Prawdopodobnie już zdiagnozowałeś usterkę. Objaw charakterystyczny dla zwarcia lub przerwy w uzwojeniu ewentualnie utratą przewodzenia na diodach głównych. Naprawa to wymian lub przewinięcie stojana.
Kolego lepiej kup jakiś używany alternator bo jeżeli diody masz uszkodzone szczotki na wykończeniu i stojan jak słusznie zauważył kolega elektrit przytarty łożyska też na pewno zużyte to naprawa będzie dużo droższa niż alternator Boscha, ale wybór należy do ciebie.P
tylko że to alternator z e39 z diodami wprasownymi w tylna obudowę. Alternator dość swiezy mhu e39 i dość świeży alternator, chciałby, żyć 20 lat temu, serio.
Przyczyną były uszkodzone diody w alternatorze. Naprawa gwarancyjna. Temat zakmięty.
ładowało prawidłowo , blędów nie pokazywało i jak się w końcu zaświeciło to nie zgasło , auto jednak paliło normalnie tyle że do świąt jeszcze pare dni i za wcześnie na nastrój ze światełkami , potrzebna była wizyta u elektryka i naprawa alternatora (diody) . kończe temat, dzięki za wszelkie rady.
No nie bardzo ci to wytłumaczył. Kiedy alternator nie pracuje na styku D+ nie ma masy lecz jest zasilaniem regulatora napięcia, dlatego żaróweczka świeci to jest obciążenie regulatora zasila tym prądem wirnik a tym samum szczątkowy magnetyzm wirnika dlatego się mówi że to prąd wzbudzania, to jest bardziej złożone niż myślisz. A kiedy alternator pracuje...
tez mam legendforda, co do diody, to czasem mi migala przy jezdzie, w granicach 2/3 tys obr. Co sie okazalo, to za pare dni szlag trafil alternator... naprawa altermatora i automatycznie skonczyly sie blyski diody. Moze jest po prostu czuly na zaklocenia z instalacji??
Jak 1.7cdi, a taki masz to jest problem tego typu iż nie doładowuje akumulatora, może jeździsz na krótkich odcinkach i jest problem.
W samochodzie alternator to też jest prądnica 3-fazowa. Regulacja napięcia polega na regulacji prądu wzbudzenia. Prostownikiem na 3 diodach jest sumowane napięcie wyjściowe z 3 faz. Regulator podaje napięcie na uzwojenie wzbudzenia.
hejka jesli na ciekim przewodzie masz napiecie to z instalacja auta wszystko ok cieki przewód jest od wzbudzenia alternatora a grubym przewodem powinien alternator podawac prad czyli pad alternator szczotki lub regulator napiecia jes jeszcze mozliwosc ze padły diody ale w tym przypadku naprawa nie opłacaln taniej wyjdzie kupic urzywany alternator pozdro
Hitachi,a Delco Remy to inna para kaloszy.Zupełnie inna konstrucja mostka,o ile w mostku hitachi idzie coś pokombinować,w delco nie. Nie ma sensu,astra G to pojazd "żarłoczny w prąd". Czasami pobór prądu z alternatora osiąga 90A (wspomaganie kierownicy!),stąd naprawa mostka jest dzialaniem krótkoterminowym.
Więc sprawa wygląda tak że w tych alternatorach przy jakimkolwiek remoncie wymienia się mostek prostowniczy tym bardziej po takim przebiegu. Nastąpiła usterka czyli zwarcie głównych diod, gdybyś odłączył także przewód od kontrolki nie byłoby problemu a tak nastąpiło wzbudzenie alternatora i spalenie całego układu wzbudzenia. Najlepiej niech elektryk...
A tak orientacyjnie ile moze wyniesc wymiana wirnika, a ile naprawa?
Jak podasz prąd pod 67 alternatora to będzie ładował ponad 16V. Tak sprawdzisz najszybciej bez wyciągania aternatora. Dodano po 4 Jak chcesz sprawdzić ile ma diód to musisz wyjąć szczotkotrzymacz i zobaczyć gdzie idzie kabelek od tego złącza w plastyku. Jak do stojana to masz 6 diód. Dla kogoś bez wprawy to może być trudne i zostaje rozebranie alternatora....
