To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Witam szanownych forumowiczów. Mieszkam poza miastem, czyli na wsi. :) Utrapieniem jest dla mnie cotygodniowe koszenie trawy (a teren mam nierówny i nachylony), tak więc jak wielu innych konstruktorów postanowiłem ułatwić sobie życie i zbudować zdalnie sterowaną kosiarkę. Pierwotne założenia zakładały zwykłą ;) zdalnie sterowaną kosiarkę na większych...
Mi się tak przynajmniej wydaje że alternator jest nawijany po jednej żyle w jednym żłobku na obrót 360* stojana a kolejny jego obrót to już druga cewka i tak jest nawijany kilkukrotnie, nie jest klasycznie w kółko i jest to później wrzucane do żłobków stojana. Co by mi dało takie nawinięcie?
Choć silniki spalinowe odchodzą już w zapomnienie i pozostanie po nich jedynie nostalgia, cofniemy się dziś w przeszłość i zbadamy tę legendarną konstrukcję zainstalowaną w samochodzie Citroën 2CV. Pokażemy, dlaczego warto studiować ją na wydziale inżynieryjnym i jakie cechy uczyniły całość przykładem myśli projektowej. Porównamy też dany silnik z niemieckim...
Tym modułem nie uzyskasz charakterystyki takiej jaką przedstawiłeś w poprzednim poście. Dokładając kondensatorów równolegle do sygnału z impulsatora możesz jedynie opóźniać punkt zapłonu. Charakterystyka ta jest liniowa wraz ze wzrostem obrotów silnika. Przedstawiona charakterystyka dotyczy zapłonu ze sterowaniem mikroprocesorowym (tzw. digital) z bardzo...
Zapłon w Cagivach jest bardzo prosty, moduł wtyczka 4 przewody, dwa do cewki na statorze, dwa do cewki WN. Zapłon jest bez impulsatora, iskra 2× obrót bez stałego kąta wyprzedzenia. Alternator tzw. dwufazowy, do ładowania akumulatora. Ale całego statora z kołem magnesowym nie przełożysz z AM6 bo fizycznie nie będzie pasował na rozmiar stożka wału korbowego....
Prostą przekładnią 1-stopniową się tego "załatwić" nie da, na dodatek sprawność przekładni jest tym gorsza, im większe przełożenie. Gdzieś widziałem wzór "orientacyjny" na sprawność przekładni: Sprawność = 100%- (2 x Przełożenie). Jeśli będziesz pedałował w tempie 1 obrót na sekundę, czyli 60 obr/min, a alternator potrzebuje 2000obr/min, to przekładnia...
Obroty alternatora to obroty silnika x2, przy takich objawach alternator kwalifikuje się do naprawy
Witam. Mam problem z podłączeniem obrotomierza. Obrotomierz jest w wersji z podłączeniem do alternatora. Niestety zainstalowany w samochodzie alternator nie ma wyjścia do obrotomierza. Interesuje mnie jak jest zrobione wyjście w takim alternatorze? Czy jest to wyprowadzenie z uzwojeń tego alternatora czy też oddzielna cewka? Jakie są tam poziomy napięcia...
Tylko mniejszy prąd ładowania. bo diody sa trzy na jeden obrót osi to daj e 50-60Hz. Pozd.J.
Alternator to prądnica trójfazowa więc ma 3 uzwojenia w stojanie przesunięte względem o kąt 120st. A te 6 impulsów na obrót wynika chyba z tego że sinusoida w każdej z faz ma 2 maksima na okres co daje w sumie 2x3=6 impulsów na okres (obrót).
My z alternatorami do autobusów Man Lion's City też mamy problem - zaczęły przychodzić takie, które mają identyczne objawy jak opisane w temacie - awaria alternatora na wolnych obrotach. Alternatory oryginalne Boscha.
Kolego ajanek9, uczepiłeś się tych obrotów jak pijany płota, może najpierw porównaj maksymalne obroty silnika Opla i ciągnika T-25. W każdym samochodzie czy ciągniku koła pasowe są tak dobrane, żeby osiągnąć optymalne warunki pracy i wcale nie chodzi tu o maksymalne obroty silnika w oplu czy T-25, tylko stopień przełożenia. Przykładowo, w oplu przełożenie...
