Witam. Jest to alternator właśnie od autobusu AUTOSAN. To duże wyprowadzenie z prawej to +, a z lewej -. Te mniejsze u dołu: -od lewej DF do regulatora napięcia -w środku W połączony z jednym z uzwojeń stojana (ten czerwony przewód z prawej strony zdjęcia) do obrotomierza -z prawej D+ do regulatora napięcia Żeby alternator dawał napięcie wystarczy połączyć...
Wymień przekaźnik. Sprawdź połączenie pinów pod czarną pokrywką przewodów po lewej stronie.
Pytanie jest inne, czy połączenie alternator <-> Izolator <-> regulator ładowania <-> Aux Battery jest poprawne? Otóż to, regulator ładowania zapewnia Ci izolację akumulatorów jednak musisz zapewnić by nie ładował on LiPo z akumulatora głównego podczas postoju ;)
Witam. Alternator pracuje bez obciążenia i dlatego wszystko będzie ok. oprócz ładowania. Sprawdź czy na alternatorze jest połączenie z akumulatorem, a zwłaszcza na połączeniu akumulator-rozrusznik-alternator.
Jaki alternator podejdzie do tego modelu? Do tego numeru podwozia ma być A0131541002 Jeżeli chodzi o połączenia alternatora, to jest ich kilka co najmniej. W początkowych autach był zwykły kabel "z kontrolką" na wzbudzenie, później weszła komunikacja LIN i już było inaczej. Niektóre mają jeden kabelek, inne dwa - musiałbym przestudiować. Nawet jest...
To wina regulatora, dosyć częsty przypadek. Zobacz stan kostek (przód silnika, obok skrzyni biegów), lubi tam gnić połączenie przewodu od wzbudzenia. Czy kontrolka akumulatora świeci po zapłonie ? Jeżeli świeci to połączenie dobre i zostaje tylko regulator.
Sprawdź połączenie obudowy alternatora z masą silnika.Sprawdź połączenie masy silnika z karoserią.Miałem przypadek złego kontaktowania obudowy altka do korpusu silnika z powodu utlenienia się obudowy ,tam gdzie jest ta długa śruba mocująca.Efekty awarii były podobne.
też stawiam na regulator, ja tak uwaliłem regulator w moim Volviaczku v70, lepiej nie myć chemią w okolicy alternatora. wymieniłem regulator i jest OK, w zasadzie kupiłem cały używany alternator bo był tańszy niż sam regulator i przełożyłem regulator bez wyciągania alternatora :) u Ciebie to się raczej nie uda bo on tam jest z tyłu pod kolektorem ssącym,...
Wydaje się oczywiste, że przewód z zacisku 19 regulatora prądnicy należy podłączyć do zacisku 30 alternatora. Czyli alternator - wskaźnik - zacisk rozrusznika lub akumulatora. Oj poprawiam. A to z powodu że dawno nie dłubałem w takim wehikule. Aby wskaźnik pokazywał także ujemny bilans to połączenie wskaźnika musi nastąpić przez pokład czyli 19 do 30....
Nie komutator tylko pierścienie ślizgowe. Zazwyczaj da się je wymienić. Mostek ma minimum 6 diod. Po 3 na blachę. Każda dioda jedną stroną dotyka swojej blachy a drugą uzwojenia. Jedna z blach jest podłączona do masy, druga do plusa - która jest która to zależy od tego czy blacha ma połączenie do katod czy do anod diod. Są 3 uzwojenia i jeden punkt...
Koła pasowe takie same? Po rozebraniu sprawdzić czy gdzieś nie ma śladów tarcia na wirniku, łożyska są ok? Może przyczyna poza wymienioną przez kolegę 5150 jest mechaniczna? Napięcie ładowania wydaje się być dobre, zastanawia mnie ten obrotomierz, opukaj go jak nie to wymontuj i obróć "do góry nogami". wskazówka powinna wrócić na zero, nie odłączaj...
poprostu sprawdz połączenie między deską a alternatorem ,najlepiej dotknąć do masy kabelek od kontrolki i zobaczyć czy świeci jak nie to to sprawdzić zasilanie samej kontrolki w desce lub wiązki pozdrawiam
Pin S to sensor odpowiedzialny za pomiar napięcia dzięki któremu ładowanie jest albo włączane albo nie. Sprawdź połączenie przewodu "S" do plusa akumulatora, możliwe że jest uszkodzony, przetarty albo zaśniedziałe połączenie.