Dołącz zdjęcia Twoich napraw, bo ja nie mogę zlokalizować. Nie rozumiem jak uzwojenia mogły popękać. Trzeba znaleźć przyczynę. Te 5 małych diod dostarcza prądu na wzbudzenie podczas normalnej pracy alternatora. W ogóle to ten alternator wygląda na 5-fazowy - zauważ, że dużych diod też masz 2x5. Pomierz dokładnie wszystkie diody, wiele więcej nie zrobisz...
Dziwna sprawa myślałem że jak odepnę wtyczkę to ładowania nie będzie Bardzo normalna sprawa. Obecne regulatory sterowane są komputerem i wytwarzają napięcie odnośnie zapotrzebowania lub są nawet wyłączane, np. ostre przyśpieszanie. Gdy odłączysz sterowanie to regulator łąduje na sztywno np. 14,3 V. Masz uszkodzoną diodę plusową. Alternator do naprawy,...
Nie wiem czy cos pomoge,ale mam vectre i ostatnio siadły mi diody prostownicze w alternatorze(koszt naprawy około 60zł+ czas spedzony nad naprawa). Zrobiłem to sam,ale po skonsultowaniu ze znajomym mechanikiem powiedzial mi,ze bardzo możliwe,ze to siadło mi od wzmacniacza i suba,wiec według niego wzmacniacz ma jakis wpływ na alternator.
Witam serdecznie, mój samochód to Peugeot 308 1.6 ehdi 2011rok. Problem zaczął się nagle, właściwie z dnia na dzień, pojawił się komunikat Usterka silnika konieczna naprawa. Samochód posiada system start stop i właśnie po odpaleniu samoczynnie ten system wyłącza, zapalenie się diody na przycisku Eco Off. Akumulator sprawdzony. Na urządzeniu diagnostycznym...
Mam pytanie . Posiadam zapasowy alternator Valeo 14 V 125 A do mojej Laguny, sa w nim do wymiany diody prostownicze . Proszę o podanie mi typu diod oraz gdzie mogę je kupić .
Koła pasowe takie same? Po rozebraniu sprawdzić czy gdzieś nie ma śladów tarcia na wirniku, łożyska są ok? Może przyczyna poza wymienioną przez kolegę 5150 jest mechaniczna? Napięcie ładowania wydaje się być dobre, zastanawia mnie ten obrotomierz, opukaj go jak nie to wymontuj i obróć "do góry nogami". wskazówka powinna wrócić na zero, nie odłączaj...
W woli zakończenia tematu, całym problem w moim przypadku był uszkodzony prostownik w alternatorze, uszkodzona część diod. Po naprawie alternatora ładowanie działa normalnie. Dwa równoległe rezystory wzbudzające 2x2k8 (Rwyp=1k4) i alternator wzbudza się bez problemu.
Samochód "padł" dwa tygodnie temu, uszkodzony alternator - naprawa w warsztacie (ponoć spalone diody i uszkodzony regulator napięcia ) i dodatkowa diagnoza z tego warsztatu - winny akumulator, jak go nie zmienię to alternator padnie ponownie po kilku dniach :-( ??? Sprawdzam akumulator - niby ok, badam testerem mikroprocesorowym, woltomierzem widełkowym...
Panowie a można z tym jeździć czy po jakimś czasie może paść kolejna dioda ? Ile może kosztować taka naprawa i czy opłaca się naprawiać bądź zakupić używany alternator ?
Podstawiając drugi. Jeśli kontrolka się żarzyła, to masz albo uszkodzone główne diody, albo zwarcie w uzwojeniu. Nie możesz kupić na szrocie drugiego alternatora? Jakakolwiek naprawa nie ma uzasadnienia ekonomicznego w tej chwili.
SIGI dlatego tak napisał bo podałeś za mało informacji.Każda usterka wymaga rozpoznania,a Ty praktycznie tylko napisałeś że kontrolka gasnie.Żeby uzyskać pomoc nie wystarczy napisać że coś nie działa ,bo nikt nie wywróży co masz zepsute.W eskortach najczęsciej taka naprawa kończy się demontażem alternatora.
Jeżeli się na tym nie znasz to raczej będziesz miał problem ale z tego co widzę to naprawa nie opłacalna. Jeżeli chodzi o diody jest tylko 6 głównych i raczej nie padają.P
Witam mam do was pytanie tak jak w tytule.Jest to Fiat Uno 1.4 i.e 92r benz. Ogólnie ten problem tkwi już bardzo długo kontrolka zawsze się paliła choć były dni ze gasła ,ostatnio się alternator całkiem zepsuł naprawa jego była kosztowna i wymienił regulator + diody . Niestety po zamontowaniu około po 2 dniach zaczęła kontrolka ponownie się palić i...
