Pełna zgoda, że dla zasilacza impulsowego nie ma żadnego znaczenia czy zasilimy go prądem stałym, zmiennym, przemiennym i czy będzie to trapez, prostokąt, trójkąt czy sinus. Jest tylko jedno ale. W większości sprzętów elektronicznych i nie tylko) są na wejściu filtry. Kondensator klasy X2 dołączony do równolegle do wejścia zasilania to standard. I jeśli...
Dziękuję bardzo za obliczenia. Drut grzejny miałby być wtedy włączony szeregowo wraz z opornikiem wodnym, dobrze rozumiem? Opornik wodny to prosty sposób na wykonanie regulowanego opornika dużej mocy, drut oporowy to inny sposób na wykonanie opornika, w tym przypadku trudno wykonać płynną regulację przy mocach rzędu kW, ale jeśli miał byś alternator...
Witam. Kolego jestem w posiadaniu takiego agregatu (ZE 400/24), od listopada 2013. Jak na razie działa bez problemów. Kompresor elektryczny, (śrubowy) o mocy 30kW mam podpięty pod niego i daje sobie radę. Agregat spala 10L ON/ h przy ciągłej pracy i obciążeniu 30kW. A o to opis jaki znalazłem w sieci do tego agregatu, który posiadam. -Agregat z prądnicą...
Ja do swojego wiatraka zrobiłem już trzy regulatory , pierwszy był na triakach dwu stopniowy i porażka bo turbina głupiała i hałasowała, drugi regulator był już cztero stopniowy na przekaźnikach , przekaźniki odłączały mostek prostowniczy i wiadomo obciążenie, bo na prądzie stałym powstawał łuk przy odłączaniu i palił wszystko. Ale moim zdaniem taka...
Ten czarny z zielonym to regulacja prądu magnesów wirnika, jak tak podłączysz to nic nie uzyskasz, ECU silnika w którym jest regulator zapewne wywali błąd ładowania a i może pójść z dymem
Pytanie zasadnicze jakimi przyrządami dysponujesz do pomiaru mocy wydawanej przez prądnicę. Można np. użyć alternator 12V, 50A czyli 0,6kW. no ale trzeba zmierzyć to parędziesiąt amperów i oczywiście napięcie. Alternator bez prostownika i uzwojenie wzbudzenia włączone w obwód regulacji prądu. 12V i 50A to w zasadzie zwarcie wykonane amperomierzem i...
Na ohm nie sprawdzisz,multimetr musi mieć znaczek diody Dokładnie. Ale z nią jest problem bo zero dokumentacji do niej to jest dioda można by tak o niej powiedzieć /pełni ona rolę regulatora mocy , a także w momencie rozłączenia cewki startu rozrusznika, cewki start stop lub przekażnika podgrzewania świec zabezpiecza też układ elektryczny przed szpilkami...
Z tego co ja doczytałem to powyżej 450W to tylko mutant naszprycowany może wycisnąć a zawodowiec jak powyżej 410 to powinien trafić na kontrolę antydopingowa. Rekordowo Ulrich 490 wycisnal ale to jest NRDowski mutant na sterydach Przeciętnie wysportowany kolarz niezawodowy jest w stanie wyciągnąć 150 W średniej mocy mechanicznej przez 1,5 h. Natomiast...
Skoro masz do czynienia z alternatorem obcowzbudnym to dlaczego kombinujesz z regulacją na odbiorach? Zupełnie inna filozofia regulacji.
Woltomierz nic nie wniesie, Nie wiadomo z jakim alternatorem mamy do czynienia. Ford był pionierem we wprowadzaniu regulacji napięcia i prądu, opracował swój własny system który został wyparty przez standard jednoprzewodowego K-Line
Przecież stabilizację napięcia można spokojnie zrealizować nawet na samochodowym regulatorze z alternatora. Wystarczy, zeby mierzył napięcie na wyjściu mostka, a sam regulator może kluczować tranzystor podający zasilanie na uzwojenie wzbudzenia z osobnego zasilacza. Wtedy wystarczy oszukać regulator, obniżając mu napięcie mierzone (zwyczajny potencjometr...
