Zakładasz i działa. Nic nie trzeba adaptować.
Oczywiście ale nie są tanie.
W 106 jest inaczej. Czujniki ciśnienia są zintegrowane wraz z elektroniką w podstawie osuszacza. Standardowy obraw oraz wada fabryczna. Wilgoć która znajduje się w podstawie osuszacza podchodzi pod czujnik ciśnienia akurat jest to ten najniżej położony od pierwszego układu , przychodzi przymrozek czujnik zamarza i go rozwala . Co do kupna samej elektroniki...
Kolego sprawdz dokladnie rure miedzy kompresorem a podstawa osuszacza i tam chyba moze byc ten problem.
Do wymiany podstawa osuszacza , wyciek oleju z kompresora należy zlokalizować czy cieknie z kompresora czy z miejsca montażu. W magnum nie ma wad fabrycznych , po prostu są stare. I trzeba je naprawiać.
A podstawą osuszacza prawdopodobnie znajduje się za schodkiem pasażera. Stawiam na zgnite piny w kostce zasilającej lub przewody zasilające. Jak wymiana czujnika nic nie da to rozetnij wiązkę po długości 30cm od wtyczki tam będą ugnite połączenia w koszulkach .
Witam, auto jak w opisie. Ciśnienie na I i II obwodzie dochodzi do 13,6 bara. Wyskakuje błąd za dużego ciśnienia BC, manometr także pokazuje takie ciśnienie w zbiornikach. Auto zjechało na warsztat, i widzę że była już wymieniana podstawa osuszacza i zawór cztero-obwodowy na oryginalnych częściach knorra. Albo wadliwa partia podstawy osuszacza, lub...
Sprężarki bym się nie czepiał póki co. Nie wiem czy sobie dobrze przypominam ale chyba podstawa osuszacza do regeneracji / wymiany.
Podłącz dodatkowo manometr pod wyjście z podstawy osuszacza i zobacz do ilu pompuje i do ilu spada ciśnienie podczas fazy regeneracji to będzie chociaż wiadomo czy podstawa działa prawidłowo. Zwróć uwagę w jakim czasie nabija układ po zakończeniu fazy regeneracji skoro masz podejrzenie niewydajne sprężarki. Jakie masz ciśnienie zasilania na wysprzegliku...
Witam zapytaj kierowcy czy przypadkiem nie rozpadł sie kluczyk i nie zgubił pestki od immo Moduł immo jest pod kierownicą zapewne łączy się z vecu i sterownikiem silnika .Jaki rocznik magnum jak euro 3 przyczyną może być uszkodzenie APM podstawy osuszacza
Mysle ze podstawa osuszacza do remontu lub wymiany
Kolego zajmujemy się regeneracją pneumatyki hamulcowej w samochodach ciężarowych i przerabialiśmy ten temat 😂 . Napiszę ci w skrócie bo temat rzeka . Zapomnij że uruchomisz to na stole , ale owszem nr. ID zmienisz i zaprogramujesz i tylko tyle. Potrzebujesz praktycznie wszystkie sterowniki nawet od durnej klimy 😂 czyli samochód na stole.......
Faktycznie może przycinać się podstawa osuszacza ale również może jakieś inny zawór się przycina stąd też ubytki powietrza. Również może być przyczyna w sterowaniu sprężarką jeśli jest podłączone. Co do pompowania układu kiedy jest pusty, pierwszy obwód zazwyczaj pompuje na początku do 6 bar, potem wstaje drugi i dalej rosną oba tutaj już zawór zabezpieczający...
Na zapolonym i zgaszonym ładnie powietrze trzyma i nie dobija non stop tylko raz do 10.5 naladuje i trzyma.tylko za kazdym razem gdy po pierwszy spuszczeniu powietrza jest tak samo głosno .czy cos moze byc zle wyregulowane w podstawie osuszacza?podstawa to zamiennik Dt.
