miałem podobny problem poszła dioda w alternatorze hitachi 100A Wspomagania nie masz bo silnik pompy wspomagania jest załączany przez przekaźnik, który by go włączyć bierze "dane" z dwóch miejsc - musi byc włączona stacyjka i pracować alternator. O tym czy alternator ładuje "dowiaduje się" z kontrolki ładowania. Jeśli pracuje to lapka nie świeci, jeśli...
Panowie a można z tym jeździć czy po jakimś czasie może paść kolejna dioda ? Ile może kosztować taka naprawa i czy opłaca się naprawiać bądź zakupić używany alternator ?
dziękuję za podpowiedź, sprawdziłem to już wcześniej, mam na myśli spryskanie wodą żadnego przebicia nie ma, a świece dziś wymieniłem wraz z filtrem paliwa nie duży koszt a mechanik mi to doradził niestety nie dało mi to wyjaśnienia sprawy, również pytałem o stan alternatora ale niestety tu dobrych wiadomości dla mnie nie było ponieważ dioda jest spalona,...
Pomocy. https://obrazki.elektroda.pl/3242183300_... Mam problem z Primastarem z 2008 2.0 diesel Auto zgasło i już nie odpaliło dzień wcześniej ktoś umył silnik, próba podłączenia do kompa( delphi) bez rezultatu. Widział abs poduszki ,itp.ale brak komunikacji z silnikiem. Na desce na stale napis Stop, czerwona dioda na stałe, auto kręcił,...
No tak! 1. przy załączonym silniku jeszcze nie nagrzanym wentylator nie powinien pracować. Mówisz"klima wylaczona nawet po wyjeciu kluczyka nadal dziala" czyli wg mnie klimatyzacja jest włączona cały czas a tak nie powinno być. Spróbuj odłączyć któryś z czujników klimatyzacji znajdują się gdzieś w okolicy chłodnicy, powinna klima się wyłączyć "odczytane...
Wymieniłem zegar w b4 95tdi bo stary padł. Licznik jest cały elektroniczny posiada MFA, którego wcześniej nie było ale pokazuje zegarek. Wskaźnik paliwa oszukuje o ok 10L. Czy naprawa związana jest z wymianą softu? Drugie pytanie dotyczące licznika- od jakiegoś czasu podczas włączenia zapłonu nie świeci się kontrolka ładowania. Alternator wzbudza się...
Jak 1.7cdi, a taki masz to jest problem tego typu iż nie doładowuje akumulatora, może jeździsz na krótkich odcinkach i jest problem.
Prawdopodobnie już zdiagnozowałeś usterkę. Objaw charakterystyczny dla zwarcia lub przerwy w uzwojeniu ewentualnie utratą przewodzenia na diodach głównych. Naprawa to wymian lub przewinięcie stojana.
Dziwna sprawa myślałem że jak odepnę wtyczkę to ładowania nie będzie Bardzo normalna sprawa. Obecne regulatory sterowane są komputerem i wytwarzają napięcie odnośnie zapotrzebowania lub są nawet wyłączane, np. ostre przyśpieszanie. Gdy odłączysz sterowanie to regulator łąduje na sztywno np. 14,3 V. Masz uszkodzoną diodę plusową. Alternator do naprawy,...
Kontrolka to skutek , znajdź przyczyne i napraw ją, - alternator.
Oczywiście że te alternatory dobrze chodzą do pierwszej naprawy kiedy już stosuje się tylko zamienniki i są mostki z diodami o mocy oryginałów czyli 35A ale spotkałem także z diodami 25A i te są za słabe oczywiście nigdy nie miałem takiego problemu po naprawie jak kolega romoo.P
A skąd w regulatorze jest procesor i jak nie wykryje prawidłowej reakcji na wzbudzenie to nic się nie dzieje. Tak trudno sprawdzić diody? I tu zńów pŕóg, jak je wymienić hehe, czasy dobre się skończyły dawno na taki naprawy bez sprzętu dedykowanego.
