Na powrocie z wtryskiwaczy i pompy. Szara wtyczka (okolice pokrywy, nad alternatorem, pompą wspomagania).
Czyli,od strony skrzyni biegów,gdzies w okolicy czujnika biegu wstecznego? Czyli koło pasowe wału to jest koło, które napędza pasek osprzętu.(alternator, pompa wspomagania itd)
Albo pompa albo dołem klimę odkręć ale i tak serwo trzeba odkręcić przeważnie.Oleju nie ruszasz.
Do 98r jest 1555 , od 98r jest 1538.
Zmobilizowany Twoim tematem zabrałem się jeszcze raz za ten problem. Udało mi się znaleźć powód, okazało się, że kabelek łączący alternator z pompą wspomagania kierownicy był uszkodzony. Po naprawie, kontrolka nie miga. Pewnie u Ciebie będzie to samo.
A w tym modelu nie ma przypadkiem pompy wspomagania elektrycznej? Ładowanie i akumulator jest OK. Awaria alternatora i nie mamy wspomagania. Jest elektryczne i to może być przyczyną Skoro w lato chodziło wszystko Ok. Przyszła zima i zrobił się problem jak z rozruchem . Sprawdził bym alternator i akumulator. No chyba że pompa kończy żywota.
Zdemontuj pasek wielorowkowy (alternator, pompa wspomagania) i w ów czas uruchom silnik. Czy w tedy będzie stukać? Ten silnik ma pompę serwa napędzaną drugim paskiem od koła na wałku rozrządu (zespół usytuowany nad sprzęgłem), a nie wspólnym z alternatorem i klimą... Pod pompą serwa jest napędzana od niej pompa wodna (osiowo usytuowana). Skoro przy...
Ja to dziadostwo całkiem usunąłem i założyłem pompę napędzaną paskiem alternator odetchnął.
jaki napinacz jeśli idzie o paska wieloklinowego (alternator pompa wody wspomaganie)to w środku koła jest śruba typu TORX wystarczy zdjąć pasek i ją odkręcić.
Raczej wiązka na podłużnicy albo złącze przy pompie albo rdza w samej pompie. W blokach pomiarowych masz odczyt napięcie jakie dostaje pompa.
A pompa wody i napinacz, rolki? Musze też wymienić pasek ten co jest alternator pompa wspomagania i klima bo sznurki wychodzą to tez nie wiem jaki.
Moim zdaniem nie jest to hałas od alternatora. Może on pochodzić od łożysk rolek, napinacza paska rozrządu, pompy wodnej lub pompy wspomagania (jeśli auto posiada).
nie będzie cudów z elektroniką, alternator bedzie Ci wdzięczny za to :)
Pasek ma regulację podkładkami wstawianymi pomiędzy dwuczęściowym kołem pasowym pompy wspomagania. W ten sam sposób ściągasz- odkręcasz trzy śrubki koła pasowego pompy, rozłoży się ono na dwi części. Koło blokujesz kluczem specjalnym takim jak do blokowania pompy wody lub ... i tu już inwencja własna: blokowanie śrubokrętem pomiędzy łbami śrub, klucz...
Do wspomagania hamulców.P
Dodam że różnica napięć może wynosić 0,2 v i też powinna wystartować.Mowa o różnicy napięć po między cienkimi kabelkami do pompy jednak że napięcie po kluczyku powinno być niższe od nap pomocniczego z alternatora wtedy powinna wystartować.Ciekawostka: Mając uszkodzony bendiks w rozruszniku i po kilku próbach może załączyć się wspomaganie mimo że silnik...
od rozrzadu. pierwszy pasek alternator - drugi pasek pompa wody pompa wspomagania pasek 3 spręzarka klimatyzacji naciag rolką. z tego co pamietam tak było.. almera
Pasek mógł się zerwać jak nie ma również wspomagania. Jest on wspólny dla alternatora i pompy wspomagania, pierwsze bym właśnie jego sprawdził.
Jeśli pasek nie obraca się to również hamulce nie maja wspomagania , pompa vac jest na alternatorze.
