zrób tak- sprawdzone podany przez ciebie link do obrazka to alternator bez regulatora
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... Pamiętaj, że w C330 masz plus na masie, po podłaczeniu diody w mostku zaświecą jak lampki na choince, tyle, że krócej i jednorazowo, chyba,że już ktoś przerobił.
napięcie odniesienia (zółty z kabeloczkiem) napięcie z jednej z faz do wygaszania kontrolki ładowania(niebieski)
Polonez ma słaby obwód prądu masy . Wystarczy z tylnego dekielka alternatora podłączyć przewód 6mm2 prosto do - klemy.
jak podłączyć alternator poloneza z góry dziękuje
użyj wyszukiwarki bo ten temat się przewija co jakiś czas, "jak nie c 330 to c 360 jak podłączyć alternator od fiata/poloneza" Poszukaj naprawde sporo tego było
alternator w poldku ma wydajność ~44A. Cięzko będzie napełnić te dwa akumulatory za pomocą tego alternatora.
Wstawię znów, bo kiedyś dałem: http://obrazki.elektroda.pl/3438324200_1... Zacisk "15" w C330 ma chyba oznaczenie "54", w każdym razie to ten na którym jest napięcie po włożeniu kluczyka. I jeszcze jedno: BIEGUNY AKUMULATORA ! Alternator ma minus na masie , musi Kolega w ciągniku mieć taki układ! A ten "kondensator" to faktycznie kondensator...
Jutro wezmę alternator na warsztat, i sprawdze co w nim piszczy, jakis link?
Zanim zadasz pytanie poszukaj czy nie było tematu wcześniej :) http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72...
jak podłązyć alternator w polonezie z regulatroem i stacyjką
Skoro jedna ze szczotek jest łączona z masą to ten regulator nie będzie pasował. Może być regulator zewnętrzny z fiat125p poloneza,ten przykręcany na błotniku.
Witam zamierzam wymienić prądnice na alternator w ciągniku C 330. Po usunięciu prądnicy i wymianie na alternator co należy wyrzucić z instalacji i do czego podłączyć przewody z alternatora. Wiem o potrzebie zamiany biegunowości czyli należy podłączyć - na masę zmienić położenie akumulatorów. Jak podłączyć to wszystko żeby działało. Poniżej schemat instalacji...
Musisz tylko obrócić akumulatory i podłączyć alternator oraz regulator i to wszystko.
do zacisków Ri M podłącza sie regulator napięcia. Na przedstawionej fotografii widzimy alternator od samochodu Skoda 105-120 Zacisk R to zacisk wysciowy diod wzbudzenia i podłączamy do niego jeden koniec lampki kontrolnej i zacisk R regulatora (regulator od skody) albo zacisk 15 (jeżeli stosujemy regulator od poloneza) Zacisk M to zacisk jednej ze scztotek...
L kontrolka ładowania, S podpinasz pod przewód zasilany po stacyjce z bezpiecznika.
Kolega tak specyficznie podchodzi do sprawy oraz tłumaczy, ze nigdy nie dojdziemy prawdy. A może problem w regulatorze z racji, że także niewiele wiemy o modelu i podłączeniu?
Daj mu regulator od fiata , łady lub poloneza i po kłopocie.
ładuje, mam miernik, amperomierz w ciagniku pokazuje ładowanie, chodzi tylko o to żeby podłączyć kontrolke pod ten alternator, jest on z poloneza
niestey po podłączeniu według schematu alternator sie nie wzbudza, obejrzalem dokładniej regulator, i wydaje sie ze jest przykopcony, czy do tego typu alternatora mozna podłaczyć elektroniczny regulator od poloneza???
Zniszczyłeś alternator podłączając go do instalacji z plusem na masie. Teraz musisz go naprawić lub założyć inny.
Witam hasiek takiej odpowiedzi mi trzeba było,- powiedz jeszcze czy w polonezie jest tak samo jak w ruskim ciągniku starowanie wzbudzenia minusem? czy mogę śmiało podłączyć regulator elektroniczny od poloneza do ruskiego alternatora?
