20min - będzie mało, bo akumulator dużo traci podczas postoju. Centralny, alarm, radio, immo, kamerki, to wszystko zjada prąd, który należy uzupełnić w min 120% Zgoda, ale każdy następny rozruch - to już znacznie krócej. Chciałem jedynie wykazać, że energia pobierana przez rozrusznik jest stosunkowa niska i będzie szybko uzupełniona przez alternator.
Te parametry nie są ze sobą w żaden sposób powiązane, 55A, to max prąd, który może dostarczyć alternator, nie ma to związku z pojemnością akumulatora
Dodam że 2 lata po zmianie aku na wieksze wysiadł alternator 8letni Czyli nie warto zwiększać pojemności akumulatora, bo to powoduje większe obciązenie prądowe alternatora niż przewidzial producent.
Ja stawiam na alternator, wynikiem czego było rozładowanie akumulatora.
Jest większa pojemność i akumulatora jak i alternatora. Włączona klimatyzacja pobiera dużo prądu dla tego jest większa pojemność alternatora jak i akumulatora to jest oczywiście moje zdanie :)
W samochodzie nie mierzy się prądu ładowania i nie ma to sensu bo zbyt wiele czynników ma na to wpływ między innymi: napięcie jakie daje alternator, pojemność akumulatora, jego stan, stopień rozładowania, wydajność alternatora. Natomiast napięcie jakie daje alternator jak najbardziej mierzymy. Do pomiaru dużych prądów używamy kleszczy - pomiar bez ingerencji...
Uszkodzony alternator i niedoładowany lub znacznie zużyty akumulator, nie trzyma pojemności.
Napięcie ładowania akumulatora nigdy nie powinno przekroczyć 15V ale też nie być niższe niż 13,5V. Tuż po odpaleniu może być niższe z uwagi na znaczny ubytek energii w akumulatorze. To czy regulator jest potrzebny wynika z maksymalnej mocy alternatora i pojemności akumulatora oraz ilości i mocy odbiorników energii elektrycznej, częstotliwości odpalania...
Rozumiem, że to będzie przed odpaleniem silnika? Nie chce się koledze skrobać szyb :) Akumulator kwasowy (ten w samochodach) ma to do siebie, że im zimniej tym bardziej traci swoją pojemność. Nawet gdyby był załadowany na full to przy -20st. traci jakieś 20-30%. Do uruchomienia średniego silnika sam. potrzeba jakieś 200-300 A przez 3-4sek co daje nam...
Witam :D Chcę zakupić nowy akumulator ale niestety na starym nie mam już oznaczeń jeżeli chodzi o "Ah" :( Jakiej pojemności muszę kupić akumulator do Seicento 900 tak żeby jak najlepszy pod standardowy alternator i żeby nie było sytuacji że jest ciągle niedoładowany :?:
Alternator ma ponad 40a, jak więc może ładować aku 1/10 pojemności ?
Napisz jeszcze czy wspomniany objaw występuje ( przygasanie świateł i wyłączenie wzmacniacza )przy zgaszonym czy zapalonym silniku. Jeżeli występuje przy zapalonym to może warto sprawdzić jak ładuje alternator. A jeżeli przy zgaszonym to też sprawdzić alternator i jeżeli jest O.K. to wstawić nowy akumulator o trochę większej pojemności. Pozdrawiam.
Ale cudujecie, toż to marne 140 A, byle rozrusznik, czy wyciągarka pobiera więcej... Separator baterii i po sprawie, dodatkowy akumulator musi mieć odpowiednią pojemność, aby zapewnić wymagany czas pracy. Ładowanie drugiej baterii będzie trwało, alternator w quadzie nie jest zbyt wydajny, zresztą nie wiadomo jaki quad...
no napewno to nie maluch z rachitycznym alternatorem 34-ro amperowym. Większośc modeli ma alternator od 45A wzwyż,no chyba że to stara skoda 105 z archaicznym 35-cio amperowcem. Prosze zwrócic uwagę że polonez miał alt 42A,zaś akumulator był montowany o pojemności 60Ah,i nic niepokojącego się nie działo. Wnioski nasuwają sie same.
