Podnieść i podeprzeć przód samochodu. Wymontować następujące elementy: Górna osłona silnika. Kompletny filtr powietrza. Podeprzeć silnik. Wymontować następujące elementy: Chlapacz z prawej strony. Dolna osłona silnika. Prawa poduszka silnika. Pasek napędowy układu wspomagania kierowania. Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Napinacz paska napędzającego...
Sprawdziłem akumulator i jedna cela jest uszkodzona Uszkodzona czy urwana - oto jest pytanie ? Jeśli urwana , może łączyć lub nie łączyć . Jeśli nie łączy to alternator nie ma źródła odniesienia napięcia i daje ile może . Jeśli połączy , jest właściwe napięcie ładowania 14,4V . Proponuję założyć nowy akumulator i natychmiast zmierzyć napięcie ładowania....
bardzo podobny jest w huyndaiu Pony tylko ten ma chyba dodatkowe wyjscie wirnika do podlaczenia obrotomierza. Ten gruby bialy to wiadomo bezposrednio do akumlatora. styk L to kontrolka ladowania wpieta pomiedzy L a 12v po stacyjce styk S to prawdopodobnie napiecie odniesienia i podlacza sie typowo to do styku +12v po stacyjce Ale ostatnio mialem w rece...
Nie robie w ciężarówkach za bardzo, ale jeśli regulator jest orgniał Boscha to proponuje spróbować resetować przez kasowanie błędów w sterowniku. Gościu, to co piszesz to jest jakaś farsa... zmieniłem alternator -zasilanie stałe jest -zasilanie po stacyjce jest a ten wyświetla błąd na żółto -sprawdzone testerem ładowania właściwe, nie wiem co jest...
Jak alternator na wolnych obrotach bez obciążenia daje napięcie 14V to nie jest tak tragicznie. Powinno być 14,4V Eeee tam. Chyba żaden samochód tak nie ma. Vw w standardzie miały ładowanie w okolicach 14-14.2V i było dobrze. To górna granica ładowania - przyjmiecie w końcu do wiadomości, że jeśli napięcie na klemach w trakcie pracy silnika zawiera...
Daj diodę 1A w szereg z zasilanie reglera z D+ Nie rozumiem, wyjaśnisz mi to bardziej szczegółowo? I czy to podniesie napięcie ładowania w całym zakresie czy tylko kiedy jest rozgrzany? Ta dioda wprowadzi spadek napięcia w układzie napięcia odniesienia dla regulatora który zareaguje na to podbijając napięcie ładowania.
Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez tego napięcia 24V na pinie wzbudzenia wirnik ma tylko tzw. magnetyzm szczątkowy który po przekroczeniu 1500rpm...
W każdej ciężarówce układ ładowania działa podobnie, dlatego pozwolę sobie zacytować słowa kolegi krisbrum . Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez...
Tu masz błędną teze, alternator daje prad zalezny od obrotów, tylko zaleznosc jest bardzo nieliniowa w poczatkowym zakresie. Alternator daje prąd w zależności od obciążenia. Od obrotów zależy tylko jego możliwa wydajność. Regulator porównuje napięcie na zacisku B+ alternatora z zadanym. Zależy który. Bo punktem odniesienia może być KL 15, B+ jak i...
jaki jest sposób działania układu przedstawionego na rysunku poniżej? https://obrazki.elektroda.pl/5313275400_... Przedstawiony schemat to układ regulatora napięcia do alternatora z czujnikiem temperatury. Układ ten jest stosowany w samochodach do regulacji napięcia wytwarzanego przez alternator w zależności od temperatury, co ma na celu...
Np bral połaczenia alternator-PCM lub złe napięcie odniesienia na alternator
Kontrolka po przekręceniu stacyjki i odpaleniu traktora świeci cały czas pomimo że alternator ładuje Mnie coś nie pasuje lub nie rozumiem wykładu. Ciągnika jako takiego nie znam więc wypowiem się ostrożnie. Jak może świecić nie zasilona lampka? W przypadku włączenia zapłonu nie występuje zasilanie lampki i regulatora a w przypadku uruchomienia brak...
A jak żyje nie widziałem w procku referencyjnego 1.1V. Szukałem tanich wydajnych uP aby kilka móc włożyć i kążdy z nich (prawdopodobnie 3y) będzie odpowiedzialny za analizę, prądu, napięcia i 3ci temperatury i ew. jako interface na i2c. Póki co przygotowuję sobie programator z optoizolacją portu LPT i przy okazji ćwiczę komunikację I/O bo co prawda...