Jak podłączyć alternator A-125 55k (alternator z wbudowanym regulatorem napięcia)?? Chodzi z grubsza o to że nie wiem jak podłączyć ten alternator z poloneza do Ursusa 330, Byłbym wdzięczny jakby ktoś mógł podrzucić schemat.
To co byś polecil Alternator z Poloneza - trwały, tani, prosty.
A dlaczego kolega uparł się na taki alternator? Wystarczy dowolnego szrota z wbudowanym regulatorem- nawet od Poloneza chociaż czy nowy z C360 3 P za 200 zł.
Oczywiście można zastosować z Poloneza typ, RA2/12.
a może problem tkwi nie w alternatorze tylko w instalaci samochodu
Witam nie do końca zgodzę się z tym podłączeniem bo użyłeś regulatora 9d a powinien być 6d do tego schematu ,zastosuj trzy diody 1A i kontrolkę do tego regulatora tak jak podłączenie w polonezie .
Witam podepnę się do tematu. Otóż zamontowałem w c360 alternator od Poloneza, podłączyłem go identycznie jak kolega fenomagik przedstawił to na zdjęciu, tylko że oczywiście u mnie zacisk 30 na alternatorze jest podpięty pod +, tylko akurat w moim alternatorze niema kondensatora, ale to mniejsza z tym. Problem jest taki że po wsadzeniu kluczyka, kontrolka...
Powinno działać od alternatora.
Odpowiedź będzie jedna, i na temat: forumowa wyszukiwarka jest dla każdego, dla nowo zarejestrowanych też. -podłączenie modułu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic68... -podłączenie alternatora: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
Witam, potrzebuje zamontować alternator z poloneza do gokarda. I potrzbuje jakiegoś schematu. Alternator ma przykręcony do obudowy regulator z żółtym i zielonym przewodem oraz do jednej szczotki można podłączyć aż 3 przewody a do drugiej tylko jeden. Jest też wyjście konektorowe z diód odizolowane oraz plus na śrubie M6. Problem jest w tym że nie wiem...
Witam. Moim zdaniem znacznie łatwiej zmienić kierunek wirowania rozrusznika. Rozrusznik jest silnikiem szeregowym i do zmiany kierunku obrotów wystarczy zamienić podłączenia szczotek (w przypadku bocznikowego lub obcowzbudnego lepiej zamienić końce uzwojenia wzbudzenia). W przypadku dostosowania alternatora musiałbyś odizolować całe zawieszenie od masy...
Od oryginalnego alternatora podłączasz tylko lampke ładowania. Problemem będzie pasek 10mm po prostu bez większego kąta opasania spali się szybko. Jak dodasz rolkę 8cm na górne mocowanie alternatora to pasuje pasek 10x1000.
przecież warszawa to to samo co Żuk (a konkretnie to na odwrót), czyli zakładaj alternator od Żuka z jego mocowaniami i będzie jak orginał bo to ten sam silnik i nie będzie rzeźby. regulator elektroniczny od Poloneza caro, na niego plus po stacyjce a wyjście z regulatora do wejścia wzbudzenia alternatora, tam kontrolki też nie trzeba podłączać, ja w...
Ja polecę alternator od Poloneza. Pasuje idealnie jak i ładuje. Pomiędzy tylne mocowanie alternatora a ciągnika potrzebujesz kawałek rurki jako dystans i jest ok. U mnie pasek ma rozmiar 1280. Nie wiem czy wszystkie alternatory w Polonezie miały takie samo koło pasowe.
Altetnator nie ma nic do rzeczy. Plus z akumulatora idzie grubym kalem do rozrusznika to jeden obwód. Drugi przewód z akumulatora idzie do alternatora i jest do niego przykręcony śrubą M6 (klucz 10). Do tego miejsca podłączony jest jeszcze jeden przewód który idzie w kierunku stacyjki. Weź żarówkę i zobacz czy jest napięcie pomiędzy masą a tym zaciskiem...
