Ktoś wie jak przerobić go na 9 diodowy?
We wszystkich nowszych polonezach obwód wzbudzenia sterowany jest minusem. Jest tylko mały problem bo regulator jest razem ze szczotkami i do ruskiego nie będzie pasił. Proponuję zrobić tak jak jest w Lublinie II. Jest to rozwiązanie wzięte ze starszej wersji poloneza a regulator jest od Fiata 126p. Ma on dwa przewody żółty i zielony. Jeśli masz alternator...
bizon_126 napisał: Chcąc podłączyć ten RNC12 musisz zmienić szczotko trzymacz na inny-izolowany A diody wzbudzenia tam są? Raczej bo ten alternator wygląda na taki z poloneza a tam 6 diodowych nie było
W fiatach były oba alternatory. W polonezie oryginalnie montyje się regulator 9d i alternator wyłącznie 9 diodowy. Jeżeli nie miałeś żadnej przeróbki w podłączeniu alternatora to kup regulator 9d. Pozdrawiam.
Chłopie,przecież to alternator 6-cio diodowy!!!! Sprawdzałes czy masz plus za stacyjką na tym węższym styku? Szerszy jest do kontrolki.
Jeżeli toyota to będzie ciężko, aczkolwiek da się tam zamontowac regulator od poloneza.
To wygląda na alternator z Poloneza, który był 9-cio diodowy. Bez rozbierania też łatwo sprawdzić, czy jest 9-cio diodowy.
dziękuję za odpowiedź, dlaczego właśnie taki regulator? Dobrałbym któryś z poloneza ale nie wiem ilu diodowy jest ten alternator, ponadto oryginalny regulator jak dla mnie jest trochę dziwnie podłączony i tutaj mam "zagwozdkę"
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba zastosować inny regulator. Najlepiej ze starego...
Aby dostać się do diod musisz go rozpołowić. Alternator 9diodowy nowego typu jak wyżej napisane ten kabel który podłączony jest do masy to kabel od mostka wzbudzenia a te dwa kable to końce (uzwojenia wzbudzenia) najprościej kupić orginalny regulator napięcia, da się także podłączyć regulator od poloneza.
Najlepiej zastąp go alternatorem Elmot z Poloneza, Żuka, Fiata 125p itp. Jeśli już jakiś będziesz miał, wtedy dopiero będzie można powiedzieć jak go podłączyć, ponieważ 6 i 9 diodowy wymagają innego podłączenia.
W zależności od typu alternatora - 6 diodowy stosowany do lat dziewięćdziesiątych, czy 9 diodowy - nowszy, często z wbudowanym regulatorem napięcia. Dla starego 6 - diodowego trzeba zastosować przekaźnik rozwierny. Dla 9 diodowego łączysz +15 stacyjka - kontrolka - D+ alternatora. Zobacz posty (Tomasz Anikin) był temat przerabiany.
Jak miernik piszczy pomiędzy konektorami alternatora, to raz, że masz 6 a nie 9 diodowy i ten regulator nie zadziała, a dwa, masz przebitą/ zwartą którąś diodę -
Ze schematu wynika że regulator od malucha nie pasuje. Ja raczej polecam elektroniczny regulator od POLONEZA lub.. PF125 są takie same (do alternatorów 9 diodowych).Oznaczenia15 podłączyć do+D i do lampki,67 do DF . POwodzenia,
Witam Sprawdzałeś czy ten drugi alternator jest 9-cio diodowy ,bo przy takim podłączeniu ma duże znaczenie.Sprawdź jakie masz napięcie na zacisku 30 i tym nieoznaczonym .
Witam mam alternator od dużego fiata 6cio diodowy chce go podłączyć do C360, czy jedo podłączenie będzie takie same jak tego od poloneza czy czymś się będze różnić
zaglądnij przy przekaźniku od kontrolki ładowania - a co jest przy tym przekazniku?. a moze jakis schemat albo link do schematu takiego rozwiazania. alternator 6 diodowy z regulatorem od poloneza?