Albo kolega Szy-mat nie precyzyjnie opisał temat, albo ja nie zrozumiałem. W przypadku dot. agregatu o mocy 2,4 KW, z silnikiem 2T, to albo jest to stary agregat, albo masz silnik 4T. W takich agregatach (bez AVR jak podajesz) zarówno wzbudzenie prądnicy jak i regulacja napięcia zależna jest m.in. od kondensatora (C) a nic nie wspominasz o nim. Agregaty...
Silnik pierścieniowy należy do do silników asynchronicznych. Przy wtrąceniu oporu w obwód wirnika zwiększa się mu moment rozruchowy i rośnie poślizg. Może to być nawet pewna regulacja prędkości obrotowej pod obciążeniem. Jeśli w obwód wirnika podamy prąd i rokręcimy wał do prędkości (ilości obrotów) równej częstotliwości sieci przez pary biegunów i...
Nie możesz zastosować regulatora z alternatora do regulacji prądu ładowania akumulatora do ciągnika. Regulator z alternatora reguluje tylko prąd wzbudzenia alternatora, a nie główny prąd wytworzony przez alternator. I jeszcze pytanie: czy trafo ma odczepy uzwojenia wtórnego ? To jakie przełączniki chcesz zastosować do przełączania napięcia wyjściowego...
Jeśli instalacja n ma minus na masie to załóż alternator samochodowy używany i po kłopotach z ładowaniem.
Simoreg Siemensa to system m. in. regulacji silników pierścieniowych. Te 3 fazy z pierścieni wirnika puszcza się na 6 diod albo tyrystorów - nie pamiętam, połączenie takie, jak w samochodowym alternatorze. Jeśli 3 diody (w minusie) i 3 tyrystory (w plusie), to można regulować kąt otwarcia tyrystorów i uzyskamy regulację obrotów. Ten prąd wyprostowany...
W samochodzie alternator to też jest prądnica 3-fazowa. Regulacja napięcia polega na regulacji prądu wzbudzenia. Prostownikiem na 3 diodach jest sumowane napięcie wyjściowe z 3 faz. Regulator podaje napięcie na uzwojenie wzbudzenia.
A regulacja wzbudzenia? Brak jest informacji co to za pradnica, ze wzbudzeniem obcym czy samowzbudna, czy z magnesami stałymi. Jak posiada wzbudzenie obce to wystarczy dac regulator wzbudzenia (jak w alternatorze) i mamy regulacje napiecia. Prąd podany w danych znamionowych jest prądem znamionowym i nie można pobierać więcej niż jest napisane ale mniej...
Mógłbyś napisać coś więcej o tej płynnej regulacji prądu wzbudzenia, odesłać do jakiejś literatury ?
Tak to czytam i czytam i zgroza manie ogarnia... To już nie od nowa wymyślanie prochu, a wręcz koła... Za te pieniądze co uzyskasz ze sprzedaży tego złomu silnikowego kupisz sobie porządny generator spalinowy, z regulacjami i co tam trzeba i od razy na 230V lub jak chcesz to drożej trójfazowy. Chcesz ze starego silniczka od jakiejś pierdziawki zrobić...
No, to Ci nie wyjdzie nic dobrego: regulator napiecia współpracujący z alternatorem (lub prądnicą) działa w ten sposób, że jeżeli napiecie podawane na regulator jest niższe od napiecia progowego, to regulator powoduje przepływ prądu przez uzwojenie wzbudzenia prądnicy (lub alternatora). Gdybyś chciał to wykorzystac do regulacji napięcia zasilacza sieciowego,...
Podepnę się z pytaniem o prostownik do ładowania akumulatorów kwasowo-ołowiowych spełniający oczekiwania: 1. napięcie ładowania niezmienne =14,4V (bez możliwości regulacji) - zawsze takie same, niezależnie od ustawionego prądu (p-kt 2). Takie napięcie daje alternator. 2. regulacja ręczna prądu ładowania - ustawiam 10% pojemności akumulatora i w czasie...