Ja to bym sprawdził czy problem faktycznie w alternatorze :) Byc może przyczyna że alternator nie dostaje napięcia odniesienia na zacisk S. Tam ma się pojawic napięcie z chwilą gdy jest włączony kluczyk. Kabel i ile pamiętam zółty lub czarny
Miałem podobny przypadek w Mitsubishi , i okazało się że alternator musi dostawać napięcie odniesienia z modułu rozdziału zasilania (taka skrzynka z bezpiecznikami) i tam był uszkodzony cienki przewodzik który podawał napięcie zwrotne do alternatora . Alternator wtedy kompensuje straty na oporności przewodów i połączeń. Jak nie widział tego napięcia...
Witam, potrzebuje podnieść napięcie ładowania w regulatorze Bosch z stykiem IG (zapłon ter.15) oznaczanym też przez producentów zamiennych jako sense (tu jest niezgodność). Przy tym typie regulatora nie mam jak zastosować rozwiązania z diodą przy zacisku masy już opisanego na forum z powodu konstrukcji i wątpliwości na którym styku jest pobierany sygnał...
Witam Wszystkich Przeszukiwałem forum ale nie znalazłem podobnego przypadku,.. więc pozwoliłem sobie utworzyć ten nowy temat. Jeśli coś podobnego gdzieś było to z góry przepraszam .. Najpierw może krótki opis sytuacyjny a na końcu pytanie do szanownych forumowiczów Mam motocykl, i alternator mi podaje zawyżone napięciem na akumulator. Po ustawienie...
Nie wiem jak to jest jest modzone w poldku+. Mnie się wydaje wydaje, że może być niedopasowany regulator do alternatora, tzn napięcie odniesienia (z diod wzbudzenia) jakie dostaje regulator jest wyższe niż to które oddaje alternator do instalacji lub miesza komputer jeżeli wzbudzenie ma coś z nim wspólnego. U mnie w corolli przy zimnym silniku (alternatorze)...
alternator (regulator) nie ma napięcia odniesienia więc napięcie ładowania leci do góry i może dojść do uszkodzenia diod w prostowniku Później zauważyłem że poprawiony post ale już mi się swojego nie chciało zmieniać (lenistwo)
Trochę to napięcie za wysokie , ale przed wymianą regulatora posprawdzaj najpierw czy alternator ma dobrą masę , i stan połączen elektrycznych alternatora .Raz miałem nauczkę słaba masa alternatora powodowała że napięcie odniesienia na regulatorze było mniejsze o spadek napięcia na złym kontakcie masy alternatora z masą pojazdu i regulator ,,pompował...
Jak jest uwalona jedna z diod to regulator będzie głupiał. Problemem tez może być brak napięcia odniesienia na zacisku S regulatora.
Aby alternator doładował akumulator zimną gdy są niskie temperatury trzeba znacznie więcej przejechać ok 500 km. Wynika to z faktu niskiego napięcia ładowania a na niekorzyść starego akumulatora jest bardzo wysoki prąd, który jedynie może przyspieszyć opad masy czynnej. Co do chińskich testerów to jedyną wartością, którą bym brał pod uwagę to rezystancja...
Nie rozumiem tej waszej teorii spiskowej - autor ma na ciepłym silniku 13,8V na wolnych obrotach co jest wynikiem nawet nie prawidłowym a bardzo dobrym, bo napięcie na wolnych obrotach może być niższe. 13,8V jest całkowicie prawidłową wartością, wyższe groziło by przeładowaniem akumulatora. Regulator napięcia oczywiście się nagrzewa w wyniku pracy (tranzystor...
Na razie praktycznie nic nie wiadomo o prądnicy... Na razie wiadomo, że jest to generator 3-fazowy z magnesami stałymi, czyli taki generator potrzebuje regulatora stratnego. Prawdopodobnie połączony w trójkąt (brak przejścia do masy), a jeżeli w gwiazdę, to prawdopodobnie przerwane połączenie zera do masy. Nie miałem do czynienia z takim układem alternator...
