Cześć. Oprócz wymienionych przez Ciebie narzędzi, konieczny będzie jeszcze akumulator. Bez niego alternator się nie wzbudzi. Podłączenie: Oczywiście minus akumulatora do obudowy alternatora, a plus do śruby prądowej na alternatorze. W kostce IG do plusa akumulatora L do żarówki, a drugi koniec żarówki do plusa akumulatora. Wiertarka na maksa i wtedy...
Silnik chodzi jak Diesel, klepie. Natomiast buczenie z alternatora (odsłuchałem na słuchawkach, nie jest zbyt głośne) wskazuje że alternator pracuje na jednej fazie — uszkodzenie diod lub uzwojenia statora. Najlepiej byłoby to sprawdzić na wyjętym alternatorze podpiętym do akumulatora przy kręceniu np. wiertarką. Ewentualnie buczenie może dochodzić...
Dokładnie tak, wakupompa nie będzie działać bez smarowania olejem pod ciśnieniem. Do tej śruby z oczkiem musisz doprowadzić olej z magistrali smarowania silnika, a ten króciec z uciętym wężem to spływ oleju do misy
Może [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi... znajdziesz info o Twoim altku. Jest to swego rodzaju "Biblia" nietypowych alternatorów
Aha a jeszcze zapytam tak i jeśli to podepne i będę chciał do alternatora podpiąć lampy to jak mam to zrobic
BAZINSKI, teraz mu poradź jak ten alternator podpiąć na stole.
Oczywiście że się da ominąć, ale nie masz takiej funkcji jak WOT i EVAP, załaczanie po zapaleniu silnika najlepiej zrealizować poprzez sygnał z alternatora. Ale można też podpiąć pod sterownik silnika jeśli jest kompatybilny .
Jeden na obrotomierz, drugi do kontrolki ładowania.Powinien być jeszcze jeden najgrubszy, jest to wyjście alternatora podpięte do + akumulatora.
Masz w tym nowym alternatorze podpięty zacisk obrotomierza?
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic5... https://forum.vw-passat.pl/topic/27330-w... Poczytaj i sprawdź czy masz podpięte na alternatorze styki d i w.
Ja miałem podobnie to poprostu urwał sie kabel od alternatora podpiąłem go od nowa i wszystko wróciło do normy.
Czemu nie można tak zrobić jak ja piszę. Po pierwsze: Ponieważ nie jest wskazana a nawet szkodliwa praca silnika (alternatora) bez podpiętego akumulatora. Grozi to uszkodzeniem alternatora bądź niektórych układów elektronicznych samochodu. Po drugie: Jest to niewygodne (uciążliwe). - czekamy z dziesięć-piętnaście minut, by nasz akumulator odrobinę...
.. z alternatorem chciałeś powiedzieć rozumiem. Czyli na tą chwile rozumiem ze regulator mam z głowy mam tylko podpiąć alternator do zasilania i do kontrolki;) a ten kabelek właśnie co wystaje na dole to ona ma być gdzieś wpięty? bo on sobie tak wisi..
Obrotomierz już działa:) Poradziłem sobie z nim. Zrobiłem wyjście W w alternatorze, podpiąłem obrotomierz i wyregulowałem. Zamykam temat i dziękuję tym co pomagali i tym co przeszkadzali:)
Tam nie ma alternatora, do którego można było by się podpiąć pod D+. Jedyne wyjście, to układ w stylu wtykanych w samochodową zapalniczkę wskaźników ładowania z 3 diodami led
Chyba nie sprawdzałeś na nie podpiętym B+?
Do alternatora podpiąłem przewód od wzbudzenia i prądowy, nic więcej nie odpinałemale jeszcze raz wszystko sprawdze. Dzięki za sugestie. Bezpieczniki wszystkie sprawdzone. Dzięki sugesti koledzi Pawel_wawa po dokładnym sprawdzeniu wszystkich kostek auto odpaliło. Temat uważam za zamknięty.
Najbardziej energochłonne sprzęty czyli, sprężarki, tokarka, piaskarka czy stół do alternatora mam podpięte do domu, na którym mam łącznie 22kw z fotowoltaiki.
A może wie Pan który przewód tzn numer na przewodzie ma iść z wiązki pod alternator i pod który zacisk alternatora go podpiąć. Jeszcze wyjaśnię obrotomierz działa,ładowanie jest, a licznik szybkosciomierz jest oddzielnie. Czy mogę pociągnąć przewod z obrotomierza któryś plusowy do szybkosciomierz pod plus czy jakoś tak?
