Np bral połaczenia alternator-PCM lub złe napięcie odniesienia na alternator
To juz jest jakiś punkt odniesienia
Sprawdziłem akumulator i jedna cela jest uszkodzona Uszkodzona czy urwana - oto jest pytanie ? Jeśli urwana , może łączyć lub nie łączyć . Jeśli nie łączy to alternator nie ma źródła odniesienia napięcia i daje ile może . Jeśli połączy , jest właściwe napięcie ładowania 14,4V . Proponuję założyć nowy akumulator i natychmiast zmierzyć napięcie ładowania....
Jeden idzie na masę alternatora 2 ma iść na zasilanie i 3 w to samo miejsce(zasilanie) To się zgadza ale gdzie by go mogli podpiąć ? (szczerze ja się nie spotkałem z takimi pomyłkami) Przewód który ma iść na zasilanie mały cienki podpinają pod masę . I takie cuda się dzieją alternator na desce pokazuję w granicach 28 volt a nie ładuję :) Już miałem...
Przy odpowiednio dużych obrotach wzbudzi się na namagnesowaniu szczątkowym, ale bez akumulatora, jako źródła odniesienia, będzie miał dziko duże napięcie, i sfajczy Ci żarówki . Pozdrawiam.
bardzo podobny jest w huyndaiu Pony tylko ten ma chyba dodatkowe wyjscie wirnika do podlaczenia obrotomierza. Ten gruby bialy to wiadomo bezposrednio do akumlatora. styk L to kontrolka ladowania wpieta pomiedzy L a 12v po stacyjce styk S to prawdopodobnie napiecie odniesienia i podlacza sie typowo to do styku +12v po stacyjce Ale ostatnio mialem w rece...
napięcie odniesienia (zółty z kabeloczkiem) napięcie z jednej z faz do wygaszania kontrolki ładowania(niebieski)
Nie robie w ciężarówkach za bardzo, ale jeśli regulator jest orgniał Boscha to proponuje spróbować resetować przez kasowanie błędów w sterowniku. Gościu, to co piszesz to jest jakaś farsa... zmieniłem alternator -zasilanie stałe jest -zasilanie po stacyjce jest a ten wyświetla błąd na żółto -sprawdzone testerem ładowania właściwe, nie wiem co jest...
Kuźwa, piszę-na zacik S ma iść plus po stacyjce, to zacisk napięcia odniesienia!
Ja to bym sprawdził czy problem faktycznie w alternatorze :) Byc może przyczyna że alternator nie dostaje napięcia odniesienia na zacisk S. Tam ma się pojawic napięcie z chwilą gdy jest włączony kluczyk. Kabel i ile pamiętam zółty lub czarny
Oznaczenia które podałaś są uniwersalne na całym świecie pasują do każdego alternatora Rosjanie mieli swoje ale to nie ma problemu. L kontrolka S sense + napięcie odniesienia. W obrotomierz
Daj diodę 1A w szereg z zasilanie reglera z D+ Nie rozumiem, wyjaśnisz mi to bardziej szczegółowo? I czy to podniesie napięcie ładowania w całym zakresie czy tylko kiedy jest rozgrzany? Ta dioda wprowadzi spadek napięcia w układzie napięcia odniesienia dla regulatora który zareaguje na to podbijając napięcie ładowania.
Tak jak właśnie kolega napisał. Alternator odłączony od akumulatora potrafi wygenerować duże natężenie, które po prostu spali diody w nim. Efekt taki, że mogą paść tylko diody jak również uzwojenie. W każdej instrukcji jest napisane, że nie można odłączać akumulatora od alternatora kiedy pracuje. Chciałbym mieć taki alternator co wytwarza duże natężenie...
S to jest napięcie odniesienia akumulatora i tam musi być 24v, L wzbudzenie (w starych rozwiązaniach z kontrolki na desce, w nowszych ze sterownika), w w starych rozwiązaniach to był sygnał dla obrotomierza.
Tu masz błędną teze, alternator daje prad zalezny od obrotów, tylko zaleznosc jest bardzo nieliniowa w poczatkowym zakresie. Alternator daje prąd w zależności od obciążenia. Od obrotów zależy tylko jego możliwa wydajność. Regulator porównuje napięcie na zacisku B+ alternatora z zadanym. Zależy który. Bo punktem odniesienia może być KL 15, B+ jak i...
