Obudowa - masa B+ plus na aku D+ wzbudzenie (kontrolka ładowania)
Zatem może przyszła pora na sprawdzenie tych urządzeń? Rozumiem, że są nowe. Tak są nowe i nie działaj trochę poczytałem na ten temat i zastanawiam się nad obrotami może są za małe i czy kierunek obrotów alternatora ma znaczenie? Jakie powinny być minimalne obroty żeby alternator ładował?
Kolego jakiś czas temu założyłem podobny temat, chciałem wykorzystać alternator samochodowy. Niestety nikt mi nie odpowiedział na moje pytania ? Pomysł miałem by alternator ładował akumulator, a całość służyła do oświetlenia garażu max 2 godziny dziennie. Zastanawiało mnie kilka kwestii zastosowania alternatora 1. Czy alternator musi się kręcić tylko...
A mierzyłeś obroty alternatora czy kóło ma identyczną średnicę jak w starym. sprawdź czy ty alternatora jest odpowiedni. Myślę że przewody są ok, ajk koniecznie chcesz je sprawdzić to weź od kogoś przewody do rozruchu i podłącz akumulator plus do śruby zaciskowej na alternatorze a minus do obudowy aletrnatora. Ja zmierzył bym czy prąd ładowania jest...
Ja nie napisałem, że napięcie zależy od obrotów tylko wydajność, a dokładnie prąd. Alternator musi osiągną minimalne obroty dla wzbudzenia, a przy obrotach biegu jałowego silnika jego wydajność jest niska, przy dużym obciążeniu regulator napięcia nie da rady utrzymać wymaganego napięcia. Włączone światła, nawiew, świece żarowe, dogrzewasz, podgrzewanie...
do sylwek9999 pozdrawiam to znacy ze to sa minimalne obroty ladowania czy alternator jest wolno obrotowy i daje przy 1200 obrotach 24 v
Przesadziłeś i to sporo z tą różnicą kół pasowych T25 ,a Opel.Jeżeli jest to nie wielka.Zauważ jedno ,samochód możesz wkręcić na 6000-7000 i więcej zależnie od modelu.Spróbuj tak wkręcić T25.Jeszcze jedna sprawa,minimalne obroty przy jakich alternator ładuje. Przecież nie będzie na luzie trzymał tego ciągniczka na 1000obr.min żeby miał ładowanie.
Najprościej i najtaniej alternator 12V i akumulator do tego. Przekładnia co by uzyskać minimalne obroty (może być nawet pasek na koło roweru i kolo alternatora powinno wystarczyć) i niewielka modyfikacja regulatora w alternatorze aby można regulować siłę jak trzeba włożyć do kręcenia alternatorem. Z 12v masz dostępne rożnej mocy przetwornice na 230...
Witam Z całym szacunkiem, ale alternator ma takie coś jak " minimalne obroty " które w sposób " nożny " ciężko będzie Ci wyciągnąć. Wyklikaj w GOOG " minimalna prędkość obrotowa alternatora " a zobaczysz o czym piszę. Pozdr.
Albo nie bawić się w kombinowanie w przerabianie kół pasowych i zwiększyć minimalnie obroty biegu jałowego i po zawodach. Ciągnik służy do pracy a nie do stania w korkach w mieście na wolnych obrotach :D
Z tego co pamiętam to alternator osiąga swoją maksymalną moc przy relatywnie niskich obrotach silnika Prawda, ale to dlatego, że alternator z uwagi na budowę wirnika ma znacznie szerszy zakres prędkości obrotowych niż stosowane kiedyś prądnice komutatorowe. Dzięki temu można zastosować duże przełożenie między wałem silnika a alternatorem, i to widać,...
Dziękuję koledzy za pomoc. Jutro postaram się zamontować alternator do motoru i zdam relacje jak pracuje. Zastanawiam się jeszcze jakie minimalne obroty może potrzebować ten alternator. W junaku wolne obroty maja ok 900 obr/min. Napęd alternatora jest zrealizowany ze studni prądnicy więc na wałku alternatora powinno być ok 1100 obr/min. Czy takie obroty...
Napięcie jest zależne od obrotów, a te powinny być w granicach 3200 obr/min. Jeżeli masz niższe obroty to i napięcie będzie minimalnie niższe.
Silnik niema większego znaczenia wszystko zależy jak bardzo obciążysz alternator. Jeśli chodzi o obroty to minimalne ( wolne obroty silnika) wystarczy około 1000 obr/min , natomiast maksymalne nie uszkodzą alternatora jeśli nie przekroczą 7000 obr/min. Gorszą sprawą jest tzw. sprawność alternatora która zaczyna maleć po przekroczeniu pewnych obrotów...
Jakie są minimalne wolne obroty po nagrzaniu a jakie obroty są potrzebne aby alternator ładował po włączeniu obciążenia.P
Z alternatorem nie wypali, on potrzebuje minimalnych wysokich obrotów. Na rowerze takich nie osiągniesz. Robiąc zaś przełożenia - nie uciągniesz pedałów.
a ja mam pytanko. Jakie obroty minimalne potrzebne są żeby w ogóle alternator zaczoł ładować. Bo tak myślałem żeby zapiąć go do jakiegoś wiatraka i żeby mi na działce ładował akumulator.
