Włącznik masy jest w obwodzie akumulatora. Podczas pracy silnika NIE WOLNO wyłączać tego wyłącznika. Brak akumulatora powoduje niepoprawną pracę regulatora napięcia alternatora. Jakie są skutki, już wiesz... Dobrze, że tylko żarówki.
( Przyczyna tkwi w przerywaczu kierunkowskazów ) Przerywacz kierunkowskazów nic nie ma do spalających się żarówek . Swoim układem musiał by zakłócać pracę regulatora alternatora , a to jest nie możliwe .! Lepiej pomierz napięcie ładowania jeszcze raz , bo tylko w tym wypadku mogły spalić się żarówki przy zbyt dużym napięciu .! :|
znajomy odrestaurowuje warszawę 223 z 68 Więc nie tylko odrestaurowuje ale i modernizuje. Trochę szkoda takich ingerencji. Ale skoro upieracie się to przecież wiadomo jakie regulatory współpracują z tym alternatorem. A wskaźnik w niczym nie przeszkadza pracy alternatora. Ponieważ alternator jest 6 cio diodowy to musi mieć regulator zewnętrzny elektromechaniczny...
Dobrze by było ustalić jaki charakter ma to miganie, tzn. napięcie pulsuje "w górę" czy "w dół". Jeśli w górę to uszkodzony jest regulator, jełi w dół to może być uszkodzona któraś z diod mostka, zwarcie na instalacji lub uszkodzony akumulator. Przy "dwupunktowym" regulatorze jest to też objaw zużycia alternatora ale w tym przypadku można to raczej...
potem odpiąłem wtyczkę wzbudzenia z alternatora na pracującym silniku. Na pracujacym silniku nie wolno tego robic. Za duzo kombinujesz i lamiesz podstawowe zasady podczas prac przy alternatorze. Obejrzyj szczotki alternatora, wymien regulator napiecia. Podlacz oscyloskop, porownaj amplitude z charakterystyka wzorcowa. Sprawdzisz w ten sposob czy wszystkie...
Alternator jest uszkodzony i tyle. Parę słów tytułem wyjaśnienia czemu. Sygnał DF czyli napięcie na uzwojeniu wirnika (a właściwie to częstotliwość jego załączania/ wyłączania) to informacja na podstawie której ecu wylicza procentowe obciążenie alternatora, można sobie zobaczyć w blokach pomiarowych na vag-u (gr 016 generator load), sterownik nie ma...
Można to pominąć. Sterownik silnika ingeruje w alternator z chwilą, gdy zwiększa się zapotrzebowanie na prąd (np praca elektrowentylatora, grzana szyba tylna).
Grubym przewodem łączysz alternator z plusem akumulatora, ideałem byłoby zastosowanie bezpiecznika 100A. Niezła porada. Ciekawe co się stanie jak ten bezpiecznik się przepali w trakcie pracy silnika.
Jakie napięcie jest w instalacji po uruchomieniu silnika? Wygląda to na złą pracę alternatora lub regulatora napięcia.
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Napięcie wytwarzane przez alternator mieści się w granicach pracy akumulatora lifepo4. Więc go nie odłączy. Masz typowo stratny regulator.
Jaki Ford? Czy alternator jest z wbudowanym regulatorem? Czy jakoś nowocześniej? Czy wtyczkę odłączyłeś w czasie pracy? 20V może uszkodzić elektronikę samochodu. Mógł się spalić sterownik skrzyni.
Cały czas 13.8-14.4V w tych granicach. Masz alternator to powinien dać radę utrzymać to napięcie. Sprawdź regulator i połączenia masy silnika.
Witam gaśnie bo ECU ma za niskie napięcie pracy ,proponuje wymienić cały regulator pod warunkiem że diody sprawne.Pozdrawiam
Jeśli pasek jest prawidłowo napięty (raczej jest- to Mercedes) sprawdź napięcie między zaciskiem plusowym alternatora a jego masą (nie masą silnika ani masą samochodu) przy włączonych światłach drogowych. Jeśli sam alternator daje napięcie rzędu 14÷14,5 Volt to alternator jest sprawny, zmierz wtedy napięcie na akumulatorze- może być niższe o nie więcej...