Witam odnośnie alternatora to jest tak że jeżeli ma prostownik 6-cio diodowy to jest on obcowzbudny a jeżeli alternator posiada prostownik pomocniczy to jest alternator samowzbudny-( takim najprostszym przykładem to altek od poloneza) i jeżeli taki alternator będzie prawidłowo podłączony do regulatora napięcia a wirnik będzie się obracał choćby z minimalnymi...
Najprawdopodobniej zwarty jest tranzystor w regulatorze i na wirnik cały czas podawany jest maksymalny prąd wzbudzania. Wysokie napięcie ładowania jest typowym objawem zwarcia tranzystora. Chociaż nie wykluczam innej przyczyny. Napisz czy alternator jest 6- czy 9-diodowy. W 6-diodowych obwód wzbudzania podłączony jest przeważnie do stacyjki i przy obciążeniu...
Do czego gościu zmierzasz, niedziela ci nie pykła? Ja się wychowałem na starych regulatorach mechanicznych jak np w 125P gdzie altek był 6-diodowy i ładowanie gaszone przekaźnikiem i o tym wspomniał kolega majster do czego się odniosłem Pyknąć się możesz w .... ja wychowałem się na regulatorach mechanicznych w 125p i polonezie itp. gdzie występowały...
W końcu doszedłem do tego : Pierwszy 6 diodowy udowodniłem to organoleptyczne przez rozebranie go,ale drugi identyczny tylko ze po wyczyszczeniu znalazłem oznaczenie A124 55n podobno jest 9 diodowy(Polonez Caro 1.6).Kolega podrzucił mi dziś tez alternator A124F2-14V-44/53A tez podobno 9 diod. 1.Nie mylę się ze A124F2-14V-44/53A i A124 55n ze są 9 diodowe?...
Mczapski,z poważaniem,ale się mylisz.Nie ma znaczenia,czy alternator jest 6 czy 9 diodowy.I na tym i na tym jest zacisk 67.A to czy jest 6 czy 9 diodowy to ma znaczenie dla lampki kontrolnej ładowania.W 6 diodowym musi być przekaźnik tej lampki(np.Starsze modele Fiata 125p),a w 9 diodowym lampka jest zasilana bezpośrednio z alternatora,bez przekażnika(ostatnie...
Witam Coś tu namieszałeś. Założyłeś alternator od poloneza, ale 9 diodowy? Czy regulator Jezpol ma oznaczenie 9d? Jeżeli nie to kup taki i podłącz wg schematu. 30/51 nie może być podłączone do masy, tylko do kontrolki!!! Drugi styk kontrolki jest podłączony w liczniku do masy! 86 to + po zapłonie. 85 to wzbudzenie 87 ma mostek z 86(chyba były takie...
Dlatego proponowałem założenie jakiegoś typowego alternatora od fiata lub poloneza. Tylko od razu 9 diodowy, by nie paprać się z dodatkowym przekaźnikiem od kontrolki ładowania. Sprawny alternator na szrocie, to teraz groszowe sprawy. A mocowania będą takie same, bo to polski wyrób. Poza tym, do tej pory nie określiłeś, w jakim sprzęcie to ma pracować....
Witam. Mam problem z ładowaniem w bułgarskim widlaku DV 1792 z silnikiem Perkins 4. Alternator nie ładuje kontrolka nie świeci w ogóle czy to na zgaszonym, czy na włączonym silniku. Układ wygląda tak jak na tym zdjęciu poglądowym : http://obrazki.elektroda.pl/8256634200_1... Regulator Elmot RNC 12. Żarówka 4W 12V . Żarówka na 100% dobra...
Do mczapski. Kolego serdeczne dzięki za pomoc wcześniej oczywiście zacząłem od wymiany szczotek na nowe a dopiero potem grzebałem przy kablach( lampka jest podłączona pod regulator 15 i dalej do stacyjki) ale miałeś rację ładowania nie było bo okablowanie było do ..... , wystarczyło zrobić obejście od szczotek do 67 regulatora i wszystko śmiga jak należy....