Czekam na alternator Jego też zamówiłeś? W sumie to chyba dla ciebie najlepsza opcja bo naprawa za 2zł (diody nie kosztują więcej) cię przerasta. Dodano po 1 tyle to sam zrobię z drobną pomocą forum. To nie takie pewne. Masz odpowiednie klucze?
Podejrzewam, że końcowym rezultatem będzie konieczność naprawy alternatora (diody lub regulator nap. - zwarcie do masy) -. mostek upaliło jak nic
Ja bym najpierw go dokładniej sprawdził. Może szczotki, albo regulator, albo dioda. Bo może się okazać że naprawa może być prosta i tania. Decyzja o tym co się lepiej opłaca to jak będzie wiadomo co mu dolega. Pozdrawiam.
problem z alternatorem opisałem w dziale "problemy z samochodem" i na 100% poszła dioda w mostku i najprawdopodobniej regulator. W efekcie zadymiło sie w radiu. Części do alternatora hitachi sa raczej nienaprawialne - naprawa nie za długo wytrzymuje, miałem te częśc w reku i pomierzyłem ze dioda padła. Pierwsza próba naprawy diody wytrzymała tydzień...
Czy to wycie alternatora przypomina odglos jkby sie mialo zalozona turbine. Tak wogole to nie mam ladowania z alternatora i jeden przewod mi sie odlutowal idzie od sztotek gdzies do diod jezeli go podlacze pod B+ to mam ladowanie i taki gwizd z alternatora. Ma moze ktos jakis schemat z podlaczeniami do alternatora wszystkich kabli - bo ten ktory mam...
Przy obecnym kwasowym akumulatorze Ca-Ca do pełnego ładowania potrzeba podobno 16,2V. Napięcie na alternatorze 038903023L mam teraz 14,47 przy klimie, światłach i nawiewie. Spadek na złączach ok.0,2V, tak więc na akum. do w miarę bezpiecznego 15V sporo brakuje. 15V nie jest bezpieczne. Co innego praca cykliczna, a co innego buforowa. W samochodzie...
dziękuję za podpowiedź, sprawdziłem to już wcześniej, mam na myśli spryskanie wodą żadnego przebicia nie ma, a świece dziś wymieniłem wraz z filtrem paliwa nie duży koszt a mechanik mi to doradził niestety nie dało mi to wyjaśnienia sprawy, również pytałem o stan alternatora ale niestety tu dobrych wiadomości dla mnie nie było ponieważ dioda jest spalona,...
Alternator do naprawy . Ostatnim razem jak go naprawiałeś zostały sprawdzone dokładnie wszystkie diody ?
No to wytłumacz mi dlaczego trafia do mnie do naprawy setki alternatorów z przebitymi diodami od pracy bez obciążenia? Jak diody na 50V mają wytrzymać napięcie ponad 100V, które generuje nieobciążony alternator?
Oczywiście że te alternatory dobrze chodzą do pierwszej naprawy kiedy już stosuje się tylko zamienniki i są mostki z diodami o mocy oryginałów czyli 35A ale spotkałem także z diodami 25A i te są za słabe oczywiście nigdy nie miałem takiego problemu po naprawie jak kolega romoo.P
jaka przebita dioda?? No i już wątek w kosz powinien polecieć. Wyjmij alternator i poszukaj drugiego, sprawnego. Koszt na szrocie będzie dużo niższy niż naprawa Twojego.
Odświeżę Mam podobny regularny problem z alternatorem w tym aucie (A170 CDI 2003 rok, 120 tys km, alt Valeo chłodzony cieczą). Otóż przepala diody. Pierwsza naprawa jakieś 2 lata temu-włożony zamienny mostek-przepalił się po pół roku. Druga naprawa-włożony oryginalny mostek Valeo za 350 zł-wytrzymał ok 1,5 roku. Do wczoraj, kiedy nagle zaświeciła się...
Kontrolka to skutek , znajdź przyczyne i napraw ją, - alternator.
miałem podobny problem poszła dioda w alternatorze hitachi 100A Wspomagania nie masz bo silnik pompy wspomagania jest załączany przez przekaźnik, który by go włączyć bierze "dane" z dwóch miejsc - musi byc włączona stacyjka i pracować alternator. O tym czy alternator ładuje "dowiaduje się" z kontrolki ładowania. Jeśli pracuje to lapka nie świeci, jeśli...