Cześć, Ja mam podobny problem od ponad 6 miesięcy. Na ciepłym jak odpalam to rozrusznik na chwile się zatrzymuje, kreci pomału i odpala za pierwszym lub drugim razem. Wygląda tak jak by mial za mało siły na obrót silnikem. Wymieniony: - alternator Problem został - zakodowany akumulator na nowo ( bylo podejrzenie ze jest zle zakodowany) Problem został...
Jego wskazanie będzie zależeć od stosunku średnic kół pasowych wału korbowego i alternatora. Dlatego podejdzie każdy obrotomierz z regulacją (peer-kiem). Bez regulacji ciężko będzie dobrać, musiałbyś robić nową skalę Obrotomierz jest tak naprawdę częstościomierzem. Dla silnika iskrowego temat jest prosty, są dwa impulsy (dwie iskry) na jeden obrót czterosuwowego...
Może zerwane sprzęgiełko alternatora (o ile jest)
Wielkie dzieki kolego piotr za DTR i schemat, niestety mam nowszą wersję menelaca 2007r mam nadzieję że uda mi się dojść oco chodzi z rozrusznikiem, dziś go rozebrałem co prawda to chińczyk ale nie widzę w nim nic złego, będę szukał napięcia na elektrowyłącznik, trochę to dziwne ale tylko na zimnym zrobi obrót silnikiem i wyrzuca bendiks słychać zgrzyt,...
To by wskazywało na alternator. Niestety nie. Alternator zwykle jest trójfazowy, prąd jest prostowany za pomocą mostka diodowego pełnookresowago. Tak więc na każdy obrót przypadają 3 okresy prądu zmiennego, przy 2000 obrotów silnika zakładajac ze przekładnia zwieksza obroty alternatora 3 krotnie po wyprostowaniu tętnienia mają 600Hz i praktycznie całkowicie...
Tak, to prawda; ale kolega piter253 w swoim wcześniejszym poście napisał "Koło alternatora jest delikatnie mniejsze, ale koło na wale jest większe niż poprzednie" stąd prosty wniosek że w jego przypadku zwiększył przełożenie, i na jeden obrót wału (koła napędowego) jego alternator (koło napędzane) wykonuje więcej obrotów. Załóżmy że poprzednio było...
Mnie bardziej interesuje to jak to będzie działać skro MZ250 to 2T a skuter, motocykl oraz quad to przeważnie 4T jak to zrobili że jest uniwersalny... Otóż zapłon jest wykonany tak, że sygnał do zapalenia mieszanki jest wytwarzany przez czujnik położenia wału korbowego (Halla lub elektromagnetyczny). Dlatego iskra jest zapalana zarówno między suwem...
Cześć. W Fiacie punto 1, 98r silnik 1.1 8V benzyna alternator po 4 miesiącach zimy ma zapieczony stojan/wirnik lub jakieś elementy w środku, nie można go obrócić. Jedni mówią że zaszedł rdzą, inni że napuchł. Obiłem młotkiem nic nie pomogło. Mam go w rękach, ponieważ przez niego silnik nie odpalał (blokował obrót koła pasowego), czy mogę zamoczyć alternator...
Silnik chodzi jak Diesel, klepie. Natomiast buczenie z alternatora (odsłuchałem na słuchawkach, nie jest zbyt głośne) wskazuje że alternator pracuje na jednej fazie — uszkodzenie diod lub uzwojenia statora. Najlepiej byłoby to sprawdzić na wyjętym alternatorze podpiętym do akumulatora przy kręceniu np. wiertarką. Ewentualnie buczenie może dochodzić...
Witam, mój obecny akumulator to org. MB AGM 12V 95Ah 850A, data produkcji 46 tydz 2014r. Przy mrozach -2 stopnie auto odpala po dosłownie jednym ruchem wału ale słychać, że ten obrót wału to ledwo co mu idzie. Boję się, że to aku. Napięcie aku po 5-7 dniowym postoju wynosi 11,7V. Podczas odpalania spada do 9.1V. Zmierzyłem pobór na postoju i wynosi:...
Jestem akurat online więc o ładowaniu aku w samochodzie napiszę ci parę słów. Alternatory spotyka się najczęściej w wykonaniu 3-fazowym, ale i spotkać można inne np 5-fazowe. Jeśli chodzi o częstotliwość impulsów na na biegu jałowym przy 800 obr/min i przełożeniu na alternator najczęściej około 2:1 mamy tętnienia około 160Hz (6 impulsów na obrót alternatora)...
