Da się, przełącznik szeregowo równoległy sterowany ładowaniem.
Skoro nawiniesz 36 zwojów zamiast 9 otrzymasz 4-krotnie wyższe napięcie, a że zmieniasz połączenie z trójkąta w gwiazdę, to wartość napięcia mnożysz przez √3, zatem finalnie uzyskasz 6,9-krotnie wyższe napięcie przemienne niż miał oryginał (międzyfazowe, czyli to podasz na 6 diodowy mostek prostowniczy). Skoro alternator miał w nominale 100 A (dla mocy...
Pytanko do was, jest jakakolwiek możliwość ładowania takiego Powerboxa w samochodzie za pomocą gniazdka zapalniczki? W samochodzie z instalacją 12 woltową, takie akumulatory możesz ładować bezpośrednio z instalacji elektrycznej pojazdu (np. przez wspomniane gniazdo zapalniczki). Napięcie ładowania w instalacji samochodu jest zgodne z wymaganiami tych...
Więc jeśli chce uzyskać dużo Ah najlepiej połączyć akumulatory równolegle aby usyskac dużo Ah przy instalacji 12v Uściślając nie pojemność wyrażona w Ah a pojemność wyrażona w kWh pokazuje ile energii może zgromadzić akumulator. 200Ah x 12V = 100Ah x 24V = 2,4 kWh. Duże prądy = duże straty energii na przewodach. Może lepiej alternator 24V 50A i szeregowe...
Masz tanie przetwornic i z nich skorzystaj. Połączenie szeregowe nic nie daje. Nawet te na 12V do samochodu osobowego też się nie nadają. Za duże napięcie gdy alternator pracuje.
(at)Tommy82 Nie tak do końca, bo praktycznie wiele samochodów posiada alternator i odbiorniki 12 woltowe, a tylko rozrusznik 24 woltowy oraz specjalny przekaźnik przełączajacy akumulatory na czas rozruchu z połączenia równoleglego (praca) na połączenie szeregowe (rozruch).
Ja doceniam wysiłek autora projektu i potwierdzam przydatność jego dla zwiększenia trwałości rozrusznika. Jednakże muszę trochę pomalkontencić :) nad rozwiązaniem. Ładne i dobrze działające, ale po co tyle elementów. Ja w poprzednich samochodach dokonałem samodzielnie podobnego urządzonka ale zrobiłem to zdecydowanie prościej. Sprawdziły się i pracowały...
skąd się bierze 200W spadku mocy na diodach . Spadek na diodzie to ok 0,7Vx2sztuki to 1,4V aby spadek mocy na diodzie osiągnął 200W prąd przepływający przez diodę musiałby mieć ok 150A !!!! , co dawałoby alternator o mocy 3600W , nie wydaje mi się ,aby takie alternatory istniały !!!! 150A to całkiem poważny prąd i nie ma mowy aby uzwojenia w alternatorze...
Rozwiązanie z opornicą jest może i proste, ale nieeleganckie. Mnóstwo energii jest rozpraszanej w postaci ciepła (podczas pracy na I biegu). Z doświadczenia wiem, że wydajność alternatora w klasycznym amerykańskim aucie jest ledwo wystarczająca do zasilania podstawowych odbiorników, a co tu mówić o 2 prądożernych wentylatorach. Mam przyjemność jeździć...
kkknc napisał: Załączam rysunek robiony na szybko od ręki, paintem więc jakość taka sobie, ale widać, o co chodzi. Poniżej rysunek. Z rysunku wynika że układ nie ma prawa pracować! Nawet jak się to połączy jak należy, czyli wejścia AC mostków międzyfazowo, to układ ma sporo wad. Choćby szeregowe połączenia czterech diod. Prowadzi to do niepotrzebnych...
Aby raz na zawsze rozproszyć wątpliwości kolegów, którzy mają drobne kłopoty z przypomnieniem sobie szkolnych podstaw elektrotechniki, naszkicowałem taki bardzo mocno uproszczony model elektrolizera do rozkładu wody na tlen i wodór: http://obrazki.elektroda.pl/2175018900_1... Model ten przedstawia elektrolizer o pięciu celach zasilany...
Można podłączyć 1 cewke i będzie 1 fazowy. Ale moc mocno spadnie , a napięcie wzrośnie o 1,7. Ale po co? Jak podłączysz wszystkie szeregowo to wyjdzie ci 0V.
rozważam połączenie uzwojeń alternatora szeregowo. Trzeba to przetestować. Tak, tak, to znane połączenie. Nazywa się łączeniem w ... trójkąt! Nie próbuj odkrywać Ameryki i skoncentruj się jednak na dwóch fazach.