GMLAN -single wire CAN czyli w alternatorze masz zabudowane moduły regulacji i komunikacji. Skoro napięcie prawidłowe to może prąd ładowania jest za mały i zapala kontrolkę. Nie podstawiałeś widzę akumulatora, na pałę napisałeś że to nic nie daje bo zobaczyłeś naklejkę że nowy, a specjalnie dałem linka na jakie gówno można trafić. Przy mocno zasiarczonym...
a jak ten precyzyjny prąd ładowania ma sie do jazdy samochodem w trasie po 10-15 godzin? czy nie jest tak,alternator ładuje maksymalnym prądem? nie ma kontroli czy aku gazuje ,a o układzie odłączającym po naładowaniu wogóle nie mam mowy. więc po co ta regulacja prądu i napięcia ? czy nie wystarczy prąd-1/10 pojemności aku i napięcie 14,4 ? aha, czyli...
"Długą" histerezę można zrobić w ten sposób, że w szereg z cewką przekaźnika włączyć drugą parę styków przekaźnika (NO). Po wyłączeniu przekaźnika przez regulator napięcia styki te "odpadną" , wyłączając trwale ładowanie akumulatora. Natomiast zastanawiam się czy współczesne półprzewodnikowe regulatory nadają się do tego celu tzn czy działają na zasadzie...
witam wszystkich, chciałem zrobić trenażer do roweru ale mam problem z obciążeniem. słyszałem że można to zrobić z alternatora samochodowego. Regulacja płynna prądem wzbudzenia. i teraz co to jest ten prąc w zbudzenia bo google jakoś nie może mi pomóc. tylne koło roweru bedzie napędzało poprzez rolkę na wirniku alternator (prawdopodobnie z poloneza)...
a jak się zachowuje jak mu podasz ładowanie z prostownika? dobrze by było jakby prostownik miał regulację prądu, wsadź woltomierz na akumulator podłącz prostownik i obserwuj co się dzieje - altek oczywiście odłączony; czekam na efekty po takiej próbie .......
Przecież alternator nie ma żadnej regulacji prądu ładowania. Akumulatory ołowiowe mają tę cechę że jeśli je podłączyć do instalacji samochodowej 14.5V to same sobbie ustalą bezpieczny prąd ładowania. Lifepo to inna bajka.
No takich fikołków nie ma. Ładowanie zawsze odbywa się ze stratami. Masz ładowarkę 12V, to jej zasilacz ma ze 13-14, może 15 V i z tego jest ładowna bateria akumulatorów. Ona osiąga napięcie 14,5 V albo 13,6 V. Tyle, co alternator. Baterie akumulatorów mają około 12 V, ale tylko kwasowo ołowiowe można wprost podłączyć do alternatora (nie wprost do innej...
Stosuje je np. Harley-Davidson. Nie wiem jakie są w Harleyach, ale w jednośladach zawsze widziałem prądnice z magnesami trwałymi, regulacja napięcia na zasadzie zwierania cewek, więc brak strat w jednym miejscu duże straty w innym.
LEDówki dobrze podpowiada, lecz ja bym połączył ten wskażnik pod zacisk akumulatora i alternatora natomiast bocznikiem byłby ten istniejący przewód, szeregowo z wskażnikiem opór do regulacji zakresu, lecz jeden minus, wskaże tylko ładowanie bo prąd do stojącego alternatora nie płynie.
Witam. Czy nikt z nie zwrócił uwagi na ta, że mowa jest o tyrystorze? Wstaw jakieś zdjęcia. Na mostku nie będziesz miał regulacji prądu ładowania. Pzdr.
alternator jako prądnica obcowzbudna Generalnie alternator jest samowzbudny. jest wzbudzana z akumulatora napięciem ~12V Z akumulatora wzbudzenie jest tylko w momencie rozruchu. Nie znalazłem konkretnej informacji/ odpowiedzi, czy po zwiększeniu napięcia wzbudzenia zwiększy się napięcie wyindukowane w uzwojeniu stojana. Oczywiście, że się zwiększy....
Dla rozrusznika polaryzacja zasilania jest obojętna i tak kręci się w tą samą stronę. Dodano po 9 Jeżeli chcesz podłączyć alternator to NIE MOŻESZ wykorzystywać regulatora do prądnicy. Alternator musi być na stałe podłączony wyjściem do bieguna akumulatora, bo uszkodzą się diody w mostku prostowniczym. Regulator musi być dobrany do alternatora pod względem...