A sprawdź napięcie na akumulatorze i bezpośredni na silniku (zacisku rozrusznika, alternatora), to znaczy - weź masę z silnika. Objaw taki, jaki brakowało zasilania. Sprawdź też stan połączenia akumulator - rozrusznik i alternator - akumulator. W escorcie to połączenie idzie przez zacisk rozrusznika i potrafi się na nim trochę gubić. Ja w swoim starym...
Wg. różnych danych producenta napięcie ładowania jest nieprawidłowe dopiero po przekroczeniu wartości : 1 źródło podaje 15,8 v 2 źródło podaje 16 v Więc napięcie ładowania na poziomie 15,2 jest jak najbardziej na miejscu. Wiem że kłoci się to ze światopoglądem różnych osób na ten temat i za chwilę zostanę zlinczowany że to złe dla akumulatora, że się...
Widzę, że ktoś jest aktywny, więc może mi podpowie. Jak dobrać kondensator do silnika z alternatora. Połączenie alternatora w trójkąt i chcę go zasilić z transformatora od prostownika 40A. Wiem, że potrzebny jest kondensator ale jaki? Napięcie z transformatora 17-19V prądu przemiennego. Alternator o mocy 120A lub 60A bo nawijany podwójnym drutem, więc...
Można to pominąć. Sterownik silnika ingeruje w alternator z chwilą, gdy zwiększa się zapotrzebowanie na prąd (np praca elektrowentylatora, grzana szyba tylna).
Różne są te koszyczki i różnie jest to wyprowadzane- w alternatorze Scania jest to akurat lutowane (przygrzewane) w okolicy wentylatora do tych wąsów które biegną wewnątrz tworzywa i jest to dość daleko od pierścieni i temperatur- koszyczki się wymienia, lutuje wyprowadzenia i to nawet trzyma. Są tam dwa punkty mocowania- jeden, który miałem na myśli...
Co do wysokości spadku, to bez obciążenia na aku mam 13,8 - 13,9V. Po włączeniu świateł i innych zimowych udogodnień jest tylko gorzej. Tak z ciekawości spytam, czy temu napięciu mierzonemu na biegunach akumulatora 13.8-13.9V odpowiada napięcie 14.4 mierzone w tm samym czasie (momencie) na zaciskach alternatora? Pytam dlatego, że u mnie na zimny alternator...
Agran ma rację , pomiarów dokonaj jak świece żarowe przestaną grzać. Po stwierdzeniu już że nie grzeją i masz takie napićia jak piszesz to uszkodzony regulator, ale należy cały alternator poddać przeglądowi Powinno być blisko 14 do 14,4V!!!!!! Sprawdź jeszcze przewód od klemy ujemnej do masy samochodu czy ma dobre połączenie bo tam też spadek napięcia...
Witam Zazwyczaj ludzie podłączając minus wzmacniacza do karoserii w bagażniku robią to z oszczedności, bo kabel kosztuje. Otóż sprawa nie jest tak prosta jak sie na pozór wydaje... Podłączając nawet w najbardziej oczyszczonym z lakieru miejscu w bagażniku zawsze wystąpią jakieś spadki napięcia... zawsze nie zawsze to zalezy od faktycznej mocy pobieranej...
Zamiast dwóch szóstek spokojnie da rade jeden 12v, jednak potrzebny będzie akumulator o odpowiednim prądzie rozruchowym i należy zadbać o odpowiednie ładowanie najlepiej alternator zamontować (od poloneza chyba pasuje bez zabawy z mocowaniem). Połączenie 12V i 6V szeregowo myślę, że nie jest najlepszym rozwiązaniem, nie będzie zdrowe dla rozrusznika...
zauważyłem że włącza mi się kontrolka od aku w trakcie jazdy i po ok 2sek gaśnie. Myślałem że może alternator już niedomaga. Może to być też przyczyną przygasania świateł? Jak najbardziej :zużyte szczotki, wytarte pierścienie wirnika, pózniej inne rzeczy. Warto się jeszcze na wstępie upewnić jak wygląda połączenie klema aku - karoseria i punkty masowe...
System zapali alternator warning jeżeli: 1) otwarty obwód pomiędzy Pinem L a VIC-em; Sugerowałem sprawdzenie tego obwodu. 2) otwarty obwód pomiędzy Pinem 15 a stacyjką Kolega pisał że po stacyjce (15) ma zasilanie. 3) otwarty obwód pomiędzy pinem S a "+" akumulatora (np. 5a bezpiecznik spalony). To też sugerowałem. Fakt, sugerowałeś. Jednakże zdanie:"nie...
