Taki powinien być alternator do tej podstawy.P
Kolego gogo4 "gratuluje geniuszu" och... dzieki... ja to normalnie skormny chlopak jestem... Nadpobudliwosc mozna leczyc... ale do sedna. Instalacja rzedu 2kw ma prawo i w rzeczywistosci najczesciej funkcjonuje bez problemow na seryjnym altnernatorze nawet jesli sluzy tylko do ulicznego uzytku. Nie wroze z fusow ani (jeszcze) nie mam magicznej krysztalowej...
Witam, potrzebuje zamontować alternator z poloneza do gokarda. I potrzbuje jakiegoś schematu. Alternator ma przykręcony do obudowy regulator z żółtym i zielonym przewodem oraz do jednej szczotki można podłączyć aż 3 przewody a do drugiej tylko jeden. Jest też wyjście konektorowe z diód odizolowane oraz plus na śrubie M6. Problem jest w tym że nie wiem...
Kolego lepiej sie już nie wypowiadaj, bo za chwile się dowiemy że motocykl ma dynamo czerpiące napęd z opony. Może nie z koła, ale nowoczesnym alternatorom motocyklowym z kołem ze stałym magnesem, bliżej jednak do dynam, niż do układów klasycznego alternatora ze sterowanym uzwojeniem. Dlaczego upieracie się przy dwóch alternatorach? Przecież można...
witam. pytanie mam mondka z endura-de td i jaki był tam montowany alternator bo widziałem z innym niż u mnie, i teraz niewiem czy ja mam cos przerabiane czy w tym 2.a pytam bo niemam jak sprawdzić producenta a czuje ze szczotki mi siadaja bo dzis przy reg obrotów zamrugała katrolka ładowania a przejechane ma 196tyś i zapewne nie były nigdy wymieniane....
Tak. Na zdjęciu brakuje połączenia masowego - minus akumulatora, obudowa alternatora, podstawa regulatora. Złóż to jak na obrazku, podepnij woltomierz, a na wyjściu z alternatora (szeregowo) amperomierz. I sprawdź, jak wyglądać będą parametry napięcia i prądu.
Podobnie jest w VW T4. Pompa wody. Zobacz przy wymontowaniu czy nie trzeba będzie rozrządu zdejmować. W VW jest taki mały myk, że zdejmuje się pompę, alternator i jeszcze podstawę pompy i nie trzeba rozpinać rozrządu, trochę więcej roboty ale nie trzeba ustawiać potem nic.
S-sense - plus z instalacji jako wejście często tez nazywany sensor akumulatora. Regulator w alternatorze na podstawie tego wejścia reguluje napięcie..
Powodem jest wyeksploatowany akumulator. A to nieprawda! Zabija je podgrzewnie. Podgrzewanie to główny sprawca, ale akumulator w należytym stanie to podstawa. Z definicji akumulator to urządzenie magazynujące energię. Akumulator to podstawowe źródło energii z racji niskiej rezystancji wewnętrznej która wzrasta z biegiem czasu powodująć szybkie ładowanie,...
Jak coś próbuje i niewychodzi ponawiam próbe itd.Co prawda jest satysfakcja jak coś wyjdzie - święta racja. Takie podejście niestety jest podstawą tworzenia MEWtr. Ale tak jak napisał Marksrz: po co wyważać otwarte drzwi? Dwa lata temu kiedy moje pierwsze coś zaczęło się kręcić pierwszą myślą było: Alternator-prądnica. Po miesiącu prób pomysł upadł....
Myślę, że na podstawie kształtu łopatek wentylatora można określić kierunek obrotu alternatora. W tym alternatorze na pierwszym zdjęciu, myślę, że się będzie obracał przeciwnie do wskazówek zegara. To zagięcie łopatki ma wpychać powietrze do wnętrza?
witam, podobny pomysł chodził mi po głowie, jednak go nie zrealizowałem z braku czasu. Regulacja napięcia stojana mogłaby być uzyskana poprzez sterowanie PWM - powszechnie stosowane w sterowaniu silników DC. Trzeba by założyć przetwornik AC i na podstawie tego co ten przetwornik wskaże, odpowiednio sterować szerokością impulsów (są mikrokontrolery za...
A wiązka na podłużnicy sprawdzona? 3 razy rozpruwałem, przewody - jakby wyszły z fabryki, szarpałem-ciągnąłem i nic. Najpierw na poziomej części podłużnicy, potem jak lecą w kierunku podszybia. Widziałem przewody z fabii, które były spuchnięte, kolor izolacji odbarwiony, - nie mam tego. Prawdopodobnie ten problem dotyczy wcześniejszych roczników, -...
Się pomyliłeś. Te 110kW to moc mechaniczna silnika, a nie wartość opałowa spalanego paliwa, w tej wielkości sprawność silnika jest już uwzględniona. Na podstawie średniego spalania, kaloryczności paliwa i sprawności silnika możesz obliczyć średnie zapotrzebowanie na moc napędową. Jest ono z pewnością dużo mniejsze niż niż moc maksymalna silnika.
Dwa dni temu rozwiazałem problem. W kilku miejscach na forum była sugestia, że przy tego rodzaju problemie najpierw trzeba spróbować włączyć żaróweczkę między wyjście D+ alternatora a plus akumulatora. Tak zrobiłem, żaróweczka zachowała się jak kontrolka tj. zgasła po uruchomieniu silnika i alternator rozpoczął ładowanie. To sugeruje uszkodzenie kontrolki...
Zeby sobie poradzić z zakłóceniami w radiu to trzeba najpierw sprawdzić którędy one wchodzą do tego radia. Mogą przez antenę jak też po kablu zasilającym. Podstawa to dobre umasienie zarówno anteny do karoserii samochodu jak i samego radia. Ja stosowałem filtry przeciwzakłóceniowe złożone z dławików i kondensatorów na przewodzie zasilającym tuż przy...
Spoko tylko nie mam pewności czy to na pewno wina alternatora, a nie przypadkiem gdzieś coś w instalacji. Nie chcę więc oddawać do kogoś działającego alternatora i dawać się naciągać ;) Na chwilę obecną proszę o informację dokąd/skąd idzie ten biały przewód. Myślę że ktoś mądrzejszy ode mnie na podstawie zamieszczonych zdjęć alternatora będzie wstanie...
Kolego, nie słuchaj głupot o kablu kontrolki. Na tym forum tak się porobiło, że byle łajza bez wiedzy pisze pierdoły. Nie ma tam kabla kontrolki, przewody są trzy, na jednym jest plus zasilania i idzie z bepziecznika, to jeden skrajny. Środkowy i drugi skrajny idą do PCM, idzie tam sygnał protokątny z i od regulatora. Na podstawie analizy tych sygnałów...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności w zakresie budowy urządzeń mechanicznych napędzanych...