Zapoznałem się z ta pozycją. Niestety nie ma tam przebiegów powrotnych z alternatora do PCM więc nie wiem czy u mnie wyglądają one poprawnie. Zastanawiam się co może być uszkodzone. Gdy odłączę 3-pinową wtyczkę mam ładowanie rzędu 14.1-14.2V - kontrolka świeci Gdy do wtyczki podpięte jest tylko wyjście PCM - napięcie 14.1-14.2V - kontrolka świeci. Gdy...
wyglada na to ze ten altek ma regulator potrzeb nap odniesienia i przy jego braku bedzie walił na max nap 18v jest wybitnie niezdrowe dla aku samego alternatora i pozostał elementów
Cześć, Pytanie pewnie nt ładowania pojawiało się milion razy, ale tutaj problem mam nieco inny. Mój ojciec ma Bealrusa 920, ale jest to wersja taka trochę przejściowa i ma sporo elementów z 820. Ale mniejsza o to, bo traktor przyjechał już z zagranicy z przerobionym alternatorem. Kontrolka ładowania się nie pali, jest coś tam nieźle pogrzebane, bo widzę...
to jest wtryskowiec więc na pewno ma komputer lub jego namiastkę... jeśli masz uszkodzony układ ładowania (szczególnie regulator) to napięcie w instalacji ma prawo szaleć i głupieje wszystko co elektroniczne...zanim rozbebeszysz alternator to sprawdz dokładnie masy i przewody prądowe między aku i alternatorem. Twoje objawy wskazuja na brak masy na silniku-...
Skoro te regulatory padają przy wysokich obrotach to problemem pewnie jest wzbudzanie się regulatora. Jak jeździłem maluchem to miałem regulator własnej konstrukcji bo te oryginalne co prawda nie padały, ale nie były stabilne i nigdy nie dawały tych podręcznikowych 14,4V. Po nowym roku poszukam schematu, może mi się gdzieś uchował. Pamiętam, że wzorcem...
Jest jeszcze jedna możliwość. Jeżeli masz alternator to wzrost napięcia w instalacji i brak wzrostu napięcia na akumulatorze może oznaczać przerwę w obwodzie ładowania akumulatora, który zasila obwód wzbudzenia alternatora. Przy braku zasilania z akumulatora alternator potrafi wzbudzić się i podnosić napięcie na max bo nie ma napięcia odniesienia dla...
Kolego kortyleski. Wyrywasz zdanie z kontekstu. Ono nie ma żadnego sensu bez odniesienia się do wypowiedzi kolegi Grgeory92. Potem piszesz coś o prądnicach rowerowych. Na tej zasadzie mogłeś napisać nawet o dinozaurach... A było tak: napisał: napisał: są alternatory, które nie potrzebują w ogóle wzbudzenia Nie ma i nigdy nie będzie takich alternatorów!...
Ależ kolego jack63 za nic mnie nie złapałeś mam wolne ręce i nogi nie czuje żeby mnie ktoś za cos trzymał. Motorku nie znam pisałem o tym , ale co widzę ze schematu to B/R idzie do modułu zapłonowego , W/Y idzie do diody prostowniczej ( A C Regulator) nie widać na nim żeby był podłączony do masy, więc żadna regulacja tam nie następuje tylko prostowanie...
Panowie, żeby nie odkopywać innych tematów podłączę się pod ten. Mam alternator z wtyczką 4pinową: L-lampka ładowania, IG- plus po zapłonie, S- napięcie odniesienia (z tego co wiem stały + ) N- wyjście na obrotek. Do tej pory miałem podłączone tylko L, IG i N ładowanie było na poziomie 14.2 pod pełnym obciążeniem, ale regulator pada co 2-3msc czy możliwym...
Kolega chyba chce nam poprawić humor? Otóż chcemy, czy też nie to cały czas funkcjonuje taki regulator jak prawo Ohma. Każdy akumulator ma taką właściwość jak oporność wewnętrzna a do tego jeszcze elementy instalacji. Czyli, że nie istnieje możliwość ładowania akumulatora prądem 90 A natomiast jest możliwe obciążenie alternatora do tego poziomu. Inaczej...
na codzień pracuje przy regeneracji alternatorow i rozruszników To chyba w recepcji tego serwisu "akumulatorów i rozruszników". Nie odłącza się klemy przy pracującym silniku z jednego tylko powodu - bo napięcie generowane przez alternator może zacząć rosnąć z braku stabilnego napięcia odniesienia i tłumika przepięć w postaci pojemności akumulatora...
19 wolciakow to stanowczo za duzo, akumulator szybko szlak trafi szczegolnie na dlugich trasach, moim zdaniem problem moze byc w diodach tych na rysunku zakreslonych na czerwono, one podaja napiecie odniesienia do regulatora. napiecie na tych diodach powinno byc dokladnie takie samo jak napiecie wyjsciowe z alternatora na diodach mocy - sprawdz miernikiem(o...