Spokojnie możesz przerabiać na alternator . Sam kiedyś montowałem alternator w miejsce prądnicy ale było to w kombajnie niemieckim . Jak zastosujesz alternator z regulatorem napięcia to pracy masz mało . Ja montowałem alternator z POLONEZA i obok regulator elektroniczny . Pozdrawiam
Pomiar napięcia będzie niezbyt wiarygodny- uzwojeń jest więcej a wystarczy że jedno ma zwarcie. Prostownik też jak będzie padnięta jedna strona a druga nie to nie zrobi zwarcia na akumulator (to normalny 3 fazowy prostownik ). Sprawdź miernikiem a uzwojenia oglądnij. Warto wziąć na hamownię- szlifierka kątowa z założonym kołem pasowym wielorowkowym,...
Uszkodzony ( nowy ) regulator , błąd montażu . 14,7 to też nie oznacza czegoś złego bo właśnie te alternatory to mają zmienne napięcie pracy .
Mruganie świateł to praca regulatora, alternatora połączeń. Piszemy tu o sprawnym samochodzie. Z ujemnym bilansem to wspólnego ma niewiele.
Ta wtyczka nie ma pinów L i M tylko to jest oznaczenie magistrali cyfrowej LIN . Jednoprzewodowa łączy ECU z alternatorem . Dlatego zabawy z wzbudzeniem żarówką to bym omijał bo faktycznie zaraz będzie i regulator uszkodzony . Dodatkowo napięcie pracy alternatora może być w czasie pracy zmieniane w sporym zakresie szczególnie jeśli jest rekuperacja...
Regulatory napięcia w samochodach od ~2000 roku mają zaprogramowane parametry takie jak: napięcie ładowania, czas opóźnienia po uruchomieniu silnika, czas reakcji na obciążenie, soft-start, obroty startu pracy alternatora. Jeśli ktoś ma informacje takie, że Toyota w swoich alternatorach zaprogramowała czas opóźnienia startu ładowania na 2 minuty, to...
No chyba nie koniecznie tak jak typowo w Japonii IGN i L. R — Relay F — Field Alternator wymaga zewnętrznego regulatora napięcia, a zasilanie wzbudzenia pochodzi z akumulatora. Zacisk R służy do podłączenia przekaźnika sygnalizacji braku ładowania. W tym przypadku połączony z fazą alternatora służy jak wykrywanie pracy alternatora i załączania...
Jakim miernikiem dokonałeś pomiaru. !3,8V - Jeśli bez włączonych świateł to jednak trochę za mało (możliwość uszkodzonego alternatora). Ja w pracy puszczam jako sprawny alternator gdy mam ładowanie 14,2-14,4V a z włączonymi światłami 14,0-14,3V . Idealnie by było jakby napięcie podczas pracy silnika było 14,4V dość często tak jest jednak ostatnio alternatory...
WITAM!!! Napiecie podczas pracy silnika czy to na biegu jalowym czy tez na wiekszych obrotach nie moze byc nizsze poniewaz alternator od razu zaczyna prace i napiecie jego wynosi 14V , natomiast sprawny akumulator przed odpaleniem minimum 12V po to jest regulator alternatora zeby sterowal ladowaniem akumulatora tzn.zeby go naladowal do zadanej pojemnosci...
Jak masz taki regulator napięcia, to lampka ładowania nic nie ma do jego pracy i wzbudzenia alternatora. Jeśli na zacisku 67 regulatora masz ok 12V, to dlaczego nie masz tego napięcia na żółtym kablu przy alternatorze, na jego szczotce ?, szukaj przerwy w obwodzie
Lepiej nie bo jak ci sie omsknie przewod to spalisz regulator.