bizon_126 napisał: Chcąc podłączyć ten RNC12 musisz zmienić szczotko trzymacz na inny-izolowany A diody wzbudzenia tam są? Raczej bo ten alternator wygląda na taki z poloneza a tam 6 diodowych nie było
oki dzięki Panowie, pokombinuję jeszcze wg waszych wskazówek, jeśli dalej coś nie będzie działać odpalam go i wsadzam z regulatorem od poloneza.
mam alternator od poloneza, a obrotomierz od łady
!5 ze styku stacyjki nr 15 kablem na styk nr 15 regulatora.67 z alternatora na styk 67 regulatora napięcia. B+ dorobić przewód o przekroju od 6 do 10 mm2 i podłączyć od zacisku B+ alternatora bezpośrednio na + 12V akumulatora pod górną śrubę rozrusznika do której jest przykręcony przewód akumulatorowy wychodzący z luku gdzie zabudowany jest akumulator....
alternator podłączony do akumulatora ,podaj (+) z akumulatora.
Może to oznaczać, że plus do alternatora podłączyłeś nie ze swojego akumulatora.
Witam! Nie chce chodzić bez tego? Jeśli tak, to albo rozrkręć alternator, albo zainwestuj 20zl i zastosuj od poloneza.
Jeżeli toyota to będzie ciężko, aczkolwiek da się tam zamontowac regulator od poloneza.
Poszły diody w alternatorze.
Tego regulatora nie zakładaj, załóż od poloneza M->67 R->15
Weź schemat choćby od Poloneza z alternatorem 9d i zobaczycz jak wygląda. Tu masz to samo.
Kiedyś gdy jeździły jeszcze Polonezy te alternatory przerabiałem na regulator Boscha (ten czarny kapelutek). Zero reklamacji. O tym regulatorze mówisz https://obrazki.elektroda.pl/8490752400_... Ten regulator to idzie ale do nowszego typu alternatora od Poloneza.
W fiatach były oba alternatory. W polonezie oryginalnie montyje się regulator 9d i alternator wyłącznie 9 diodowy. Jeżeli nie miałeś żadnej przeróbki w podłączeniu alternatora to kup regulator 9d. Pozdrawiam.
Pozdrawiam i przepraszam za problem Zanim zaczniesz kup regulator napięcia i zamontuj zamiast tego przekaźnika, coś takiego --> http://motoczescikapka.pl/pl/p/Regulator...
Ten nie będzie pasował, szukaj od Poloneza ale tego montowanego na błotniku.
Witam w tym uralu jest prądnica czy alternator jak alternator to regulator polonez stary typ 6d
Tak na marginesie przed podłączeniem jakiegokolwiek alternatora do C330 trzeba najpierw sprawdzić czy nie jest to wersja z + na masie bo takowe też były. + z akumulatora powinien iść na górną śrubę rozrusznika. A tak w temacie moim zdaniem nie warto kombinować z jakimiś egzotycznymi alternatorami bo potem są kłopoty z częściami (wiadomo nic nie jest...
Witam mam prośbę. czy może ktoś dokładnie opisać i najlepiej przedstawic schemat które kabelki do czego mam podłączyć przy zmianie prądnicy na alternator ( mam alternator od poloneza)przy ursucie c-330?? Bo nie wiem jak podlączyć kable przy alternatorze, resztę rozumiem. bedę bardzo wdzieczny. Pozdrawiam
regulator jest elektroniczny zespolony ze szczotkami. Dodano po 22 a co da podłączenie tej diody?
Witam odnośnie alternatora to jest tak że jeżeli ma prostownik 6-cio diodowy to jest on obcowzbudny a jeżeli alternator posiada prostownik pomocniczy to jest alternator samowzbudny-( takim najprostszym przykładem to altek od poloneza) i jeżeli taki alternator będzie prawidłowo podłączony do regulatora napięcia a wirnik będzie się obracał choćby z minimalnymi...
Spalone główne diody alternator do naprawy.P
Nie szukałem schematów,bo za dobrze nie znam się na tym ale może ktoś by mi napisał jakie kable mają się łączyć razem pokolej zaczynając od alternatora.Alternator mam z regulatorem napięcia.i wychodzą dwa kable i jeden jest na obudowę masa Dodano po 50 a może lepszy jest alternator od poloneza do traktorka z silnikiem esa 7???