Dziś generalnie podczas jazdy zaczęły mi się świecić kontrolki - ABS, potem ASR, potem zaczęła migać kontrolka od płyny hamulcowego i tak na zmianę, jak im sie tylko podobało. Potem przestała działać klima i wszystko przygasło. Zaparkowałem i już rozrusznikiem nie mogłem ruszyć. Kaput. Okazało się, że padło ładowanie. Prawdopodobnie padł alternator,...
jakie są konsekwencje odwrotnego połączenia alternatora. Odwrotne podłączenie alternatora, czyli zamiana miejscami biegunów dodatniego (+) i ujemnego (-) w stosunku do prawidłowej polaryzacji układu elektrycznego pojazdu, może prowadzić do poważnych uszkodzeń zarówno samego alternatora, jak i innych elementów instalacji elektrycznej. Konsekwencje odwrotnego...
Akumulator nie gotuje sie od zwarcia. tylko zbyt gwałtownego ładowania dużym prądem. Jakie masz napięcie na akumulatorze zmierz miernikiem prawdopodobnie za wysokie, dopuszczalne 14,8v. Wymiana regulatora napięcia lup naprawa, takie małe z zielonym i żółtym przewodem, wpiętym do alternatora. zwiększając napięcie ładowania zwiększamy prąd ładowania....
[quote="Tuning Marek"]Panowie to normalne że na alternatorze było 27 Volt quote] Witam Oczywiście to normalne zachowanie przy braku obciążenia alternatora lub przy uszkodzonym regulatorze napięcia. Naprawa wg wskazówek mojego poprzednika + sprawdzenie jakości kontaktowania złącz prądowych. Pozdrawiam
witam auto Ibiza 98rok TDi AFN - alternator (Bosch 120A) przeładowuje. Ładowanie waha się od 15,5 do 16,8V. Nie tyle waha bo podczas pomiaru jest bez zmian - tylko w zależności od tego kiedy dokonuję pomiaru, napięcie się różni. Co może być uszkodzone? Regulator (wg mnie prawdopodobne) czy możliwe że któraś z diod? Koszt regulatora duży bo ok 150pln...
Mam problem z alternatorem okazało sie że zaczyna mi sie grzac alternator po rozebraniu stwierdziłem ze sie wysypało łozysko jak wymieniałem spowrotem załozyłem alternator.Zauważyłem że podczas pracy altenator sie grzeje dalej wiec odpiołem pradowy przewód i przestał sie grzac a napiecie jakie daje wynosi około 2 v sam.Nie wiem co moze byc .Czy wogole...
W alternatorach Denso np. 63321734 jest montowana kostka L911L5 P firmy ST. Jest to nic innego jak L9911P lecz w innej obudowie niedostępnej w detalu. Z terminala alternatora wychodzą dwa przewody L i DFM. L biegnie do BSI i w cale nie do pinu ze schematu jaki jest powszechnie dostępny w internecie (przewód koloru jasno siwego). Pracą alternatora steruje...
Zrób wycieczkę na szrot i kup drugi alternator. Jeżeli okaże się że pracuje prawidłowo wymień regulator w nim bądź szczotki na nowe. Lepszej opcji nie widzę na chwilę obecną. Może być uwalony stojan, diody, bądź wirnik - naprawa jest nie opłacalna, a tam możesz dopasować altka o większej mocy niż masz - nie zaszkodzi :)
17,6 V to bardzo dużo. Nie wiemy wprawdzie czy na wolnych obrotach , czy na wysokich oraz czy pod obciążeniem. Zakładając poprawność twego postępowania należy sądzić, że zmienna składowa na zasilaniu wzbudzenia załatwiła regulator. Nawiązując do póżniejszej wypowiedzi to niestety nie rozumujesz dobrze. Spora część regulatorów reguluje "-" a więc podawaniem...
WitaM. Na początek proszę o wyrozumiałosc. Korzystam z telefonu a tu nie jest tak przejrzyście i pewnie pomyliłem dział. Problem dotyczy ciągnika rolniczego, w którym alternatorem steruje komputer. Ciągnik stracił ładowanie po czym samo powróciło. Kolejnego dnia rozsypało się łożysko w alternatorze i zostało wymienione. Wszystko ok John Deere wyjeżdża...