Nie będę udawał, że znam ten motocykl. Z twoich wywodów wynika, że masz do czynienia z grubsza z tradycyjnym alternatorem. Sytuacja sugeruje, że masz zwarcie w wiązce przewodów do uzwojenia wzbudzenia lub w samym uzwojeniu. W zależności czy regulacja wzbudzeniem dokonywana jest + czy - regulator przekazuje połączenie na przewody w środku wiązki. Praca...
[syntax=basic4gl]jeszcze można spróbować odpalenia jak osobówka będzie "gazowana"[/syntax] A tego nie radzę jeśli nie chce się naprawiać alternatora. Wynika to z charakterystyki urządzenia, kiedy to przy wysokich obrotach urządzenie mogłoby wytworzyć moce znacznie przekraczające wytrzymałość diod. Jako, że napięcie na instalacji spadnie a regulator...
Cześć. Otóż podstawą problemu z połączeniem jest moc: P która wyraża się wzorem U x I gdzie U to napięcie akumulatora lub alternatora samochodowego 12V(przy odpalonym silniku 14,4V). P jakie bedzie ci potrzebne z zapasem licząc to 500W czyli po przekształceniu prąd I jaki popłynie kablem z akumulatora do przetwornicy to: 500/12V nieco ponad 40A Więc...
To jest amperomierz, bez połączenia z masą i jego połączenie nawet bez stacyjki NIE SPOWODUJE negatywnych konsekwecji, nie wyładuje akumulatora ani nic z tych rzeczy; przeciwnie: od razu będzie widział Kolega pobór prądu, np przez zapomniane światlo czy coś w tym stylu. Tylko dałbym go w inne miejsce (dorysowałem, bo i lampka jest źle) bo jeśli ma Kolega...
Wszystko OK z silnikiem i jego sterowaniem. O resztę też byłbym raczej spokojny sterowniki pamiętają usterki i reset musi wystarczyć. Połączenie odbywa się poprzez to samo gniazdo co silnik ze wszystkimi sterownikami za pomocą np.Skaner 100 koszt jak u nas 50zł. Jeśli zwarcie było by katastrofalne według mnie najpierw strzeliłby alternator i jego mostek...
Przecież na fotce widać wyraźnie skorodowane połączenia masowe alternatora. Dobrze wyczyść to połączenie na regulatorze i alternatorze, sprawdź ile wynosi ładowanie na wyjściu (na śrubie 8 alternatora w stosunku do masy na alternatorze). Niestety to już zabytek i ma choroby geriatryczne.
Nie wiem ile razy - po to, żeby mieć pewność kupiłem tester akumulatora. Przz inteligenne ładowanie padły mi 3 sztuki (zwykłe kwasiaki) po 2,5-3 roku po zakupie mimo doładowyania i dolewania wody do elektrolitu . Kiedys stare auto aku dał radę prawie 11 lat - doładowywany do roku i dolewana woda. Teraz kupiłe EFB (auto nie ma start-stop, ale podobno...
Witam, chce wymienić alternator w terrano 2.4 na inny. W originale mam w kostce 4 piny ale znalazłem info że są tam tylko wykorzystane dwa L i S, chce włożyć alternator z audi i tam są oznaczenia D+, B+ i DF. B+ to będzie gruby kabel plusowy z akumulatora? A jak podłączyć pozostałe?
Piszesz jakby pomiar napięcie ładowania potrzebował dokładności rzędu pojedynczych mV To nie ja napisałem o spadku napięcia na przewodach miernika przecież. Co do spadku na przewodach prądowych to już nie są mV,tylko czasem totalna klapa. Oczywiście, że spadek napięcia ładowania pomiędzi alternatorem a zaciskami akumulatora może być 0,5V, ale uwzględnij...
Masz trzy przewody czyli kontrolkę , do ECU jest to kontrola procentowego obciążenia alternatora dlatego przy zwiększanym poborze następuje podnoszenie obrotów silnika w celu zwiększenia mocy i zasilanie kontrolne akumulatora.P
Zacznij od wzoru: P = I^2 * R. Czyli moc grzejąca klemę wynosi prąd do kwadratu razy rezystancja { styk (aku <-> klema) klema styk (klema <-> przewód do alternatora) }. Bo te 3 elementy są połączone w szereg i rezystancja we wzorze jest sumą tych trzech. Jeśli prąd ładowania nowych alternatorów osiąga (a nawet przekracza) 100 A, to I^2 wynosi...