A co ze ,,wzbudzeniem", czyli podłączenie akumulatora i kontrolki ładowania ? (niezbędna do prawidłowej pracy regulatora) Echhh :cry:
Według starego połączenia (alternator 6-cio diodowy),regulator napięcia zasilany jest po kluczyku .Napięcie z regulatora podawane jest na wirnik. Różnica jest wiadomo jaka(brak spadku napięcia na zasilaniu regulatora i alternatora). Pozostawienie włączonego kluczyka w piewrszej kolejności odbije się objawem rozładowania akumulatora. Drugim jest fakt...
Regulator jest tego samego producenta co alternator - magneti-marelli. Mierzyłem napięcia podczas pracy silnika przy odłączonym regulatorze: na akumulatorze 13,08V i w instalacji - na przewodzie do lampki: 11,48V, a na przewodzie od komputera: 9,4 V.
Samowzbudne był zasadniczo wszystkie alternatory montowane w Volkswagenach, aby "zaskoczyły" trzeba było przekroczyć około 3tys obrotów na silniku. Jednak praca bez akumulatora nie jest wskazana., regulator może mieć problemy ze stabilizacją napięcia. W maluchu, przy urwanym przewodzie B+, napięcie potrafiło przekroczyć 50 wolt. B+ to zacisk do podłączenia...
Takie przypadki zdarzają się przy pożyczaniu prądu i podkręcaniu obrotów silnika. Wówczas układ prostowniczy alternatora pracuje na absolutnie maksymalnym obciążeniu ponieważ regulator pilnuje tylko wiekości napięcia a to spadło. W tej sytuacji zdiodami dzieją się rzeczy różne czyli uszkadzają się . A czasem uszkodzenie objawia się dopiero pod obciążeniem....
Witam, trzeba złożyć wszystko do kupy i wystarczy sprawdzić na zaciskach alternatora w czasie jego pracy jakie jest teraz napięcie 14.4V?
Jeśli to alternator sześciodiodowy, to do poprawnej pracy lampki kontrolnej ładowania potrzebny jest właściwy przekaźnik.
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
Jeszcze raz cena za nowy regulator napięcia do mojego alternatora HITACHI to 1450zl a 150zl to cena za regulator napiecia Boscha stosowany w alternatorze Boscha ale o tym samym natezeniu pracy 70A
W układzie z postu nr 3 wirnik nie jest MAGNESOWANY przez żarówkę a tylko podmagnesowany - czyli jest wzmacniany szczątkowy magnetyzm już istniejący w materiale wirnika. W poście nr 6 kolega zwraca zresztą uwagę że prąd płynący przez żaróweczkę jest zbyt mały do prawidłowej pracy alternatora ale pozwala na łatwiejsze i szybsze wzbudzenie alternatora....
Gdyby problem był w braku wzbudzenia czyli zasilania regulatora alternatora to ładowanie pojawialo by się po przegazowaniu i ponad 3000. Tu raczej problem jest w alternatorze ubita dioda, regulator albo jajowate pierścienie ślizgowe.
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Witam. Mogę trochę po mądrować? Jeżeli błędnie to proszę o skarcenie i usunięcie posta. Alternator np. 150A i regulator 14,4V. Alternator podczas pracy prawie od zerowych obrotów daje nam te 14,4V i max można z niego pobrać 150A. Ale nie trzeba i w całym zakresie prądu powinien regulator utrzymać te 14,4V A akumulator po "dostarczeniu"mu tych że 14,4V...
Jeśli na zaciskach akumulatora jest 13V a na zacisku (+) alternatora więcej należy wyeliminować opory na stykach pomiędzy alternatorem a akumulatorem ( śniedź, luźny zacisk, brud). Regulator jest tak zbudowany, że ma utrzymać zadane napięcie. Odchyłki od napięcia regulatora są w zależności od obciążenia...ale przyjmuje się min 13.8V w czasie pracy silnika...
Tylko B+, podłączenie do D zakłóci pracę regulatora.