Witam może trafił Ci sie obrotomierz od diesla i wskazania przy f=50Hz powinny być około 1500rpm a od diesla pokaże około 100rpm bo ten jest napedzanyjest z uzwojenia alternatora
Witam. Mam problem z podłączeniem obrotomierza do Vectry A 1,7D. Dysponuje obrotomierzem od Poloneza. Chce podłączyć pod alternator (alternator jest BOSCH'a od Vectry B). Przytlutowałem kabel sygnałowy w alternatorze i podłączyłem pod obrotomierz, podpiołem zasilanie i nic. Obrotomierz nie rusza. Mierzyłem miernikiem i na wyjściu z alternatora jest...
Spróbuj zalożyć kondensator przeciwzaklóceniowy do alternatora, mialem kiedyś dawno temu taki przypadek w polonezie plusie. Pozdrawiam...
Szukaj alternatora od Poloneza ten załatwi Ci temat a my już pomożemy Ci go podłączyć.
Witam Alternator jest z samochodu Dacia,alternatory tego typu tylko z innymi szczotkami pracowały w spychaczach gąsienicowych produkcji Runuńskiej .Stosowany był regulator mechaniczny,który mozna zastąpić regulatorem 6B z Poloneza jak wspomniał kolega VCC. Pozdrawiam.
Nie no faktycznie trochę głupio to napisałem, wydaję mi się, że dobrze skręciłem , nic nie działa, jakby prądu nie dostawał, akumulator naładowany , tylko nie pamiętam czy masa była na alternatorze, czy gdzies do blachy podłączona.
a czy moznaby zamiast tego altka wpakowac do ciagnika alternator zalozmy od Poloneza albo od Robura? czy trzeba byloby robic jakies przerobki?
Najlepiej zastąp go alternatorem Elmot z Poloneza, Żuka, Fiata 125p itp. Jeśli już jakiś będziesz miał, wtedy dopiero będzie można powiedzieć jak go podłączyć, ponieważ 6 i 9 diodowy wymagają innego podłączenia.
Mam pytanie potrzebuje zrobić ładowanie do walca . w walcu z alternatora wychodzi prąd przemienny ok 19V jak by założyć diody z jakiegoś alternatora i kupić regulator z poloneza 14V czy to będzie ładować ???? potrzebuje schemat połączenia . pozdrawiam
Witam. Mam problem z podłączeniem obrotomierza do Vectry A 1,7D. Dysponuje obrotomierzem od Poloneza. Chce podłączyć pod alternator (alternator jest BOSCH'a od Vectry B). Przytlutowałem kabel sygnałowy w alternatorze i podłączyłem pod obrotomierz, podpiołem zasilanie i nic. Obrotomierz nie rusza. Mierzyłem miernikiem i na wyjściu z alternatora jest...
Może taki układ jak w 125p, żuku czy starszych polonezach-jedna szczotka na masie a druga na regulator zewnętrzny...
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba zastosować inny regulator. Najlepiej ze starego...
a ja mam przez żarówke i po odpaleniu cały czas świeci ma regulator podpięty 15 pod 15 67 pod 67 Dodano po 7 strumien wiadomości mógł byś to narysować te podłączenie alternatora od poloneza z instalacją mtz i tym regulatorem 15 .67
Przecież do skody założysz każdy regulator jaki tylko chcesz. Nawet od poloneza.
ten alternator jest pewnie z poloneza albo fiata ??? Jesli oznaczenia masz te same to smialo podłącz ten alternator TYLKO PAMIĘTAJ !!! zmień mase na minus, bo trzydziestki mają masę na plus , a alternator musi mieć na masie minus
Aby dostać się do diod musisz go rozpołowić. Alternator 9diodowy nowego typu jak wyżej napisane ten kabel który podłączony jest do masy to kabel od mostka wzbudzenia a te dwa kable to końce (uzwojenia wzbudzenia) najprościej kupić orginalny regulator napięcia, da się także podłączyć regulator od poloneza.
