Przecież nikt nie każe ci jeździć ze zdjętym paskiem, chodzi tylko o zdjęcie na okres posłuchania silnika bez pracy pompy, alternatora, pompy wsp, napinacza.
Na powrocie z wtryskiwaczy i pompy. Szara wtyczka (okolice pokrywy, nad alternatorem, pompą wspomagania).
Skoro tak to powinno ci auto zgasnąć. Jeśli gaśnie to szukaj na głównych prądowych , rozrusznik alternator, pompa..
Witam Miałem ten sam problem w Suzuki okazało się że pompa siadła. Przed zdjęciem paska proponuję rozruch z podniesioną maską i powinieneś zauważyć czy ślizga się na kole pompy czy alternatora. Jorge83 ma rację z tym że alternator daje większy opór, pompa powinna chodzić leciutko.
Akurat skończyłem to robić, Tylko w 2,8 jtd z 2004 roku ale to chyba to samo. Nie jest to jedna z moich ulubionych robót ale nie wyciągałem silnika. Po odkręceniu wspornika alternatora i odsunięciu samego alternatora pompę należy sprytnie przekręcić i wychodzi dokładnie przez to miejsce gdzie siedzi alternator.
Te dwa dodatkowe, to smarowanie czyli musisz wejście jedno podpiąć pod magistralnie olejową a drugi wyjście oleju podłączona do skrzyni korbowodowej. Podłączenie tak jak turbiny.
Do wspomagania hamulców.P
Z tego co kojarzę to różnica była w montażu. Po założeniu altka z małego bloku(1.6) do dużego(2.0) pasek był krzywo. Nigdy nie kombinowałem w tym kierunku, opieram się na tym co widziałem na forach jak chłopaki kombinowali Pompa paliwa zapewne jest taka sama. Oba to wielopunkty więc w obu będzie pompa 3barowa.
Sprzęgielko na alternatorze.
Wszystko zależy od Ciebie,ale ja wolał bym ściągnąć alternator,pompę i sprężarkę na bok,niż ręce podrapać.Tylko kolego pomyśl,jak Ci się urwie śrubka w obudowie,to i tak będziesz musiał odkręcać obudowę,ale to tylko mój mały czarny scenariusz,który przytrafił mi się 4 razy.
Czyli,od strony skrzyni biegów,gdzies w okolicy czujnika biegu wstecznego? Czyli koło pasowe wału to jest koło, które napędza pasek osprzętu.(alternator, pompa wspomagania itd)
Przepraszam że dopiero dzisiaj ale niestety tak wyszło. Późno wróciłem do domu a w blaszaku ciemno jak w d...e ;). A więc tak: - wysokość ≈ 50 cm bez wtrysku natomiast z wtryskiem i dolotem powietrza ≈ 62 cm - długość ≈ 38 cm + ≈ 38 cm skrzynia - szerokość z osprzętem ≈ 40 cm ( kolektor wydechowy - alternator ). Pompa wody...
Najlepiej to ściągnąć pasek całkowicie i wtedy zapalić silnik i zobaczyć czy nadal występuje ten dzwięk. Jeśli nie to sprawdzić DOKŁADNIE wszystkie rolki, alternator, pompa wody, kompresor klimatyzacji. Nadmienię że nie jest to zbyt przyjemna operacja ze względu na kiepski dostęp, już samo założenie paska może przysporzyć kłopot. Jeśli to pompa wody...
Co stoi na przeszkodzie poszukać: uszkodzona wiązka czy ECU?
Albo pompa albo dołem klimę odkręć ale i tak serwo trzeba odkręcić przeważnie.Oleju nie ruszasz.
Zdemontuj pasek wielorowkowy (alternator, pompa wspomagania) i w ów czas uruchom silnik. Czy w tedy będzie stukać? Ten silnik ma pompę serwa napędzaną drugim paskiem od koła na wałku rozrządu (zespół usytuowany nad sprzęgłem), a nie wspólnym z alternatorem i klimą... Pod pompą serwa jest napędzana od niej pompa wodna (osiowo usytuowana). Skoro przy...
Rolkę napinacza sprawdź i alternator bo pompa zazwyczaj daje znać o sobie podczas skrętu albo napinacz nie napina i pasek ślizga płyn w normie?