Usterkę znalazłem w zasadzie przypadkiem. Winny był alternator i jego całkowicie zużyte szczotki. W trakcie schodzenia z wysokich obrotów dochodziło do chwilowego zaniku napięcia ładowania, a następnie znacznego przekroczenia napięcia ładowania, a w konsekwencji do nierównomiernego obciążenia silnika. Po naprawie alternatora falowanie obrotów jest minimalne,...
Witam odnośnie alternatora to jest tak że jeżeli ma prostownik 6-cio diodowy to jest on obcowzbudny a jeżeli alternator posiada prostownik pomocniczy to jest alternator samowzbudny-( takim najprostszym przykładem to altek od poloneza) i jeżeli taki alternator będzie prawidłowo podłączony do regulatora napięcia a wirnik będzie się obracał choćby z minimalnymi...
Witam Na temat akumulatorów postów co nie miara. Jak masz kupić to kup większy, 40 Ah to do malucha a nie do samochodu napakowanego elektroniką i wszystkim na prąd. Alternatorem się nie przejmuj, i nie wiesz w psełdo opisy osób które nie mają pojęcia jak działa i jaką ma charakterystykę alternator samochodowy. Napewno naładuje nawet i 100 Ah, gdyż problem...
marcel89 Alternator aby wytworzyć choć trochę prądu potrzebuje dość dużych obrotów (około 800 ). Zakładając, że Twoja przekładnia jest 1:5 Twoje śmigło musiało by się obracać około 160 obr/min. Wtedy mógłbyś liczyć na jakąś minimalną moc. Wraz ze wzrostem obrotów rośnie moc alternatora.
(at)krzysztofkamienski OK, już piszę - tylko że to u mnie trochę trwa, nie wychodź ☺ Dodano po 15 minutach: (at)krzysztofkamienski konstruuje taką małą elektrownię działkową, którą napędza nieduży silniczek spalinowy i później przez pasek alternator samochodowy, ale przy nawet minimalnych obrotach silnika już się wzbudza i daje 40-48 V, a przy większych...
Dzięki za taką dyskusje tylko może mi ktoś powiedzieć ile alternator potrzebowałby minimalnych obrotów do uzyskania tych 12V. Nie wystarczy ,że zakręcę parę razy kołem połączonym z alternatorem by dostał dawkę prądu? Nie rozumiem tego za bardzo ale jeśli 1kW to 1000W to nie mógłbym zasilić 10 żarówek(jest to moc?) czy po prostu musiałbym wytworzyć to...
Więc spokojnie możesz zostawić większe koło. Nic złego się nie stanie. A jeśli już chcesz zmniejszyć przełożenie, to szukaj większego na alternator. Ale raczej niepotrzebnie. Ile będziesz kręcił silnik na wysokich obrotach? PS. ten alternator ty rozkręcałeś, czy nabyłeś taki rozebrany?
Witam szanownych kolegów, mam pytanko może ktoś mi doradzi jak zrobić przekładnię na alternator aby uzyskać wymagane obroty, chodzi mi oczywiście o elektrownię wiatrową,jak się nie mylę to obroty minimalne powinny wynosić coś koło 1000 obr./min , myślałem o przekładni zębatej lub pasowej.
Alternator na razie zostaw, wystarczy dokonać pomiarów na zaciskach akumulatora przy wyłączonym, oraz włączonym silniku. Przy włączonym sprawdzamy napięcie na minimalnych obrotach, na średnich, oraz dokonujemy pomiarów porównawczych dla różnych obciążeń. Z pierwszych wyników można wyciągnąć wstępny wniosek o zbyt niskim napięciu w instalacji. Przyczyną...
piotrek0207 napisał: pkorol napisał: Hamowanie i napędzanie odbywa za pomocą paska alternatora Czytałem o tym już, że chcesz użyć paska. Chodzi mi o to , że w tym całym łańcuchu w którym przepływa energia z kół do twojego silnika BLDC czy alternatora masz po drodze taką ciężką maszynerię jak silnik spalinowy, jego bezwładność, sprężanie. Zanim ta energia...
pomiary wykonywane na minimalnych obrotach. Więc przy tym napięciu ładowanie też przebiega, sądzę, że bateria umiera i brak jej nominalnej pojemności, lub ma wewnętrzne zwarcie, ten "poranny" pomiar wiele wyjaśni. Zmierzenie prądu ładowania amperomierzem dało by szybki obraz, jednak już widzę: jak to zmierzyć i czym?
Jak masz miejsce to spróbuj ze złomu wyszarpać jakiś alternator z samochodu i podłączyć go bezpośrednio pod silnik. Alternator do poprawnego działania potrzebuje minimalnych obrotów ok. 1000-1500 (woli większe ale przy tych już powinien kilka watów z siebie dać) i zwykle posiada wbudowany regulator sterujący mocą tak aby utrzymać stały poziom napięcia...