Może być dużo rzeczy do sprawdzenia, posłuchałem na słuchawkach... Może churgotać któreś łożysko w osprzęcie silnika, weź kawałek deski, jedną stroną do ucha a drugą po kolei sprawdzaj, alternator, pompa wspomagania itd
Pasek był zdjęty i była cisza. Czy w tym alternatorze jest koło z tłumikiem drgań? Bez paska alternator, pompa wspomagania, kompresor i wszystkie rolki kręcą się luźno i beż hałasu. ładowanie dobre wspomaganie działa bardzo dobrze.
u góry jest klimatyzacja a na dole alternator. Pod alternatorem wspomaganie.
Oczywiście.Jeżeli jest problem z alternatorem pompa wspomagania się wyłaczy.
Przecież tp tylko golf4, pasek wielorowek napędza alternator, pompę wspomagania, sprężarkę klimatyzacji, nie podałeś silnika oraz to co cię interesuje czyli napinacz paska. Przyczyną jest napinacz paska, który zawiesza się w pozycji i nie dociska paska, przez co momentalnie tracisz ładowanie i wspomaganie. Nie wiem co za mechaników macie w podkarpackim,...
Duże obciążenie -> mniejsze napięcie w instalacji -> pompa wspomagania zostaje wyłączona. Ta pompa działa nawet bez ładowania, byle by był sygnał załaczenia z alternatora i ze stacyjki.
nie wymieniaj żadnej pompy. to nie jej wina obstawiam że to na 99 procent wina alternatora miałem kilka takich przypadków. alternator podaje prąd do pompy wspomagania (ale nie we wszystkich astrach!!) musiał bym mieć nr VIN to bym pomógł. zdejmij ew pasek od alternatora i zobacz czy wspomaganie chodzi. jeśli nie to plus przychodzi własnie z alternatora.
Ale wyjęcie całej pompy oznacza wyjęcie alternatora, pompy wspomagania i sprężarki klimatyzacji ? To już chyba łatwiej zwalić rozrząd.
Ten jeden kabelek idzie doalternatora. Jak silnik pracuje, alternator ładuje, wspomaganie chodzi.
Wyciągasz podszybie ,filtr paliwa z mocowaniem i wyjdzie. Jak alternator się zmieści to pompa też.
Jeśli bez klimy to /teoretycznie/ 5 PK 950. Napędza Pompę wody, alternator, wspomaganie.
A ilu amperowy alternator masz zamontowany?
Witam, wczoraj wieczorem wpadłem w poślizg i wpadłem prawym bokiem w zaspy ze śniegiem z dosyć duża prędkością. Odpadła mi dolna osłona silnika i zerwał się pasek przy alternatorze. Przestało mi działać wspomaganie, alternator i pompa wody. Czy pompa wody i pompa wspomagania ładowana jest tym samym paskiem czy to może coś jeszcze ucierpiało w tym zderzeniu?
Spadek napięcia może powodować duże obciążenie alternatora. Nie zaobserwowałeś czy w takich momentach przygasania alternator nie "jęczy" ? Miałem Fabię gdzie światła w momencie prawie gasły,nawet bez kręcenia kierownicą. Pobór prądu skakał do 50-60A. Po chwili już było dobrze. Walnięta pompa wspomagania była.
Mam jeszcze pytanie czy napędzając tą pompę paskiem który napędza alternator i pompę wody nie będzie skutków ubocznych typu siądzie łożysko w alternatorze czy pompie wody? Ponieważ pompa wspomagania musi chyba mieć pasek naciągnięty dość mocno?
A sprzęgło jednokierunkowe alternatora ktoś sprawdził?Pewnie nie bo po co.
Jest to możliwe. Nowoczesne silniki potrzebują dużo energii do pracy i często w alternatorze jest impulsator, który nie zezwala na pracę silnika bez impulsów z alternatora. Poza tym od paska mogą być napędzane inny osprzęt jak pompa wspomagania hamulców, bez działania której jazda może być niebezpieczna.
Pompa jest dobra, tylko jest na osi alternatora...
Rozłącz ten czarodziejski kabelek od alternatora do wspomagania (jak dobrze pamiętam po lewej stronie komory silnikowej przy podszybiu jest kostka) jak mimo to będzie działało wspomaganie to zespół pompy. Jak definitywnie przestanie to alternator.
Tam nie ma pompy, wspomaganie jest elektryczne. Ale wszystko inne działa, to czemu alternatora byłaby wina.
Zdaje się że będziesz musiał zamienić ze swojego silnika (tzn musisz mieć takie) mocowanie (łapę) do której zawieszone są alternator, pompa wspomagania, i sprężarka klimy. Zdaje się że w wersji bez klimy to mocowanie (łapa) jest inna. Pozatym bloki są takie same.