Kluczowe pytanie w tej sprawie jest przy jakim ciśnieniu otwiera się twój zawór bezpieczeństwa . Proponuję podpiąć manometr pod osuszacz i sprawdzić przy jakim ciśnieniu otwiera , na pewno na zaworze bezpieczeństwa jest napisane ciśnienie otwarcia. Możliwe że jest uszkodzony i puszcza szybciej niż osuszacz kichnie , o ile dobrze pamiętam to ciśnienie...
Witam. Na zasilaniu reduktora powinno być cały czas 8,5BAR (+ - 0,3BAR) - wszystko zależy od wyregulowanych reduktorów w zaworze sześciodrożnym . Ale najważniejsze jest ciśnienie na wyjściu z reduktora. przez noc schodziło do zera bez wyraźnego ubytku słyszalnego na zewnątrz. Napompuj układ , jak zbije podstawa osuszacza zgaś samochód ,odkręć filtr...
Witam Koledzy ,potrzebuje danych odnośnie regulacji podstawy osuszacza powietrza Knorr Bremse EAPU EL2201 Mercedes Actros . Klient sam próbował sobie wyregulować i obwody otwierają się nie po kolei . Chodzi mi o pierwszeństwo otwierania poszczególnych obwodów i przy jakim ciśnieniu , 23,22,21 itp, niestety Jaltest nie zawiera tych informacji Dziękuje...
Witam Możliwa usterka podstawy osuszacza powietrza
Sprężarka jest nowa. Ciśnienie wchodzi do podstawy osuszacza i na tym koniec. Na zegarach w kabinie nie pokazuje żadnego ciśnienia nawet jak podłącze inne źródło ciśnienia. Z tłumika pod podstawą osuszacza w czasie pracy silnika słychać uciekające powietrze.
Podstawa osuszacza
Kolego a z podstawy osuszacza APM , ze zbijaka leci powietrze po zakończonej fazy regeneracji filtra? Żebyś mnie dobrze zrozumiał ;) jak zbije zbijak przy 12bar APM przechodzi w faze regeneracji czyli syczy dołem ze zbijaka , po chwili zawór się domyka przechodzi w faze pracy sprężarki aby dobić z powrotem do 12bar i wtedy sprawdź czy nie ucieka zbijakiem...
Może odpowiedź jest w twoim poście? podstawa osuszacza wymieniona na regenerowaną
Przy niskich temperaturach APS uruchamia kompresor i otwiera zawór upustowy osuszacza aby przepływające z kompresora powietrze ogrzało podstawę osuszacz.Można to sprawdzić za pomocą SDP3 czy funkcja działa.Najlepiej sprawdzać to na postoju po nocy kiedy wszystko jest przemrożone.
Pytanie zasadnicze, na jakiej podstawie stwierdziłeś że zawór zabiespieczający puszcza ciśnienie przy 14 bar? Rozumię że ten wynik pomiaru podajesz na podstawie pomiaru z manometru podłączonego pod podstawę osuszacza. Jeżeli podstawa osuszacze jest nowa, to uważam że powinna puścić powietrze w trybie awaryjnym przy 12 bar,dlatego ważny jest pomiaru...
Hej, stawiam na zespół przygotowania powietrza czyli podstawa osuszacza +czterodrożny.
Zmień po prostu podstawę osuszacza na nową , jest tyle zamienników na rynku szkoda twojego czasu na regenerację . Podejrzewam że oryginalny zestaw naprawczy jest droższy od podstawy zamiennika.
Chodzi mi o zawory które są już w samej podstawie osuszacza które dają powietrze na naczepę.??
Podstawa osuszacza do sprawdzenia .
Podstawa osuszacz ogranicza ciśnienie jakie idzie na zawor czwórdrożny tak więc podstawa do wymiany
Sprawdź metalowy spiralny przewód, łączący sprężarkę z podstawą ( ma to chyba spełniać rolę chłodnicy powietrza). Miałem taki przypadek u siebie, że przewód zatkał się "syfem", olejem z wodą lub innym "glutem". Zrobi się w nocy -0,5 i nie masz powietrza w podstawie, tylko kompresor awaryjnie zrzuca. Wtedy będziesz słyszał taki dźwięk, jakby ktoś młotkiem...