Prawidłowo napięcie nie powinno przekraczać 13.8V-14.4V . To stanowi twój punkt odniesienia! Jeśli dalej na swoim samochodzie masz ten sam odczyt to twój alternator jest uszkodzony. Przeładowuje. Nie ładnie wprowadzać w błąd nie mająć pojęcia... Tam jest inteligentny alternator sterowany z PCM, dlatego tak się dzieje. A jak aż tak bardzo przeszkadza,...
Miałem podobny przypadek w Mitsubishi , i okazało się że alternator musi dostawać napięcie odniesienia z modułu rozdziału zasilania (taka skrzynka z bezpiecznikami) i tam był uszkodzony cienki przewodzik który podawał napięcie zwrotne do alternatora . Alternator wtedy kompensuje straty na oporności przewodów i połączeń. Jak nie widział tego napięcia...
Nie wiem jak to jest jest modzone w poldku+. Mnie się wydaje wydaje, że może być niedopasowany regulator do alternatora, tzn napięcie odniesienia (z diod wzbudzenia) jakie dostaje regulator jest wyższe niż to które oddaje alternator do instalacji lub miesza komputer jeżeli wzbudzenie ma coś z nim wspólnego. U mnie w corolli przy zimnym silniku (alternatorze)...
Obciążenie nie musi być kilkaset watów, Odniosłem się do jednej z twoich uwag, że przyczyną może być mokry lub przegrzany przewód łączący akumulator z alternatorem Zdaję się, że ostatnio pisał o całkowitym odłączeniu kabla do akumulatora. Zdaje się czy tak pisał? Sprawdź.
sprawdzić napięcie odniesienia na regulator, to ważne w alternatorze Motorcraft. Tylko nie pytaj mnie jak.
Dlatego Andrzej piszę o zacisku S, jest to napięcie odniesienia.
Jak alternator na wolnych obrotach bez obciążenia daje napięcie 14V to nie jest tak tragicznie. Powinno być 14,4V Eeee tam. Chyba żaden samochód tak nie ma. Vw w standardzie miały ładowanie w okolicach 14-14.2V i było dobrze. To górna granica ładowania - przyjmiecie w końcu do wiadomości, że jeśli napięcie na klemach w trakcie pracy silnika zawiera...
alternator (regulator) nie ma napięcia odniesienia więc napięcie ładowania leci do góry i może dojść do uszkodzenia diod w prostowniku Później zauważyłem że poprawiony post ale już mi się swojego nie chciało zmieniać (lenistwo)
Trochę to napięcie za wysokie , ale przed wymianą regulatora posprawdzaj najpierw czy alternator ma dobrą masę , i stan połączen elektrycznych alternatora .Raz miałem nauczkę słaba masa alternatora powodowała że napięcie odniesienia na regulatorze było mniejsze o spadek napięcia na złym kontakcie masy alternatora z masą pojazdu i regulator ,,pompował...
Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez tego napięcia 24V na pinie wzbudzenia wirnik ma tylko tzw. magnetyzm szczątkowy który po przekroczeniu 1500rpm...
Uszkodzenie regulatora napięcia lub zjechane szczotki w zintegrowanym regulatorze napięcia.Regulator napięcia wraz ze szczotkami stanowi całość.Ten zespół można wymienić bez odkręcania alternatora gdyż jest zamontowany z tyłu w obudowie alternatora na dwóch śrubach.Gdy wymiana regulatora nie odniesie skutku,trzeba będzie jednak wykręcić alternator i...
Oświeć mnie. Kropkę stawiamy na końcu. Do czego zmierzasz, niedziela ci nie pykła? Ja się wychowałem na starych regulatorach mechanicznych jak np w 125P gdzie altek był 6-diodowy i ładowanie gaszone przekaźnikiem i o tym wspomniał kolega majster do czego się odniosłem
Bo nie ma podnieść, tylko nie obniżyć i trzymać na tyle, ile trzeba. Brak prawidłowej masy powoduje, że regulator nie działa, tzn. napięcie idzie w górę ile może wraz z obrotami silnika (wirnika alternatora), ponieważ jest brak napięcia odniesienia i skutkuje tym, że dioda zenera w regulatorze nie jest w stanie stabilizować napięcia. Z tego powodu napisałem...
