A próżnie to ktoś zrobił w niej??? bo to jest podstawa do dalszych działań. Osuszacz wymieniłeś na nowy? Ilość czynnika podana jest na wklejce wewnątrz urządzenia. To co ci się tam pojawiało to był olej ze sprężarki a nie czynnik, bo ten to momentalnie odparował.
Sprawdź metalowy spiralny przewód, łączący sprężarkę z podstawą ( ma to chyba spełniać rolę chłodnicy powietrza). Miałem taki przypadek u siebie, że przewód zatkał się "syfem", olejem z wodą lub innym "glutem". Zrobi się w nocy -0,5 i nie masz powietrza w podstawie, tylko kompresor awaryjnie zrzuca. Wtedy będziesz słyszał taki dźwięk, jakby ktoś młotkiem...
Mysle ze podstawa osuszacza do remontu lub wymiany
Witam. Podstaw osuszacza spuszcza powietrze co jakiś czas na postoju . Osuszacz nowy, wody z układzie nie ma. Błędów w systemie nie ma. Prąd dochodzi do podstawy osuszacza. Miał ktoś coś podobnego?
Podstawa osuszacza dobrze podpięta. Jeszcze co mnie ciekawi jak zgasze auto to z podstawy leci powietrze z dołu i po kilkunastu sekundach pstryknie przekaźnik w środku i przestaje lecieć. Włączę zapłon i znowu zaczyna lecieć. Może ktoś coś podpowie ?
Zakładasz i działa. Nic nie trzeba adaptować.
Podstawa osuszacz ogranicza ciśnienie jakie idzie na zawor czwórdrożny tak więc podstawa do wymiany
Tu nie tylko osuszacz powinien "kichnąć" przy nabiciu ciśnienia w układ ale też powinna wyłączyć się sprężarka czyli powinna pracować w pozycji jałowej. Więc albo nieodpowiednia podstawa, pomyłka w podłączeniu przewodów pneumatycznych lub brak sygnału w formie ciśnienia zwrotnego z podstawy przewodem fi 6 do głowiczki sprężarki. Warto sprawdzić czy...
Witam, szukam przyczyny dlaczego moje Volvo cały czas spuszcza powietrze z osuszacza gdy dobije powietrze do dobrej wartości, czyli około 12 bar jeśli się nie mylę. Osuszacz nowy i jego podstawa również.
Witam, Podstawa osuszacza spuszacz tak jak powinna przy 12,5 bar, była sprawdzana w 2ch różnych firmach. Kupiłem oryginalny 4 zaworowy, bo mi tak polecono. Dziś to wszystko zmontowałem i wciąż dzieje sie to samo. Na zegarach w sam. bije mi na maxa a osuszacz nie spuszcza, w dodatku wyleciał pod cicnieniem wąż, (pękła plastikowa zawleczka) który przychodzi...
Sprawdź ubytki powietrza w układzie, jeśli wchodzi w tryb awaryjny sterownik twierdzi że ciśnienie zadane nie zostało osiągnięte w danym czasie więc do przejrzenia podstawa osuszacza albo duże ubytki w naczepie bądź słaba wydajność sprężarki ale mówisz że wymieniłeś pierścienie to szukał bym ubytków powietrza
Jest tam wziernik? jeśli tak czy jest on pełny i czy czynnik jest suchy. Jeśli nie ma wziernika to czy temperatura przed filtrem osuszaczem jest taka sama jak za osuszaczem. Jak możesz to zrób zdjęcie zaworu rozprężnego podczas pracy chodzi o jego szronienie. Bez pomiaru ciśnienia i obliczenia przegrzani to trochę wróżba. Filtr osuszacz był wymieniany...
Oczywiście ale nie są tanie.
Kolego sprawdz dokladnie rure miedzy kompresorem a podstawa osuszacza i tam chyba moze byc ten problem.
ABS Usterka mechaniczna wymień pierścień na piaście + czujnik, kasuje się po uzyskaniu prędkości od 7 do 40 na godzine. Osuszacz podstawa do wymiany na 90% lecz może być elektryka. Podaj kody błędów. Dodano po 3 Sprawdź w osuszaczu tłumik hałasu tam gdzie spuszcza powietrze.
Przy niskich temperaturach APS uruchamia kompresor i otwiera zawór upustowy osuszacza aby przepływające z kompresora powietrze ogrzało podstawę osuszacz.Można to sprawdzić za pomocą SDP3 czy funkcja działa.Najlepiej sprawdzać to na postoju po nocy kiedy wszystko jest przemrożone.
W 106 jest inaczej. Czujniki ciśnienia są zintegrowane wraz z elektroniką w podstawie osuszacza. Standardowy obraw oraz wada fabryczna. Wilgoć która znajduje się w podstawie osuszacza podchodzi pod czujnik ciśnienia akurat jest to ten najniżej położony od pierwszego układu , przychodzi przymrozek czujnik zamarza i go rozwala . Co do kupna samej elektroniki...