Dodatkowo kupię panel do odtwarzacz produkcji DIORA CD 502 w kolorze antracyt,panel do timera VICOMED T5020 lub POLMET TM5050(może być całe uszkodzone urządzenie) kolor antracyt,tuner TSA 506,magnetowid DIORA MVD200.Oferty proszę kierować na email daro28elektro(at)wp.pl
Wiatm. Mam pewien problem z podłączeniem alternatora do akumulatora, mianowicie gdy podłączyłem go do akumulatora i zacząłem kręcić wirnikiem alternatora na takich obroitach jak powinien chodzic -nastąpiło wyladowanie akumulatora. Proszę o jakikolwiek schemat lub pisemne wyjaśnienie która końcówka z wyjścia alternatora, do której końcówki akumulatora,...
Mierzysz pomiędzy - akumulatora, który jest podpięty do masy pojazdu a plusem drugiego, miernik na zakresie 200V DC
skorp napisał: skoro instalacja ma być niezależna to niby dlaczego nie można się podłączyć do jednego akumulatora. W czym problem? Nie było komputerów, przetwornic i kierowcy sobie radzili. "Elektrycznie" pobór 12V z jednego akumulatora jest " logicznie prawidłowy". Problemem jest ładowanie tych akumulatorów. Jeden akumulator- "dolny" - od strony MASY,...
Skoro potrzebujesz 48 VDC to połącz alternatory szeregowo. Troche problemów z izolacją, ale sie da. Poza tym ten ,,schemat" to bzdura. Co chcesz ładować prądem 600 A ??
Właściwie masz wszystkie końcówki. Co do połączenia na każdym uzwojeniu dać pełny mostek + kondensatory i połączyć szeregowo na prądzie stałym. Alternator będzie miał sporo mniejsze obroty jak w samochodzie to i napięcie mniejsze. O 230 V trzeba zapomnieć- przetwornica. Dlaczego mniejsze obroty- magnesy klejone to przy 6000 obr/min odpadną.
A Jak był dal dwa alternatory połączone szeregowo?
Czy w tym wózku jest alternator na 24V czy nie? Akumulatory połączone szeregowo czy równolegle? Skąd tam bierze się 24V.
Regulator z kabelkami jest połączony ze szczotkami równolegle a alternator ma 9 diod. Regulator RNA-1 jest podłączony szeregowo w obwodzie wzbudzania a 6d oznacza, że jest do alternatora 6 diodowego.
Wg. różnych danych producenta napięcie ładowania jest nieprawidłowe dopiero po przekroczeniu wartości : 1 źródło podaje 15,8 v 2 źródło podaje 16 v Więc napięcie ładowania na poziomie 15,2 jest jak najbardziej na miejscu. Wiem że kłoci się to ze światopoglądem różnych osób na ten temat i za chwilę zostanę zlinczowany że to złe dla akumulatora, że się...
Ale myślę że dioda musi być między stacyjką a żarówką bo jeśli będzie między żarówką a alternatorem wtedy żarówka nie będzie gasnąć.? To źle myślisz, dioda tylko określi kierunek prądu i nie wazne czy bedzie przed czy za. bo masz połączyć szeregowo w obwód. Dioda wystarczy najzwyklejsza 1N4007 za parę groszy, nawet z wylutu coś podobnego. Taka dioda...
mozliwe ze nie ma kabelka tak jak napisał kolega powyzej ,ale ja bym sie czepił innego jeszcze kabelka który ma za zadanie pomiar napięcia między alternatorem a akumulatorem. Jezeli z altrnatorem jest cos nie tak to pojawia sie spadek napięcia na zarówce .jest to szeregowe połączenie z regulatora napięcia przez zarówke do plusa akumulatora .
3 fazy przy 120-140 obrotach 39 v 1 faza 23 wyszło ok 1.7 mnożnik więc słabiutko. A czego się kolega spodziewa? Łączenie trzech faz nie da napięcia 3x fazowego - wspominałem o sumowaniu wektorowym wektorów przesuniętych o 120 stopni. Mnożnik 1,7 (tyle ma mniej więcej pierwiastek z 3) to wystąpi w układzie gwiazdy miedzy dowolnymi dwoma fazami. To w...
Dokladne sprawdzenie jest możliwe tylko omomierzem cyfrowym, diody w kierunku przewodzenia mają około 1000 omów, a w drugą stronę - nieskończoność, Diody jednej grupy powinny mieć bardzo zbliżoną rezystancję. Sprawdzenie w obwodzie: akumulator-dioda-żarówka (połączone szeregowo) pozwala tylko stwierdzić, czy dioda nie jest zwarta lub przepalona (pomiar...
No, to Ci nie wyjdzie nic dobrego: regulator napiecia współpracujący z alternatorem (lub prądnicą) działa w ten sposób, że jeżeli napiecie podawane na regulator jest niższe od napiecia progowego, to regulator powoduje przepływ prądu przez uzwojenie wzbudzenia prądnicy (lub alternatora). Gdybyś chciał to wykorzystac do regulacji napięcia zasilacza sieciowego,...
