A bezpośrednio na alternatorze jak wyglada napiecie?
Mialem podobny problem, wina byl walniety stojan na alternatorze, napiecie spadalo ponizej 12V i takie podawalo na komputer. Miernik cegowy tez pokazal bardzo niski prad ladowania.
co to tak wlasciwie jest to napiecie na B+ ?? Napięcie na wyjściu alternatora ( zacisk, do którego przyłączony jest przewód idący do akumulatora). Jeżeli jest wtyczka to te grube kable.
Napiecie bezpośrednio na alternatorze?
Jedynie miernikiem wszystko leciałem. To co piszesz to sprawdzać gdy akumulator jest podłączony do alternatora ? czy akumulator odłączyć od alternatora i sprawdzic czy alternator bez aku daje napiecie a jedynie doprowadzić napiecie do przewodu od wzbudzenia. Beze za 1h w domu to bede sprawdzać to co napisałeś .
Za niskie napiecie. IMHO przy max wzbudzeniu alternator da pewnie z 20V - na upartego wystarczy na MIG/MAG ale nie dla metody MMA.
(at)zorro37 P0600 HONDA Possible Causes Faulty Engine control Module (ECM) Engine control Module(ECM) harness is open or shorted Engine control Module (ECM) cicuit poor electricl connection (zabrudzone zlacza (?) Low battery voltage - Troche niskie to napiecie u Ciebie (!) *** P0563 HONDA Possible Causes Battery defective Loose or missing alternator...
nieznam sie najlepiej, ale wydaje mi sie ze obroty alternatora będą małe, że bedzie strasznie niskie napiecie. według mnie to niejest najlepszy pomysł.
Nie wymień lub ew. jeszcze sprawdź napiecie podczas pracy bezpośrednio szpikulcami przez otwory w obudowie bezpośrednio na płycie czasem "gubi" prąd na śrubie wyjściowej M8 lub masę . Jak jest to samo tam pozostaje płytka.
Odłącz regler i zmierz napięcie na wyjściu 3 faz z alternatora - trzy żółte przewody. Pomiar napięcia robisz miernikiem ustawionym na zakres 200V AC czyli prąd przemienny. Pomiędzy przewodami 1-2, 2-3, 3-1 powinno byc takie samo napiecie ok. 75V przy 5000 obr/min. Jeśli jest niższe lub nie symetryczne to uszkodzone jest uzwojenie alternatora. Tak samo...
Dla akumulatorow 5-6 lat to przecietny czas zywotnosci. Aby sie przekonac czy alternator i regulator sa dobre proponuje podmienic na probe sprawny aku od kolegi i przegazowac samochod mierzac jednoczesnie napiecie.
zrób pomiar na zacisku b+ alternatora i zobacz czy nie ma spadku napięcia na przewodzie
Za niskie napiecie masz.Sprawdź napięcie bezpośrednio na alternatorze może masz spadki na przewodach.Bateria do pomiarów musi być naładowana na prostowniku.
mam nadzieje ze pasek klinowy jest naciagniety inie zaoliwiony trzeba zmierzyc napiecie na alternatorze jezeli bedzie niskie to uszkodzony moze byc regulator napiecia
Hehe juz wiadomo co było przyczną: brak masy na alternatorze, przez co nie było ładowania --> niskie napiecie = słaba iskra i zalewanie się :D Mam jeszcze pytanko... Co moogło zakłucać pomiar zasilania??? (zbliżając miernik do auta wyskawiwały na wyswietlacu rózne wartości) Może kable WN czy moze cos innego?
ladowanie to nie pomiar napiecia lecz pradu ladowania regulator jest po to aby napiecie ladowania nie przekroczyło 14.4V bez regulatora alternator ładował by na maxa!
przy kondzie jest ok, bezb też. Wywala różnie, czsem potrafi działać pół godziny, daje radio na full i gra. A czasem od razu jak dam 35 to siada. Zaraz sprawdze czy w momencie jak zleci napiecie, to czy swiatła przygasają
Temat dalej aktualny. Napiecie na akumulatorze przy wylaczonym silniku i po nocy wynosi 12.3V, wiec super, ale w kabinie juz tylko 10V. Co reguluje napiecie miedzy instalacja alternatora i aku a reszta, bo wyglada jakby nieprawidlowo bylo zanizane o ok 2V.
Slyszalem ze to sprawa zbyt niskiego napiecia, na poczatku bass jest normalny bo wzmacniacz jest "naladowany" na max i z czasem traci moc i jak bass ucichnie wtedy sie doladowywuje i znow ten sam efekt, kazdy nastepny jes slabszy. Sa do tego jakies urzadzenia tylko nie wiem jak sie nazywaja mozliwe ze kondensatory. Podtrzymuja one napiecie na wzmacniaczu,...