Witam mam takowy problem w dwóch samochodach marki Volvo jedno autko to fh16 a drugie to fh13 kolejno z 2007r i 2011r: Ciśnienie przy którym wybija osuszacz to 8,5 bara jest tak dlatego że są to samochody do przewozu drewna i sęk tkwi w tym że na przyczepę potrzebne jest 9,5 bara a ja mam poprzez spadki 7,2 bara, auta są na bębnach i z standardowym...
Do wymiany podstawa osuszacza , wyciek oleju z kompresora należy zlokalizować czy cieknie z kompresora czy z miejsca montażu. W magnum nie ma wad fabrycznych , po prostu są stare. I trzeba je naprawiać.
Witam. Od tygodnia borykam się z problemem drugiego układu powietrza w volvo fh 2008r E5. Problem polega na tym że, zegar drugiego układu pokazuje zero (nie zawsze) i na desce wyświetla się komunikat stop oraz sygnał dźwiękowy który już mi się śni po nocach. Wymieniłem osuszacz powietrza, zworki bezpieczeństwa, wyczyściłem całą rurkę która idzie od...
Podłącz dodatkowo manometr pod wyjście z podstawy osuszacza i zobacz do ilu pompuje i do ilu spada ciśnienie podczas fazy regeneracji to będzie chociaż wiadomo czy podstawa działa prawidłowo. Zwróć uwagę w jakim czasie nabija układ po zakończeniu fazy regeneracji skoro masz podejrzenie niewydajne sprężarki. Jakie masz ciśnienie zasilania na wysprzegliku...
A podstawą osuszacza prawdopodobnie znajduje się za schodkiem pasażera. Stawiam na zgnite piny w kostce zasilającej lub przewody zasilające. Jak wymiana czujnika nic nie da to rozetnij wiązkę po długości 30cm od wtyczki tam będą ugnite połączenia w koszulkach .
Kolego zajmujemy się regeneracją pneumatyki hamulcowej w samochodach ciężarowych i przerabialiśmy ten temat 😂 . Napiszę ci w skrócie bo temat rzeka . Zapomnij że uruchomisz to na stole , ale owszem nr. ID zmienisz i zaprogramujesz i tylko tyle. Potrzebujesz praktycznie wszystkie sterowniki nawet od durnej klimy 😂 czyli samochód na stole.......
Witam zapytaj kierowcy czy przypadkiem nie rozpadł sie kluczyk i nie zgubił pestki od immo Moduł immo jest pod kierownicą zapewne łączy się z vecu i sterownikiem silnika .Jaki rocznik magnum jak euro 3 przyczyną może być uszkodzenie APM podstawy osuszacza
wiem że dystans to podstawa już przekonałem się na własnej skórze kiedyś ( 2008-2011 jakoś tak) padł mi zawór z osuszaczem (leciało powietrze ale nie blokowało układu czy coś mam 3 E trójki, ale jak są ubytki powietrza to się chory robię)i kupiłem zawór czterodrożny + osuszacz kąpletny w serwisie dafa nie wiem tak cena +- ok 3600zł brutto założyłem...
Witam, auto jak w opisie. Ciśnienie na I i II obwodzie dochodzi do 13,6 bara. Wyskakuje błąd za dużego ciśnienia BC, manometr także pokazuje takie ciśnienie w zbiornikach. Auto zjechało na warsztat, i widzę że była już wymieniana podstawa osuszacza i zawór cztero-obwodowy na oryginalnych częściach knorra. Albo wadliwa partia podstawy osuszacza, lub...
Widziałem serwerownię u siebie w pracy - Starostwo Powiatowe. Małe pomieszczenie z taką przenośną klimą i rurą od niej pociągniętą za okno. Aha i latem cały czas drzwi otwarte. Od czasu do czasu musi tam również swoje odstać osuszacz powietrza. Sprzęt: ze dwa serwery i Astaro na QuadCore.
Faktycznie może przycinać się podstawa osuszacza ale również może jakieś inny zawór się przycina stąd też ubytki powietrza. Również może być przyczyna w sterowaniu sprężarką jeśli jest podłączone. Co do pompowania układu kiedy jest pusty, pierwszy obwód zazwyczaj pompuje na początku do 6 bar, potem wstaje drugi i dalej rosną oba tutaj już zawór zabezpieczający...
Witam. Na zasilaniu reduktora powinno być cały czas 8,5BAR (+ - 0,3BAR) - wszystko zależy od wyregulowanych reduktorów w zaworze sześciodrożnym . Ale najważniejsze jest ciśnienie na wyjściu z reduktora. przez noc schodziło do zera bez wyraźnego ubytku słyszalnego na zewnątrz. Napompuj układ , jak zbije podstawa osuszacza zgaś samochód ,odkręć filtr...
Na zapolonym i zgaszonym ładnie powietrze trzyma i nie dobija non stop tylko raz do 10.5 naladuje i trzyma.tylko za kazdym razem gdy po pierwszy spuszczeniu powietrza jest tak samo głosno .czy cos moze byc zle wyregulowane w podstawie osuszacza?podstawa to zamiennik Dt.
