Np bral połaczenia alternator-PCM lub złe napięcie odniesienia na alternator
Kuźwa, piszę-na zacik S ma iść plus po stacyjce, to zacisk napięcia odniesienia!
napięcie odniesienia (zółty z kabeloczkiem) napięcie z jednej z faz do wygaszania kontrolki ładowania(niebieski)
Daj diodę 1A w szereg z zasilanie reglera z D+ Nie rozumiem, wyjaśnisz mi to bardziej szczegółowo? I czy to podniesie napięcie ładowania w całym zakresie czy tylko kiedy jest rozgrzany? Ta dioda wprowadzi spadek napięcia w układzie napięcia odniesienia dla regulatora który zareaguje na to podbijając napięcie ładowania.
Przy odpowiednio dużych obrotach wzbudzi się na namagnesowaniu szczątkowym, ale bez akumulatora, jako źródła odniesienia, będzie miał dziko duże napięcie, i sfajczy Ci żarówki . Pozdrawiam.
Dlatego Andrzej piszę o zacisku S, jest to napięcie odniesienia.
Oznaczenia które podałaś są uniwersalne na całym świecie pasują do każdego alternatora Rosjanie mieli swoje ale to nie ma problemu. L kontrolka S sense + napięcie odniesienia. W obrotomierz
Nie robie w ciężarówkach za bardzo, ale jeśli regulator jest orgniał Boscha to proponuje spróbować resetować przez kasowanie błędów w sterowniku. Gościu, to co piszesz to jest jakaś farsa... zmieniłem alternator -zasilanie stałe jest -zasilanie po stacyjce jest a ten wyświetla błąd na żółto -sprawdzone testerem ładowania właściwe, nie wiem co jest...
Jak alternator na wolnych obrotach bez obciążenia daje napięcie 14V to nie jest tak tragicznie. Powinno być 14,4V Eeee tam. Chyba żaden samochód tak nie ma. Vw w standardzie miały ładowanie w okolicach 14-14.2V i było dobrze. To górna granica ładowania - przyjmiecie w końcu do wiadomości, że jeśli napięcie na klemach w trakcie pracy silnika zawiera...
Sprawdziłem akumulator i jedna cela jest uszkodzona Uszkodzona czy urwana - oto jest pytanie ? Jeśli urwana , może łączyć lub nie łączyć . Jeśli nie łączy to alternator nie ma źródła odniesienia napięcia i daje ile może . Jeśli połączy , jest właściwe napięcie ładowania 14,4V . Proponuję założyć nowy akumulator i natychmiast zmierzyć napięcie ładowania....
Jak jest uwalona jedna z diod to regulator będzie głupiał. Problemem tez może być brak napięcia odniesienia na zacisku S regulatora.
Ja to bym sprawdził czy problem faktycznie w alternatorze :) Byc może przyczyna że alternator nie dostaje napięcia odniesienia na zacisk S. Tam ma się pojawic napięcie z chwilą gdy jest włączony kluczyk. Kabel i ile pamiętam zółty lub czarny
być może że brakuje napięcia na styku S,jest to napięcie odniesienia
Wpierw sprawdź czy masz we wtyczce przyłączeniowej na zacisku S ( sender) napięcie. To jest dla regulatora napięcie odniesienia, bez tego napięcia właśnie tak się zachowuje alternator.
Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez tego napięcia 24V na pinie wzbudzenia wirnik ma tylko tzw. magnetyzm szczątkowy który po przekroczeniu 1500rpm...
S to jest napięcie odniesienia akumulatora i tam musi być 24v, L wzbudzenie (w starych rozwiązaniach z kontrolki na desce, w nowszych ze sterownika), w w starych rozwiązaniach to był sygnał dla obrotomierza.
sprawdzić napięcie odniesienia na regulator, to ważne w alternatorze Motorcraft. Tylko nie pytaj mnie jak.
Tu masz błędną teze, alternator daje prad zalezny od obrotów, tylko zaleznosc jest bardzo nieliniowa w poczatkowym zakresie. Alternator daje prąd w zależności od obciążenia. Od obrotów zależy tylko jego możliwa wydajność. Regulator porównuje napięcie na zacisku B+ alternatora z zadanym. Zależy który. Bo punktem odniesienia może być KL 15, B+ jak i...
Tak jak właśnie kolega napisał. Alternator odłączony od akumulatora potrafi wygenerować duże natężenie, które po prostu spali diody w nim. Efekt taki, że mogą paść tylko diody jak również uzwojenie. W każdej instrukcji jest napisane, że nie można odłączać akumulatora od alternatora kiedy pracuje. Chciałbym mieć taki alternator co wytwarza duże natężenie...
