Witam zamierzam wymienić prądnice na alternator w ciągniku C 330. Po usunięciu prądnicy i wymianie na alternator co należy wyrzucić z instalacji i do czego podłączyć przewody z alternatora. Wiem o potrzebie zamiany biegunowości czyli należy podłączyć - na masę zmienić położenie akumulatorów. Jak podłączyć to wszystko żeby działało. Poniżej schemat instalacji...
Witam wszystkich potrzebuje pomocy w związku z podłączeniem alternatora od poloneza do ciągnika C 330. Jak go podłączyć żeby była kontrolka od ładowania.Przydał by mi sie jakiś schemacik jeśli to możliwe.Z góry bardzo dziękuje i czekam na jakieś porady.:cry:
Zanim zadasz pytanie poszukaj czy nie było tematu wcześniej :) http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72...
We wszystkich nowszych polonezach obwód wzbudzenia sterowany jest minusem. Jest tylko mały problem bo regulator jest razem ze szczotkami i do ruskiego nie będzie pasił. Proponuję zrobić tak jak jest w Lublinie II. Jest to rozwiązanie wzięte ze starszej wersji poloneza a regulator jest od Fiata 126p. Ma on dwa przewody żółty i zielony. Jeśli masz alternator...
Witam w ciągniku rolniczym mam założony alternator od poloneza ,jeździłem tym ciągnikiem bez akumulatora kilka dni po założeniu nowego akumulatora brak ładowania , jaka przyczyna
Posiadam alternator od poloneza zamontowany w ciągniku c 330 problem polega na tym, że alternator dobrze ładuje bez obciążenia 14,7 V a z włączonymi światłami 14,3 V a kontrolka ładowania nie gaśnie całkowicie tylko przygasa i cały czas lekko się żarzy .Co może być przyczyną że kontrolka nie gaśnie całkowicie ? Regulator napięcia jest nowy. Proszę o...
Podłączyłem tak jak radził przedmówca. Kontrolka zaświeciła, jak odpaliłem to lekko przygasła ale nie zgasła całkowicie(myślę, że pasek się ślizga, po szajba się nagrzała, jutro poprawie). Jednak stała się rzecz dziwna: amperomierz przestał cokolwiek wskazywać. Dlaczego? Silnik zgaszony, włączam światła i amperomierz stoi na 0, odpalam silnik, kontrolka...
Do ciągnika pasuje każdy,kwestia co się trafi,no i regulator do danego typu musi być.Nawet od opla zakładałem do ciągnika i chodzi jak należy,odpada problem regulatora bo ma wewnątrz ze szczotkami.Oprócz zamontowania alternatora dobrze byłoby nad nim założyć wygiętą osłonę z blachy,gdyż wystaje poza ciągnik i zbiera mnóstwo syfu-co skutkuje szybkim...
Witam, To może ja się wtrącę, kontrolka jak włożysz kluczyk ma się świecić cały czas, odpalasz ciągnik pojawia się napięcie, obroty wzrastają do ok 8 tys. kontrolka gaśnie . :D W przedziale od 8 do 30 tys. obr. kontrolka nie ma prawa się świecić oraz mrugać. Ale przy obrotach od 4 do nawet 12 tys. obr. kontrolka się świeci przy pewnym momencie mruga,...
Na temat ciągnika T 25 oraz zamiany alternatora od Poloneza wystarczy tylko użyć wyszukiwarki na Elektrodzie.Polecam.
Aby sprawdzić ładowanie należy na uruchomionym silniku zmierzyć woltomierzem napięcie na klemach akumulatora albo zmierzyć napięcie między cewką rozrusznika a masą ciągnika Dodano po 6 Starych regulatorów raczej nie ma w sprzedaży, pozostaje przeróbka na nowy alternator od ruskiego albo przeróbka na alternator od poloneza czy golfa.
Witam. Zamontowałem nowy alternator od poloneza ELMOT A133-80p 14v 80A do c-360 wszystko podłączone tak jak trzeba i działa. Po odpaleniu zaczyna ładować przy obrotach ciągnika 1100 a później po zmniejszaniu obrotów kontrolka zaczyna świecić przy 800 moim zdaniem to trochę nie tak. Na dużych obrotach ładuje 14,1V. Dodam oryginalne koło pasowe przy alternatorze...
