9V sie pojawia na kondku czy klemach? Głupie pytanie, sory. Nie doczytałem. Sprawdz oprawkę bezpiecznika czy aby nie jest lużne gniazdo bezpiecznika. Najlepiej wyeliminuj go (na testy tylko) i zobacz co się bedzie działo.
Musisz oszacować. Masz miernik. Spróbuj go wpiąć na pomiar prądu ale też mądrze! Na czas rozruchu miernik należy ominąć (zrobić zworę na jego sondach), bo raczej nie zniesie takiego poboru. Możesz też wstawić w szereg z akumulatorem większej mocy opornik małej wartości i mierzyć spadek napięcia na nim. A reszt to już podstawowe wzory prawa oma...
A te 3V daje po zamontowaniu, na biegu jałowym jak moze dawac 3V jak sam akumulator ma bez ładowania obciazony 10-12V ?? Sprawdz ŻARÓWKĄ czy masz w ogóle napięcie na grubym przewodzie alternatora.
Sprawdź ładowanie na alternatorze. I porównaj z napięciem na akumulatorze, czy nie ma spadków.
Dodam jeszcze że między każdym pinem z wtyczki alternatora a masą motoru jest przejście. To wskazuje na uszkodzenie statora (zwarcie do masy). Niestety awaria taka powoduje w następstwie także uszkodzenie regulatora napięcia.
A przewód masowy i klemy czyste? Pasek napięty?
Tak się produkujecie a to może być nawet f126p z alternatorem... Seat Corodba 1.4 16V 75KM Produkcja 2004 Za godzinę zmierzę te napięcie wraz z odbiornikami włączonymi
To napraw lub wymień alternator , za niskie napięcie w instalacji i świruje elektronika.
Regulator napięcia wymieniłem przedwczoraj ze szczotkami. Czego ta kontrolka na zgaszonym silniku słabo świeci? Wyczytałem, że to jest wskutek startych szczotek ale przecież wymieniłem na nowe. Jeśli chodzi o te 12 volt, to jak zapale silnik to ma normalne ładowanie ale jak włączę światła i resztę rzeczy i jeszcze wzmacniacz samochodowy to już spada...
diody były uszkodzone ale po wymianie nic sie nie polepszyło... dopiero po długim szukaniu przyczyny okazało sie że przewód od masy sie tak zaśniedział że nie było przejścia.. co jak co ale tego sie nie spodziewałem dzieki za odpowiedzi temat uważam za zamknięty pozdrawiam
Pierwszy błąd sugeruje skoki napięcia, uszkodzone wiązki, brak komunikacji CAN, a drugi jest związany typowo z zasilaniem (aku, alternator, kabelki). Razem może być uszkodzony aku lub alternator i zbyt niskie napięcie na ECU. Sprawdziłbym to łącznie z oceną kabelków przy alternatorze i ECU.
A co ze ,,wzbudzeniem", czyli podłączenie akumulatora i kontrolki ładowania ? (niezbędna do prawidłowej pracy regulatora) Echhh :cry:
Zakuj nowe przewody masy silnika i nadwozia i zasilania alternatora.
Sprawdź ładowanie na samym alternatorze,typową usterką jest mostek łączący alternator z rozrusznikiem./za duży spadek napięcia/P
Stojan, w zeszłym tygodniu 8 takich robiłem i zawsze był to stojan. Wiertarka się nie nadaje, bo gdy się alternator wzbudzi stawia duży opór.
myślę żeby dać dodatkowy przewód między alternatorem, a akumulatorem, gdyby się na to zdecydował to jaki bezpiecznik najlepiej zastosować? Żaden - tam nie ma i nigdy nie było bezpiecznika, tylko oryginalny przewód jest w 2 kawałkach (alternator - rozrusznik i rozrusznik - akumulator). Dajesz dodatkowy przewód równolegle do starego, najlepiej w peszlu...
Jak najbardziej jest to alternator nie prądnica. Z magnesami trwałymi. Na wyjściu masz prąd zmienny więc przestaw miernik na zmienne i zobacz czy generuje prawidłowo napięcie. Potem sprawdź regulator. Jest typowy dla tego układu czyli stratny. Nie ruszy bez kl15 i kl31. A jak spojrzysz od spodu na regulator to zobaczysz schemat podłączenia. Jest nad...