Ale nie tylko rozruch decyduje o wielkości akumulatora. Myślę, że większy wpływ na pojemność zastosowanego akumulatora (a i alternatora) ma wyposażenie auta, zwłaszcza tych modeli z wyższej półki... V.
Nic nie napisałeś o wydajności prądowej alternatora, o pojemności ładowanych akumulatorów... my to tu nie wróżki :P
W początkowej fazie ładowania zastosować przetwornice step-up z ograniczeniem prądowym CC, do momentu gdy napięcie na akumulatorach dodatkowych osiągnie ustaloną wartość np. 13,5V. Albo kupić dedykowaną do tego celu przetwornicę np. "Układ ładowania dodatkowego akumulatora MR12". Jednak moim zdaniem do takiego akumulatora ( łączna pojemność 220Ah )...
Gdybym chciał podłączyć 2 na stałe musiałbym się liczyć z wymianą alternatora... Spokojnie, wcale nie ma takiej potrzeby. Łącz spokojnie równolegle te akumulatory, nic się nie stanie. Problem byłby jakbyś tam wstawił akumulator o 5 razy większej pojemności, rozładował go po czym próbował naładować alternatorem. Przy dwóch akumulatorach i to słabszych...
Przeczytaj wątek "Elektrownia wiatrowa domowym sposobem". Alternator to zły pomysł, ponieważ ma za małą sprawność i wymaga dużych obrotów. W końcu jest to prądnica napędzana silnikiem spalinowym przy w miarę stałych obrotach i znacznie większych niż można uzyskać z niewielkiej turbiny wiatrowej. Przed lekturą możesz zacząć od obliczenia lub oszacowania...
Możesz tylko ważne żeby wzbudzenie odpowiednio podpiąć, poza tym to tylko czysta mechanika, mocowania żeby pasowały i pasek najlepiej żeby był też odpowiedni tzn. ilość rowków bo długość nie ma znaczenia bo każdy mechanik ci dobierze pasek krótszy czy dłuższy, jeśli chodzi o amperaż to obojętnie jaki byle miał maksymalnie 10A więcej niż pojemność akumulatora...
Akumulator zawsze jak największy A jak się przesadzi to alternator nie naładuje i wraz lipa bo na mrozie padnie niedoładowany
Wybierz jeden konkretny samochód i napisz ile pojemności z akumulatora potrzeba na rozruch. Zakładając rozrusznik 2 kW w dieslu i przyjmijmy nawet 2 minuty kręcenia. Potrzebna pojemność zaledwie 6 Ah. Natomiast w benzynie, która dobrze odpala są to bardzo małe wartości. Pojemność akumulatora do rozruchu jest mało ważna ale w przypadku uszkodzenia alternatora...
moje pytanie brzmi jaki powinien być alternator i czy ten alternator będzie w stanie ładować te 4 akumulatory Zacznij od pytania jak wysoki ma być wiatrak i jaka średnica śmigieł aby przy umiarkowanym wietrze napędzać prądnicę o mocy minimum 600W ? Zastanów się też nad doborem przekładni zwiększającej obroty bo śmigła obracają się wolno a wirnik alternatora...
Budżetowy czyli jaki? Taniego nie polecam. Proponuję 50 - 60 Ah. To że zakręci na 44 nie oznacza że większa pojemność nie ma sensu. Wbrew niektórym opiniom alternator naładuje bo ładuje tylko tyle ile ubyło a większa początkowa pojemność przyda się gdy stopniowo akumulator zacznie tracić pojemność.