B-battery-zacisk wyjściowy alternatora (ta śuba) S-sender-napięcie odniesienia-tam co jest prąd po włączeniu kluczyka L-lamp-zacisk lampki kontrolnej F-field (pole)-wyjście regulatora na szczotkę E-earth (masa) Końcówki na alternatorze L to zacisk lampki kontrolnej ładowania,S to zacisk kiedy poawia się napięcie po włączeniu kluczyka w stacyjce.
Zdemontowałem alternator i odniosłem do reklamacji. Diagnoza - uszkodzony regulator napięcia. Wymieniony na drugi taki sam, narazie jest ok. Dane regulatora napięcia, który był nowy i przepuszczał prąd są w 1 poście, został wymieniony na taki sam. Może komuś się przyda.
Przecież 0,02 A to idealnie jest w dolnej granicy normy. Nic nie kombinuj, skoro aku przy tak dużym napięciu ładowania przyjmuje tylko niecały amper prądu to znaczy że jest szmelc. A po drugie to skończcie te głupie porady że nie wolno odłączać klemy od aku gdy silnik pracuje, to zależy od konstrukcji alternatora (dokładnie chodzi o napięcie odniesienia),...
Jak jest uwalona jedna z diod to regulator będzie głupiał. Problemem tez może być brak napięcia odniesienia na zacisku S regulatora.
Prąd przemienny to taki który zmienia kierunek przepływu, prąd zmienny to taki który zmienia swoją wartość w czasie. Prąd przemienny zawsze jest też zmienny, ale na odwrót już nie. W przypadku alternatora w zasadzie jest to pojęcie względne - zależy jakie napięcie obierzemy za punkt odniesienia (0V, masę), ale z konstrukcyjnego punktu widzenia (ze względu...
Jak dobrze pamietam L to kontrolka ładowania a R to rezystor odniesienia... albo regulator jesli nie jest wbudowany w alternator... https://obrazki.elektroda.pl/7089792100_...
być może że brakuje napięcia na styku S,jest to napięcie odniesienia
Bo jest sterowana masą to świeci jeśli jest napięcie na tym kablu podczas pracy alternatora kontrolka gaśnie. A jaka Faza?To jest w gniazdku w sieci na 230V? Odnieś alternator do elektryka i nich zapnie do maszyny i sprawdzi co jest uszkodzone że nie ma ładowania.Pisałem ci w poście co trzeba sprawdzić #2.
Alternator musi mieć prąd wzbudzenia,powinno się o tym mówić raczej, napięcie odniesienia, ale i obciążenie. Najlepiej w postaci akumulatora. Inaczej nie będzie działać prawidłowo. Przy pewnych modyfikacjach, można uzyskać i 100V, i spawać alternatorem, który ma zazwyczaj ok 1kW mocy. Wiatr - do czego chcesz wykorzystać to zasilanie?
Wpierw sprawdź czy masz we wtyczce przyłączeniowej na zacisku S ( sender) napięcie. To jest dla regulatora napięcie odniesienia, bez tego napięcia właśnie tak się zachowuje alternator.
Niestety nie przeszedł standardowy alternator. Dostałem informację że muszę się odnieść konkretnie do Agili. Dlatego zapytam Was jeszcze czy może wiecie jakie oznaczenia ma alternator montowany w tym samochodzie ?
Masa nie ma nic do tego. Napięcie odniesienia regulatora nie odpowiada napięciu akumulatora.
Weż taki tani miernik na mróz i zobacz co się dzieje. Dlatego chciałem od autora punkt odniesienia w postci porannego pomiaru przed rozruchem.
Zielony kabel to żadne sterowanie a komutowana masa izolowanej szczotki, zółty to napięcie odniesienia. Romek dostaniesz w ucho!
W każdej ciężarówce układ ładowania działa podobnie, dlatego pozwolę sobie zacytować słowa kolegi krisbrum . Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez...
Pomiar napięciaq wytwarzanego przez alternator w przypadku zdjęcia klemy nic nie daje, regulator traci nazwijmy to napięcie odniesienia, ponadto alternator jest wtedy nie obciążony i przy sprawnym układzie ładowania można popalić żarówki i elektronikę pojazdu z półprzewodnikami alternatora włącznie . Do badania alternatorów służą specjalne stanowiska...
PROBLEM Następnego dnia zaobserwowałem że kontrolka w momencie gdy powinna gasnąć pozostaje lekko świecąca (dopiero prze wyłączanym silniku ( <600obr/min) rozświetla się). Ładowanie nie uległo zmianie, jest jak pierwszego dnia. PYTANIE Co może być przyczyną nie gasnącej całkowicie kontrolki w moim przypadku? Czy podczas normalnej pracy alternatora...
