W moim aucie start stop został wyłączony tak że nawet nie zapala się kontrolka od niego ani nic więc alternator odwracalny pełni tylko rolę zwykłego alternatora. Mam nawet zastosowane tam sprzegielko bo miałem problem z piskami paska i wymieniałem wszystko.
może być, tylko co i gdzie? Błąd jakby z alternatora odwracalnego ale prąd się zgadza.
System w którym alternator wykorzystywany jest jako starter nazywa się [url=http://www.valeo.com/en/press-relea... odstarczany przez Valeo, stosowany na przykład C3 i daje sobie rade. Z alternatora wyprowadzone są 3 fazy (brak zintegrowanego mostka prostowniczego) oraz sygnał z czujników położenia wirnika. p.s. Alternator jest...
Byłem w serwisie autoryzowanym citroena w Opolu. (chyba mają lexię) Mam nadzieje, ze wiedzieli co robią, tym bardziej, ze przesunęli mi wizyte ze względu na nieobecność ich najlepszego elektryka. Tylko jeden błąd się pojawia podczas odczytu. Dali mi wydruk na którym pisze usterka spójności pomiędzy obrotami silnika i obrotami alternatora i szacunkowy...
To jest alternator odwracalny. Dziala Ci start stop? Ten alternator nie ma sprzegla tylko na sztywno "przysmarkana" szajbe (napewno spawem tego nazwac nie mozna) Podczas gdy masz cieply silnik, i ogolnie spelnione warunki start stop silnik jest odpalany tym wlasnie alternatorem. podaj dane samochodu to ogarne schemat Dodano po 2 siec BUS LIN masz miedzy...
pomyliłeś alternatory :) ten samochód nie ma rozrusznika , jest alternator odwracalny i kosztuje 750euro moge ci podac vin , bo z mojego wychodzi ze ten samochód nie ma start stopa wiec i schemat bedzie dla normalnego samochodu
Czy te kierunkowskazy "zacinają" się na samochodzie czy przyczepie? Jeśli na samochodzie a po odłączeniu modułu haka działanie kierunkowskazów poprawia się to będzie wina w module. Na wiązce dochodzącej do lamp często jest informacja, żeby nie podłączać obciążenia większego niż 10mA. Często na wejściu modułów haka są transoptory a więc obciążenie to...
Po pierwsze jakie wykształcenie ma Twój mechanik ? Dwa - czy ma jakieś pojęcie o elektryce (wymiana żarówek się nie liczy) Czy umie posługiwać się miernikiem i innymi przyrządami pomiarowymi cztery - czy zna zasadę działania alternatora zwykłego pięć - czy zna zasadę działania alternatora odwracalnego sześć - czy wie po co stosuje się czujniki położenia...
Od jakiegoś czasu zaczęła pojawiać się pomarańczowa kontrolka SERVICE. Początkowo sporadycznie teraz już przy każdej jeździe. SERVICE zapala się na postoju, najczęściej wygląda to tak, że zatrzymuję się na światłach i po parudziesięciu sekundach wyskakuje ostrzeżenie "Usterka silnika: Napraw samochód" i zaświeca się kontrolka SERVICE. Z reguły przy...
co do mojego postu jw. posiadam tester do sprawdzania alternatorów IST jak i funkcje odwracalna jednak wychodzi ze cos jest z nim nie tak pisałem ze nie odpala auta szarpnie trzy razy ale w przeciwnym kierunku obrotu owe połączenie czy tez blaszki nie maja nic wspólnego możliwe ze jakiś czujnik hala uszkodzony kręcąc ręcznie kołem pasowym w prawo na...
(at)majster129 Tak to wszystko u mnie wygląda, co do online to daj znać na PW czy gdzieś abyśmy się zgadali, ja głównie po 15:00 jestem dostępny. Menu główne: https://obrazki.elektroda.pl/9204940100_... https://obrazki.elektroda.pl/8386357400_... Po wejściu w teleładowanie: https://obrazki.elektroda.pl/4907804000_...
Cześć. Byłby ktoś w stanie mi wytłumaczyć po co tu jest taki duży kondensator? Co on ma za zadanie robić? To działa jakoś tak, że ten kondensator jest wpinany w szereg z aku podczas rozruchu silnika. Przez to zwiększa się napięcie gdzieś do 18V. Kurde ciężko znaleźć jakiekolwiek informacje ma temat demontażu tego modułu. Może ktoś jest tu kto siedzi...