Nie znam dokładnie felicji, ale w mojej fabii to, aby wyjąć śrubę, na której wahał się alternator (śrubie brakło 1 cm do wyjęcia i opierała się o karoserię, a sprężyna napinała pas wieloklin), musiałem odkręcić podstawę mocującą altka do silnika (trzy śruby na klucz 16). Może u ciebie też jest podobnie.
Moc silnika - 5,2 KM Zacznij od tego że 5.2KM to są luźne wodze fantazji sprzedawców chińskich zabawek. Najmocniejsze kosy mają silniki 3.8KM, cena takiej kosy 4000-5000PLN, a nie 300PLN. Tak pi x drzwi sobie policzymy sprawność nieco optymistycznie, że moc mechaniczna oddana na sprzęgle to około 3,5 KM czyli około 2,60 kW Bzdury. Katalogowa moc to...
Cześć! Mam pewne urządzenie, w którym nad wyraz szybko lecą regulatory napięcia. Jest to regulator elektroniczny, instalacja 24V. Z mojej wiedzy wynika że: Napięcie w instalacji przy uruchomionym silniku ma wynosić 28,4 do 28,9 V Alternator - choć to nie istotne - ma 60A wydajności prądowej przy tym napięciu Uzwojenie wzbudzenia ma rezystancję od 12...
Witam! Temat stary jak swiat chodz nadal aktualny!!!! Mam pytanie dotyczace podlaczenia drugiego alternatora w moim zlomie. Auto to Jeep cherokee XJ. Chodzi o prace rownolegla obu przy wiekszym obciazeniu pradowym auta! Standartowo sa to alternatory obcowzbudne. Nie jestem pewien tylko czy regulator napiecia jest odzielnie ?!!! Napewno prad wzbudzenia...
LENIWIEC_PL napisał: po dodaniu gazu świeci się tak jak by była zapalona na 50%. Ładowanie jest na poziomie 14.00 - 14.2V A skąd się to bierze , pomierz napięcia bo może grzebiesz w sprawnym alternatorze. Żarówka się świeci bo na d+ przekracza 17V co dostał prawidłową odpowiedz w pierwszym poscie. Niepotrzebnie tak grzebie bo to prosty alternator regulator...
Alternator jest trójfazową prądnicą prądu przemiennego. To, co chcesz zrobić zadziała z prądnicą prądu stałego, lecz wydajność jej jako silnika będzie daleko mniejsza niż jako prądnicy. Alternator trzeba zasilić prądem przemiennym trójfazowym żeby zmienić go w silnik. Gdybyś poczytał podstawy elektrotechniki, to być może uniknąłbyś rozbiórki alternatora....
UPSa od komputera podstaw i będzie dobrze!
Jezeli napiecie akumulatora spadlo do tej wartosci to najpierw postaraj sie naladowac ten akumulator. Z ajakis czas moze byc po nim. Albo juz jest na smieci. Podstaw inny akumulator i wtedy sprawdz jak zachowuje sie alternator. Przy 9V to moim zdaniem ciezko, aby cokolwiek zaczelo zialac w instalacji.
Na podstawie ilości przewodów idących do alternatora nie można określić iludiodowy jest alternator. Przekażnik o ile był to fabrycznie był montowany po lewej stronie kierownicy. Z regulatorami mechanicznymi tego typu się nie spotkałem ,są RC2/12B do alt na 6 diod i RC2/12D na 9 diod .
Podstawa pracy i wiedzy elektrotechnika to schemat elektryczny.Można z niego wszystko odczytać i pewnie testować alternator. Mową technika jest rysunek techniczny,a mową elektrotechnika jest schemat elektryczny.Tak mnie uczono.
T5 ma racje a nie panam bo tętnienie momentu jest od zapłonu ON, a nie od obciążenia odbiornikami. Na tej samej podstawie sa wyliczane dawki korekcyje. Dwumasy też łagodzą te same tętnienia tylko w stronę układu przeniesienia napędu i tam też tak trzepie bez dwumasu.
Moc alternatora nie jest krytyczna. I tak większość mocy powinna wydzielać się w uzwojeniach alternatora! Pod warunkiem, że rezystancja przewodów/złączek nie jest zbyt duża i uzwojenia mają identyczne parametry (rezystancja i indukcyjność). Asymetria może prowadzić do przeciążenia jednej fazy. Poza tym regulator też musi być przygotowany do swojej roli...
Witam. Sytuacja wygląda tak, w alfie 166 ktoś z poprzednich właścicieli założył niewłaściwy alternator. Powinien być 120A, był 90A. Był problem z niedoładowanym akumulatorem, po dodaniu gazu światła zaczynały mocniej świecić, na wolnych bledły. Kupiłem używkę na allegro, zapobiegawczo zmieniłem w niej łożyska, regulator napięcia, oraz cały ten plastikowy...
Hamowanie to (nawet gdy się nie obraca) spowodowane jest charakterystyczną pracą regulatora napięcia . Ów, po dołączeniu zasilania na zacisk B+ na krótką chwilę załącza prąd na podmagnesowanie wirnika. Tak samo, jednak na nieco dłużej załącza z chwilą pojawienia się napięcia na zacisku D+. Tak ma być i proszę się tym nie przejmować. Elektromagnetyczny...
Tak trudno to wymyślić, no chyba, że napisałeś tylko po to, bo nabijasz sobie punkty tylko. Napisałem to, aby ktoś potwierdził lub zaprzeczył, bo tak jak pisałem wyżej od strony technicznej (dorobienie rozrusznika, mocowanie prądnicy, dotoczenie wałka na magneto) ma ogarnięte.Od strony elektronicznej niestety brakuje mi podstaw. Dziś sporo czytałem....
Wrzuć jakieś zdjęcia . Nie wydaje mi się że to jakiś unikat . Weź pod uwagę że zamiennik różni się często od oryginału . To nie ma być zamiennik tylko części zamienne one muszą być identyczne Niestety zdarza się że jest to mando lub Valeo Korea i części nie są dostępne. Trzeba kupić inny alternator. To nie jest ten alternator tak wygląda zamiennik...
nie zgadza mi się w żaden sposób ilość przewodów do podłączenia pod sam rozrusznik I alternator. do rozrusznika: 1 automat, 2 szczotki, 3 (6mmq)może być przejściowy, do rozrusznika: mogą być 2 czerwone 6mmq. Jakie to auto? czujnik ciśnienia oleju i temperatury cieczy, zaponiałem: czujnik ciśnienia oleju w głowicy, czujnik dynamiczny w podstawie filtra...
musisz odpiąć te węże.Masz tak-jeden idzie do dóry,mniejwięcej naprzeciw osłony paska rozrządu idze go odczepić od rurki.Czasami się daje go odkręcić od vacumpompy-krotki klucz 24.Drugi wężyk jest (od dołu)przykręcony drążoną śrubą na klucz 14 mm (uwaga na dwie podkładki miedziane).Trzeci wąż od dolu -wystarczy zluzowac opaskę.Ważne-podstaw naczynie...