Można by użyć wyświetlacze 7 segmentowe LED, licznik obrotów, motogodzin można by na tym zrealizować a pozostałe wskaźniki na diodach np, tylko że z widocznością w słoneczny dzień mogły by być problemy. Ja proponuję kolorowy od S65, małe wymiary, podświetlany, oprócz tekstu również grafika. :arrow: plahenryk Co do miejsca na skrzynkę na piwo, skoro...
Szanowny panie Gimak, w piątek po skończonej pracy, miałem 12.6 w/g miernika w akumulatorze. Samochód cały tydzień palił i jeździł prawidłowo. Nie odpalałem, ani nie używałem samochodu do poniedziałku. Rano przychodzę, prądu tyle, że dmuchawa ledwo się kręci, kontrolki sprawiają wrażenie, że świecą bo muszą. Jeden obrót silnika i pozamiatane. Co w takim...
Moc znamionową alternator osiąga przy kilku tysiącach obrotów - patrząc na charakterystyki różnych alternatorów to 5-6 tys. obr.
Schematu nie posiadam ,ale sprawa nie jest beznadziejna , czasami jest to wyprowadzenie na alternatorze i nie podłączone popatrz jakiej firmy masz alternator i obejrzyj go, jeśli go nie ma to też nie problem, możesz rozebrać alternator i podłączyć dodatkową diodę i wyprowadzić drugi koniec na zewnątrz i już masz impulsy na obrót .Robiłem coś takiego...
Wzbudzenie tak jak i moc alternatora zalezy GŁÓWNIE od obrotów? Tak badalem alternatory w labolatorium.
Cześć ! Byłem ostatnio w firmie które spejcalizuje się w akumulatorach i w ogóle. Posiadam golf IV rok 2001 1.6 benzyna. Jest 536 czegoś tam jak sprawdzał przyżadem akumulator ( Sorry nie znam się za bardzo). Mówił, że bardzo dobrze - chyba o pojemnośc chodziło. Sprawdził mi dodatkowo alternator powiedział, że ładowanie mam super jak powinno być 14.4...
A ile obrotów wytrzymuje normalnie alternator?
Zamiast wydawać 1000 na urządzenie rozruchowe może lepiej wymienić rozrusznik na wysokoobrotowy z przekładnią planetarną i zamontować alternator zamiast oryginalnej prądnicy. Po takim zabiegu akumulatory będą prawidłowo ładowane i rozruch ze świecami żarowymi jest możliwy przy bardzo niskich temp. To tylko moja sugestia i może poprawianie fabryki ale...
Po pierwsze w parchu należy zrobić porządek z kablami-oczyścić na błysk przewody na śrubie rozrusznika, sam rozrusznik zregenerować(szczotki, tulejki, blaszka elektromagnesu)-co by zbyt dużo prądu nie brał. Alternator przejrzeć(szczotki i regulator nowe przynajmniej) i wyczyścić śrubę prądową. Klemy akumulatora też wyczyszczone i wszystkie kostki, gniazda...
Czym wyższe obroty tym mniej oporu stawia alternator bo nadrabia obrotami. Na wolnych obrotach jest najwyższy moment przenoszony.
Na schemacie masz jak wół zrównolegloną led. Prawdopodobnie masz zimny lut lub opornik kaput. Przewody masz dobre między licznikiem a alternatorem. Po wymuszeniu ładowania obrotami - z alternatora wychodzi 14.6V, dociera ok. 14,4V. W obu przypadkach strata na kablu to ok. 0,2V - dużo to czy w normie? Wszystko w idealnym porządku. W 11 poście napisałem...
Każda opinia mile widziana, szczególnie krytyczna. Nie twierdziłem że chce ładować aku z 11V ale z okolic 12-13. Przy 1400 obrotów mogę liczyć na takie napięcie. Zgodnie z sugestią, podniosłem obroty na 1800. Moja przekładnia pozwala do 2250, ale jej początkowa część jest na łańcuszku ( z paru względów). Nie chcę zbytnio szafować przełożeniem ze względu...
Po to jest w tym alternatorze 'mały plus' aby wzbudzał się już przy niskich obrotach. Awaria alternatora.