Dla zainteresowanych tematem słabego ładowania w lublinie, zastąpiłem oryginalny alternator 55A alternatorem od poloneza plusa 70A.Ładowanie z wałczonymi wszystkimi odbiornikami 14.20 na wolnych obrotach.Modyfikacja odwracalna w każdej chwili można wrócić do starego alternatora,koszty tez niewielkie altek od poloneza,nowy pasek 10X1000 i kawałek płaskownika...
Zmień warsztat, bo ewidentnie nie jest OK. Wygląda na to że coś kradnie prąd z akumulatora. Jeśli akumulator był kilka razy mocno rozładowany i tak pozostawał dłuższy czas do uległ nieodwracalnemu uszkodzeniu. Należało wymienić/podmienić akumulator i diagnozować dalej. Sprawdź co się nie wyłącza, gdzie się świeci światełko, jakaś ładowarka/zasilacz...
Z wyrozumiałością stwierdzam że na skutek tej pomyłki nieodwracalnemu zniszczeniu uległy min. diody w mostku prostowniczym alternatora. Tak czy owak alternator do wyjęcia i naprawy. Po zamontowaniu sprawnego alternatora okaże się czy nie walneło coś jeszcze , oby nie.
IMHO pomysł jest nieciekawy. Ekonomicznie i technicznie bez sensu. Istnieje tez poważna groźba nieodwracalnego uszkodzenia karteru. To że masz alternator od ETZ nie znaczy że na siłę musisz go montować. Dużo łatwiej byłoby użyć alternator od Jawy. Ma mniejszą średnicę. Jednak zakres przeróbek i tak jest spory. Koszty przeróbki mogą przekroczyć wartość...
Regulator ogranicza napięcie z alternatora z czasem użytkowania może paść a alternator powinien być ok i jest całkiem zdrowy. Wymiana regulatora to w sumie nie problem a może pomóc jeśli już nie powstały nie odwracalne zmiany na elementach elektronicznych
Na chwilę obecną rozłączyłem i usunąłem BCM. Jeśli chodzi o zacisk "30" z obrazka na samej górze tematu, to alternator podłączyłem bezpośrednio z tylnym akumulatorem, a przewód od K57 wyizolowałem od reszty instalacji. Za to przy zacisku "30a" zaizolowałem przewód od przedniego akumulatora, podobnie jak drugi przewód od K57. W chwili obecnej mój akumulator...
Nie polecam jazdy z tak wysokim napięciem w instalacji, zachodzą nieodwracalne zmiany w akumulatorze, skracasz żywot zarówek, a najgorsze, że może paść jakaś elektronika. Czy ten drugi regulator był na pewno dobry? Jeżeli przewód alternator-akumulator jest OK (odkręć, oczyść, nasmaruj, skręć -również klemę), to uszkodzenie powinno być w regulatorze...
Może udałoby ci się tam wcisnąć jakiś alternator Valeo serii FG... (4 generacja ze zintegrowanym wentylatorem) maja po 180A znamionowo, ładują nawet 230A gabarytowo nie są dużo większe, nie wiem tylko jak mocowaniem. Są też tej samej wielkości maszyny Valeo serii ST... wykorzystywane jako maszyny odwracalne w C3 z systemem STARS, udało mi się z takiego...
Dziękuję. W ramach poszerzenia wiedzy, jak wygląda mechanizm uszkodzenia? Stator wygląda tak: [url=http://s02.epstatic.nl/partpics/001... samo uzwojenie, brak elementów elektronicznych, których zniszczenie przez zbyt duży prąd jestem sobie w stanie wyobrazić. Na zewnątrz obraca się magnes. Jedyne co przychodzi mi na myśl to, że przez...