Witam. Mam problem, z którym wcześniej nie miałem do czynienia w elektryce samochodowej - mianowicie - w Polonezie ojca (40tys. km, pasek wymieniony i nie piszczy, w tamtym roku wymiana regulatora napięcia) alternator przestał dawać prąd - na minimalnych obrotach kontrolka ładowania aku się nie świeci, ale zaświeca się gdy ruszy i jedzie (na obrotach)...
Zapewne przy tym prostowniku trzeba monitorowac stan ładowania aby nie przeładować i nie zepsuć akumulatora? Tak, jeżeli nie jest automatyczny to trzeba kontrolować, ale bez przesady. Pod koniec ładowania prąd przy tych prostownikach jest minimalny. W samochodzie regulator napięcia alternatora daje maksimum tego napięcia przez cały czas, gdy samochód...
Ten alternator służy do ładowania akumulatora w Mitsubishi lub innym samochodzie, Współpracuje z akumulatorem i jest napędzany silnikiem dużej mocy w szerokim zakresie obrotów. Alternator ma regulator, który przerywa podawanie napięcia na cewkę wirnika by nie przeładować akumulatora. Po naklejeniu magnesów masz komfort - napięcie pojawia się praktycznie...
Każdy alternator ma regulator napięcia i on dba o to żeby było ono w widełkach. Nieważne czy alternator na magnesach czy na uzwojeniu wzbudzenia. Nie każdy ma regulator (małe i/lub stare silniki), ale prawie każdy. Są też widełki (+- 0.1V) i widły (+- 0.6V). Te drugie tyczą właśnie alternatorów z magnesami trwałymi i typowymi regulatorami na tyrystorach....
Ten wzrost obrotów jest prawie nie zauważalny. Gdybyś o tym nie napisał to bym nawet nir zwrócił uwagi że faktycznie minimalnie obroty idądo góry. Różnica w ładowaniu praktycznie żadna. Chyba faktycznie podmienie alternator bo już mi ręce opadają.
Ja też uważam że to normalne że grzeja po odpaleniu. W moim Passacie jak go zapale i czekam na wolnych obrotach zeby troszke sie rozgrzal to slychac tak wlasnie po 2-3 minutach jak coś wylacza sie i obroty minimalnie wzrastaja. Czyli coś odciąża alternator. Nic innego to nie moze byc jak tylko świece żarowe. Moim zdaniem wszystko jest OK z twoi samochodem....
Chciał bym jeszcze dodać że zapłon jest bardzo dobrze wyregulowany... mianowicie ustawiał to szpec który zna się na tym... A problemem może być np. Luzy na wale lub jedna ośka od wału ta od alternatora ma lekkie bicie i przy większych obrotach daje nie dokładną iskrę, MIanowicie wał jest do zmiany gdyż ma luzy i minimalnie skrzywioną ośkę nawet nie...
Tak alternator daje stałą moc niezależnie od obrotów ,wynika to z jego zasady działania. Jednak by działał prawidłowo niezbedny jest akumulator.Moc to iloraz wartości napięcia i natężnia prądu. Dzięki za podpowiedź.Mnie wychodzi 684W.Czy dobrze policzyłem.Tak będą akumulatory,muszę dobrać do alternatora.Z akumulatora-ów na przetwornice 24-220V i coś...
georgesgr , mam 207 z silnikeim EP3 czy wiesz w jakim zakresie może się zmieniać napięcie ładowania? Jak dotąd zauważyłem zmiany od 12,96 do 13,8V w zależności od stanu naładowania akumulatora. Napięcie stabilne nie zależne od obrotów. Minimalne ok. 0,1V spadki przy włączeniu świateł, radia, dmuchawy itp.
Witam, Może nie doświadczenia a pytanie. Jak dobrać alternator do takiej małej elektrowni wiatrowej? (polecane widzę C-330 i Star 200) Przy jakich obrotach alternator daje jakikolwiek prąd? Jakie są minimalne i max obroty by go nie sfajczyć? (Czy innej apokalipsy nie wywołać) Czy polecacie jakieś konkretne przekładnie w ramach przedsięwzięcia? Czy można...
Przy tak stosunkowo niskich obrotach, będziesz potrzebował uzwojenia o znacznie większej ilości zwojów np. 50, 60 zwojów. Minimalne napięcie będziesz uzyskiwał przy niższych obrotach, ale przy 2400 RPM moc ma już nie wzrastać w wyniku wzrostu impedancji wewnętrznej przez indukcyjność. Jak pisałem wcześniej, to jest problem który w praktyce można rozwiązać...
witam zdemontuj alternator i daj do przeglądu mozesz mieć zjechane szczotki i komutator alternator znajduje sie pod pompą lhm-u? minimalne wycieki z pompy spływają na alternator i tym samym zbiera sie zabujczy dla niego syf pozdro T
Wymieniłem ,przekręciłem zapłon odpaliłem i wyskoczył na 4 tys obrotów i obroty nie spadały, więc założyłem spowrotem stary Nowy silniczek jest 100% sprawny tylko wykonany nieprawidłowy montaż a jeśli trzpienie mają taką samą średnicę nie zależnie od kształtu grzybka to oba będą pracować bo kształt grzybka zmienili w innym celu Dodano po 28 Po odpaleniu...