Koła pasowe takie same? Po rozebraniu sprawdzić czy gdzieś nie ma śladów tarcia na wirniku, łożyska są ok? Może przyczyna poza wymienioną przez kolegę 5150 jest mechaniczna? Napięcie ładowania wydaje się być dobre, zastanawia mnie ten obrotomierz, opukaj go jak nie to wymontuj i obróć "do góry nogami". wskazówka powinna wrócić na zero, nie odłączaj...
Alternator do naprawy . Ostatnim razem jak go naprawiałeś zostały sprawdzone dokładnie wszystkie diody ?
No nie bardzo ci to wytłumaczył. Kiedy alternator nie pracuje na styku D+ nie ma masy lecz jest zasilaniem regulatora napięcia, dlatego żaróweczka świeci to jest obciążenie regulatora zasila tym prądem wirnik a tym samum szczątkowy magnetyzm wirnika dlatego się mówi że to prąd wzbudzania, to jest bardziej złożone niż myślisz. A kiedy alternator pracuje...
W książce napraw fiata 125p są dwa typy alternatorów: starszy z 6 diodami w alternatorze i nowszy z 9 diodami . W obydwu jest mechaniczny regulator i w starszym zacisk 15 regulatora idzie przez stacyjkę na plus akumulatora, a w nowszym idzie na wyprowadzenie dodatkowych trzech diodek z alternatora. Zacisk 67 w obydwu typach idzie przez szczotkę na wirnik.
17,6 V to bardzo dużo. Nie wiemy wprawdzie czy na wolnych obrotach , czy na wysokich oraz czy pod obciążeniem. Zakładając poprawność twego postępowania należy sądzić, że zmienna składowa na zasilaniu wzbudzenia załatwiła regulator. Nawiązując do póżniejszej wypowiedzi to niestety nie rozumujesz dobrze. Spora część regulatorów reguluje "-" a więc podawaniem...
Kolego lepiej kup jakiś używany alternator bo jeżeli diody masz uszkodzone szczotki na wykończeniu i stojan jak słusznie zauważył kolega elektrit przytarty łożyska też na pewno zużyte to naprawa będzie dużo droższa niż alternator Boscha, ale wybór należy do ciebie.P
Jeżeli masz rzeczywiście mieć mostek bez diod wzbudzenia to tak je wylutować i zrobić tylko mostek z ostatniej fazy.P
Jeśli któraś dioda by puszczała migała by mu kontrolka,taka jest zasada,jesli pasek się slizga osiagnie 13,4.Może jestem świeży ale robie to od lat więc wiem co piszę,Zarabiam takimi naprawami na życie. Aku lub spadek napięcia lub pasek nic innego. Uwalone diody powodują że napięcie główne czyli akumulatora i napięcie wzbudzenia rozjerzdżają sie i...
W woli zakończenia tematu, całym problem w moim przypadku był uszkodzony prostownik w alternatorze, uszkodzona część diod. Po naprawie alternatora ładowanie działa normalnie. Dwa równoległe rezystory wzbudzające 2x2k8 (Rwyp=1k4) i alternator wzbudza się bez problemu.
No to wytłumacz mi dlaczego trafia do mnie do naprawy setki alternatorów z przebitymi diodami od pracy bez obciążenia? Jak diody na 50V mają wytrzymać napięcie ponad 100V, które generuje nieobciążony alternator?
tylko że to alternator z e39 z diodami wprasownymi w tylna obudowę. Alternator dość swiezy mhu e39 i dość świeży alternator, chciałby, żyć 20 lat temu, serio.
Czesc oddalbym alternator do regeneracji komus kto sie specializuje w naprawie. Przewaznie koncza sie szczotki przy ~250.000km., byc moze dioda prostownicza jest uszkodzona albo sa luzu na lozysku wirnika.
tak jak wyzej sprawdz opornosci wirnika, czy nie ma zwarcia. tak samo stojan no i diody a regulatora raczej samemu w domu nie sprawdzisz....