Witam.przyczyna naprawiona.uszkodzony zawór podstawa osuszacza.
A z podstawą osuszacza nie ma problemów?
Tak ten port to sterowanie sprężarką. Wszystko na to wskazuje że podstawa osuszacza do wymiany. 😁 Dodano po 6 Niestety jakiekolwiek zabrudzenia powodują szybsze zużycie podstawy osuszacza.
Czy twoja sprężarka ma sterowanie w głowicy sprężarki z podstawy osuszacza , może tam jest problem , np. Z drożnością przewodu. Chodzi mi o taki ciężki tekelana.
Wskazówki pokazują 10bar bo masz zredukowane ciśnienie przez wbudowany reduktor w zaworze zabezpieczającym. Jest to ten zawór dokręcony do podstawy osuszacza. Zawór zabezpieczający nie może syczeć lub lecieć z niego powietrze i z tego powodu najprawdopodobniej nie dobija ciśnienia dla tego nie odzywa się podstawa osuszacza .
Witam Dzięki kolego za podpowiedz myślałem że ta operacja jest bardziej skomplikowana Jeszcze miałbym pytanie. Co może być przyczyną ubytku powietrza z podstawy osuszacza powietrze nie ucieka zbijakiem tylko z okolic elektronki obok wtyczki elektrycznej. Ten ubytek powietrza pojawia się gdy podczas postoju ciśnienie w układzie spadnie poniżej 8 bar...
Witam serdecznie, w Actrosie 1831 z 99r. wyświetla takie bedy: NR 3020 WS 1211 FR 4041 INS 0301 no i ten najgorszy, ktory włacza sie jak temperatura jest poniżej -5C, przy czym najpierw pokazuje sie butla z zaworem na wyświetlaczu ale wode spuszczam codziennie. Pusza mi tez podstawa osuszacza ale jutro jade wymienic. Wlałm też pyn Wapco i wymieniłem...
Jest czujnik powietrza który znajduje się na zaworze czterodrożnym przy podstawie osuszacza , trzeba sprawdzić czujnik i okablowanie, przeważnie coś w kablach siedzi.
Witam wszystkich około 2 miesiące temu wymieniłem podstawę osuszacza w Man Tgx e6 2014 rok, ponieważ stara przepuszczała i sprężarka się nie rozłączała na niższych obrotach. Założyliśmy Kmorra, ale po jej montażu wystarczy, że wskazówka na zbiornikach dosłownie lekko się ruszy w dół, a od razu rozłącza sprężarkę. Moment dopóki i wyłącza ponownie, co...
A jaką masz podstawę osuszacza? Zwykła + wieloobwodowy , czy EAPU ?
A ja bym się przypierniczył do podstawy osuszacza :|
Witam mam problem z actrosem ogranicza obroty do 1500 i ani grama więcej stało się to podczas jazdy gdy siadla podstawa osuszacze i zablokowały hamulce
Masz najprawdopodobniej uszkodzona cewke przy podstawie osuszacza
Coś koło tego. Więcej tłumaczyć mi się nie chce sory. Pytanie z innej beczki. Co było powodem wymiany podstawy osuszacza ?
Witam. Od kilku tygodni mam TGX 2016 18.480, to moje pierwsze E6. Sporo słyszałem o sypiących się sprzęgiełkach sprężarki powietrza w okolicach 500-600 tys km. Mój ma najechane 566tys, wg historii serwisowej sprężarka nie była dotykana. Teraz pytanie, aby zapobiec awarii na drodze, wymienić sprzęgiełko zapobiegawczo? Słyszałem też o podmiance sprężarki...
wymiana podstawy osuszacza.
u mnie byly podobne objawy przy uszkodzonej podstawie osuszacza.
tszpak jak byś podał jeszcze które kolory kabli idą w konkretne miejsce w osuszaczu to był bym tobie bardzo wdzięczny. W moim przypadku ktoś wcześniej wymieniał wtyczkę do podstawy osuszacza i chyba pomieszał kolejność kabli i prawdopodobnie temu nie wywalało wody z podstawy osuszacza. A jakoś nie mogę dopatrzeć się numeracji pinów w gnieździe. Hehe...