Najpierw zrób pomiar napięć na odpalonym silniku. To podstawa. 1.Na wyłączonym silniku 2.Na wolnych obrotach 3.Na lekko podniesionych (nieco ponad 1000/min) 4.Przy około 3000/min. Potem to samo na światłach. Zwróć uwagę czy napięcia są stabilne czy nie skaczą lub nie pływają.I czy świeci-żarzy lampka ł. Wtedy można będzie powiedzieć coś więcej. Może...
. Niektóre samochody rajdowe wcale nie mają alternatora a się ścigają. Nie no trochę kolega przesadził, alternator w tych samochodach to podstawa.P
Witam, generalnie trzeba najpierw sprawdzić połączenia przewodów na alternatorze(mają oznaczenia B+ oraz W) i szczotki to podstawa. pzdr
Pasek wielorowkowy raczej nie będzie piszczał. Sądzę, że on słyszy pisk pompy wspomagania. Ten pisk znika jak się zdejmie pasek bo podstawą pracy pompy jest praca alternatora.
Przepustnica była czyszczona. Też zastanawiałem się nad regulacją biegu jałowego. Zrobiłem test i jeden dzień jeździłem z odpiętą kostką alternatora. Akumulator nie był ładowany i przy włączonych obciążeniach obroty biegu jałowego były normalne, nie spadały i silnik pracował normalnie. Nie wiem czy na takiej podstawie można wykluczyć źle wwyregulowane...
Kolego podstawa to pomiar na obydwu śrubach alternatora.
No kondenstator przy mocnym sprzęcie to podstawa.
Tylko jak ten pobór prądu przez wirnik sprawdzić? Regulator ze szczotkami jak i prostownik mam zabudowane w środku. Aby się do nich dostać muszę rozpoławiać alternator i wyciągać wirnik. Oczywiście poprawne wpięcie pinów to podstawa. Ale nawet ewentualna pomyłka chyba nie powinna uszkodzić regulatora. W miejscu gdzie dostawał + po kontrolce dostał by...
Ok, dzieki zaraz zabiore sie do rozlutowania... jeszcze jedno moze glupie pytanie... jak wygladaja te pozostale diod, bo chyba nie tak jak "standardowe"( takie ktore znam, mają czarny walec i dwa zlacza w postaci kawlalków "drutu") Czy to są te płaskie "pastylki" osadzone m.in. na obrzezach alternatora...? Do pomiarow uzywam multimetra cyfrowego (taki...
Myślę o zastosowaniu układu hydraulicznego napędzanego silnikiem spalinowym. Rozwiązanie to pozwala na pozbycie się problemu baterii bo cała energia morze być pozyskiwana z alternatora. Rozwiązanie to ma jednak wiele minusów. Jednym z nich jest wielki hałas towarzyszący pracy maszyny, drugi to problem z wyborem silnika, jego umiejscowienia i zasilania...
Ciekawi mnie na jakiej podstawie kolega ~zeimp~ oparł swoją jakże celną poradę? Otóż nie, nie wystarczy,a nawet jeśli,to nie tego dotyczyło pytanie.Tak więc tego typu porady są co najmniej nie na miejscu i użytkownicy elektroda.pl raczej nie tego oczekują,a od moderatorów zwłaszcza. Co do tematu sam się zastanawiam nad wymianą alternatora na mocniejszy...
Czy mogę prosić o rozkodowanie nr vin VF38DAHRMFL039508 - wyposażenie 508 HATCHBACK 4DRZW 2.0 HDi 150 FAP (DW10FD) BVM 6 (Z funkcją stop & start) Charakterystyki pojazdu Model508 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)14185 CJ 1 0125 Numer seryjny silnika10 DYZH 4026980 NRE(homologacja)e2*2007/46*0080*26 P4A9810108999 Informacje ogólne RODZAJ...
odnioslem wrazenie ze alternator mozna zastosowac tylko w samochodzie inaczej nie bedzie dzialac raczej mizerni to fachowcy skoro tak stwierdzili , każda prądnica i alternator może pracować poza silnikiem , wystarczy podać prąd wzbudzenia i oczywiście mieć układ który będzie ją napędzał jedno pytanie dlaczego tak zależy Ci na alternatorze z uzwojeniem...
Widzę panie Błażeju szanowny moderatorze jak sie zwiesz jesteś pewnie mechanikiem w warsztacie i jedyne rady jakie potraficie dawać to iść do warsztatu - tam naprawią. Moje pytanie było konkretne - czy ktoś zna zamiennik - jeśli i takie coś chce pan wrzucać do kosza - proszę bardzo. Do kosza z takim moderatorem. Biorąc się za naprawę jakiegoś urządzenia...
Witam, Mam zagrychę z licznikiem motogodzin Rootsey MEE-418 i silnikiem od Stara 317 a dokładnie LEYLAND 680. Podłączenie wykonałem z instalacji istniejącej w szafie sterująco - kontrolnej. Zasilanie z układu 24V bezpośrednio na miernik zabezpieczyłem bezpiecznikiem szklanym 20 mm o In=3A. Sterujący przewód nie podłączałem chcąc najpierw skalibrować...
Wbudowany regulator to regulator NAPIĘCIA, który utrzymuje napięcie na właściwym poziomie. Prąd jest wynikiem obciążenia. Nie jest podana, zależy od zużycia energii. Więc jest OK. Działa zgodnie z oczekiwaniami - kiedy użyję po alternatorze przed dużym akumulatorem B101 regulator ładowania PWM (oznaczony jako S102), który ograniczy prąd przy danym...
Strongholder napisał: Padł mi alternator w Corolce i muszę na szybko wymienić... Nic nie piszesz jakie są podstawy jego wymiany. Zmierzyłeś chociaż prąd ładowania? Na podstawie tego wiedziałbyś już gdzie szukać. W większości przypadków regulator napięcia lub szczotki są przyczyną niesprawności. Jak już chcesz kupić używany to zwróć uwagę na wydajność...
Witam, dzisiaj zdemontowałem alternator z auta, chcę wymienić mu bebechy czyli szczotki, regulator i mostek, bo od pewnego czasu strasznie napięcie mi skacze od 13-15V i zarówki i podświetlenie w aucie pulsują, dopiero jak sie wkręci go na wyższe obroty >2 tys. to pulsowanie zanika i ładuje 14,0-14,2V. Po demontażu zauważyłem, że altek był już kiedyś...