W C 360-3P mam zamontowany alternator od poloneza z mniejszym niż standardowe kołem pasowym. Alternator kilkadziesiąt motogodzin temu był kompleksowo regenerowany. Od jakiegoś czasu (robiłem coś przy silniku i rozłączałem instalację, ale wydaje mi się że to nie ma związku), brak ładowania na wolnych obrotach, a dokładniej to: Do tej pory uruchamiałem...
Witam. Wymieniłem łozyska w alternatorze od poloneza i mam problem. Po założeniu wiatraka oraz kolka pasowego, wiatrak szoruje o obudowę i nie da rady obrócić. Czy jest jakiś dystans pod wiatraczkiem czy jak bo zgupialem? Dodam że zgubiłem gdzieś klin, może to przez to? Pozdrawiam
Witam wszystkich serdecznie mam problem z Wózkiem widłowym typu Bułgar (pisze na nim BALKANCER z 1986 r bodajże) oto zdjęcie http://images04.olx.pl/ui/8/02/58/f_1072... . Problem polega na tym iż stary alternator się zepsuł i nie ładuje już akumlatora - latałem po złomach szukając alternatora tego typu ale nie znalazłem. Polecono mi...
mam problem z alternatorem objaw jest taki ze po przekrosczeniu 4000 tys obrotów znika ładowanie i zapala sie kontrolka diody są dobre regulator podstawiłem i nic sie niezmieniło cewki stojana niemaja zwarcia do masy natomiast niejestem pewien co do zwarcia miedzyzwojowego czy wówczas beda takie objawy ?
http://obrazki.elektroda.pl/8914426100_1... mam alternator od UNO45 1.1 , czy nadaje się do ciągnika c360 ? Czy lepiej szukać od poloneza
Witam, Wykorzystuję silnik perkins w małym kutrze i od niedawna podłączyliśmy do niego alternator z polonoza (szczegółów jak typ, rocznik nie znam). Nurtuje mnie pytanie, w łodzi mamy śr obroty silnika 700-800, a w samochodzie taki alternator ma pewnie śr ok. 2,5 tys obr., jak bardzo taka różnica wpływa na moc ładowania. (generalnie wiem, że tak jest,...
Alternator ze zintegrowanym regulatorem. Usterka polega na braku ładowania dokładnie powyżej 3k obrotów. Przy spadku poniżej ładowanie powraca. -Podłożone dwa regulatory sprawdzone wcześniej na stole. -Mostek prostowniczy sprawdzony pod obciążeniem (10A) nie wykazał usterki. -Wirnik oporność poprawna, brak zwarcia do masy, pierścienie ślizgowe nie wytarte,...
Ostatnio alternator (chyba alternator) zaczął wariować. Polonez Atu Plus - rocznik 2000. Objawy: podczas jazdy co jakiś czas napięcie w instalacji zaczyna spadać do dość nieprzyzwoitego poziomu (wartości podam później, bo jeszcze ni zmierzyłem) - na oko, do około 8 może 9 V. Spadek nastepuje łagodnie, w ciągu kilku sekund. Przez kilkanaście sekund takie...
Cześć, Dzisiaj podłączyłem alternator według tego schematu https://obrazki.elektroda.pl/20_12602849... I kontorlka ładowania cały czas sie swieci, alternator z podlaczonym regulatorem ma od 7 do 17v skacze bardzo, na wolnych ma te 7 a pedał w podloge to 12-13, nieraz przekracza 20v, a jak odlacze regulator po ponad 24v. Nie wiem czy schemat jest...
Ja u siebie w c 360 mam alternator bosch 100A pochodzący z opla 2,0D Napędza go jeden pasek 17 -nie zauważyłem aby się ślizgał Ładowanie mam wreszcie 14,5V nie zależnie czy ciepły czy zimny nie zależnie od ilości włączonych lamp Ładuje 2 akumulatory 195AH Przełączniki 12/24 były w min. starych ursusach np. 1224, działało to bez większych cudów Fabrycznie...
jak podłączyć kable żeby mi alternator ładował akumulatory w ursusie 60????????
ostatnio coraz bardziej zaczynaja mi mrugac swiatla na mierniku sa to nagle spadki i wzrosty napiecia niewielkie ale wszystko miga czy to znak ze trzeba wymienic szczotki w alternatorze? help
W Polonezie Caro Plus wyłącza się ładowanie po około 3500 obrotach. Jeśli tą granicę nieznacznie przekroczę to po zmniejszeniu obrotów ładowanie się włącza. Natomiast, po dłuższej jeździe na 3500 - 4000 następuje jakby chwilowe wyłączenie silnika ("puknięcie"), i brak ładowania przez parę minut. Elektryk stwierdził, że ładowanie do granicy 3500 jest...