Witam, tworzę sterownik zapłonu, który ma zajmować się tylko określeniem punktu zapłonu. Chcę wysterować moduł tyrystorowo-stykowy, który posiadam zastępując przerywacz. http://www.elektronika-motocyklowa.pl/mo... Analizując schematy w sieci i dowiadując się,że przez styki płynie prąd 100mA stwierdziłem, że mogę to bez problemu wysterować...
Czy odczytywałeś błędy ?? diagnostyka komputerowa i daj znać co pokazuje.
mam duzo roznych zeczy na temat elektrowni wiatrowych http://blueenergy.org/NewFiles/PicturePa... Dodano po 40 Prądnica z alternatora BOSCH Pytanie: Mam alternator ile mocy mogę z niego uzyskać po przerobieniu na prądnicę? Wstęp: Często spotykam się z "magikami", którzy rzekomo uzyskują wielkie moce...
regulator napiecia jest na alternatorze od tylu
układ działa bez problemów na czujniku podłączonym na kole rozrządu dającym 2 impulsy na obrót ( jest tam polowa obrotów wiec 2 impulsy) na pedale gazu jest potencjometr o skoku 90 stopni wartości 2 kilo jak w oryginale. jest jeszcze jeden czujnik na lince gazu zwiera gdy pedał jest w pozycji 0 i działa jedzie do 140km przełączanie biegów płynne poza...
Prawdopodobnie za duże koło pasowe na alternatorze to znaczy że alternator przy pracy ciągnika na wolnych obrotach ma za niskie obroty na kole pasowym alternatora i wskutek czego na wolnych obrotach ciągnika nie wzbudza się
Przy 750 obr na osi wirnika już zaczyna ładować, ale wiele mocy nie odda.
Musisz na alternatorze osiągnąć obroty około 5000 obr /min a następnie zbudować część instalacji oraz podłączyć akumulator do wzbudzenia tego alternatora poprzez regulator napięcia. Dodano po 1 Musisz na alternatorze osiągnąć obroty około 5000 obr /min a następnie zbudować część instalacji oraz podłączyć akumulator do wzbudzenia tego alternatora poprzez...
- bateria laduje przy obciazeniu swiatlami na 14.5v (sprawdzilem tylko podczas 5 minut pracy silnika), - Na 3 zoltych fazach alternatora mam obecnie: 6.7-7v przy 1.400 obrotow bez obciazenia, Takie wyniki będziesz miał mierząc zwykłym miernikiem, przy całkowicie sprawnym ładowaniu. Sprawdź sobie na oscyloskopie jaki kształt sieczki ma napięcie fazowe...
Potrzebujesz odpowiedni regulator napięcia. Jeżeli alternator będzie miał sprawny regulator napięcia to powinien wystarczyć. Musisz policzyć przekładnię tak by przy słabym i silnym wietrze, obroty alternatora utrzymywały się w dopuszczalnym zakresie. Jeżeli zachodzi potrzeba ochrony alternatora przed przekroczeniem górnej granicy obrotów co jest możliwe...
To masz alternator produkcji DDR z IFY ,lub Mulitkara.W tych alternatorach regulatory mogły się tak zachowywać jak pamiętam,przy naładowanym akumulatorze.
Pięć tysięcy obrotów to na traktor dużo i wyżej bym tego silnika nie kręcił bo korbowody bokami powychodzą i problemy z alternatorem zejdą na drugi plan. A tak poważnie to pewnie chodziło o pięćset obrotów, przyczyn tego może być kilka na początku sprawdziłbym napięcie paska napędu alternatora .Te 500 obrotów jest dlatego że alternator wzbudza się ale...
Uszkodzony prostownik.
Jaki zakres obrotów jest na alternatorze? Od 1000 do 6000. Zależy przy jakich obrotach silnika. Jakie jest napięcie przy sprawnym alternatorze Przy zgaszonym silniku 12...12.6V przy odpalonym 13.5...14.6V
Pomiar napiecia przemiennego. Tam masz bezpośrednio fazę z uzwojenia. Obrotomierz musi być dopasowany do sygnału. Na schemacie alternator G1 , przewód obrotów W. D+ kontrolka. Plus B+ do rozrusznika M1 sruba 30
Jaki ciągnik? Ciągłość przewodu z alternatora do obrotomierza jak i jego sprawność? Gdyby uzwojenie się przepaliło to nie uzyskał byś takich napięć podczas pomiaru. Napięcie ładowania jest , na wyjściu W napięcie także jest, można przyjąć, że alternator sprawny nie masz co tam szukać. Przewód lub sam obrotomierz, albo brak zasilania po stacyjce.