Działać będzie tylko przyda się mocniejszy alternator i regulator do ładowania takiej pojemności. Tak właściwie to te akumulatory wystarczą na niespełna dwie godziny i znowu trzeba by je naładować. Potrwa to zdecydowanie dłużej. Przydała by się większa bateria akumulatorów.
zadziwiające, pracując w zakładzie energetycznym zawsze mówili o przesyle energii, a nie prądu, Dobrze mówili bo ZE przesyła i sprzedaje energię mierzoną w kWh lub MWh a nie prąd mierzony w A lub kA. W technice samochodowej tradycyjnie mówimy o prądzie płynącym z alternatora lub z/do akumulatora i podajemy pojemność akumulatorów rozruchowych w Ah ale...
Witam Na temat akumulatorów postów co nie miara. Jak masz kupić to kup większy, 40 Ah to do malucha a nie do samochodu napakowanego elektroniką i wszystkim na prąd. Alternatorem się nie przejmuj, i nie wiesz w psełdo opisy osób które nie mają pojęcia jak działa i jaką ma charakterystykę alternator samochodowy. Napewno naładuje nawet i 100 Ah, gdyż problem...
Tak mała pojemność aku z motocykla (o ile jest sprawny) nie uszkodzi ani alternatora ani regulatora napięcia, ale 2 min. to zdecydowanie za mało.
Ogniwo kwasowo-ołowiowe ma SEM o wartości 2.1V. W samochodowych akumulatorach jest 6 takich ogniw łączonych w szereg, więc normalnie w naładowanym akumulatorze napięcie wynosi około 12.6V. Gdy ogniwo obciążymy odbiornikiem o sporym poborze prądu to napięcie będzie maleć. W samochodzie mamy także alternator - służy do zasilania odbiorników w samochodzie...
Jeśli wsadzisz 80l skrzynie do bagażnika i podłączysz wzmacniacz 200W, basy będziesz słyszał znakomicie, inni, którzy będą obok samochodu także. Tylko pytanie, czy warto pomniejszać pojemność bagażnika, dodatkowo obciążać alternator i akumulator (na postoju).... możesz spróbować jeśli masz zbędną gotówkę. "Strojenie na wyższe" niewiele da, wyższe częstotliwości...
Najpierw należałoby sprawdzić napięcie na akumulatorze miernikiem aby mieć wiedzę w jakim jest stanie. Tygodniowe nieodpalanie sprawnego auta nie powinno być problemem chyba, że akumulator ma już kilka lat i alternator go ładuje niedostatecznie co przekłada się na mniejszą pojemność a przy obecnych temperaturach jego pojemność jest kilka % mniejsza....
i co z tej twojej mądrości wynika Nic. Jak to możliwe,że mój ładowany tylko alternatorem akumulator wytrzymał ok.6 lat i wtedy pierwszy raz podłączyłem prostownik.Samochód SUW silnik wysokoprężny jazda w "koło komina".Akumulator ma juz ok.8 lat a pojemność 98 Ah.
Akumulator należy ładowac prądem około 5.6 A przez okres 10 godzin aby uzyskał właściwe parametry podane przez producenta. To tylko sucha teoria. W praktyce ciężko jest uzyskać stały prąd ładowania, nie znany jest stopień rozładowania akumulatora, a także jego rzeczywista pojemność. Podłącz prostownik na wyższy zakres i poładuj kilka godzin. Resztę...
przy bezynie wystarczy 40-45 resztę trzeba sprawdzić na alternatorze jak będzie za durzy to będzie nie doładowany , prąd rozruchu tez nie musi być jakiś wielki napewno wystarczy pozdro
Jeśli nie ma go w katalogu to zrób bilans energetyczny. Tzn moc alternatora minus standardowy pobór prądu w czasie jazdy. To co Ci zostanie to 10% pojemności akumulatora.
Alternator nie ma ogranicznika prądu.
może być parę przyczyn 1 za duża pojemność akumulatora alternator go nie doładowuje 2 regulator 3 alternator
Jaki subwoofer? Podaj jego model oraz wzmacniacza. Podaj napięcie i pojemność akumulatora. Jaki masz obecny alternator?