To wygląda na alternator z Poloneza, który był 9-cio diodowy. Bez rozbierania też łatwo sprawdzić, czy jest 9-cio diodowy.
Alternator od Poloneza obciążony w połowie rozładowanym akumulatorem 45Ah nie chciała ukręcić wiertarka o mocy 700W. Taki wytwarzał hamujący moment elektrodynamiczny.
Witam Nie chcę zakładać nowego tematu, zapytam więc tutaj - jeśli autor tematu niema nic przeciwko: 1. Czy alternator od poloneza (12V/ok.14A- napędzany silnikiem elektrycznym przez pasek klinowy) mogę podłączyć pod regulator (Tracer 3215RN) razem z panelami celem doładowania awaryjnego akumulatorów 24V? (myślę, że takie ładowanie przez godzine to wystarczy);...
Z tych twoich konkretów, to wynika, że nie chce ci się sięgać do alternatora. Niestety, wbrew pozorom jest to urządzenie, gdzie się może zepsuć KILKA rzeczy, a ty wymagasz tu od nas JEDNOZNACZNEJ odpowiedzi: zrób to i ładowania wróci. A nawet nie masz ochoty sprawdzić, czy przypadkiem nie skorodowało ci oczko na przewodzie alternator - rozrusznik. Bo...
to bardzo rachityczny alternator, zółta nalepka oznacza model 35A, i raczej nieszczególnie nadaje się do diesla. D+ to mostek diod pomocniczych, DF ( dynamo field-czyli inaczej pole magnetyczne) to szczotka-odpowiednik zacisku 67 w alernatorze poloneza czy fiata
na co Ci w tych czasach prądnica... przerób mocowanie pod alternator np. od dużego fiata lub poloneza. przewód od kontrolki pociągnij tylko bezpośrednio pod deskę zagarów
Witam Ponownie. Seweryn słuchaj podałeś mi link do stron na których są tematy o turbo w c360, ale ci tylko powiem tyle że nie będę tam na odpowiedzi czekał tygodniami bo pisałem i jak na razie cisza, z resztą, jak tam poczytałem to wszystko to już wolę w żadnym z tych tematów które widziałem więcej się pytać, a dlatego że z tego co widziałem to tam...
Zdecydowanie stawiam na Bosch.Znajomy miał w C-330 alternator Polonez/Fiat i wieczne problemy.Pozatym Bosch ma regulator w sobie i zero problema z podłączeniem.
Jeśli zaczął się kopcić przed uruchomieniem silnika to najprawdopodobniej źle przewody podłączyłeś. Ewentualnie zwarcie wewnątrz alternatora
Udało mi się dostać identyczny jak był u mnie, czyli chyba orginalny taki jak podał kolega lanzul. Inne faktycznie chyba różniły się raczej tylko konstrukcją, ale mogłyby być komplikacje w podłączeniu. Dzięki wszystkim.
Kolego napisz dokładnie, ponad 14,7V to ile? Bo ponad to może być nawet i 10kV... Jeśli ładuje 14,8V to nie jest wcale tak źle, radzę wsadzić DOBRY akumulator nawet od samochodu "na próbę" i wtedy sprawdzić ładowanie bez obciążenia. Lepiej byś zrobił kupując alternator od Poloneza na szrocie i dorobił mocowanie z płaskownika. Części tanie jak barszcz...
Dzięki za zainteresowanie tematem ale niestety nie udało mi się z tym zawalczyć, stan tego regulatora jest zbyt kiepski i jednak będę musiał wrzucić tam alternator z poloneza, nie ma sensu dalej się z tym szarpać.
Ze schematu wynika że regulator od malucha nie pasuje. Ja raczej polecam elektroniczny regulator od POLONEZA lub.. PF125 są takie same (do alternatorów 9 diodowych).Oznaczenia15 podłączyć do+D i do lampki,67 do DF . POwodzenia,
Można wymieniać, ale to robota psu na buty. Tam są diody o średnicy 1/2 cala i od bidy można założyć nawet z poloneza/malucha (ruskie diody D-204), pamiętając o tym, że są dwa wykonania, z katodą bądź anodą na obudowie (napis czarny bądź czerwony). Ale jak piszę cała robota psu na buty, bo trzeba wymontować jedną z płyt radiatora. To zaś wymaga rozcięcia...
