jakiś tranzystor będzie potrzebny żeby co kolwiek wysterowac Małe tranzystorki. Nic strasznego :)
Obejrzyj ten temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... A jeżeli będzie mało to masz u góry przycisk "szukaj" i wpisz : alternator
Szukaj takiego, który ma tylko lampkę 'L' jako wzbudzenie.
Tak ma być to jest płomieniówka i wtrysk bezpośredni, a sterownik jest pod maską na prawym puklu w ok. alternatora.
A może jest inna średnica koła pasowego alternatora? Regulacja, jeśli istnieje, jest w obrotomierzu...
Witam !! W zasadzie powinien wystarczyć zasilacz regulowany w zakresie 10V - 16V i żarówka 12V / 21W. W przypadku regulatora zespolonego (wszystkie zachodnie) żarówkę podłączyć do szczotek, minus zasilacza do śrubki masowej a plus do "języczka" który styka się z blaszką wewnątrz alternatora. Przy regulacji napięcia w zasilaczu żarówka powinna zapalać...
Skoro masz do czynienia z alternatorem obcowzbudnym to dlaczego kombinujesz z regulacją na odbiorach? Zupełnie inna filozofia regulacji.
Wg. mnie wystarczy dioda, ale dopasowana do mocy alternatora, regulacja natężenia jest zbędna. Jak masz alternator 120 A to poszukał bym diody o natężeniu rzędu 100 A, przy czym napiecie nie musi być wysokie. Dodano po 2 Ach! Błąd. Jak będziesz dostawiać (łączyć) akumulator rozładowany do akumulatora naładowanego, to natężenie prądu nie bedzie ograniczone...
Jeśli instalacja n ma minus na masie to załóż alternator samochodowy używany i po kłopotach z ładowaniem.
Sprawdź czy: na B+ jest to samo napięcie co na plusowym zacisku akumulatora, zaś zacisk GND jest przewodząco połączony z minusem akumulatora. To cała filozofia alternatora z regulacją stratną.
Bierzesz klucz 14 i 12 mm. 14 luzujesz - na górze alternatora. Z boku na dole alternatora masz regulację naciągu paska. 12 luzujesz śrubę trzymającą, a następnie odkręcasz tę długą śrubę regulacyjną. Alternator powinien opuszczać się w dół i pasek robić coraz luźniejszy. Montaż odwrotnie.
Czytałem na elektrodzie, że jeden z userów zrobił sobie takie urządzonko i wpakował tam silnik 0,55 kW. Pisze, że hula mu sprzęt jak głupi. Podobne projekty do mojego też zasilane są z silnika 1,5 kW. Poza tym znajomy nie ma zamiaru obciążać niewiadomo jak mocno badanego alternatora,
Dziękuję bardzo za obliczenia. Drut grzejny miałby być wtedy włączony szeregowo wraz z opornikiem wodnym, dobrze rozumiem? Opornik wodny to prosty sposób na wykonanie regulowanego opornika dużej mocy, drut oporowy to inny sposób na wykonanie opornika, w tym przypadku trudno wykonać płynną regulację przy mocach rzędu kW, ale jeśli miał byś alternator...
Chodzi dokładnie o tranzystorowo - diodowy układu regulacji napięcia alternatora samochodowego 42V/14V ze wzbudzeniem magnetoelektrycznym...
A czy w tym przypadku musi być regulacja i czy 2 punktowa nie wystarczy? Bo jak by się dobrało odpowiedni kawałek stalowej linki nawiniętej na 2 izolatory szklane to by się zwolniło silnik. Stalowa linka jest pewna najwyżej rozgrzeje się, sam mam taki rezystorek do sprawdzania wydolności samochodowych alternatorów.
Na ohm nie sprawdzisz,multimetr musi mieć znaczek diody Dokładnie. Ale z nią jest problem bo zero dokumentacji do niej to jest dioda można by tak o niej powiedzieć /pełni ona rolę regulatora mocy , a także w momencie rozłączenia cewki startu rozrusznika, cewki start stop lub przekażnika podgrzewania świec zabezpiecza też układ elektryczny przed szpilkami...