Tam masz dynamiczną kontrolę napięcia. 13V jak nie ma zapotrzebowania na prąd.
Właśnie pomiar zrobiłem gdy przekaźnik świec się rozłączył , lampka kontrolna alternatora gaśnie po uruchomieniu silnika i nawet się nie żarzy..
problemem w tych oplach bywa słaba masa na alternatorze czasami trzeba ją poprawić albo dać dodatkowy kabel proponuję zmierzyć napięcie ładowania bezpośrednio na alternatorze jak będzie wyższe niż na akumulatorze popraw tą mase[/b]
NO to mamy chyba temat zamknięty......S....N.... R ....2010
jeśli to o czym mowa wyżej sprawdziłeś to sprawdź po prostu pasek musi być tak naciągnięty, że jeśli obracasz kołem pasowym alternatora ręką to na wyłączonym biegu obraca się również silnik pasek nie może się ślizgać ale nie może być napięty zbyt mocno aby nie uszkodzić łożysk pozdro
Ten "nowy" alternator to nowy nowy czy używany albo jakiś krzak? Sprawdź połączenia mas i głównych przewodów prądowych do alternatora, rozrusznika, ramy, silnika, kabiny.
To teraz zmierz na wyjściu z alternatora.
Witam, nic nie piszesz czy ,lampka ładowania gaśnie, czy lampka świec żarowych gaśnie, czy pasek klinowy prawidłowo napięty?może być tak że świece żarowe stale grzeją.
Tak się nie sprawdza mostka, weź żarówkę 21W i akumulator i tak sprawdź, jeśli upierasz się przy multimetrze, zakres omomierza, test diody. Na tym zakresie powinno pokazywać spadek napięcia 0.5-0.7V w kierunku przewodzenia.A najlepiej zawieź ten alternator do specjalisty i nie trać czasu na doktoryzowanie się z takich napraw.
Na początek sprawdź stan połączeń elektrycznych, muszą być "pewne" i styki czyste, bez śladów korozji itp. zanieczyszczeń. Wg mnie w traktorku masz prostownik tzw. jednopołówkowy, a więc przy napięciu 24 V (zmiennym) da na akumulator zaledwie ok. 12 V napięcia stałego, co jest zbyt mało do naładowania akumulatora. O ile dobrze pamiętam, to sprawny alternator...
Wogóle póżniej okazało się że miałem na alternatorze niewłaściwy typ regulatora - nie od tego typu alternatora...
Ale jak sam piszesz to nie będzie typowy stabilizator napięcia tylko swojego rodzaju wyłącznik po naładowaniu akumulatora. Druga sprawa to napięcie 14.4V na jakie typowo jest ustawiany regulator napięcia w alternatorze. W stacjonarnym prostowniku jest to trochę niskie napięcie aby prawidłowo naładować akumulator.
Masz szaloną diodę, wymień alternator.
A po co Ci napięcie ładowania 14,5V? Za długo akumulator Ci służy? To ile powinno wynosić prawidłowe napięcie ładowania w innych samochodach zawszy miałem ok 14.40 v bo 13.70v na światłach to wydaje mi się ze mało. Nawet prostownik daje napięci ok 14.5v
Sprawdz szczotki w alternatorze - moze sie wyjezdzily. I oczywiscie pierwsza rzecz - kable, kontakty itd. z alternatora Chociaz 13,8 to nie jest zle wg. mnie (czyba ze u Ciebie zwykle bylo inaczej a teraz sie nagle zmienilo)
Typowy akumulator lifePO4 ma dopuszczalny zakres napięć od 2.8 V do 4 V. Czyli całkowicie rozładowany pakiet 4S będzie miał 4x 2,8 V czyli 11,2 V . By naładować go do 100% potrzeba 4x4v czyli 16V i tu alternator ma za małe napięcie bo 14,4 V a realnie nieco ponad 14 V. Całkowicie rozładowany pakiet ma 11,2 V realnie pewnie 11,5 V czyli różnica do 14...