Przecież 0,02 A to idealnie jest w dolnej granicy normy. Nic nie kombinuj, skoro aku przy tak dużym napięciu ładowania przyjmuje tylko niecały amper prądu to znaczy że jest szmelc. A po drugie to skończcie te głupie porady że nie wolno odłączać klemy od aku gdy silnik pracuje, to zależy od konstrukcji alternatora (dokładnie chodzi o napięcie odniesienia),...
Trochę to napięcie za wysokie , ale przed wymianą regulatora posprawdzaj najpierw czy alternator ma dobrą masę , i stan połączen elektrycznych alternatora .Raz miałem nauczkę słaba masa alternatora powodowała że napięcie odniesienia na regulatorze było mniejsze o spadek napięcia na złym kontakcie masy alternatora z masą pojazdu i regulator ,,pompował...
Masa nie ma nic do tego. Napięcie odniesienia regulatora nie odpowiada napięciu akumulatora.
Miałem podobny przypadek w Mitsubishi , i okazało się że alternator musi dostawać napięcie odniesienia z modułu rozdziału zasilania (taka skrzynka z bezpiecznikami) i tam był uszkodzony cienki przewodzik który podawał napięcie zwrotne do alternatora . Alternator wtedy kompensuje straty na oporności przewodów i połączeń. Jak nie widział tego napięcia...
Witam wszystkich. Auto jak w temacie. Problem: silnik pracuje na biegu jałowym z prędkością ca 800obr/min. Oczywiście rozgrzany do 80 st.C. Włączam nawiew i obroty wzrastają po 2-3 sekundach do 1000 (skokowo). Włączam następne odbiorniki - wzrost obrotów do 1100. Wyłączam odbiorniki (wszystkie) - obroty silnika wracają do 800. Rozumię, że włączając...
Prawidłowo napięcie nie powinno przekraczać 13.8V-14.4V . To stanowi twój punkt odniesienia! Jeśli dalej na swoim samochodzie masz ten sam odczyt to twój alternator jest uszkodzony. Przeładowuje. Nie ładnie wprowadzać w błąd nie mająć pojęcia... Tam jest inteligentny alternator sterowany z PCM, dlatego tak się dzieje. A jak aż tak bardzo przeszkadza,...
Bo nie ma podnieść, tylko nie obniżyć i trzymać na tyle, ile trzeba. Brak prawidłowej masy powoduje, że regulator nie działa, tzn. napięcie idzie w górę ile może wraz z obrotami silnika (wirnika alternatora), ponieważ jest brak napięcia odniesienia i skutkuje tym, że dioda zenera w regulatorze nie jest w stanie stabilizować napięcia. Z tego powodu napisałem...
Witam Wszystkich Przeszukiwałem forum ale nie znalazłem podobnego przypadku,.. więc pozwoliłem sobie utworzyć ten nowy temat. Jeśli coś podobnego gdzieś było to z góry przepraszam .. Najpierw może krótki opis sytuacyjny a na końcu pytanie do szanownych forumowiczów Mam motocykl, i alternator mi podaje zawyżone napięciem na akumulator. Po ustawienie...
Nie wiem jak to jest jest modzone w poldku+. Mnie się wydaje wydaje, że może być niedopasowany regulator do alternatora, tzn napięcie odniesienia (z diod wzbudzenia) jakie dostaje regulator jest wyższe niż to które oddaje alternator do instalacji lub miesza komputer jeżeli wzbudzenie ma coś z nim wspólnego. U mnie w corolli przy zimnym silniku (alternatorze)...
Pomiar napięciaq wytwarzanego przez alternator w przypadku zdjęcia klemy nic nie daje, regulator traci nazwijmy to napięcie odniesienia, ponadto alternator jest wtedy nie obciążony i przy sprawnym układzie ładowania można popalić żarówki i elektronikę pojazdu z półprzewodnikami alternatora włącznie . Do badania alternatorów służą specjalne stanowiska...
Jeden idzie na masę alternatora 2 ma iść na zasilanie i 3 w to samo miejsce(zasilanie) To się zgadza ale gdzie by go mogli podpiąć ? (szczerze ja się nie spotkałem z takimi pomyłkami) Przewód który ma iść na zasilanie mały cienki podpinają pod masę . I takie cuda się dzieją alternator na desce pokazuję w granicach 28 volt a nie ładuję :) Już miałem...
alternator (regulator) nie ma napięcia odniesienia więc napięcie ładowania leci do góry i może dojść do uszkodzenia diod w prostowniku Później zauważyłem że poprawiony post ale już mi się swojego nie chciało zmieniać (lenistwo)
W każdej ciężarówce układ ładowania działa podobnie, dlatego pozwolę sobie zacytować słowa kolegi krisbrum . Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez...