Podejrzewam, że końcowym rezultatem będzie konieczność naprawy alternatora (diody lub regulator nap. - zwarcie do masy) -. mostek upaliło jak nic
W praktycznie każdych alternatorach obudowa okrywa stojan, tylko, że w przypadku MM wymieniam koło 17 rocznie, w przypadku innych modeli 5,6, a to o czymś świadczy (wystarcza wymiana diod, pierścieni ślizgowych, czy regulatora). Przy produktach magnetti Marelli, są to zwykle zwłoki nie warte naprawy, bo pękła obudowa i wirnik uszkodził stojan
Pewnie że lepiej cały mostek, jedna dioda to około 7 zł. Tak, gdzie kupić i dylemat czy dasz gwarancję na usługę. O czasie na naprawę nie wspomnę.
Niestety problem został rozwiązany po półtoradniowym pobycie samochodu w warsztacie.W alternatorze okazało się że do wymiany diody i przy okazji łożyska.Cena naprawy alternatora 230,mechanik 100.
To, że na przewodzie pojawi się 12V to normalne a jak dotkniesz nim do masy i kontrolka zaświeci to obwód jes dobry. Sprawdz czy jak podłączysz kontrolkę w to miejsce w alternatorze i do plusa świeci się jak nie to alt. do naprawy a jak kontrolkę podłączysz do masy i świeci to dioda plusowa ma zwarcie ale na wyłączonym silniku będzie pobór prądu
Przyczyną były uszkodzone diody w alternatorze. Naprawa gwarancyjna. Temat zakmięty.
Alternator + regulator poniżej 30 pln na szrocie, szkoda zabawy z naprawą
Juz po naprawie, zdaje relacje: -przepalone diody w alternatorze (identyczny skutek jak w jedynym poscie znalezionym na elektrodzie opisującym taka sytuacje, dotyczyło to Audi 80) -poszło kilka bezpieczników I tyle. Koszty, po targach, 90 zł. Faktycznie, chyba szczescie, ze ECU ocalal. Dzieki za odzew.
Witam mam taki sam problem jak na początku postu, po naprawie alternatora [diody z mostkiem i regulator napiecia] zostały wymienione kosztowało mnie to 220 zł z naprawą. teraz po tyg jazdy znowu to samo, alternator padł i wspomaganie po przekręceniu na pierwszy stopien zapłonu kluczykiem zaczyna[rozpędzać sie] wydaje taki dzwięk i pracować, co jest...
Dżizassss...... Weź to zawieź komuś do naprawy.....
miałem podobne objawy , ale mówiono mi że to wina alternatora , po jakimś czasie padły mi diody w nim, po naprawie jak alternator był całkiem zdrowy :D już się gwizdy nie pojawiały pozdrawiam
Skoro tak to siadł ci alternator po pseudo naprawie co było zresztą do przewidzenia.
Nie,nie wytrzymaja prądowo.Te diody które ci się uskodziły przewodzą nawet 40A. Pozostaje wymiana mostka na nowy-typ DER2000 i to jest jedyna metoda naprawy.
7A, to jest lekko licząc 84W. 84 waty na diodach??? To ile ty ich tam masz? Poza tym, kombinowanie z wymianą żarówek na diody w kierunkowskazach innych lampach do nich nieprzystosowanych jest nielegalne i można stracić dowód. Więc jeszcze raz sprawdź pobór prądu, tym razem odłączając poszczególne obwody. I napraw układ ładowania, a dopiero później kombinuj...
Nie wiem od czego zamontowano mi ten regulator wraz z diodami. Naprawę swojego alternatora robiłem u fachowca i zapłaciłem za ta operacje 200zł więc nie dużo. Na pewno idealnie pasującego nie ma, u mnie też robili jakieś przeróbki aby dał się ten regulator przykręcić. Mogę jednak Ciebie pocieszyć, że po naprawie nie mam żadnych problemów z alternatorem.