Albo ktoś tu nie rozróżnia prądu od napięcia, albo ja do innych szkół chodziłem. Alternatory w samochodach nie mają regulacji prądu (chyba że mówimy o prądzie wzbudzenia). Chociaż spotkałem się z ogranicznikiem jednorazowym w postaci bezpiecznika (grupa VW, jakieś landroveri itd) A wracająć do tematu, te ekolegiczne spełniające coraz bardziej wyśrubowane...
Zacznijmy od drugiego problemu. Moim zdaniem, Nie wolno robić takiego układu jaki proponujesz. Pomijam już to jaka dioda wytrzyma długotrwałe prądy w twoim układzie. Pomimo jednopołówkowego prostowania popłyną olbrzymie prądy. Przecież zasilasz instalację napięciem międzyfazowym. Póki akumulator się nie wygotuje będzie trzymał napięcie poniżej 16-18...
O jakich mocach tutaj rozmawiamy? Jeśli będziesz miał kilka kW to może być problem z rozproszeniem takiej ilości ciepła w rezystorach. Oczywiście możesz zastosować grzałki albo jakieś inne elementy oporowe dużej mocy. Problemem tylko jest regulacja oporności konieczna w przypadku wykorzystania maszyny z magnesami trwałymi. Maszyna ze wzbudzeniem (synchroniczna...
Widziałeś jak jest zbudowany alternator w samochodzie i w jaki sposob wspolpracuje z instalacja pojazdu? Zasada regulacji w takiej prądnicy jest ta sama - po przez regulacja prądu wzbudzenia w wirniku.
A czy samochodowy regulator ładowania aku nie dał by tutaj rady? Zasilacz pełnił by funkcje alternatora. Regulator w alternatorze reguluje napięcie alternatora za pomocą regulacji prądu na uzwojeniu wzbudzenia i nie nadaje się wprost do takiej regulacji.
Z usuwaniem diod bym się nie śpieszył, wyprowadź tylko ewent. przewody do ich zwierania natomiast przemyśl czy jest konieczność stosowania dodatkowego żródła prądu do wzbudzenia, może byłaby możliwość zrobienia tego alternatora samowzbudnego. Prądnice wzbudzają się same z magnetyzmu szczątkowego więc pozostawał by tylko problem regulacji prądu. Ty wiesz...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Osobiście coś takiego użytkowałem, z tym że alternator był wpięty w ładowarkę i miał moc ponad 3kW, spawałem elektrodą otuloną fi 2 mm. Problem był z zapaleniem łuku, regulacja prądu odbywała się przez obroty silnika. Jest to rozwiązanie na krótką metę.
Regulacja napięcia jest tam raczej minusem, więc bez przeróbek niewiele zdziałasz. Należy wnioskować, że maszyna słabo wzbudza się. Powody to zwarcia w uzwojeniach (z racji nowego regulatora nie ma mowy o zanieczyszczeniu) lub na prostowniku. Może uszkodzona dioda wzbudzenia (jedna z trzech). Może zbyt mały prąd wzbudzenia pierwotnego, czyli za słaba...
Witam pozwolę że odświeżę temat. Ostatni post prawie nic nie wnosi do tematu, po prostu za mało danych/opisów/porównań i nie lubię niedokończonych/urwanych tematów. Z doświadczenia mam takie wyniki co do prądnic samowzbudnych, zwykłych czyli obcowzbudnych, a neodymowych. Z tym ostatnim to mało miałem do czynienia lecz wiem jak działa i testowałem ręcznie...
A tak na poważnie? Stwierdzenie kolegi (at)gkwiatkowski jest całkowicie poważne. To, że kolega wzbrania się przed poczytaniem literatury o maszynach elektrycznych to nie nasza wina. W zasadzie prowadząc dalej ten watek napiszemy podręcznik z maszyn elektrycznych rozdział synchroniczne prądnice trójfazowe a publikacja podręczników nie jest celem tego...