Zielony kabel to żadne sterowanie a komutowana masa izolowanej szczotki, zółty to napięcie odniesienia. Romek dostaniesz w ucho!
B-battery-zacisk wyjściowy alternatora (ta śuba) S-sender-napięcie odniesienia-tam co jest prąd po włączeniu kluczyka L-lamp-zacisk lampki kontrolnej F-field (pole)-wyjście regulatora na szczotkę E-earth (masa) Końcówki na alternatorze L to zacisk lampki kontrolnej ładowania,S to zacisk kiedy poawia się napięcie po włączeniu kluczyka w stacyjce.
W przypadku alternatora, niezaleznie jak polaczysz fazy, napiecie wyjsciowe bedzie takie samo - ustalone przez regulator. To też napisałem tu: Tak byłoby w przypadku gdyby alternator nie miał regulatora napięcia, a ponieważ ma ten regulator i ten regulator zasilany jest wyprostowanym napięciem fazowym (w obydwóch przypadkach) i z nim porównywane jest...
Za dużo elektroniki, podchodzisz do tego jak do stabilizatorów. 5-ciowoltowy? Ma dać 5V Tutaj tak nie jest, poza tym regulator dąży do utrzymania określonego napięcia na swoim styku odniesienia, a nie na istalacji pokładowej. Wyobraź sobie rózne opory w samym alternatorze i na instalacji, albo przyrównaj napięcie na alternatorze z tym co masz na aku.
Nie rozumiem tej waszej teorii spiskowej - autor ma na ciepłym silniku 13,8V na wolnych obrotach co jest wynikiem nawet nie prawidłowym a bardzo dobrym, bo napięcie na wolnych obrotach może być niższe. 13,8V jest całkowicie prawidłową wartością, wyższe groziło by przeładowaniem akumulatora. Regulator napięcia oczywiście się nagrzewa w wyniku pracy (tranzystor...
Alternator musi mieć prąd wzbudzenia,powinno się o tym mówić raczej, napięcie odniesienia, ale i obciążenie. Najlepiej w postaci akumulatora. Inaczej nie będzie działać prawidłowo. Przy pewnych modyfikacjach, można uzyskać i 100V, i spawać alternatorem, który ma zazwyczaj ok 1kW mocy. Wiatr - do czego chcesz wykorzystać to zasilanie?
Prąd przemienny to taki który zmienia kierunek przepływu, prąd zmienny to taki który zmienia swoją wartość w czasie. Prąd przemienny zawsze jest też zmienny, ale na odwrót już nie. W przypadku alternatora w zasadzie jest to pojęcie względne - zależy jakie napięcie obierzemy za punkt odniesienia (0V, masę), ale z konstrukcyjnego punktu widzenia (ze względu...
Tymi diodami wzbudzenia reguluje się napięcie wyjściowe. Te diody nic nie rugulują, są źródłem prądu stałego do wytworzenia stałego pola magnetycznego w wirniku alternatora. Napięcie reguluje regulator napięcia zasilany z tych diod. Napięcie uzyskiwane z tych diod jest wykorzystywane przez regulator do porównania z napięciem odniesienia.
Na 100% stawiałbym na regulator napięcia ale dlaczego czasami jest dobrze. Sprawdzić należy również masowanie silnika oraz styki w 4 pinowym złączu alternatora. Jak piszesz kostka jest 4 pinowa więc za pewnę kontrolka, wzbudzanie, sygnał do komputera i odniesienie akumulatora(napięcie). Sprawdź również szczotki alternatora, mogą się zawieszać.
Alternator Valeo rodziny A13N,A14N ( z wentylatorem zewnętrzym) czy alternator w wentylatorem wewnętrznym? Strasznie tajemniczy jesteś co to za auto,a są różnice czy to citroen,czy renault,czy peugeot,czy coś VW,albo mercedes,a w nich siedzą takie alternatory. Np Renault ma doprowadzone do regulatora zewnętrzne napięcie odniesienia,do którego przyrównuje...
Po prostu chcę wiedzieć czym to grozi i dlaczego nie powinno się tak robić? Ponieważ regulator traci napięcie odniesienia, i tłumik przepięć zarazem - to tak dla laika - na skutek czego napięcie ładowania rośnie, do wartości powodującej zniszczenie elektryki pojazdu.
Uszkodzenie regulatora napięcia lub zjechane szczotki w zintegrowanym regulatorze napięcia.Regulator napięcia wraz ze szczotkami stanowi całość.Ten zespół można wymienić bez odkręcania alternatora gdyż jest zamontowany z tyłu w obudowie alternatora na dwóch śrubach.Gdy wymiana regulatora nie odniesie skutku,trzeba będzie jednak wykręcić alternator i...