[url=https://www.google.pl/search?q=VW+P... Znajdź sobie pasującą to będziesz znał nazwę. Przyczyną hałasu raczej nie jest. Wszystko może być, łożyska alternatora, pompy wody.
Uszkodzone sprzęgło alternatora najpewniej. Często pada sam alternator tj mostek diodowy. Vaccum pompa na alternatorze stąd twardy pedał. Pamiętaj aby zawsze podać silnik tutaj 2.0crdi.
Tyle, że bierzemy pod uwagę nie "średnice kół pasowych" ale "średnice podziałowe kół pasowych.
Sprawdź ciśnienie na pompie pod alternatorem. https://obrazki.elektroda.pl/6726659000_...
Sterowniki czy komputer są w pewnym stopniu odporne na zbyt wysokie napięcie, jeśli na biegu jałowym masz 15,3V to przy wyższych obrotach zapewne napięcie wzrastało ze względu na brak regulacji napięcia ładowania.
Do 98r jest 1555 , od 98r jest 1538.
Zmobilizowany Twoim tematem zabrałem się jeszcze raz za ten problem. Udało mi się znaleźć powód, okazało się, że kabelek łączący alternator z pompą wspomagania kierownicy był uszkodzony. Po naprawie, kontrolka nie miga. Pewnie u Ciebie będzie to samo.
Dayco - DAY10X0875 (dł. 875mm; szer. 10mm)
cześć! wymiana lub naprawa alternatora powinna załatwić Twoje problemy pozdrawiam
Poszukaj na forum materiału na temat zakłuceń bo naprawdę warto fajnie jest to tam wytłumaczone jak prostym sposobem tego uniknąć.
Koło pasowe jest nowe założone po ściągnięciu paska jest cisza więc gdzieś coś dalej za kołem paasowym. Pompa wspomagania też nowa rolka napinacza i rolka paska są ok. Pozostaje alternator napinacz pompa wody . Czy przez napinacz mogą być też takie objawy?
Wyciągasz podszybie ,filtr paliwa z mocowaniem i wyjdzie. Jak alternator się zmieści to pompa też.
Wykonałem sobie test... odpiąłem antenę i niestety zakłócenia nie zniknęły. Ponieważ nie jestem super elektronikiem ani mechanikiem samochodowym prosiłbym o małą pomoc w zdiagnozowaniu .. od jakiego podzespołu mojego auta pochodzą zakłócenia... alternator, pompa itd... Pozdro
Sprzedałem na części
Sprawdzałeś łożyska pompy, alternator łożyska kręcą się swobodnie,mocowanie koła pasowego na wale głównym.Nie obstawiał bym wadliwych kół pompy.Właściwy naciąg paska. Zobacz pracę koła pasowego na wale głównym czy naciąg paska jest taki sam kręcąc po woli na całym obrocie wału. Mocowanie alternatora czy nie urwana podstawa alternatora.
Rozrząd posiadam na łańcuchu i posiadam tylko 1 pasek idący od alternatora przez pompę wody, koło pasowe, pompę klimatyzacji i ten właśnie pasek chce wymienić
od rozrzadu. pierwszy pasek alternator - drugi pasek pompa wody pompa wspomagania pasek 3 spręzarka klimatyzacji naciag rolką. z tego co pamietam tak było.. almera
Alternator Hitachi 100A z pompą vacuum. Regenerowany ok 200zł.
(at)kawasakikuba. Sprawdź jakie dane techniczne ma alternator w Twoim quadzie. Jeżeli pompa będzie używana dość intensywnie, a moc alternatora będzie znacznie odbiegać od zapotrzebowania. Możesz uszkodzić alternator i instalację elektryczną quada.
Ściągnij pasek wielorowkowy i jeżeli dźwięku nie będzie to masz winowajcę :alternator, rolki pompa wody.
Zużyty pasek osprzętu (alternatora, pompy chłodzenia...) :P W niektórych silnikach, np. Mercedesa, kompresor. Skrzynia biegów wydaje jakiś dźwięk jak auto stoi na luzie? Ona się obraca jakoś czy że tak powiem w spoczynku jest? Tylko jak są ścięte śruby łączące ją z silnikiem... V.