Ogólnie to chce mieć pomiar napięcia żeby wiedzieć czy alternator ładuje oraz jaka pojemność ma w danej chwili akumulator . Czyli jak silnik pracuje widzę napięcie ładowania a jak silnik zgaszę i przekręcenie kluczyk na pierwszą pozycję to widzę jaka ma pojemność akumulator . Tak to widzę
A bez dodawania drugiego zestawu akumulatora i alternatora o jakiej maksymalnej pojemności mogę wstawić akumulator?Aktualnie mam Bosch 44ah 440a.
Podaj pojemność akumulatorów i moc alternatora. Chyba połączonych równolegle.
To co zużyjemy podczas samego uruchomienia silnika i by ten ubytek doładowania akumulatora pojazd by musiał pokonać dystans 60km . Teraz do przemyślana by taką grzałkę założyć trzeba by jeszcze wymienić akumulator na większą pojemność i alternator rzędu 120-130A chyba iż mamy garaż a w samochodzie wtyczkę z systemem Skandynawskim (VW). Na zderzaku jest...
Jest to pytanie bardziej filozoficzne aniżeli techniczne, w tym wypadku na stan naładowania akumulatora ma wpływ wiele czynników (pojemność akumulatora, jego wiek, stan prądnicy lub alternatora). Zimą najlepiej akumulator wspomagać poprzez doładowywanie prostownikiem, ale małymi prądami. Ceny paliwa są takie, że na pewno nie opłaca się aby robił to...
Tylko zwykły akumulator ołowiowy, a pojemność żeby nie przesadzic bo alternator to musi naładować.
czy te 25mm2 zaszkodzi żywotności akumulatorów ? Nie. Spoko , przekrój przewodów nigdy nie jest zbyt duży. Może być jedynie zbyt mały. Tylko odpowiednio obrób - zakończ końcówki. [ quote"Podobno dobrze jest gdy prąd ładowania nie przekracza 1/10 pojemności. "quote] Możliwe jedynie przy ładowaniu prostownikiem. Przy alternatorze nawet kilkadziesiąt...
Było 1000 albo 2000 razy o akumulatorach, pojemnościach, ładowaniu. Szukajka nie gryzie.
Alternator zaczął ładować dopiero po spadku obrotów. To by wskazywało na nieprawidłową pracę regulatora napięcia. Należałoby też sprawdzić szczotki — może są już krótkie, w tym alternatorze występują jako osobna część. Ten regulator nie ma wyjścia na kontrolkę ładowania. Do działania chyba nadal potrzebuje zasilania po stacyjce, chociaż budowa...
(...) nie zaleca się montowania akumulatora o większej pojemności gdyż może się okazać, że alternator nie będzie w stanie go doładować. Dlaczego?
Nie dostanie, włącz światła, dmuchawę. Akumulator mimo, że zwarty ma swoją pojemność więc alternator na pusto pracować nie będzie.
Czyli teoria o większej baterii leży jeszcze bardziej. Czemu?? Dane wyjściowe (Fiat 126p wyposażony w prądnicę): Pojemność akumulatora: 35 Ah, Dzienny czas jazdy: 20 minut (0,33 godziny), Cykl mieszany: 50% korki, 50% na wyższych obrotach, Straty ładowania akumulatora: 30% (sprawność 70%), Prąd pobierany przez urządzenia: 14,3 A, Wydajność prądnicy...
to ja juz nie rozumiem nic... to po co na internecie tabeli zaleznosc naladowania od napięcia i od gęstości... jesli to nieprawda i akumulator moze miec 13V a moze byc wyladowany... Zużyty akumulator o szczątkowej pojemności też będzie miał wysokie napięcie spoczynkowe. I co uznasz, że jest dobry?
jak da za mały ze zbyt małym prądem rozruchowym to w kilka miesięcy go załatwi pognie płyty a gwarancja tego nie obejmuje drogi autorze jaką masz pojemność a moze znasz moc rozrusznika
Akumulator masz szrot,nie ma pojemności.