Tak prymitywną i prostą regulację ładowania mają najtańsze prostowniki zawierające transformator, mostek prostowniczy i... tyle. Dokładną regulację prądu umożliwiają prostowniki mikroprocesorowe. Jednakże najprawdopodobniej nie potrzebujesz takiego zaawansowanego prostownika. Akumulatory kwasowo-ołowiowe, oraz żelowe (a jeden z nich masz w motocyklu)...
Regulację napięcia w maszynach synchronicznych przeprowadza się przez zmianę prądu wzbudzenia, takie samo zadanie ma regulator napięcia w alternatorze samochodowym. Alternator to także prądnica synchroniczna, trójfazowa, która po prostu ma wbudowany mostek na wyjściu. Częstotliwość napięcia w tworniku (stojanie) maszyny synchronicznej zależy od prędkość...
. Spodziwam sie napięcia ok. 13 V. Ta instalacja nie miała żadnej formy regulacji napięcia. Rozumiem, że nie zahaczamy o silnik Wiatr z alternatorem. WTF? Żadna WSK nie miała alternatora. Była tylko krótka i nieliczna seria ze szwedzką prądnicą - nie zdarzyło mi się widzieć na żywo. Wg. mnie KAŻDA WSK miała alternator czyli prądnicę prądu przemiennego....
Np. możesz schemat zeskanować, a potem połączyć go w jeden duży w prog graficznym, zapisać jako *.bmp i skompresować np WinRar'em -> mniejszy plik niż klasyczny "jpg". vip_12(at)poczta.fm Czy istnieje możliwość regulacji prądu ładowania w przypadku tego urządzenia (alternator), jeśli tak to co tom się ustawia.
Mnie osobiście interesuje czym będzie ograniczony prąd ładowanie , bo w samochodach jest to rozwiązane przez regulację alternatora. Jest kolega w błędzie, regulacja alternatora polega właśnie tylko na utrzymaniu napięcia na stałym poziomie i nie ma żadnych ograniczników prądu (poza bezpiecznikiem). Ograniczniki prądu były stosowane w mechanicznych...
Chyba nie napisano, ale sądzę, że chodzi om prądnicę ze wzbudzeniem przy pomocy magnesów trwałych (brak mopżliwości regulacji wzbudzenia). Czyli proponuję rozważyć regulację napięcia jak w motocyklach z alternatorami trójfazowymi. Nadmiar prądu można skierować np do grzałek.
Ładowanie 20 A na prostowniku półokresowym? Ktoś w tym BS oszalał? prąd łądowania po odpaleniu to 20A i spada i tyle co pomierzyłem Co ty za akumulatory używasz? Rozumiem jakiś 100 Ah zaraz po rozruchu może taki prąd przyjąć, ale przy typowym alternatorze samochodowym. Prąd po krótkiej chwili powinien ograniczyć się do kilku amperów, chyba że akumulator...
Witam . Chciałbym zrobić do tej spawarki jakiś regulator prądu . Proszę o pomoc.I jaki trzeba silnik elektryczny na jedną fazę żeby to chodziło. Również zrobiłem najpierw sterowanie podczas spawania na LM338 ale wybuchł w dosyć spektakularny sposób :) Prąd jaki płynie przez rotor w takim regulatorze to około 6-8A. Poza tym już przy włączeniu w obwód...
W sumie temat sprawdzania regulatorów już był, potrzeba płynnej regulacji napięcia np. do 16V Co do wydajności prądowej to... a żeby nie było że tak na tacy podaję ---> rezystancja wirnika koło 3Ω napięcie akumulatora to daje nam prąd wartości...
Najprostsza możliwa do realizacji konstrukcja, to połączenie 2 prądnic: samowzbudnej o niewielkiej mocy (z neodymami), która da prąd wzbudzenia dla alternatora, i normalnego alternatora o "użytkowej" mocy np. 1kW. Te prądnice mogą być na sztywno połączone na wspólnym wale, bo gdy już prądnica samowzbudna daje prąd, to znaczy, że z małym obciążeniem...
Ma piszczeć, regulator puszcza prąd na wirnik, regulator tam jest impulsowy, regulacja poprzez modulację wypełnienia impulsu.