Witam mam problem z maluszkiem na poczatku przygasała mi dioda od akumulatora ale gdy odłanczałem akumulator maluszek chodziła nadal a teraz dioda swieci sie cały czas i gdy odłanczam akumulator maluszek gasnie a z alternatora wychodzi napiecie 10V a na sczotkach jest 2,68 V co mam robic :-( Pomocy!!!!!!!!!!!
Zarzuc lekture, pelno smiecia na google np na stronach ubezpieczalni by tylko ich strona wyskakiwala, szukalem sam - link ciekawy dalem wyzej. No OK 14,4 daje alternator ale jak mozna mierzyc napiecie spoczynkowe na wlaczonym w obwod, objasnij. To niby portal do szerzenia wiedzy, link wystarczy.
witam musisz sprawdzic masy na silniku ina ramie oraz glowny plus na rozruszniku oraz napiecie paska pasek napina sie ujmujac podkladek z pomiedzy kol pozdrawiam
ok, nie jestem na tyle dośiwadczony zeby rozbierać alternator, ale sprawdze miernikiem, gdy go zdobędę, prąd ładowania akumulatora. SC jest z 2001 roku, ma 33500 km i w tym momencie wymieniałem pasek klinowy i akumulator - jedno zaraz po drugim. Kupiłem ten samochod w takim stanie, piszczał pasek - wymieniłem, siadł akumulator - wymieniłem. Nie wiem...
Temat rozwiązany wyczyściłem klemy od środka pilnikiem na w aku też spiłowałem i napiecie 14,1 przy światłach i z nadmuchem, dopiero na ful klima jak jest włączona to spada. Jest ok !
Kiedys sprawdzalem napiecie i wlasnie wynosilo 14.4V. Chodzi mi o to ze mam dylemat czy kupic alternator czy raczej wymienic mostek diodowy lub regulator tylko z tego co wyczytalem regulator zawyza napiecie, wyczytalem rowzniez ze bardzo rzadko siadaja szczotki w hitachi.Co moze byc powodem niskiego napiecia z alternatora:/
To skad napiecie 13v na alternatorze???? Przeczytaj dokladnie, bo sie osmieszasz. Akumulator rozruchu i komfortu, sa ładowane równocześnie, z tym że komfortu bezpośrednio z alternatora (jednego, jedynego !), a rozruchowy poprzez przekaźniki, i tak być musi. Jest na nim napięcie prawidłowe. Skoro mierzył pewnie na biegunach akumulatora, a nie względem...
tak z czasem diody pod obciążeniem dają ciała szczególnie w magnetonie Ok, ale to przy wyzszych obrotach tez napiecie powinno byc za niskie.. a jest prawidlowe.
Witam, mam problema świeci mi się lampka ładowania akumulatora na alternatorze jest napiecie około 15 V i podobne jest na akumulatorze (niskie obroty) przy obciązeniu światłami i zwiększeniu obrotów napięcie na akumulatorze wzrasta do ok 16,5 V. Co to może być ? Regulator napiecia zmieniłem i objawy są takie same wiec włozyłem stary (mniej wydam) diody...
Witam.W Renault premium 450dxi przy akumulatorach i instalacji jest napiecie 26,2v do 26,7v ,czyli trochę za niskie. Przy alternatorze jest 28,3 v .Wyczyściłem wszystkie połączenia na przewodzie prądowym od alternatora przez rozrusznik do akumulatorów ,wszystkie punkty masy i nadal bez zmian.Dodam że sytuacja trwa już od 3 miesięcy.Nie ma żadnych błędów,autko...
12,8 to napiecie akumulatora tam mozna napisac brak ładowania, wina raczej alternatora
napiecie ladowania zalezy od regulatora . sprawdz naciag paska alternatora
I sam sobie odpowiedziałeś na pytanie dlaczego musisz doładowywać akumulator mając pod obciążeniem 13.3V.P mam 13.3V pod max obciazeniem ale nie musze doladowywac aku(pisalem wyzej). jak dotad z zapaleniem nie mialem problemu tylko martwi mnie niskie napiecie spoczynkowe - 12.1V
SPALINY WCHODZĄ MI DO WEWNĄTRZ auta. Byłem u mechaników podłączaliśmy komputery które nie wykazują awarii. Bardzo prosze o radę Pozdrawiam. A co to za ''mechanicy "co zamiast wejść pod auto i poszukać nieszczelności w wydechu ,szukają komputerem ? Wiem że większość ''mechaników ''to albo ''wymieniacze'' albo naciągacze ,ale ci to po prostu lenie.Co...
