecz. Nie mylić prądu wzbudzenia z prądem jaki...
Kolego przecież napisałem że alternator potrzebuje napięcia do wzbudzenia ładowania,a minimalne napięcie musi wynosić 2,5v,po odpaleniu silnika gdy alternator pracuje prawidłowo wzbudzenie jest już nie potrzebne i wtedy napięcie na żarówce =0V a gdy zgasisz silnik to napięcie się pojawia i zaróweczka się świeci,lub zaświeca się gdy jest problem z ładowaniem...
]CYRUS2 napisał: Tak alternatora nie wzbudzisz. Alternator wzbudza prąd stały z akumulatora płynący przez lampkę ładowania. Alternator samochodowy nie jest prądnicą samowzbudną, a o takiej tu mowa. Jest zawsze prądnicą obcowzbudną, wzbudzaną napięciem z akumulatora. Prąd płynący przez lampkę ładowania, nie zawsze jest prądem wzbudzenia. Nie rozbierałem...
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
To niekoniecznie wina alternatora. Ten układ (alternator 6-diodowy, zasilanie regulatora napięcia z instalacji pojazdu, a nie z diod wzbudzenia) jest czuły na wszelkie pogorszenie styków w obwodzie alternatora. Jeśli są gdzieś nadmierne spadki napięcia regulator może wpadać w oscylacje, a jeśli na zacisku 15 regulatora napięcie jest zaniżone, to ładowanie...
Tzn że pracuje na dwie fazy i prawdopodobnie jest uszkodzona dioda od wzbudzenia, podaj jeszcze jakie masz napięcie na kontrolce na alternatorze.P
Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Aku wciąga prąd, ale napięcie utrzymuje się na poziomie 12.1 V, przy czym alternator się grzeje (pracuje z pełną wydajnością) ale też w takim przypadku akumulator powinien się mocno nagrzewać. Wyciągnij akumulator, podłącz pod prostownik i sprawdź jaki prąd pobiera, czy napięcie wzrasta podczas...
Częstą usterki tych alternatorów jest uszkodzenie mostka diod wzbudzenia ,a właściwie jednej, co objawia się większym napięciem ładowania, różnocą napięcia na zacistachucha B+, D+.Dodatkowo kontrolka ładowania lekko żarzy. Napięcie na zacisku D+ , jest zazwyczaj około 10 V.
Witam. Konstrukcją przypomina to alternator od samochodu bo to jest alternator samochodowy obcowzbudny. Potrzebuje napięcia na szczotkach w celu wzbudzenia.
A czy kolega przy próbie z alternatorem nie zapomniał przypadkiem o wzbudzeniu? Jak kolega zmierzył te "blisko 0V"? Nie chce chyba kolega powiedzieć że mierzył napięcie alternatora bez podłączenia akumulatora, lub choćby jakiegoś obciążenia. Alternator nie potrzebuje nie wiadomo jak wysokich obrotów. Na standardowej wielkości kółkach pasowych pracuje...
powinna być żarówka 12V 4W Nie powinna. Alternator wzbudzi się nawet na 0,5W żarówce. Przez co na 2W alternator dawał max prąd 12,9V Moc żarówki kontrolnej nie jest wyznacznikiem napięcia alternatora. Po wzbudzeniu może nawet jej tam nie być, a alternator będzie miał prawidłowe napięcie wyjściowe. prąd 12,9V Poza tym prąd podajemy w amperach...
Chodzi dokładnie o tranzystorowo - diodowy układu regulacji napięcia alternatora samochodowego 42V/14V ze wzbudzeniem magnetoelektrycznym...
Masz skok napięcia w instalacji. Miałem kiedyś taki przypadek v Volvo V70. Notorycznie paliło żarówki świateł mijania. Podłączyłem oscyloskop i po uruchomieniu silnika i wzbudzeniu się alternatora napięcie wzrosło pięknie na 14,3V ,no i po kilkunastu sekundach zonk, skok na 18V trwający kilka sekund ,potem spadek na 14,3. Dodano po 2 Światła zapalały...
mam taki problem zmieniłem prądnice na alternator "iskra" 33A i pojawił sie problem ładowania przy niskich i średnich obrotach swieci kontrolka ładowania:(- na masę) czy może miec wpływ brak kondesatora przeciw zakuceniowego czy może być to spowodowanie wielkością akumulatorów 2x 6V 195Ah kontrola ładowania 3W napięcie na zacisku alternatora 13V napięcie...
Jeśli masz nowy regulator to powinieneś sprawdzić czy wirnik alternatora dostaje napięcie wzbudzenia często się zdarza, że szczotki są wysłużone i alternator nie może się wzbudzić, między jedną a drugą szczotką musi występować bardzo mały opór. Natomiast jeśli wszystko jest ok i nadal niema ładowania to prawdopodobnie przepalona jest któraś z dziewięciu...