Jak to podpiąłeś narysuj.
mam proble z alternatorem nie wiem jak go podpiąć zrobiłem gokarda z silnikiem od fiata126p i nie wiem jak podpiąćposzczegulne kable od alternatora żeby ładowało akumulator bardzo proszęo radę.
Jak będziesz miał miał uszkodzoną minusową i dodatnią ,to spali uzwojenie.Z tą kontrolką jest tak że dostaje plusa z alternatora(uszkodzona),natomiast masę dostaje z odbiorników podpiętych razem z kontrolką zasilanych z zacisku 15 stacyjki. Dodano po 14 Wszystko działa w odwrotnym kierunku.
Dzień dobry wpadłem na pomysł zbudowania ładowarki do akumulatorów mam silnik 12V który napędza alternator 24 V wszystko się kręci tylko mam problem z wzbudzeniem alternatora ma on 5 pinów i nie wiem jak się podpiąć proszę o pomoc.
W czym widzisz problem? Przecież sam załączyłeś schemat jak to ma być podłączone. Alternator ma 3 styki - 30, 67 i nieoznaczony. Na schemacie masz identyczne oznaczenia. Ten nieoznaczony to jasny brązowy z zaizolowaną końcówka. Minus akumulatora do obudowy alternatora. Plus akumulatora do 30 alternatora. Z regulatora 67 do alternatora 67. Minus na regulator...
W alternatorze nie ma komutatora. Sprawdzić na krótko alternator, żarówkę podpiąć jeden koniec do plusa akumulatora, a drugi do śruby D+. Powinien się wzbudzić alternator i żarówka powinna zgasnąć.
Chyba że chcesz wraz z odpaleniem silnika , wtedy podpinasz pod alternator. Co ma podpiąć pod alternator? W którym miejscu? ak? OBOWIĄZKOWO wytłumacz!
To za mało nadal masz trupa. Po drugie ładowania nie mierzy się na jałowych obrotach tylko minimum 2000obr.min. Dodano po 2 Po drugie zacisk Ex to jest pomiar napięcia coś ala sense masz tam podpiąć napięcie za stacyjką , najpewniej ze stacyjki. Inaczej alternator może dziwnie się zachowywać.
Panowie kolejność mojej instalacji to: Akumulator (stały +)>bezpiecznik 15A>przełącznik 12V>przekaźnik(Elmot 541)> reflektory. Przecież akumulator to stały dawca prądu, dodam że instalacja zasilana alternatorem. Mam podpiąć prąd od alternatora>?
Ten kabelek do alternatora to jest magistrala LIN, można podpiąć oscyloskop i podglądnąć czy lecą po nim jakieś dane. "Sztywne" 12V na nim wskazuje albo na zwarcie do +, albo na uszkodzony transceiver
Na zasilaniu przetwornic też masz stabilne napięcie? Jeśli nie jesteś pewny alternatora, podepnij szelki z innego prostego auta, bez elektroniki, aby w razie siania przetwornic nic nie ubić, odpal i zasil te bmw, zapal światła i sprawdź co się będzie działo.
Proszę o pomoc, w jaki sposób podpiąć alternator, chodzi mi o kabel do akumulatora i "fajke"
ale jak mierzyłem przy rozruszniku multimetrem napięcie na tym kablu plusowych co idzie od akumulatorów to pokazywało 12 V hmm to skąd mam wziąć dobry prąd do tej wtyczki z alternatora tylko pod co podpiąć tam kabel?
Witam!!! Jak w temacie chcę zbudować agregat z motopompą. Jako napędu mam zamiar użyć silnika z kosiarki, a jako prądnicę użyję alternatora podpiętego do akumulatora. Męczy mnie tylko jedna rzecz chodzi mi o pompę nie wiem czego użyć patrzyłem na motopompy, ale mają strasznie drogie części. Myślałem o zastosowaniu pompy wspomagania z auta tylko czy...
A mi się wydaje, że miał rozładowany akumulator, więc go postanowił naładować, ale podpiął na odwrót klemy prostownika, i przebiegunowił akumulator.