Wyglada na to ze akumulator jest jednak sprawny, a wine ponosie zbyt niskie napiecie regulatora napiecia w alternatorze. Poladuje ten akumulator do wieczora i zobaczymy co bedzie. Niestety nie mam jak zmierzyc gestosci elektrolitu. DJ.Wielebny: A jestes pewien ze miales prawidlowy poziom elektrolitu? U mnie jest tak ze jak nie ma ani czerwonego ani...
No wlasnie na swiatłach masz to obciazenie i raz wzbudzony cały czas działa, zatem czemu bez obciążenia sie wyłacza? I czemu ponownie sie wzbudza korzystajac z napiecia podanego przez kontrolke , owe mrugniecie. Moze faktycznie uszkodzenie szczotek bądź regulatora, ale stacyjkę można szybko pominąć i sprawdzic teorie. Trzeba sobie zadać pytanie co oznacza...
zmierzylem napiecie wczoraj na wieczór przy wylaczonym silniku po dluzszym postoju bylo 12,75v dzis rano bylo 12,72v Samochód pali jak mierzylem to ma miedzy 13,98 a 14,02
Akumulator jest nieżywy przy pomiarze miernikiem widze napięcie 0V. Nowy akumulator, rozladowany do zera nadaje sie tylko na zlom. Zanim go jednak wymienisz, sprobuj naladowac powoli (niskim pradem). Powinien odzyskac napiecie, jesli nia spadla masa z plytek, choc nie odzyska pojemnosci. Pozwoli to znalezc przyczyne rozladownia (np. uszkodzenie alternatora)....
sprawdz napięcie bezpośrednio na alternatorze plus miernika na śrubę M6 gdzie kabel minus na obudowę .na obrotach musi być ok 14.5 V jak nie ma a pasek ok to jest uszk alternator.Jak jest napięcie to masa silnika ,masa przy aku, lub najczęściej wymień kabel z alternatora do rozrusznika załóż nowe oczka.minimalne napiecie na baterii na obrotach to 13.6...
Witam, pierwsze co - to trzeba bardzo dokladnie sprawdzic, czy wszelkie przewody przy reflektorze i w innych miejscach, przechodzace przez 'przelotki gumowe' - nie przetarly ich przypadkiem od wstrzasow i czy nie robia 'mikrozwarcia' - do masy' ? Mnostwo razy z takimi 'zwarciami' sie spotkalem - wlasnie przy przetartych izolacjach przewodow, a czasem...
Mam problem z ladowaniem akumutora. Alternator to 90A w aucie klima swiatla mijania radio i tyle. Ladowanie 14,10V mierzone na klemach mierzone na alternatorze 14,2V po dodaniu gazu 14,2V na aku 14,4V na alternatorze. Podkreslam bez znaczenia dluga trasa czy miasto wysokie obroty czy niskie. Zawsze gdy zmierze napiecie na aku po 5/6h postoju napiecie...
Aha to dobrze bo jak dziś w hurtowni akumulatorów mierzyli napiecie akumulatora to od razu stwierdzili ze to wina alternatora i ze trzeba go wyjac zeby sprawdzic czy jest dobry
Ładuje ale za niskim napięciem co w dłuższym uzytkowaniu zasiarczy akumulatory. Ładowanie sprawdzałes na akumulatrzorze i alternatorze? Przy bardzo rozładowanych aku napiecie może byc nizsze spowodowane obciążniem. Dlatego warto je podładować prostownikiem, bądz dac naładowac je alternatorowi kontrolując napiecie. Ten alternator ma śrubke regulacyjna...
Witam, Po okresie w którym mało jeździłem pewnego ranka auto nie odpaliło. Na baterii miernik pokazał 12.3V podładowałem, podpinam, odpalam i mierze napięcie...12.2V...włączam klime dalej 12,2V...radio, podgrzewanie szyby dalej 12,2 V...światła mijania i napięcie wzrasta do 14,6... Na pierwszy rzut oka alternator...ale po próbie uruchomienia auta kilka...
jesli jest to alternator ktory ma na zewnatrz regulator to mozesz sprawdzic czy czasem to on jest padniety.Osobiscie mialem juz problemy z ladowaniem i zawsze okazywalo sie ze to regulator jest do wymiany tyle ze objawy byly inne (napiecie ladowania ponad 15V).Moze jesli napiecie masz za niskie to tez moze wina lezy po stronie regulatora lub moze to...
Rozmawialem ze znajmomym i powiedzial mi, ze jest tez mozliwosc , ze kabel moze byc do wymiany idacy od alternatora do akumulatora. Jak sprawdzic napiecie przy alternatorze zeby to ocenic. I czy to moze byc powodem. Robie w wiekszosci bardzo krotkie trasy, takze moze nie przewodzi juz tak jak powinien.