Widać można, widziałem już takie ładowarki-zasilacze "wtyczkowe". Tu co prawda idzie prąd impulsami ale akumulator robi z jakis tam wygladzacz napiecia. Alternator w sumie też nie daje prądu stałego a jakiś tam przebieg ( cos jak modul z sinusa +skladowa stala jakas) i ładuje.... zapalniczka idzie bezposrednio (bezpiecznik po drodze) grubszym kablem...
Pewnie że lepiej cały mostek, jedna dioda to około 7 zł. Tak, gdzie kupić i dylemat czy dasz gwarancję na usługę. O czasie na naprawę nie wspomnę.
Witam. Pojechałem do Holandii i najprawdopodobniej padł mi regulator napięcia w alternatorze. Podłączyłem miernik i na biegu jałowym jest 12.8V , 1000 obr-13,5V 2000 obr - 15V a 2500 ok 16V (na światłach). Popaliło mi już żarówki w desce rozdzielczej. Jak włączę trochę odbiorników - wentylator na maxa i tylną szybę to spada do ok 13-14V. Mam do domu...
Witam mam taki sam problem jak na początku postu, po naprawie alternatora [diody z mostkiem i regulator napiecia] zostały wymienione kosztowało mnie to 220 zł z naprawą. teraz po tyg jazdy znowu to samo, alternator padł i wspomaganie po przekręceniu na pierwszy stopien zapłonu kluczykiem zaczyna[rozpędzać sie] wydaje taki dzwięk i pracować, co jest...
"Re: Jakie skutki odwrotnie podłączonego akumulatora? Juz po naprawie, zdaje relacje: -przepalone diody w alternatorze (identyczny skutek jak w jedynym poscie znalezionym na elektrodzie opisującym taka sytuacje, dotyczyło to Audi 80) -poszło kilka bezpieczników I tyle. Koszty, po targach, 90 zł. Faktycznie, chyba szczescie, ze ECU ocalal. Dzieki za...
Niestety problem został rozwiązany po półtoradniowym pobycie samochodu w warsztacie.W alternatorze okazało się że do wymiany diody i przy okazji łożyska.Cena naprawy alternatora 230,mechanik 100.
Czesc oddalbym alternator do regeneracji komus kto sie specializuje w naprawie. Przewaznie koncza sie szczotki przy ~250.000km., byc moze dioda prostownicza jest uszkodzona albo sa luzu na lozysku wirnika.
No tak! 1. przy załączonym silniku jeszcze nie nagrzanym wentylator nie powinien pracować. Mówisz"klima wylaczona nawet po wyjeciu kluczyka nadal dziala" czyli wg mnie klimatyzacja jest włączona cały czas a tak nie powinno być. Spróbuj odłączyć któryś z czujników klimatyzacji znajdują się gdzieś w okolicy chłodnicy, powinna klima się wyłączyć "odczytane...
Witam, Od niedawna posiadam Poloneza Caro GSI + LPG z 1999r. Jako, że miał problemy z rozrusznikiem, postanowiłem wymienić na inny, używany. Do tego było potrzebne odkręcenie alternatora. Sprawdziłem, że rozrusznik po wymianie kręci choć chciałem jeszcze dokręcić nakrętkę na dwóch głównych przewodach od alternatora. Niestety zapomniałem przy tym odpiąć...
Dzięki. Wolałem się upewnić zanim rozbiorę. O diodzie pomyślałem w szereg pomyślałem i na początku miałem taki zamiar, ale pomyślałem też że oryginalnie jej tam nie ma więc to maskowanie usterki (naprawa objawu nie przyczyny). Dam znać jak wyciągnę alternator.
Jeżeli masz rzeczywiście mieć mostek bez diod wzbudzenia to tak je wylutować i zrobić tylko mostek z ostatniej fazy.P
miałem podobne objawy , ale mówiono mi że to wina alternatora , po jakimś czasie padły mi diody w nim, po naprawie jak alternator był całkiem zdrowy :D już się gwizdy nie pojawiały pozdrawiam
Skoro tak to siadł ci alternator po pseudo naprawie co było zresztą do przewidzenia.
Dżizassss...... Weź to zawieź komuś do naprawy.....
(at)andrzej20001 Nie wiem czy dobrze mierzyłem, delikatnie z ciągnąłem plus z miernikiem tak by nie doprowadzić do tego by auto chodziło bez połączenia alternator - aku. I zrobiłem tak. Alternator - miernik szeregowo - akumulator. Pokazywał 1.7 A Dla mnie to troszkę dziwne. dołóż "bokiem" do testu przewód min 2,5* D+ alternator-akumulator i wtedy mierz....