Do kolegi ' Vorlog '. Wieczorkiem zamieszczę jaki kolor jakie napięcie wymaga . Dzięki, te parametry są mi doskonale znane, tyle tylko, że w takich jak ten przypadkach, gdy nie jest mi konieczna określona jasność świecenia, bo LED robi jedynie za wskaźnik (a w aucie coś takiego nie ma prawa za mocno świecić) to nie przejmuję się idealnym dobieraniem...
Okazało się że to diody, koszt naprawy 300 zł :/
Cześć, w aucie zapaliła się kontrolka ładowania, zniknęło wspomaganie. Ładowanie brak. Zdemontowałem alternator, uszkodzona jest jedna dioda w mostku prostowniczym. Przed podjęciem decyzji o naprawie (wymianie diody lub mostka) lub wymianie całego alternatora chciałem sprawdzić regulator napięcia. Podłączyłem żarówkę pod szczotki i zasilacz regulowany...
lekko odbiegając od tematu mam kilka alternatorów takich jak na zdjęciu które też nie wiadomo z jakich przyczyn przestały ładować, kontrolka albo się żarzy albo nie gaśnie wcale, wymieniałem całe szczotki , regulator napięcia , pozostał tylko mostek nie wymieniany. koszt nowego mostka, regulatora i szczotek przewyższa cenę nowego alternatora. obstawiam...
ładowało prawidłowo , blędów nie pokazywało i jak się w końcu zaświeciło to nie zgasło , auto jednak paliło normalnie tyle że do świąt jeszcze pare dni i za wcześnie na nastrój ze światełkami , potrzebna była wizyta u elektryka i naprawa alternatora (diody) . kończe temat, dzięki za wszelkie rady.
Sprwadź alternator. Głównie diody. Następnie napięcie wychodzące z alternatora ok. 13.7-14.4V. Jeżeli wszystko w porządku pozostanie sprawdzenie elektryki (zaśniedziałe styki). Pozdrawiam i miłej pracy przy naprawie. Dodano po 23 Sprwadź alternator. Głównie diody. Następnie napięcie wychodzące z alternatora ok. 13.7-14.4V. Jeżeli wszystko w porządku...
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Sprawdż dokładnie diody nisko napięiowe. Najlepiej wymień je na nowe. Pomiar w kierunku przewodzenia i zaporowy miernikiem nie zawsze jest dokładne. Problem z diodami niskonapięciowymi miałem przy naprawie komperatora w telewizorze. Diody mierzyły prawidłowo, a pod napięciem dostawały napięcie"wsteczne".
Masz blade pojęcie w temacie i nawet nie wiesz, że z tym wspomaganiem to nie było na poważnie. Sam diod nie sprawdzisz. Zanieś alternator do naprawy.
Jak nie jesteś pewien diody zenera to ją sprawdź - tą wylutowaną. A jak będziesz robił zakupy to weź po dwie od 5.6V do 8.2V. To grosze. Więcej kosztuje dojazd do sklepu. Aby być pewien naprawy lub choć sprawdzić działanie regulatora, musisz mieć źródło napięcia o regulowanej wartości od ok 10 do 16V. Jak go nie masz to będąc w sklepie kup LM317 w obudowie...
Awaria, przebicie diody dodatniej w alternatorze. Do czasu naprawy radzę niepodłączać akumulatora do pojazdu - jest zwarcie przez alternator! P.S.: Interpunkcja i Duża litera, Kolego! Gdzie się podziała?
tez mam legendforda, co do diody, to czasem mi migala przy jezdzie, w granicach 2/3 tys obr. Co sie okazalo, to za pare dni szlag trafil alternator... naprawa altermatora i automatycznie skonczyly sie blyski diody. Moze jest po prostu czuly na zaklocenia z instalacji??
Więc sprawa wygląda tak że w tych alternatorach przy jakimkolwiek remoncie wymienia się mostek prostowniczy tym bardziej po takim przebiegu. Nastąpiła usterka czyli zwarcie głównych diod, gdybyś odłączył także przewód od kontrolki nie byłoby problemu a tak nastąpiło wzbudzenie alternatora i spalenie całego układu wzbudzenia. Najlepiej niech elektryk...