Panowie, dziwna sprawa. Wczoraj na szrocie kupiłem alternator Magneti Marelli z tego względu, że pasuje bez żadnych przeróbek do 30, no i po zamontowaniu ta sama sytuacja, czyli takie same parametry 14,6 bez obciążenia i około 14,4 z obciążeniem. To raczej nie możliwe aby ten alternator był uszkodzony. Myślę ,że "Bizon" ma rację, ciągnik ładuje tylko...
Dobry wieczór, nietypowy problem zaistniał i nie wiem jak się do tego zabrać. Otóż wymieniałem z ojcem łożyska w alternatorze [Magneti Marelli o symbolu 63320034 AA125R-14V-55A] w moim Fiacie UNO, ponieważ trochę wył na wyższych obrotach. Tak poza tym wszystko działało prawidłowo. Żeby zdjąć stare łożyska trzeba było trochę ponaparzać młotkiem i raz...
Zrobiłem tak: Podstawa została czyli wzbudzenie: "+" stacyjki ->bezpiecznik ->żarówka 4W -> zacisk wzbudzenia zacisk ładowania alternatora podłączony do zacisku "+" akumulatora, następnie dołożyłem przekaźnik ,na styk stały przekaźnika (30)napięcie stałe z aku ,wyjście przekaźnika (87) do wzbudzenia alternatora i cewka przekaźnika pod "+' stacyjki....
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
Golf 4 i pochodne miały Boscha 120 A z regulatorem wbudowanym, można je nabyć nawet za 50 PLN, tylko koło pasowe do zmiany bo tam były na pasek 6pk. Z doświadczenia z montażem alternatora w C360 jest problem z obrotami niestety te silniki pracują normalnie na obrotach około 1600 RPM a to są za małe obroty aby uzyskać nominalne prądy z alternatora. Czasem...
Dzień dobry wszystkim forumowiczom. Chcę spełnić swoje marzenie i stworzyć porządną scenę muzyczną na ile budżet mi oczywiście pozwoli. Obecnie jestem w trakcie rozbiórki całego wnętrza. Nie zostało nic, bo chce wygluszyc drzwi, boki, bagażnik, podłogę, nadkola, sufit. Oczywiście do tego musi dojść porządne okablowanie, ewentualnie kondensatory, drugi...
Oryginalnie pasek klinowy w C330 to A1250 (długości podziałowej). Do Jubany na pewno będzie potrzebny potrzebny drugi wspornik prądnicy z przewierconymi otworami pod śrubę M10, żeby nie niszczyć i przerabiać oryginału. Jak Jubana do C330 pasuje, tego nie wiem. Mam alternator do C360 a tam jest inne koło pasowe. Wydaje mi się że dochodzi kwestia odsunięcia...
Jest to wada producencka uzasadniona innymi czynnikami Nie masz racji. Jest to wada z punktu widzenia posiadacza samochodu ale rezultat świadomego działania producenta w postaci takiego a nie innego projektu produktu nie jest wadą producencką. Wadą byłyby uzyskane w produkcji wyniki gorsze niż obliczone w projekcie. Np. obliczono, że napięcie na wolnych...
Podstaw regulator napięcia np: f-y HUCO koszt = 30PLN. Po jego małej przeróbce w P206 bez awarii 3 lata.
OKI-zrób tak-podepnij miernik pod wyjście alt,obciąż układ wszystkimi odbiornikami (światła ,dmuchawa,szyba,ale nie kierunkowskaz i wycieraczki) i zmierz naięcie.Następnie zmierz napięcie w tych samych warunkach na aku.Podaj na forum wyniki-na podstawie tego będzie wiadomo gdzie grzebać.
Dokładnie tak,jest tam oryginalnie tak ze jak zapalisz zimny silnik to swiece grzeją do czasu aż osiągnie on 60 st cels.Sterownik włącza dogrzewanie na podstawie szygnału z czyjnika temp.silnika,i pod warunkiem że silnik pracuje."Wie" on o tym na podstawie napięcia podawanego z alternatora.I teraz-jedna swieca pobiera około 15 A,razy 4 to da 60.Wiesz...
Z tym ogromnym odbiorem mocy to ja tylko hipotetycznie dywaguję na podstawie obserwacji. Czasem widać (słychać) pojazdy w których dach pulsuje od halasu i migają różne światełka. Ale skoro to standartowy pojazd to co innego. Oczywiście diagnoza na odległość to nic pewnego. A więc koniecznie musisz wziąć się za mierzenie napięć (z prądami trochę gorzej)....
Witam. Ten alternator może miec tylo 6 diód a kontrolka jest włączana przez regulator . Sam regulator pobiera sygnał z jednej z faz i na tej podstawie steruje kontrolką . Pozdrawiam.
Elektrit - jeszcze nie wiem czy to będzie działało, zanim złożę falownik to trochę potrwa, ale user romoo się chwalił, że taka konfiguracja w motocyklu zadziałała Lecho1 - myślę, że brak odpowiedzi na pytanie dotyczące oddawanej mocy podyktowany jest złożonością problemu sprawności. Składa się na to tyle czynników, ze trudno ją określić z jakąs sensowną...
A z kąd wiecie kol. KingKong i IGI84 że to nie jest 126el i że nie ma elektronicznego modułu zapłonowego albo innej elektroniki.Zasada jest taka że tak się nie robi. Możecie oczywiście eksperymentować ale raczej proponuje na swój koszt Ja mam drogi kolego elx-a u mnie nic sie nie zjaralo robilem prace dyplomowa na podstawie malucha gdzie wszystko tam...
Jezeli zle go podłączyłem to mozesz mi opisac na podstawie rysunku jak to zrobic dokładnie? Chcialbym miec jakas pewnosc co co stanu regulatora. Pozatym sprawdziłem trzy male diody wzbudzenia i sa dobre. Pozostaje mostek.
Witam! Podstawa to zrobić najpierw to co najłatwiejsze a potem kombinować z regulatorem lub domyślać sie bóg wie czego. Sprawdź stojan i wirnik na przebicie izolacji do masy (stawiam na stojan gdyż wirnik jako częsć wirująca sam się osusza-odwirowywuje). Jest prosty sposób aby to sprawdzić - potrzebna jest żarówka w oprawce z przewodami np. 230V/100W...