Witam, mój Opel Astra G 1.7 DTi 75km Isuzu 2001 r., przebieg 250 tys. Alternator HITACHI LR1100-502G 100A U mnie podobna sytuacja, ale z drugim alternatorem. Pierwszy oryginalny Hitachi dostał zwarcia na diodach i puszczał napięcie na układ. Objawy: po przekręceniu stacyjki startuje pompa wspomagania i świeci się pomarańczowa kontrolka układu chłodzenia....
tak jak wyzej sprawdz opornosci wirnika, czy nie ma zwarcia. tak samo stojan no i diody a regulatora raczej samemu w domu nie sprawdzisz....
Wlutował ten przewód z diody do przewodu niebieskiego z białym paskiem. W tej wiązce jest właśnie ten oraz cały niebieski i gruby czerwony . Sprawdziłem probówką i tak: W przewodzie niebieskim z białym paskiem, nie ma impulsu żadnego ani po włączeniu zapłonu ani po włączeniu silnika. W przewodzie całym niebieskim pokazuje się dopiero napięcie jak dam...
Witam Rzeczywiście okazało się że w alternatorze były uszkodzone diody. Z racji że alternator nie nadawał sie do naprawy jest założony nowy i wszystko działa. Bardzo dziękuje za odpowiedzi i pomoc!
Masz blade pojęcie w temacie i nawet nie wiesz, że z tym wspomaganiem to nie było na poważnie. Sam diod nie sprawdzisz. Zanieś alternator do naprawy.
Wymieniłem zegar w b4 95tdi bo stary padł. Licznik jest cały elektroniczny posiada MFA, którego wcześniej nie było ale pokazuje zegarek. Wskaźnik paliwa oszukuje o ok 10L. Czy naprawa związana jest z wymianą softu? Drugie pytanie dotyczące licznika- od jakiegoś czasu podczas włączenia zapłonu nie świeci się kontrolka ładowania. Alternator wzbudza się...
Cześć, w aucie zapaliła się kontrolka ładowania, zniknęło wspomaganie. Ładowanie brak. Zdemontowałem alternator, uszkodzona jest jedna dioda w mostku prostowniczym. Przed podjęciem decyzji o naprawie (wymianie diody lub mostka) lub wymianie całego alternatora chciałem sprawdzić regulator napięcia. Podłączyłem żarówkę pod szczotki i zasilacz regulowany...
Witam.Od kilku dni mam problem z alternatorem..chyba..Kontrolka ładowania zachowuje sie normalnie,masy powymieniane,kabel od alternatora + jest też o.k. Zamieniałem akumulatory i...problem nadal występuje. Przed wymianą kabli masowych alternator pokazywał dziwne wskazania,otóż na wolnych obrotach pokazywał ładowanie 14,6V ale już w trakcie tzw.przegazowki...
Alternatorow sie nie reguluje . Kiedys regulowalo sie mechaniczne regulatory napiecia. W tej chwili zostaly one zastapione elektronicznymi ,ktore sie jedynie wymienia. Jakie napiecie ladowania wykazal pomiar? Przyczyn slabego ladowania moze byc wiele: Zaczynajac od zuzytych szczotek , uszkodzeniu regulatora ,uszkodzeniu diod prostowniczych ,moze tez...
lekko odbiegając od tematu mam kilka alternatorów takich jak na zdjęciu które też nie wiadomo z jakich przyczyn przestały ładować, kontrolka albo się żarzy albo nie gaśnie wcale, wymieniałem całe szczotki , regulator napięcia , pozostał tylko mostek nie wymieniany. koszt nowego mostka, regulatora i szczotek przewyższa cenę nowego alternatora. obstawiam...
W książce napraw fiata 125p są dwa typy alternatorów: starszy z 6 diodami w alternatorze i nowszy z 9 diodami . W obydwu jest mechaniczny regulator i w starszym zacisk 15 regulatora idzie przez stacyjkę na plus akumulatora, a w nowszym idzie na wyprowadzenie dodatkowych trzech diodek z alternatora. Zacisk 67 w obydwu typach idzie przez szczotkę na wirnik.
Alternator wrócił z naprawy bo były spalone wszystkie diody i gość go sprawdzał i naprawił ale po zamontowaniu dalej brak ładowania , rozmawiałem z nim później i powiedział że może być problem ze wzbudzeniem ale Nwm o co z tym chodzi. Ktoś mógłby mi to bardziej przybliżyć ?