Tylko żeby nie przyszło wam do głowy odpiąć akumulator na chodzącym silniku bo w przypadku 90% samochodów to będzie droższe niż kupno nowego akumulatora a czasem auta . Nieobciążony akumulatorem alternator potrafi doprowadzić do instalacji auta ponad 20V efektem czego jest uszkodzenie elektronicznych modułów sterujących i bardzo często jest to uszkodzenie...
napiecia wyzsze ?tzn jakie?podaj wartosci..nie przekraczaja z pewnoscia 14,4 V! ,,splyniecie masy``hihi..masz na mysli mase czynna?jesli tak to ladowanie zbyt DUZYM pradem moze spowodowac jej uszkodzenie nieodwracalne..wiec przekroczenie napiecia czyli zbyt duze napiecie ladowania..powoduje uszkodzenie
Jak gonisz za mocą to szedłbym w kierunku alternatora. Z tej prądniczki coś tam może wyciśniesz, ale cudów bym sie nie spodziewał. Alternator 150W do urala za niecałe 500zł da sie kupić... Nie chcę od urala, bo musiał bym "ryć" blok a tego nie chcę robić, bo to nieodwracalna zmiana. Jeżeli już miał bym iść w tym kierunku,to wolał bym zlecić wykonanie...
Przede wszystkim taki tester nie pokaże rzeczywistej pojemności, bo sposób pomiaru przeczy prawom fizyki, aby to było możliwe i procent z wydruku w żadnym wypadku nie będzie adekwatny, a opiera się on na przyroście rezystancji wewnętrznej (co daje spadek obciążenia) - warunek pomiaru akumulator naładowany do pełna. W "normalnym" alternatorze regulator...
Walczę właśnie z problemem jak w temacie. Oryginalny regulator mechaniczny działa nieco nie halo. Jest niby nowy ale to sprzęt akcesoryjny - coś jak tandetne zamienniki części robione dawniej (i teraz) do naszych PF przez krajowych garażowych "wytwórców" - cena kosmiczna (w tym przypadku) - jakość zerowa. Po regulacji (doginanie blaszek, przestawianie...
Chińczyk Chińczykowi nie równy. Zdecydowanie dość solidnie wykonują konstrukcje bazujące na technologii z lat 70,80 i 90 XX wieku. Alternatory z nadwyżką mocy /np. niemcy zawsze montowali mocniejsze generatory, niż potrzeby prądowe samochodu/ nawet kilkuprocentową mogą być z powodzeniem zastąpione chińczykami, bo choć de facto maja słabsze parametry...
zastanawia mnie taka kombinacja; w jakim celu chcesz przerabiać alternator (pewnie sprawny) na sprawny inaczej he he silnik; kolejna kwestia to sprawność takiego urządzenia (o ile się ruszy -jak wspomniał Vic- to będzie taki rodzaj silnika synchronicznego), chyba szkoda prądu i czasu - łatwiej wykorzystać prądnicę, która jest maszyną odwracalną (oczywiście...
Jeśli autko jeździ w zasadzie na trasie dom - praca i z powrotem, stoi w tym czasie w korkach, ma włączone światła, radio, nawiew, to nie ma się co dziwić, że jak tylko warunki pogodowe utrudnią uruchomienie auta (niższa temperatura - gęstszy olej), to auto ma problemy z odpaleniem. Masz bowiem notorycznie niedoładowany akumulator, gdyż alternator nie...
Zgadza się, po podłączeniu do prostownika cela otrzymała właściwą polaryzacje, ale szkody poczynione na płytach już są nieodwracalne, i jej parametry elektryczne są znacznie gorsze. Dokladnie tym bardziej jeśli jeszcze został naladowany w krotkim czasie dużym pradem mógł nastąpić opad masy czynnej i kaput po aku. Z tego co mi wiadomo to alternator...
Cześć, jak w temacie akumulator 1,5 roczny, pojemność w sam raz taka jak fabryka nakazuje(teraz nie pamiętam ile Ah), alternator 1,5 roczny, samochód zrobił poprzedniego dnia ok 180 km, samochód codziennie robi ok 60km, brak alarmu, brak urządzeń prądożernych typu wzmacniacz audio. Nie miałem żadnej kolizji ani nie wjechałem w dziurę. Samochód stał...
Brat ma tę Felicje i problem nienajlepszej wydajności instalacji elektrycznej to "ten typ tak ma". Akumulator jest ciągle niedoładowany od kiedy musimy jeździć na światłach cały rok. Ale to jest wina instalacji elektrycznej (za cienkie kable) a nie alternatora. Pomaga zamontowanie: - Czesi zaoszczędzili na kablach i ten od alternatora daje ogrome straty...