Czym zasilić układ A? Z instalacji elektrycznej (akumulator + prądnica/alternator) motocykla. i jak to podpiąć do transoptora który ma 4 wyprowadzenia Patrz na rysunek b) - tam masz ideę.
Jedyne co mogłeś zrobić, to zamienić wtyczki włącznika świateł biegu wstecznego i kontrolki ładowania, ta wtyczka z jednym kablem musi być podpięta do wiązki alternatora, sprawdź też czy podpiąłeś kabeloczko kabla łączącego B+ alternatora z śrubą + elektromagnesu rozrusznika
Panowie a jak jest z regulatorami napięcia czy do alternatora 6 diodowego mogę podpiać 9 diodowy czy tylko 6 diodowy i czy do alternatora 9 diodowego mogę podpiąć 6 diodowy czy tylko 9 diodowy czy to mam jakieś znaczenie?
tu masz układ rozruchowy na podstawie ursusa 330 http://www.elektroda.pl/rtvforum/alterna... a tu masz instalację trzeba odpowiednio przenieść
tak, ten alternator jest z Reno i chciałem go dać do peugeota 405 1,6 rocz , 92 bo akurat taki posiadam. a czy można go podłączyć do tego samochodu?? z peugeota wychodzą 2 kable do alternatora i nie wiem gdzie je podpiąć??
Wiem, że zadziałałem pochopnie ale zanim trafiłem do mechanika który wymieniał alternator to podpiąłem go pod kompa u innego ale nic nie wykazało nie mieli VADIS'a tylko jakiś uniwersalny program.
Tu nie chodzi o zalety baterii, to Ty masz sie tylko DOSTOSOWAĆ do warunków ładowania jakie masz podpinając pod alternator czy baterię swoją dodatkową baterie. W końcu podałeś jaką masz instalację. ;) Pod alternator to masz mieć koniecznie przynajmniej stabilizator. Pod baterię masz mieć koniecznie przynajmniej separator jeśli jest wcześniej regulator....
Alternator da radę?
Kolega zależy jaki chcesz podpiąć alternator oryginał czy od poloneza lub innego samochodu. Jeżeli będzie miał regulator to sprawa jest prosta. Załączam schemat z regulatorem RC2 i przekaźnikiem. http://obrazki.elektroda.net/75_12758335... Dodano po 3 Załączam również schemat alternatora bez przekaźnika. W razie pytań piszcie, postaram się...
W moim trzecim poście napisałem,że znajomy nie czekał na mnie tylko podpiął alternator z zaleceniami sprzedawcy. Ponad to, dlatego założyłem ten temat, aby być pewnym prawidłowego podpięcia. Plus widoczny jest po rozebraniu alternatora, jak na moim zdjęciu. Ja przed podpięciem sprawdzałem miernikiem ( test diody) kierunek przewodzenia diody.
Po co nowy regulator ? Założyć nowe szczotki, zamontować alternator powinien dawać 14V. Jakie radio posiadasz ? Czy jest podpięte tak że gra bez kluczyka ? Jeżeli tak to 100mA może pobierać. Moim zdaniem to tylko nowe szczotki i wszystko ma śmigać. I odłącz radio i sprawdź czy te 100mA dalej pobiera jeżeli nie to radio na stół.
Chodzi mi o sprawdzenie alternatora gdy jest wyciągnięty z samochodu. Obroty wirnika można zrobić np za pomocą wiertarki. Gdzie podpiąć przewody z akumulatora a gdzie z miernika ?? Pozdro co do alternatora nie piszesz jaki to typ posądzam że z elektronicznym regulatorem dołączam schemat podłączenia do 3 modeli(reg. mechaniczny,reg.elektroniczny na...
Te grube wsówki to też B+, polączone wewnętrznie z śrubą. Przekaźnika można nie podlączać. W orginale jest on pod faze alternatora podlączony. Pelni to funkcje zabezpieczenia by podczas pracy silnika nie dalo się zalączyć rozrusznika. Dodano po 2 Z tym L jako kontrolką nie byl bym pewny. Pewne jest za to jedno, że wsówka równolegla do + , to wyjście...
Byłem z alternatorem u mechanika, podpiął go do stołu i twierdzi że wszystko jest ok, ładował u niego 13.8-14.5V
Zrobiłem test na dwa sposoby pierwszy na akumulatorze w samochodzie i podpiąłem wzbudzenie od akumulatora z żarówką 2W akumulator miał 12,2 po odpaleniu spadło do 11,88 bez reakcji na obroty czy to 1000 czy 3000 Druga próba podpiąłem drugi akumulator napięcie 12V wzbudzenie z niego i podpiąłem go podając minus na silnik a B+ z alternatora podpiąłem...