Wiesz cos moze na temat tego regulatora? jak sie do niego dostac? Zauwazylem ze jest przykrecony pod bakiem. Te kable z regulatora ida od alternatora? tak ? Dodano po 5 mozna odpalic moto z odpietym regulatorem ? Jesli alternator jest sprawny wtedy napiecie powinno byc wyzsze na akumulatorze?
Ostatnio opracowałem i zrobiłem układ do załączania świateł rozpoznający poziom napięcia. Załączy światła gdy zacznie pracować alternator . Napiecie progowe ustala się potencjomerem. Ma to jeszcze jeden plus - sprawdza czy napięcie z alternatora nie jest przypadkiem za niskie. Schemat z opisem jest na mojej stronie - konkretnie tutaj http:******** Nieaktywny...
Akumulator ktory uzylem do testow byl padaka , dalem drugi i po podlaczeniu widac ze alternator stawia opór ale napiecie stoi 12.5 i ani drgnie teraz pytanie czy wiertarka daje rade go rozkrecic do odpowiednich obrotow (pisze ze ma max 900rpm ale pod obciazeniem kto wie)co do stykow to napewo ich nie pomylilem.
Wiec doczytałem pierwszy post. Niskie wartosci ładowania w tym modelu sa zalezne od ecu i alternatora. Naładuj akumulator. Odłacz wtyczke wzbudzenia od alternatora. Zmierz prad i napiecie. Sprawdz pobór przez istalacje. Zrób update softu w serwisie. Robiłem to w Hyundaiu i zawsze pomagało.
a moze poprostu zrobic pajaka na wymontowanym alternatorku. zakrecic go w imadle podac napiecie i lampke wzbudzenia. wiertarka mile wskazana i nieodzowny mierniczek. ten czerwony kabelek z alternatora ciagnie sie do rozrusznika.
Kurcze !!! Poczytałem te wszystkie posty i...płacze ze smiechu Kochani !!! Tylko jeden post jest sensowny . Reszta do smietnika sie nadaje . BEzpośrednią przyczyna usterek wspomagania elektrycznego w Punciakach jest ...napiecie ładowania ponizej 14 V . Jesli rano ( zwlaszca zima ) po uruchomieniu silnika i ruszenie kierownica zapal sie kontrolka wspomagania...
Witam wszystkich, może przejdę od razu do rzeczy. Jak w temacie wyżej mam problem z akumulatorem. Akumulator jest nowy( tak mi sie wydaje;/) kupiony w norauto ze 2 miesiące temu 12V 44Ah 440A Po 3 dniach postoju autko pada, wszystkie liczniki sie zerują. Voltomierz wskazuje 10v dzień później juz tylko 7.5. Mam VW Polo z 98' instalacje gazową i autoalarm...
Hej Napiecie 12 -12,8V to jest napiecie bateri ladowanie powinno byc w zakresie 13,4-14,6 w zaleznosci od auta sprawdz przewod plus od alternatora do bateri za bateria moze byc bespiecznik podlacz na krotko plus bateri z plusem alternatora i zrob pomiar ponownie Pozdrawiam
1. Pasek czy sie nie zuzył ewntualna regulacja. 2. Woda w akumulatorku 3. Zbyt niskie obroty biegu jałowego Na alternatorze masz srube mocowania przewodów- pomierz tam napiecie + a polaryzacje - z sruby mocowania cewki. Moze sie okazac ze masz luzny lub nadpalony kabelek i tu problem. Sprawdz tez mase na silniku - belka tylna, oraz mocowanie masy koło...
Regulator napiecia jest z alternatorem. Alternator jest chlodzony cieczą. Jest on regenerowany jest to drugi alternator, ktory wkladaja w mercedesie i mnie kasuja. a nadal jest problem z malym napieciem wychodzacym z alternatora.Sprawdzalem napiecie wychodzace z alternatora oraz napiecie dochodzace do akumulatora ktory jest w bagazniku.W chwili startu...
Oczywiście napiecie ładowania jest za małe i powinno wynosić 13,5V-14,4V dla akumulatorów kwasowych.Za wysokość napięcia ładowania odpowiada alternator i regulator oraz obroty ale te myśle masz w porządku.
Pamietam ze dokladnie ten sam problem byl juz poruszany. No moze niedokladnie, o ile pamietam tam chodzilo o to ze odtwarzacz MP3 w momencie rozruchu wraca na poczatek utworu. Ale zasadniczo chodzilo o to samo - poszukaj, bo nie pamietam juz wnioskow. A pierwsza rzecz - czy tak bylo od poczatku? Sprawdzilbym kable i wszelkie kontakty, moze masz na nich...
powiem tak, kupilem jakies chinskie gowno z opoltrans biedronka (alternator) i napiecie bylo mierzone i bylo takie samo jak na komputerze w aucie (23-24). Teraz ten oryginał i wlasnie 26-27. W dodatku dodam ze po zgaszeniu go dwa, trzy razy jest problem z odpaleniem, tak jakby akumulatory siadly. Akumulatory sprawdzone i sa ok.