Nie napisałeś modelu/roku produkcji tego samochodu. Dedukuję, że to auto ze starszych serii, więc pod maską będzie silnik SW 680 (polska wersja licencyjnego Leylanda 0.680). Taki silnik był montowany w ciężarówkach Jelcz, autobusach tej marki, jak również kombajnach Bizon i sieczkarniach. Poszukaj w internecie informacji na temat uruchamiania tego silnika...
Test na wykluczenie alternatora przeprowadziłem następująco :Zdjąłem pasek napędzający alternator (i pompę wspomagania) i na chwilę uruchomiłem silnik - dźwięki nie ustąpiły. Złożyłem więc wszystko i pojechałem do mechanika który zainkasował 760pln.
Witam, auto z klimatyzacją wersja amerykańska coupe/sport czy coś takiego Wstyd się przyznać, ale nie mogę wymyślić układu taśmy, może ktoś poratuje schematem Wał, klimatyzacja, pompa "wody", wspomaganie, alternator i rolka Pompa wody i rolka gładkie reszta rowkowe
Zdemontować pasek i uruchomić silnik. Wyeliminuje się alternator, pompę wspomagania i kompresor. Obejrzeć układ ssący i wydechowy pod względem szczelności. Szczególnie ssanie przed przepustnicą. Obroty biegu jałowego można w niej regulować śrubami na przepustnicy. Najkorzystniej jest wcześniej ją zdemontować i wyczyścić-nie wymaga adaptacji.
kolektory , nie wiem czy alternator i pompa wspomagania będą pasować
Witam.Czy jest możliwe przełożenie silnika 1.8 benzyna na jednopunktowym wtrysku z Laguny do takiej samej Laguny z tym że wcześniej był tam silnik z wielowtryskiem.Dodam ze silnik z monowryskiem jest wpełni kompletny(rozrusznik alternator,pompa wspomagania,wtryskiwacz,kolektor wylotowy...)Czy skrzynia biegów bedzie pasowac??
Zobacz jak są ułożone alternator i pompa wspomagania w wersji z i bez klimy.
Witam serdecznie. Problem ze wspomaganiem Opel Zafira A 1.6 2004. Mianowicie, wspomaganie na zimnym silniku pracuje idealnie, do momentu kiedy silnik się nagrzeje i odcina wspomaganie. Wymieniłem pompę na nową, alternator na nowy, bezpieczniki wszystkie są ok. Nie mam już pomysłu, proszę o pomoc! Dla osoby, która znajdzie ten problem, będzie nagroda!
Np to dorzucę coś o Renaul Espace 3 1. Świece w podszybiu ( specjalny klucz przegubowy/łamany) 2. Filtry kabinowe w zamkniętych zaślepkami wnekach łożysk telekopów 3.Żarówki w lewej lampie ( przeszkadza komputer i akumulator) 4.Skrzynka przekażników i bezpieczników w kabinie silnika obok akumulatora 5.Żarówki podświetlenia wskażników - demontaż: głośników,...
Może alternator kończy życie powoli... Powinno być sitko jak kolega wcześniej napisał.
Problem był taki że zapłaciłem u mechanika 750 zł za alternator plus pompa wspomagania
Może brakować w bloku odlewów do przykręcenia niektórych łap i akcesoriów Może tak się zdarzyć - trzeba dokładnie przepatrzeć i policzyć "dziury". Przykładowo, 1Z z Audi B5 do Passat B4, nie na do czego zamocować pompy wspomagania. Jest i na to sposób. Były bodaj 4 rodzaje tych aluminiowych podstaw "akcesoryjnych", do których dokręcało się alternator,...
wygląda na to że powodem rozładowywania jest obwód z bezpiecznikiem F2 ; 60 A nie udało mi się zlokalizować co jest podłączone pod ten obwód ? podejrzewałem pompę wspomagania - nie wiedziałem jak ja odłączyć elektrycznie- trudności z dostępie Dodano po 2 mam pytanie - co jest podłączone do F2 60 A ? chodzi mi czy to jest rozrusznik , alternator , pompa...