Moim zdaniem: 1 wzbudzanie 2 Plus 3 masa Nie jestem całkowicie pewny, ale wydaje mi się, ze ten alternator nie ma (-) na obudowie Nie koniecznie nie ma minusa na obudowie. To zależy od sposobu mocowania silnika. Kiedyś stosowano dodatkowe taśmy masujące do karoserii. Nie widzę regulatora napięcia. Nie jestem pewny czy ten alternator nie ma " minusa"...
Witam . Fakt że kontrolka gaśnie ,to nie oznacza że jest ładowanie. Należy zrobić pomiar na alternatorze i akumulatorze,by wykluczyć złe połączenie wyjścia alternatora zacisk(B+) z akumulatorem .Należy również sprawdzić naciąg paska klinowego lub wielorowkowego.Gdy nadal nie będzie ładowania należy sprawdzić alternator ,gdyż może być uszkodzony.Sama...
Cześć! Postanowiłem zregenerować alternator od Golfa IV (brak ładowania, altek Bosch 0124325003), pierścienie ślizgowe z koleinami jak na krajówkach. Poradziłem sobie z wymianą łożysk itp., założyłem nowe pierścienie ślizgowe (na które wszyscy mówią komutator), dolutowałem je do wirnika i właśnie to dolutowanie zaczęło mnie psychicznie męczyć. Zrobiłem...
To co mierzysz na kablu "-" z akumulatora to prąd ładowania/pobierany z akumulatora. To co mierzysz na przewodzie "+" to prąd pobierany z alternatora. Różnica między jednym kablem "+" a drugim "+" będzie równa temu co mierzysz na "-". Odbiorniki i alternator mają swoją masę - nadwozie. Przez kabel "-" akumulatora płynie tylko to co idzie do/z akumulatora....
Zobacz czy wyłącznik masy nie jest od tylu skorodowany, często miałem uszkodzony alternator wymiana pomagala, zobacz czy z tyłu alternatora nie jest luźny przewod elektryczny, sprawdź połączenie na rozruszniku, ta śrubę która przykrecamy od dołu na imbus. Sprawdź masy, alternator sprawdzony 24.5 V.? To napięcie z akumulatorów
Witam błędy są. DTC920F81 Połączenie UPC-Alternator. DTC 926768 Obwód modułu sterowania układem Start Stop,ten drugi błąd wynika raczej z tego pierwszego,wyłączony Start/Stop z powodu awarii ładowania.Jak jest sterowany w tym aucie alternator .Pozdrawiam!!!
Dlatego podejrzewam że problem jest gdzieś w instalacji elektrycznej auta. Po odpięciu kostki od alternatora, znika kontrolka na zegarach, więc połączenie w tę stronę jest raczej ok. Celny strzał - brak przejścia Próbowałem namierzyć gdzie co i jak, ale się nie udało. To w końcu jak to jest, oby nie było tak że po 458 postach okaże się " o kurde mam...
Skoro nawiniesz 36 zwojów zamiast 9 otrzymasz 4-krotnie wyższe napięcie, a że zmieniasz połączenie z trójkąta w gwiazdę, to wartość napięcia mnożysz przez √3, zatem finalnie uzyskasz 6,9-krotnie wyższe napięcie przemienne niż miał oryginał (międzyfazowe, czyli to podasz na 6 diodowy mostek prostowniczy). Skoro alternator miał w nominale 100 A (dla mocy...
Fabrycznie c330 były na prądnicy i miały +na karoseri. Po przeróbce na alternator trzeba było odwrócić polaryzację. Nikt chyba nie zakładał elektrycznego wspomagania na prądnicy bo to za mało prądu. Zatem pewnie była to już wersja z alternatorem?
Jesli masz aku ok to są trzy opcje: Masa alternatora Połączenie alternator-akumulator Układ wzbudzenia czyli połączenie alternator-kontrolka ładowania
Żarzenie kontrolki ładowania może świadczyć o uszkodzeniu jednej z diód wzbudzenia Lub złe jej połączenie z resztą mostka. Miałem kilka razy taki przypadek w PF 126p. Czy sprawdzałeś wszystkie diody? Wiekszość sprawdza tylko diody głównego prostownika , o pomocniczych (wzbudzenia ) zapominając.