Jeżeli wykluczyłeś skrzynkę bezpieczników i podałeś napięcie odniesienia bezpośrednio na regulator, to wszystko wskazuje jednak na niesprawność regulatora. Uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia nie powodowałoby takich objawów. Uszkodzenie diod prostowniczych - również. Nie jest dziwne, że alternator mocno obciąża silnik, jeżeli wzrost generowanego przezeń...
Nie znam dokładnie konstrukcji tego alternatora ale diodę włączało się szeregowo (zgodnie z kierunkiem przewodzenia) w katody 3 diód z których prąd zasila regulator napięcia. Alternator ma przeważnie 9 diód - 6 wysokopradowych w mostku trójfazowym przez które prąd płynie do akumulatora i 3 diody małej mocy zasilające regulator napięcia i będące jednocześnie...
Witam! Sterownik SIM28. Co kilka kilometrów zapisuje się błąd P0651 identyfikowany jako "System napięcie zasilania" albo "Napięcie odniesienia czujnika B" i auto bardzo słabo reaguje na gaz. WYŁ/WŁ silnika i już ok. Zasilania mierzone na wtyczce ECU na postoju wszystkie ok, póki co nie mierzone w czasie jazdy. Co ciekawe na linii zasilającej ECU po...
2. Możliwe że jeżeli by było słabsze ładowanie akumulatora, albo by był wyładowany to wtedy nie włączy świateł bo musi być przekroczony ustalony próg napięci np. 13...V. Co wpłynie pozytywnie na alternator i ładowanie. Czasami jeżeli się uszkodzi alternator to ładuje słabiej więc lepiej nie włączać świateł do czasu naprawy, ale włączniki działające...
Większość posiadaczy Simsonów, to młodzież i 120 zł na moduł EWR ograniczający napięcie, to dla nich spory wydatek. Mój jest dużo tańszy a działa na bardzo podobnej zasadzie. Witam! Spotkałem się kiedyś z częstymi awariami tego modułu w modelu S53. W takich prądnicach jest bardzo nietypowa sytuacja, ponieważ nie ma możliwości wpływania na napięcie...
Dziwne jest to, że każdego dnia to napięcie jest inne. Dlaczego uważasz, że jest to dziwne. Normalnym jest, że przez zmienny stopień naładowania akumulatora tak działa prawo Ohma. I co teraz powiem może być ciężkostrawne, ale ogólna zasada jest taka, że w 9cio diodowym regulator nie trzyma stałego napięcia na zacisku B+ w sposób dosłowny, tylko stabilizacja...
świece wymieniałem, a kabli nie mam bo to wersja z cewką na świecach. byłem u mechanika na komputerze i powiedział że to sonda lambda ale nie bardzo mu wierze bo jak by do było przyczyna to bym za każdym razem miał takie problemy a nie tylko przy dużym zawilgoceniu.wczoraj wymieniłem też odmę bo miałem pękniętą.chodź nie wiem czy to mogło być przyczyną....
Przy odpowiednio dużych obrotach wzbudzi się na namagnesowaniu szczątkowym, ale bez akumulatora, jako źródła odniesienia, będzie miał dziko duże napięcie, i sfajczy Ci żarówki . Pozdrawiam.
napięcie odniesienia (zółty z kabeloczkiem) napięcie z jednej z faz do wygaszania kontrolki ładowania(niebieski)
To juz jest jakiś punkt odniesienia
S to jest napięcie odniesienia akumulatora i tam musi być 24v, L wzbudzenie (w starych rozwiązaniach z kontrolki na desce, w nowszych ze sterownika), w w starych rozwiązaniach to był sygnał dla obrotomierza.
Jeden idzie na masę alternatora 2 ma iść na zasilanie i 3 w to samo miejsce(zasilanie) To się zgadza ale gdzie by go mogli podpiąć ? (szczerze ja się nie spotkałem z takimi pomyłkami) Przewód który ma iść na zasilanie mały cienki podpinają pod masę . I takie cuda się dzieją alternator na desce pokazuję w granicach 28 volt a nie ładuję :) Już miałem...
Tak jak właśnie kolega napisał. Alternator odłączony od akumulatora potrafi wygenerować duże natężenie, które po prostu spali diody w nim. Efekt taki, że mogą paść tylko diody jak również uzwojenie. W każdej instrukcji jest napisane, że nie można odłączać akumulatora od alternatora kiedy pracuje. Chciałbym mieć taki alternator co wytwarza duże natężenie...