Xantix masz sieczkę to fakt. Czasami nowe akumulatory jak przychodzą to się pół dnia ładują bo prawie nie ma w nich łądunku. Z czystego samorozładowania a mają ok pół roku bo zawsze jest oznaczony miesiąc produkcji. Tak że prąd alternatora NIE MA ŻADNEGO WPŁYWU na pojemność akumulatora. Za to wpływ ma iloś ponadprogramowych odbiorników czerpiących prąd...
Naładować musisz tyle ile wyładowałeś Wyobraźmy sobie taką sytuację: 100Ah akumulator rozładuje się do zera. Odpalamy standardowo z kabli i w drogę. Duża jest różnica potencjałów między akumulatorem a alternatorem, więc prąd również duży. Co na to alternator? Musi produkować ten prąd przez dwa razy większy okres czasu aniżej w sytuacji, której zamontowany...
Sprawny alternator może ładować każdy akumulator bo jego regulator utrzymuje stałe napięcie ładowania 14,4 V. Akumulator o większej pojemności będzie ładowany trochę dłużej ale będzie to niezauważalne. Skup się raczej na zakupie akumulatora o odpowiednim dla Twojego auta prądzie rozruchowym i z gwarancją a pojemność akumulatora podaje się w amperogodzinach...
Witaj Jakie masz ładowanie z alternatora? Jaki posiadasz akumulator pojemność i ilu letni. Problemu z odpalaniem silnika nie masz? Pozdrawiam
Do sprawdzenia stan klem akumulatora. Stan samego akumulatora(jego pojemność) Masa silnik nadwozie, stan alternatora. Te błędy będą generowane przy wahaniach napięcia w instalacji.
Kombinujesz całkiem ciekawie ale niestety zupełnie źle. Instalacja jak jest na 12V to musi być na 12V a nie na 24V. Żarówki + cewka zapłonowa + radio +inne urządzenia na 12V --pójdą z dymem. A tak na marginesie to cewka zapłonowa nie ładuje akumulatora tylko prądnica lub alternator. Jedynym rozwiązaniem jest zwiększenie pojemności akumulatora (nie napięcia!!!)...
najlepiej dać pośredni ponieważ z przedziału powyżej ponieważ zbyt dużego może ci nie doładować ładowanie i długo nie wytrzyma Najlepiej to pisać po polsku, bo tego bełkotu nijak zrozumieć i nie pisać bzdur w rodzaju że akumulatora o większej pojemności alternator nie naładuje!.
No i widzisz, wyższe obroty i alternator "daje radę" Jakiej pojemności jest akumulator i ile ma lat? Jeśli chcesz coś poprawić idź w kierunku nowy akumulator tudzież większej pojemności (bez przesady)
Odporność na niskie temperatury jest opisana w dokumentacji akumulatorów. Rozładowane zamarzną i rozsadzi je lód. Naładowane wytrzymają mrozy -30 stopni. W czasie rozładowania pojemność będzie pozornie mniejsza. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Głębokie rozładowanie dobrze znoszą tylko...
Przy uruchomionym silniku i obrotach 2-3 tys obr/min powinno być 14,4-14,6V. Po załączeniu świateł i tylnej szyby napięcie nie powinno się zmniejszać. Nie mieszaj. To auto z "inteligentnym" sterowaniem pracą alternatora i napięcie ładowania 13,5V nie jest niczym dziwnym o ile wynika ono z obliczeń sterownika a nie awarii alternatora. Akumulator najprawdopodobniej...
Naładuje akumulator całkowicie i po ilu km/ minutach to nastąpi Odpowiedzi na to pytanie nie otrzymasz. Zależy to od bardzo wielu czynników. M,in. 1.Pojemności akumulatora. 2.Wydajności alternatora. 3.Mocy podłączonych odbiorników w samochodzie. 4.Ustawienia regulatora napięcia alternatora. 5,Stanu naładowania początkowego akumulatora. 6.Stanu technicznego...