Ustaw obroty na zimnym silniku na minimalne - tak byś mógł odpalić silnik bez gazu, żeby nim nie tlepotało. Wtedy zabierz się za resztę. Nie sądze by twój alternator miał wyjście na obrotomierz.
Zatem moim zdaniem nawet przy minimalnej prędkości alternatora, która jest potrzebna, żeby napięcie miało odpowiednią wartość możemy pobrać maksymalny prąd jaki oferuje nam alternator Nie. Bo uzwojenie wzbudzenia tego nie skompensuje. Kiedy obciążysz alternator, napięcie spada, regulator to kompensuje, ale ma swoje ograniczenia. Dlatego żeby utrzymać...
Gdzie zmierzyłeś te 25V? Jeżeli na akumulatorach podpiętych do alternatora, to znaczy, że nie są naładowane, gdyż naładowane powinny mieć 27,6V. Czy zmierzyłeś prąd, jakim ładują się te akumulatory? 55A to jest wartość dopuszczalna dla alternatora, nie znaczy, że będzie tak stale - zwłaszcza, że akumulator 40Ah nie powinien być ładowany stale taką wartością...
To skoro jesteś taki mądry to dlaczego w moich trzech autach VW TDI w tym jeden to Bora 1.9 TDI , i wszystkie mają na biegu jałowym ładowanie jak pisałem -oczywiście po włączeniu świateł , ogrzewania szyby czy klimy , pewnie dlatego że są popsute ??? Jeśli uważasz że ładowanie 12,2V na postoju po włączeniu odbiorników jest prawidłowe to ..... powodzenia....
Witam Mam taki oto problem. Kupiłem alternator używany i chciałem go sprawdzić. Że ładuje jako tako to wiem. Natomiast piszczą w nim szczotki. Altek ten ma mały przebieg i szczotki oraz pierścienie ślizgowe są ledwo co zużyte. Rozebrałem go , wyjąłem szczotkotrzymacz i bez szczotek alternator kręci się cichutko. Żadnych hałasów. Postanowiłem sprawdzić...
Proszę o odpowiedzi na temat, czy o zakup gotowego koła pasowego. To czy jest plus czy minus tematem nie jest i proszę nie robić bałaganu. I tak, w ostateczności będę szukał tokarza, ale wolałbym uniknąć. Zapewne każde z pojedynczym rowkiem. Oczywiście, że nie. Nie każde koło z pojedynczym rowkiem jest pod pasek normalnoprofilowy HA! nie podajesz drugiej...
No tak, sorry Kolego mtracz, nie określiłem dokładnie tego czy on jest zimny czy gorący czy ciepły :| powiem tak, po dwóch minutach pracy silnika na wolnych obrotach Alternator robi się ciepły, a po pięciu, temperatura jego minimalnie wzrasta gdzieś tak o 1°c i przy takiej temperaturze zostaje, co prawda nie patrzyłem po dłuższym czasie jaką będzie...
tam była chyba korekta i miało być 1500 obrotów 80v. Teraz na 3 fazach po mostku prostowniczym daje 130 DC przy 1500 -1700obrotow. ( 2 bieg wkrętarki) Dodano po 2 no tak mam wszystko rozwarte i na 1 fazie pokazuje 1.56 ampera i skacze minimalnie. Dodano po 2 a ohm jest 5,5-6 ohm A 24,5v To jest wszystko 1 faza osobno
Nie, rozjasniaja sie tylko minimalnie, tak ze mozna zauwazyc roznice w swieceniu ale do normalnego swiecenia jeszcze bardzo duzo im brakuje. Co wiecej, przyrost jasnosci swiecenia nie jest proporcjonalny do obrotow. Po delikatnym dodaniu gazu rozswietlaja sie tylko troche i jasnosc nie rosnie nawet na full obrotach
WV Podejrzewam, że alternator nie ma szczotek. Silnik zaś, zasilany jest gaźnikami i nie ma sprzężenia zwrotnego! Nie tędy droga. Jednak minimalny spadek obrotów powinien być, ale minimalny a nie 200 RPM! marek1024 Zażyj sobie coś na uspokojenie, bo za bardzo panikujesz i gubisz tropy. Pisałem o kontroli mas. Szczególnie masy regulatora alternatora!...
prędkosc obrotowa biegu jałowego w tym silniku wynosi od 825 do 875 obr.min. Obrotomierz bierze wskazania z alternatora. 1100 to trochę za dużo Predkosc obrotów biegu jałowego jest zwiekszana TEŻ na podstawie sygnałów czujnika temperatury oleju od temp. ok 130 stopni aby zapewnic minimalne ciśnienie oleju. U mnie to wystepuje ale nie az do takich obrotów...
Jeśli wzmacniacz pobiera więcej prądu to lepiej o nim śwaidczy niż odwrotnie, chyba nikt np. Peiying 1K76D nie będzie zasilał alternatorem 70A na kablach 15mm2 ? Logiczne że 1kw swoje potrzebuje ( sam wzmacniac ma zabezpieczenie 140A ), co do Peiying PY-2H30R vs carpower 1502 to 1502 pobiera więcej opisywałem to kiedyś - pomiary mierniiem. Jak potrzebujesz...