Dobra piszecie koledze wymienić albo co może być uszkodzone. A gdzie konkretne pomiary ? Czyli napiecie ładowania na klemach napięcie ładowania na samym alternatorze. Wydajność alternatora w A bez obciążenia i z obciążeniem. I czy mi sie wydaje czy kolego powiedział napiecie spoczynkowe 11.8 nie za mało czy samochód na tym akumulatorze odpala ? czy...
Jesli to przygasanie dzieje sie na niskich obrotach to jest normalne , po prostu alternator ma małe obroty i nie oddaje pełnej mocy bo regulator ogranicza prąd podawany na wirnik zeby sie nie przegrzał, Ja mam fiata uno i czasami kiedy stoje na swiatłach w miescie w lecie i właczy mi sie wentylator to czasem sie zdarza ze silnik wyraznie zwalnia a czasami...
Witam, Mam problem z napieciem ladowania w Seacie alhambra 1.9tdi. Ale moze od poczatku: Zaczelo sie od tego ze przy diagnostyce vagiem wyrzucilo blad poduszek "za niskie napiecie zasilajace". Ok zaczalem sprawdzac. Znalazlem ze na kablu + od alternatora jest spadek napiecia od 0.3 do 0.6V w zaleznosci od obrotow (co przy pradzie rzedu 100A daje 60W...
Chyba jednak wymontuje alternator i dam do sprawdzenia... Jego niestabilną pracę można byłoby chyba pod wszystko podpiąć-mechanik wychwycił predzej ze ma za niskie napiecie bo moze akurat wtedy nie ladowal odpowiednio i wymienil regulator a potem znowu laduje okresowo i nie dolo]adowuje odpowiednio aku,a komputer mogl odczytac za niskie napiecie ladowania...
wychodzi na to ze jest cos nie tak albo z instalacja w motocyklu albo z kolem magnesowym.Zamontowalem drugi stator niby uzywany ale sprzedawca pisal ze sprawny 100% lecz nic to nie dalo jedynie tyle ze na moim starym statorze przy 1tys. rpm na fazach bylo napiecie 10,5V a na tym drugim przy tych samych obrotach jest 14V .Moim zdaniem regulator napewno...
Mam Audi A2 2003r 1.4 16V silnik BBY, auto z fuul wyposazeniem elektreycznym climatronik, podgrzewane siedzenia iitp. alternator Bosch 90A, akumulator nowy wg specyfikacji 80A, 720A (wg EN ). Na zimno jak jst ssanie 1100obr ładowanie bez świateł 14,45V, po właczeniu świateł climatronica 14,23V, w tym sliniku z uwagi na obniżenie spalania obroty biegu...
Mam problem z ładowaniem w motocyklu enduro. Sprawa wygląda następująco: Pewien czas borykam się z tym problemem, do tej pory zdiagnozowałem że wszystkie wtyczki, konektory, bezpiecznik, gniazda itp są OK, akumulator jest roczny, regulator jest sprawny, napięcia z alternatora dla każdej fazy wynosi 10v. I właśnie z tym alternatorem mam dylemat, wszystkie...
Mam problem z alternatorem okazało sie że zaczyna mi sie grzac alternator po rozebraniu stwierdziłem ze sie wysypało łozysko jak wymieniałem spowrotem załozyłem alternator.Zauważyłem że podczas pracy altenator sie grzeje dalej wiec odpiołem pradowy przewód i przestał sie grzac a napiecie jakie daje wynosi około 2 v sam.Nie wiem co moze byc .Czy wogole...
Zanim cokolwiek kupisz (a kup w każdej hurtowni elektrycznej maja przewód 25mm2 plus 2 oczka i je zalutuj) zmierz bezpośrednio napiecie na altku (masa i plus). Możliwe że regulator leży. Czyli 25mm2 wystarczy? Czemu te niby plusowe przewody sprzedają 35mm2 na Alle? Regualtor jest dobry, auto mam 6 lat i zawsze miałem ładowanie 13.7-13.9, czasami 14.0....
na postoju jest kicha bo niskie napiecie,co daje slabszy prad na glosniczki :)))) Dodano po 1 Jak nie bedziesz sluchal glosno to z godzinke spoko
Witam mam następujący problem, fiat croma 2.0ie 91r padł akumulator (nie pierwszy raz) uzbierałem kupiłem nowy KAGER 12V 60AH 540A podczas wymiany akumlatora serwisant odrazu sprawdzil napiecie ladowania wynioslo nastepujaco: bez obciazenia 14.25V przy wlaczonych swiatlach mijania 14,11V swiatla + dmuchawa na maxa 13,85-14,0V uznał iż z takim ładowaniem...
naprawdę to żaden alternator nie produkuje sztywnego napięcia 14.4V, tylko "piki" uśredniane do tej wartości niską Tu sie kłania duza indukcyjnosc uzw wirnika podanie napiecia na wirnik , nie powoduje natychmiastiwego wzrostu pradu wirnika a co za tym idzie magnesowania rdzenia. Widoczne jest to przy wlaczaniu i wylaczaniu grzalek Ptc ok 80A napiecie...