Chyba mój kumpel ma taki alternator, ale czy do "rozruchu" alternatora nie trzeba prądu z akumulatora, bo ten raczej będzie podłączony bezpośredni do odbiornika energii. W generatorze wiatrowym jest podobnie jak w samochodzie: musisz miec jakis uklad regulacji, bo inaczej przy wysokich obrotach spalisz odbiorniki (w aucie "zagotujesz" tez akumulator)....
Przewod oporowy byl montowany we wszystkich maluchach (moze nie w bisach - nie znam ich). Nie prawda. W maluchach z rozrusznikiem „na pociąganie” oporówki nie było. Miałem BISa (psujna bestia) i nie wiem, czy tam był, ale obstawiam, ze tak. Był tez inny aparat zapłonowy z podciśnieniową regulacją zapłonu. No i inna przekładnia silnik -...
Witam. Jak rozumiem z pierwszego wpisu dodatkowe akumulatory ładowane są z prostownika, a on z przetwornicy 12DC/230AC. To w założeniu zmniejsza moc pobieraną z alternatora, pozwala też na regulację, ale jest karkołomnym sposobem 12V>230V>12V. Dochodzą niepotrzebne straty. Początkowy prąd ładowania dodatkowych akumulatorów można zmniejszyć przez szeregowe...
ad1: Kupić amperomierz z większym zakresem. 2: Pewnie tak ale musiałbyś napędzać przez przekładnie. 3:Brak regulacji prądu więc zapomnij chyba, że dorobisz. 4:Jakie i do czego?
Nie będę udawał, że znam ten motocykl. Z twoich wywodów wynika, że masz do czynienia z grubsza z tradycyjnym alternatorem. Sytuacja sugeruje, że masz zwarcie w wiązce przewodów do uzwojenia wzbudzenia lub w samym uzwojeniu. W zależności czy regulacja wzbudzeniem dokonywana jest + czy - regulator przekazuje połączenie na przewody w środku wiązki. Praca...
Rozwiązało by to troszkę problem a nawet bardzo wzrostu przepywu prądu od temperatury tranzystora. Bo ona na 99% nie będzie mała
Alternator miałby tę zaletę że odpowiedni sterownik pozwoliłby na regulację obrotów wiatraka. Większy wiatr -duży prąd wzbudzenia i duża moc. Przy niskich obrotach wiatraka nie zasilamy obwodu wzbudzenia alternatora. Można się pokusić o zoptymalizowanie obrotów wiatraka, Jak obserwuję te profesjonalne ,to wydaje się że ich prędkość obrotowa jest stała...
W nowszych fordach sterownik silnika wtrąca się do regulacji ładowania. Spróbuj odpiąć tą małą wtyczkę od alternatora i zobacz czy się sytuacja powtórzy. dopiero jak poruszyłem kablem od alternatora to prąd spadł A może kabel robi zwarcie?
akumulatory mają 2 lata. Pobór prądu jest tak wysoki dlatego że pracuje dość spory nawiew (ok 15A ) do tego podczas pracy nocą 6 szt. halogenów i elektryczna regulacja sit oraz klepiska. Do mczapski : kombajn zbożowy John deere produkcji amerykańskiej .Podzespoły instalacji elekt. marki Bosh silnik 150 KM. Myśle że 70 A wystarczy, 80 A było troche przesadzone....
Alternator, który podłączy się do baterii o rezystancji wewnętrznej rzędu kilku miliomów, przy krótkotrwałej różnicy potencjałów na poziomie pojedynczych woltów, pracuje mocno przeciążony i może ulec awarii . Bo stabilizator w alternatorze ogranicza jedynie napięcie do ok 14,5V, żeby nie wygotować elektrolitu w akumulatorze kwasowym. Jest w stanie...
Daleka droga przed Tobą. Zakładając magnesy zmienisz całkowicie charakter prądnicy. Będzie niesterowalna, a tak poprzez regulację prądu wzbudzenia była możliwość łagodnego startu i kontrola mocy maksymalnej. Druga podstawowa sprawa to obroty; alternator "lubi" wysokie tak ponad 3tyś. Żaden wiatrak ponowy nie osiąga takiej prędkości. Również z poziomego...