Witam, na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jestem bardzo początkujący, ale bardzo się staram :) Od pewnego czasu borykam się z problemem braku ładowania. Do tej pory udało się wymienić alternator (sam alternator regenerowany z wbudowanym regulatorem Magneti Marelli) i zmienić akumulator (z padniętego Kagera na Bosch 53Ah 450A). Muszę tu też zaznaczyć,...
Chce zmienić w mojej 30 prądnice na alternator. Moge mieć alternator od poloneza, opla lub golfa 2- który bedzie najprostszy w montażu(chodzi o to żeby uchwyty na alternatorze spasowały do tych w traktorze)?
Witam!!! Posiadam alternator od poloneza i chce go założyć do ciągnika Ursus C-330. Posiadam regulator jak na zdjęciu. Aletrnator był sprawdzany przez mojego kolegę i mnie wartości sa nasępujące: -Diody wzbudzenia mierzone na zakresie diody 936 mV -Diody minusowe (na obudowie) 783 mV -Diody plusowe 760 pare dokładnie nie pamiętam -Cewki twornika po...
Bo to lichy alternator o prądzie wyjściowym 33A, stosowany m. innymi w Zastavie 110. Co to jest 33A? Zakłada się coś typowego, cos, co w razie awarii nie uruchomi nam sprzętu na dłużej. Jak myślisz, czy tak od ręki dostaniesz do takiego stojan albo prostownik?Będziesz przerabiał uchwyty aby zamontować inny zwłaszcza w czasie jak robota pili? A zakładasz...
Z racji że alternator (prawdopodobnie z poloneza lub dużego fiata) nie ma wyjścia W muszę je samemu wykonać .Muszę odwiedzić szrot i zobaczę co się na winie ,ostatecznie kupię ten z alledrogo .Załączam schemat . http://obrazki.elektroda.pl/7021068700_1... Dzięki za pomoc
Witam ! Jeśli alternator ma wbudowany regulator sprawa podłączenia jest prosta obudowa musi mieć dobre połączenie z masą pojazdu jeśli akumulator ma plus na masę to trzeba dostosować do alternatora plus z do akumulatora ,w ciągnikach rozrusznika , oraz ze stacyjki przewód do regulatora z reguły przez żarówkę kontrolną .Styki muszą być czyste bo może...
Może być od cieniasa 900 cm3 z katalizatorem a jeszcze lepiej od Poloneza. Z ładowaniem sobie poradzi bez problemu tylko musiałby mieć odpowiednie przełożenie na kołach pasowych.
Ciągnik służy do pracy a nie do stania w korkach w mieście na wolnych obrotach 1550 RPM to początek zalecanych obrotów pracy (1600 - 2000) Wracamy do myślenia polskich konstruktorów, którzy zafundowali nam prądnice w tych ciągnikach. Tylko że wtedy nie było obowiązku jazdy na światłach mijania po drogach publicznych. Nie łam sobie głowy podjedź na...
trzeba pominąć cały układ regulatora w ciągniku
Wg. mnie wystarczy taki od Poloneza 55A
Patrząc na to co kolega napisał w temacie, to tak akumulatory mogły się skończyć, ale tu też trzeba zwrócić uwagę na przewody którymi są połączone akumulatory, bo jeśli są w kiepskim stanie, np zaśniedziałe, albo też po prostu zczarniały, to wiadomo też będzie znaczna utrata mocy, do tego przy tak rzadkim użytkowaniu warto by było zerknąć, co się dzieje...
Musisz zastosować dwa przekażniki i co najmniej dwa bezpieczniki no i dwa wyłączniki.Jeden halogen H3ma moc 55W , więc prąd pobiera ok5 A ,a dwie odpowiednio więcej .Przekażniki z Poloneza można zastosować.Myślę że w c360 masz alternator. Powodzenia.