Nie moglem znaleźć żadnych opisów wiec spróbowalem podlączyć go na oko :/ w końcu są tylko 2 możliwości no i nie udalo mi się. Uszkodzilem regulator, po czym postanowilem odnieść alternator do elektryka samochodowego. Jakimś cudem udalo mu sie zamontować regulator mocowany ze szczotkotrzymaczem na alternator( po drobnej przeróbce alternatora) no i jakoś...
Aby poprawic masę przeczyśc miejsca mocowania alternatora do silnika i silnika do ramy. Możesz skontrolowac główne przewody jak i klemy czy nie sa brudne i luźne . Jesli uszkodzona była by dioda to napiecie to 18V było by cały czas. Aby sprawdzic mostek prostowniczy musisz wyjac i rozebrac altek. A nastepnie mierzyc każdą dode osobno na przebicie. Jednak...
Witam Wszystkich Przeszukiwałem forum ale nie znalazłem podobnego przypadku,.. więc pozwoliłem sobie utworzyć ten nowy temat. Jeśli coś podobnego gdzieś było to z góry przepraszam .. Najpierw może krótki opis sytuacyjny a na końcu pytanie do szanownych forumowiczów Mam motocykl, i alternator mi podaje zawyżone napięciem na akumulator. Po ustawienie...
Nie rozumiem tej waszej teorii spiskowej - autor ma na ciepłym silniku 13,8V na wolnych obrotach co jest wynikiem nawet nie prawidłowym a bardzo dobrym, bo napięcie na wolnych obrotach może być niższe. 13,8V jest całkowicie prawidłową wartością, wyższe groziło by przeładowaniem akumulatora. Regulator napięcia oczywiście się nagrzewa w wyniku pracy (tranzystor...
Po to alternator, bo za szybko siadają akumulatory. i Alternator dobiera obciążenie do zapotrzebowania. Więc tu mając jakieś 600W max, to 1 KM by poszedł na alternator. Oczywiście ale z jednym ale odniosę się do twojego stwierdzenia "alternator dobiera obciążenie do zapotrzebowania" w porządku tylko że w momencie spadku wydajności prądowej akumulatorów...
Witam wszystkich. Auto jak w temacie. Problem: silnik pracuje na biegu jałowym z prędkością ca 800obr/min. Oczywiście rozgrzany do 80 st.C. Włączam nawiew i obroty wzrastają po 2-3 sekundach do 1000 (skokowo). Włączam następne odbiorniki - wzrost obrotów do 1100. Wyłączam odbiorniki (wszystkie) - obroty silnika wracają do 800. Rozumię, że włączając...
Rad sporo skutek żaden. Dobrze byłoby aby pytający wreszcie napisał o jakim alternatorze i regulatorze mowa. Dla informacji JAFO napięcie odniesienia jest ustawiane przez wewntrzną diodę Zenera w regulatorze. Pomyślałem że w skrajnym przypadku podobne zjawisko może nastapić przy braku właściwego połączenia przewodów przyłaczeniowych czyli wibracja zasilań....
Za dużo elektroniki, podchodzisz do tego jak do stabilizatorów. 5-ciowoltowy? Ma dać 5V Tutaj tak nie jest, poza tym regulator dąży do utrzymania określonego napięcia na swoim styku odniesienia, a nie na istalacji pokładowej. Wyobraź sobie rózne opory w samym alternatorze i na instalacji, albo przyrównaj napięcie na alternatorze z tym co masz na aku.
Przekracza wydatek alternatora na wolnych obrotach a nie znamionowy 90A odniosłem się do wpisów kolegi kkknc Tymczasem alternator na biegu jałowym ma wydatek około 50A. policzyłem wydatek alternatora dla 120A. Jest jeszcze jedna ewentualność - wsadzony jest inny alternator niż powinien być. Coś mi w głowie kołata że golfy 4 z klimą miały 120 A, a ten...
po rozruchu zasilanie całej instalacji przejmuje alternator. Gdyby tak było to producenci samochodów nie zakazywałyby odłączania akumulatora na pracującym samochodzie. Bo może paść elektronika. Nie wiem komu tak się stało, moje wszystkie samochody przetrwały takie eksperymenty. Nie mniej jednak akumulator jest potrzebny bo stabilizuje pracę alternatora....