Prawidłowo napięcie nie powinno przekraczać 13.8V-14.4V . To stanowi twój punkt odniesienia! Jeśli dalej na swoim samochodzie masz ten sam odczyt to twój alternator jest uszkodzony. Przeładowuje. Nie ładnie wprowadzać w błąd nie mająć pojęcia... Tam jest inteligentny alternator sterowany z PCM, dlatego tak się dzieje. A jak aż tak bardzo przeszkadza,...
Kuźwa, piszę-na zacik S ma iść plus po stacyjce, to zacisk napięcia odniesienia!
Oznaczenia które podałaś są uniwersalne na całym świecie pasują do każdego alternatora Rosjanie mieli swoje ale to nie ma problemu. L kontrolka S sense + napięcie odniesienia. W obrotomierz
Dlatego Andrzej piszę o zacisku S, jest to napięcie odniesienia.
sprawdzić napięcie odniesienia na regulator, to ważne w alternatorze Motorcraft. Tylko nie pytaj mnie jak.
Bo nie ma podnieść, tylko nie obniżyć i trzymać na tyle, ile trzeba. Brak prawidłowej masy powoduje, że regulator nie działa, tzn. napięcie idzie w górę ile może wraz z obrotami silnika (wirnika alternatora), ponieważ jest brak napięcia odniesienia i skutkuje tym, że dioda zenera w regulatorze nie jest w stanie stabilizować napięcia. Z tego powodu napisałem...
B-battery-zacisk wyjściowy alternatora (ta śuba) S-sender-napięcie odniesienia-tam co jest prąd po włączeniu kluczyka L-lamp-zacisk lampki kontrolnej F-field (pole)-wyjście regulatora na szczotkę E-earth (masa) Końcówki na alternatorze L to zacisk lampki kontrolnej ładowania,S to zacisk kiedy poawia się napięcie po włączeniu kluczyka w stacyjce.
Prąd przemienny to taki który zmienia kierunek przepływu, prąd zmienny to taki który zmienia swoją wartość w czasie. Prąd przemienny zawsze jest też zmienny, ale na odwrót już nie. W przypadku alternatora w zasadzie jest to pojęcie względne - zależy jakie napięcie obierzemy za punkt odniesienia (0V, masę), ale z konstrukcyjnego punktu widzenia (ze względu...
być może że brakuje napięcia na styku S,jest to napięcie odniesienia
Jak dobrze pamietam L to kontrolka ładowania a R to rezystor odniesienia... albo regulator jesli nie jest wbudowany w alternator... https://obrazki.elektroda.pl/7089792100_...
Masa nie ma nic do tego. Napięcie odniesienia regulatora nie odpowiada napięciu akumulatora.
Aby poprawic masę przeczyśc miejsca mocowania alternatora do silnika i silnika do ramy. Możesz skontrolowac główne przewody jak i klemy czy nie sa brudne i luźne . Jesli uszkodzona była by dioda to napiecie to 18V było by cały czas. Aby sprawdzic mostek prostowniczy musisz wyjac i rozebrac altek. A nastepnie mierzyc każdą dode osobno na przebicie. Jednak...
Wpierw sprawdź czy masz we wtyczce przyłączeniowej na zacisku S ( sender) napięcie. To jest dla regulatora napięcie odniesienia, bez tego napięcia właśnie tak się zachowuje alternator.
Alternator musi mieć prąd wzbudzenia,powinno się o tym mówić raczej, napięcie odniesienia, ale i obciążenie. Najlepiej w postaci akumulatora. Inaczej nie będzie działać prawidłowo. Przy pewnych modyfikacjach, można uzyskać i 100V, i spawać alternatorem, który ma zazwyczaj ok 1kW mocy. Wiatr - do czego chcesz wykorzystać to zasilanie?
Zielony kabel to żadne sterowanie a komutowana masa izolowanej szczotki, zółty to napięcie odniesienia. Romek dostaniesz w ucho!
Weż taki tani miernik na mróz i zobacz co się dzieje. Dlatego chciałem od autora punkt odniesienia w postci porannego pomiaru przed rozruchem.
Jak jest 12,5V to ładowania nie ma. Być może to regulator albo prolem z uzwojeniem. Jest to altek Hitachi z pompą Vacum regulator wewnątrz altka, problematyczny demontaż. Sprawdź wtyczkę altka na początek http://obrazki.elektroda.net/38_12631530... IG- ignition, zapłon L- charging lamp, lampka ładowania S- battery sense, ładowane akumulatora, zacisk...