Ma ktoś jeszcze jakieś propozycje, gdzie mogę podpiąć te światła?
Witam , odnawiałem traktorek mtd jn 200 at- całą blacharkę , pewnie przez przypadek przy skręcaniu jakiś kabelek dostał po uszach , po sprawdzeniu miernikiem wykazuje brak ładowania , światła działają więc alternator jest dobry , moja prośba czy też pytanie jest taka- jak podpiąć dodatkowy przewód wychodzący z alternatora ( Dc output )(czerwony) i bezpośrednio...
Kupiłem woltomierz z amperomierzem montażowy . Chciałem to podpiąć do akumulatora w traktorku żeby wiedzieć jaką ma aktualnie pojemność i czy alternator ładuje . Nigdzie nie mogę znaleść schematu jak to podpiąć . Prosił bym jakąś prostą rozpiskę . Dziękuję
Panowie, dziś kolega podpiął mi komputer i wyskoczyły 2 błędy: P010F - korelacja czujnika A/B przepływu powietrza masowego lub objętościowego oraz P0299 - niedostateczne doładowanie Turbo sprężarki. Rano jadę do mechanika, pytanie czy podczas wymiany rozrządu i alternatora mógł nie podpiąć jakiejś kostki? I dlatego wywala te błędy? Czy powinienem się...
W poście 12 do alternatora masz podpięty żółty przewód, a w 30 poście żółty jest na masie. Jak to jest faktycznie?
Jeśli masz tam połączenia diod prądowych i wzbudzenia skręcane śrubą M4 to jest to Elmot A124 a nie A115 gdzie cały mostek jest lutowany. W dodatku tak jak pisałem wyżej przy 13V czyli niewiele więcej jak napięcie sprawnego akumulatora żarówka wzbudzenia na pewno by się świeciła. Jeśli diody były sprawne to zacznij od sprawdzenia napięcia na D+, wrzuć...
Ja chcę zrobić podobnie. Na razie mam dwa silniki po 300W DC w kosiarce RC napędzane ze starych akumulatorów 60Ah i chodzi to około godziny. I chciałbym to może zasilić z alternatora 24V 55A podpiętego do silnika od kosiarki 6KM. Tylko jak to mniej więcej policzyć. Rozumię, że im większy pobór prądu przez te silniki elektryczne, to zwiększa się opór...
Witam. Mam niestandardowe pytanie, ale w internecie nie znalazłem. Mianowicie, chciałem zapytać czy ktoś z was przerabiał korzystanie z ekspresu do kawy na kapsułki podpiętego do alternatora z gniazdka do zapalniczki? Przy włączonym silniku oczywiście, czy są jakieś ryzyka / przeciwsskazania żeby coś takiego zainstalować w samochodzie?
Witam. Chciałbym się Was poradzić czy zadziała taka instalacja zbudowana z przetwornicy, akumulatora i alternatory. Wyglądało by to tak że przetwornica samochodowa o wyjściowej mocy maks 3000wat zasilana była by akumulatorem samochodowym a ten by szybko nie padł doladowywany byłby alternatorem który napędza by np silniczek z pralki którym mógłbym ustawić...
Robileś taką robotę na podpiętym akumulatorze ?
cze nie zapomnij ze w ciapku masz plus na blache a minus na kabelki kontrolka też bęndzie tylko musisz podpiąć .
Witam mam w esiaku instalacje pod prądnice i regulator z żuka koło stacyjki, mogę podłączyć alternator z wbudowanym regulatorem pod wyprowadzone kable czy muszę ten drugi regulator zdemontować? Bo w tym momencie będą dwa regulatory podpięte na jednych kablach do alternatora czy to przeszkadza?
Witam, mam problem, że Laguna 2, 2005rok, 2,0 benzyna, bez HF nie reaguje na kluczyk. Działa tylko zamykanie i otwieranie. Świecą lampy, oświetlenie w środku, nie działają szyby... Mam dwa kluczyki i na obu to samo. Po włożeniu do czytnika żadnych reakcji. Nie puszcza blokada kierownicy, nie świecą zegary...nic. Kontrolka imo cały czas mruga. Podmienilem...