Większość alternatorów zaczyna ładować przy około 1000 obrotów. Być może dałeś zbyt dużą "szajbę" przy alternatorze i stąd ten problem. Oryginalnie taki alternator napędzany jest paskiem wielorowkowym gdzie szajbka może być stosunkowo mała. Ty stosujesz chyba pasek klinowy i tu zbyt mała średnica nie wchodzi w grę. Co do max obrotów to spokojnie wytrzyma...
Do ładowania na biegu jałowym oprócz napięcia wzbudzenia wymagana jest odpowiednia prędkość obrotowa wirnika alternatora. Czy koła pasowe w obu alternatorach są jednakowej średnicy?
Wszystko jest w porządku. Alternator ma określoną wydajność przy określonych obrotach. Zobacz na rysunek. Obroty alternatora są około dwa razy większe od obrotów silnika, więc jest jasne, że na wolnych obrotach alternator nie wyprodukuje tyle energii elektrycznej aby pokryć zapotrzebowanie, więc niedobór jest czerpany z akumulatora, co sie objawia spadkiem...
Jest to informacja o obciążeniu alternatora i następuje podnoszenie obrotów silnika.P
Wydajność alternatora nie zależy od obrotów. Od tego jest regulator napięcia w alternatorze. Powiedz, czy przy dodaniu gazu napięcie ładowania się zmienia
Szybciej rozmiar koła pasowego
Sprawdź czy jest ładowanie.
Diody sprawne ?
izolacja pod pierściienami, było o tym.
Pomiar napięcia będzie niezbyt wiarygodny- uzwojeń jest więcej a wystarczy że jedno ma zwarcie. Prostownik też jak będzie padnięta jedna strona a druga nie to nie zrobi zwarcia na akumulator (to normalny 3 fazowy prostownik ). Sprawdź miernikiem a uzwojenia oglądnij. Warto wziąć na hamownię- szlifierka kątowa z założonym kołem pasowym wielorowkowym,...
Normalnie zachowania. Psa od 2011r ma takie sterowania alternatora. Bez obciążenia na wolnych obrotach i podczas przyspieszania/obciążenia odcina oporny alternator.
Jasne, że będzie działał wszakże pod warunkiem, ze nieco zmienisz połączenia w instalacji elektrycznej. Mianowicie regulator prądnicy zupełnie nie nadaje się do stosowania po pierwsze, że alternator posiada raczej regulator wewnętrzny a po drugie lampka ładowania jest inaczej włączana. Oczywiście musisz mieć na masie minus akumulatora (Ursusy miewały...
Sprawdż czy alternator ma rolkę z łożyskiem kierunkowym . Jesli ma to zobacz czy nie jest zapieczone tzn. powinno sie w jedną stronę ruszac z całym wirnikiem a w drugą sama rolka. Jeśli nie puszcza to jest zapieczone i ono powoduje drgania paska PK . Koszt rolki ok. 250 zł .Mechanik żeby wymienic musi mieć specjalny klucz o 33 zębach.
W moim przypadku obroty utrzymywały się na poziomie 1400. Długo nie mogłem dojść co jest nie tak a okazało się że winowajcą jest alternator. Napięcie ładowania na biegu jałowym było 13,3V po naprawie alternatora obroty spadają poniżej 1000.
Albo przycina się "wolne koło" alternatora, zdejm pasek i sprawdź jak reaguje koło pasowe alternatora przy obrotach w przeciwnym kierunku do normalnego kierunku obrotu paska wielorowkowego, jeśli masz klimę to sprawdź jeszcze rolkę prowadzącą - lubi się wyrabiać.
Kiedy obciążysz alternator, napięcie spada, regulator to kompensuje, ale ma swoje ograniczenia. Dlatego żeby utrzymać nominalne napięcie przy rosnącym obciążeniu potrzeba zwiększać obroty.