No niestety mostek był spalony teraz spawa jak nowelas dzięki za pomoc.U góry przed naprawą na dole po. Diody z alternatora pomogły oby tylko wytrzymały dłuższe obciążenia.A drut 1 mm idzie jak złoto pozdrawiam http://obrazki.elektroda.net/89_12679082... .
W samochodzie alternator to też jest prądnica 3-fazowa. Regulacja napięcia polega na regulacji prądu wzbudzenia. Prostownikiem na 3 diodach jest sumowane napięcie wyjściowe z 3 faz. Regulator podaje napięcie na uzwojenie wzbudzenia.
hejka jesli na ciekim przewodzie masz napiecie to z instalacja auta wszystko ok cieki przewód jest od wzbudzenia alternatora a grubym przewodem powinien alternator podawac prad czyli pad alternator szczotki lub regulator napiecia jes jeszcze mozliwosc ze padły diody ale w tym przypadku naprawa nie opłacaln taniej wyjdzie kupic urzywany alternator pozdro
Przy obecnym kwasowym akumulatorze Ca-Ca do pełnego ładowania potrzeba podobno 16,2V. Napięcie na alternatorze 038903023L mam teraz 14,47 przy klimie, światłach i nawiewie. Spadek na złączach ok.0,2V, tak więc na akum. do w miarę bezpiecznego 15V sporo brakuje. 15V nie jest bezpieczne. Co innego praca cykliczna, a co innego buforowa. W samochodzie...
Witam. Mam prostownik do naprawy i wyszło, że padł mostek prostowniczy zbudowany na diodach prostowniczy. Mam stary alternator i w nim jest mostek prostowniczy, mogę go zastosować?
Dołącz zdjęcia Twoich napraw, bo ja nie mogę zlokalizować. Nie rozumiem jak uzwojenia mogły popękać. Trzeba znaleźć przyczynę. Te 5 małych diod dostarcza prądu na wzbudzenie podczas normalnej pracy alternatora. W ogóle to ten alternator wygląda na 5-fazowy - zauważ, że dużych diod też masz 2x5. Pomierz dokładnie wszystkie diody, wiele więcej nie zrobisz...
W mojej Astrze I zaświeciła się kontrolka ładowania więc sprawdziłem napięcie ładowania wynik 13,8V. Alternator wymontowany i zawieziony do elektryka. Po naprawie (wymianie diod) już było 14,3V. Problem niestety dalej występuje. Wskaźniki paliwa i temperatury silnika nie działają, po przekręceniu kluczyka nie świeci się ani dioda ładowania ani poziomu...
Witam Rzeczywiście okazało się że w alternatorze były uszkodzone diody. Z racji że alternator nie nadawał sie do naprawy jest założony nowy i wszystko działa. Bardzo dziękuje za odpowiedzi i pomoc!
To jest typowe japońskie rozwiązanie (jak np. w Toyotach), dlatego u nas jest trochę trudne w naprawie. Alternator może mieć mostek sześcio lub ośmiodiodowy bez diod wzbudzenia. To jest alternator obcowzbudny czyli zasilanie regulatora bierze po stacyjce (IGN), ale może też wymagać napięcia z akumulatora (B). W regulatorze prócz przekaźnika nie masz...
Witam serdecznie, mój samochód to Peugeot 308 1.6 ehdi 2011rok. Problem zaczął się nagle, właściwie z dnia na dzień, pojawił się komunikat Usterka silnika konieczna naprawa. Samochód posiada system start stop i właśnie po odpaleniu samoczynnie ten system wyłącza, zapalenie się diody na przycisku Eco Off. Akumulator sprawdzony. Na urządzeniu diagnostycznym...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Nie wiem czy cos pomoge,ale mam vectre i ostatnio siadły mi diody prostownicze w alternatorze(koszt naprawy około 60zł+ czas spedzony nad naprawa). Zrobiłem to sam,ale po skonsultowaniu ze znajomym mechanikiem powiedzial mi,ze bardzo możliwe,ze to siadło mi od wzmacniacza i suba,wiec według niego wzmacniacz ma jakis wpływ na alternator.