Zamiast dwóch szóstek spokojnie da rade jeden 12v, jednak potrzebny będzie akumulator o odpowiednim prądzie rozruchowym i należy zadbać o odpowiednie ładowanie najlepiej alternator zamontować (od poloneza chyba pasuje bez zabawy z mocowaniem). Połączenie 12V i 6V szeregowo myślę, że nie jest najlepszym rozwiązaniem, nie będzie zdrowe dla rozrusznika...
Nie rozumiem alternator 24V więc akumulatory są połączone szeregowo w czym problem.P
Ok więc zrobiłem tak. Do DF przy alternatorze połączyłem + z akumulatora łączac żarówkę szeregowo 12 V 5 W. Przewody d+ z 51 połączyłem ze sobą przed regulatorem i zaczęło ładować, więc prądnica sprawna. Podejrzewam regulator. Sprawdziłem jeszcze czy na styku 61 jest napięcie z kontrolki ładowania i jest 0,8 V na włączonym zapłonie, a 2 V na pracującym...
Wiele Autosanów obsługiwałem ale nigdy nie było problemu z doładowaniem akumulatorów .Alternatory G 1000 czy G 2000 mają taką wydajność że zpowodzeniem doładowują akumulatory nawet 200Ah. Ładowanie nawet na biegu jałowym silnika przy pełnym oświetleniu i włączonych dmuchawach powinno być 28,2V Jaki masz pobór prądu przy wyłączonym zapłonie.
Dokładnie, albo połączyć szeregowo 9÷10 alternatorów 300W i obędzie się bez przetwornicy. Albo 5 alternatorów 24V szeregowo.
Mógł byś połączyć to wszystko w gwiazdę, każdą fazę składając z szeregowego połączenia odpowiednich uzwojeń wielu alternatorów, ale wirniki musiały by pracować w fazie, tzn. powinny być połączone przekładnią która uniemożliwia poślizg i odpowiednio ustawione (kątowo) względem siebie. Jeśli alternatory mają sprawne prostowniki mógł byś je połączyć szeregowo...
No właśnie coś mi tu nie grało od początku... 1.Jest możliwość podłączenia 5x takich alternatorów równolegle co daje 12V 3500W(290A) Jaki powinien mieć parametry w takim razie kontroler ładowania !? ...łącznie jest to 290A, z alternatora akumulator musi być ładowany max.30A. Czy przeoczyłem coś po drodze ?! Moge też połączyć alternatory szeregowo, wtedy...
Masm pytanie czy w tym samochodzie była instalacja 24V fabryczna. Bo mam takie coś i alternator 12v a żarówki 24V akumulatory połączone szeregowo.
Ładowania nie sprawdzałem bo dopatrzyłem się że jest napisane 12V jak mi padł alternator. Akumulatory mam 2 - 12V 100Ah połączone szeregowo. Myślę że polonez15 ma rację z tymi bebechami.
Witam! Bardzo dobry pomysł z tą elektrownią i zazdroszczę że nie mam takich warunków środowiskowych. Muszę powiedzieć że "elek555" ma rację, przecież alternator masz przerobiony. Pole magnetyczne wirnika będzie stałe , nurt rzeczki też, więc napięcie na wyjściu z alternatora powinno być w miarę stabilne . Tak więc regulator napięcia nie będzie potrzebny...
.Pozostała dmuchawa i powiem szczerze że nie wiem jak się za nią zabrać Ma magnesy stałe i jeden scczotkotrzymacz połączony z masą? Jesli tak to trzeba obrócić szczotkotrzymacze o 180 stopni (być może z połówką korpusu w której są zamocowane). Jeśli silnik jest szeregowy to niczego przerabiać nie trzeba.
Jak to jest z połączeniem gwiazda, trójkąt? W przypadku gwiazdy, jedno z trzech uzwojeń nie jest używane przy danej fazie. Lepiej, jeżeli uzwojenia są nawinięte podwójnym drutem, połączyć je szeregowo? Czy zostawić równolegle i połączyć w gwiazdę?
Ano. Żeby kolega szukać nie musiał podpowiem - odlutować uzwojenia i przelecieć po diodach głównych żarówką H4 połączoną szeregowo z akumulatorem, mało tego - każda dioda kilkanaśie sekund w kierunku przewodzenia i dopiero małą probówką w kierunku zaporowym - jak się podgrzeje to cuda potrafi robić. Diody wzbudzenia probóweczką bo słabe. Zrozumiał kolega?