Tymi diodami wzbudzenia reguluje się napięcie wyjściowe. Te diody nic nie rugulują, są źródłem prądu stałego do wytworzenia stałego pola magnetycznego w wirniku alternatora. Napięcie reguluje regulator napięcia zasilany z tych diod. Napięcie uzyskiwane z tych diod jest wykorzystywane przez regulator do porównania z napięciem odniesienia.
Jak jest 12,5V to ładowania nie ma. Być może to regulator albo prolem z uzwojeniem. Jest to altek Hitachi z pompą Vacum regulator wewnątrz altka, problematyczny demontaż. Sprawdź wtyczkę altka na początek http://obrazki.elektroda.net/38_12631530... IG- ignition, zapłon L- charging lamp, lampka ładowania S- battery sense, ładowane akumulatora, zacisk...
Zanim zabierzesz się za alternator jeszcze raz sprawdź stałe zasilanie na 4 pinie,najlepiej żarówką reflektorowa.Napięcie to stanowi odniesienie przez to jest doprowadzone przewodem 2,5mm i nie może tam być spadków .W alternatorze do sprawdzenie pierścienie komutacyjne wirnika czy nie są nadmiernie wyeksploatowane.
witam jest taki problem. W polonezie caro 1,6gle po uruchomieniu silnika nie gasnie całkowicie lampka nieładowania akumulatora pomimo tego, że akumulator jest ładowany, wymieniłem szczotki uzwojenia wzbudnicy w alternatorze lecz nie odniosło to żadnego efektu. czy swiadczy to uszkodzeniu diod prostownika, diod wzbudnicy, czy moze uszkodzeniu (nie prawidłowej...
Na 100% stawiałbym na regulator napięcia ale dlaczego czasami jest dobrze. Sprawdzić należy również masowanie silnika oraz styki w 4 pinowym złączu alternatora. Jak piszesz kostka jest 4 pinowa więc za pewnę kontrolka, wzbudzanie, sygnał do komputera i odniesienie akumulatora(napięcie). Sprawdź również szczotki alternatora, mogą się zawieszać.
Cześć, Pytanie pewnie nt ładowania pojawiało się milion razy, ale tutaj problem mam nieco inny. Mój ojciec ma Bealrusa 920, ale jest to wersja taka trochę przejściowa i ma sporo elementów z 820. Ale mniejsza o to, bo traktor przyjechał już z zagranicy z przerobionym alternatorem. Kontrolka ładowania się nie pali, jest coś tam nieźle pogrzebane, bo widzę...
wyglada na to ze ten altek ma regulator potrzeb nap odniesienia i przy jego braku bedzie walił na max nap 18v jest wybitnie niezdrowe dla aku samego alternatora i pozostał elementów
Alternator Valeo rodziny A13N,A14N ( z wentylatorem zewnętrzym) czy alternator w wentylatorem wewnętrznym? Strasznie tajemniczy jesteś co to za auto,a są różnice czy to citroen,czy renault,czy peugeot,czy coś VW,albo mercedes,a w nich siedzą takie alternatory. Np Renault ma doprowadzone do regulatora zewnętrzne napięcie odniesienia,do którego przyrównuje...
no wiesz ja tam nie zagladalem hehe ale kto wie moze i u mnie cos jest nie tak.ale dla mnie podstawa ktora musze zmienic to alternator i poki co bede mial odniesienie dopiero po jego wymianie,a co napedzasz tym wzmacniaczem??
Podnieść i podeprzeć przód samochodu. Wymontować następujące elementy: Górna osłona silnika. Kompletny filtr powietrza. Podeprzeć silnik. Wymontować następujące elementy: Chlapacz z prawej strony. Dolna osłona silnika. Prawa poduszka silnika. Pasek napędowy układu wspomagania kierowania. Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Napinacz paska napędzającego...
Wyżej w #18 masz pokazane, ile energii generuje kolarz. Sądzisz że huśtawka wygeneruje znacznie więcej ? Napisałem : Chcesz koniecznie napęd " z mięśni " Poza tym kwestie z huśtawką : 1- ile czasu bez przerwy można się huśtać ? 2- jak skomplikowany mechanizm dla napędu alternatora musi być ? 3- w zimie też się huśtamy ? Pomysł ogólnie " z czapy " ,...