Mam adr. Ale jak wymieniłem alternator i rozrusznik to odłączyłem kleme na aku. To nie wystarczy?? I przewody są wszystkie podpięte jak przy rozruszniku tak przy alternatorze.
coś mi tu ściemniasz,ściąg kabel z alternatora ten co idzie do kontrolki,powinno zgasnąć ,jak nie zgaśnie to gdzieś zwarcie ,dziwne że ładuje 14,4v może podpiąłeś alternator do kontrolki oleju????
Witam, jestem Przemek Usiłuje zamontować alternator ze skutera 4t, mam 2 pytania 1 - czy cewki iskrownikowe z alternatora mogę podpiąć pod mechaniczny przerywacz z awo? będzie to działać? czy też w grę wchodzi przewijanie cewek? 2 - jak najlepiej to podpiąć (schemat) zestaw mam taki jak na foto, impulsator wywalam stożek dorabiam nowy do magneta http://obrazki.elektroda.pl/3282549500_1...
Witam A odłącz alternator i podepnij akumulator dobry a nie padnięty . Nie spina się akumulatora padniętego z dobrym bo dobry ładuje ten zły dużym prądem a to nie dobrze dla akumulatora . Pozdrawiam
Witam wszystkich, jako iż buduje maszynę sam, jestem na etapie robienia elektryki. Ciągnę wszystkie kable, mam pytanie jak podpiąć alternator, mógł by ktoś opisać co pod czym się znajduje na wzorze tego ze zdjęcia. Oraz zastanawia mnie jak podłączyć zegar obrotów silnika. Silnik stary John Deere, ale nigdzie nie ma żadnego czujnika przy wale, który...
1. Szyba nie opuszcza się z którego przycisku? Kierowcy czy pasażera? Sprawdź najpierw przewody w przelotce między drzwiami, a słupkiem, tam się najczęściej łamią 2. Co do zamka to nie rozumiem co piszesz, nawet jeśli akumulator jest padnięty czy pompka centralnego to mając sprawny bębenek w klamce możesz z kluczyka otworzyć zamek i drzwi, inna kwestia...
Możesz śmiało podpiąć się pod alternator.
widzi mi się ten kotek haha, fajny gośc..... a amperomierz wstawia sę na wyjsciu z akumulatora, omijając gruby przewód od rozrusznika, no i alternator trzeba tez podpiąć pod niego
Koniecznie trzeba podpiąć . W altku wszystko na swoje miejsce wpięte ?
W alternatorze W musisz podpiać pod diody.
Odpiąłem "+" i kabel od regulatora, obroty silnika są wyższe niż z podpiętym alternatorem ok 900, z alternatorem ok 750. Po włączeniu świateł i dmuchawy obroty stabilne nawet nie zmieniają się z chwilą załączania. Przy okazji odpowiedziałem sobie na pytanie kiedy zapala się kontrolka "brak ładowania": przy odłączonym "+", a podpiętym kablem do regulatora....
Układ zapłonu dobrze. Układ ładowania prawie dobrze. Kontrolkę ładowania należy podpiąć pod PLUS po stacyjce, czyli tam, gdzie zasilanie cewki. Przy alternatorze dobrze. Do świateł i klaksonu radze zastosować przekaźniki. Zobacz sobie instalację dużego fiata, tam były one stosowane. A instalacja w dużym fiacie jest też bardzo prosta. Jak masz problemy...
Prowadzę przewód o przekroju 6mm od zacisku alternatora. Jaki przekrój przewodu posiada zacisk alternatora? Miałeś się podpiąć do ,, grubego " zacisku rozrusznika, który idzie do akumulatora,, lub do klemy akumulatora. Ważne jest umiejscowienie wspomnianego bezpiecznika: najlepiej umieścić go najbliżej źródla zasilania. Może wystąpić sytuacja, że przewów...
A co to za dziwny alternator z minusem na wyjściu - jak żyje nie słyszałem o takim ale człowiek uczy się całe życie 😌 Sprawdź przewód masowy i klemy jak pisałem, i połączenie przewodów przy rozruszniku gdzie zapewne idzie przewód od alternatora. Akumulatory jak masz podpięte plus czy minus na masę? Alternator przykrecony jest śruba do bloku...