Witam. 13,1 do 13,4V ale bywa, ze jest nawet 15 i to, co ciekawe wyższe jest przy niskich obrotach Sprawdź jeszcze kondycję alternatora. A konkretnie szczotek i pierścieni ślizgowych. Kiedyś grzebałem w starym fordzie i podobny efekt. Pierścienie miały rowki i przetarcia w miedzi do samego izolatora. Wyłapał i pokazał to dopiero fachowiec od regeneracji...
soczi podepnik 3 żarówki 55W bezpośrednio pod 3 uzwojenia alternatora.
Witam , częściowo ciągnik złożony odpalony , sprawa wygląda w taki sposlob ze pomylilem kontrolki zmylilo mnie to ze ten cienki kabel idzie w ogóle nie do tej kontrolki co trzeba (to jest kontrolka od świecy żarówej) zastanawiam sie tylko po co ktos tak to zrobił , a kontrolka do tego wzbudzenia działa tylko ze tam żarówka raz lapala raz nie lapala...
Żeby sprawę wyświetlić do końca zmierz napięcie na alternatorze czyli + alternatora i - z obudowy alternatora. Wtedy będzie pewność jak faktycznie pracuje alternator.Pozbędziesz się przy pomiarze wpływu spadków napięcia na instalacji samochodu. A jak było przed uszkodzeniem alternatora?
(12,4 V) Na zaciskach (klemach) akumulatora ! Sprawdź/wyczyść punkty podłączenia masy do karoserii i silnika oraz podłączenie głównego, grubego kabla +12V [30] do rozrusznika, alternatora, szkrzynki bezpieczników w komorze silnika i "Body" w kabinie. Sprawdź wszystkie bezpieczniki, naładuj akumulator oraz wykonaj diagnostykę pojazdu. W przypadku samochodu,...
Jak silnik C16NZ to sprawdził bym masowanie alternatora.
<Czy piszczący pasek na starcie samochodu to duży problem? Wymieniać go?> Jeśli przy stałych obrotach silnika wzrośnie prąd pobierany przez instalację z alternatora, to wzrasta moment obrotowy jakim jest napędzany alternator (w dużym uproszczeniu siła z jaką pasek obraca kółko pasowe alternatora). Gdy dzieje się to na wolnych obrotach i pasek...
Problem rozwiązany, wina paska od alternatora, który się ślizgał przy obciążeniu odbiornikami. Dzięki za pomoc ;) Nie ma sprawy, to my mamy prośbę - podaj napięcia ładowania jednego i drugiego akumulatora oraz jakie napięcie wychodzi z alternatora.
O ilość alternatorów pytałem wcześniej. Pisze z telefonu i nie widzę zdjęć i schematów. Jeżeli prościej dla amatora jest pomierzyć masy niż wymienić baterie to ok. Ciekawe jeszcze jakim przyrządem kolega się posluży. Masa nie ma tu nic do tego . To skąd napięcie 13v na alternatorze????
:?: witam mam problem z kontrolką ciśnienia oleju. Wczasie jazdy miga od czasu do czasu,nieregularnie w różnych odstępach czasu.Objaw nasila się w czasie pracy na wolnych obrotach przy obciążeniu alternatora(niższe napięcie).Na pewno nie jest to związane z układem smarowania ponieważ sprawdziłem ciśnienie nanometrem i jest ok.Może ktoś miał podobny...
Miernik i zmierz po kolei gdzie masz spadek od alternatora leć do akumulatorów .( wkłuj sie w przewód bo może oczko nie trzyma i gubi w tym miejscu) Max. 15 min. i wszystko wiadomo.
- bateria laduje przy obciazeniu swiatlami na 14.5v (sprawdzilem tylko podczas 5 minut pracy silnika), - Na 3 zoltych fazach alternatora mam obecnie: 6.7-7v przy 1.400 obrotow bez obciazenia, Takie wyniki będziesz miał mierząc zwykłym miernikiem, przy całkowicie sprawnym ładowaniu. Sprawdź sobie na oscyloskopie jaki kształt sieczki ma napięcie fazowe...
Z braku ładowania z alternatora powinna mi się zapalać lampka ładowania Czasami wcale nie świeci a i tak nie ładuje. Sprawdzałem teraz, wspoczynku spadło z 12,5V do 12,3V. Natomiast w czasie rozruchu pod obciążeniem już do 12,9 V... a na odpalonym?? Dodano po 23 No to na co liczysz? Cud?