Wprawdzie tego nie napisałeś ale myślę, że hamownia bez żadnej regulacji jest mało przydatna, tak więc trzeba będzie jakoś regulować oporność tego obciążenia żeby dopasować hamujący moment obrotowy do prędkości obrotowej z uwzględnieniem charakterystyki użytych prądnic czy też alternatorów. Ta regulacja może być nawet ręczna, grunt żeby jednak była,...
Mam takie pytanie. Zamontowalem alternator z innego samochodów, konkretnie renault w swojej audi. Regulator napięcia jest inny niż oryginalny, nie ma sygnału l i dfm jest jedynie com. Moje pytanie brzmi czy da się zaprojektować układ sterowania napięciem ładowania za pomocą tego wejścia com? Zamiast 14,4v ładowanie na poziomie 14,7v? .
Tu: http://obrazki.elektroda.pl/6249179800_1... http://obrazki.elektroda.pl/7112923500_1... jest przykładowy wykres sprawności alternatora. Jak widać, maksimum sprawności i maksimum mocy to nie jest ten sam punkt: regulacja napięcia odbywa się poprzez obniżanie sprawności. Warto się przyjrzeć, bo nie trzeba zgadywać ...
Witam. Szukam flasha do s-maxa o numerach sterownika 6g91-12a650-lf. A aucie zmieniono sterownik , wgrany flash ma końcówkę lg przez co występuje problem z regulacja ładowania alternatora. Poratuje ktoś takim flashem ?
Może wyjaśnij do czego zmierzasz. Bo chyba jasne, że na wstępie trzeba zrezygnować z regulatora lub sporo zmodyfikować. Uzwojenia oczywiście można połączyć szeregowo tylko zależy od układu uzwojeń co uzyskasz. Nie spodziewam się potrojenia napięcia a nawet poważny jego spadek i grzanie uzwojeń. Przyznaję, że nigdy nie próbowałem takiej zabawy. Jeśli...
Wygląda na to, że w tym alternatorze regulacja odbywa się minusem. Czyli układ z linka nie pasuje. Ale też wygląda na podstawie schematu uprzednio dołączonego to do uruchomienia alternatora wystarczy podłączenie S do zasilania. Wyjście L to tylko układ załączania lampki sygnalizacyjnej. Czyli, że jeśli chcesz się przekonać o działaniu urządzenia top...
Moje spostrzeżenia są takie ze do napraw samochodów w zasadzie oscyloskop o pasmie 1mhz starczy tu nie ma szału ja za dobry kupisz to i tak go nie wykorzystasz. A co do tematu to wydaje mi się że sprawa jest prosta . Alternator w zasadzie na wtyczce 3 pinowej ma +12 sygnał prostokątny -tak jak myślałem- z tym że sygnał bliski zeru wyzwala alternator...
W takim razie jak jest rozwiązana regulacja napięcia alternatorów z magnesami trwałymi ?
Ale co chcesz zabezpieczać? To stratny regulator. Zwiera uzwojenia do masy. W ten sposób reguluje napięcie. Teraz podaj zakres działania BMS i zakres regulacji napięcia alternatora. Tylko nie pisz "nie wiem". Bo wtedy Twój temat nie ma sensu.
GMLAN -single wire CAN czyli w alternatorze masz zabudowane moduły regulacji i komunikacji. Skoro napięcie prawidłowe to może prąd ładowania jest za mały i zapala kontrolkę. Nie podstawiałeś widzę akumulatora, na pałę napisałeś że to nic nie daje bo zobaczyłeś naklejkę że nowy, a specjalnie dałem linka na jakie gówno można trafić. Przy mocno zasiarczonym...
Poza tym silnik nie trzyma wolnych obrotów jak psikałem w dolot samostartem to zagadał pare razy ale sam z siebie nie chce zapalić To w końcu co jest z tą pracą silnika ? Zapala czy nie zapala ? Tak wszystko było ustawione Co to znaczy znaczy ? Na ile mm ustawiona pompa ? Był kołek pod alternatorem ? To jest starocie, jaka jest kompresja ?