Witam . Kontrolka ładowania jak również kontrolka ciśnienia oleju są podłączone (ich zasilanie po kluczyku przez bezpiecznik).Nie podałeś informacji jaki alternator zastosowałeś do ciągnika,co jest istotne .
Ja polecę alternator od Poloneza. Pasuje idealnie jak i ładuje. Pomiędzy tylne mocowanie alternatora a ciągnika potrzebujesz kawałek rurki jako dystans i jest ok. U mnie pasek ma rozmiar 1280. Nie wiem czy wszystkie alternatory w Polonezie miały takie samo koło pasowe.
Osobiście dużo montuje alternatorów od fiata i poloneza w ciągnikach rolniczych, regulator sprawdzam w następujący sposób, zasilacz regulowany 0-16V, + do 15 regulatora a 67 przez żarówkę 2W do masy. Zwiększając napięcie sprawdzam przy jakim napięciu gaśnie żarówka, jeżeli jest to 14.3, 14.4V to jest ok.
Tak co tam się ustawia i gdzie. I jak to wygląda. Jak naprawić świece żarową, jak wygląda i gdzie jest. Prądnicy nie naprawiałem nigdy a alternator przerabialem na regulator mechaniczny od poloneza. Świece żarową możesz tylko wymienić (zacisk wystaje z kolektora dolotowego) jeśli jest trafiona.
Kolego mam takie alternatory o oznaczeniu A124F2 -14V44-A53 i A124F-14V44-A53A i z pewnością są to alternatory 9 diodowe.Były i są montowane, nowy typ Żuka,ciągnik Ferguson,Polonez.
Może... Tylko dziwi mnie, czemu są obroty dla których jest OK. Przełożenie jest standard C330+standardowe koło alternatora z poloneza. Jeszcze zauważyłem, że jak kontrolka świeci to mam 14,2/14.3V, a jak nie świeci to 14,4V.
Kup lepiej alternator tak jak radzi <emeryt2> np. od poloneza. Na szrocie to koszt około 50 zł z regulatorem. Do tej prądnicy (zakładając, że jest sprawna) i tak będziesz musiał regulator dokupić, osłonę na szczotki dorobić, więc chyba gra nie warta świeczki.
w c-330 jesli jest alternator z poloneza srawne świece żarowe i dobre kable to nie potrzebne są takie akumulatory wystarczy jeden 12v 800a 120ah lub 100ah też wystarczy bo ten jeden jest tańszy i dwa i jedno miejsce zostaje
Dla nakretki nie ma zadnego znaczenia, w ktora strone kreci sie silnik. Gwint jest zawsze prawy. Roznica jest tylko w wentylatorze. Jesli nakretka sie luzuje sama, to znaczy, ze jest zbyt slabo dokrecona lub gwint i/albo powierzchnie styku czolowego sa uszkodzone. Wiekszosc alternatorow podobnych Valeo czy Paris-Rohne nie maja klina i nie ma problemow...
mam alternator od poloneza, a obrotomierz od łady
witam ja mam podobny problem z alternatorem z poloneza który zamontowałem w ciągniku . diody sprawdziłem na kilka sposobów stojan i wirnik tez podkładałem rególatory i dalej to samo ładowanie jest ale kontrolka świeci wraz z dodaniem gazu coraz jaśniej co mam z nim zrobić bo takiego przypadku nie miałem
ładuje, mam miernik, amperomierz w ciagniku pokazuje ładowanie, chodzi tylko o to żeby podłączyć kontrolke pod ten alternator, jest on z poloneza
Pasuje z żuka. Ten sam alternator szerokie koło. Pozdr. A bedzie mial wówczas odpowiednie obroty ten alternator od poloneza caro do prawidłowej pracy, czy trzeba jeszcze cos przerabiac w ciągniku?
Żarówkę zobaczę jaką mam a alternator na pewno nie jest chinol. Ja go nie kupowałem. To jest mój prywatny alternator, który zakładałem sam w 2000r po zakupie ciągnika (była prądnica) a alternator mam z któregoś ze swoich starych samochodów, albo fiat albo polonez. Już nie pamiętam. Ale jest to alternator z epoki. Żaden chińczyk.