Nie ma rolki prowadzącej , pasek napędza pompę wody i alternator a pompa woda napędza pompę wspomagania.
pozwole sobie zuwazyc że na "dupce" alternatora siedzi pompa vacum - wspomaganie do hamulców i montaz alternatora od sorento po pierwsze- inna pompa vacum i nie wiadomo jak to sie bedzie zachowywac poczas hamowania, po drugie sorento ma inny alternator, inne mocowania, na 100% nie bedzie pasowac, po i po 3 sorento ma inne koło pasowe - pasek wielorowkowy...
sprawdziłem też ze sprzęgłem i to samo zrzuciłem pasek od alternatora i pompy wspomagania efektu brak
rozrząd na łańcuchu tak szybko się nie przestawi - poza tym było by go słychać jak trze bo osłonie Posłuchaj dokładnie przy alternatorze - ewentualnie pompa wspomagania pompa od klimy też - ona chodzi cały czas , nie jest odłączana
W przyszłym tygodniu zajmę się tą sprawą. Wczoraj kontaktowałem się z tym mechanikiem w sprawie tego koła pasowego kompresora w ramach reklamacji...też coś kombinuje, bo jakiś ponad tydzień temu powiedział, że jest zamówione i czeka, wczoraj powiedział, że jeszcze nie dostał, że w przyszłym tygodniu będzie, jak dla mnie dziwne...co on to z Afryki zamawia????...
Akurat 2.0 8V F3R bo to była meganka z 2000r. Do wymiany z pamięci: silnik + cały osprzęt - alternator, pompa wspomagania, sprężarka klimy ecu + wiącha + oczujnikowanie wydech - dospawywaliśmy na aucie, generalnie z nim był największy problem pierdoły typu osłona termiczna wydechu, jakieś węże. złącza, rura filtra powietrza... Skrzynia została stara...
witam szukałem długo interesującego mnie przypadku i nie znalazłem na elektrodzie, może ktoś mi wskaże przyczyne otóż : moja thalia na niskich obrotach chodzi cicho natomiast po dodaniu gazu zaczyna strasznie wyć , dzwięk ten dochodzi z okolic paska wieloklinowego , po jego zdjęciu i odpaleniu jest cisza , sprawdziłem napinacz i raczej jest ok nie ma...
Dokładnie chodzi o tą rolkę u góry. Nad napinaczem. Nad osią wału z alternatorem. Bliżej koła pompy wspomagania. Tylko z tego co widzę to chyba też jest napinacz. Proszę o potwierdzenie.
Jak odpiąłeś wszystkie przewody od alternatora to kontrolka nie ma prawa się zapalić. Moja rada - wymyj dokładnie alternator, uszczelnij pompę wspomagania. Co do zegarka to musisz go wyjąć i wyczyścić styki.
Rolkę napinacza sprawdź i alternator bo pompa zazwyczaj daje znać o sobie podczas skrętu albo napinacz nie napina i pasek ślizga płyn w normie?
Witam wszystkich i na wstępie jak zawsze: mam saba 900 2.0 16v 1994 przykładam się do założenia paska wielorowkowego, napędzającego, alternator, pompę wody, wspomagania i klimę. Wszystko jest na 1 pasku a kół pasowych jest ok 8 (poprzedni uległ zerwaniu) więc nie mogłem odtworzyć ułożenia. oże jakiś schemacik?
Witam, niedawno kupiłem ten samochodzik, po pewnym czasie jego użytkowania wpadły mi w ucho dziwne stuki podczas lekkiego dodawania gazu. Sprawdziłem już alternator, pompę wspomagania, rozrząd wymieniony (pasek + rolka), dzisiaj miałem ściągnięta miskę i teraz nie wiem sam czy pompa oleju może pukać ? zauważyłem, za ma lekki luz (odczuwalny ręką lewo-prawo)...
Witam panowie mam taką sprawę ponieważ przy wymianie alternatora i pompy wspomagania mechanik odłączył akumulator i odebrałem autko to nie mogę wpisać kodu do radia ponieważ nie działa żaden przycisk żeby kod wpisać jeśli ktoś wie to niech się odezwie ford mondeo MK3 radio 5000c
W oryginale na przekaźnik pompy masa leci na stałe a plus podawany jest z kabla wzbudzenia do alternatora, dopiero po odpaleniu i rozpoczęciu ładowania pompa dostaje zasilanie.