Za dużo elektroniki, podchodzisz do tego jak do stabilizatorów. 5-ciowoltowy? Ma dać 5V Tutaj tak nie jest, poza tym regulator dąży do utrzymania określonego napięcia na swoim styku odniesienia, a nie na istalacji pokładowej. Wyobraź sobie rózne opory w samym alternatorze i na instalacji, albo przyrównaj napięcie na alternatorze z tym co masz na aku.
Tak samo nie ma możliwości, abyś miał akumulator o napięciu spoczynkowym 12,8 V i był on niesprawny. Akurat taka sytuacja jest możliwa i często występuje gdy akumulator straci pojemność. Po naładowaniu w stanie spoczynku może mieć książkowe napięcie a chwila pracy i może być rozładowany. Jak straci pojemność i naładujesz, to 24-godzinnym odgazowaniu...
Tymi diodami wzbudzenia reguluje się napięcie wyjściowe. Te diody nic nie rugulują, są źródłem prądu stałego do wytworzenia stałego pola magnetycznego w wirniku alternatora. Napięcie reguluje regulator napięcia zasilany z tych diod. Napięcie uzyskiwane z tych diod jest wykorzystywane przez regulator do porównania z napięciem odniesienia.
po rozruchu zasilanie całej instalacji przejmuje alternator. Gdyby tak było to producenci samochodów nie zakazywałyby odłączania akumulatora na pracującym samochodzie. Bo może paść elektronika. Nie wiem komu tak się stało, moje wszystkie samochody przetrwały takie eksperymenty. Nie mniej jednak akumulator jest potrzebny bo stabilizuje pracę alternatora....
Pomiar napięciaq wytwarzanego przez alternator w przypadku zdjęcia klemy nic nie daje, regulator traci nazwijmy to napięcie odniesienia, ponadto alternator jest wtedy nie obciążony i przy sprawnym układzie ładowania można popalić żarówki i elektronikę pojazdu z półprzewodnikami alternatora włącznie . Do badania alternatorów służą specjalne stanowiska...
Rad sporo skutek żaden. Dobrze byłoby aby pytający wreszcie napisał o jakim alternatorze i regulatorze mowa. Dla informacji JAFO napięcie odniesienia jest ustawiane przez wewntrzną diodę Zenera w regulatorze. Pomyślałem że w skrajnym przypadku podobne zjawisko może nastapić przy braku właściwego połączenia przewodów przyłaczeniowych czyli wibracja zasilań....
Witam wszystkich. Auto jak w temacie. Problem: silnik pracuje na biegu jałowym z prędkością ca 800obr/min. Oczywiście rozgrzany do 80 st.C. Włączam nawiew i obroty wzrastają po 2-3 sekundach do 1000 (skokowo). Włączam następne odbiorniki - wzrost obrotów do 1100. Wyłączam odbiorniki (wszystkie) - obroty silnika wracają do 800. Rozumię, że włączając...
PROBLEM Następnego dnia zaobserwowałem że kontrolka w momencie gdy powinna gasnąć pozostaje lekko świecąca (dopiero prze wyłączanym silniku ( <600obr/min) rozświetla się). Ładowanie nie uległo zmianie, jest jak pierwszego dnia. PYTANIE Co może być przyczyną nie gasnącej całkowicie kontrolki w moim przypadku? Czy podczas normalnej pracy alternatora...
(at)vodiczka Poruszasz się w czasoprzestrzeni. Jak robisz to wolno to nie ma to znaczenia jak masz punkt odniesienia daleko to też nie ma to znaczenia bo przez prędkość światła nie wykonalnym jest żeby mi ktoś tam daleko sprawdził wyniki w totka. Ale jak zaczniesz się poruszać odpowiednio szybko to zaczyna się pojawiać problem z czasem. Który wbrew...
Kolego . atom1477! Dlaczego warto filtrować napięcie zasilania układu scalonego ? Lepszy filtr niż akumulator, jest niemożliwy do wymyślenia. Potrzebne napięcie jest stabilizowane przez diodę Zenera. W odniesieniu do indukcyjności rezystora drutowego . Która,Twoim zdaniem, może być indukcyjność drutu o rezystancji 0.01Om, średnica 0.8 cm i długośći...
Bezpieczniki są w kabinie i są w przedziale silnika. Załączam adres strony z opisem. https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?t=1... Jak będą sprawne to sprawdzić napięcia bezpośrednio na bezpiecznikach (a nawet gniazdach bezpieczników) mających wpływ zasilanie radia. I proszę upewnić się, że punkt odniesienia (masa) jest na pewno połączona z masą samochodu...