Tak sobie czytam ten wątek i naszła mnie taka refleksja: ładowarki z procesorami z programami odsiarczania, zabezpieczeniami itd. a potem wkładamy akumulator do auta gdzie jest zwykły alternator z regulacją TYLKO napięcia, bez żadnych zabezpieczeń, procesorów i jest dobrze. Jedziemy cały dzień i nie martwimy się czy elektrolit paruje. Przy sporadycznym...
alternator jako prądnica obcowzbudna Generalnie alternator jest samowzbudny. jest wzbudzana z akumulatora napięciem ~12V Z akumulatora wzbudzenie jest tylko w momencie rozruchu. Nie znalazłem konkretnej informacji/ odpowiedzi, czy po zwiększeniu napięcia wzbudzenia zwiększy się napięcie wyindukowane w uzwojeniu stojana. Oczywiście, że się zwiększy....
Regulator napięcia w alternatorze działa na zasadzie włącz/wyłącz napięcie na wirniku, nie jest to płynna regulacja. jak pozbawisz go obciążenia w postaci akumulatora, to nastąpi nagły skok napięcia i przebicie diod w mostku prostowniczym
Tak jeszcze tylko wspomnę dlaczego chcę przerabiać oryginalną prądnicę. powodem jest fakt że oryginalna daje 65watt a ja bardzo bym chciał, żeby w tej samej obudowie to było chociaż troszkę ponad 100 wat. Nie wiem czy się to uda. Widziałem oryginalne "Junaki" z alternatorami zamiast oryginalnej prądnicy. Poza tym zastosowanie neodymów, eliminuje regulacje...
Regulujesz na zimnym. Wydech 0,35 mm Ssący 0,25 mm Najwygodniej kręcić wałem poprzez nakretkę na kole pasowym alternatora, klucz 24. Regulacja co 20 000 km. Jak zaniedbasz to wybije gniazda szklanek w bloku i blok do wymiany.
Pytanie zasadnicze jakimi przyrządami dysponujesz do pomiaru mocy wydawanej przez prądnicę. Można np. użyć alternator 12V, 50A czyli 0,6kW. no ale trzeba zmierzyć to parędziesiąt amperów i oczywiście napięcie. Alternator bez prostownika i uzwojenie wzbudzenia włączone w obwód regulacji prądu. 12V i 50A to w zasadzie zwarcie wykonane amperomierzem i...
Regulator typu F00M wzbudza się automatycznie po wykryciu napięcia/częstotliwości na fazie uzwojenia alternatora. Regulator nie potrzebuje napięcia z kontrolki ładowania. W regulatorze jest tranzystor który wysterowuje kontrolkę. Nie chce mi się analizować tego co stwierdziłeś, za późno jest. Można za to sprawdzić cały alternator na stole, podłączając...
Mimo wszystko dobrze byłoby znać oznaczenia tych alternatorów. Jako, że regulacje odbywają się od strony zasilania (plusa) lub masy (minusa). W tym przypadku wygląda, że nie występuje żadna regulacja, czyli regulator nie jest informowany o stanie napięcia na instalacji.
Jeżeli doradzono ci regulację alternatora i ty w to uwierzyłeś to lepiej jedż .do elektryka .
W podanym przez Autora tematu linku wszystko jest dokładnie wyjaśnione. Chyba sam Piotrze nie dokładnie przeczytałeś post Autora , w tych autach regulator napięcia jest wbudowany w ECU . Czytaj ze zrozumieniem. Druga sprawa , jeżeli pomija oryginalny układ i alternator ładuje to jakie wnioski? Alternator sprawny , regulacja w ECU poszła. I jak Kol....
witam wszystkich, chciałem zrobić trenażer do roweru ale mam problem z obciążeniem. słyszałem że można to zrobić z alternatora samochodowego. Regulacja płynna prądem wzbudzenia. i teraz co to jest ten prąc w zbudzenia bo google jakoś nie może mi pomóc. tylne koło roweru bedzie napędzało poprzez rolkę na wirniku alternator (prawdopodobnie z poloneza)...