To nie wina pompy tylko alternatora. Zmieniałeś regulator i zapewne założyłeś od nowszego modelu albo alternator ma ukrytą wadę. Kup alternator z wyprowadzeniami L oraz W. Nr alternatora JA1521.
Mam jeszcze pytanie czy napędzając tą pompę paskiem który napędza alternator i pompę wody nie będzie skutków ubocznych typu siądzie łożysko w alternatorze czy pompie wody? Ponieważ pompa wspomagania musi chyba mieć pasek naciągnięty dość mocno?
A pompa wody i napinacz, rolki? Musze też wymienić pasek ten co jest alternator pompa wspomagania i klima bo sznurki wychodzą to tez nie wiem jaki.
tak tak, alternator jak w astrze F z przyklejoną do ty**łu pompą vacuum.
zamiast sprawdzić układ chłodzenia, tak jak im mówiłem, że jest problem to pojechali na jazdę testową. Zerwał mi się w aucie pasek klinowy alternator/pompa i nie zwróciłem uwagi na kontrolkę ładowania ponieważ było bardzo słonecznie. Jak się zorientowałem później, mój 1,9tdi przy średnio 2-2,5 tysiąca obrotów przejechał około 15 km bez napędu pompy...
Miałem już nie pisać nic w tym temacie, ale. Ciągnika nie oglądałem chyba z pół roku. Jednak nieodparcie mam przekonanie, że ten sam pasek klinowy napędza alternator i pompę chłodziwa. Jako, że drugi pasek może być do sprężarki. Więc jak to będzie wyglądało użytkowanie tego sprzętu bez chłodzenia ( a może i bez chłodziwa) ? Jeśli już upierasz się przy...
Tyrczenie słychać. Alternator, pompa wody, napinacz do sprawdzenia. Uwaga - to się może brać z paska rozrządu...
Kolego naprawiam pompy wspomagania od lat zawodowo.Ta pompa startuje po podaniu jednakowych napięć na oba kabelki sterujące.Pisałem wyraźnie o odcięciu kabelka od alternatora.
Ło cieniu, tam to może lać z każdego miejsca , sprawdź kruciec ten najbliżej koła pompy , alternator zabezpiecz bo jeszcze sobie większego bałaganu narobisz .
jaki napinacz jeśli idzie o paska wieloklinowego (alternator pompa wody wspomaganie)to w środku koła jest śruba typu TORX wystarczy zdjąć pasek i ją odkręcić.
(at)czasnaczok Raczej tak, pisal ze nowa pompa juz po 3 dniach przestala dzialac. Alternator nic do tego nie ma. Autor pisal ze po wyjeciu byly juz zablokowane. :>
Alternator, pompa klimatyzacji lub któraś z rolek - sprawdź na czym masz luzy.
A w tym modelu nie ma przypadkiem pompy wspomagania elektrycznej? Ładowanie i akumulator jest OK. Awaria alternatora i nie mamy wspomagania. Jest elektryczne i to może być przyczyną Skoro w lato chodziło wszystko Ok. Przyszła zima i zrobił się problem jak z rozruchem . Sprawdził bym alternator i akumulator. No chyba że pompa kończy żywota.
nie będzie cudów z elektroniką, alternator bedzie Ci wdzięczny za to :)
Pierwsze co zrób to sprawdź termostat bo to raczej na niego wskazuje, no chyba że masz zerwany pasek pompa alternator, no ale wtedy tez byś nie miał ładowania... Wymiana termostatu to 20 minut roboty, koszt t około 40 złotych. Przy dalszej takiej eksploatacji to uszkodzenie UPG pewne jak najbardziej, jeżeli już nie ucierpiała...
A pompa uszkodzona jaki ma objaw podpinałeś poza autem?
Rozwiązywałem podobny problem rozrywania paska alternatora, pompy wody i wspomagania w fordzie. Też miałem wyciek na wale silnika po stronie pasażera i okazały się wyrobione panewki na wale, koło pasowe wpadało w wibracje i rozrywało pasek. Myślę żeby autor sprawdził luzy na kołach pasowych i sprawdził czy rolki oraz alternator, pompa i inne łatwo się...