Trzeba zobaczyć jakie jest napięcie na zacisku odniesienia. Ale wpierw sprawdził bym miernik, bo przy 17V to zaświeca się kontrolka poduszek i ABS
kosta pod nazwą L S Rocznik mazdy, bo równie dobrze mógł tam iść alternator ze stykami PD. Generalnie, jak masz LS i i taki miał być, to na L (lampe) masz kontrolkę ładowania a na S (Sender) napięcie odniesienia, takie samo jak na aku. To czy masz mieć LS albo PD możesz łatwo sprawdzić- ściągasz wtyczkę, włączasz zapłon i patrzysz czy lampka aku sie...
W przypadku alternatora, niezaleznie jak polaczysz fazy, napiecie wyjsciowe bedzie takie samo - ustalone przez regulator. To też napisałem tu: Tak byłoby w przypadku gdyby alternator nie miał regulatora napięcia, a ponieważ ma ten regulator i ten regulator zasilany jest wyprostowanym napięciem fazowym (w obydwóch przypadkach) i z nim porównywane jest...
Nie wyobrażałem sobie, po prostu pytałem czy istnieje możliwość zrobienia czegoś takiego. Urządzenie ma być wpięte na wyjściu alternatora (przed regulatorem napięcia) samochodu. Pomiar - wewnętrzny przetwornik ADC 10bit w ATMEGA32A. Źródło odniesienia - zewnętrzne.
Alternator Valeo rodziny A13N,A14N ( z wentylatorem zewnętrzym) czy alternator w wentylatorem wewnętrznym? Strasznie tajemniczy jesteś co to za auto,a są różnice czy to citroen,czy renault,czy peugeot,czy coś VW,albo mercedes,a w nich siedzą takie alternatory. Np Renault ma doprowadzone do regulatora zewnętrzne napięcie odniesienia,do którego przyrównuje...
Panowie, zacisk S to zacisk napięcia odniesienia. Bez podłączonego tego zacisku alt ładuje 15,6V i sprawdzcie to nie zaraz po uruchomieniu, jak grzeją świece, a trochę po.
Mnie coś wygląda, że tą dodatkową diodę to warto by zastosować ale do złącza 54 regulatora bo to raczej tam jest napięcie odniesienia. D+ to raczej zasilanie układu wzbudzenia i warto aby było prądu więcej niż mniej. Wprawdzie jest tam już jedna dioda, ale zastosowanie drugiej to chyba faktycznie najprostszy sposób uzyskania efektu. A co zastosowania...
Po prostu chcę wiedzieć czym to grozi i dlaczego nie powinno się tak robić? Ponieważ regulator traci napięcie odniesienia, i tłumik przepięć zarazem - to tak dla laika - na skutek czego napięcie ładowania rośnie, do wartości powodującej zniszczenie elektryki pojazdu.
W odniesieniu do sterowania sensorless, co powiecie na to http://atmel.com/dyn/resources/prod_docu... ?
Tak z jednego, w odniesieniu do masy pojazdu- myślę, że jeden koniec uzwojenia jest połączony z masą. Myślę, że zrozumiałeś w czym rzecz z tymi obrotami- alternator ma malutkie koło pasowe i kręci się szybciej od wału korbowego. Jaki jest ten przelicznik, to może ktoś mądrzejszy się wypowie.
Toteż nie radziłem budowy całego prostownika "od podstaw", natomiast różne sposoby pomiaru napięcia akumulatora i przerywania ładowania po uzyskaniu żądanego napięcia opisane są w tych tematach. Trudno wskazać ten "jedynie słuszny" układ :D , są mniej lub bardziej dokładne, o większym stopniu komplikacji lub całkiem proste, itd. Wybór należy do Ciebie...
Już zastosowałeś kombinowany regulator. Te alternatory mają z reguły jedną szczotkę na masie, drugą zasilaną z regulatora. Ty stworzyłeś wersję ze szczotkami izolowanymi, tak jak w maluchu. Do tego zasiliłeś regulator ze środka uzwojenia, czyli regulator nie ma napięcia odniesienia, względem którego ma regulować, ponieważ dostaje napięcie nieregulowane....
mogl bys podac jak bardzo to obciaza diesla bo mi po glowie lata przenosna spawarka napedzana benzyniakiem. A jesli ktos byl by zainteresowany to mam jeden mostek kolo 250a do odstapienia z radiatorami Ciężko powiedzieć. Spawa się przeważnie na wyższych obrotach więc nie wyłapie spadku obrotow. Diesel Land Rover 2,5Tdi 113PS W internecie jest schemat...