Nie wyobrażałem sobie, po prostu pytałem czy istnieje możliwość zrobienia czegoś takiego. Urządzenie ma być wpięte na wyjściu alternatora (przed regulatorem napięcia) samochodu. Pomiar - wewnętrzny przetwornik ADC 10bit w ATMEGA32A. Źródło odniesienia - zewnętrzne.
to jest wtryskowiec więc na pewno ma komputer lub jego namiastkę... jeśli masz uszkodzony układ ładowania (szczególnie regulator) to napięcie w instalacji ma prawo szaleć i głupieje wszystko co elektroniczne...zanim rozbebeszysz alternator to sprawdz dokładnie masy i przewody prądowe między aku i alternatorem. Twoje objawy wskazuja na brak masy na silniku-...
Tak samo nie ma możliwości, abyś miał akumulator o napięciu spoczynkowym 12,8 V i był on niesprawny. Akurat taka sytuacja jest możliwa i często występuje gdy akumulator straci pojemność. Po naładowaniu w stanie spoczynku może mieć książkowe napięcie a chwila pracy i może być rozładowany. Jak straci pojemność i naładujesz, to 24-godzinnym odgazowaniu...
W przypadku alternatora, niezaleznie jak polaczysz fazy, napiecie wyjsciowe bedzie takie samo - ustalone przez regulator. To też napisałem tu: Tak byłoby w przypadku gdyby alternator nie miał regulatora napięcia, a ponieważ ma ten regulator i ten regulator zasilany jest wyprostowanym napięciem fazowym (w obydwóch przypadkach) i z nim porównywane jest...
Trzeba zobaczyć jakie jest napięcie na zacisku odniesienia. Ale wpierw sprawdził bym miernik, bo przy 17V to zaświeca się kontrolka poduszek i ABS
Bezpieczniki są w kabinie i są w przedziale silnika. Załączam adres strony z opisem. https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?t=1... Jak będą sprawne to sprawdzić napięcia bezpośrednio na bezpiecznikach (a nawet gniazdach bezpieczników) mających wpływ zasilanie radia. I proszę upewnić się, że punkt odniesienia (masa) jest na pewno połączona z masą samochodu...
W odniesieniu do sterowania sensorless, co powiecie na to http://atmel.com/dyn/resources/prod_docu... ?
Jest jeszcze jedna możliwość. Jeżeli masz alternator to wzrost napięcia w instalacji i brak wzrostu napięcia na akumulatorze może oznaczać przerwę w obwodzie ładowania akumulatora, który zasila obwód wzbudzenia alternatora. Przy braku zasilania z akumulatora alternator potrafi wzbudzić się i podnosić napięcie na max bo nie ma napięcia odniesienia dla...
Witam kkknc napisał No rewelacja a ja uważam że to alternator jest jej wyznacznikiem. Co wiecej gdybyś tylko przeczytał te wszystkie książki na którym się rzekomo powołujesz to byś wiedział że akumulator w samochodzie to dorywcze źródło energii. Głównym jest alternator. To on zasila wszystkie odbiornik. Co więcej musi pokonać SEM akumulatora by go ładować....
Panowie, zacisk S to zacisk napięcia odniesienia. Bez podłączonego tego zacisku alt ładuje 15,6V i sprawdzcie to nie zaraz po uruchomieniu, jak grzeją świece, a trochę po.
(at)vodiczka Poruszasz się w czasoprzestrzeni. Jak robisz to wolno to nie ma to znaczenia jak masz punkt odniesienia daleko to też nie ma to znaczenia bo przez prędkość światła nie wykonalnym jest żeby mi ktoś tam daleko sprawdził wyniki w totka. Ale jak zaczniesz się poruszać odpowiednio szybko to zaczyna się pojawiać problem z czasem. Który wbrew...
kosta pod nazwą L S Rocznik mazdy, bo równie dobrze mógł tam iść alternator ze stykami PD. Generalnie, jak masz LS i i taki miał być, to na L (lampe) masz kontrolkę ładowania a na S (Sender) napięcie odniesienia, takie samo jak na aku. To czy masz mieć LS albo PD możesz łatwo sprawdzić- ściągasz wtyczkę, włączasz zapłon i patrzysz czy lampka aku sie...
Ależ kolego jack63 za nic mnie nie złapałeś mam wolne ręce i nogi nie czuje żeby mnie ktoś za cos trzymał. Motorku nie znam pisałem o tym , ale co widzę ze schematu to B/R idzie do modułu zapłonowego , W/Y idzie do diody prostowniczej ( A C Regulator) nie widać na nim żeby był podłączony do masy, więc żadna regulacja tam nie następuje tylko prostowanie...