Witam wszystkich! Problem jak w temacie. Zwykła podstawa osuszacza z grzałką. Brak błędów w sterownikach. Czujnik temperatury sprawny. Z kompa grzałka uruchamia się. Macie jakiś pomysł?
Sprawdź cisnienie manometrem, odlacz na próbę cienki tekakan od glowicy sprężarki. Prawdopodobnie zacina Ci się podstawą osuszacza.
A próżnie to ktoś zrobił w niej??? bo to jest podstawa do dalszych działań. Osuszacz wymieniłeś na nowy? Ilość czynnika podana jest na wklejce wewnątrz urządzenia. To co ci się tam pojawiało to był olej ze sprężarki a nie czynnik, bo ten to momentalnie odparował.
Regulator ciśnienia jest w podstawie osuszacza.
Witam. Czy jest możliwość uruchomienia na stole pneumatycznym podstawy osuszacza APM tak aby można było odczytać wartości z czujników ciśnienia poszczególnych obwodów oraz zasymulować pracę układu ręcznego? Czy ktoś z państwa przerabiał już podobny temat?
Witam w pierwszym poście pisałeś że podmieniłeś czujnik przy osuszaczu? w ostatnim poście że jakąś płytke sprawdzałeś przy osuszczu ? Po mojemu to dwie różne rzeczy. Do samej podstawy osuszacza jest podłączone dwie wtyczki które nie mają nic wspólnego z zaistniałą usterką. Pytanie czy wiesz jak wygląda zawór cztero obwodowy? jest umieszczony w okolicach...
Zawsze może być inna przyczyna i nie koniecznie tkwiąca w podstawie osuszacza. Osłuchaj czy gdzieś indziej nie ma wycieków powietrza .
Witam koledzy mam pytanie skąd brany jest sygnał ciśnienia powietrza w układzie pneumatycznym. Z podstawy osuszacza, z zaworu czterodrożnego, czy jest jeszcze jakiś czujnik
witam, z góry dzieki za zainteresowanie. Sprężarka bije a powietrze ucieka przez zawór podstawy osuszacza. Czy jest możliwe że do wymiany jest podstawa osuszacza czy wielozawór? Dodam ze sam wkład osuszacza został wymieniony na nowy i nic, dalej tak samo. A czy wielozawór to to? http://obrazki.elektroda.pl/6888906000_1...
Pewnie autorowi podstawą osuszacza "wali", no ale przecież za niego przez internet tego nie sprawdzimy ;)
Odnośnie skrętów to mogą być 2 przyczyny zapieczone zwrotnice lub zwrotnica jak terz krzyżak na kolumnie. Co do sprężarki to co Ci cyka to podparte zawory w sprężarce lub nie do końca możesz mieć problem z podstawą osuszacza
Jeśli na zegarach powietrze ma na maxa i podstawa osuszacza zbija to do wymiany zawór zabezpieczający (czteroobwodowy) . Natomiast jeśli nie dobija to na 100% przyczyną będzie wyciek na czwartym obwodzie.
Witam . Mam problem z Volvem FH13 460 2007 r I-SHIFT Na wyświetlaczu błąd MID 130 PSID26 FMI0 auto na 3 , 4 , 9, 10 biegu szarpie tak jak by wyrzucało i załączało bieg ciągle . Po ściągnieciu sterownika skrzyni biegów okazał się mnóstwo syfu - oleju . Układ pneumatyczny oczyszczony i wymieniona podstawa osuszacza ( zawalona brudna) . Cewki wyczyszczone...