Sprawdź jakość połączenia między alternatorem i dodatnią klemą akumulatora. Podstaw jeszcze jeden regulator napięcia, jeśli reg. nie jest Bosch tylko jakaś podróba to też może być podobnie. A 14,4 V to jest górna granica nieraz trudna do osiągnięcia, jak będzie 14V to też będzie dobrze.
witam wszystkich szanownych fachowców. mam 2 następujące problemy z moim toledo 1.6 1992r : 1. napięcie ładowania na alternatorze ostanio spadło mi na około 9V, jeżdże na 2 akumulatorach narazie, ale od października to się skończy(światła). około pół roku temu w serwisie sprawdzano mi alternator i ładowanie wynosiło 12,5 V. powiedziano mi że to jest...
A może potraktujmy sprawę od podstaw, czyli: jak działa regulator napięcia. Na chłopski rozum: regulator podaje prąd na wzbudzenie tak aby napięcie wyjsciowe było równe np 14V - jeśli napięcie się zmniejsza (np pod wpływem obciazenia) prąd wzbudzenia rośnie. A co bęzie w przypadku dwóch altetnatorów, gdzie jeden daje np 14V, a drugi 14,2V? Bez obcciążenia...
Myślę że z tym powinienem sobie dać rade troszkę mam pojęcie na temat elektryki samochodowej w końcu aż takiej wielkiej różnicy nie ma między clio a maluchem przynajmniej podstawie a co nie wiem to się pytam albo zostawiam fachowcom nie ukrywam ze akurat alternator ,komputer to czeski film ale większością dawałem sobie rade a poza tym różni się czymś...
Panowie. To, że nie jestem elektronikiem, nie oznacza że jestem laikiem. Jestem elektrykiem z ponad 20-letnim stażem pracy i nie ma mowy o pomyłkach typu 12V, a 24V. Zbuduję powiedzmy cały migomat od podstaw do końca, ale nie potrafię przeliczyć wartości tych rezystorów, żeby układ chodził w 24V-owej instalacji. Jeśli chodzi o wymianę regulatora na...
do D+kontrolka ładowania (żarówka) i dalej + akumulatora, B+ to główne wyjście prądowe do plusa akunulatora. minus akumulatora na mase Skonstruowana przekładnia ma kiepską sprawność co jest priorytetem w małych elektrowniach wiatrowych. Zakładając że ten alternator ma prąd nominalny 80A to przy około 2000rpm na alternatorze uzyskasz jakieś 45A, czyli...
To posprawdzaj te połączenia to podstawa
elektronika6 zaskocze cie :) Astra F 1,7DR 92r. Oryginal Delco-Remy 65A. Nie wiem jak w benzyniakach, ale z tego cosie zorientowalem to w wiekszosci opelkow z lat 90 siedzialy wlasnie Delco. W kadetach byly Bosche, W astrach tez sie zdazaly. Ale tego chyba nikt nie jest pewien jak to jest z Oplem. Dobitny inny przyklad. Lozysko przedniej piasty Astra...
Zmierz aerometrem gęstość elektrolitu i wszystko będziesz już wiedział.Wystarczy,że jedna cela będzie padnięta to akumulator do wymiany. To jest podstawa ,która określa stan baterii a później sprawdzamy napięcie.
W sumie bez hamowni to jest tylko zabawa... ja swój silnik mam na wyciągarce więc na podstawie siły uciągu i obrotów mogę w miarę określić jego moment i moc. No i szczerze mówiąc nic lepszego sobie nie wymarzyłem. Ale gdyby gdzieś był dostęp do hamowni, bez jakichś chorych opłat to chętnie bym zbadał dokładnie ;)
Proszę o pomoc...planuję zamontować alternator od fita uno do ciągniczka ale nie wiem jak to zrobić? który styk do akumulatora itd. muszę zrobić od podstaw tę instalację wraz z kontrolką...więc proszę o opis w miarę prostym językiem jak to wykonać. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Kolego !! Napisz proszę co wymieniałeś za każdym razem, tylko na takiej podstawie można coś ewentualnie wywnioskować gdzie tkwi problem.Pozdrawiam.
Witam, Potrzebuję układ, który mogę podłączyć na stole do licznika samochodowego w celu sprawdzenia obrotomierza. Założenia są następujące: Sygnał może być prostokątny lub sinus (obojętnie) Amplituda sygnału regulowana od 5V do 12V Częstotliwość sygnału regulowana od 1000 do 3000/min, byłoby idealnie gdyby częstotliwość można było z pewnym przybliżeniem...
generalnie [quote="elektrycznyQ"] zabrnąłeś w maliny - naładuj akumulator, lub podstaw inny sprawny i spr jeszcze raz czy silnik odpali
Viper, Wszyscy uzywamy miernikow do kontroli diod. Jednak w tym przypadku, co mozna powiedziec na podstawie wynikow pomiarow wykonanych przez kogos innego, nienanym miernikiem, w nieznany sposob (nie chce tu podwazac kompetencji seven'a). Ja jestem w stanie wyciagnac jeden wniosek z pewna doza prawdopodobienstwa: zadna z diod nie ma zwarcia lub zwarcia...
Ja nie mowie ze kondek jest tylko zabawka bo przy duzych mocach jest przydatny ale ja uwazam ze podstawa to dobre kable dobry aku i alternator a jak naddal jest malo to ja prywatnie wole rozwiazanie z aku buforujacym
Kurcze ale bzdury piszecie. Więc prąd ładowania nie ma znaczenia? (masakra) A ja myślałem że to krytyczny parametr podczas ładowania akumulatorów i zależy bezpośrednio od napięcia przyłożonego do akumulatora (różnicy napięć prostownik-akumulator) widzę że NIE WSZYSCY rozumieją zasady ładowania akumulatorów. Ja odpuszczam ten temat :( Dodam że pisząc...
Ja to kiedyś odkręcałem kluczem do kół od malucha , zdejmowałem spirorurę i można dojść , tak poza tym to masz tam jeszcze dwie śruby do odkręcenia poza tą z tyłu . W podstawie jest kołek ustalający .
Witam Czy da się na podstawie zdjęcia stwierdzić czy mostek na zdjęciu jest do tego auta? Alternator 100A, Hitachi.
romoo Tu nie chodziło o diody, tylko o formę dyskusji. Napisz proszę więcej na jakiej podstawie wyciągasz takie wnioski.