Nie wyobrażałem sobie, po prostu pytałem czy istnieje możliwość zrobienia czegoś takiego. Urządzenie ma być wpięte na wyjściu alternatora (przed regulatorem napięcia) samochodu. Pomiar - wewnętrzny przetwornik ADC 10bit w ATMEGA32A. Źródło odniesienia - zewnętrzne.
Rad sporo skutek żaden. Dobrze byłoby aby pytający wreszcie napisał o jakim alternatorze i regulatorze mowa. Dla informacji JAFO napięcie odniesienia jest ustawiane przez wewntrzną diodę Zenera w regulatorze. Pomyślałem że w skrajnym przypadku podobne zjawisko może nastapić przy braku właściwego połączenia przewodów przyłaczeniowych czyli wibracja zasilań....
Tak samo nie ma możliwości, abyś miał akumulator o napięciu spoczynkowym 12,8 V i był on niesprawny. Akurat taka sytuacja jest możliwa i często występuje gdy akumulator straci pojemność. Po naładowaniu w stanie spoczynku może mieć książkowe napięcie a chwila pracy i może być rozładowany. Jak straci pojemność i naładujesz, to 24-godzinnym odgazowaniu...
Trzeba zobaczyć jakie jest napięcie na zacisku odniesienia. Ale wpierw sprawdził bym miernik, bo przy 17V to zaświeca się kontrolka poduszek i ABS
Jest jeszcze jedna możliwość. Jeżeli masz alternator to wzrost napięcia w instalacji i brak wzrostu napięcia na akumulatorze może oznaczać przerwę w obwodzie ładowania akumulatora, który zasila obwód wzbudzenia alternatora. Przy braku zasilania z akumulatora alternator potrafi wzbudzić się i podnosić napięcie na max bo nie ma napięcia odniesienia dla...
Kolego . atom1477! Dlaczego warto filtrować napięcie zasilania układu scalonego ? Lepszy filtr niż akumulator, jest niemożliwy do wymyślenia. Potrzebne napięcie jest stabilizowane przez diodę Zenera. W odniesieniu do indukcyjności rezystora drutowego . Która,Twoim zdaniem, może być indukcyjność drutu o rezystancji 0.01Om, średnica 0.8 cm i długośći...
Oświeć mnie. Kropkę stawiamy na końcu. Do czego zmierzasz, niedziela ci nie pykła? Ja się wychowałem na starych regulatorach mechanicznych jak np w 125P gdzie altek był 6-diodowy i ładowanie gaszone przekaźnikiem i o tym wspomniał kolega majster do czego się odniosłem
to jest wtryskowiec więc na pewno ma komputer lub jego namiastkę... jeśli masz uszkodzony układ ładowania (szczególnie regulator) to napięcie w instalacji ma prawo szaleć i głupieje wszystko co elektroniczne...zanim rozbebeszysz alternator to sprawdz dokładnie masy i przewody prądowe między aku i alternatorem. Twoje objawy wskazuja na brak masy na silniku-...
Kolega chyba chce nam poprawić humor? Otóż chcemy, czy też nie to cały czas funkcjonuje taki regulator jak prawo Ohma. Każdy akumulator ma taką właściwość jak oporność wewnętrzna a do tego jeszcze elementy instalacji. Czyli, że nie istnieje możliwość ładowania akumulatora prądem 90 A natomiast jest możliwe obciążenie alternatora do tego poziomu. Inaczej...
Zdemontowałem alternator i odniosłem do reklamacji. Diagnoza - uszkodzony regulator napięcia. Wymieniony na drugi taki sam, narazie jest ok. Dane regulatora napięcia, który był nowy i przepuszczał prąd są w 1 poście, został wymieniony na taki sam. Może komuś się przyda.
Znam tylko zasadę że im mniejsze napięcie (właściwie różnica napięć miedzy akumulatorem a alternatorem )tym większy prąd ładowania Jeszce prawo Ohma I= U/R. 3m i 2,5m Ohm, różnica nie duża, ale procentowo ? Odnieś to do różnicy potencjałów.
Witam kkknc napisał No rewelacja a ja uważam że to alternator jest jej wyznacznikiem. Co wiecej gdybyś tylko przeczytał te wszystkie książki na którym się rzekomo powołujesz to byś wiedział że akumulator w samochodzie to dorywcze źródło energii. Głównym jest alternator. To on zasila wszystkie odbiornik. Co więcej musi pokonać SEM akumulatora by go ładować....