Temat rozwiązany wyczyściłem klemy od środka pilnikiem na w aku też spiłowałem i napiecie 14,1 przy światłach i z nadmuchem, dopiero na ful klima jak jest włączona to spada. Jest ok !
POmierz napięcie tylko na alternatorze na obrotach ok 2000obr/min . Jeśli nadal napięcie będzie niskie alternator do wymiany.
Jeśli pasek jest prawidłowo napięty (raczej jest- to Mercedes) sprawdź napięcie między zaciskiem plusowym alternatora a jego masą (nie masą silnika ani masą samochodu) przy włączonych światłach drogowych. Jeśli sam alternator daje napięcie rzędu 14÷14,5 Volt to alternator jest sprawny, zmierz wtedy napięcie na akumulatorze- może być niższe o nie więcej...
Oczywiście że przy każdym alternatorze można odpiąć klemę ,problem się zaczyna po podniesieniu obrotów ale generalnie nie należy tego robić. W tym przypadku nie chodzi o uszkodzenie alternatora a instalacji z elektroniką.P
Widać źe szczotki wymieniane ? Może jakieś lipne zalożone? Spotkalem się pare razy z takimi. że odkladalo się na nich ZNACZNE napięcie.
Gdzie masz te napięcia????????? Na D+??
Witka. Jeśli wiedziałeś jak użyć miernika to po co ten krzyk o pomoc. Po radach innych użytkowników dopiero wykonałeś pomiar, który wszystko wyjaśnia: Twój aku ma zwartą jedna celę o czym świadczy obniżone napięcie jałowe. Efekt wypływu elektrolitu jest spowodowany zwiekszonym prądem ładowania i "gotowania" elektrolitu w sprawnych celach. Wymień szybko...
Wentylator od samochodu na pewno będzie pobierał dużo więcej mocy niż to przewidziano. Wytrzymałości regulatora nie określa się mocą odbiorników zainstalowanych w pojeździe, a wydajnością alternatora. Regulator napięcia ogranicza wzrost napięcia poprzez zwieranie uzwojeń do masy. Nie ma potrzeby stosowania drugiego regulatora napięcia, bo napięcie na...
Wystarczy, że w EDC będzie błąd sygnalu z alternatora lub niskiego napięcia i grzała nie ruszy.
A bezpośrednio na alternatorze jak wyglada napiecie?
sprawdz czy masz dobrze napięty pasek bo jeżeli nie świeci się kontr. to przy większym obciążeniu alternatora pasek zacznie ślizgać i nie musi przy tym piszczeć sam miałem taką usterke Dodano po 31 sprawdz czy masz dobrze napięty pasek bo jeżeli nie świeci się kontr. to przy większym obciążeniu alternatora pasek zacznie ślizgać i nie musi przy tym piszczeć...
Sprawdź masę miedzy silnikiem (skrzynia( a rama , oraz połączenie alternatora z silnikiem. Sprawdź jakie napięcie wychodzi na końcówce z alternatora.
Witam. Samochód to seat toledo 95r 2.0 a usterką jest brak ładowania. Alternator jest z wewnętrznym chłodzeniem 90A. Początkowo myślałem że jest to wina szczotek lub regulatora napięcia, po wymianie, usterka nie zniknęła. Sprawdziłem przejscia na wirniku i stojanie omomierzem i wygląda że jest ok, więc wyczyściłem styki i delikatnie komutator a także...
Pierwsza i podstawowa sprawa to napięcie ładowania z alternatora jesli jest za niskie to wspomaganie zaczyna szaleć
Ja radzę wymontować alternator i przetestować na stole probierczym.Test wszystko pokaże o sprawności alternatora.
Najpierw sprawdz przewody , gniją w peszlu
Jaki regulator, jaki alternator?
Po pierwsze pomiary, ładowanie na słupkach akumulatora i na alternatorze, porównać wyniki. Po drugie, odpiąć przewód wzbudzania i podać tam stały plus przez kontrolkę np, 5W. Obserwować kontrolkę, sprawdzić ładowanie. Po trzecie spadki napięć pomiędzy słupkami akumulatora a zaciskiem dodatnim i masą alternatora. I wszystko będzie jasne. Dodano po 1...
Mierzone bezpośrednio na alternatorze?
jawa 250 Który model dokładnie, rocznik? Pokaż fotki prądnicy/alternatora.