Dostępne handlowo alternatory w zakresie użytecznych obciążeń mają sprawności od 50% wzwyż. Największy udział w stratach mają: 1 - oporność ohmowa uzwojeń, 2 - prostownik, 3 - prąd wzbudzenia, 4 - straty w obwodzie magnetycznym. (1) Ta pozycja jest związana z przyjętą (dopuszczalną) gęstością prądu, w przybliżeniu jest to (w %) ok. 2..3 x gęstość prądu...
Witam! Mam taki problem.... próbuje zrobić pojazd napędzany siłą ludzkich mięśni. chce do tego użyć alternatora z malucha, regulatora napięcia, akumulatora i rozrusznika z malucha. całość ma być ładowana kołem napędzonym korbą. potrzebuje wiedzieć jakie muszę stworzyć minimalne obroty i czy są jakieś szczegóły i rzeczy o których powinienem wiedzieć??...
Niestety wiele osób nieuważnie czyta noty katalogowe i odczytują nie to, co trzeba. Napięcie progowe to takie, przy którym tranzystor zaczyna przewodzić - podaje się je dla prądu 0.25mA - chyba nie chcesz takim prądem zasilać układu? To napięcie jest istotne dla wyłączania tranzystora - nie należy pozwolić, żeby napięcie bramki przekraczało około 2V...
Akumlator : Ad Plus 44Ah 12 V 360 A Samochodzik kupilem 3 latka temu juz z tym akumlatorem wygladal na nowy wtedy wiec minimalnie i tak ma 3 lata. A odnosnie alternatora czy on powinien sie nagrzewac? bo jak udalo mi sie odpalic autko to pochodzil na wolnych obrotach i pozniej alternator strasznie cieply sie zrobil i to po kilku mimutach chodzenia na...
Pacjent: VW New Beetle 2000r. 2.0 benzyna, alternator Bosch 90 A Choroba: Brak ładowania na wolnych obrotach - napięcie ok.12.7V i trzmając go na wolnych obrotach rośnie samo do ok.13.3V (po jakiś kilku minutach), minimalne zwiekszenie obrotów (ca. 900/min) - ładowanie normalne (14.35-14.4), zdjęcie nogi z gazu i sapdek na wolne obroty(ok.800/min) spadek...
Zastanawia mnie czy udało by się zrobić taki układ który załączał by świece w tedy gdy alternator ma sprawność w 90%? W tedy nie było by problemu z szybko padającym akumulatorem. Wystarczy prosty układ z rysunku nr.2, który to kontroluje początek ładowania alternatora (napięcie powyżej 13.8V). W praktyce alternator ładuje już i uzyskuje odpowiednie...
Dzieje się to na zimnym jak i na ciepłym silniku. Coraz bardziej wydaje mi się to związane z obrotami silnika (1.7D). Jeżeli silnik ma wachania obrtów to i alternator będzie miał wachania a co za tym idzie również spadki natężenia i to widać na oświetleniu samochodu. Jeśli się myle to proszę wyprowadzic mnie z błędu. Czy to jest normalne iż na luzie...
Witajcie ja rowniez mam problem z alternatorem ,na odpalonym silniku na wolnych obrotach (okolo 850 obrotow) ladowanie na klemach aku 13.9V ,wlaczam swiatla mijania, radio,ogrzewanie tylnej szyby pokazuje 13.8V minimalnie spadnie ale trzyma. Nastepnie po zalaczeniu dodatkowych urzadzen( np. el. szyby,wentylatorow chlodzenia silnika,dlugich,przeciwmgielnych)...
Wypadałoby pomierzyć moc tego alternatora używając dowolnego obciążenia. Maks obciążenie to takie przy którym napięcie będzie powoli przysiadać. Następnie patrzysz w tym momencie na maks prąd ładowania. Co ważne alternatory samowzbudne mają zasadniczy mankament tego typu że wymagają podwyższonych obrotów aby zaszedł proces ładowania. Alternatory samochodowe...
Pisze z pytaniem astra g dizel 1.7 alternator boscha 70a wolne obroty bez włączania świateł 13,95 /13,98 na światłach włączonych 13,80 /13,9 po prze gazowaniu koło 3000obrotów 14,1 / 14,15 objawia sie to minimalnym rozjaśnieniem deski /obroty wentylatora podnoszą się podczas jazdy co dziwne podczas jazdy ze stałą prędkością na jednym biegu wiatrak jakby...
Alternator leżał max 4 dni od licząc od dnia w którym padł silnik w lublinku to po 4 dniach włożyłem do ciągnika. Bo wcześniej było to już przerobione na alternator ale tamten był od Żuka i miał 50A ten jest mocniejszy, bo ma 70A. Pasek nie slizga, bo też na samym początku jak montowałem pompę od wspomagania też zwróciłem uwagę żeby oba paski dobrze...