Czyli dobrze rozumiem, że podłączenie obciążenia nie tylko obniża napięcie na wyjściu uzwojeń z powodu spadku napięcia na stosunkowo dużej rezystancji uzwojeń (ok. 1ohm) oraz ich reaktancji ale jeszcze sam pobór prądu powoduje zmniejszenie indukowanej SEM. Przez nasycenie szczeliny powietrznej? Prawo Faradaya dotyczące indukcji magnetycznej nadal obowiązuje...
Wymienilem pierscienie :) w sumie okazalo sie to latwiejsze niz przypuszczalem. Po wymianie napiecie na akumulatorze pod pelnym obciazeniem (swiatla, dmuchawa, p. mgielne, radio) wynosi 14,24V. Mam nadzieje ze juz tak zostanie. Dziekuje wszystkim za pomoc i pozdrawiam
Witam Auto posiadam od 10 lat przebieg jest duży w tym czasie alternator przeszedł remont wymiana pierścieni szczotek , regulatora (skończyły się szczotki ) oraz łożysk został tez sprawdzony. Regulator został założony taki prc za 20zł pracowało to tak parę lat ale ładowanie było na zimnym silniku 14,4 V a na rozgrzanym 14,15V mierzone na wyjściu alternatora...
Panowie najmocniej przepraszam za brak polskich znakow - pisze z niemiec i nie mam swojego PC przy sobie. Skoro jezdzisz ciezarowka za granice, to na bank walich kupe kilometrow naraz. Proponuje inne podejscie do tego problemu. Moze baterie nie sa calkowicie naladowane pomimo dlugich tras? Sol na drodze, bloto plus malo co zabudowane i pojawia sie klopot...
Jeśli wepniesz diode to zrobi tylko spadek napięcia 0.6V. Rozumię ze chcesz wyeliminowac przygasanie swiateł przy niskich obrotach silnika lub zbyt mocne przy dużych obrotach. Najpierw musisz sprawdziec jakie jest napiecie w instalacji przy zalaczonym silniku, następnie sprawdzic czy motocykl posiada alternator czy prądnice. Jeśli alternator to taki...
Dzięki za pomoc - alternator juz podłączony - na szczęście działa - mam jeszcze kilka pytań: 1. czy napięcie ładowania jest OK - na wolnych obrotach ok 13V - przy bardzo niskich obrotach zaczyna lekko świecic lampka ładowania, ale to juz przy bardzo niskich obrotach , po podwyższeniu obrotów napiecie wzrasta do 14,5, a chwilami nawet 14,6V, przy wysokich...
Witam Robiłem w aucie co wymagalo sciagniecia altka. Okazalo sie ze po zlozeniu slysze na jednym kanale na wzmacniaczu tyrkotanie w rytm obrotow a na drugim piszczenie jak wysokie napiecie tez wedlug predkosci obrotowej. Kontrolka ładowania nie zaświeca się wcale i nie gasnie bo sie nie swieci. Bezpiecznik sprawny zarowka niedawno wymieniana przy wymianie...
Zdecydowanie stabilizator w liczniku nie ma z tym nic wspolnego, poniewaz stabilizuje on tylko napiecie dla wskaznikow licznika. Przyjrzyj sie alternatorowi, moze peknieta obudowa, padniety regulator, lub szczotki. Sprawdz tez polaczenie masy z akumulatora do nadwozia.
Witam Mam dziwny problem z moja Astra 1.6 16V ECOTEC - rocznik 95. Kilka dni temu po przejechaniu ok 150km odstawilem samochod do garazu. Na drugi dzien rano odpalilem samochod i nie zgasla mi kontrolka. Po kilku przygazowaniach zgasla ale w dziwny sposob co mnie zaniepokoilo. Okazalo sie ze sie przepalila. Zmierzylem napiecia: - napiecie na akumlatorze...