Tak zrobię i dam odpowiedź
Wymieniony alternator. Dzięki za pomoc.
Masz zbyt niskie obroty.
Kolego a na jakim zakresie Ty zmierzyłeś prąd z tego " alternatora " ? Bo te wyniki wskazują na pomiar prądu stałego, a to błąd, druga sprawa 14.4 owszem powinno byś idealnie jednak tego pomiaru dokonuje się na sprawnym i naładowanym akumulatorze. Napięcie na każdej z faz powinno być na poziomie 20 - 100 V AC ( w zależności od obrotów - tak jest w większości...
Sorki ale nie napisałem prędzej że sprawdzałem napięcie na altku i ic się nic się zmieniło. Masę brałem z obudowy alternatora.
Jak się kontrolka zachowuje , na jakich obrotach mierzone, jakie napięcie na cienkim kabelku?
na shro+cie masz dobry alternator a 20....30 zeta:D
Witam. Mam taki dość nietypowy problem z ładowaniem akumulatora przez alternator. Otóż kiedy odpalam samochód nie mam ładowania i żarzy mi się dioda ładowania. Natomiast jeśli zwiększe obroty silnika do około 2500 dioda mi gaśnie i pojawia się ładowanie. Nawet jak później zmniejsze do wolnych obrotów. I tak za każdym razem jak odpalam samochód. Poza...
Miałem taki przypadek z dołożonym alarmem, o którym nie wiedział użytkownik. Przy napięciu powyżej 12,5V rozłączał pompę paliwa. Awaria powstała po uszkodzeniu alternatora. Za niskie napięcie mu pewnie zaszkodziło. Wyglądało dziwnie, bo nie chciał chodzić z działającym altkiem. Tak czy inaczej bez diagnostyki to porażka.
Regulator napięcia (kończące się szczotki). Połączenie alternator-akumulator. Zaśniedziałe obejmy klemy.
Jeżeli wtyczka jest wyciągnięta i jest 9.4V to właśnie to zasilanie jest za niskie-najczęściej uszkodzony przewód.P Czy to znaczy, że im wyższe napięcie na tym zacisku to tym mniejszy będzie prąd wzbudzenia alternatora i w konsekwencji niższe napięcie na wyjściu alternatora? Co do izolacji uzwojeń: pewnie czeka mnie wyjęcie tego alternatora. Umówiłem...
Wspomaganie jest elektryczne i pracuje cały czas. Gdy alternator zaczyna dawać zbyt niskie napięcie - wtedy się wyłącza. Czyli przede wszystkim sprawdzić alternator.
Włączenie odbiorników powoduje spadek napięcia do 12,5V. Jeśli to prawda to masz zepsuty alternator. Co do LPG to inna sprawa.
Witam, kupilem w/w samochod z problemem "nie odpala", posiadam op-com, błąd jest tylko jeden B1485 (2), zbyt niskie napięcie na alternatorze pin 61. Sprawdziłem wiązkę i jest wszystko ok. Wizualnie układ paliwowy działa. Elektryczny również. Inne typu immo i itd. bez zarzutu. NADAL nie moge odpalić. Proszę o info, co dalej sprawdzać? Z góry dzięki.
ja stawiam na uszkodzenie alternatora.
No to alternator do sprawdzenia. Najprawdopodobmiej diody w mostku padly.
Niskie napięcie. Regulator napięcia minimum do wymiany
Zmierz napięcie na B+ i obudowie alternatora.
Tak naprawdę napięcie na akumulatorze powinieneś zmierzyć po przejechani kilkudziesięciu kilometrów. Nie powinno być więcej niż 14,5 V. Napięcia na alternatorze nie sprawdzaj przy odłączonym akumulatorze. Ale pewnie o tym wiesz. Chciałem po prostu sprawdzić napięcie na alternatorze (bezpośrednio na jego zaciskach) i porównać z napięciem na akumulatorze....
Prostownik w alternatorze wymień.
w weekend rozbieram alternator, napisze co i jak
I jeszcze regulator napięcia...