Ok 15 V, czyli być może 14,5 V? A to nie jest źle. Zatem sprawdź wiarygodność miernika lub zastosuj dokładniejszy. W przypadku uszkodzenia regulatora wystąpiłyby też inne objawy jak np nadmierne grzanie alternatora. Najprościej to próbuj wzbudzić alternator przez żarówkę np 5 W i pomierzyć parametry pracy. Wygląda na to, że inicjator zagadnienia ma...
Alternator od poloneza czy fiata 125p bedzie działał jak należy w ciągniku roliczym. Nieważne czy bedzie miał regulator w sobie (z tyłu) czy osobno. Było by dobrze żeby mial regulator elektroniczny taki jak był montowany w Polonezach Caro. Taki mechaniczny, który w przyrodzie już prawie nie występuje ( duży w blaszanej obudowie) też będzie działał....
Ostatnio miałem podobny przypadek w alternatorze od poloneza, zamontowałem go w ciągniku i wszystko było sprawne ładowanie 14.3V i się grzał, podmieniłem 2 taki sam i już się ten 2 tak nie grzał, w tym 1 były zużyte łożyska i przez nie się cały grzał.
Mam zamiar zmienić prądnice na alternator od poloneza ale dowiedziałem się że na alternatorze na obudowie jest (-) a ja na obudowie w ciągniku mam (+) < tak że minus idzie na rozrusznik . Wiem że obojętne jest czy będzie - czy + na rozruszniku bo on i tak będzie dobrze kręcił . Nie wiem czy wystarczy odwrócenie akumulatorów i będzie dobrze czy będzie...
to kiedy przy zapalonym silniku na chwilę odczepiłem od regulatora 67 i podłączyłem z powrotem kontrolka zgasła jakby ładowanie było Masz marną instalację. przejrzyj uczciwie. Zanika połączenie między regulatorem i alternatorem. Trochę dużo tego wyjaśniania. Sprawdź chociaż, czy szczotki są dobre. Później sprawdź jakie masz napięcie na instalacji/akumulatorach....
na co Ci w tych czasach prądnica... przerób mocowanie pod alternator np. od dużego fiata lub poloneza. przewód od kontrolki pociągnij tylko bezpośrednio pod deskę zagarów
ale nie mam możliwości podłączenie do samochodu bo chce go założyć do ciągnika a czy nie da sie jakoś inaczej sprawdzić jakimś przyrządem
Z alternatorów do zabudowania na ciągnikach fabrycznych oraz SAM ach polecam alternatory od samochodów Polonez.Awia 50, Zetor a nawet CC ze względu na swoją masywną konstrukcję oraz wszystkie alternatory posiadające masywną płaską przednią obudowę od strony koła pasowego.Wypukła przednia obudowa alternatora stosowana w niektórych samochodach niejednokrotnie...
Ten schemat powinien działać bez zarzutów. Tylko weź pod uwagę sugestie Elektrita, że były dwa rodzaje polaryzacji: z minusem i plusem na masie. Swoją drogą jak potrzebujesz 12V, to wstaw jakiś typowy alternator od fiata, czy poloneza i po kłopocie. Na szrocie kupisz za mniej iż 50 zł.
Zgadzam się z Błażejem, sam kupuję alternatory od fiatów i polonezów po 35zł na pobliskim złomie, wymieniam łożyska, szczotki i do ciągnika. Powodzenia w przeprowadzaniu "sekcji" jak o prądzie nie masz zbytnio pojęcia.
To chyba teraz zaczynam rozumieć dlaczego co dwa lata muszę wymienić akumulator :( Sporo nocek traktor przepracował z włączonymi wszystkimi możliwymi światełkami do przodu i do tyłu. Nie będę wiosny czekał, jutro się tym zajmę i zrobię po Bożemu, czyli tak, jak zalecasz. Szacunek Zico63 :) Nie wiem co wy robicie z akumulatorami ale u mnie w ciągnikach...
Zakładałem parę takich regulatorów i napewno chodzą parę lat w tych ciągnikach. Nie ma za dużego ładowania, elektroniczne szybko padały! Pozdrawiam.
alternator poloneza podłączyć alternator poloneza alternator poloneza podłączyć
zmywarka zamek bosch dobór amplitunera zasilanie pojawia znika
antena polsat ustawienie przekazniki sharan
Problem z ustawieniem stacji radiowej po wpisaniu kodu Mastercook IGD 22S - Kompaktowa płyta indukcyjna