A skąd w regulatorze jest procesor i jak nie wykryje prawidłowej reakcji na wzbudzenie to nic się nie dzieje. Tak trudno sprawdzić diody? I tu zńów pŕóg, jak je wymienić hehe, czasy dobre się skończyły dawno na taki naprawy bez sprzętu dedykowanego.
Juz po naprawie, zdaje relacje: -przepalone diody w alternatorze (identyczny skutek jak w jedynym poscie znalezionym na elektrodzie opisującym taka sytuacje, dotyczyło to Audi 80) -poszło kilka bezpieczników I tyle. Koszty, po targach, 90 zł. Faktycznie, chyba szczescie, ze ECU ocalal. Dzieki za odzew.
Miałem podobny przypadek co prawda alternator był padnięty Po naprawie Nowe diody regulator łożyska itd wymienione. na maszynie pokazywał 14.4 w aucie 12V 3x był sprawdzany na maszynie w aucie było sprawdzane napięcie na baterii i na wyjściu z alternatora bez zmian ok 12V po podmienieniu alternatora problem ustąpił. Okazało się że zwoje w alternatorze...
Sprwadź alternator. Głównie diody. Następnie napięcie wychodzące z alternatora ok. 13.7-14.4V. Jeżeli wszystko w porządku pozostanie sprawdzenie elektryki (zaśniedziałe styki). Pozdrawiam i miłej pracy przy naprawie. Dodano po 23 Sprwadź alternator. Głównie diody. Następnie napięcie wychodzące z alternatora ok. 13.7-14.4V. Jeżeli wszystko w porządku...
Awaria, przebicie diody dodatniej w alternatorze. Do czasu naprawy radzę niepodłączać akumulatora do pojazdu - jest zwarcie przez alternator! P.S.: Interpunkcja i Duża litera, Kolego! Gdzie się podziała?
W mojej Astrze I zaświeciła się kontrolka ładowania więc sprawdziłem napięcie ładowania wynik 13,8V. Alternator wymontowany i zawieziony do elektryka. Po naprawie (wymianie diod) już było 14,3V. Problem niestety dalej występuje. Wskaźniki paliwa i temperatury silnika nie działają, po przekręceniu kluczyka nie świeci się ani dioda ładowania ani poziomu...
misie tak dzialo w Fordzie fiescie, gdy obroty dochodzily do 2/3 tys, dioda zaczynala szalec, a co sie okazalo, byl uszkodzony alternator... po naprawie wszystko ustapilo :).Najwyrazniej ten alarm jest bardzo czuly na zaklocenmia z elektryki samochjodu.
Witam, otóż mój pacjent to MF 3115. Wszystkie bieżące rzeczy mam już w nim poprawione.. niestety ostatnia jego bolączka jest EHR.. otóż, ciągnik opuszcza, ale nie podnosi, ani z panelu, ani z przycisków na blotniku(te same objawy), EHR został cały (ponoć) naprawiony przez Pana w mojej opinii "cwaniaka", ale niestety jedynego w mojej okolicy (naprawa...
jest całkiem możliwe że jest tak jak piszesz ale regulator nie zawsze pozwoli utrzymać napięcie wcześniej też próbowałem go wymienić i nic nie pomogło dlatego że jak dostawał 19V to głupiał i dalej komputer już nie pozwalał jechać więc pozostaje alternator. U mnie przyczyną był właśnie alternator. Z własnego doświadczenia już wiem, że to można sprawdzić...
Witam jeszcze raz. Zawiozłem auto do elektromechanika, który stwierdził iż jest to wina diod w alternatorze ponieważ nie ma ładowania czy może ktoś orientuje się jaki jest koszt naprawy/wymiany takich diod w corsie b 1.5TD?
Nie wiem od czego zamontowano mi ten regulator wraz z diodami. Naprawę swojego alternatora robiłem u fachowca i zapłaciłem za ta operacje 200zł więc nie dużo. Na pewno idealnie pasującego nie ma, u mnie też robili jakieś przeróbki aby dał się ten regulator przykręcić. Mogę jednak Ciebie pocieszyć, że po naprawie nie mam żadnych problemów z alternatorem.
https://obrazki.elektroda.pl/4230867400_... O spawarkach tematów jest mnóstwo, na przestrzeni lat tytułowa bohaterka była kilka razy modyfikowana podczas napraw. Ostatnia naprawa, a w zasadzie modyfikacja powstała w ciągu zaledwie doby. Tu drobne wyjaśnienie, sterownik był robiony na szybko i w związku z tym jest mało zdjęć. Tym bardziej,...