Najpierw załóż żarówkę od wzbudzenia większej mocy. Standardowo są 2W . Zmień na 4W, lub zastosuj osobną oprawkę z żarówką 5W ( jak od postojówek ). Ostrzegam! . Żarówka 4W w zegarach Ursusa topi oprawkę. I sprawa, która mnie doprowadza do szału. średnice kół pasowych na alternatorach. Wobec tego mam pytanie, a zarazem prośbę. Czy mógłby ktoś sprawdzić...
przeglądałem elektrotechnika i elektronika Koziej Sochoń i podstawy energoelektroniki Tunia Winiarski i strasznie zawile tam jest i też mało Dodano po 46 nie piszę do szkoły
Proponuje udać się do innego sklepu bo widocznie sprzedawca nie wie czym handluje, jeżeli ma katalog to na pewno znajdzie na podstawie danych o aucie i marki alternatora, chyba że to jakaś przeróbka?
motronic: GLE jest na gaźniku, tam nie ma czujnika położenia wału, więc z kołem można kombinować. jak zakładałem do swojego wspomadanie to jedyne koło pasowe jakie udało mi się kupić to na trzy paski 10 jednakowej średnicy na wszystkich szajbach, więc z tymi dwoma paskami lub nawet trzema do napędu by sobie poradził. co do tej rury karbonowej, to nie...
W przypadkach, z którymi miałem do czynienia pękały wsporniki. Śruby jakoś się nie urywały. Należy zastosować śruby klasy 8,8 i podkładki sprężyste i wszystko trzyma się jak należy. Jeżeli jednak ktoś miał z tym inne doświadczenia to niech się podzieli, po to jest to forum. Podstawą są proste kółka pasowe - te blaszane pompy wodnej rzadko kiedy nie...
Wygląda na to, że w tym alternatorze regulacja odbywa się minusem. Czyli układ z linka nie pasuje. Ale też wygląda na podstawie schematu uprzednio dołączonego to do uruchomienia alternatora wystarczy podłączenie S do zasilania. Wyjście L to tylko układ załączania lampki sygnalizacyjnej. Czyli, że jeśli chcesz się przekonać o działaniu urządzenia top...
Wymień pasek na krótszy lub naciagnij go myślę ,że pomogłem I myślisz , że wymiana paska wystarczy do usunięcia usterki ? Jak cieknie olej z silnika i ubywa z niego to też tylko dolewasz oleju ? Podstaw inny akumulator i sprawdź , pewnie dokonał żywota . Piszczenie może być spowodowane dużym poborem prądu .
Jak ktoś wladuje kasę w akumulatory to chyba jakoś dba o maszynę, a jak idzie o rozruch diesla w zimę to świece żarowe to podstawa, inaczej trzeba długo kręcić, a to też zabójstwo dla akumulatorów. U mnie ciągnik stoi w garażu i w zimę jest mało używany dodatkowo w c330 można rozruszac silnik po zdjęciu kompresji to też dużo daje, a wracając do akumulatorów...
Przed wymianą sprawdzałem wszystkie były ok a da się jakoś sprawdzić regulator i czy może ktoś mi rozrysować jak powinny być połączone diody w tym mostku bo przy spaleniu diody spaliło też połączenie miedzy diodami połączyłem ale nie wiem czy dobrze ponieważ wszystkie łączenia są wtopione w podstawę
Nie ac, tylko AC. I dlaczego musisz? A Ty wiesz, że na takie coś, to musisz mieć certyfikat? Jak zamierzasz rozwiązać kwestie bezpieczeństwa? Podajesz trochę za mało informacji o tym po co to, dla kogo i kto tak kazał, oraz na jakiej podstawie. Dlatego trudno udzielić sensowniejszych podpowiedzi. Ja tutaj próbuje rozeznać temat, a kolega od razu o...
Podłącz bezpośredno wyjście z mostka alternatora do kilku żarówek, sprawdź czy przy wymaganych obrotach osiągana moc czerpana przez żarówki (U*I) jest dla ciebie wystarczająca, jeśli tak to wystarczy przewinąć stojan zwiększając liczbę zwojów (nowa liczba zwojów określona na podstawie napięcia jakie ustali się na żarówkach). Jeśli napięcie zbyt siądzie...
No najprościej to tranzystory to elementy wykonawcze/części członu pomiarowego, zaś diody to elementy wzorcowe/zabezpieczające. Musiał byś dać jakiś konkretny schemat i na tej podstawie można opisać działanie.
Nominalnie 14,2V, ±0,3V. Przy maksymalnym obciążeniu spadek napięcia może wynosić maks. 0,3V. Na początek może jednak warto sprawdzić podstawy: naciąg paska klinowego, czystość głównych połączeń prądowych.
Zależy mi na ukryciu go w oryginalnej obudowie i zachowaniu niezmienionego podłączenia instalacji, łącznie z wtyczką (samochód jest zabytkowy i restaurowany od podstaw, choć nie będzie na żółtych tablicach, więc pozwalam sobie na takie drobne modyfikacje które nie naruszają jego charakteru). A z tamego działu wątek został przeniesiony. Dostałem na PW...
Albo masz nogi jak dęby albo rowerek budujesz teściowej. No ale eksperyment jest podstawą wynalazku.... Jak napisali poprzednicy - jakikolwiek aku musi być do wzbudzenia, na magnetyzm szczątkowy bym nie liczył w rowerku. No i przełożenia podobieraj tak by przy spokojnym pedałowaniu na wałku alternatora było minimum 3000 obr/min
No coż, nie ukrywam, że nie znam podstaw technicznych danego rozwiązania, niemniej mam Polo 1.4 AEX i potwierdzam to na swoim aucie, jednak pogrzebałem na szybko i tak: "dobrze prawi dać mu wódki... takie zakłócenia w postaci trzeszczenia to kończące się szczotki alternatora, te wycie to z wycieraczki czy też pompy paliwa, oraz z silniczków spryskiwaczy...
Jak się pali kontrolka ładowania to pewnie go brak. Miernik w rączke i sprawdzić jakie jest napięcie na aku, gdy silnik nie pracuje i gdy pracuje. W tych autach często padają alternatory, pękają obudowy. Nie wiem na jakiej podstawie uważasz, że jak pali się kontorlka ładowania to masz zwarcie.... Jak było bo gdzieś zwarcie to bezpiecznik by przepaliło,...
Chętnie bym to zrobił ale po rozebraniu elementu dioda z opornikiem jest zalana w jednym tworzywie. Sprawdziłem ją multimetrem - w jedną stronę jest przejście a w drugą nie ma i jest opór. To był nowy alternator ale &$%&$%$ zapisali sobie w gwarancji że podstawą jest montaż w specjalistycznym warsztacie elektromechanicznym. :(
Nissan Maxima rocznik 1955 Oooo, stary ;) czy może być inna przyczyna nieładowania niż zepsuty alternator Oczywiście. Napięcie paska czy rozwalony akumulator. Świecą Ci się jakieś kontrolki od ładowania na desce? Sprawdzałeś akumulator? Mierzyłeś napięcie ładowania przy alternatorze i akumulatorze? To są podstawy. Być może na alterku będziesz miał...