...a poza wymianą samego paska chociaż sprawdził stan jego napinacza i rolek prowadzących? Może któreś z napędzanych urządzeń się zaciera (np. alternator albo pompa wspomagania).
Jak zdejmiesz pasek PK też piszczy? Jeżeli tak to musisz rozebrać rozrząd, pewnie tam się coś kończy. Jeśli nie to któraś z rolek, alternator lub pompa wspomagania tudzież kompresor.
W teorii można trochę inaczej ale czy koło alternatora nie będzie się ślizgało tego nie wiem. Lecisz paskiem od koła wału nad rolką prowadzącą, pod kołem pompy wspomagania, dalej nad kołem alternatora, pod napinaczem i z powrotem koło wału. Długości paska Ci nie podam bo się nie da.
Dzień dobry, Mój problem wygląda następująco: W samochodzie Skoda Fabia mk1 2004 , w tym samym momencie wysiadło wspomaganie (pompa KOYO) i ładowanie. Alternator został naprawiony (regulator napięcia). Jeśli chodzi o wspomaganie to została wymieniona pompa na regenerowaną oraz założony nowy czujnik skrętu. Pompa wspomagania kręci się. Błędy zostały...
No niestety ale masz trochę roboty. Ja takie ciężkie sztuki daje mechanikowi, na demontaż i montaż. Wyciągasz górą, wcześniej musisz zdemontować pompę wspomagania oraz to co przeszkadza w wyjęciu. Dasz radę, chęci już masz.
Masz koło pasowe 6 PK od Mercedesa do pompy wspomagania były dwa rodzaje 142mm i 168mm jak mnie pamięć nie myli. Zakładasz to większe, dwie sztuki a na alternatory zakładasz 50mm i masz już przełożenie. I załatwione 2 sztuki.
Stary był pewnie źle włożony. Rolka prowadząca ma być pomiędzy alternatorem a pompą wspomagania. http://obrazki.elektroda.pl/4895117200_1...
Maglownica została odesłana do firmy Czy uznali tę reklamację i jak to firma ?
Możliwe że nie widziałem kolega na pewno więcej ich robił. Co do paska nie ma pewności bo nie wiadomo które mondeo to jest. W moim pasek napędza sam alternator a pompa wspomagania ma przeniesiony napęd z pompy paliwowej.
witam jezeli nie masz za daleko to jedż do Poznania ostatnio kupiłem tam silnik 1.6 16v ECOTEC ZA 2500 zł kompletny alternatorem pompą od wspomagania i rozrusznikiem pozdro T
Przy wymianie płynu w pompie i pompy wyciekło mi trochę płynu że wspomagania na alternator czy to. Mogło coś us, kodzić?
Jakiej firmy tam masz alternator?:)
Witam Panowie, i jak zakończył się problem. Jak został rozwiązany.. A przy okazji podczas przerabiania na przekaźnik w jaki sposób go wysterowujesz, zaraz po stacyjce czy z ładowania alternatora..
Zwykłe hydro jest najmniej awaryjne. Jakakolwiek elektryczna pompa to kłopoty, męczenie akumulatora, padający alternator -astra, Vectra.
Witam, mam problem ze stukami w silniku w VW 2.5tdi 130KM AXD . Myślałem, że to pompa wspomagania, ale gdy ją wyjmowałem okazało się, że na zgaszonym silniku mogę obrócić o 1/3 obrotu i jestem ciekawy czy to tak ma być, czy jest tam coś wytarte na tych zębatkach? Usunąłem zbędne ozdobniki z treści postu. Reg. 3.1.13. Dbaj o poprawność językową i zachowuj...
rolki alternator pompa wody pompa wspomagania klima jeśli są
Witam jak naciągnąć pasek wspomagania , jest dość luźny i wspomaganie „przeskakuje” ? Cześć, Luźny pasek wspomagania może prowadzić do przeskakiwania wspomagania kierownicy, co może być niebezpieczne, dlatego warto to jak najszybciej naprawić. Naciągnięcie paska wspomagania zależy od konkretnego modelu samochodu, ale poniżej przedstawiam ogólne kroki,...
Alternator dobry,ładowanie 14,5V
silnik 2.4 D 163kM rok 2003
http://obrazki.elektroda.pl/3829567700_1... Witam szanownych Kolegów. Na prośbę kolegi popełniłem kopię (niezbyt wierną) podnośnika Minilift 2K. Kopia została wykonana dlatego, że oryginał kosztuje bagatela ponad 5000zł :/ Napęd za pomocą silnika 3f, 0,75kW 930obr./min. Przełożenie za pomocą paska wielorowkowego 1:3, części z Golfa...