Tak tylko z małą różnicą. Uzwojenie musi być podłączone bezpośrednio do regulatora, a nie poprzez mostek, bo regulator napięcia nie zadziała poprawnie. Po drugie wspomniałem że w tym rozwiązaniu wydajność alternatora może być za mała i zabraknie prądu przy pracy zapłonu bateryjnego i oświetlenia (R2/H4).
Potrzebuję informacji na temat charakterystyki ładowania alumulatora w samochodzie. Z powodu pewnych zakłóceń pracy silnika na biegu jałowym jednym z podejrzanych jest alternator z regulatorem. Podejrzewam go o nadmierne ładowanie na biegu jałowym silnika. Dzisiaj sprawdziłem napięcie na akumulatorze. Wynosi 14,75V w całym zakresie pracy silnika(powinno...
Z drugiej strony patrząc na błąd miernika (najtańszego) i to że regulator powinien regulować pracę alternatora w granicach 14-14.4V z nie większą odchyłką niż 0.5V...to może należałoby sprawdzić działanie alternatora na możliwie obciążonym układzie- włączonych światłach, radiu i ogrzewaniu . Tak teraz trudno powiedzieć.
1. Nie wolno odłączać regulatora od akumulatora podczas pracy silnika! 2. Na obrotach biegu jałowego alternator nie ma wydajności takiej, aby uzyskać pełne napięcie ładowania na akumulatorze. 3. Pełne ładowanie zaczyna się zwykle od ok. 3000 RPM, w praktyce najwyższa wydajność przypada w okolicach 5000 RPM. 4. Wiedz że elementy takie jak światła, wentylator...
Cewka wyglądała na nienaprawianą, zawinięta w parciany materiał, zalany lakierem. Średnica przewodu miedzianego, bez izolacji, 0,77-0,80 mm. długość 150 m. To co tu można zepsuć, Tyle było, tyle dałem. Megawe- Wartość prądu podam jutro, jak będę w pracy.
Witam . Nie wiem jak w alternatorach z merdesesa (bosch) ale w fordzie focusie alternator jest sterowany sygnałem PWM jakieś 100Hz . Kolego podaj typ alternatora i regulatora napięcia .
Nie mam przejścia od regulatora do 10 C2 - generator Field driver, co na tym przewodzie jest ? Sterowanie wzbudzenia PWM ? Na drugim przewodzie 25 C3 jest zachowana ciągłość Dodano po 18 Nie mam też przejścia od 4 C1 do wtyczki czujnika temperatury akumulatora, od 15 C3 jest przejście. Dodano po 6 Popełniłem błąd pomiaru, mam wszystkie przejścia, i...
Jakie jest napięcie na wyjściu prądowym alternatora przy średnich obrotach po parunastu minutach pracy? Wszystko wskazuje na źle ustwiony regulator. Regulator oczywiście zespolony?
ja mam podobne alternatory i też tak zrobię. a jeśli są tylko dwa zaciski to nie trzeba regulatora napięcia?
Witam. Może aku nie trzyma lub coś pobiera np. radio, uszkodzony alternator- diody, regulator napięcia. Sprawdź ładowanie. Może też być problem z rozrusznikiem- szczotki, tulejki na wirniku mają duży luz, bendiks.
Napięcie ładowania alteranatora bez obciążenia powinno być ok 14,5V a przy obciążeniu zależnie od stanu aku. a te 11,5V na biegu jałowym to za mało. Jeżeli układ prostowniczy i uzwojenia są dobre to padł Ci regulator napięcia. Odłączanie klemy w czasie pracy jest niebezpieczne nie tyle co dla alternatora ale innych układów elektronicznych np sterownika...
Jesli po wymianie szczotek było ok,a po jakims czasie kolega zauwazył ,ze zarówka sie zarzy,to twierdze,ze tego wczesniej poprostu nie zauwazył, bo w "Maluchu" jest to normalne ,ze jak alternator ładuje to zarówka ładowania sie lekko swieci, a ci którzy twierdza ,ze to jest błedne zapraszam do przestudiowania pracy alternatora i regulatora we Fiacie...