Nowy akumulator, zakupiony w Maju 2018. Nowy alternator, zakupiony w Listopadzie i jak autko postoi 3 dni pod domem to nie odpala. Gdy podłączę aku. do prostownika, pokazuje 25% naładowania. Cała noc ładowania daje max 50% naładowania akumulatora. Do pełna nie udaje się naładować przy pomocy prostownika 6A Po zamontowaniu akumulatora do auta, oczywiście...
Kol. Genezisie - ale to że nieopłacalna daaawno temu już zauważyli starsi biali mężczyźni w białych fartuchach i starsi biali mężczyźni w cylindrach - skoro oba gazy są niezbędne dla naszej cywilizacji technicznej - wydziela się je z gazu ziemnego /wodór/ i powietrza /tlen/ :-) Produkcja wodoru przez elektrolizę jest opłacalna. To nie tak. Nieopłacalna...
Każdy silnik elektryczny jest maszyna odwracalną co oznacza, że może pobierać energie elektryczną i przetwarzać je na moment siły wytwarzany na obracającym się wale (no w sumie to są jeszcze silniki liniowe więc może to też być przesunięcie), ale może również wytwarzać energię elektryczną poprzez dostarczenie energii mechanicznej. Wystarczy dobrać silnik...
To jest to o czym pisałem już nie raz. Bateria ładowana tylko alternatorem stopniowo się zasiarcza trwale, tracąc systematycznie pojemność. Stąd niektórzy twierdzą, że mają 10 letnią baterię w samochodzie i nadal jest sprawna. Jest to oczywista nieprawda, gdyż taka bateria ma zwykle znacznie mniej niż 50% swojej pierwotnej pojemności. To znaczy, że...
Każde odpalenie akumulatora bierze tyle prądu że trzeba te 15-20 minut jeździć żeby się naładował na maxa. Eneria odpalania wraca po 2-4min pracy silnika. Zamiast bujać w obłokach i snuć pobożne życzenia lepiej oglądnij powyższy film. Jest oczywistą sprawą że za około 2 min nie odbudujesz ładunku utraconego w czasie rozruchu w akumulatorze. To powoduje,...
Dzięki za odpowiedź, ale ten post nic nie wnosi do tematu, nie przedstawiłeś żadnej propozycji czy rozwiązania, tylko skupiłeś się na kwestiach totalnie nieistotnych w temacie. Co do Webasto to i w suchym i mokrym najwięcej prądu zużywa dmuchawa, która w obu przypadkach jest oryginalna, ta od strony pasażera, dmuchająca powietrze do środka pojazdu (chyba,...
podanie zbyt niskiego napięcia jest dużo bardziej szkodliwe dla sprzętu niż zbyt wysokiego. Bzdura, niskie napięcie w instalacji samochodowej to normalność, rozładowany akumulator, rozruch. Nienormalna sytuacja to większe napięcie niż dopuszczalne. Przy 6V ta kamera nie wystartuje albo będzie działać nieprawidłowo, przy 100V i więcej przestanie działać...
No i tutaj zacznie się wojna WRO* z ludźmi dopuszczającymi modyfikacje zwiększające bezpieczeństwo i niezawodność. Fakt, zmodyfikowano wygląd zewnętrzny, dając dwubarwne malowanie i dając więcej chromu, niż fabryka wypuściła. Ale czy zepsuło to auto? Chyba nie... Zastosowano alternator zamiast prądnicy. Modyfikacja gwarantująca koniec problemów z prądem....
Z różnych źródeł czytałem, że można oczekiwać mocy 100 - 150W z wiatraka o średnicy 1m przy wietrze 10m/sek. Jak wielki jest wiatrak, który chcesz użyć? Co chcesz zrobić z wytworzonym prądem? Wrr ale mało... ale moc tu tez zalezy od powierzchni łopat jakie zastosujesz skoku itp.... Co do wiatraka to 6 łopatowy od silnika 2.8D (srednicy teraz nie podam...