No, to Ci nie wyjdzie nic dobrego: regulator napiecia współpracujący z alternatorem (lub prądnicą) działa w ten sposób, że jeżeli napiecie podawane na regulator jest niższe od napiecia progowego, to regulator powoduje przepływ prądu przez uzwojenie wzbudzenia prądnicy (lub alternatora). Gdybyś chciał to wykorzystac do regulacji napięcia zasilacza sieciowego,...
Dokładnie tak, zmieniając wzbudzenie alternatora przy stałym obciążeniu (opornik) zmieniasz sile potrzebna do kręcenia.
W tym sterowniku można regulować napiecie ładowania.Pamiętam że kiedyś podpinalem DRB i byla funkcja "alternator field adjusting",co można tłumaczyć jako regulacja pola wzbudzenia alternatora.
Może nie widziałem dokładnie jak wygląda tu układ ładowania w tym samochodzie. Jak wiadomo są alternatory które mają regulację z komputera, i ten z pewnością tak ma ,lecz jak twierdzisz że się nie znam ,to oświeć mnie ,dlaczego na alternatorze jest 13,8V ,a na akumulatorze 12,2V.Gdyby było jednakowe tu i tu ,czyli 12,2V to inna sprawa.
Problem rozwiązany, przyczyna myślę prozaiczna - pasek alternatora plus jego odpowiednia regulacja. Temat do zamknięcia.
Sterowniki czy komputer są w pewnym stopniu odporne na zbyt wysokie napięcie, jeśli na biegu jałowym masz 15,3V to przy wyższych obrotach zapewne napięcie wzrastało ze względu na brak regulacji napięcia ładowania.
Dużo zależy od samego regulatora napięcia bo to on steruje kontrolką braku ładowania. W alternatorach wzbudzenie oraz regulacja napięcia jest realizowane na wirniku poprzez ślizgacze i szczotki z regulatora napięcia. Alternator ma 3 fazowe uzwojenie twornika oraz 3 fazowy mostek prostowniczy.
Nie możesz zastosować regulatora z alternatora do regulacji prądu ładowania akumulatora do ciągnika. Regulator z alternatora reguluje tylko prąd wzbudzenia alternatora, a nie główny prąd wytworzony przez alternator. I jeszcze pytanie: czy trafo ma odczepy uzwojenia wtórnego ? To jakie przełączniki chcesz zastosować do przełączania napięcia wyjściowego...
Pomysł dziwaczny. A ten zasilacz do LEDów jest zupełnie bez sensu. Takie Zasilacze stabilizują prąd a nie napięcie. Zacząć trzeba od podania informacji na temat agragatu i zasilacza. Kluczowe są informacje: 1 czy zasilacz ma APFC . trzeba sprawdzić na jakie napięcie jest główny kondensator filtrujący po prostowniku od strony zasilania. Jeżeli jest na...
Simoreg Siemensa to system m. in. regulacji silników pierścieniowych. Te 3 fazy z pierścieni wirnika puszcza się na 6 diod albo tyrystorów - nie pamiętam, połączenie takie, jak w samochodowym alternatorze. Jeśli 3 diody (w minusie) i 3 tyrystory (w plusie), to można regulować kąt otwarcia tyrystorów i uzyskamy regulację obrotów. Ten prąd wyprostowany...
Witam Zbudowałem sobie elektrownie wiatrową a za prądnice posłużył mi alternator. Ale gdy akumulator był już naładowany alternator dalej ładował. Więc potrzebuje mechanizmu który wyłączy alternator gdy akumulator będzie już naładowany. Dobrze by było też gdyby był mechanizm regulacji napięcia.
Jeśli dobrze kojarzę jest to wersja gaźnikowa silnika. Prądnica to alternator z regulacją wzbudzenia. Czyli, że silnik po włączeniu oświetlenia jest trochę bardziej obciążony i reaguje spadkiem obrotów. Układ gaźnikowy nie posiada sprzężenia zwrotnego regulacji obrotów. Sytuacja wyglądałby inaczej przy silniku z wtryskiem lub regulatorem równoległym.