Proszę czytać ze zrozumieniem. Wtyczkę od wzbudzenia i kabel odłączyłem gdyż chcę wyjąć regulator żeby na razie nie wyciągać całego alternatora bo to trochę pracy. mam nadzieje że jak ściągnę regulator dojdę do szczotek i to mi już trochę wyjaśni w jakim stanie jest alternator. Pozdrawiam
Co za alpejskie kombinacje.Zamontuj alternator o napięciu pracy 24V z odpowiednim regulatorem na napięcie pracy 24 V i po balu.Cena regulatora elektronicznego to około 39 zł.Żarówki w przyczepach wymień na 24V i po problemie.Jeżeli zamontujesz alternator 12V to musisz do niego dokupić przełącznik 12/24v który ceną dorówna cenie 24V alternatora zakupionego...
]A to bez różnicy że ta kontrolka jest ledowa Z różnicą :D Musi być żarówka 12 V/1,5 W, żeby wymuszała w obwodzie prąd o minimalnym natężeniu 80 mA, a nie 10 mA jak LEDowa. To jest niezbędne do poprawnej pracy regulatora w alternatorze. Reszta jak Kolega (at)grala1
A skąd pewność, że w samochodzie autora jest standardowy regulator napięcia, a nie ECM sterujący pracą alternatora? Bo widzę. To zwykły alternator z regulatorem napięcia. Praktycznie wszystkie regulatory w samochodach podają wyższe napięcie przy niższych temperaturach Pierwsze słyszę. Jak to jest realizowane?
Alternator jest częścią niezależna. Tzn. jego pracą steruje tylko regulator napięcia w nim zamontowany. Spada napięcie w instalacji to regulator podnosi prąd wzbudzenia alternatora i napięcie rośnie do wartości ustalonej fabrycznie. Jak napięcie rośnie to ten prąd powinien malec i napięcie maleje. Ważna rzecz. Nie mylić prądu wzbudzenia z prądem jaki...
Na zacisku alternatora na którym masz stale napięcie odkręć ten kabel i między tą śrubę a ten kabel włącz amperomierz samochodowy jaki był montowany w instalacjach samochodów ciężarowych.Zwróć uwagę na biegunowość amperomierza.Na środku skali masz 0 prawa strona na skali amperomierza to ładowanie, lewa strona to pokaże rozładowanie co oznacza brak ładowania.Zakres...
L - to wyjście na lampkę, + to zasilanie wzbudzenia po zapłonie. Powinien być zamontowany właściwy regulator - osobiście polecam orginalny Valeo który kosztuje około 75zł. A i warto sprawdzic jak wygląda pierścień na wirniku, jeśli ma głębokie wyżłobienie po szczotkach polecam zregenerować cały alternator - koszt około 300-400zł. Dodano po 2 I przypomniałem...
Mam problem z głośną pracą alternatora. Wymieniłem łożyska, sprzęgło i dalej. Na filmie słychać gdy odepnę wtyczkę regulatora to hałas ustaje. Czy ktoś wie co to może być? Dodam, że tylne łożysko było lekko zużyte, ale generalnie przed i po wymianie efekt jest ten sam. Co sugeruje, że to nie wina łożysk. Mi skończyły się pomysły (jedyne co jeszcze mogę...
Problemy z masą lub padnięta dioda (y) alternatora. Ew. Uszkpdzony regulator lub skończone szczotki alternatora.
Regulator tylko kontroluje pracę alternatora, pozostałe problemy nie powinny wpłynąć na pracę urządzeń , sprawdź wszystkie bezpieczniki, często jest tak że na jednym bezpieczniku jest ogrzewanie tylnej szyby i podgrzewanie lusterek a przeciwmgielne tylne można włączyć dopiero jak działają światła mijania.
http://www.terytorium126p.pl/forum/ladow... Masz tam wykresy charakterystyk prądnicy i alternatora. Wszystko zależy, jakie obciążenie planujesz, trzeba to policzyć. Resztę załatwi odpowiednia przekładnia, by nadać wybranemu generatorowi odpowiednią prędkość przy typowej pracy silnika. I pamiętaj, że zarówno prądnica, jak i alternator...