Cześć, Pytanie pewnie nt ładowania pojawiało się milion razy, ale tutaj problem mam nieco inny. Mój ojciec ma Bealrusa 920, ale jest to wersja taka trochę przejściowa i ma sporo elementów z 820. Ale mniejsza o to, bo traktor przyjechał już z zagranicy z przerobionym alternatorem. Kontrolka ładowania się nie pali, jest coś tam nieźle pogrzebane, bo widzę...
Witam Robię kilkukanałowy woltomierz napięcia w samochodzie oparty na przetworniku A/C. Napięciem odniesienia dla przetwornika jest napięcie zasilania 5V. 5V dla przetwornika A/C i dla mikrokontrolera uzyskuję za pomocą MC34063. Problem mam taki że z akumulatora mam zasilanie 12V a z alternatora 14,4 i w związku z tym skacze mi lekko napięcie zasilania...
Jeżeli wykluczyłeś skrzynkę bezpieczników i podałeś napięcie odniesienia bezpośrednio na regulator, to wszystko wskazuje jednak na niesprawność regulatora. Uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia nie powodowałoby takich objawów. Uszkodzenie diod prostowniczych - również. Nie jest dziwne, że alternator mocno obciąża silnik, jeżeli wzrost generowanego przezeń...
kosta pod nazwą L S Rocznik mazdy, bo równie dobrze mógł tam iść alternator ze stykami PD. Generalnie, jak masz LS i i taki miał być, to na L (lampe) masz kontrolkę ładowania a na S (Sender) napięcie odniesienia, takie samo jak na aku. To czy masz mieć LS albo PD możesz łatwo sprawdzić- ściągasz wtyczkę, włączasz zapłon i patrzysz czy lampka aku sie...
jaki jest sposób działania układu przedstawionego na rysunku poniżej? https://obrazki.elektroda.pl/5313275400_... Przedstawiony schemat to układ regulatora napięcia do alternatora z czujnikiem temperatury. Układ ten jest stosowany w samochodach do regulacji napięcia wytwarzanego przez alternator w zależności od temperatury, co ma na celu...
Przekracza wydatek alternatora na wolnych obrotach a nie znamionowy 90A odniosłem się do wpisów kolegi kkknc Tymczasem alternator na biegu jałowym ma wydatek około 50A. policzyłem wydatek alternatora dla 120A. Jest jeszcze jedna ewentualność - wsadzony jest inny alternator niż powinien być. Coś mi w głowie kołata że golfy 4 z klimą miały 120 A, a ten...
Nie znam dokładnie konstrukcji tego alternatora ale diodę włączało się szeregowo (zgodnie z kierunkiem przewodzenia) w katody 3 diód z których prąd zasila regulator napięcia. Alternator ma przeważnie 9 diód - 6 wysokopradowych w mostku trójfazowym przez które prąd płynie do akumulatora i 3 diody małej mocy zasilające regulator napięcia i będące jednocześnie...
Panowie, żeby nie odkopywać innych tematów podłączę się pod ten. Mam alternator z wtyczką 4pinową: L-lampka ładowania, IG- plus po zapłonie, S- napięcie odniesienia (z tego co wiem stały + ) N- wyjście na obrotek. Do tej pory miałem podłączone tylko L, IG i N ładowanie było na poziomie 14.2 pod pełnym obciążeniem, ale regulator pada co 2-3msc czy możliwym...
Panowie, zacisk S to zacisk napięcia odniesienia. Bez podłączonego tego zacisku alt ładuje 15,6V i sprawdzcie to nie zaraz po uruchomieniu, jak grzeją świece, a trochę po.
Toteż nie radziłem budowy całego prostownika "od podstaw", natomiast różne sposoby pomiaru napięcia akumulatora i przerywania ładowania po uzyskaniu żądanego napięcia opisane są w tych tematach. Trudno wskazać ten "jedynie słuszny" układ :D , są mniej lub bardziej dokładne, o większym stopniu komplikacji lub całkiem proste, itd. Wybór należy do Ciebie...
Bo jest sterowana masą to świeci jeśli jest napięcie na tym kablu podczas pracy alternatora kontrolka gaśnie. A jaka Faza?To jest w gniazdku w sieci na 230V? Odnieś alternator do elektryka i nich zapnie do maszyny i sprawdzi co jest uszkodzone że nie ma ładowania.Pisałem ci w poście co trzeba sprawdzić #2.
Jak jest 12,5V to ładowania nie ma. Być może to regulator albo prolem z uzwojeniem. Jest to altek Hitachi z pompą Vacum regulator wewnątrz altka, problematyczny demontaż. Sprawdź wtyczkę altka na początek http://obrazki.elektroda.net/38_12631530... IG- ignition, zapłon L- charging lamp, lampka ładowania S- battery sense, ładowane akumulatora, zacisk...