I tu znów trzeba wytłumaczyć łopatologicznie. To że światła nie przygasają to nie oznacza że kable są za cienkie, lecz dokładnie odwrotnie. Jesli kable są za cienkie wtedy nie może przez nie popłynąć duży prąd -> spadek napięcia w instalacji również jest niski -> światła nie przygasają. 2 przypadek, ten sam wzmacniacz -> grube kable -> grube kable pozwalają...
Temat ładownia w Maluchach był wałkowany wiele razy, ale z tym się jeszcze nie spotkałem. Mam taki problem. Chciałem podwyższyć napięcie ładowania. Po obniżeniu napięcia na przewodzie "+" regulatora napięcia (żółty łączący diody wzbudzenia z regulatorem) za pomocą diody lub potencjometru i podniesieniu obrotów tak by napięcie osiągnęło 14,4V napięcie...
Ja stawiałbym na indywidualne zasilanie z WOM, może z jakąś obudową przeciwrozbryzgową. Gdy jeszcze Kolega podpowiedział o tych gwarancjach na ciągniki wykorzystywane też do "noszenia" tego sprzętu - nie bardzo widzę inne rozwiązanie. Te obliczenia dotyczyły sprawności teoretycznej, maksymalnej alternatorów. Praktycznie, to taki np. 55A jak ma marszową...
Jedyny sposób ograniczenia prądu ładowania to utrzymywanie minimalnych obrotów silnika. To nic nie da bo te pomiary co robiłem są na jałowych jeszcze zanim się rozgrzał 35A pobierał pogrzewacz elektryczny. Także na prąd ładowania nie ma rady.
.. Akumulator nie pobiera prądu, tylko oddaje, stary rozładowany słabo kręci, nowy dobrze kręci ma kopa, ale nie jest ładowany, wątpie aby jazda coś zmieniła. ... Ładowanie pod obciążeniem to od 14V-14,4V a 12,6V to jest brak ładowania to jest napięcie akumulatora... Przy wyłączonym silniku akumulator oddaje prąd. Przy uruchomionym silniku pobiera...
Witajcie ja rowniez mam problem z alternatorem ,na odpalonym silniku na wolnych obrotach (okolo 850 obrotow) ladowanie na klemach aku 13.9V ,wlaczam swiatla mijania, radio,ogrzewanie tylnej szyby pokazuje 13.8V minimalnie spadnie ale trzyma. Nastepnie po zalaczeniu dodatkowych urzadzen( np. el. szyby,wentylatorow chlodzenia silnika,dlugich,przeciwmgielnych)...
Jest niemożliwe, aby w ciągu tych kilkunastu minut przy pracy silnika na wolnych obrotach alternator zdążył naładować akumulator rozładowany do napięcia 11.5V Jeżeli akumulator jest rozładowany do 11,5V to albo wcześniejszy błąd kierowcy (pozostawione włączone odbiorniki) albo czas złomować akumulator bo swoje wypracował. Dziś odpaliłem silnik po 11...
W samochodzie wymieniono mi silnik dwa miesiące temu, zauważyłem przypadkowo sprawdzając kiedyś światła po podpięciu przyczepki, ze samochód gdy jest na wolnych obrotach i włączę światła awaryjne, silnik pracuje w rytm migających kierunkowskazów, zrobiłem taki test, czarna końcówka do MASY przy aku, a czerwona do + na aku lub do + na alternatorze, strasznie...
A to ja poproszę Moda o kilka słów wyjaśnienia przy okazji inni też się czegoś nauczą . W moim opisie tego alternatora ma napisane że alternator ustawia regulatorem wewnętrznym napięcie minimalne 14,2 volta a sterownik w zależności od obciążenia i innych parametrów powoduje podniesienie napięcia do 14.4 wyzwalając odpowiednio prace regulatora dlatego...
Tu jest porównanie charakterystyk prądnicy i alternatora, w funkcji obrotów: http://obrazki.elektroda.net/31_12348172... Moc elektryczna prądnicy P=U*I wynika z dostarczonej mocy mechanicznej P=M*ω (moment razy prędkość kątowa, czyli obroty). Prąd prądnicy jest ograniczony przekrojem drutów, jakim jest nawinięta. Napięcie jest w zasadzie...
Zostawiłem oba kable, ładowanie nie schodziło poniżej 14V nawet na wolnych obrotach, przy włączonych światłach i ogrzewaniu szyby (ale miałem nowy alternator), poza tym było bardzo stabilne, wahania nie przekraczały +/-0,1V. Co do granicy napięcia, to przyjmuje się że 13,9V jest minimalnym napięciem zapewniającym optymalne naładowanie akumulatora. Współczesne...
Akumulatora nie uszkodziz jak będzie regulator napięcia (jak w samochodzie).Ładowania alternatorem - nie polecam.Alternator służy do doładowywania akumulatora w miarę jego rozładowywania.Jak samochód stoi i silnik nie pracuje to akumulator jest w stanie spoczynku gotowy do głównego przeznaczenia - rozruchu samochodu.Jak samochód jedzie to zasilanie...