Sprawdż dokładnie diody nisko napięiowe. Najlepiej wymień je na nowe. Pomiar w kierunku przewodzenia i zaporowy miernikiem nie zawsze jest dokładne. Problem z diodami niskonapięciowymi miałem przy naprawie komperatora w telewizorze. Diody mierzyły prawidłowo, a pod napięciem dostawały napięcie"wsteczne".
Witam. Posiadam światła DRL M-tech 507se. Niestety kilka diod padło prawdopodobnie przez napięcie prawie 14V z alternatora. Po naprawie z pewnością dołożę w szereg jakąś diodę prostowniczą, żeby ograniczyć napięcie zasilania. Czy ktoś pomógłby mi w identyfikacji diody? Dioda ma wymiar 3x3mm, napięcie zasilania zdaje się 12V, gdyż po podaniu takiego...
To, że na przewodzie pojawi się 12V to normalne a jak dotkniesz nim do masy i kontrolka zaświeci to obwód jes dobry. Sprawdz czy jak podłączysz kontrolkę w to miejsce w alternatorze i do plusa świeci się jak nie to alt. do naprawy a jak kontrolkę podłączysz do masy i świeci to dioda plusowa ma zwarcie ale na wyłączonym silniku będzie pobór prądu
Okazało się że to diody, koszt naprawy 300 zł :/
Jeśli chodzi o altek z Mondka, to jest on inny (Bosch - 98BB10300BE lub 0124415006) i na 115A. Koncówka BE w numerze Ford'owskim sugeruje wcześniejszą wersję w porównaniu do DD z Focusa. Niestety/stety PCM kontroluje ładowanie i wykrywa inny altek - dlatego zapala się kontrolka po 20s. Po założeniu ładowanie było. Następnego dnia się przejechałem i...
U mnie z przyjęciem wyższego napięcia przez instalację samochodu nie było problemu, bo to Opel z silnikiem diesla z 1993 roku na pompie mechanicznej, w którym seryjnie najbardziej skomplikowanym układem elektronicznym pył przerywacz kierunkowskazów. :) W twoim przypadku jeżeli planujesz instalację Car Audio o napięciu powyżej 15V to powinieneś rozdzielić...
Te słabiej świecące nie są czarniejsze od innych, świecących normalnie ? Jedna z nich ? Ledy psują się od zbyt dużego prądu przez nie płynącego. W takim statycznym układzie, tylko rezystory zmniejszają prąd diodom, ale jeśli wzrośnie napięcie zasilania np do 14V, to będą zmniejszać na tym samym poziomie, jak gdyby zmniejszały przy 12V. Wzrost napięcia,...
No niestety mostek był spalony teraz spawa jak nowelas dzięki za pomoc.U góry przed naprawą na dole po. Diody z alternatora pomogły oby tylko wytrzymały dłuższe obciążenia.A drut 1 mm idzie jak złoto pozdrawiam http://obrazki.elektroda.net/89_12679082... .
Jak nastała moda i otwarta granica, pojechaliśmy z żoną i kolegą do Niemiec. Jako że kolega tam mieszka na stałe nie musieliśmy kupować co idzie. Jako że samochód dla żony szukamy coś małego. Znaleźliśmy Opel Corsa B, pojechaliśmy, we trzech chłopa opatrzeć go. Samochód OK, widać coś mu robili. Kolega sprawdził, sprzęgł ok, samochód idzie nie ma problemów....
Witam, mam taki problem, mianowicie niedawno kupiłem bmw e36 1.8 benz z gazem i po tygodniu rozładował się akumulator, miernikiem sprawdziłem ładowanie, nie było go w ogóle. Wyjąłem alternator i zaniosłem do naprawy, wymienione zostały szczotki, diody i teraz jest w 100% sprawny. Zamontowałem go i jeszcze raz sprawdziłem, niestety dalej niema ładowania...
naprawa dioda alternator alternator naprawa dioda koszt naprawa alternator
wymiana żarówki punto amica wymiana pompy automatyczna skrzynia biegów naprawa
pomiar indukcyjności pomiar indukcyjności
Ciśnienie paliwa w Scion xB 2006: 43-47 PSI Klej do aluminium i spawanie na zimno - metody łączenia