Zapoznałem się z ta pozycją. Niestety nie ma tam przebiegów powrotnych z alternatora do PCM więc nie wiem czy u mnie wyglądają one poprawnie. Zastanawiam się co może być uszkodzone. Gdy odłączę 3-pinową wtyczkę mam ładowanie rzędu 14.1-14.2V - kontrolka świeci Gdy do wtyczki podpięte jest tylko wyjście PCM - napięcie 14.1-14.2V - kontrolka świeci. Gdy...
Na razie praktycznie nic nie wiadomo o prądnicy... Na razie wiadomo, że jest to generator 3-fazowy z magnesami stałymi, czyli taki generator potrzebuje regulatora stratnego. Prawdopodobnie połączony w trójkąt (brak przejścia do masy), a jeżeli w gwiazdę, to prawdopodobnie przerwane połączenie zera do masy. Nie miałem do czynienia z takim układem alternator...
Mnie coś wygląda, że tą dodatkową diodę to warto by zastosować ale do złącza 54 regulatora bo to raczej tam jest napięcie odniesienia. D+ to raczej zasilanie układu wzbudzenia i warto aby było prądu więcej niż mniej. Wprawdzie jest tam już jedna dioda, ale zastosowanie drugiej to chyba faktycznie najprostszy sposób uzyskania efektu. A co zastosowania...
Witam! Sterownik SIM28. Co kilka kilometrów zapisuje się błąd P0651 identyfikowany jako "System napięcie zasilania" albo "Napięcie odniesienia czujnika B" i auto bardzo słabo reaguje na gaz. WYŁ/WŁ silnika i już ok. Zasilania mierzone na wtyczce ECU na postoju wszystkie ok, póki co nie mierzone w czasie jazdy. Co ciekawe na linii zasilającej ECU po...
Po to jest przy alternatorze REGULATOR (wiem, trudne słowo), żeby stabilizować napięcie w instalacji. Żeby PRZECIWDZIAŁAĆ efektom posiadania przez alternator rezystancji wewnętrznej. To działa jak (drugie trudne słowo) zasilacz stabilizowany. Zadaniem regulatora jest zwiększyć prąd wzbudzenia kiedy wzrasta zapotrzebowanie na prąd tak, by napięcie na...
Aby alternator doładował akumulator zimną gdy są niskie temperatury trzeba znacznie więcej przejechać ok 500 km. Wynika to z faktu niskiego napięcia ładowania a na niekorzyść starego akumulatora jest bardzo wysoki prąd, który jedynie może przyspieszyć opad masy czynnej. Co do chińskich testerów to jedyną wartością, którą bym brał pod uwagę to rezystancja...
Już zastosowałeś kombinowany regulator. Te alternatory mają z reguły jedną szczotkę na masie, drugą zasilaną z regulatora. Ty stworzyłeś wersję ze szczotkami izolowanymi, tak jak w maluchu. Do tego zasiliłeś regulator ze środka uzwojenia, czyli regulator nie ma napięcia odniesienia, względem którego ma regulować, ponieważ dostaje napięcie nieregulowane....
Ależ kolego jack63 za nic mnie nie złapałeś mam wolne ręce i nogi nie czuje żeby mnie ktoś za cos trzymał. Motorku nie znam pisałem o tym , ale co widzę ze schematu to B/R idzie do modułu zapłonowego , W/Y idzie do diody prostowniczej ( A C Regulator) nie widać na nim żeby był podłączony do masy, więc żadna regulacja tam nie następuje tylko prostowanie...
Widząc "plug&play" ( podłącz i używaj) można odnieść wrażenie że mamy do czynienia z informatykiem . Alternator po podłączeniu dwóch przewodów można używać tak jak mysz komputerową nie trzeba nic konfigurować tym bardziej wgrywać sterowników ( choć ktoś zaraz napisze że współczesne alternatory sterowane komputerowo (inteligentne ) potrzebują jakiegoś...
Widzę że nie rozumiesz zagadnienia. Każdy odbiornik w samochodzie zasilany jest od + jak i od -. Minus podany jest na karoserię i obudowę silnika i przyjęto go nazywać masą jako punkt odniesienia. Teraz przy skorodowanej masie napięcie na danym odbiorniku będzie się różniło od nominalnego. Wykonując pomiary takiego odbiornika w stosunku do masy akumulatora...
Witam, potrzebuje podnieść napięcie ładowania w regulatorze Bosch z stykiem IG (zapłon ter.15) oznaczanym też przez producentów zamiennych jako sense (tu jest niezgodność). Przy tym typie regulatora nie mam jak zastosować rozwiązania z diodą przy zacisku masy już opisanego na forum z powodu konstrukcji i wątpliwości na którym styku jest pobierany sygnał...