O ile dobrze widzę to sprężarka klimy. Więc po kolei: 1. Lewy górny róg - alternator 2. Po prawej od alternatora pompa wody 3. Poniżej pompy wody (małe koło) napinacz 4. Poniżej pompy wody (duże koło) wał korbowy czyli koło napędzające. 5. Prawa strona góra wspomaganie kierownicy 6. Prawa strona dół sprężarka klimy. http://obrazki.elektroda.pl/1192690700_1...
Moim zdaniem nie jest to hałas od alternatora. Może on pochodzić od łożysk rolek, napinacza paska rozrządu, pompy wodnej lub pompy wspomagania (jeśli auto posiada).
Jedyny element mocno powiązany z temperaturą, to pompa wody (po za nagrzewającymi się samoistnie padniętymi łożyskami). Ściągnij pasek , zakręć alternatorem, pompą, posprawdzaj, czy któreś z nich nie ma luzu.
Sprawdź gdzieś błędy diagnostyczne. Sprawdź alternator, pompę a także zobacz czy nie świeci się immo. Zauważ czy gaśnięcie jest spowodowane czymś. Zakręt, dziura itp. Może gdzieś styki są luźne.
Jeśli pasek nie obraca się to również hamulce nie maja wspomagania , pompa vac jest na alternatorze.
Nie ma rolki prowadzącej , pasek napędza pompę wody i alternator a pompa woda napędza pompę wspomagania.
To dzięki oporom jakie stawia silnik wraz z całym osprzętem (alternator, pompy, klima) możliwe jest w ogóle hamowanie silnikiem. Wysprzęgliłeś (rozłaczyłeś fizycznie napęd od silnika) to jakim cudem? Po drodze masz całą skrzynię i przekładnię w moście (mechanizm różnicowy). Leżysz i kwiczysz, bo brak pojęcia. Usiłujesz poprzeć Swe domysły, nie mając...
Pompa klimatyzacji tzn. Sprężarka
Tam nic nie ma poza alternatorem czyli kontrolka ładowania do alternatora i elektrozawór pompy paliwa jeszcze możesz dorzucić czujnik temperatury i oleju Polecam traktor SAM z tym silnikiem mało pali a siły do domowego użytku ma wystarczająco lepszy 1.6 klekot niż silnik malucha który pije ile mu wlejesz w traktorku własnej roboty
Tylko mostek prostowniczy? Mostek prostowniczy jest wbudowany w alternator. Rozumiem, że chcesz napędzać ten alternator silnikiem pompy. Jeżeli alternator jest sprawny to musisz "tylko" zadbać o to by alternator obracał się z odpowiednią prędkością (dokładniej > w odpowiednim zakresie prędkości) czyli tak jak w samochodzie zapewnić odpowiednie przełożenie...
Może być dużo rzeczy do sprawdzenia, posłuchałem na słuchawkach... Może churgotać któreś łożysko w osprzęcie silnika, weź kawałek deski, jedną stroną do ucha a drugą po kolei sprawdzaj, alternator, pompa wspomagania itd
Ja to dziadostwo całkiem usunąłem i założyłem pompę napędzaną paskiem alternator odetchnął.
A po co tak komplikować? Silnik, alternator, pompa. Połącz silnik bezpośrednio z pompą.
Pasek ma regulację podkładkami wstawianymi pomiędzy dwuczęściowym kołem pasowym pompy wspomagania. W ten sam sposób ściągasz- odkręcasz trzy śrubki koła pasowego pompy, rozłoży się ono na dwi części. Koło blokujesz kluczem specjalnym takim jak do blokowania pompy wody lub ... i tu już inwencja własna: blokowanie śrubokrętem pomiędzy łbami śrub, klucz...
Witam Zakupiłem MF 275 z silnikiem Perkins A4.236 popularnym w MF4 oraz Ursus 4 cylindry 4512/14 i następne. Odpala ładnie, równo, nie dymi z komina ani z odmy, ciśnienie oleju OK. Jest jeden problem coś wyje, jęczy wraz ze wzrostem obrotów silnika Zdjąłem pasek więc to nie alternator, pompa płynu, wykluczona pompa wspomagania. Pozostaje rozrząd lub...