Nieprawda. M6 i M5 Jeżeli już , to M8 i M5 .. M6 to jest ta po prawej od kondensatora. Lipa czy nie , jak ma taki ,to niech montuje. Chyba ,że się mylę.. A tak na marginesie , czy DELCO-REMY nie były montowane w VW? POPIERAM Kolegę Rob4028 , jeśli ten altek jest za przysłowiową "flaszkę" to niech popracuje nawet tylko dwa sezony, a co? Delco może i...
Poczytaj warunki gwarancji, może będzie coś o napięciu ładowania napisane, a jeśli nie to zadzwoń do Bosch-a (podobno te aku on produkuje). Powiedz w czym problem i wypytaj czy istnieje podstawa do nie udzielenia gwarancji. Opcja druga - oddaj aku i kup w innym miejscu.
tylko gdzie zmiescisz ten stojan? w miejsce oryginalnej prądnicy, mieści się, muszę tylko dorobić podstawę z aluminiowej blachy. Aktualnie czekam na nową piastę do koła magnesowego. te prądnice od 4t ile dają watów?
Na podstawie doświadczeń sąsiada - alternator 24V (chyba od Jelcza , ale tego sam właściciel nie wiedział) napędzany przez przekładnie pasową . Przy obciążeniu żarówką 21W świeciła , po obciążeniu grzałkami ok.600W przy słabym wietrze ślizgały paski po naciągnięciu śmigło (ok.1,8m średnicy ) stało, przy silnym wietrze urwało robione śmigło.Cała zabawa...
Jak wszyscy użytkownicy starych motocykli wiedzą instalacja elektryczna potrafi napsuć krwi ,więc założenie alternatora ma sens . Ważne jest żeby nie psuć sprzętu! to tak jak z oponami , fajnie wygląda motocykl na oponach z epoki , ale na drodze (szczególnie mokrej ) już fajnie nie jest . Do ts 150 sa dwa wyjścia ,po pierwsze zapłon Vape ( koszt koło...
Podstaw inny w pełni sprawny akumulator i będziesz mógł jedno wykluczyć, ale ja osobiście bym w nim opatrywał problem.
Kabel masowy może iskrzyć po do dotknięciu do masy tylko wtedy gdy zamyka jakiś obwód. Powierzyłeś samochód koledze, który widzę że nie ma pojęcia co robić. Odpowiedź krótka - alternator do remontu lub wymiany.Myślę że w ten sposób nie zaoszczędzisz kasy i nic się nie nauczysz - trzeba mieć jakieś podstawy z elektryki. Oddaj samochód do elektryka samochodowego....
Witam Podstawa to dobry nacią paska,następnie pomiar.Napisz jakie ładowanie po sprawdzeniu paska.
Witam Potrzebuję sprawdzić na stole regulator napięcia alternatora toyoty yarais 1.0 litr z 2000 roku. W załączniku załączam fotki . żarówkę chce podpiąć do szczotek ,masę wiadomo,a złącze IG połączyć z oznaczonym prze zemnie + na fotce i podać tam napiecie regulowane Czy tak to powinno wyglądać? Może ktoś określić nazwę tego regulatora. Ps. Prawdopodobnie...
Witam, to ja :) dziękuję za bana :) jakbyś prześledził moje konto to da się zauważyć, że NIGDY nie wypowiadam się w tonie jak wyżej, jednakże koledzy sami sprowadzili dyskusję do tego poziomu patrz choćby pierwszą odpowiedź. Fakt że nie podałem marki i modelu nie wydawał mi się najistotniejszym elementem zapytania, sam zauważyłeś że wiedziałeś co robię...
Witam w niedzielne popołudnie , Buduję samochód terenowy od podstaw , mechanika jest mi nie straszna , jednak co do elektryki wolę się was zapytać . Chcę zrobić odpalanie rozrusznika z przycisku "start" ( gaszenie mam na linkę ) Chciałbym się zapytać jak to podłączyć , ktoś by mógł schemat narysować gdzie wstawić przekaźnik itd? Jeszcze jedno czy przy...
Zmierz napięcie ładowania na samym alternatorze To podstawa po dokonaniu pomiaru rezystancji kabla Taki pomiar nic nie daje, bo problem powstaje zazwyczaj pod obciążeniem, którego nie daje omomierz.
Witam wszystkich! Mam problem z alternatorem jak w temacie w samochodzie Skoda Felicia 1.3. Kontrolka ładowania słabo się świeci. Wiele rzeczy już robiłem. Sprawdzałem diody, przelutowywałem, sprawdzałem stojan i rotor - przebicie do masy i przejścia (również pod 230V). W internecie przeczytałem że można diagnozować na podstawie oscyloskopu stąd też...
mam pytanie odnosnie wymiany lapy/podstawy alternatora zeby ja wymienic musze niestety ruszyc rozrzad, odkrecic dwie rolki takie małe pod dwoma kołami rozrządu, sciagnac pasek Czy sam moge to bezpiecznie zrobic bez ustawiania na nowo rozrzadu? pomyślałem ze po prostu zaznacze punkty na pasku, rolkach i gdzies na silniku, zsune pasek, odkręce te rolki,...
Na podstawie pomiarów i oględzin instalacji ustali przyczynę ewentualnego spadku napięcia. Jeśli sytuacja będzie tego wymagać to wymiana gniazda lub przewodów jest prawdopodobna. Choć najczęściej przyczyna leży w słabej jakości, luźnych połączeniach, stykach co wprowadza szkodliwą rezystancję do obwodu na której następuje spadek napięcia i niestety...
Orginalny alternator posiadał zacisk D+ informacja o ładowaniu oraz W informacja do obrotomierza.Z tego powodu jest niemożliwe podłączenie obu przewodów razem.Alternator Valeo posiada numer na jego podstawie trzeba ustalić piny wyjściowe.
Już wszystko wiadome. Sprzęgiełko / wolne koło alternatora było uszkodzone, zablokowało się. Po wymianie i zamontowaniu wszystko gra. Co do konieczności użycia specjalistycznych narzędzi w przypadku odłączenia alternatora od jego podstawy to jak dla mnie to bzdura. Jeśli alternator będzie ponownie montowany do swojej podstawy, a ta z kolei do silnika...
To by się zgadzało, największym problemem jest tutaj ocena przebiegu pierścieni bo mam kilka sztuk które były prawdopodobnie kiedyś przetoczone stąd nie ma na nich rowków po szczotkach a samych pierścieni do podstawy jest nie za wiele. Chciałbym uniknąć sytuacji w której będę za kilka miesięcy musiał go od nowa wyciągać i szukać drugiego wirnika bo...
Na jakie podstawie Pan tak sądzi ?.