Diagnostyka komputerowa nie wykryje zamarzniętych zaworów. :) Gdzie to przeczytałeś, że 2,5 obrotu to 2,5 bara? :) Zegary pod każdy z czterech obwodów i będziesz wiedział gdzie blokuje. Podstawa osuszacza to najmniejszy problem. Często się zdarza, że zbiornik sterujący podstawą jest pełniutki wody a ludziska inwestują w podstawy, zawory czterodrożne...
Witam, po pewnych poszukiwaniach i sprawdzeniu sprężarki (100% ok) wymieniono mi podstawę osuszacza. Jakież moje zdziwienie gdy po 150 km elegancko przejechanych na drugi dzień zaobserwowałem następujący problem: zebrało się tyle wody w rurce tłumika APM, że dosłownie wybuchł. Mam wrażenie, że brakuje jakiegoś cyklu spuszczania powietrza. Po odpaleniu...
Też myślałem o kalibracji sprzęgła, tylko nic tam nie było ruszane przed myciem. Wszystko było ok z biegami i sprzęgłem. Co do wiązki elektrycznej, wtyczki zostały wymienione i wyczyszczone. Zastanawia mnie dlaczego nie ma reakcji na gaz po użyciu Comfort Shift. Normalnie na nożnym sprzęgle biegi wchodzą i gaz reaguje. Dodano po 8 Mam jeszcze jedno...
Witam problem polega na tym, że zegary nie wskazują ciśnienia, bezpieczniki sprawdzone, czujnik jeden wymieniony pozostałych nie mogę namierzyć. Dodam, że podstawa osuszacza jest na elektronice.
Witam mam problem z Iveco Stralis 2007 E5 - od dłuższego czasu w układzie pneumatycznym zbiera mi się kondensat, doszedłem że powietrze trafiające do podstawy osuszacza jest bardzo gorące i zapewne stąd problem. Wymieniłem podstawę osuszacza gdyż podejrzewałem sterowanie sprężarką ( nie odpoczywa) nie pomogło, wymieniłem głowicę sprężarki ( nie pomogło)...
W krótkim czasie na postoju opada na poduszkach. Obsłuchany cały układ. Posprawdzane wodą z mydłem poduszki, zawory, wszelkie połączenia, nic nie widać. Wymieniona podstawa osuszacza i zawór czteroobwodowy i dalej wróżenie z fusów. Nie mam już siły do tego klamota. Po opadnięciu na poduszkach jak ma jeszcze powietrze w układzie po włączeniu zapłonu...
Błędy wskazują na czujniki ciśnienia obwodów 1 i 2 ; za wysoki sygnał. Mało prawdo podobne by padły obydwa jednocześnie, ja postawił bym na podstawę osuszacza.
Witam , byłbym bardzo wdzięczny za namiar , na czujniki ciśnienia powietrza. Usterka polega na tym , że maniek nie wyświetla ciśnienia powietrza , lecz ciśnienie jest ok . Czy czujniki nie są w podstawie osuszacza ? Dokładniejsze dane ciągnika , będę miał jutro , bo jeszcze go nawet nie widziałem . Stawiam na brak masy (wspólnej ) dla obu obwodów.
Problem zażegnany. Po wymianie podstawy osuszacza wszystko wróciło do normy. Dziękuje za podpowiedzi i pozdrawiam.
Prawie 12 barów to jeszcze nie tragedia, ale sprężarka się męczy, i zawory. 10,5-11 może być, jak z przyczepą to nawet lepiej bo szybciej uzupełnia układ przyczepy. Czyściłeś podstawę osuszacza i zbiorniki? Jeżeli wielodrożny pracuje właściwie, pomierz ciśnienia na obwodach, i każdy układ jest napełniony to zostaje tylko podstawa osuszacza. Po wykręceniu...