Oczywiście.Jeżeli jest problem z alternatorem pompa wspomagania się wyłaczy.
Zawiozlem cały alternator z pompa pierwszym razem był regenerowany alternator bo nie ladowal i był wyciek i od tamtej pory uszczelniacz spada po miesiącu góra do 3 miesiecy.
Mechanik stwierdził, że pasek wygląda zdrowo a miał go na oku bo termostat był wymieniany ostatnio. Auto ma nieduży przebieg 137 000 jak na swoje 21 lat. Czy jest jakaś obiektywna diagnostyka zużycia łozysk alternatora, pompy wody? Innych zużywających się części?
rolki alternator pompa wody pompa wspomagania klima jeśli są
W tych alternatorach z tyłu zamontowana jest pompa podciśnienia, jest ona smarowana olejem z silnika, w przypadku nieszczelności na wałku wirnika olej wycieka na pierścienie ślizgowe i na szczotki, może to powodować takie objawy.Zobacz czy tył alternatora nie jest tłusty od oleju, jeśli tak, to wymiana uszczelnień wirnika.
Przecież tp tylko golf4, pasek wielorowek napędza alternator, pompę wspomagania, sprężarkę klimatyzacji, nie podałeś silnika oraz to co cię interesuje czyli napinacz paska. Przyczyną jest napinacz paska, który zawiesza się w pozycji i nie dociska paska, przez co momentalnie tracisz ładowanie i wspomaganie. Nie wiem co za mechaników macie w podkarpackim,...
Witam wszystkich i na wstępie jak zawsze: mam saba 900 2.0 16v 1994 przykładam się do założenia paska wielorowkowego, napędzającego, alternator, pompę wody, wspomagania i klimę. Wszystko jest na 1 pasku a kół pasowych jest ok 8 (poprzedni uległ zerwaniu) więc nie mogłem odtworzyć ułożenia. oże jakiś schemacik?
Pasek był zdjęty i była cisza. Czy w tym alternatorze jest koło z tłumikiem drgań? Bez paska alternator, pompa wspomagania, kompresor i wszystkie rolki kręcą się luźno i beż hałasu. ładowanie dobre wspomaganie działa bardzo dobrze.
Pasek mógł się zerwać jak nie ma również wspomagania. Jest on wspólny dla alternatora i pompy wspomagania, pierwsze bym właśnie jego sprawdził.
Witam da rady coś z tym zrobisz żeby silnika nie zmienia to jest do mocowania napinacza paska alternatora pompy i klimy https://obrazki.elektroda.pl/3225391900_...
Zasilanie na elektrozawór pompy i rozrusznik, jak masz alternator, to przynajmniej B+ do akumulatora.
Cała pompa do wymiany.
Witam Bardzo glosno pracuje mi alternator, chce go wyciagnac i wymienic lozyska - tylko mam taki problem: do alternatora jest podlaczona pompa podcisnienia. Jak odepne rurki od niej to czy cos mi sie nie zapowietrzy? Przy ponownym zalozeniu czy powinienem cos wyregolowac, odpowietrzyc itd jesli chodzi o ta pompe? W ksiazce przy rozdziale omawiajacym...
Raczej wiązka na podłużnicy albo złącze przy pompie albo rdza w samej pompie. W blokach pomiarowych masz odczyt napięcie jakie dostaje pompa.
Witam .Podstawowa sprawa to poprawnie zainstalowana i zestrojona antena.Przyczyną zakłóceń często są:sterownik silnika,przewody zapłonowe,alternator ,pompa paliwa.Napisz czy zakłócenia pojawiają się zaraz po włączeniu zapłonu.
człowieku, tak może wyć alternator, pompa wody, pompa wspomagania, sprzęło spręzarki klimatyzacji, rolki paska rozrządu i czort wie co jeszcze. Do jasnej Anielki, może przysłuchasz się gdzie wyje, i co wyje?
Dzięki za pomoc, rzeczywiście ropa lała się na alternator z pompy wtrysku...