Witam! Okazało się jak mówiliście że na łączeniu na kostce przy rozruszniku. Widziałem to tylko od góry bo miałem zajęty kanał więc ściągnąłem filtr i podstawę aku. Zrobiłem most i chodzi. Dziękuję za pomoc widzę ze temat mocno znany ale ja jeszcze nie trafiłem i w sumie tego typu postu też nie znalazłem. Pozdrawiam!
Najpewniej uszkodzona jest któras dioda w mostku prostowniczym w alternatorze, widać jak sam mówiłeś w pulsacji ładowania Też tak uważam. Sprawdzanie diod omomierzem (przy małym prądzie pomiarowym) nie jest miarodajne, no chyba, że dioda ma zwarcie. Najlepiej podstaw cały sprawny mostek.
Taaaaa ? I jak to dalej działa ? Zasadę działania alternatora może sobie kolega doczytać w książkach z podstawami elektrotechniki.
Jeszcze u niego nie byłem.Czynności te wykonałem sam. Wiem,że podpięcie pod komputer to podstawa,ale ja nie mam takiej możliwości.
Widzę że wszyscy wypowiadają sie bardzo enigmatycznie, powtarzając ogólnie znaną wiedzę z wykładów i wystrzegając sie wyciągania wniosków, a ja tam się krytyki nie boję, więc napiszę wprost i każdemu wolno polemizować ;) W chwili zadziałania tyrystora ma następować nagłe zwiększenie wartości prądu w cewce, przejście rdzenia w stan nasycenia a tym samym...
Wiesz realnie rzecz biorąc silnik spalinowy zasila alternator. Z silników DC sterowane są napędy. Z silnika spalinowego także nóż. Zrobił bym impulsatory w kołach i na tej podstawie wyznaczał drogę + jakieś czujniki przeszkód nawet mechaniczna bariera sektorowa wokół kosiarki. Napęd noża i jazdy z akumulatorów to głupota , kosztowne i niezwykle deprymujące...
Proszę o przeniesienie tematu, nie wiedziałem gdzie go umieścić. Moje pytanie brzmi: czy można przerobić alternator 12v na 24 V budując regulator napięcia na 24 V, czy oryginalne diody to wytrzymają? Zmiana diod nie problem, można zbudować wszystko od podstaw ale po co skoro oryginalne dadzą radę. Buduje terenowa zmote rocznik 64, auto posiada tylko...
Akumulator kwasowy nie nadaje się do pracy w cyklu naładowanie - rozładowanie. Bzdura. Akumulatory kwasowe nadają się do pracy cyklicznej i często tak pracują. Jedynie akumulatory rozruchowe nie mogą pracować cyklicznie ze względu na delikatną budowę płyt. Czy alternator to dobry pomysł? Czy znajde lepsze w miare niskiej cenie rozwiązanie? Jeśli wybudujesz...
Panowie spokojnie już wyjaśniam. Dziadek mówił że założył altka dosyć niedawno od szwagra (ale połączenie) wcześniej była prądnica - regulator napięcia prądnicy został odłączony a ten przewód co mam na PIN wkładany (DF) to jest przewód od stacyjki (w tym układzie nie ma regulatora napięcia). Bez kluczyka nie zapali także to dosyć oczywiste tak mi się...
odpalania z gazem w podłodze i na czerwonym polu nie chce mi się w ogóle komentować - nie pisz bzdur. Nie wiem na jakiej podstawie wnioskujesz że nie wiem co piszę/robię, ja przedstawiam fakty a naprawy były w dwóch warsztatach...czyli co wszyscy się nie znają? wiem że to montują ale u mnie się nie sprawdza. z drugiej strony jak coś za 60 zł może długo...
A da się to jakoś sprawdzić co jest nie tak? Ja obstawiam ten regulator. Są tam jakieś szczotki w tym wynalazku? Masz jakąś wiedze na temat mechaniki w tym sprzęcie? Chodzi mi o podstawy, czyli wymiana oleju, filtra itd.
Też od czasu do czasu wycieram z podstawy akumulatora zaschniety elektrolit. To się nie objawia tym przypadkiem że właśnie było za wysokie ładowanie? A mam ładowanie, mimo regeneracji altka 12-13V? Czy po prostu akumulator "na śmietnik"?
Więc z prawie pełnego akumulatora Na jakiej podstawie zrobiłeś takie założenie?
Ludzie czy Wy w ogóle wiecie że opór zmienia się zależnie od temperatury?? Jak nie to po co się wypowiadacie???? Nie rozumiem tego że wszyscy piszą Prawo Oma i koniec! Napisałeś jakąś wartość i koniec podstaw pod wzór! No nie tak proszę czytać ze zrozumieniem!!!! 22 omy które napisałem jest jakimś oporem własnym i nie jest to wartość konkretna tylko...
Nie, po prostu się nie znam. Dla pewności zmierzyłem suwmiarką - w każdym miejscu (oprócz przewężenia na środku, rzecz jasna) jest 28 mm. No, chyba że powstał jakiś mimośród, ale to raczej mało prawdopodobne. PS. Na podstawie tego, co napisał jaga134 , można wykluczyć uszkodzenie wirnika. Nie stosowałem tego; okazało się przypadkiem podczas pomiaru...
Podstaw akumulator, oczywiście o parametrach jakie podaje producent samochodu. Damian co mi da aku. skoro alternator nie wyrabia??
W Ursusie masz alternator z MTZ Belarus 700 lub 1000w Na jakiej podstawie tak sądzisz, skoro to przeróbka z prądnicy i nie wiesz kto i co tam włożył? Ten stary alternator po naprawie przeżyje jeszcze nie jednego za 200 zł.
Oscylka którym da się coś zmierzyć w motoryzacji kupisz za 2-3 stówki w formie przystawki do pc/lap. 2 kanałowy , bo jak już kupować to na dwa kanały. A bez oscylka możesz co najwyżej być wymieniaczem na podstawie odczytów błędów , czyli działać jak 95% 'fachowców'. Co do obsługi - masz u mnie kurs gratis. Nauczę Cię w kilka minut do poziomu w którym...
Czy na podstawie dołączonego zdjęcia przedstawiającego widok od strony złączy, można zidentyfikować wersję (6-diodowy czy 9-diodowy) - zdjęcie zaczerpnięte z internetu
Moment zgaśnięcia kontrolki świec żarowych to tylko informacja dla kierowcy, że może już uruchomić silnik, świece grzeją jeszcze przez kilkanaście do kilkudziesięciu sekund (zależnie od temperatury). Co więcej, one grzeją nawet w dodatnich temperaturach, jak kontrolka wcale się nie zaświeca. Podłącz sobie kontrolkę/próbnik bezpośrednio do zasilania...