Regulacja alternatorem. Luzujesz jego mocowanie, i ustawiasz tak, aby pasek miał taki naciąg by mniej więcej w środku między kołamyi pasowymi dał się przekręcić o ok. 90stopni.
Jak jest dynamiczna regulacja napięcia to tak jest. Chory wymysl ekoterorystow. Akumulator po 3 po latach złom.
Woltomierz nic nie wniesie, Nie wiadomo z jakim alternatorem mamy do czynienia. Ford był pionierem we wprowadzaniu regulacji napięcia i prądu, opracował swój własny system który został wyparty przez standard jednoprzewodowego K-Line
Winny jest przekaźnik, aktywowany w momencie rozpoczęcia ładowania alternatorem. Niestety, nie mam pod ręką schematu i nie powiem który. To pozwoli ci juz na pewne działania- np wzajemna zamiana przekaźników.
. Spodziwam sie napięcia ok. 13 V. Ta instalacja nie miała żadnej formy regulacji napięcia. Rozumiem, że nie zahaczamy o silnik Wiatr z alternatorem. WTF? Żadna WSK nie miała alternatora. Była tylko krótka i nieliczna seria ze szwedzką prądnicą - nie zdarzyło mi się widzieć na żywo.
Witam. Jak rozumiem z pierwszego wpisu dodatkowe akumulatory ładowane są z prostownika, a on z przetwornicy 12DC/230AC. To w założeniu zmniejsza moc pobieraną z alternatora, pozwala też na regulację, ale jest karkołomnym sposobem 12V>230V>12V. Dochodzą niepotrzebne straty. Początkowy prąd ładowania dodatkowych akumulatorów można zmniejszyć przez szeregowe...
Podepnę się z pytaniem o prostownik do ładowania akumulatorów kwasowo-ołowiowych spełniający oczekiwania: 1. napięcie ładowania niezmienne =14,4V (bez możliwości regulacji) - zawsze takie same, niezależnie od ustawionego prądu (p-kt 2). Takie napięcie daje alternator. 2. regulacja ręczna prądu ładowania - ustawiam 10% pojemności akumulatora i w czasie...
Według mnie jest ewidentny defekt układu regulacji napięcia alternatora.
Z tego co ja doczytałem to powyżej 450W to tylko mutant naszprycowany może wycisnąć a zawodowiec jak powyżej 410 to powinien trafić na kontrolę antydopingowa. Rekordowo Ulrich 490 wycisnal ale to jest NRDowski mutant na sterydach Przeciętnie wysportowany kolarz niezawodowy jest w stanie wyciągnąć 150 W średniej mocy mechanicznej przez 1,5 h. Natomiast...
W samochodzie alternator to też jest prądnica 3-fazowa. Regulacja napięcia polega na regulacji prądu wzbudzenia. Prostownikiem na 3 diodach jest sumowane napięcie wyjściowe z 3 faz. Regulator podaje napięcie na uzwojenie wzbudzenia.
Wygląda na uszkodzenie w obwodzie alternatora. Sprawdź dokładnie jakie masz ładowanie. Ale błąd wskazuje na uszkodzenie regulacji napięcia ładowania akumulatorów. Prawdopodobnie uszkodzony jest alternator.
Bo przecież na regulacje napięcia w alternatorze nie wpływa temperatura ? Wpływa ale chyba nie we wszystkich alternatorach Najnowsze auta regulują napięcie ładowania, zależy to od wielu czynników, jednak nie wiem czy od temperatury też. . Starsze też (wyższe napięcie ładowania gdy zimno i niższe gdy ciepło) W mojej Skodzie od 2003 roku. jaki czas mniej...
Witam Miałem taki przypadek w manie na wyświetlaczu komunikat awaria alternatora i błąd ZBR jeden z podanych po podłączeniu testera texa tłumaczyła to Zapoczątkowanie zacisku W wymieniałem alternator na nowy nie pomogło póżniej sprawdziłem wiązke dalej to samo ogólnie objawy braku ładowania były taki że po uruchomieniu silnika alterantor zaczynał ładować...