A po co to uruchamiasz, tam pompa przyczynia sie do szybszego zgonu alternatora.
witam wszystkich, dzisiaj podczas jazdy pękł mi pasek od pompy wspomagania, wspomaganie natychmiast przestało działać i zapaliła się czerwona kontrolka ładowania akumulatora przejachałem jeszcze kilka kilometrów i wyłączyłem go. I teraz się zastanawiam czy próbować wrócić samodzielnie do domu (czas jazdy ok 40 minut) czy holować go. Czy pasek napędzający...
witam jezeli nie masz za daleko to jedż do Poznania ostatnio kupiłem tam silnik 1.6 16v ECOTEC ZA 2500 zł kompletny alternatorem pompą od wspomagania i rozrusznikiem pozdro T
Witam serdecznie. Problem z alternatorem zaczął się w ubiegłym roku. Podobno spalił się od tego, że z pompy paliwa kapała ropa prosto na alternator. Wymieniony został na używany, pompa niby uszczelniona i przez 3 miesiące było ok. Potem znowu powtórka, tyle że tym razem podobno jakaś rolka była luźna i spaliło alternator. W końcu założony został nowy...
Coś obracającego się może powodować metaliczny dźwięk stukania. Między chłodnicą a silnikiem jest wentylator, napinacz, koło pasowe wału korbowego, alternator, sprężarka klimatyzacji, pompa wody. Niech mechanik-diagnosta znajdzie przyczynę.
Poza tym silnik nie trzyma wolnych obrotów jak psikałem w dolot samostartem to zagadał pare razy ale sam z siebie nie chce zapalić To w końcu co jest z tą pracą silnika ? Zapala czy nie zapala ? Tak wszystko było ustawione Co to znaczy znaczy ? Na ile mm ustawiona pompa ? Był kołek pod alternatorem ? To jest starocie, jaka jest kompresja ?
Po wymianie mostka prostowniczego i regulatora napięcia olej z pompy zalewa mi alternator. Dodam,że uszczelniacz został wymieniony. Jest sposób żeby coś z tym zrobić czy pozostaje nowy komplet - alternator z pompą. Wg pana który wymieniał na wale były juz rysy.
Oczywiście,m że musi być ustawiona zgodnie z silnikiem i zgrana z fazami jego pracy! To nie alternator, który sobie po prostu kręci. Przecież pompa decyduje o momencie wtrysku, więc jak sobie wyobrażasz jej dowolne ustawienie?
Nie napisałeś modelu/roku produkcji tego samochodu. Dedukuję, że to auto ze starszych serii, więc pod maską będzie silnik SW 680 (polska wersja licencyjnego Leylanda 0.680). Taki silnik był montowany w ciężarówkach Jelcz, autobusach tej marki, jak również kombajnach Bizon i sieczkarniach. Poszukaj w internecie informacji na temat uruchamiania tego silnika...
Zbieżność i geometria zawieszenia była ustawiana dwa miesiące temu po podłączeniu komputera nie można nic zdiagnozować i tu zaczyna się problem nie byłem w serwisie z tym jeszcze . W samochodzie nie był wymieniany pasek rozrządu (alternator , pompa wody itd ) czy możliwe jest to że poprzez nie poprawne działanie tego zespołu pojawiają sie skoki napięcia...
Zdaje się że będziesz musiał zamienić ze swojego silnika (tzn musisz mieć takie) mocowanie (łapę) do której zawieszone są alternator, pompa wspomagania, i sprężarka klimy. Zdaje się że w wersji bez klimy to mocowanie (łapa) jest inna. Pozatym bloki są takie same.
On ma napedzac alternator i pompę wody?
Witam,mam pytanie kolega kupił w/w ładowarkę i okazało sie ze ma dwie instalacje elektryczne orginalną która prawdopodobnie jest gdzieś przetarta i jest odłączona oraz samoróbkę która jest podłączona tylko do alternatora, pompy wtryskowej(silnik perkins)i świateł przez co nie działają w niej żadne wskażniki i kontrolki.Może mają koledzy schemat albo...
pompa wałek alternator alternator pompa wspomagać pasek alternator pompa
remote control philips biquad wymiary tomtom traffic
blaupunkt telewizor modernizacja instalacji elektrycznej
Czy BMS zrównoważy ogniwa LiFePO4 w banku energii? Zakres częstotliwości głośnika niskotonowego Panasonic TX-P42ST50