Jeśli odkręcałeś przewód od zasilania pompki sprzęgłowej pod pedałem sprzęgła i było słabe ciśnienie to stawiam na zawór czteroobwodowy pod warunkiem że masz stan ciśnienia na zegarach hamulcowych i podstawa osuszacza zbija prawidłowo .
Odpaliłem na krótko, nabił do 12, dalej nie odpala. Miga N. Pojechał do warsztatu, bo przyjechał mobilny, wymienił podstawę osuszacz i zawór i powiedział, że sprzęgło i że trzeba do warsztatu, ale przynajmniej nabija do 12, a wcześniej tylko 6 bar. Skaranie z tymi nowymi, a w szczególności automatami. Mam jeszcze starego Mańka z 2004 roku w manualu...
W volvo nie było APM To się kolego dokształć jak twierdzisz że w VOLVO nie było APM . Oznaczenia APM w VOLVO to EL1500 oraz czasem w solo EL1501 , stąd było moje pytanie o podstawę osuszacza .
Kolega przerabiał kilka dni temu podobny przypadek 😁 . Podstawa osuszacza wymieniona , 4-drozny też , wymieniona rura od sprężarki do osuszacza i nadal wolno bije. Zero wycieków. Wymienił wkońcu sprężarkę bo nic innego nie może być i dupa..... Okazało się że zatkany był jakiś przewód którym spreżarka zasysa powietrze.
Sprawdź ubytki powietrza w układzie, jeśli wchodzi w tryb awaryjny sterownik twierdzi że ciśnienie zadane nie zostało osiągnięte w danym czasie więc do przejrzenia podstawa osuszacza albo duże ubytki w naczepie bądź słaba wydajność sprężarki ale mówisz że wymieniłeś pierścienie to szukał bym ubytków powietrza
Witam. Pacjent to Actros MP4 a dokładnie podstawa osuszacza nowej generacji HALDEX. Potrzebuje schematu kostki do tego zaworu by uruchomić elektronikę wraz zaworem na stole bez samochodu. Może znajdzie się dobra dusza która zechce pomóc i ma rozpisane, gdzie na którym PINie są zasilania, CANy....itd... Z góry dziękuje za dobre chęci .
A wiec kompresor puszczał wodę do układu co powodowało jego ciągłe zawilgocenie. Wymiana głowiczki kompresora, czyszczenie kolejny raz podstawy osuszacza, wymiana osuszacza i kalibracja komputerem pomogły autko biega jest ok Dzięki panowie za pomoc.
Potrzebuje elektorzawory firmy EKS Nr Elementu 041 0132 19 Montowane z elektronice sterującej zaworu ECAM, podstawy osuszacza w pojazdach MAN TGA i podobnych
Powietrze podczas jazdy odpuszcza chyba przez ten zawór nadmiarowy ten co strzela. Czyli do wymiany czujnik poduszek?. A na której osi?. Zostaw ten czujnik, zlokalizuj najpierw to ciągłe syczenie, nie może tak być. Wywala Ci czujnik, bo wyłapuje niedobór ciśnienia na skraju układu... To co opisujesz wskazywałoby na podstawę osuszacza ( pod zbiciu nie...
Witam wszystkich. Temat dotyczy kilku naszych aut (ten sam model). Chodzi o bardzo dużą ilość wody zbierającej się w układzie pneumatycznym. Przez tą wodę zamarza między innymi podstawa osuszacza. Wlewamy do układu specjalny płyn do układów pneumatycznych a mimo to ta woda robi szkody. Trochę tego nie rozumiem, że auta niby młode a takie historie się...
Przy teście wskaźników wszystko jest ok lecą do końca i wracają, ale żaden błąd aps sie nie zapala na desce świeci sie tylko to od niskiego stanu powietrza i zamiast cyfr sa poziome kreski i brzęczyk. A co do sterownika to można go gdzieś oddzielnie kupić? bo bylem w Suderze i podstawa osuszacza jest ze sterownikiem zawór tylko jest oddzielnie
to moze byc problem w osuszaczu ? Jak najbardziej, wystarczy że podstawa osuszacza będzie zabrudzona nagarem ze sprężarki. Zapchany może być też tłumik spustowy( od spodu podstawy, taki plastikowy grzybek z siatką wewnątrz). Dla testu możesz zagiąć cienki przewód wychodzący z osuszacza do sprężarki( sterowanie zaworami w głowicy sprężarki), wtedy sprężarka...