Rozrusznik, a by działał to nie potrzebuje żadnego wzbudzenia. Za to układ alternatora, układ ładowania. To już tak.
Miałem na myśli alternator który ma wzbudzenie napięciem nie "produkowanym przez siebie"...jak w 9 diodowych ,tylko korzystającym do wzbudzenia z akumulatora poprzez regulator.
Kolego jeden z tych wyjść łączysz z masą,obojętnie który.Drugie wyjście ,napięcie po stacyjce przez regulator (od żuka )do alternatora.15z bezpiecznika,67 na alternator,śruba 6przewodem do rozrusznika.Alternatory te były z układem wzbudzenia i bez układu.Są regulatory ze szczotkami do tego alternatora co wzbudzają się przez kontrolkę.
Ok ECU, ale alternator sterowany cyfrowo, czy klasycznie wzbudzany napięciem na zacisk L alternatora.
Fajnie, ale to zadziała tylko raz i to krótko... A to cb650 nie ma alternatora ze wzbudzeniem tak jak cbx650? Który to rocznik?
Oczywiście chodzi o pin IG, oryginalny alternator nic więcej nie potrzebuje do wzbudzenia ponieważ napięcie to jest podawane na wirnik.P
Tak powinno być. Napięcie wytwarzane przez sprawny alternator zależy od jego prędkości obrotowej i prądu wzbudzenia. Żeby napięcie utrzymać w pożądanych granicach należy przy wzroście obrotów silnika zmniejszać prąd wzbudzenia- bo w przeciwnym wypadku napięcie w instalacji nadmiernie wzrosłoby. Od tego jest regulator. Gdy silnik stoi prąd płynie przez...
Witam mam taki problem zmieniłem prądnice na alternator "iskra" 33A i pojawił sie problem ładowania przy niskich i średnich obrotach swieci kontrolka ładowania:(- na masę) czy może miec wpływ brak kondesatora przeciw zakuceniowego czy może być to spowodowanie wielkością akumulatorów 2x 6V 195Ah kontrola ładowania 3W napięcie na zacisku alternatora 13V...
Nie, nie da się. Regulator napięcia alternatora działa tak że reguluje prąd wzbudzenia tak by na wyjściu alternatora było utrzymane odpowiednie napięcie.
Witam Kontrolka ładowania świeci? Jeżeli tak ,to sprawdziłbym stojan,mostek prostowniczy i diody wzbudzenia,które też widać na zdjęciu.Izolator też musi być jak napisał kolega Non e vero italiano.
D1 jest do tłumienia napięcia samoindukcji uzwojenia wzbudzenia.
Osoba, która zregenerowała alternator, założyła zły regulator napięcia.
Jest jeszcze inna możliwość żle kontaktuje regulator napięcia , ma odczyt że napięcie jest za niskie i daje prąd wzbudzenia na maxa.
Tak się składa, że jeździłem polonezem z silnikiem 1.5 z końca 89r z zapłonem bezstykowym. Przestawianie się zapłonu może być efektem początkowego etapu zacierania się wałka aparatu zapłonowego. Początkowo jest to obrót całego aparatu zapłonowego w bloku silnika, a jak jest mocno przykręcony to może dojść do przeskoczenia kółka rozrządu na pasku lub...
SienioO ,regulator napięcia w samochodzie reguluje napięcie poprzez zmianę prądu wzbudzenia alternatora,a napięcie odbierane jest bezpośrednio z prostownika
dzięki za pomoc Dodano po 3 jeżeli chodzi o alternator to jest zacisk odbierający prąd z alternatora czy zacisk doprowadzający napięcie do wzbudzenia alternatora.
Jak byś mógł, podaj oznaczenia alternatora i regulatora napięcia. Nie wiem jakie rozwiązania są stosowane w Nissanie. Japońskie samochody są wyposażone w alternator, w którym potrzebne jest zasilanie po stacyjce do wzbudzenia alternatora (IGN). Toyota dodatkowo stosuje regulatory napięcia z osobnym zaciskiem S (sense) połączonym wewnątrz instalacji...
Dajcie spokój opornikowi który nie ma żadnego znaczenia.Po pierwsze coś tu nie gra z instalacją.Po wypięciu kostki z alternatora kontrolka musi świecić ponieważ z przekaźnika dostaje masę a przekaźnik jest dwuobwodowy i rozłącza styki po podaniu napięcia z wzbudzonego alternatora i wtedy gaśnie.Po drugie jeżeli z alternatora wychodzi na styku kontrolki...