Witam, od jakiegos czasu zaobsrewowalem cos dziwnego z napieciem w astrze, po zapaleniu jest 14V na akumulatorze i tak stoi jak pracuje na wolnych obrotach (900-1000obr), ale jak dodam gazu do 3000obr to wzrasta do 16-17V, a jak dam na maksa do 5500obr to jest 18V. Wczesniej tak nie bylo. Dodam ze jak lekko przygazowuje przy ruszaniu to swiatla troszeczke...
Pasek jest naciągnięty dobrze, nie ślizga. Akumulator ma trzy lata... powinien jeszcze pożyć... ale MM... może faktycznie sie kończy (może padł od niedoladowania). A jaki koszt takiego regulatora? Może lepiej (i taniej) wstawić diodę na zasilanie regulatora, wtedy napiecie (przy założeniu, że to nie wina akumulatora) 13,8 + 0,6 = 14,4 V ... Nie mam...
Jakie powinno byc napiecie na styku 15 i 67 na rekulatorze? Mi przy wysokich obrotach pokazuje az 32 to chyba za duzo a przy niskich za mało i nie doładowywuje akumulatorów... skąd ogólnie idzie prad z alternatora ? ze szczotek?
A cytatem nie ma się co przejmować. Prawdopodobnie napisał go tak zwany "zielony" zapewne "kom..ch" A że w wymienionym cytacie pada słowo "ekspert" Taki on ekspert z koziej du.y trąba. Po prostu zwykły pismak bez wiedzy technicznej chciał "zabłysnąć" Myslalem ze współczesny samochód nawet na jalowych ma odpowiednie ladowanie przecież ma te 14.4v to...
zacznij od tego czy do alternatora dochodzi napiecie 12v prosto z akumulatora pozniej czy jest wzbudzenie po wlaczeniu zaplonu jesli jest ok wyciagnik regulator i sprawdz czy optycznie jest ok czy szczotki nie sa za krotkie czy pokroszone jesli jest ok pomierz spadki napiecia na diodach pamietaj aby rozlutowac mostek jesli diody beda ok to prawdopodobnie...
WITAM WSZYSTKICH!Walcze z ładowaniem w fiacie 126p,na wolnych obrotach 11v na wysokich 13v.Wymieniłem juz akumulator,i szczotki bo sie zawieszały,po odkreceniu kabla zasilajacego od alternatora napiecie na wyjsciu pokazuje wg miernika az 15v.do tego na wolnych obrotach swieci sie ładowanie po dodaniu gazu gasnie ale po chwili lekko sie żarzy.prosze...
nie zwracaj uwagi na napiecie musi byc wyzsze od ok 16V wazny jest prad jaki plynie do akumulatora - jego wartosc skuteczna i nie jest to takie krytyczne , napiecie mierzysz na akumulatorze ktory dziala troche jak kondensator - w tym przypadku jak to napiecie (skuteczne ) osiagnie 14,44V to wylaczasz ladowanie . tyrystorami ciezko regulowac tak niskie...
Witam serdecznie. Mam chyba nietypowy problem z moim ThermoTopC. http://obrazki.elektroda.pl/2700964700_1... http://obrazki.elektroda.pl/2545910100_1... Jest to chyba sterowanie analogowe. Przeszukałem już chyba wszystko, problem polega na tym że powyższy sterownik odczytuje zaniżone napięcie (10.4V) pomimo iż faktyczne...
Nurtuje mnie problem ładowania w ciągniku produkcji rosyjskiej T-25. Alternator jest zapewne nieoryginalny. Czerwony przewód jest podłączony bezpośrednio pod klemę + akumulatora. Pod dodatkowe 2 wyjścia z alternatora podłączona jest żarówka chyba 5 watt... mająca na celu "wzbudzenie" ładowania (zapewne wiecie co twórca tego pomysłu miał na myśli) http://obrazki.elektroda.net/38_12850666...
Drugi zacisk alternatora którego nie podłączyłeś to zacisk- wyjście z mostka zasilającego po przez regulator napiecia uzwojenie wzbudzenia. Zasilanie regulatora powinno byc nie z instalacji pojazdu czyli akumulatora a właśnie z tego zacisku. Lampka kontrolna ładowania jet w takim układzie podłączona do tego zacisku i do stacyjki. W momencie zbyt niskich...