Witam Zakupiłem niedawno trabanta z silnikiem wartburga 353. Zamontowany jest w nim alternator z poloneza (chyba) http://images40.fotosik.pl/232/4ed59a741... Niestety poprzedni właściciel nie pomyślał o regulatorze napięcia, jest natomiast wpięta zamiast niego żarówka 21W pod zacisk 67. Jaki kupić do tego regulator? Jak go podłączyć i jak...
A żarówka w zegarach ok? Podłącz przewód od kontrolki ten przy alternatorze do masy. Kontrolka powinna świecić.
zaglądnij przy przekaźniku od kontrolki ładowania - a co jest przy tym przekazniku?. a moze jakis schemat albo link do schematu takiego rozwiazania. alternator 6 diodowy z regulatorem od poloneza?
Mam alternatory różnego pochodzenia i po podłączeniu wszystkie dają rade, więc i od Uno raczej da rade.
Czy ten regulator sprawdzi się w Felce z 70A alternatorem? Ja wstawiałem kiedyś do Lublina regulator od Poloneza i wszystko działa typ regulatora to RNc 12 , taki sam jest chyba w maluszku
Ten schemat powinien działać bez zarzutów. Tylko weź pod uwagę sugestie Elektrita, że były dwa rodzaje polaryzacji: z minusem i plusem na masie. Swoją drogą jak potrzebujesz 12V, to wstaw jakiś typowy alternator od fiata, czy poloneza i po kłopocie. Na szrocie kupisz za mniej iż 50 zł.
witam wszystkich, chciałem zrobić trenażer do roweru ale mam problem z obciążeniem. słyszałem że można to zrobić z alternatora samochodowego. Regulacja płynna prądem wzbudzenia. i teraz co to jest ten prąc w zbudzenia bo google jakoś nie może mi pomóc. tylne koło roweru bedzie napędzało poprzez rolkę na wirniku alternator (prawdopodobnie z poloneza)...
Witam Sprawdzałeś czy ten drugi alternator jest 9-cio diodowy ,bo przy takim podłączeniu ma duże znaczenie.Sprawdź jakie masz napięcie na zacisku 30 i tym nieoznaczonym .
Obudowa alternatora ,,-" D+ przez żaróweczkę 3W do Plusa zasilania , B+ wyjście na dowolny odbiornik (żarówka , przekaźnik itp.). Wiedz tylko , że przekręcenie koła pasowego alternatora dłonią nie wytworzy Ci 12V proponuje nałożyć nasadke na wiertarkę i nasadkę założyć na śrubę koła pasowego alternatora. W ten sposób jakieś tam napięcie uzyskasz. Żeby...
witam dwa źródła ubytku z akumulatora urządzenia typu alarm lub zwarta dioda na prostowniku alternatora, podłącz przy wyłączonym kluczyku (żarówki oświetlenia też nie powinny świecić) miernik z zakresem do 10A DC prąd płynie od plusa akumulatora i dokonaj pomiaru podczas pomiaru np. odłącz B+ od alternatora i zobacz reakcję czyli wielkość prądu jak...
Czy przy pomiarze wirnika miałeś odłączone szczotki? Wygląda jakby jedna szczotka była podłączona do masy lub jeden pierścień z nią zwarty. Jeżeli jeden pierścień jest zwarty do masy, a były takie wersje wirników, to on musi odpowiadać szczotce podłączonej do masy! Najbardziej podejrzany jest regulator. To jakiś dziwoląg. I bardzo mnie ciekawi jak realizowany...
podłączyć alternator poloneza alternator poloneza podłączyć alternator poloneza diodowy
kombajn claas dominator prosty regulator oświetlenia parametr maszynowy
pilot uniwersalny samokopiujący pilot uniwersalny samokopiujący
Trzaski na końcu płyty audio nagranej w Nero - przyczyny i rozwiązania Inwerter iSolar SMV3: Błąd F1 - Zablokowany wentylator