VC-595, w których psuje się wszystko: wyświetlacz się wypala, wrażliwy na ESD i nigdzie niedostępny przetwornik ADC nieodwracalnie uszkadza, psują się cegi, pamieć, obrywają się ścieżki przy gniazdach na kable. Rzadka opcja jak połączenie blutu ze smartfonem działa niezawodnie, ale aplikacja dataloggera ma chore wymagania sprzętowe i jest infantylnie...
Napięcie ładowania ma dość zasadnicze znaczenie. Ładowanie jest procesem elektrochemicznym, który polega na tym, że na obu elektrodach zachodzą odwracalne reakcje chemiczne, ktore trwaja tak długo, dopóki CAŁA ilość substancji bioracych udzial w reakcji nie przereaguje. Jeżeli (jak w akumulatorze olowiowym) na jednej elektrodzie siarczan ołowiu ulega...
Rezystancja wewnętrzna sprawnego akumulatora kwasowego jest właśnie bardzo mala kilka mili omów (dlatego stosuje sie akumulatory kwasowe w pojazdach do rozruchu akumulatory zasadowe i baterie mają znacznie wieksza rezystancję wewnetrzną), w kazdym razie jest w stanie stopić ten przewód ktorym ładuje alternator akumulator, dodatkowo rozładowany akumulator...
Witam, mam taki problem z citroenem c3 1.4 benzyna 2009r. skrzynia półautomatyczna, system start stop. Samochód był uderzony w przód i kupiony nie odpalający poduszki całe. Świecił się błąd start stop faulty, ale wymiana modułu start stop przed chłodnicą załatwiła sprawę i błąd zniknął, ale silnik nadal nie kręci. Auto nie ma rozrusznika tylko alternator...
Cytat ze strony yuasa.com.pl: "Jeżeli trzeba naładować akumulator, którego napięcie spadło poniżej 11,00 V podczas eksploatacji (głęboko rozładowany), to wymagana będzie specjalna ładowarka zdolna dostarczać wysokie napięcie ładowania, a zalecany prąd ładowania może nie być osiągnięty na początku ładowania. W takim przypadku należy monitorować prąd...
Dziękuję za zainteresowanie - wieczorem wpiszę co "poeta miał na mysli" AW Dodano po 23 Trochę historii - czyli parę słów wstępu Historia silnika Stirlinga sięga początku XIX wieku. Były to lata budowania pierwszych i coraz większych maszyn parowych. Niestety - braki wiedzy, braki materiałów - powodowały dość częste wypadki i katastrofy, w wyniku których...
W dyskusji jest kilka trafnych spostrzeżeń, lecz faktycznie brak kompleksowej porady. Co do miejsca gdzie kupisz akumulator istotne jest jaką rotację maja akumulatory na magazynie. Każdy magazynowany akumulator w naturalny sposób traci potencjał (napięcie). Ważne jest, by to napięcie nie spadło poniżej 12,6V, bo później zaczyn a się proces zasiarczania,...
(at)ElektrodaBot Ok, dzięki za pomoc! Mogę znaleźć arkusz danych dla HUF75344G3 tutaj . Rozlutowałem go i przetestowałem za pomocą dobrze znanego, otwartego "testera tranzystorów" i pokazuje on, co następuje: https://obrazki.elektroda.pl/2797564200_... Identyfikuje go jako BJT, chociaż z poprzednich informacji jest prawie pewne, że to MOSFET......
Sobota,24,Luty,2024,20:36:29:16365 VCDS -- Emulator VAG/VAS pracujacy w srodowisku Windows, uruchomiony na Windows 7 x64 Wersja VCDS: AKP 23.3.1.0 HEX-V2 CB: 0.4631.4 Wersja danych: 20230601 DS346.2 www.vcds.pl VIN: VSSZZZ5FZM6509574 Numer rejestracyjny: Typ podwozia: 5F-SE37 (3Q0) Skanowanie: 01 03 05 08 09 10 13 15 17 19 2B 42 44 4B 52 5F 75 BB BC...
wzmacniacz odwracalny alternator suzuki alternator dymiący alternator
indukcyjność łuku pompa wspomagać renault laguna gwarancja tabliczka znamionowy
alternator rozładowuje akumulator skasować citroen
Płyta prasy termotransferowej 3D ST-420 nie podnosi się - przyczyny i rozwiązania Podłączenie doświetlania skrętu w Audi A6 C6 2010