Witam Koledzy ,potrzebuje danych odnośnie regulacji podstawy osuszacza powietrza Knorr Bremse EAPU EL2201 Mercedes Actros . Klient sam próbował sobie wyregulować i obwody otwierają się nie po kolei . Chodzi mi o pierwszeństwo otwierania poszczególnych obwodów i przy jakim ciśnieniu , 23,22,21 itp, niestety Jaltest nie zawiera tych informacji Dziękuje...
Witam Możliwa usterka podstawy osuszacza powietrza
Dziękuję za odpowiedź. Czyli jak w podstawie osuszacza jest olej, to można przyjąć, że sprężarka do roboty/wymiany, tak? Auto z 2008 r., 930 000 km przejechane i sprężarka jeszcze nic nie była robiona.
Gdzie taką kasetę mogę naprawić i jakie są koszty? Dodam tylko, że te błędy pojawiły się zaraz po wymianie podstawy osuszacza. Nie jestem pewien, czy to na pewno kaseta.
Kolego a z podstawy osuszacza APM , ze zbijaka leci powietrze po zakończonej fazy regeneracji filtra? Żebyś mnie dobrze zrozumiał ;) jak zbije zbijak przy 12bar APM przechodzi w faze regeneracji czyli syczy dołem ze zbijaka , po chwili zawór się domyka przechodzi w faze pracy sprężarki aby dobić z powrotem do 12bar i wtedy sprawdź czy nie ucieka zbijakiem...
Podstawa osuszacza
Sprężarka jest nowa. Ciśnienie wchodzi do podstawy osuszacza i na tym koniec. Na zegarach w kabinie nie pokazuje żadnego ciśnienia nawet jak podłącze inne źródło ciśnienia. Z tłumika pod podstawą osuszacza w czasie pracy silnika słychać uciekające powietrze.
Podstawa osuszacza Dzieki
Pytanie zasadnicze, na jakiej podstawie stwierdziłeś że zawór zabiespieczający puszcza ciśnienie przy 14 bar? Rozumię że ten wynik pomiaru podajesz na podstawie pomiaru z manometru podłączonego pod podstawę osuszacza. Jeżeli podstawa osuszacze jest nowa, to uważam że powinna puścić powietrze w trybie awaryjnym przy 12 bar,dlatego ważny jest pomiaru...
Zmień po prostu podstawę osuszacza na nową , jest tyle zamienników na rynku szkoda twojego czasu na regenerację . Podejrzewam że oryginalny zestaw naprawczy jest droższy od podstawy zamiennika.
Podstawa osuszacza do sprawdzenia .
Chodzi mi o zawory które są już w samej podstawie osuszacza które dają powietrze na naczepę.??
Witam.przyczyna naprawiona.uszkodzony zawór podstawa osuszacza.
Tak ten port to sterowanie sprężarką. Wszystko na to wskazuje że podstawa osuszacza do wymiany. 😁 Dodano po 6 Niestety jakiekolwiek zabrudzenia powodują szybsze zużycie podstawy osuszacza.
Witam wszystkich około 2 miesiące temu wymieniłem podstawę osuszacza w Man Tgx e6 2014 rok, ponieważ stara przepuszczała i sprężarka się nie rozłączała na niższych obrotach. Założyliśmy Kmorra, ale po jej montażu wystarczy, że wskazówka na zbiornikach dosłownie lekko się ruszy w dół, a od razu rozłącza sprężarkę. Moment dopóki i wyłącza ponownie, co...
Witam Dzięki kolego za podpowiedz myślałem że ta operacja jest bardziej skomplikowana Jeszcze miałbym pytanie. Co może być przyczyną ubytku powietrza z podstawy osuszacza powietrze nie ucieka zbijakiem tylko z okolic elektronki obok wtyczki elektrycznej. Ten ubytek powietrza pojawia się gdy podczas postoju ciśnienie w układzie spadnie poniżej 8 bar...
Witam mam problem z actrosem ogranicza obroty do 1500 i ani grama więcej stało się to podczas jazdy gdy siadla podstawa osuszacze i zablokowały hamulce
A z podstawą osuszacza nie ma problemów?
Witam serdecznie, w Actrosie 1831 z 99r. wyświetla takie bedy: NR 3020 WS 1211 FR 4041 INS 0301 no i ten najgorszy, ktory włacza sie jak temperatura jest poniżej -5C, przy czym najpierw pokazuje sie butla z zaworem na wyświetlaczu ale wode spuszczam codziennie. Pusza mi tez podstawa osuszacza ale jutro jade wymienic. Wlałm też pyn Wapco i wymieniłem...
Wskazówki pokazują 10bar bo masz zredukowane ciśnienie przez wbudowany reduktor w zaworze zabezpieczającym. Jest to ten zawór dokręcony do podstawy osuszacza. Zawór zabezpieczający nie może syczeć lub lecieć z niego powietrze i z tego powodu najprawdopodobniej nie dobija ciśnienia dla tego nie odzywa się podstawa osuszacza .
podstawa osuszacz zawora podstawa osuszacz zawór master osuszacz
alarm stacyjka rozruch gwiazda trójkąt automat 1n5408 prostownik
mg5150 canon nadajnik szaflika
Płyta startowa radioodbiornika Magneti Marelli Alfa Romeo GT Czas przestrojenia radia Unitra Diora DST-301