DF to szczotka wirnika ,daj na nią plus z akumulatora poprostu. Nie rozpinaj regulatora z wyjątkiem DF. I nie gazuj zbytnio. Dzięki za pomoc, tak wiem że df to uzwojenie wzbudzenia, ale chodzi mi połączenie przewodów ponieważ napisałeś żeby połączyć df z 51, a nie czasami d+ (przewód z prostownika) z przewodem 51 idącym do aku? A z tym + od aku na...
Na początek sprawdź wszystkie połączenie kabli alternatora masy wsuwki od regulatora i ważny naciąg paska klinowego.
Ciesze się, że na kolegę trafiłem. Nie będę ukrywał, że liczę na pomoc. Do tej pory nikt nie potrafił mi udzielić fachowej porady. Jeśli można, to chciałbym przejść od tematu ogólnego alternatorów do konkretnego przykładu (jeśli to konieczne proszę o wydzielenie do osobnego wątku). Gdzie są diody wzbudzenia w tym alternatorze? (foto) http://obrazki.elektroda.pl/1028989000_1...
Sprawność połączeń i urządzeń w układzie wpływa na straty mocy. Alternator wg mojej wiedzy ma większą sprawność od prądnicy, połączenie paskiem klinowym to tu chodzi aby powierzchnia styku z kołem była jak największa po stronie roweru i alternatora, do tego odpowiednie naprężenie samego paska. To czy akumulator ma być 12V czy 24V zależy od alternatora...
Wiatm. Mam pewien problem z podłączeniem alternatora do akumulatora, mianowicie gdy podłączyłem go do akumulatora i zacząłem kręcić wirnikiem alternatora na takich obroitach jak powinien chodzic -nastąpiło wyladowanie akumulatora. Proszę o jakikolwiek schemat lub pisemne wyjaśnienie która końcówka z wyjścia alternatora, do której końcówki akumulatora,...
Dzień dobry Mam taki alternator i nie wiem, jak go podłączyć. Próbowałem na wiele sposobów, ale nie może się wzbudzić. https://obrazki.elektroda.pl/2640236900_...
Jak w temacie zmieniłem prądnicę na alternator i wiem ,że B+ do akumulatora, a D+ do kontrolki, ale czy trzeba dawać jakiś wyłącznik, że jak się akumulator naładuje to wyłącza ładowanie.
będę wdzięczny jak ktoś mi pomoże i wyśle schemat podłączenia alternatora z góry dziękuje Przeniosłem z: "Schematu/instrukcji/artykułu". <skryn>
Witam. Mógłby mi ktoś pomóc, jak przeprowadzić kable z tego alternatora do regulatora napięcia? Instalacja jest na 24V. Miałby ktoś może schemat, jak to podłączyć?
Witam w szkole na zajęciach dostałem alternator valeo 2542515a z wyjętym regulatorem i diodami i zostawionymi 6 wyprowadzeniami, połączony paskiem z silnikiem trójfazowym. Problemy są takie: 1) Jak połączone są uzwojenia w alternatorze, wiem że są trójfazowe, 2) Jakie podać napięcie wzbudzania i czy dawać jakąś rezystancję(nie mogę użyć regulatora napięcia)...
Poszukuje schematu podłączenia alternatora http://obrazki.elektroda.pl/6813299300_1...
Witam wszystkich. Napiszcie mi prosze jak podlaczyc alternator 12V razem z zewnetrznym regulatorem 12B. Zdjecia wyjsc alternatora i regulatora zalaczam na zdjeciach. Regulator ma wyjscia 15 i 67, alternator wyjsce na plus (z akumulatora) [nazywam to kabel zbierajacy gdyz tak kiedys slyszalem, ale ostatnio moderator "Błażej" wysmial mnie za takie nazewnictwo,...
Witam Jak podłączyć alternator który dodaje w zalczniku. Chodzi o to ze zawsze podłączalem w ten sposob ze tam gdzie jest srubka (podpisana BAT) to prowadzilem grubszy kabel do rozrusznika a drugi do kontrolki ladowania tylko ze tu sa dwa wyjscia i nie wiem co z tym zrobic. Druga sprawa to co to za kostka widoczna na zdjeciu? Zapomnialem wspomniec ze...
połączenie alternator schemat połączenie alternator alternator połączenie szeregowe
vectra reset airpol kompresor zamiennik bezpiecznika baterii
bateria milwaukee wzmacniacz 2x100w jakie kolumny
Uszkodzony kabel antenowy czy przerdzewiała antena? Siemens EQ500 - Anulowanie kawy białej