Czyli napięcie 12v z włącznika w kabinie wychodzi, ale masa z ecu (kabel brązowo-fioletowy) na pin 17 w sterowniku nie wychodzi. Obroty podnosi? Z kabiny wszystko OK oraz z tego co piszesz osprzęt też jest OK na pinie 49 przy wyłączonej klimie ma być 12V na włączonej 0-1V pin 34 to sygnał cyfrowy (wg.Autodaty) dot silnika X18XE1 u Ciebie pin 49 to...
To nie jest alternator jak w samochodzie-to magneto-bez diod i wirnika tylko z wirującym kołem magnesowym a wiec czy w tym przypadku konieczny jest demontaż? Swoja droga, dziękuje Jedrek za ciekawy sposób diagnozy zwykłego alternatora, to tez mi się może przydać. Mam tez pytanie odnośnie dopasowania regulatora napięcia od innego motocykla (oryginalne...
PROBLEM Następnego dnia zaobserwowałem że kontrolka w momencie gdy powinna gasnąć pozostaje lekko świecąca (dopiero prze wyłączanym silniku ( <600obr/min) rozświetla się). Ładowanie nie uległo zmianie, jest jak pierwszego dnia. PYTANIE Co może być przyczyną nie gasnącej całkowicie kontrolki w moim przypadku? Czy podczas normalnej pracy alternatora...
mogl bys podac jak bardzo to obciaza diesla bo mi po glowie lata przenosna spawarka napedzana benzyniakiem. A jesli ktos byl by zainteresowany to mam jeden mostek kolo 250a do odstapienia z radiatorami Ciężko powiedzieć. Spawa się przeważnie na wyższych obrotach więc nie wyłapie spadku obrotow. Diesel Land Rover 2,5Tdi 113PS W internecie jest schemat...
Nie moglem znaleźć żadnych opisów wiec spróbowalem podlączyć go na oko :/ w końcu są tylko 2 możliwości no i nie udalo mi się. Uszkodzilem regulator, po czym postanowilem odnieść alternator do elektryka samochodowego. Jakimś cudem udalo mu sie zamontować regulator mocowany ze szczotkotrzymaczem na alternator( po drobnej przeróbce alternatora) no i jakoś...
Skoro te regulatory padają przy wysokich obrotach to problemem pewnie jest wzbudzanie się regulatora. Jak jeździłem maluchem to miałem regulator własnej konstrukcji bo te oryginalne co prawda nie padały, ale nie były stabilne i nigdy nie dawały tych podręcznikowych 14,4V. Po nowym roku poszukam schematu, może mi się gdzieś uchował. Pamiętam, że wzorcem...
W regulatorze napięcia (regulator na alternatorze) ciągnika Wladimirec T25 spalił się tranzystor. Jest tak spalony, że nie można odczytać oznaczeń. Podpowie ktoś jaki był tam oryginalnie? Lub typ i parametry. Pewnie jest to jakiś zwykły bipolarny, ale nie mając parametrów nie ma jak odnieść się do zamiennika. Czy mogło sypnąć się coś jeszcze? Niestety...
wyciągam staroć, ale akurat też jestem na podobnym etapie, a że "ta wiedza uczona" była już dawno to musiałem sobie przypomnieć i skontrolować czy dobrze jeszcze myślę w tej dziedzinie. Właśnie bawię się nad stabilizacją napięcia w samochodzie-jeśli auto stoi (lub dłużej już jedzie) to jest w miarę ok (24V), ale w momencie startu rozruchu nim się "nagrzeje"...
Dziwne jest to, że każdego dnia to napięcie jest inne. Dlaczego uważasz, że jest to dziwne. Normalnym jest, że przez zmienny stopień naładowania akumulatora tak działa prawo Ohma. I co teraz powiem może być ciężkostrawne, ale ogólna zasada jest taka, że w 9cio diodowym regulator nie trzyma stałego napięcia na zacisku B+ w sposób dosłowny, tylko stabilizacja...
Na akumulatorze. Sprawdziłem różnicę napięć między alternatorem a akumulatorem (spadek na kablach) wynosi w porywach 0.15V wiec pomijalnie mało. Na wyjściu diod nie sprawdzałem. Mam już przygotowany moduł z opla jutro podłączę zobaczę i będę miał odniesienie
Kolego kortyleski. Wyrywasz zdanie z kontekstu. Ono nie ma żadnego sensu bez odniesienia się do wypowiedzi kolegi Grgeory92. Potem piszesz coś o prądnicach rowerowych. Na tej zasadzie mogłeś napisać nawet o dinozaurach... A było tak: napisał: napisał: są alternatory, które nie potrzebują w ogóle wzbudzenia Nie ma i nigdy nie będzie takich alternatorów!...