Zazwyczaj alternator samochodu zabezpiecza ładowanie akumulatora do napięcia 13.8 -14.2V . W buforowym reżimie akumulator należy ładować do 13.6-13.8V . Przy wskazanych napięciach pojemność SPRAWNEGO akumulatora będzie składała 80 - 90 odsetków od nominalnej. Uwzględniając, co większość współczesnych akumulatorów stosuje do nie obsługiwanych - zwiększenie...
Możesz spokojnie podłączyć dwa alternatory i dwa akumulatory. Tylko że akumulatory muszą być tej samej pojemności. A ha i obwody kontrolek wzbudzenia muszą być osobne.
a możesz wytłumaczyć jak to jest możliwe, co tu ma za znaczenie zgaszenie silnika do pojemności akumulatora jakoś nie bardzo wiem jak to jest możliwe zwiększenie pojemności. Rozumiem zwiększenie napięcia po zgaszeniu a przed uruchomieniem w końcu alternator ładuje. Pojemność akumulatora to w praktyce nie to, co jest napisane na obudowie, ale w dużym...
To nie bzdura. Tak to właśnie jest, kiedyś podjęcie było że im większy to lepszy. A to właśnie bzdura. Na dłuższą metę lepszy naładowany o mniejszej pojemności niż nie doładowany o większej. Alternator też ma swoje ograniczenia
pozostaje kwestia ładowania akumulatora. Jeśli podwoisz pojemność aku ,to i alternator musi być mocniejszy,chyba że zastosujesz dwa o łącznej pojemności niewiele przewyższającej ten orginalny. Nieprawda.
Prąd z alternatora jest stale regulowany przez regulator Nie prąd tylko napięcie. w samochodzie jest to tak dobrane by regulator pasował do pojemnosci akumulatora Regulator nie ma nic do pojemności akumulatora. W zależności od zastosowanego alternatora, do samego ładowania akumulatora wystarczy już nawet około 2500 obr/min alternatora. Oczywiście przy...
Witam! Tak jak w temacie. Mam w swoim samochodzie(Audi 80 b2 1.6 benzyna 85KM) alternator bosha 55A. Chciałbym wiedzieć jaki akumulator mogę w nim zamontować gdyż nie wiem jaki był seryjnie. Chodzi mi mniej więcej o maksymalną bądź optymalną pojemność akumulatora.
Jaki prąd rozruchowy? jaka pojemność? Czym jest ładowany w ciągniku alternatorem czy prądnicą?
sp9svn to czy akumulator będzie niedoładowany zależy nie tylko od jego pojemności i mocy alternatora ale również od czasu ładowania czyli przebiegu od uruchomienia silnika do zakończenia jazdy. Może być tak, że przy standardowym akumulatorze i alternatorze oraz założonym ogrzewaniu postojowym (używanym ok. 20-30 min.) i jeździe do pracy np. 5 km i...
Jak stoję na światłach z włączonym stopem, dmuchawą i co mi tam jeszcze potrzeba to napięcie często spada poniżej napięcia akumulatora. Czyli problemem kolegi jest zbyt slaby alternator w stosunku do mocy włączonych jednocześnie odbiorników a nie zbyt duża pojemność akumulatora. Zapewne w Nysie było to samo jeżeli jeździła jako pojazd uprzywilejowany...
Nie wspominamy nic o akumulatorze, jak będzie cienki jak polsilver to będziesz wymieniał jeden alternator za drugim. Akumulator ma być markowy i o pojemności podanej przez producenta auta...
Auto stare, A skąd pewność, że to wina niskiej jakości akumulatora? Może alternator się kończy i akumulator był permanentnie niedoładowany na przykład?
Jakie masz kable?Jaka pojemność akumulatora i jaki masz alternator?
Zamiast kondka lepiej dołożyć do alternatora , akumulatora i kabli.