Ale jak to zrobić? Dodano po 10 https://obrazki.elektroda.pl/9345036800_... https://obrazki.elektroda.pl/9470992200_... Dodano po 2 A może by tak spadek napięcia uzuskać poprzez szeregowe połączenie diod prostowniczych z alternatora samocbodowego, bo takie posiadam, jakie spadki napięć są ma takich diodach ? Z góry...
Piotr-st Nie myślałś nad prądnicą trójwarstwową wtedy na 36 cewek 12 na fazę trzeba 12 magnesów na tarczę Jeżeli dobrze doczytałem to jedna cewka prosta a w nią wpuszczone są dwie wygięte od góry i od dołu, cewki w jednej fazie połączone są szeregowo Potegat 3 do 4, tego należy się trzymać przy alternatorach trójfazowych. A prądnica prądu przemiennego...
A jakbym połączył żarówkę szeregowo na przewodzie od alternatora do akumulatora to by działało prawidłowo?
Witam. Chcę zamontować alternator 24V 55A do zasilania dwóch akumulatorów 12V 60Ah połączonych szeregowo w kosiarce. Będzie zasilał dwa silniki 24V po 300W każdy. Stacyjki i rozrusznika nie będzie. Czy schemat jaki załączyłem jest poprawny? Czy od akumulatora powinna iść masa na obudowę kosiarki? Co z masą alternatora? Czy trzeba jakieś bezpieczniki...
Witam. Posiadam maszynę która posiada instalację 24V. Ostatnio padł mi alternator i pomyślałem o podłączeniu alternatora 12V. Mam dwa akumulatory 12V połączone szeregowo. Co myślicie jakbym zrobił wzbudzenie z jednego aku i alternator podłączył pod jeden akumulator pod + i -. Nie zaszkodziło to by akumulatorom? Myślę że prąd rozpływał by się równo bo...
- czy po mostkach +- będą przechodzić przez kolejny mostek żeby sumować napięcie czy źle kombinuję ? Nie, nie da się tak zsumować napięć. Może napisz co dokładnie chcesz osiągnąć, bo alternator by dawał napięcie przecież też trzeba napędzić i podać wzbudzenie. Dobrze byłoby ten prąd wzbudzenia też regulować, ale jak chcesz uzyskać 60VAC to tak wygląda,...
Akumulator litowo polimerowy w początkowej fazie ładowania wymaga ograniczenia prądu (faza ładowania prądem o stałej wartości ang. CC) a w końcowej wymaga ograniczenia napięcia do wartości 4,2V (4,2V na jedno ogniwo w baterii akumulatorów połączonych szeregowo). Bateria trzech akumulatorów lipo osiągnie maksymalne napięcie 3x4,2=12,6V. Bateria czterech...
A mianowicie: Dwa akumulatory w szeregu ( tak jak do tej pory). Następnie biegun(+) z jednego akumulatora połączyć z biegunem(+) drugiego akumulatora. Następnie to samo uczynić z biegunami(-). Czyli reasumując spiąć równolegle. I w tedy ładowane byłyby z alternatora jako połączenie szeregowe 24VDC i nie które odbiorniki też na 24VDC, a spięte przewody...
Ta drabina z tych diodek to chyba jakiś żart producenta? :D Nie masz przypadkiem jakiegoś mostka z alternatora, może być nawet z demontażu, aby diody w dwóch fazach były sprawne. Co do przełącznika to możesz wstawić jednotorowy, wystarczy mała przeróbka. Ten przełącznik łączy uzwojenia szeregowo na 24 V, a równolegle na 12 V. Połącz je w szereg, następnie...
Pojemność i prąd pozostają jak dla jednego akumulatora 6V. Przy danych gabarytach prąd rozruchowy będzie większy dla akumulatora 6V niż dla 12 V ze względu na mniejszą ilość cel a większą powierzchnię ich elektrod. Natomiast podczas ładowania będzie mniejsze obciążenie dla alternatora gdy dwa akumulatory 6V są połączone szeregowo niż dwa 12V równolegle.
Witam serdecznie wszystkich. Właśnie pracuję nad projektem. Muszę stworzyć alternatywny sposób na naładowanie mojego magazynu 48 V w czasie zimowym. Chcę spiąć szeregowo dwa alternatory 24 V w celu podniesienia ich napięcia do 48 V, bo taki mam magazyn off-grid. Będą one napędzane silnikiem Diesla. Największym problemem dla mnie jest właśnie to, jak...
połączenie szeregowe baterii połączenie szeregowe czujek szeregowe połączenie baterii
podglądu zdjęć rodzaje ekranowania grafika rozdzielczość
bateria milwaukee wzmacniacz 2x100w jakie kolumny
Immergas – jak sprawdzić czujnik przepływu wody? Diagnostyka, testy, typowe usterki Immergas – kocioł nie wyłącza się po zakręceniu ciepłej wody, ciągła praca, flusostat, Victrix