Wyłączenie, to nie zgaszenie światła w kuchni. Jak zapewne pamiętasz, w podobnym temacie już była rozkminka na ten temat: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... więc nie będę jeszcze raz tłumaczył. Krótko, dla tych którym nie chce się czytać powyższego linku. 1. W ogłoszeniu piszemy, że: Nie udzielam rękojmi na poszczególne podzespoły auta,...
Zdecydowanie nie warto kupować topielca. Alternator, rozrusznik i pompa wspomagania to typowe usterki właśnie topielca, awaria to jest tylko kwestia czasu.
Tu się można zdziwić bo występują pompy wspomagania napędzane paskiem jak i elektryczne. Który rocznik?
Potrzebuję porady w temacie usterki która przydarzyła mi się około miesiąc temu. W czasie jazdy w chwili skrętu kierownicą zablokowało mi paski klinowe na alternatorze, pompie wspomagania, i pompie chłodzenia dymiło się z paska. Z autem wylądowałem u mechanika, który stwierdził zatarcie pompy od wspomagania. Wymieniono pasek, płyn oraz pompę. Po naprawie...
Pasek rzeczywiście może być stary, wymienię go. W tym modelu jest chyba jeden pasek napędzający alternator i pompę wspomagania. Przepłuczę również układ wspomagania i zobaczę zawór przelewowy, wtedy dam znać, jakie rezultaty. Tylko to dopiero jak pojadę do rodziców, u siebie nie mam ku temu warunków.
Wiem że alternator ma mało wspólnego ze wspomaganiem ale życie weryfikuje takie przypadki. Luźny pasek przy suchym, uszkodzonym łożysku alternatora daje właśnie taki efekt. Oczywiście łożysko pompy wspomagania też jest do weryfikacji ale to już chyba normalne.
Nic tam się nie wyprogramowało bo wspomaganie nie ma żadnej elektroniki, ecm rozpoznaje rozpoczęcia ładowania przez alternator i włącza zasilanie. Jak pompą wyje to elektrycznie jest ok, wymienisz pompę albo oddajesz do regeneracji i działa
Dzień dobry. Mam problem z moim Ursusem 3502 z silnikiem Perkinsa 3P. Problem pojawia się po kilku minutach od uruchomienia silnika (na zimnym nie występuje). Słychać grzechotanie z przodu motoru - okolice wału. Kilka rzeczy sprawdziłem i mogę wyeliminować, mianowicie: - pompa wody - alternator - sprężarka powietrza - pompa wspomagania kierownicy Motor...
Witam serdecznie wszystkich. Możliwe, że odgrzewam kotleta, ale pragnę podzielić się zdobytą we własnym zakresie wiedzą o problemach ze skokami napięcia w Focusie Mk2 i C-Max podczas kręcenia kierownicą, co wiąże się z dużym poborem prądu przez elektryczną pompę wspomagania. Jeżeli ktoś miał problem z mocno mrugającymi światłami przy kręceniu kierownicą,...
Witam Laguna, rok 2ooo, MK1, 1.8 16v. Czy ktos mógłby mi powiedzieć co to jest za koło ( oznaczone znakiem zapytania) w systemie paska napędu alternatora i pompy wspomagania. Czemu służy?.. https://obrazki.elektroda.pl/2859409200_... [/img]
Alternator z tylu i pompa wspomagania z przodu u gory silnika?
Coś musi hamować, tak bez powodu to się nie dzieje. Mało prawdopodobne, aby łożysko na rolce lub pompie wody. Alternator ma sprzęgiełko, ale nawet uszkodzone nic nie zrobi. Zostaje pompa wspomagania i sprężarka klimatyzacji.
Odepnij bezpiecznik pompy i usłyszysz.
alternator pompa pompa fiesta wspomagać pompa wspomagać mercedes
czyta schematy elektryczne klawiatura labtec subwoofer modecom
freetz master technics overload
Termet EcoCONDENS Silver – opór czujnika temperatury zasobnika NTC 10kΩ Sony STR-DE497 – słabo świecący wyświetlacz VFD, naprawa i wymiana kondensatorów