Mnie osobiście interesuje czym będzie ograniczony prąd ładowanie , bo w samochodach jest to rozwiązane przez regulację alternatora. Jest kolega w błędzie, regulacja alternatora polega właśnie tylko na utrzymaniu napięcia na stałym poziomie i nie ma żadnych ograniczników prądu (poza bezpiecznikiem). Ograniczniki prądu były stosowane w mechanicznych...
Przecież alternator nie ma żadnej regulacji prądu ładowania. Akumulatory ołowiowe mają tę cechę że jeśli je podłączyć do instalacji samochodowej 14.5V to same sobbie ustalą bezpieczny prąd ładowania. Lifepo to inna bajka.
A czy samochodowy regulator ładowania aku nie dał by tutaj rady? Zasilacz pełnił by funkcje alternatora. Regulator w alternatorze reguluje napięcie alternatora za pomocą regulacji prądu na uzwojeniu wzbudzenia i nie nadaje się wprost do takiej regulacji.
Utleniony PRek na płytce wskaźnika. Regulację najlepiej wykonać z pomocą tachometru, a jeśli jest EDC to komputera diagnostycznego.
Co to za grzechotanie? Słychać to tylko na małych obrotach po nagrzaniu silnika w okolicy przodu silnika może łożysko alternatora? Załączam mp3 z tym dzwiekiem. Nie udało mi się zdjąć paska z alternatora bo zabrakło regulacji ale gdyby to miałobyć to ,to będzie trzeba pruć.
Ktoś wymyślił naprawdę dziwny wynalazek, stosując przekaźniki z cewką 3 VDC. Moim zdaniem schemat źle przerysowany, bo w takiej formie by działał na odwrót. Czy uzwojenie wzbudzenia jest połączone ze szczotką? Do prądnicy regulator musi mieć trochę inne rozwiązanie niż do alternatora, prócz regulacji napięcia jest stosowany wyłącznik prądu zwrotnego...
Ten czarny z zielonym to regulacja prądu magnesów wirnika, jak tak podłączysz to nic nie uzyskasz, ECU silnika w którym jest regulator zapewne wywali błąd ładowania a i może pójść z dymem
Regulator jest nowy 100 % a problem jest z za dużym napięciem na klemach i teraz staram się znaleźć przyczynę. Teraz rozruch nie ma większego znaczenia wiadomo na minusowych temperaturach tak jest lecz sam akumulator wskazuje na to iż jest wygotowany jak pisałem wcześniej napięcie na biegunach powyżej 14 V. Co ewentualnie może być z alternatorem czy...
LM317T lub NE555 (L prostszy NE "skuteczniejszy") Ps. takie wentylatory z malucha ciągną 1A+ więc trzeba to uwzględnić... http://www.uoguelph.ca/~antoon/circ/pwm5... W teorii NE wytrzymuje do 16V czyli uruchomiony silnik nie powinien mu być straszny;) (Tzn pracujący alternator/prądnica)
Jeśli ten alternator jest podobny do samochodowego to można zastosować samochodowy regulator który zapewnia właściwą regulację ładowania. Pozdrawiam
Otóż w Lagunie regulacja pracy alternatora odbywa się przez sterownik silnika (klimatyzacja, ABS itp). Stąd nieco inne reguły. Ale nie pojmuję co ciebie martwi. Przecież po wyłączeniu silnika tzw stacyjka nie ma potrzeby pozostawać włączona.
A regulacja wzbudzenia? Brak jest informacji co to za pradnica, ze wzbudzeniem obcym czy samowzbudna, czy z magnesami stałymi. Jak posiada wzbudzenie obce to wystarczy dac regulator wzbudzenia (jak w alternatorze) i mamy regulacje napiecia. Prąd podany w danych znamionowych jest prądem znamionowym i nie można pobierać więcej niż jest napisane ale mniej...
Nie koniecznie, zależy jaki będzie PWM Nie sądze żeby ktoś dawał poniżej 20kHz. A alternatory mają stałą czasową regulacji odpowiadającą częstotliwośći ok 2kHz więc powyżej 4kHz PWM powinno być już zadowalająco.