Masowanie zapala kontrolkę. Spróbuj dociążyć żarówką 21W napięcia +12 przy alternatorze. Może ktoś wpinał alarm na =Pedała= czyli nacisnięcie pedała powoduje podanie napięcia a potem po odpaleniu z wzbudzenia alternatora.
Ale to chyba steruje alternatorem (prądem w uzwojeniu wzbudzenia), i w ten sposób reguluje napięcie?
alternator 3 fazowy,wytwarza napięcie min 17V max 60V. Czyli typowo. Zastosowałem regulator od Motocykla Honda VFR napięcie niby 14.6V Też typowo, ale czy w całym zakresie obrotów ? I pytanie ? Z alternatora wychodzi 3 czy 5 przewodów, innymi słowy czy to alternator z magnesami trwałymi czy też ze wzbudzeniem zewnętrznym?
Próbowałem alternator z malucha F-126 silnik elektryczny 250W napędzał alternator . Napięcie płynęło z alternatora po wcześniejszym wzbudzeniu alternatora . Alternator dawał napięcie żarówka świeciła inny akumulator np mogłem podładować :D ale to nie ekonomiczne bo prostownik mniej Energi weżnie niż zastosowany silnik :| 220v -250W . Potraktowałem to...
należy sądzić, że zmienna składowa na zasilaniu wzbudzenia załatwiła regulator. Brzmi to całkiem sensownie, z tym że miałem nowy regulator (?). Spróbuję sprawdzić zdemontowany regulator - podłączę napięcie >14 VDC i na szczotkach powinienem mieć 14 V - dobrze rozumuję ? ? regulator napięcia nie daje napięcia na szczotkach, tylko tak reguluje prądem...
Moim zdaniem regulator pada. Spróbuj wzbudzić go bezpośrednio i dokonać pomiarów.
alternator nie wydaje napięcia ponieważ nie ma wzbudzenia podłącz go a może byś ok :D pozdro
Stojan, w zeszłym tygodniu 8 takich robiłem i zawsze był to stojan. Wiertarka się nie nadaje, bo gdy się alternator wzbudzi stawia duży opór.
Gdy napięcie spadnie poniżej określonego poziomu ustalonego przez rezystory i diodę zenera tranzystory zaczynają przewodzić i dostarczają prądu do uzwojenia wzbudzenia co z kolei zwiększa napięcie dostarczane przez stojan - itd. To typowy regulator napięcia alternatora. Google -> 39,000 odpowiedzi dla zapytania Regulator napięcia alternatora schemat...
Zacisk 2 (ign) co idzie do zacisku S regulatora to sender-napięcie odniesiena regulacji.Na nim ma pojawiać się prąd jak jest wlączony zapłon. Ten opornik bocznikuje lampkę.Pomaga we wzbudzenia alternatora,pomocny w przypadku awarii samej lampki. Prosty układ ulubiony przez producentów Japońskich jak i USA. Alternator (jeżeli hyundai) produkcji Mando.
Podpowiem że regulator podobnie jak w japońskich alternatorach samochodowych jest zasilany z akumulatora (po stacyjce), alternator nie posiada diod wzbudzenia. Proponuję poszukać podobnego regulatora od innych silników motocyklowych (Suzuki, Kawasaki) lub też przystosować jakiś "Jezpol".
Czy to znaczy że moduł daje wzbudzenie na alternator, a to mrugające napięcie w kablu dochodzącym do DF to prąd wzbudzenia?
Alternator zaczyna ładować przy stosunkowo niskich obrotach, więc jeśli nie ładuje nawet po "podgazowaniu" to może być uszkodzony (najczęściej spalone diody prostownicae) albo uszkodzony jest regulator (zużyta szczotka wzbudzenia). Spróbuj na początek wymienić regulator napięcia , nie jest to drogi element.
Witam, mam mały traktorek gdzie jest zamontowany silnik 1,7d isuzu. Mam problem z podłączeniem alternatora. Gruby zacisk z alternatora podłączony jest prosto do akumulatora, wzbudzenie czyli górny zacisk w alternatorze jest podłączony do +, który pojawia się po przekręceniu stacyjni w pozycje ON, w szereg wpięty jest bezpiecznik oraz żarówka 12V. Niestety...
DFM wysyła regulator napięcia, wygląda że mu coś dolega. Może jedna z diod wzbudzenia. Ja zmieniłbym regulator.
alternator napięcie wzbudzenia bosch wzbudzenia alternator alternator wzbudzenia
kolumny głośników philips akumulator skuter elektryczny wewnętrzny telefon
Peugeot 207 - Lokalizacja i Wymiana Obudowy Filtra Paliwa Alarm w lodówce Electrolux co 2 godziny - przyczyny