Pewnie są prostsze sposoby, ja znam jedynie sposób z zewnętrznym zasilaczem regulowanym. Czyli trzeba wymontować regulator, podpiąć pod zasilacz, dać jakieś obciążenie np. żarówka i regulować napięcie 11-16V .... jeśli będzie stabilizacja na wyjściu 13,75-14,4V to jest sprawny. Ogólnie zawsze się to sprawdza w samochodzie: - sprawdzasz napięcie na wyłączonym...
Witam posiadam auto dostawcze a w nim ogrzewanie postojowe . Chcę zamontować dodatkowy akumulator aby zasilał vebasto . Przez około 40tyś kilometrów podpięte były dwa po 100ah poprzez przekaźnik, po tym czasie w alternatorze skończyły się szczotki. Auto jest nowe, serwis wymienił alternator ale stwierdził że to wina tego dodatkowego aku. Pierwszy raz...
Kolego strumień jakiś tam - te superkondensatory kupisz w CHRL już za 50-60PLNów (sztuka). Pozostaje poskładać to do kupy i podpiąć dobrym kablem do alternatora (diodki LED i guziczka nie potrzebuję:). Co do natomiast alternatora w VOLVO no to muszę poczytać - może to być też ten problem i tutaj Renault Trucks ma coś na sumieniu... Nie wykluczone!
Jeden idzie na masę alternatora 2 ma iść na zasilanie i 3 w to samo miejsce(zasilanie) To się zgadza ale gdzie by go mogli podpiąć ? (szczerze ja się nie spotkałem z takimi pomyłkami) Przewód który ma iść na zasilanie mały cienki podpinają pod masę . I takie cuda się dzieją alternator na desce pokazuję w granicach 28 volt a nie ładuję :) Już miałem...
U mnie oznaczenia w moim alternatorze są następujące. Kostka w której są dwa piny ( W i D+ ) Oraz śruba 8mm ( B+) co zapewne idzie do rozrusznika . Mała śrubka 6 mm na obudowie alternatora to chyba masa. Gdzie podpiąć W i D+ ?? Proszę o podpowiedź.
Problem w tym, że nie ma tam zwarcia bo żaróweczka podpięta pod wyjście alternatora gaśnie nawet wtedy kiedy wszystko jest podpięte.... Skoro ładowanie jest super to znaczy, że alternator jest samowzbudny nawet nie trzeba przygazować aby zaczął ładować....szukam informacji co wygasza kontrolkę....
W tamtym: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... temacie Kolega Petrol1 wstawił ładny rysunek, jak podpiąć alternator z wbudowanym regulatorem napięcia (czyli taki, jak we Fiatach).
Czyli ten pin jest tylko jako informacja dla komputera że alternator się uruchomił i można by tutaj podpiąć tylko diodę LED 12V jako kontrolkę ładowania? I takie bardziej techniczne pytanie. Mając taki alternator umocowany na stole, podpięty pod jakiś mały akumulator, to do jakich (mniej więcej) obrotów trzeba go rozkręcić aby się wzbudził? Chciałbym...
Witam mam taki problem posiadam w traktorku alternator/dynamo(cewki i magnes).Jest to alternator, który nie wiem jak podpiąć. Ponieważ ktoś poszedł na łatwiznę i całą instalacje podpiął bezpośrednio do akumulatora, a z alternatora wychodzą tylko 3 kabelki(biały żółty i brązowy) i nic po za tym. Potrzebuje jakiś regulator dobrać do tego i jakiś schemacik...
Kiedyś również pytałem na forum motoryzacyjnym o większy alternator aby podpiąć dwa akumulatory 62 Ah + około 20 Ah . Odradzono mi tego ponieważ, różniły się aperażem oraz stopniem zużycia (akumulator 62 Ah już używany na co dzień, a akumulator 20 Ah nowy). Natomiast poradzono mi kupno większego akumulatora np. 80 Ah, 90 Ah. I komu tu zaufać?! :)
Witam, w Audi 80 B3 1.6 TD mam nieszczęsny zegarek zamiast obrotomierza. Sprawdziłem alternator a tam jest podpięte W…. I nie wiem teraz co jest grane, że mam zegarek. W przypadkiem nie występowało tylko z obrotomierzem? Mogę teraz zainstalować licznik z obrotomierzem po prostu wymieniając obecny bez przeróbek? https://obrazki.elektroda.pl/9011281700_...