Mitsubishi produkowało także z regulatorem PD Dobrze pamiętam to jest to rozwiązanie z uchybem regulacji.
Prądnica, czy alternator. Zobacz ładowanie bez świateł. Sprawdź naciągnięcie paska. Może się ślizga. Musi być naprawdę dobrze napięty. Regulator elektroniczny generalnie nie wymaga regulacji. A za mechaniczny raczej się nie zabieraj sam.
Najprostsza możliwa do realizacji konstrukcja, to połączenie 2 prądnic: samowzbudnej o niewielkiej mocy (z neodymami), która da prąd wzbudzenia dla alternatora, i normalnego alternatora o "użytkowej" mocy np. 1kW. Te prądnice mogą być na sztywno połączone na wspólnym wale, bo gdy już prądnica samowzbudna daje prąd, to znaczy, że z małym obciążeniem...
A jak w takim układzie (magnesy trwałe) ma być rozwiązana regulacja napięcia?
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Podchodząc do sprawy trochę inaczej : W trenażer będzie montowany klasyczny rower z wszystkimi przerzutkami, a więc regulacje stawianego oporu mamy praktycznie nie potrzebną, zmieniamy przerzutki i jest lżej/ciężej , więc prądnica/alternator mogą stawiać cały czas jednakowy opór, nie potrzebujemy płynnej regulacji za pomocą generatora. Dobrze myślę...
Witam; Mam voyagera 2005 2.8 CRD skacze mi napięcie na akumulatorze (alternatorze) do 16-18V. Czy ktoś pomoże? Na jałowo 40V na alternatorze. Może ktoś spotkał się z taką usterką. Podobno za regulację napięcia jest odpowiedzialny moduł FSM. Może ktoś ma schemat elektryczny. pozdrawiam wszystkich i proszę o pomoc
Mam silnik 1,5 KW z regulacją obrotów.
No właśnie to jest regulator stratny do alternatora ze stałym kołem magnesowym. A ty masz klasyczny alternatora z aktywną magneśnicą. Regulacja napięcia przebiega całkowicie odmiennie. Nie ma żadnego punktu wspólnego oprócz efektu końcowego. Dlatego dziwnie to wygląda, jak już wspomniałem. Masz kontrolkę ładowania?
Motocyklowy - Jawa TS, MZ ETZ. Jednakże obawiam się że przeróbka mechaniczna kolegę przerośnie. A co do alternatorów - potocznie określa się tak trójfazową prądnicę synchroniczną zintegrowaną w jednej obudowie z układem prostowniczym, nie ma znaczenia czy to obco (alternatory samochodowe) czy samowzbudną (japońskie motocykle) - kwestia regulacji napięcia.
Witam, w tym roku piszę pracę inżynierską, na temat: "Regulacja napięcia w alternatorze samochodowym. Regulacja od strony wzbudzenia i regulacja PWM" próbuję znaleźć jakąś literaturę na ten temat, ale nie bardzo wiem gdzie mam szukać. Bardzo proszę o jakąś podpowiedź, nakierowanie na ciekawą literaturę itp. :)
Czy ja wiem, że mija się z celem, byłaby to swego rodzaju namiastka agregatu inwerterowego, jedynie automatyczna regulacja obrotów mogłaby okazać się problematyczna.
regulator wymień,załóż elektroniczny. Nie baw się w regulacje tego starego zbuka,Twój oldtimer niewiele straci na oryginalności. No,może się nie bedzie mieścił w pierwszej klasie :)
Zacznijmy od drugiego problemu. Moim zdaniem, Nie wolno robić takiego układu jaki proponujesz. Pomijam już to jaka dioda wytrzyma długotrwałe prądy w twoim układzie. Pomimo jednopołówkowego prostowania popłyną olbrzymie prądy. Przecież zasilasz instalację napięciem międzyfazowym. Póki akumulator się nie wygotuje będzie trzymał napięcie poniżej 16-18...
Hej. Regulator alternatora rzeczywiście jest w komputerze. Sens tego jest taki, że napięcie ładowania zmienia się w granicach chyba 13,75-14,3V, zależnie od temperatury zewnętrznej (tabelka jest w instrukcji napraw). Z biegiem czasu coś się dzieje z tym regulatorem i napięcie ładowania jest za małe. Można zamontować zewnętrzny regulator. Problem polega...