Kolega chyba chce nam poprawić humor? Otóż chcemy, czy też nie to cały czas funkcjonuje taki regulator jak prawo Ohma. Każdy akumulator ma taką właściwość jak oporność wewnętrzna a do tego jeszcze elementy instalacji. Czyli, że nie istnieje możliwość ładowania akumulatora prądem 90 A natomiast jest możliwe obciążenie alternatora do tego poziomu. Inaczej...
Znam tylko zasadę że im mniejsze napięcie (właściwie różnica napięć miedzy akumulatorem a alternatorem )tym większy prąd ładowania Jeszce prawo Ohma I= U/R. 3m i 2,5m Ohm, różnica nie duża, ale procentowo ? Odnieś to do różnicy potencjałów.
Chciałem się odnieść do sposobu mocowania alternatora do maszyny. Badany alternator mocuje się do maszyny w specjalnym imadle, którego płaszczyzny szczęk są nachylone w stosunku do płaszczyzny stołu pod kątem 45°, Szczęki te są dosuwane lub odsuwane względem siebie przy pomocy śruby rzymskiej. Tym samym mamy możliwość osiowania alternatorów o różnej...
Widząc "plug&play" ( podłącz i używaj) można odnieść wrażenie że mamy do czynienia z informatykiem . Alternator po podłączeniu dwóch przewodów można używać tak jak mysz komputerową nie trzeba nic konfigurować tym bardziej wgrywać sterowników ( choć ktoś zaraz napisze że współczesne alternatory sterowane komputerowo (inteligentne ) potrzebują jakiegoś...
Panowie, żeby nie odkopywać innych tematów podłączę się pod ten. Mam alternator z wtyczką 4pinową: L-lampka ładowania, IG- plus po zapłonie, S- napięcie odniesienia (z tego co wiem stały + ) N- wyjście na obrotek. Do tej pory miałem podłączone tylko L, IG i N ładowanie było na poziomie 14.2 pod pełnym obciążeniem, ale regulator pada co 2-3msc czy możliwym...
Po prostu chcę wiedzieć czym to grozi i dlaczego nie powinno się tak robić? Ponieważ regulator traci napięcie odniesienia, i tłumik przepięć zarazem - to tak dla laika - na skutek czego napięcie ładowania rośnie, do wartości powodującej zniszczenie elektryki pojazdu.
Tak z jednego, w odniesieniu do masy pojazdu- myślę, że jeden koniec uzwojenia jest połączony z masą. Myślę, że zrozumiałeś w czym rzecz z tymi obrotami- alternator ma malutkie koło pasowe i kręci się szybciej od wału korbowego. Jaki jest ten przelicznik, to może ktoś mądrzejszy się wypowie.
Kolego . atom1477! Dlaczego warto filtrować napięcie zasilania układu scalonego ? Lepszy filtr niż akumulator, jest niemożliwy do wymyślenia. Potrzebne napięcie jest stabilizowane przez diodę Zenera. W odniesieniu do indukcyjności rezystora drutowego . Która,Twoim zdaniem, może być indukcyjność drutu o rezystancji 0.01Om, średnica 0.8 cm i długośći...
Więc misiu pierwsze co zrobił to włączył szukanie, nie ma wiele informacji o tym modelu alternatora, próbowałem sam zdjąć regulator ale jak się nie wie jak jest złożony to trudno go rozebrać nie widząc co się robi.Nie odniosłem wrażenia że Twój post był złośliwy, raczej był napisany po to aby coś napisać.Widocznie jestem jak dziecko i potrzebuję informacje...
Witam to wszystko jest niesymetryczne obciążenie prądnicy agregatu i tak samo można odnieść się do alternatorów od strony przed diodami prostownikami. Jak ktoś ma 6Vx3 to mogę łatwo zrobić z tego 12V i jako jedna faza jedna cewka. A są trzy cewki. No i te układy V czy Scott nie zapewnia symetrycznie obciążenie sieci i agregatu najważniejsze warunki...
Mnie coś wygląda, że tą dodatkową diodę to warto by zastosować ale do złącza 54 regulatora bo to raczej tam jest napięcie odniesienia. D+ to raczej zasilanie układu wzbudzenia i warto aby było prądu więcej niż mniej. Wprawdzie jest tam już jedna dioda, ale zastosowanie drugiej to chyba faktycznie najprostszy sposób uzyskania efektu. A co zastosowania...