Witam. Regularnie odwiedzam wasze forum szukając rozwiązania mojego problemu. Niestety znalazłem tylko jedna wskazówkę, ale nieprecyzyjną. Odpowiedź pana Tomka665 na zapytanie: "Za wysokie napięcie ładowania". Na początek trochę danych. Praktycznie ostatni miesiąc produkcji modelu CT150 - Listopad 1987 r. Alternator Nippon-Denso 60 A. Cztery diody dodatnie,...
Podzielę się z wami moją przeróbka alternatora akurat od Isuzu Midi, bo jakieś 12 lat temu na szortach w Polsce tego nie było a diody były tam nisko-profilowe, więc od Poloneza się nie zmieściły a te, które wchodziły miały max 5A więc lipa.. Wymiana alternatora nie wchodziła w rachubę ze względu na wakupompę. U mnie poszły diody, a regulator też szwankował,...
Witam . To masz alternator do którego należy podłączyć regulator zewnętrzny mechaniczny ,lub elektroniczny z Fiata 125p,Polonez.Należy jeszcze sprawdzić czy jest to alternator 6-cio diodowy ,czy 9-cio diodowy.Jak podłączysz regulator do alternatora sprawdź miernikiem jakie jest napięcia na tym konektorze izolowanym.Jeżeli jest tyle samo co na akumulatorze...
Dużo jest powtarzających się pytań, czy to z okazji przeróbki ciągnika rolniczego, czy też innych. Na zdjęciu pokazane najprościej jak się tylko da, włącznik obrazuje stacyjkę, czyli miejsce gdzie pojawia się prąd w chwili gdy pojazd jest w ruchu. Jeżeli takowej nie ma, to trzeba zamontować trwały eksploatacyjnie włącznik, nawet taki jak na fotografii....
Oto wygrzebany z archiwum schemacik alternatora 9-D Poloneza. Mimo, że na rysunku jest regulator mechaniczny, ten elektroniczny podpina się tak samo. Zwrócić należy uwagę, by jedna ze szczotek podłączana była do masy, druga to wyjście D+ (na rys. nieoznakowany) czyli podłącza się tam i lampkę (zas. ze stacyjki) jak i przewód do reg. pin 15. Pin DF alternatora...
Dużo jest powtarzających się pytań, czy to z okazji przeróbki ciągnika rolniczego, czy też innych. Na zdjęciu pokazane najprościej jak się tylko da, włącznik obrazuje stacyjkę, czyli miejsce gdzie pojawia się prąd w chwili gdy pojazd jest w ruchu. Jeżeli takowej nie ma, to trzeba zamontować trwały eksploatacyjnie włącznik, nawet taki jak na fotografii....
Do kolegi wspol_nik -->> już nie trzeba, znalzłem, dzięki :-) http://obrazki.elektroda.net/96_11730497... do kolegi Błażeja -->> faktycznie temat był wiele razy, ale trzeba przyznać, że nie jest to kolejny temat a'la dobór rezystora do diody LED - sprawa jest ciut poważniejsza. Poza tym to stary alternator z troszkę innymi oznaczeniami wyprowadzeń...
Alternator od FSO do C 330 (9 diodowy) Ponieważ jest to jeszcze popularny temat postanowiłem opisać szerzej jak to zrobiłem. Napęd Pasek klinowy o długości 1270 mm a nie 1250 jak dla prądnicy. Swobodnie się zakłada i napina. Alternator 1. Sprawdzamy alternator elektrycznie. 2. Zakładamy nowe łożyska dobrej firmy, ze zwiększonym luzem, czyli indeksem...
podłączyć alternator poloneza alternator poloneza podłączyć podłączyć alternator diodowy
kosztorysy elektryczne przekaźnik zakłócenia blaupunkt pobór prądu
myjka cisnieniowa pralka samsung zawiesza
Wyciek z klimatyzacji - przyczyny i rozwiązania Skrzeczące radio - przyczyny i rozwiązania