Kolego ja nie porównuję tylko daję przykład problemu. Wiadomo że tamta instalacja była wręcz prymitywna. Chodzi mi o ideę pomiarów. Sam pomiar natężenia przy tak gwałtownych skokach jakie podajesz nic nie da - nie ma punktu odniesienia, nie wiesz które urządzenia działają i czy ten pobór jest właściwy czy nie. Natomiast zakres działania ewentualnego...
Widzę że nie rozumiesz zagadnienia. Każdy odbiornik w samochodzie zasilany jest od + jak i od -. Minus podany jest na karoserię i obudowę silnika i przyjęto go nazywać masą jako punkt odniesienia. Teraz przy skorodowanej masie napięcie na danym odbiorniku będzie się różniło od nominalnego. Wykonując pomiary takiego odbiornika w stosunku do masy akumulatora...
Witam. Więc naświetlę trochę sprawę. Mianowicie w Skodzie Felicji podstawowym alternatorem w modelach 1,3 były alternatory Magnetona. Silnik w tym autku jest na wielowtrysku sterowany przez ECU i wolne ma ustawione na 750obr. Altrnator ma ustawiony regulator na 13,6-13,8V przy czym włączenie świateł mijania powoduje spadek napięcia na 13V (mowa wolne...
Alternator ci pada Skąd taka pewność ? Sprawdzę ładowanie ale raczej to nie będzie to, akumulator może nie nowy ale w największe mrozy jakie do tej pory były odpalał a auto stoi pod chmurką i nie doładowywałem bo nie było potrzeby. Czytałem też o częstym problemie zalania sterownika, w odniesieniu do ostatnie pogody to by się zgadzało.
I pewno nie uzyskasz odpowiedzi w takiej postaci. Regulator musi być dostosowany do obwodu, czyli danego typu alternatora. Dokładniej do wirnika. Napięcie sprężyny to próg zadziałania, czyli stan w którym nastąpi rozłączenie styku górnego (teoretycznie 14 v) a zwarcie ze stykiem dolnym to zwarcie 67 z masą. Regulator pracuje oscylacyjnie a zakres regulacji...
Po to jest przy alternatorze REGULATOR (wiem, trudne słowo), żeby stabilizować napięcie w instalacji. Żeby PRZECIWDZIAŁAĆ efektom posiadania przez alternator rezystancji wewnętrznej. To działa jak (drugie trudne słowo) zasilacz stabilizowany. Zadaniem regulatora jest zwiększyć prąd wzbudzenia kiedy wzrasta zapotrzebowanie na prąd tak, by napięcie na...
Wszyscy dyskutujemy tutaj o akumulatorach a jego trwałość zależy także od stanu rozrusznika, alternatora oraz sterowania procesem ładowania Na tym etapie dyskusji to banał. a nawet umiejscowienia akumulatora w przegrodzie silnika czy w bagażniku. Wyjaśnij proszę tę różnicę w odniesieniu do konkretnych pojazdów.
Witam Robię kilkukanałowy woltomierz napięcia w samochodzie oparty na przetworniku A/C. Napięciem odniesienia dla przetwornika jest napięcie zasilania 5V. 5V dla przetwornika A/C i dla mikrokontrolera uzyskuję za pomocą MC34063. Problem mam taki że z akumulatora mam zasilanie 12V a z alternatora 14,4 i w związku z tym skacze mi lekko napięcie zasilania...
Gorgrge, fajny wykres, tyle że sam widzisz że są pewne nieścisłości w odniesieniu do teorii. Teoretycznie można by przyjąć założenie według waszego toku rozumowania, tyle że przyjmijcie do wiadomości że producent nie przewiduje sytuacji tego typu. Kiedyś z znajomym z forum, dyskutowaliśmy na temat przekroju połączeń w nowszych alternatorach, przeliczając...
Oraz mam pytanie odnośnie czujnika ciśnienia oleju w malcu wychodzi z niego jeden kabel i wydaje mi się że ten kabel powinien iść do masy przy lampce a plus z lampki bezpośrednio do aku, czy to prawda? TAK Lampka ładowania akumulatora powinna być podłączona do alternatora plusem a masa do aku. czy to też prawda? NIE. Lampka ładowania jednym biegunem...
napięcie odniesienia alternator punkt odniesienia żródło odniesienia
yihua nadmuch corolla check engine programy kodowania
Termet Silver Pro 20 kW - Tryb ECO i Efektywność Jak odblokować sterownik Eberspächer D5Z?