Dzisiaj wyjąłem zakupiony alternator. Regulator oraz mostek rzeczywiście nowe. Zamieniłem regulator do starego alternatora. Ładowanie wróciło. Po pięciu minutach spadek napięcia przy jednoczesnej zmianie pracy silnika i kontrolka ładowania. Po czym cyklicznie ładowanie wraca i za jakiś czas ewidentnie silnik inaczej pracuje i powtórka. Rozumie ktoś???
Mam pytanko może ktoś wie jak policzyć jaki kondensator podłączyć zamiast akumulatora 4 Ah-12V. Przy czym do zacisków akumulatora dochodzi prąd stały z alternatora o mocy ok 180W i prąd wygenerowany trafia do regulatora. W czasie pracy alternatora napięcie dochodzi do 15V. Dziękuję za pomoc
Który przewód jest podłączony pod D+ żółty czy zielony? W kazdym bądź razie ten z pod D+ zasila regulator, natomiast ten drugi podaje regulowane napiecie na szczotki komutatora wirnika. Żaróweczka w układzie oprócz sygnalizacji ładowania zapewnia pewność wzbudzenia alternatora bowiem zanim pojawi się napięcie z uzwojeń alternatora podaje napięcie z...
Wyobraź sobie mansky , że te jak Ty to nazywasz kombinacje robiła poważna firma w której pracowałem. Alternatory mieliśmy za dewizy (w latach 80-tych), a ich regulatory nie wytrzymywały. Musieliśmy szykać tańszych sposobów naprawy ładowania. Metodą odpowiednich przeróbek i przeliczeń, znaleźliśmy polski odpowiednik. Własną pracą i pomysłowością naprawa...
Problem z regulatorem napięcia. Alternator stawia większy opór, temu praca silnika się zmienia.
Otwierasz pokrywkę i regulujesz napięcie, odginaniem blaszki do której zaczepiona jest sprężynka. Wszystko regulujesz podczas pracy regulatora.
Ewidentny brak ładowania na co wskazuje brak pracy obrotomierza. Jeżeli kontrolka od ładowania po przekręceniu słabo świeci uszkodzony obwód wzbudzenia -regulator, wirnik. Przyczyną może być blokowanie regulatora,brak szczotek , pierścieni. Na początek zdjąć z alternatora wtyczkę i zmasować niebieski cienki przewód kontrolka powinna zaświećić normalnie...
Witam. Jakie wskazania kontrolki ładowania, świeci podczas pracy silnika, świeci po włączeniu zapłonu? Należy sprawdzić napięcie na alternatorze, jak również na akumulatorze. Cena regulatora napięcia trochę mówi za siebie, lecz nie twierdzę że jego wina. Jaki to alternator(jakiej firmy, jak wygląda regulator).
Ilu masz watowy masz alternator w swoim belarusie. cześć koleżko. Sprawdź, jakie zużycie energii występuje w pracy
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Więc sprawdź,jakie jest obciążenie alternatora w momencie wahań naopięcia.Może się włączają świece,może zaczyna pracę wentylator chłodnicy?
Sprawdź podłączenie przewodów od alternatora do akumulatora, w razie konieczności oczyścić styki z korozji. Dokonaj oględzin alternatora, czy uzwojenia nie są uszkodzone. Sprawdź w razie konieczności wszystkie diody na tzw. przebicie, ale każdą osobno. Jeśli masz możliwość podmień regulator. Jak wyżej pisano, podczas pracy silnika nie wolno zdejmować...
Uszkodzony regulator a raczej napewno alternator powoduje zakłocenia pracy elektroniki. By się przkonać podłącz oscyloskop.