Zacząłbym od pytania, czy zamontowany w aucie alternator da sobie radę z akumulatorem o dużo większej pojemności, od przewidzianej przez producenta samochodu. Masz jakiś pomysł na ładowanie tego "potwora" w sposób zapewniający jego pełne naładowanie i normalną eksploatację? (bo fabryczny alternator raczej sobie nie poradzi).
myślę że 41Ah będzie wystarczający, zbyt duża pojemność nie wskazana ze względu na niedoładowanie przez alternator. Jak kolega wcześniej napisał Centra jest OK.
Myślę, że akumulator dużej pojemności + jeden alternator by wystarczyły. Podnoszenie i opuszczanie chyba nie działa bez przerwy - a w czasie przerw alternator doładowałby akumulator (alternator autobusu nie jest na 24V ?)
To nic dziwnego. Zakładasz błędnie, że ta bateria ma pełną pojemność, więc czas jej rozładowania i ładowania będzie długi. Faktycznie bateria może mieć np. 50% pojemności, albo mniej. Na jedno lub dwa kręcenia rozrusznikiem wystarczy w temperaturze 20 stopni. W niższej nie wystarczy. Gdy bateria osiąga 14,4V to jest naładowana w ok. 70%. Trzeba ją potrzymać...
Musisz brać pod uwagę, na jak długo wystarczy pojemność akumulatora z obciążeniem 2000W. Alternator nie zdąży doładować - jazda z włączonymi światłami.
Jakiej pojemności są akumulator podstawowy i dodatkowy? Jakiej mocy jest alternator?
Witam serdecznie! Posiadam małego fiata 126p, który jest restaurowany. :) Niestety, ale trzeba wymienić akumulator i ... tu problem. Chciałbym zapytać jaki należy zakupić gdy oryginalny był o pojemności 34 Ah. Prądnica (nie alternator) ma moc 230w. Nie wiem jaki prąd rozruchu.
dlaczego? myslalem ze one są najlepsze dla akumulatora Nie są, bo przy mocno rozładowanym akumulatorze nie rozpoczną ładowania, i nie naładują go do pełnej pojemności. Czy taką metodą naładuję się tez akumulator podczas jazdy przez alternator? Nie, alternator ładuje CV.
Akumulator nie może byż taki żeby się zmieścił do auta bo kazde auto musi mieć akumulator o odpowiedniej pojemności.Wynika to z tego że jeśli kupimy akumulator o większej pojemności do naszego auta to będzie on zawsze niedoladowany gdyż alternator nie da rady go doładować w pełni. tym bardziej teraz gdy zbliża sie zima i mrozy. - proszę nie przepisywać...
No takich fikołków nie ma. Ładowanie zawsze odbywa się ze stratami. Masz ładowarkę 12V, to jej zasilacz ma ze 13-14, może 15 V i z tego jest ładowna bateria akumulatorów. Ona osiąga napięcie 14,5 V albo 13,6 V. Tyle, co alternator. Baterie akumulatorów mają około 12 V, ale tylko kwasowo ołowiowe można wprost podłączyć do alternatora (nie wprost do innej...
Oczywistym jest, że w przypadku ładowania stałym napięciem, tak jak ma to miejsce w aucie, w początkowej fazie ładowania rozładowanego akumulatora pobierany prąd jest znaczny, a następnie pobór prądu spada. I choćbyś miał ogromny alternator to i tak nic to nie zmieni, bo po osiągnięciu pewnego poziomu naładowania, aby naładować akumulator do maksymalnej...
Miałem tak samo przydał by ci się kondensator i lepszy akumulator. Mała pojemność ale alternator powinien doładowywać 65Ah akumulator. Poprostu czasami musisz sie opanować i nie zawsze jezdzic sluchając muzyki na maxa bo nigdy ten akumulator sie nie doładuje. Dodano po 2 Narazie kup sam akumulator potem będziesz myślał o kondensatorze.
A czy jak będzie wieksza dużo pojemność to alternator go doładuje do pełna? O to się nie martw, doładuje każdy akumulator. Ale nie licz na to, że ten akumulator starczy na długo (w sensie używania audio przy wyłączonym silniku). Jaki by nie był, to prędzej, czy później się rozładuje. Raczej szybko.