Poszukaj u siebie w okolicy czy nie ma jakiegoś zakładu, który zajmuje się naprawami pneumatyki. Ja u mnie za regenerowany płaciłem 120 zł za podstawę osuszacza. Zwróć uwagę przy wymianie osuszacza przy jakim ciśnieniu odbija. Jak przepuszcza tak jak mówisz to nic dziwnego, że brakuje powietrza na poduszkach.
No to komplikuje troszkę układ ponieważ do osuszaczy tego typu potrzebny jest bekomat oraz separator, jednak nie zawsze konieczny. Nie wiem czy to kompresor suchy czy olejowy ? Podstawą osuszaczy jest duży zbiornik rozprężny także wyposażony w bekomat. Za mało informacji na temat twojego kompresora. Takie osuszacze powietrza bardzo dobrze osuszają powietrze...
Jeśli chodzi o zestaw naprawczy do podstawy osuszacza to z tego co wiem to jest tylko komplet do tego tłoka spuszczającego powietrze, a to nie tam chyba jest problem tylko problem jest chyba-(podkreślam bo nie wiem na 100%, a nie chcę filozofować ;)) w tej czarnej "gruszce" na końcu której jest śruba która "teoretycznie" regulujemy ciśnienie. Ale miałem...
Witam, szukam przyczyny dlaczego moje Volvo cały czas spuszcza powietrze z osuszacza gdy dobije powietrze do dobrej wartości, czyli około 12 bar jeśli się nie mylę. Osuszacz nowy i jego podstawa również.
nie ważne czy 4 czy erka zmuszając kompresor do ciągłej pracy nadmiar powietrza będzie zbijany przez podstawę osuszacza dodatkowo w erce przybędzie jeden nowy kod odnośnie uszkodzenia sterowania kompresora ale jechać się da nawet z uszkodzonym elektrozaworem od regeneracji układu aps, jechać czyli zjazd na parking, warsztat lub przekroczyć granicę PL...
Witam mam premiumkę z 2006 roku z silnikiem 440 dxi i skrzynią manualną. Problem jest z półbiegami, tzn jak wcisne guzik od półbiegów na dół to jest zgrzyt w skrzyni. Całe biegi wchodzą dobrze. Dodam że wymieniłem pompkę sprzęgła na nową oryginalną, zregenerowałem wysprzęglik i wymieniłem kostkę na skrzyni. Skrzynia do remontu? Czy to coś innego? Z...
Witam. Z podstawy osuszacza spuszcza powietrze co jakiś ( co 10 sek) czas, na postoju na wyłączonym zapłonie na załączonym jest cisza. Osuszacz rok temu wymieniony pochłaniacz dwa miesiące temu Prąd dochodzi do podstawy osuszacza, czarny stały plus, biało zielony po zapłonie i biało niebieski masa. Wiązka sprawdzona miernikiem na rózne sposoby jest...
Najważniejsze kolego to sprawdzić co jest przyczyną uszkodzenia podstawy osuszacza (czy po prostu elektronika padła, czy może sprężarka daje olejem i spiekami i zawaliła zawór) Najważniejsza jest diagnostyka przyczyny, bo czy nowy czy regenerowany to jak przyczyny się nie usunie to będzie to samo w niedługim czasie z założonym nowym. Odnośnie regeneracji...
Dlaczego pytałem o EBS? Bo sterownik skrzyni biegów korzysta z sygnałów czujników prędkości obrotowej koła, i często bywa tak ,że awaria tego systemu powoduje kłopoty ze skrzynią. Czteroobwodowy jest dość mocnym punktem w instalacji pneumatycznej i tak bez przyczyny zewnętrznej raczej się nie psuje.Sprawdź w zbiornikach czy nie masz syfu typu woda lub...