Pisanie dla pisania. Skoro masz pobór 120A przy starcie podgrzewacza a alternator masz 150A, to nic nie wymyślisz. 120A przy 13v to 1560w czyli prawie 2.1KM Więc nie dziw się, że aż obroty faluja. Skoro jak odepniesz podgrzewacz to wszytsko jest w porządku, to co jest źródłem niskiego ładowania i falowania? Alternator na wolnych obrotach nie ma prawie,...
Zatem pytanie czy radiatory mostka są czyste? Podejrzewam upływność na diodach pomocniczych (wzbudzenia) być może przez zanieczyszczenie pyłem ze szczotek.
Procentowe obciążenie które widzisz zależy od rzeczywistego obciążenia skorelowanego z aktualną wydajnością alternatora. Czyli na wolnych obrotach 30A to może być 100%, ale jeśli obroty wzrosną to przy 30A pokaże np. 40%.
Obudowa - masa B+ plus na aku D+ wzbudzenie (kontrolka ładowania)
Wymiana alternatora nic nie da! Popatrz na wykresy wydajności prądowej alternatora w zależności od obrotów: dla obrotów niższych, niż ok. 1000 ... 1200 wydajność prądowa jest ZERO, bo prąd wzbudzenia razy obroty nie daje napięcia wystarczającego do ładowania akumulatora. Jeżeli silnik na wolnych obrotach dysponuje nadwyżką mocy wystarczającą do świecenia...
A kalibracja zrobiona ?
Więcej niż taki schemat chyba nie potrzeba żeby wiedzieć jak się zabrać za sprawdzenie tego alternatora. http://obrazki.elektroda.pl/5024045000_1...
Klasycznie czyli mam rozumieć że B+ do aku.+, masa do aku.-, L przez żarówkę 12V 21W do aku.+ Alternator na obroty i ma się wzbudzić?
Witam posiadam Volvo S40 2005 rok 1.8 benzyna po wymianie paska i napinacza od alternatora obroty silnika wirują występuje szarpanie przy jeździe i słychać rechotanie jaka przyczyna
Jeżeli jest zanik ładowania, to maleje obciążenie silnika przez alternator i obroty rosną. Jeżeli chodzi o wyszukanie usterki, to zacznij od sprawdzenia i przeczyszczenia przewodów alternator-akumulator (również klemy), następnie sprawdź ewentualnie wymień szczotki (nie znam tego modelu-nie wiem jak łatwy jest dostęp), jeżeli to nie pomoże, to polecam...
Po odłączeniu zasilania z dawcy całe obciążenie przejmuje alternator. Nagły wzrost obciążenia alternatora spowoduje dodatkowe obciążenie silnika i spadek obrotów. Spowoduje też chwilowy spadek napięcia na wzburzeniu alternatora. Zanim sterownik zdąży podbić obroty silnika, obroty alternatora spadną tak, że nie starczy prądu na samo jego wzbudzenie....
Popatrz na wykres w poście #4 (kol. SQLmaster), można przyjąć że dla tego alternatora obroty "robocze" to 3000/min. Dalsze zwiększanie obrotów nie powoduje już znaczącego przyrostu mocy, gdyż regulator nie pozwala na zwiększenie napięcia, a dopuszczalny prąd tylko o tyle się zwiększa, o ile poprawia się chłodzenie (na osi wirnika jest wentylator). Przedstawiony...
<Czy piszczący pasek na starcie samochodu to duży problem? Wymieniać go?> Jeśli przy stałych obrotach silnika wzrośnie prąd pobierany przez instalację z alternatora, to wzrasta moment obrotowy jakim jest napędzany alternator (w dużym uproszczeniu siła z jaką pasek obraca kółko pasowe alternatora). Gdy dzieje się to na wolnych obrotach i pasek...
Kolega Ci napisał około 3 tys. obrotów na alternatorze,jeden wzbudzi się wcześniej a innym trzeba będzie mocniej zakręcić. :D
Kiepski regulator napięcia (zbyt wysoki próg zadziałania). Normalnie można z tym jeździć i nic się nie stanie. W Twoim przypadku masz alternator na gwarancji, możesz spoko reklamować. Dogadaj się ze sprzedającym czy sam regulator przyjmie i wymieni. Regulator da się wymienić bez wyjmowania całego alternatora.