Dla rozrusznika polaryzacja zasilania jest obojętna i tak kręci się w tą samą stronę. Dodano po 9 Jeżeli chcesz podłączyć alternator to NIE MOŻESZ wykorzystywać regulatora do prądnicy. Alternator musi być na stałe podłączony wyjściem do bieguna akumulatora, bo uszkodzą się diody w mostku prostowniczym. Regulator musi być dobrany do alternatora pod względem...
W sumie :serwis ma rację. Zasadniejsza byłaby instalacja 24V.. Wtedy prądy płyną mniejsze i przewody mogą iść cieńsze. Z podzespołami nie powinno być problemu Co do alternatora, to zagadaj do kierowcy jakiejś ciężarówki obwieszonej lampkami i halogenami i zapytaj, czy jakoś wzmacniał zasilanie. Za regulację napięcia alternatora odpowiada regulator napięcia....
Jeżeli masz kompletny agregat, tj, silnik spalinowy, prądnica, osprzęt. To podłączasz tylko akumulator i o ile wszystko jest sprawne, ma działać. Agregat nie ma elektronicznej regulacji napięcia (AVR). Napięcie na uzwojenie wzbudzania prądnicy podawane jest wprost z akumulatora ( ładowanego poprzez alternator), przez rezystor o wartości w zależności...
Ja też walczę z tym błędem P1327 w C3 1.1 Wymieniłem świece, cewkę sprawdzałem wtryski i nadal co jakiś czas zapala się lampka silnika. Pozostaje jeszcze sprawdzenie tego przekaźnika, albo układu regulacji napięcia w alternatorze, ponieważ czasami przy szybkim dodaniu gazu i zwolnieniu go widzę jak światła błysną jaśniej. Może to jest też przyczyna...
... ale skoro są samowzbudne to jak odbywa się regulacja napięcia?... To czy alternator jest samowzbudny czy nie, nie ma wielkiego wpływu na sposób regulacji napięcia. Starsze konstrukcje alternatorów (obcowzbudne) miały układ wzbudzenia zasilany z akumulatora przez wyłącznik zapłonu (np. FIAT 125p). Wadą tego rozwiązania był fakt, że po włączeniu...
Witka! Jaśli masz tylko alternator to: żadnych przeciwwskazań,samae zalety np.łatwiejszy rozruch,stabilniejsze napięcie pokładowe. Alternator spokojnie zapewni moc do ładowania i zasilania odbiorników. Ważne: regulacja paska sprawdzenie regulatora napięcia(zmierz napięcie na akumulatorze przy włączonych światłach mijania i prędkości obrotowej silnika...
Dziękuję za odpowiedzi. Jutro po południu spróbuję sprawdzić jak z masą pod maską (masa na alternatorze i kolo bezpieczników przy akumulatorze). Jeszcze zaintrygowało mnie na podstawie artykułów w internecie: czujnik regulacji napięcia we wtyczce alternatora. Podobno potrafią śniedzieć wtyki.
Sprawnosc diod w alternatorze nie ma znaczenia do prawidlowej regulacji regulatora Coś ci się pokićkało z tą tezą.
Albo kolega Szy-mat nie precyzyjnie opisał temat, albo ja nie zrozumiałem. W przypadku dot. agregatu o mocy 2,4 KW, z silnikiem 2T, to albo jest to stary agregat, albo masz silnik 4T. W takich agregatach (bez AVR jak podajesz) zarówno wzbudzenie prądnicy jak i regulacja napięcia zależna jest m.in. od kondensatora (C) a nic nie wspominasz o nim. Agregaty...
regulacja alternator regulacja prąd alternator regulacja napiąć alternator
matryca iphone drugi pilot samochodu czujnik komory lodówki
naprawa forum lodówk obdii interfejs
Dioda Schottky w module Bosch Athlet 25,2V: Funkcje i Diagnostyka Podłączenie PS1 do monitora Samsung P2370HD