I pewno nie uzyskasz odpowiedzi w takiej postaci. Regulator musi być dostosowany do obwodu, czyli danego typu alternatora. Dokładniej do wirnika. Napięcie sprężyny to próg zadziałania, czyli stan w którym nastąpi rozłączenie styku górnego (teoretycznie 14 v) a zwarcie ze stykiem dolnym to zwarcie 67 z masą. Regulator pracuje oscylacyjnie a zakres regulacji...
A kto powiedział, że ładowanie z alternatora ma taki sam charakter jak z prostownika? Na inne opcje, np tyrystorowe jak już wspomniałeś pasowałby bardziej transformator dający jakieś 17VAC. Osobiście bawiłem się z RESURSem i na kawałeczku płytki uniwersalnej cały sterownik idzie zrobić. Odniosłem się tylko do tematu (bzdurny wymóg ładowania stałym...
Oraz mam pytanie odnośnie czujnika ciśnienia oleju w malcu wychodzi z niego jeden kabel i wydaje mi się że ten kabel powinien iść do masy przy lampce a plus z lampki bezpośrednio do aku, czy to prawda? TAK Lampka ładowania akumulatora powinna być podłączona do alternatora plusem a masa do aku. czy to też prawda? NIE. Lampka ładowania jednym biegunem...
1. Można tak zrobić, bez żadnych przeciwwskazań, ważne tylko aby wszystkie masy były połączone. 2. Filtry są konieczne, szczególnie w samochodzie, gdzie napięcie ma zakłócenia pochodzące od alternatora. Na wejściu kondensator elektrolityczny, przy samej ATmedze na zasilaniu ceramik 100n, na wejście zasilania części analogowej (AVCC) filtr LC złożony...
2. Możliwe że jeżeli by było słabsze ładowanie akumulatora, albo by był wyładowany to wtedy nie włączy świateł bo musi być przekroczony ustalony próg napięci np. 13...V. Co wpłynie pozytywnie na alternator i ładowanie. Czasami jeżeli się uszkodzi alternator to ładuje słabiej więc lepiej nie włączać świateł do czasu naprawy, ale włączniki działające...
Bezpieczniki są w kabinie i są w przedziale silnika. Załączam adres strony z opisem. https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?t=1... Jak będą sprawne to sprawdzić napięcia bezpośrednio na bezpiecznikach (a nawet gniazdach bezpieczników) mających wpływ zasilanie radia. I proszę upewnić się, że punkt odniesienia (masa) jest na pewno połączona z masą samochodu...
Nie, jest tracona non stop i energii tracona jest pomijalna. Aku pobiera duży prąd zaraz po odpaleniu silnika, zwłaszcza jak obroty nie są jałowe, bo wtedy alternator dobija różnicę między 12,5 V w spoczynku a 14,4 V, prawie jak kondensator dużej pojemności. Im bardziej Aku jest rozładowane oraz impedancja przewodów mniejsza, tym większy prąd płynie,...
O im większy prąd i temperatura tym Przecież o tym pisałem, że żywotność zależy od wielu czynników. A jakoś nie widzę żadnego twojego zdjęcia bym się do niego odniósł Zdjęcia czego? Model baterii został podany wielokrotnie - patrz wyżej. Więc ile planujesz tych n ogniw? Może tyle: :P https://obrazki.elektroda.pl/5755753100_... (Wszelkie...
laczego jak wyciagne bezpiecznik ktory dalem jako zabezpieczenie do dalekosieznych bo sa podlczone poprzez przekaznik dalej swieca??? Jak to "dałeś" ? halogenami dalekosieznymi To fabryczne przeciwmgielne przednie, czy to jakaś dokładka samoróbka świateł ? W oryginale schemat mówi że przednie przeciwmgiekne można włączyć na pozycji. Bezpiecznik F20...
Diodę dawałem w kierunku zaporowym czemu 10A? A to temu że w takich maszynach rolniczych gdzie uszkodzenia mechaniczne zdarzają się często to praktycznie natychmiast uległ by uszkodzeniu taki przekaźnik po odwrotnym połączeniu a nie trudno sobie wyobrazić uszkodzoną instalacje w traktorze Przekaźnika nie miałem zamiaru reklamować Warunki pracy tego...
alternator odniesienia napięcie odniesienia ujemne napięcie odniesienia
napełnianie kartridży canon zasilacz domofonu elfon pilot mrugać
Błąd T211 i D203 w wózku widłowym Linde - diagnostyka i rozwiązania Pomiar biasu w katodzie za pomocą rezystora 1 Ω