Wydaje mi się że musisz rozłączyć któreś ze złącz pod maską i dmuchać powietrzem w trójnik o którym pisałeś że niema w nim powietrza . W taki sposób małymi krokami dojdziesz do zablokowanego przewodu lub zaworu. Tak tylko myślałem że ktoś już to przerabiał i nie będę musiał wszystkiego rozłączać Dodano po 1 Zawór czteroobwodowy do wymiany , może trafił...
piszesz kolego o podstawie osuszacza czy wiesz jak to sprawdzić nie mogę dojść z tym do tej pory , a ostatnio zauważyłem że po 3 godz. powietrze spada na zero Dodano po 28 wiesz u mnie nic nie słychać żeby gdzieś uciekało i tak jak pisałem wcześniej 3 razy naciśniesz pedał hamulca lub sprzęgła i powietrze schodzi do 5
Tłumik hałasu był też zdejmowany i nic.Co do czyszczenia pytałem bo jest szlam w podstawie osuszacza i czy po prostu nie zalepił czujników wewnątrz APS.Będzie robiony kompresor we wtorek. Jeszcze jedno pytanie:Robiłem pomiar prędkości kół na komputerze i na tym kole brak reakcji.Mało tego.Na tym kole czyli nr 1,kole nr 3 i kole nr 6 lub 8 (nie pamiętam...
Witam Mam problem z powietrzem po nocy schodzi do 4bar aż opada kabina. Oczywiście wykluczyłem naczepę, sprawdziłem gdzie może lecieć wodą z płynem. Okazało się ze z jednego zbiornika trochę uchodzi i z zaworu redukujacego ciśnienie na trzecim obiego. Oczywiście zawór wymieniłem a zbiornik uszczelniłem, bez zmian. Następnie sprawdziłem podstawę osuszacza...
Proszę o pomoc ! Miałem problem z zaworem czterodrożnym - przepuszczał dolny grzybek od strony osuszacza. Wymieniłem na nowy oryginalny, powietrze uciekało w tym samym miejscu. Postanowiłem go zareklamować i dostałem kolejny nowy również oryginalny, tym razem wymieniłem i zawór i podstawę osuszacza. Po zmontowaniu wszystkiego do kupy ręce mi opadły...
Witam, też jestem ciekaw rozwiązania. W moim przypadku zostało wymieniony APS wraz z podstawą osuszacza. Po wymianie bez zmian. Na serwisie zaktulizowali oprogramowanie i także bez zmian. Ubytków powietrza nie widac, informacja o zbyt dużym ubytku powietrza następuje w chwili prawdopodobnie "regeneracji" osuszacza? Gdy spuszcza powietrze i sprężarka...
Jeżeli chcesz reanimować zawór osuszacza i zabezpieczyć inne zawory,wlej pare razy do podstawy filtra płyn do układów pneumatycznych za każdym razem nabij i spuść powietrze.Później wymień filtr.Jeżeli to nie przyniesie skutku,czas na nowy zawór.
jakis czas slysze takie jakby klikniecie tak jakby agregad sie wlaczal i po chwili wylaczal i tak co jakis czas Nie wiem co to jest "agregad" ? Czyżby jakiś rodzaj gada? :D Pracę sprężarki można rozpoznać po zwiększonym poziomie drgań przykładając dłoń w okolice podstawy osuszacza. Ostatecznie można użyć stetoskopu z trzonka od młotka. Poważnie! Poza...
podstawa osuszacz zawora podstawa osuszacz zawór osuszacz powietrza podstawa
radio maria wyciek passat internet zawiesza
mercedes command bashan części
Napięcie 220V w wężu z zimną wodą zmywarki Bosch - przyczyny i rozwiązania Panasonic SA-AK300 - problem z odtwarzaniem taśmy