Ale głupie podejście no zmienić mechanika w pi...u!!! Ja tico producent dał 35Ah po ciężkim rozruchu na mrozie dałem akumulator że złomu! Nie wiadomo jak długo pracował ani ile lat miał ale u mnie jaki mróz nie byłby to zawsze było pyk zapalony. Dałem 72Ah i działało mi to przez 7lat.!!! Żadnej awarii przy tym nie miałem. Żarówki też nie zmieniałem....
Bez akumulatora długo nie pojeździsz. Nie obciążony pojemnością akumulatora alternator spali szpilkami napięcia np. zapłon jeśli jest elektroniczny albo diody w alternatorze albo inną elektronikę podłączoną do układu. Jeśli masz problemy z ładowaniem a nie umiesz sam tego naprawić to jedź do fachowca. Problem z rozładowanym akumulatorem może być z powodu...
Коlego, piona5! Napięciem 13.5 - 13-7V ładują się akumulatory, które wykorzystują się w buforowym reżimie, na przykład - w awaryjnym oświetleniu. W samochodzie u akumulatora cykliczny reżim i jego należy ładować do napięcia 14.4-14.5V . Akurat takie napięcie zabezpiecza alternator. Woltomierz i amperomierz dla prostownika nigdy nie bywają...
Skupiłbym się bardziej na właściwym doborze pojemności akumulatora do wydajności alternatora To jest mit. Akumulator dobiera się pod rozrusznik a dokładnie pod prąd pobierany w momencie rozruchu. Przy ładowaniu akumulatora w pojeździe nie ładujemy go od zera tylko uzupełniamy prąd pobrany w trakcie rozruchu. Jeżeli zużyto np. 5 Ah to tyle trzeba uzupełnić...
Regulator typu F00M wzbudza się automatycznie po wykryciu napięcia/częstotliwości na fazie uzwojenia alternatora. Regulator nie potrzebuje napięcia z kontrolki ładowania. W regulatorze jest tranzystor który wysterowuje kontrolkę. Nie chce mi się analizować tego co stwierdziłeś, za późno jest. Można za to sprawdzić cały alternator na stole, podłączając...
-wojtekkrygowski- Jeśli przejedziesz 12.000 km rocznie , to nie jest tak mało.Ale słusznie zauważył Kolega EMERYT2 / pojemność akumulatora / - może być tak, że nie sprawdziłeś na "padniętym" akumulatorze jego pojemności i kupiłeś nowy o dużo większej.W ten sposób nowy akumulator jest cały czas niedoładowany, bo alternator wraz z regulatorem napięcia...
Witam Chciałbym napędzać aternator 12v silnikiem spalinowym. W takim układzie należy brać pod uwagę: pojemność akumulatora, obciążenie altenatora, rodzaj alternatora. Według jakich wzorów oblicza się moc potrzebną do napędzenia alternatora uwzględniając te czynniki? Ewentualnie czy ktoś mógłby mi wskazać odpowiednią literaturę.
Całkowity brak sensu odnośnie instalacji elektrycznej pojazdu. Przy napięciu 12 V i mocy 4000 W (zakładając 100 % sprawności przetwornicy) popłynie prąd ponad 300 A ! Akumulator samochodowy jest w stanie oddać przy rozruchu jakieś 200 A, lub dla większych pojemności pewnie ponad 300 A. Jednak jest to tylko chwilowe przy odpalaniu samochodu. Nie ma możliwości...
Masz tam diody z alternatora podłącz to do kupy, szeregowo z akumulatorem zależnie jak szybko chcesz naładować, ale także jaka pojemność, żarówka do świateł długich lub razem z krótkimi.
pojemność akumulatora samochodowego pojemność akumulatora miernik zmniejszona pojemność akumulatora
giełda elektroniczna katowice częstotliwość odświeżania monitora vaillant podtrzymanie
Sony TV Main Board 100689421 Firmware Inquiry Funkcja pinu 5 w sterowniku PSG5 pompy VP44