Czy to tylko jedyna rzecz, która wpływa na jego trwałość? Po przeczytaniu innych wątków odniosłem wrażenie, że chyba nie... ale mogę się mylić. W każdym razie za cenę regenerowanego Hitachi można kupić nowy alternator Bosch, lub jakiś regenerowany na 110..140A, a nie 70. Dlatego uważam, że gra jest warta świeczki.
Jeżeli wykluczyłeś skrzynkę bezpieczników i podałeś napięcie odniesienia bezpośrednio na regulator, to wszystko wskazuje jednak na niesprawność regulatora. Uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia nie powodowałoby takich objawów. Uszkodzenie diod prostowniczych - również. Nie jest dziwne, że alternator mocno obciąża silnik, jeżeli wzrost generowanego przezeń...
19 wolciakow to stanowczo za duzo, akumulator szybko szlak trafi szczegolnie na dlugich trasach, moim zdaniem problem moze byc w diodach tych na rysunku zakreslonych na czerwono, one podaja napiecie odniesienia do regulatora. napiecie na tych diodach powinno byc dokladnie takie samo jak napiecie wyjsciowe z alternatora na diodach mocy - sprawdz miernikiem(o...
(at)Aleksander_01 Mam wrażenie, że odniosłeś się do moich pomiarów, a nie autora wątku. To fakt, delikatna pomyłeczka :D .
Po to jest przy alternatorze REGULATOR (wiem, trudne słowo), żeby stabilizować napięcie w instalacji. Żeby PRZECIWDZIAŁAĆ efektom posiadania przez alternator rezystancji wewnętrznej. To działa jak (drugie trudne słowo) zasilacz stabilizowany. Zadaniem regulatora jest zwiększyć prąd wzbudzenia kiedy wzrasta zapotrzebowanie na prąd tak, by napięcie na...
Witam wszystkich miłosników majstrowania motoryzacyjnego! koledzy mam taki problem ! Vw Polo 1.4 8v silnik aex ! Silnik chodzi na wolnych obrotach około 850 wszystkie odbiorniki powyłączane wszystko pięknie chodzi i teraz........włączamy światła obroty lekko spadają włączamy dmuchawę jeszcze mniejsze obroty idt. Dochodzi do tego że gdy jedziemy w deszczu...
Nie znam dokładnie konstrukcji tego alternatora ale diodę włączało się szeregowo (zgodnie z kierunkiem przewodzenia) w katody 3 diód z których prąd zasila regulator napięcia. Alternator ma przeważnie 9 diód - 6 wysokopradowych w mostku trójfazowym przez które prąd płynie do akumulatora i 3 diody małej mocy zasilające regulator napięcia i będące jednocześnie...
Kontrolka po przekręceniu stacyjki i odpaleniu traktora świeci cały czas pomimo że alternator ładuje Mnie coś nie pasuje lub nie rozumiem wykładu. Ciągnika jako takiego nie znam więc wypowiem się ostrożnie. Jak może świecić nie zasilona lampka? W przypadku włączenia zapłonu nie występuje zasilanie lampki i regulatora a w przypadku uruchomienia brak...
Na razie praktycznie nic nie wiadomo o prądnicy... Na razie wiadomo, że jest to generator 3-fazowy z magnesami stałymi, czyli taki generator potrzebuje regulatora stratnego. Prawdopodobnie połączony w trójkąt (brak przejścia do masy), a jeżeli w gwiazdę, to prawdopodobnie przerwane połączenie zera do masy. Nie miałem do czynienia z takim układem alternator...
Witam! Sterownik SIM28. Co kilka kilometrów zapisuje się błąd P0651 identyfikowany jako "System napięcie zasilania" albo "Napięcie odniesienia czujnika B" i auto bardzo słabo reaguje na gaz. WYŁ/WŁ silnika i już ok. Zasilania mierzone na wtyczce ECU na postoju wszystkie ok, póki co nie mierzone w czasie jazdy. Co ciekawe na linii zasilającej ECU po...
napięcie odniesienia alternator punkt odniesienia żródło odniesienia
sterownik ekran nvidia windows radio kondensator trzeszcz sonoff temperatura
Kod radia DWGM1003 w Chevrolet Spark 2013 Orbity planet w Układzie Słonecznym: płaszczyzna ekliptyki i wizualizacje