Kol. Vodiczka niby masz rację ale Nie niby :) mam miernik za 20 zł, sprawdzam nim napiecie akumulatora, ładowanego zarówno alternatorem jak również prostownikami - jednopołówkowym i dwupołówkowym, prądami (mierzonymi tym tanim miernikiem) od 300mA do 6A. Odczytuję wyniki i wyciągam wnioski, które przedstawiłem w poprzednim poście. pomiar dokonany przez...
mam taki problem w suzuki swift 99 benzyna akumulator laduje sie tylko do napiecia 12.5V przy najwyzszych obrotach silnika nie przekracza 12.9V (nawet jesli wczesniej naladowalem aku do pelna z prostownika) gdy pomykam autem z 1-2h na wlaczonym ogrzewaniu tylnej szyby (lub przy inny wiekszym poborze pradu) to napiecie na aku spada do 9V i jest "kaput"...
czyli mam rozumiec ze wszystko ok? Bo u mnie w gokfie 4 sdi jest ten sam alternator tylko tam obr biegu jalowego sa na 903 obr i nawet jak wszystko wlacze nie spadnie ponizej 14v, moze w tym modelu a2 na benzynie sa tak niskie obroty ze altek nie wyrabia? A jak myslicie poczyszczenie przewodow przy altku i wymiana regulatora cos da? Co ciekawe wlaczenie...
Witam, Podejrzewam ze mam problem z napieciem w instalacji w samochodzie. Wyprowadzilem sobie do kabiny Voltomierz podpiety grubymi kablami do akumulatora. Voltomierz bardzo dokladny. Odpalenie auta, bez swiatel, bez pompy paliwa, bez wentylatorow - 14.0V Swiatla wlaczone - 13.8V Swiatla i wentylator chlodnicy (ok. 11A) - 13.4V Swiatla i wentylator...
Kupiłem regulator napiecia z Chin -tak na wszelki wypadek (na zapas) Podczas podłączenia -ma za małe napiecie ładowania. https://www.youtube.com/watch?v=SFVogvpz... Te trzy żółte przewody to od alternatora-sprawdziłem dają od 15 V do max 80V prądu zmiennego przy duzych obrotach silnika https://obrazki.elektroda.pl/4584754900_... https://obrazki.elektroda.pl/9644381800_...
otóż ten ,,słaby" akumulator zamontowałem do w 100% sprawnego samochodu i żadnego problemu nie ma (auto stoi na dworze) po 3-4 dniach odpala bez problemu. auto które sprawia problemy jest garażowane i po 1-2 dniach ledwo kreci, Test poboru prądu przeprowadzałem bez przerywania obwodu, po 30 minutach po godzinie po 8 godzinach, wartość zawsze była miedzy...
[quote="WoŹnY"]Dokładnie tak jak przypuszczasz akumulator padł. Niektóre bezobsługowe da się otworzyć nawet bez większego trudu. Na bank są niskie poziomy kwasu, może nawet elektrody zasiarczone. Spróbuj dobrać się do cel i uzupełnić braki. Ewentualnie pomyśl o kupnie nowego akku.[/quote A czy nie ma ryzyka, ze to jednak wina alternatora? Nie mam czym...
(at)sq3evp ale jak będę opcją z gwiazdka lądował zwykły bez korków akumulator gdy na dworze jest ciepło to go wygotuje z wody? Bo instrukcja definitywnie zakazuje Z gwiazdką tylko agm oraz bezobsługowe Oraz zwykle w minusowej temp Ale zwykły nie agm który jest bez korków nie jest bezobsługowy? Jak miałem taki stary z korkami to lądowałem takim starym...
pasek jest dobrze naciagniety sprawdzalem to juz kiedys.to cale napiecie wydaje mi sie strasznie malebrakuje prawie 2V a to nie malo.myslicie ze to nie regulator?Da się go jakos sprawdzic(regulator) Dodano po 2 znalazlem na innym forum, cos takiego " Jak się sprawdza czy regulator alternatora jest sprawny- Trzeba zmierzyć napięcie na klemach aku przy...
witam panowie to nic spadki napiecia sa normalne a to ze o pół wolta sie nie zgadza to nic strasznego bez przejmowania sie tym strasznie gdyby spadalo do 10 lub nizej to wtedy tak kumpel tak miał w maluchu przy wyłaczonym silniku i zapaleniu swiateł drogowych spadek napiecia był do 6V ale to dlatego ze pradowo nie wydajał akumulator-padł i było trzeba...
Witajcie ja rowniez mam problem z alternatorem ,na odpalonym silniku na wolnych obrotach (okolo 850 obrotow) ladowanie na klemach aku 13.9V ,wlaczam swiatla mijania, radio,ogrzewanie tylnej szyby pokazuje 13.8V minimalnie spadnie ale trzyma. Nastepnie po zalaczeniu dodatkowych urzadzen( np. el. szyby,wentylatorow chlodzenia silnika,dlugich,przeciwmgielnych)...
niskie napiecie napiecie niskie alternator niskie
podswietlenie przyciskow radia wałka laserowej generator sygnału radiowego
50w755c czarny ekran 50w755c matryca
Pioneer SPH-DA160 FAB – opis kostki ISO, pinout, kolory przewodów, funkcje złączy Electric Power Gauge, Regeneration Gauge – budowa, naprawa, regeneracja wskaźników EV