Miałem podobny przypadek co prawda alternator był padnięty Po naprawie Nowe diody regulator łożyska itd wymienione. na maszynie pokazywał 14.4 w aucie 12V 3x był sprawdzany na maszynie w aucie było sprawdzane napięcie na baterii i na wyjściu z alternatora bez zmian ok 12V po podmienieniu alternatora problem ustąpił. Okazało się że zwoje w alternatorze...
dokładnie tak jak pisze kolega spalone diody które spaliły sie i już, nie musiały spowodować uszkodzenia reg. jak altelnator nie doładowywał aku to reg powinien byc ok ale jak ładowanie było ponad 15V to... sa do sprawdzania reg specjalne testery sam mam taki i bardzo ułatwia prace i osczędza czas naprawy
Alternator wrócił z naprawy bo były spalone wszystkie diody i gość go sprawdzał i naprawił ale po zamontowaniu dalej brak ładowania , rozmawiałem z nim później i powiedział że może być problem ze wzbudzeniem ale Nwm o co z tym chodzi. Ktoś mógłby mi to bardziej przybliżyć ?
ok. więc szykując się na naprawę co mam przygotować od razu ? regulator, szczotki, diody? edit: szczegóły budowy alternatora będę znał w ciągu kilku najbliższych dni gdy zacznę jego naprawę. z zewnątrz od strony wychodzących przewodów widać 2 czarne kostki 1- prostokątna BOSH i z drobnymi oznaczeniami i druga trapezowa.
misie tak dzialo w Fordzie fiescie, gdy obroty dochodzily do 2/3 tys, dioda zaczynala szalec, a co sie okazalo, byl uszkodzony alternator... po naprawie wszystko ustapilo :).Najwyrazniej ten alarm jest bardzo czuly na zaklocenmia z elektryki samochjodu.
WitaM. Na początek proszę o wyrozumiałosc. Korzystam z telefonu a tu nie jest tak przejrzyście i pewnie pomyliłem dział. Problem dotyczy ciągnika rolniczego, w którym alternatorem steruje komputer. Ciągnik stracił ładowanie po czym samo powróciło. Kolejnego dnia rozsypało się łożysko w alternatorze i zostało wymienione. Wszystko ok John Deere wyjeżdża...
Witam jeszcze raz. Zawiozłem auto do elektromechanika, który stwierdził iż jest to wina diod w alternatorze ponieważ nie ma ładowania czy może ktoś orientuje się jaki jest koszt naprawy/wymiany takich diod w corsie b 1.5TD?
Skoro diody i stojan dobre, to pozostaje regulator. Jaki masz typ regulatora?
Nowy regulator napiecia włożyłem firmy era. Wiem jaka jest jakość nowych części może to i on psuje działanie. Na poprzednim który miał parę lat to tak samo było. Jeszcze chodzi mi po głowie że może alternator ma zużyte łożyska. Nie hałasuje, lekko się obraca, nie ma luzów. Od poprzedniej naprawy zrobione 70tys km. W styczniu tego roku był w naprawie...
przede wszystkim mierzyles ladowanie po naprawie ? diody moga byc winne, uzwojenie wirnika albo nawet wiazka kabli
Jak podasz prąd pod 67 alternatora to będzie ładował ponad 16V. Tak sprawdzisz najszybciej bez wyciągania aternatora. Dodano po 4 Jak chcesz sprawdzić ile ma diód to musisz wyjąć szczotkotrzymacz i zobaczyć gdzie idzie kabelek od tego złącza w plastyku. Jak do stojana to masz 6 diód. Dla kogoś bez wprawy to może być trudne i zostaje rozebranie alternatora....