Witam regulator napięcie do porównania jak żeś to napisał bierze z wyjścia alternatora a zdarzyło mi sie trafić na takie regulatory co dawały za niskie napięcie miałem gdzieś schemat jak podłącza się regulator poza alternatorem i sprawdza czy reguluje dobrze.Poszukaj w necie to znajdziesz.U mnie w okolicy jest dużo szrotów jak potrzebuje to kupuję całe...
Napięcie na zaciskach nieobciążonego naładowanego akumulatora po 30 min od skończonej pracy powinno wynosić 12,6V. Jest w Twoim akumulatorze, ale po tylu latach gromadzi on niewiele energii. Możesz zastosować akumulator o nieco większej pojemności do 55Ah, ale nie jest celowe i zalecane. Nie możesz zastosować akumulatora o mniejszej zdolności rozruchowej...
Może te diody są za "mocne"? Diody z bardzo wysokim napięciem wstecznym częściej lubią się uszkadzać. Ja stosuję "ruskie" diody takie jak do alternatora mimo, że mają niskie napięcie i prąd . Jeszcze nie wróciły do powtórnej wymiany. Powodzenia
może być parę przyczyn 1 za duża pojemność akumulatora alternator go nie doładowuje 2 regulator 3 alternator
Ważne jest tylko i wyłącznie czy na koniec dnia akumulator (nieważne: mały czy duży czy ogromny) dostał prądu "z nawiązką", czy musiał wspomagać swoimi zapasami nienadążający alternator. Sam sobie zaprzeczasz i mnie bo to samo napisałem trochę inaczej, bo właśnie jak akumulator damy o większej pojemności to ładowanie przecież musi być sprawniejsze...
Pasek wielorowkowy , mocno napięty napinaczem,pare razy wyciągałem alternator ( wymiana łożysk, regulatora napięcia , sprawdzenie na maszynie - wynik był niby ok alternator dawał 72 ampery wzbudzanie było ale w samochodzie kicha ). Muszę sprawdzać woltomierz i przygazować do tychok 3tyś żeby było ładowanie.
Sprawdź napięcie ładowania i poziom naładowania akumulatora. Jak jest za niskie to kwas "wyłazi z akumulatora". Przyczyną słabego ładowania może być słabo napięty pasek, częsty rozruch silnika + światła, walnięty regulator, słabe połączenia itp. Dodatkowo niedoładowany akumulator padnie bardzo szybko. W razie potrzeby (jak alternator nie nadąży ładować)...
Owszem napięcie ładowania powinno wynosić min. 14V i to przy włączonych odbiornikach (światła, radio, nawiewy). Tak niskie ładowanie świadczy o problemie z alternatorem (obstawiam regulator napięcia) i koniecznością jego regeneracji. Czy winowajcą takich cudów może być jakiś kabel, czujnik ? Tak naprawdę możemy tylko gdybać bez przeprowadzenia odpowiedniej...
A jakie jest napięcie na terminalu B+ alternatora?
Skoro raz masz 13V a raz 16V i mierzysz poprawnie to albo słaba masa alternatora albo masz uszkodzony regulator napięcia w alternatorze. Przy jednym błędzie masz info że napięcie zbyt wysokie a przy innym że zbyt niskie więc zgadzało by się to z Twoimi pomiarami. Pewnie przestały świecić światła bo się spaliły żarówki przy tych 16V. Radze dalej nie...
Niedawno skończyły mi się szczotki w alternatorze. Wymieniłem je razem z regulatorem (całość). Okazało się że na pierścieniach są dosyć głębokie wytarcia. Przetoczyłem je, założyłem nowe łożyska, Zamontowałem do samochodu i tu zaczęły się dziać dziwne rzeczy. Po odpaleniu napięcie rośnie najpierw b. wolno (działa dogrzewanie świecami żarowymi), potem...
Masz spadek na masie. Zmierz napięcie podczas obciążenia pomiędzy obudową alternatora a zaciskiem - akumulatora.
alternator napiąć niski niski napiąć alternator niski napiąć ładować alternator
migający klucz baterie rowerowe połączenie bezpiecznik awaryjnych
satel powiadamianie radiowe komunikacja radiowa satel
Toyota Auris 2.0 D4D SCV nie spuszcza ciśnienia, błąd check engine, zawór regulacji ciśnienia Toyota Auris 2.0 D-4D 2009 – check engine po wymianie czujnika i listwy, zawór SCV/DRV nie upuszcza ciśnienia