To urzadzenie ktore wykonali studenci pobieralo za licznikiem prd na czestotliwosci 50Hz (cos kolo 1kVA) i wprowadzalo tez za licznikiem jakies 400VA przy czestotliwosci rzedu kilohercow. Nie bylo potrzebne naruszenie jakiejkolwiek plomby:-) Czy ktos probowal takie ustrojstwo zrobic - mi sie nie udalo. Zrobilem tez probe z przetwornica dwumaszynowa...
Przy pewnych obrotach max może wytworzyć ileś prądu. Nieprawda, nie są potrzebne obroty maksymalne, żeby alternator pracował na maksimum swojej wydajności. Jest coś takiego jak znamionowa prędkość obrotowa alternatora. Przykładowe parametry techniczne alternatora Bosch KC 14V 45/70A: Napięcie: 14V Moc: 1000W (przy napięciu 14,4V) Prąd: 45 A przy 1850...
Znalazłem przyczynę skoków napięcia podczas ładowania. Mianowicie. Pasek się ślizga :please: Za każdym razem jak odkręcałem alternator i zakręcałem ponownie było ok. Pochodził chwilę i znowu zaczynało napięcia skakać. Pochodził dłużej i zaczęło się dymić z paska. Problem w tym, że mam już naszpanowane na MAX a pasek mam prawie nowy, w zeszłym roku zmieniany...
Moim zdaniem jeżeli na wolnych obrotach ładowanie jest wg mechanika ok a po choćby lekkim dodaniu gazu nic nie przygasa to można tak jeździć. Być może regulator napięcia umieszczony w alternatorze nie jest pierwszej młodości. Być może gdzieś na jakimś połączeniu jest jakiś minimalny opór. Wiem pisałeś że regulator był wymieniony ale może jednak nie...
Siema ! Posiadam nowe auto Hyundai GETZ CRDI (diesel). Czytałem na forum o zakłóceniach cb. Mam podobny problem w swoim aucie, jedyne co mi przychodzi do głowy to zakłócenia z alternatora .Próbowałem wielu rzeczy, zakładałem filtry do cb zakupione w sklepie, zmasowałem idealnie antenę , zakładałem antenę magnesową , wymieniałem radia (zaznaczam że każde...
Pisząc "z pracującym alternatorem" miałem na myśli poprawnie wzbudzony alternator - a więc odpalenie silnika, pomiar napiecia, wyłączenie silnika - potem z wyłaczonym alternatorem: odpiecie wzbudzenia, odpalenie silnika i pomiar napiecia. Róznica napięcia jest minimalna - w prądzie pobieranym z akumulatora jest różnica znacząca (3,6A vs ponad 8A) -...
Kol. lubark jak widzisz zapytałeś o ładowanie w swoim aucie a koledzy w cudzysłowiu kazali by ci wymienić silnik [nie obrażając nikogo ] co do zapłonu możesz próbować , ale jeżeli auto sprawuje się dobrze [lekko się uruchamia , zużycie paliwa jest w normie ] ja osobiście nie kombinowałbym , a jeżeli zdecydujesz się na sprawdzenie ustawienia zapłonu...
Jeśli chodzi o napięcie ładowania to przy wolnych obrotach powinnno wynosić 13,5 do 15V, spadek do 12V to norma przy maksymalnym obciążeniu, Alternator ma wtedy minimalny wydatek prądowy i prąd jest pobierany z akumulatora. Maksymalny prąd ładowania powinien być przy około 3000 - 3500 obr/min - jest to zależne od przełożenie alternatora. Z praktyki...
Sprawa taka: przy włączeniu ogrzewania tylnej szyby silnik jest dociążony alternatorem, więc komputer wzbogaca mieszankę i podnosi obroty. Czy sprawdzałeś jak się zachowuje samochód przy różnym ustawieniu konta zapłonu? Dla biegu jałowego przy zubożanej mieszance to ważne pytanie. Próby z kontem zapłonu nic nie kosztują. Jeśli obroty są małe, to normalne...
https://obrazki.elektroda.pl/4099735800_... https://obrazki.elektroda.pl/8314419200_... Na początek mała uwaga i wyjaśnienie dotyczące montażu alternatora Jubana w legendzie PGRu, czyli w Zetorze 3011/4011 (może dotyczyć także Ursusa C-4011). Otóż w Zetorze stosowano innej konstrukcji wspornik prądnicy - spawany z...
Boże, Ty widzisz i nie grzmisz? Po co wiatrak? Po co śmigło? Po co spiętrzenie? Po co produkcja prądu do elektrowni? To zdziercy! Po co wysokie obroty? Stary dobry sposób to koło łopatkowe. Jak najszersze (im szersze tym większa moc), mała przekładnia, alternator i działa. Zbierasz doświadczenia i dalej myślisz o ulepszeniach. Spiętrzenie niepotrzebne,...
Cześć, Jakiś czas temu zauważyłem w moim stilo deficyt prądu. Objawiało się to niedoładowywaniem akumulatora. Z czasem odpalał coraz gorzej. Czasami po odpaleniu napięcie w instalacji spadało do poziomu kiedy wyłącza się ABS. Po przegarowaniu zwykle wracało do normy. Z czasem dodanie gazu przestało pomagać. Naładowanie akumulatora do pełna rozwiązywało...