Mam pytanie . Posiadam zapasowy alternator Valeo 14 V 125 A do mojej Laguny, sa w nim do wymiany diody prostownicze . Proszę o podanie mi typu diod oraz gdzie mogę je kupić .
miernik i pomierz nap. sprawdz masy zacisk +na rozruszniku itd.-prawdop. nie unikniesz naprawy alternatora
problem z alternatorem opisałem w dziale "problemy z samochodem" i na 100% poszła dioda w mostku i najprawdopodobniej regulator. W efekcie zadymiło sie w radiu. Części do alternatora hitachi sa raczej nienaprawialne - naprawa nie za długo wytrzymuje, miałem te częśc w reku i pomierzyłem ze dioda padła. Pierwsza próba naprawy diody wytrzymała tydzień...
(at)andrzej20001 Sprawa jest bardziej skomplikowana troszkę. Auto to Fiat Freemont 2.0 Multijet. Zginęło ładowanie, więc wyjąłem alternator, okazało się, że poprzedni właściciel samochodu założył chińczyka. Nie widziałem sensu tego regeneracji, kupiłem więc używany oryginał, sprzedający mówił, że u siebie założył zamiennik, a ten oryginał oddał do firmy...
Tak się nie sprawdza mostka, weź żarówkę 21W i akumulator i tak sprawdź, jeśli upierasz się przy multimetrze, zakres omomierza, test diody. Na tym zakresie powinno pokazywać spadek napięcia 0.5-0.7V w kierunku przewodzenia.A najlepiej zawieź ten alternator do specjalisty i nie trać czasu na doktoryzowanie się z takich napraw.
regulator napięcia w zależności od typu alternatora BOSCH czy inny kosztuje 40 - 150 zł układ prostowniczy to gorsza sprawa ale nie stawiałbym na diody prostownicze lecz tylko na diody od "kontrolki ładowania" współpracujące z wzbudzeniem alternatora.
Regulator po naprawie alternatora jest OK. Też mnie to zdziwiło, bo ta zwarta dioda smd jest 27V a instalacja w tym kombajnie jest na 12V
Akumulator nie gotuje sie od zwarcia. tylko zbyt gwałtownego ładowania dużym prądem. Jakie masz napięcie na akumulatorze zmierz miernikiem prawdopodobnie za wysokie, dopuszczalne 14,8v. Wymiana regulatora napięcia lup naprawa, takie małe z zielonym i żółtym przewodem, wpiętym do alternatora. zwiększając napięcie ładowania zwiększamy prąd ładowania....
Zastanów się, co chcesz kupić. Ładowarka transformatorowa - głupia, zasili żarówkę, spali się po podłączeniu do baterii, która ma zwarcie wewnętrzne lub jest rozładowana poniżej 10,5V (bateria szeregowoa z 6 akumulatorami połączonymi szeregowo). Piękna, inteligentna przetwornica z układem sprawdzającym, czy ktoś nie chce z niej zrobić spawarki lub spalarki...
Witam . mam problem ze swoją toyota mianowicie jakis czas temu alternator uległ awarii przestał ładować i głosno chodził wiec zawiozłem go do naprawy . Mechanik powiedział ze popaliły się wszystkie diody i wymienił je zamontowałem alternator lecz teraz nie swieci mi sie kontrolka od oleju , wczesniej gdy ten alternator nie ładował zapalała się tylko...
Dlaczego myślicie że diody , nie masz szczotek i pierścieni to cały problem. Alternator trudny do naprawy dla amatora.P
Witam. Posiadam światła DRL M-tech 507se. Niestety kilka diod padło prawdopodobnie przez napięcie prawie 14V z alternatora. Po naprawie z pewnością dołożę w szereg jakąś diodę prostowniczą, żeby ograniczyć napięcie zasilania. Czy ktoś pomógłby mi w identyfikacji diody? Dioda ma wymiar 3x3mm, napięcie zasilania zdaje się 12V, gdyż po podaniu takiego...
Z wyrozumiałością stwierdzam że na skutek tej pomyłki nieodwracalnemu zniszczeniu uległy min. diody w mostku prostowniczym alternatora. Tak czy owak alternator do wyjęcia i naprawy. Po zamontowaniu sprawnego alternatora okaże się czy nie walneło coś jeszcze , oby nie.