Stawiam na regulator
W Piaggio mp3 400lt nie ładuje się akumulator w czasie pracy silnika- czy to regulator napięcia czy alternator? gdzie jest umieszczony regulator napięcia, gdzie alternator ? jak usunąć problem, czy regulator da się sprawdzić przed zakupem nowego?
Prawidłowe podłączenie alternatora. /30/ gruby przewód zakończony oczkiem podłączony do + akumulatora.Akumulator połączony z rozrusznikiem. Gniazdo na sówkę /67/ wyjście szczotek w alternatorze podłączone do /67/ regulatora napięcia ta czarna puszka. /15/ z tej czarnej puszki podłączamy do stacyjki tak żeby po przekręceniu stacyjki było napięcie. W...
Witam potrzebuje wszystkie informacje o alternatorze musze dodać je do pracy dyplomowej bo mam z byt mało i opis regulatora ze schematem był bym bardzo wdzięczny za pomoc jeżeli mi pomrzecie Pozdrawiam :)
Sprawdż poprawność pracy stacyjki.Po wciśnięciu kluczyka napięcie ze stacyjki powinno zasilić regulator napięcia i przez regulator zasilić poprzez szczotkę i pierścień wirnika jego uzwojenie wzbudzenia.
Mogę odpowiedzieć tylko częściowo. Ładuję akumulator w samochodzie z panelu PV, ale bez takiego regulatora jak na rysunku (a mam PWM), tylko z układem kontroli napięcia. Uruchamiam czasem silnik, bez odpinania panelu i nic nienormalnego się nie dzieje. Prawdopodobnie z regulatorem będzie podobnie, bo on gdy osądzi, że akumulator jest naładowany, to...
Witam Jak dobrze, że ci wspaniali fachowcy od alternatorów nie kazali Ci przypchać samochodu do domu. Bzdety jakie opowiadają niektórzy "fachowcy" są kosmiczne. Z zasady działania alternatora wynika, że nie można go przeciążyć prądowo, pod warunkiem prawidłowej pracy regulatora napięcia! Dlatego regulatory alternatorów nie mają żadnych ograniczników...
Alternator w samochodzie to źródło energii elektrycznej sterowanym regulatorem napięcia, ten jest stabilizatorem napięcia o sterowaniu grupowym (czyli "ON/OFF"). Akumulator jest dla niego wielkim kondensatorem wygładzającym tętnienia. W każdym samochodzie z elektroniką (załóżmy, od połowy lat '90) instalacja elektryczna posiada trochę elektrolitów w...
Problem może leżeć po stronie regulatora, ale nie koniecznie należałoby sprawdzić sam alternator na "stole" a instalacje w aucie pod kątem ciągłości,,spadków napiecia.Z Twoich pomiarów wynika ze napięcie spada poniżej napięcia sprawnego akumulatora. Nie należy podłączać wtyczki alternatora podczas pracy silnika. Dodano po 34 Problem może leżeć po stronie...
Andrzeju, pozwól, że sprostuję twoje informacje, bo są one niestety technicznie błędne. Regulator napięcia w alternatorze ma kluczowe znaczenie nie tylko mechaniczne (dopasowanie szczotek i mocowania), ale przede wszystkim elektryczne — zwłaszcza pod kątem prądu wzbudzenia. Alternator o wyższym prądzie ładowania (np. 120 A lub 140 A) potrzebuje regulatora...
W Warszawie ul. Wilanowska. W pracy mam tel.
Alternator może się grzać jeśli podłączymy wzbudzenie bezpośrednio pod 12 V lub uszkodzony jest regulator ,wtedy bez potrzeby pracuje na maxa co może spowodować nawet jego uszkodzenie .Najprościej zmierzyć napięcie ladowania ,rozumiem że regulator jest dostosowany do pracy z danym alternatorem .