Odkręć gruby ( plusowy ) kabel od alternatora, podepnij go przez żarówkę np od przedniego reflektora ( szeregowo ) do alternatora, podepnij klemę, jak żarówka będzie się świecić, to świadczy o uszkodzeniu alternatora.
Moim zdaniem najprościej to: - przykręcić alternator do błoku silnika w taki sposób aby był oddzielony/odseparowany elektrycznie od niego i wtedy łączysz taśmą/kablem (odpowiedniej srednicy - znaczy sie grubym :) ) wyjście alternatora (+) z masą pojazdu a obudowę alternatora (-) z instalacją elektryczną (kablem idącym do akumulatora bo stary regulator...
tak ale na tam są 2 na wsuwke i nie wiem który ale sprawadze a akumulatory tak podpiąłem że jest "-" na mase
Witajcie. Podczas pracy padł mi alternator. Miałem pod ręką alternator 140A boscha 078903016 AB . Podpiąłem, lądowanie jest , ale niestety nie działa obrotomierz. Jeden kabel jest nie podpięty. W starym alternatorze było złącze W . Czy jest jakiś sposób żeby i w tym alternatorze się wpiąć? Albo poradzicie jakiś alternator 120 - 140 A który posiada to...
Musisz kupić licznik od diesla. Sprawdź w alternatorze czy masz podpięte złącze W. Jesli tak to właściwie wszystko powinno działać P&P. Zwróć tylko uwagę, że w mk2 występowały liczniki na jedną kostkę i na dwie.
Kontrolka zapala się chyba poprzez obwód wzbudzenia. Sprawdź konektorki podpięte do alternatora, a raczej je zmień.
witam wiec dalej majsterkowałem i podłączyłem wszystko tak jak powinno być wziąłem kontrolkę czyli zwykła żarówka 12 v z dwoma kabelkami gdy wyjąłem ten przewód z alternatora i podpiąłem go pod moja kontrolkę a drugi przewód do masy to żarówka w mojej dorabianej kontrolce się zapaliła wiec pomyślałem ze coś z alternatorem. włożyłem przewód powrotem...
Większośc tak robi. Lepiej podpiąć się pod alternator i mieć mozliwość niezależnie zapalić światła oryginalnym przełącznikiem
A sprawdziles miernikiem lub żarówka połączenie od klemy do alternatora i rozrusznika? A nie ma tam przypadkiem podobnego rozwiązania jak w renault z bezpiecznikiem na klemie? Bo na logikę jak nie masz zasilania na alternatorze i rozruszniku to najprościej podpiąć choćby kabel rozruchowy bezpośrednio z akumulatora do alternatora
Aby podpiąć bez przekaźnika to alternator musi być 9-cio diodowy, a ten jest 6-cio, chyba takie same montowane są w kombajnach polskich a tam kontrolki nie ma jest tylko wskaźnik ładowania.
wszystkie masy są ok, plusy też miernikiem sprawdzone. Wtyczka po prostu nie ma swojego faceta, by ją dopasować. Dodam, że próbowałem rozrusznik na krótko podpiąć, to był styk i kręcił. Podpiąłem dwa akumulatory, to nadal nie kręci.
Do sprawdzenia na stole musisz jeszcze podpiąć sygnał wzbudzenia. Alternator sprawdzaj pod obciążeniem. Jaki to alternator tam siedzi? Regulator oryginał czy zamiennik? Schemat regulatora znajdziesz w necie. Potem jest pomiar.
te trzy żółte przewody idą do regulatora napięcia, rozpiąłem wtyczkę i pomierzyłem napięcie na 3 pinach przy pracującym silniku, między 1 i 2 jest 16V~ między 2 i 3 również 16V , 1 i 3 - tez 16V~ więc zakładam że alternator jest sprawny, jak podpiąłem regulator do alternatora to na kabelku idącym dalej do instalacji (kostka 4 pinowa) nie wpięta do instalacji...
mazda podpiąć podpiąć kierunkowskaz podpiąć danfoss
kierunkowskazy mercedesie volvo silnika pomiar częstotliwość xmega
thomson 32hu5253 thomson 32hu5253
Oś odciętych na charakterystyce lampy elektronowej – napięcie siatki Ug, napięcie anodowe Ua Hotpoint Ariston LFFA – demontaż bocznej obudowy zmywarki krok po kroku