"Re: Jakie skutki odwrotnie podłączonego akumulatora? Juz po naprawie, zdaje relacje: -przepalone diody w alternatorze (identyczny skutek jak w jedynym poscie znalezionym na elektrodzie opisującym taka sytuacje, dotyczyło to Audi 80) -poszło kilka bezpieczników I tyle. Koszty, po targach, 90 zł. Faktycznie, chyba szczescie, ze ECU ocalal. Dzieki za...
Czekam na alternator Jego też zamówiłeś? W sumie to chyba dla ciebie najlepsza opcja bo naprawa za 2zł (diody nie kosztują więcej) cię przerasta. Dodano po 1 tyle to sam zrobię z drobną pomocą forum. To nie takie pewne. Masz odpowiednie klucze?
za naprawę uzwojenia A co ma uzwojenie do zwarcia za zasilaniu?
Sprawa zamknięta - regulator napięcia + regeneracja alternatora załatwiła sprawę. Auto 2 dni po naprawie jeździ, żadnych problemów. Zamknięty temat.
Witam, mam taki problem, mianowicie niedawno kupiłem bmw e36 1.8 benz z gazem i po tygodniu rozładował się akumulator, miernikiem sprawdziłem ładowanie, nie było go w ogóle. Wyjąłem alternator i zaniosłem do naprawy, wymienione zostały szczotki, diody i teraz jest w 100% sprawny. Zamontowałem go i jeszcze raz sprawdziłem, niestety dalej niema ładowania...
Nie ma prostszego i lepszego rozwiązania, niż szeregowe diody. Można również pomysleć o diodach "z odzysku" z alternatora, mają prąd roboczy na poziomie kilkadziesiąt amper, i najczęściej - poza naprawą innego alternatora - nie mają zastosowania.
Znaczek Magneti Marelli zawsze był odlany na obudowie mimo że to Lucas. A diody to normalka,oryginały masowo padały po pewnym czasie eksploatacji a zamienniki to już szkoda gadać. Dużo było tych alternatorów swego czasu, ale b. przyjemny w naprawie. Alternatory to bardzo proste konstrukcje - uzwojenie połączone w gwiazdę, Akurat w tym alternatorze jest...
Lepiej to napraw bo alternator pracuje "na pol gwizdka". Diody dostaniesz w sklepie ale musisz wiedziec ktore to a wszystkich jest 9. 3 z nich sa od wzbudzenia. Niestety nie powiem ci w ktorym miejscu bo nie znam dokladnie budowy alternatora od poldka. Jesli nie czujesz sie na silach pozwol zrobic to komus kto tym sie zajmuje na codzien. Jesli sam wymontujesz...
Ja bym najpierw go dokładniej sprawdził. Może szczotki, albo regulator, albo dioda. Bo może się okazać że naprawa może być prosta i tania. Decyzja o tym co się lepiej opłaca to jak będzie wiadomo co mu dolega. Pozdrawiam.
Pęknięty mostek pomocniczy - jedna z diod wzbudzenia traci kontakt. Tak kretyńskie miejsce na alternator tylko Fiat mógł wymyśleć. Alternator raczej wymienić - jakiekolwiek naprawy, z wyjątkiem wymiany łożysk czy szczotek raczej nieopłacalne.
A szczotki w alternatorze, lub diody tez mechanik sam nie wymieni tylko oddaje fachowcowi na regeneracje Wolę jak odda do regeneracji bo naprawiałem alternator po "remoncie" mechanika, diody ukruszone po chamskim wbiciu bo na wciśnięcie to nie wyglądało i lutowane chyba kolbą do obróbki dachu. Miałem swój alternator Denso do naprawy - nie mogłem dostać...
alternator naprawa dioda alternator naprawa dioda koszt naprawa alternator
kineskop siatka focus moduł kontrola nadwozie przesłuch kanał
bosch pue631bb2e rocky horror ws504
Jak naprawić zardzewiały kosz do zmywarki? Demontaż klawisza zwijania kabla w odkurzaczu Zelmer Oceanik 91/97