Czy może posiada ktoś schemat obwodu ładowania akumulatora do trabanta. Przerobiłem instalację na 12V. Alternator i regulator napięcia wziąłem z poloneza, ale niestety umieszczony jest on w takim miejscu że zalewa go woda pomimo zastosowania osłon. Alternator w takich warunkach pracy nie działa zbyt długo i siada. Czy macie może jakieś fotki oryginalnego...
Tak ma być. Opóźniony start pracy alternatora, aby zbytnio nie szarpał paskiem i wałem korbowym. Jest dobrze zostaw, jeździć. Orginalny regulator Valeo pracuje 30lat bezproblemowo
Ja mam w "60" alternator od 125p i nigdy nie jest gorący, czasem ciepły raczej od silnika. Twoj alternator ma wbudowany regulator napięcia? czy jest osobnym układem? grzeje się tylko podczas pracy slnika? sprawdzałeś prąd ładowania?
Faktycznie stan informacji niepewny i człowiek stracił orientację, Aż boję się dalej mącić, Lecz próbuj tak jak sugerowałem już dawno. Mianowicie łączysz zacisk 30 alternatora z zaciskiem prądowym na włączniku rozrusznika (bezpośrednio przewodem np 4 mm kw). Na razie ten brązowy po prostu odłączasz i zabezpieczasz przed zwarciem. Sprawdzasz czy przewód...
Tak jak Piotrek...podpowiada akumulator mógł ulec uszkodzeniu i alternator nie potrafi podbić napięcia wiec ładuje do oporu lub uszkodzony regulator napięcia i alternator nie wie kiedy ograniczyć ładowanie.Zmierz napięcie podczas pracy silnika.
Jeśli po wymianie regulatora napięcia po 300 km zaczyna sie nieprawidłowa praca, a po wymianie na nowy znów to samo, to trzeba sprawdzić cały alternator- stojan i diody.
Zainteresuj się alternatorami i regulatorami jakie są stosowane na jachtach do ładowania akumulatorów. Są tam stosowane rozwiązania, które powinny pasować do Twoich wymagań.
Nie jestem pewny czy dobrze rozpoznałem schemat "fabryczny", ale wydaje mi się: - ten <regulator> nie steruje wzbudzeniem/pracą alternatora (starsze alternatory chyba miały zewnętrzny układ sterujący) - ten typ alternatora ma wbudowany/wewnętrzny układ sterujący(?) - <regulator> tylko "doregulowuje"/ obniża (przez straty) napięcie na instalacji...
No o to mi chodziło, żeby tylko szczotki zostawił i główny mostek diodowy https://obrazki.elektroda.pl/2421570600_... poza tym ja w swoim Dużym Fiacie miałem podłączoną lampkę braku ładowania pod zacisk regulatora 67 więc ona migała w takt impulsów wzbudzenia i było to bardzo fajne bo dawało pełny podgląd na pracę regulatora, napięcie akumulatora...
Na ohm nie sprawdzisz,multimetr musi mieć znaczek diody Dokładnie. Ale z nią jest problem bo zero dokumentacji do niej to jest dioda można by tak o niej powiedzieć /pełni ona rolę regulatora mocy , a także w momencie rozłączenia cewki startu rozrusznika, cewki start stop lub przekażnika podgrzewania świec zabezpiecza też układ elektryczny przed szpilkami...
Cześć! Przyczyn może być kilka np: bardzo duży pobór prądu w czasie pracy,przebicie na stojanie,niesprawny regulator napięcia, choć w czasie pracy alternator może się nagrzewać nawet do 50 st C w zależności od obciążenia ,a żarzenie kontrolki na desce może świadczyć o niskim stanie ładowania.Sprwadź czy na wolnych obrotach i przy włączonych np światłach...
alternator wymiana regulatora schemat regulatora alternator alternator regulatora schemat
pralka przycisk pacifica czujnik pamięć eeprom radio
inwerter suszarki bosch drukarka m140w
USB2DISK VID FFFF PID 1201 0GB Issue on Win 8 FirstChip chipYC2019 USB Shows 0GB Capacity Issue