U mnie nie ma stabilizatora napięcia. Co to jest? W samochodzie cc 700 alternator ma wbudowany regulator napięcia, w związku z czym podłączasz go tak: B+ bezpośrednio do akumulatora, D+ przez kontrolkę ładowania, do zasilania po stacyjce. Masa pojazdu na obudowę alternatora. I ma działać. Jakie obroty uzyskujesz na alternatorze? Jaką masz przekładnię...
Jeszcze coś jak wariuje obrotomierz to warto sprawdzić alternator tam jest czujnik obrotów , kamp dostaje złe dane i wszystko wariuje Co?Gdzie?W benzyniaku?O mamusiu!!!I jaki czujnik obrotów w alternatorze tam jest? A co do kabli WN w tym C16NZ-jeżeli gdzieś jest niełącz-tak się zachowuje obrotomierz,dlatego kazałem ci je sprawdzić. Najlepiej to widać...
Właściwie masz wszystkie końcówki. Co do połączenia na każdym uzwojeniu dać pełny mostek + kondensatory i połączyć szeregowo na prądzie stałym. Alternator będzie miał sporo mniejsze obroty jak w samochodzie to i napięcie mniejsze. O 230 V trzeba zapomnieć- przetwornica. Dlaczego mniejsze obroty- magnesy klejone to przy 6000 obr/min odpadną.
Powinien łapać od około 900 obr/min. Obrotów silnika czy alternatora? Zobacz średnice kół pasowych silnika i alternatora - to nie jest 1:1
Chyba że silnik w lewo chodzi Na to wskazuje, że alternator ma "lewe" obroty. Przy normalnej pracy ta nakrętka powinna się sama dociągać.
Bierz boscha np 0124525043 tem jest dosyć rześki iładuje od niskich obrotów.
Musisz podłączyć tester. Prawdopodobnie będzie błąd coś o napięciu zasilania. Wątpię by był to bezpiecznik ale sprawdzić nie zaszkodzi.
Tak zero mi się zgubiło (zaraz poprawię) - znający temat i tak będą wiedzieli o co chodzi. Druga uwaga: jeśli piszę obroty wałka to obroty wałka, jeśli obroty altka to obroty altka a nie obroty silnika razy przekładnia. Od początku konstrukcja. Przekładnia pasowa 2:1 tzn 2 obr alternatora do 1 obrotu wałka zdawczego, albo koło napędzające 2 razy większe...
wyprowadzić jedną fazę z alternatora i tam podłączyć obrotomież od diesla (tak jak w dieslu to zrobione) pozostaje pytanie na ile podobne obroty mają alternatory w dieslu i benzynie
Golf 4 i pochodne miały Boscha 120 A z regulatorem wbudowanym, można je nabyć nawet za 50 PLN, tylko koło pasowe do zmiany bo tam były na pasek 6pk. Z doświadczenia z montażem alternatora w C360 jest problem z obrotami niestety te silniki pracują normalnie na obrotach około 1600 RPM a to są za małe obroty aby uzyskać nominalne prądy z alternatora. Czasem...
Załóż tam przekładnię 1 : 4 a będzie dobrze.
Corsa b , clio, twingo. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... Tylko wtedy musisz mieć silny alternator i odpowiednie obroty. Bo to pożera do 40A przy pracy .
Opornik nie ma nic do tego.
Jaki problem. Większość alternatorów osiąga swoją pełną moc przy około 8000 obrotów na minutę. Więc przekładnia 1 do 3 całkowicie wystarczy. Alternator samochodowy wytwarza 12V od ciężarówki 24V, więc potrzebujesz 180A alternatora przy 12V.
Ten niebieski kabelek ma chyba złączkę przy rozruszniku i zazwyczaj tam się urywa, utlenia...
chętnie zgłoszę się do jakiegoś serwisu w okolicach krakowa/katowic żeby naprawić to niewielkim kosztem. Niestety o niewielkich kosztach proszę zapomnieć to nie maluch. A jeżeli są problemy z naprawą zamontować boscha.P
alternator wolne obrót alternator wysoki obrót minimalny obrót alternator
silnik trójfazowy wyłącza włącznik lutować rurka miedzianych ładowanie lampy solarnej
thomson dvbt2 instukcja serwisowa pixma
Vestel 17MB140 TV Main-Board & Beamex MB140 Calibrator Firmware Download: Models, Panel Codes, Safe Flashing Opel Zafira B 2007 – gniazdo zapalniczki nie działa, bezpiecznik F36/F29, naprawa i diagnostyka