Wczołgałem się dziś pod samochód i udało mi się dostać jakoś do przewodów bezpośrednio na alternatorze aby sprawdzić napięcie (dostęp jest tragiczny do niego). Pomiary przy samym alternatorze niewiele się różnią. Jest o 0,1-0,2V więcej niż na klemach. Zauważyłem też, że kiedy jest pełne obciążenie i ładowanie spada to silnik jak by na biegu jałowym...
Powrót do tematu. Założyłem regulator tourmaxa (zamiennik - wielkością minimalnie mniejszy). Zlikwidowałem kostke na przewodzie napięcia AC. Sprawdziłem wszystkie styki. Po pomiarach: Obroty 1000 napięcie ładowania bez świateł - 13,4V Obroty 5000 napięcie ładowania bez świateł - 13,6V Obroty 1000 napięcie ładowania ze światłami - 13,3V i maleje nawet...
Osobiście słyszałem opinie, że wypada podnieść obroty silnika dawcy w momencie odpalania silnika biorcy, aby zwiększyć obroty alternatora, a co za tym idzie wydajność prądową. Mogę (z praktyki) napisać o konieczności podniesienia obrotów w silniku "dawcy" aby podnieść minimalnie napięcie w instalacji dawcy (aby było wyższe choć o "ułamek Volta" niż...
Te żarówki nie świeciłyby się skoro mówisz, że na wyjściu jest max 4A, więc ich trwałość zależy jedynie od uszkodzeń mechanicznych. Zresztą zamiast żarówek można dać coś innego. Kwestia stabilizacji prądu zmiennego rozwiązuje się samoczynnie. Po prostu prądnica będzie prawie zwarta. To samo dzieje się przy podłączonym akumulatorze bo różnica miedzy...
pierścienie możemy jedynie wygładzic drobnym papierkiem celem przeczysczenia minimalnego wygładzenia druga sprawa pierścienie są z metalu i wytrzymują żywotnośc alternatora ale regulatory napięcia razem z szczotkotrzymaczami niestety ale gęsto i często są produkcji made in china także same szczotki niewiadomo z czego są wykonane i do czego można to...
Witam! posiadam audi 80 B3 1.6TD z '90r i mam nastepojacy problem: Jakies 4 tygodnie temu strzelil mi alternator. Zalozylem w jego miejsce alternator z VW T2 1.6D (wedlug autodaty ma te same parametry, a mialem akurat taki) i od tego czasu pojawil sie problem tzn gdy silnik sie zagrzeje zaczyna swiecic (na wolnych obrotach) kontrolka oleju wydajac przy...
Silnik może być minimalnie słabszy ( obciążony ) jak sprzęgło załączy alternator do pracy. A to ciekawe - alternator ma sprzęgło... Czy mogę się dowiedzieć gdzie się ono znajduje ?? I jaki model auta ma takie rozwiązanie techniczne :?: A to że auto jest słabsze to chyba normalka - przynajmniej podczas słuchania muzyki przy dużych mocach wzmacniacza....
W LPG jest krokowy muszę ustawić pokrętłem na reduktorze czy tam parowniku nonstop mylą mi się te pojęcia i ustawiam na bogatą mieszankę mam trzy pola z lewej zulte środek puste i z prawej czerwone jak ustawie prawidłowo LPG sonda chodzi z lewej w prawo i skacze z pola na pole a na środku te puste pole zaświeca się na zielono i tak nabyć ustawione bo...
...a jestem w stanie osiągnąć SKUTECZNE 800 obrotów/min z wiatraka pionowego o średnicy 24cali (60cm) i wysokości 150cm? Mówiąc skuteczne mam na myśli takie, które rozpędzi alternator i utrzyma obroty/ładowanie na odpowiednim poziomie. Na większy wiatrak nie mam miejsca, poza tym większy wiatrak to większe koszty budowy. Budując wiatrak oparty na 2...
Podkręć obroty powinno dojść do 80A. I tutaj nastąpiło - co wszyscy w tej polemice pomijają- nasycenie rdzenia (wirnika i stojana) polem elektromagnetycznym. Zjawisko to właśnie ogranicza moc oddawaną maszyn elektrycznych. Od pola powierzchni przekroju poprzecznego i właściwości ferromagnetycznych rdzenia ( w tym przypadku wirnik i stojan) zależy wielkość...
Witam ! Mam problem dotyczący ładowania w ursusie c-328. Zaraz po uruchomieniu silnika wszystko jest ok po chwili na wolnych obrotach zaświeca się kontrolka ładowania, lecz po przygazowaniu gaśnie. Gdy kontrolka nie świeci napięcie ładowania wynosi w granicach 14,5-15,2V . Po dwóch minutach kontrolka zaświeca się i nie gaśnie nawet po dociśnięciu gazu...
obrót minimalny obrót minimalny silnik minimalny obrót silnik komutatorowy
kolory kabli audio schemat agregatu prądnicy koło zdawcze
cabletech urz0338a cabletech urz0338a
Samsung LE37A551P2RXXC brak obrazu, dźwięk działa Samsung Freestyle SP-LSP3BLA Projector Review and Specs