Tak to jest gdy kolega ociz zabiera głos w temacie, którego nie zna i wpisuje mi uwagę: "Skończ już z tymi herezjami, bo alternatory nie ograniczają prądu a jedynie napięcie" Po pierwsze - alternatory regulują (potocznie - trzymają) napięcie w określonym zakresie. Ograniczenie nie oznacza to samo co regulacja. Prawidłowe napięcie powinno mieścić się...
Dziękuję bardzo za wyczerpujące odpowiedzi, postaram się to policzyć i przedstawić wybrane rozwiązanie. Co do regulacji obciążenia alternatorów to sprawa jest relatywnie prosta. Regulację obciążenia najłatwiej zrealizować jest przez regulację strumienia wirnika czyli po prostu regulacje prądu wzbudzenia metodą PWM. Jeszcze raz dziękuję i oczywiście...
Jeśli ograniczysz prąd magneśnicy do tej wartości, która odpowiada pracy przy 12V - to przy niskich obrotach dostaniesz 12V, a przy obrotach 2 razy większych dostaniesz 24V (przy tym samym wzbudzeniu). Regulator wykrywa, kiedy napięcie z alternatora jest wyższe od granicy regulacji i wtedy zmniejsza prąd dopływający do magneśnicy. Przy pracy silnika...
Witam. Szukam informacji jaki prąd pobierają wspomniane odbiorniki w Espace. Jak włączę szybę napięcie spada z 14,2 V do 14 V. Po wyłączeniu szyby i włączeniu nadmuchu napięcie potrafi spaść do 11,5 V. Przy 800 obrotach silnika. Przy 1000 obrotów jest podobnie. Dostałem informacje od elektryka, że ten typ tak ma, bo wentylator żre prąd jak najęty. Szyba...
Wg mnie AVR działa impulsowo i widać to na pierwszym oscylogramie. Chcesz powiedzieć że nauka zna taką konstrukcję czy również że widziałeś że w innych generatorach tej klasy też tak jest? Nauka "zna" wiele konstrukcji. To którą zastosował producent jest jego tajemnicą. Do czasu weryfikacji pomiarami. Jednak pewne konstrukcje praktycznie zdominowały...
A gdyby z oryginalnego regulatora wykorzystać przekaźnik lampki sygnalizacyjnej, a do regulacji prądu wzbudzania wirnika wykorzystać regulator od malucha????? nie chce mi się rozbierać alternatora i dokładać diody.
Moja historia z altkiem w 126p była taka: Najpierw w 1978 miał alternator (wersja 650K!) tego typu o którym piszemy, zaczynał pracować od 900obr/min silnika bo tak był nawinięty - żywcem wzięty z Zastavy, tylko mocowanie inne. W desperacji zleciłem tokarzowi wykonanie sporo mniejszego, aluminiowego kóła pasowego, naturalnie też dwuczęściowego (by została...
Zobacz rozwiązanie z tego tematu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12... Ten układ na 12V "ma prawo działać" (i podobno - działa) mimo, że został niemiłosiernie skrytykowany :D . Na wejściu wystarczy mu 15V. Wadą jest brak kontroli prądu ładowania - ograniczany jest on tylko rezystorem R8. Nie podałeś, jaki układ kontroli (regulacji) prądu...
Zmajstrowałem na szybko stanowisko do testowania alternatora. Zrobiłem pierwszy próbny regulator napięcia. https://obrazki.elektroda.pl/1876979000_... https://obrazki.elektroda.pl/2582323800_... https://obrazki.elektroda.pl/3483107800_... https://obrazki.elektroda.pl/4441670000_...
Witam! Przyznam się że nie spotkałem prądnicy asynchronicznej w agregacie i nie przychodzi mi nic do głowy jak ona by miała tam działać. Zacznę od prądnic synchronicznych. Stosowane są wszędzie od dużych elektrowni, średnich i małych elektrowni, agregatów, alternatorów w autach na dynamie rowerowym kończąc. Trójfazowe mają trójfazowe uzwojenie najczęściej...
Witam. Alternatory są prądnicami prądu przemiennego. Na wyjściu dają wyższe napięcie niż napiecie ładowania. Regulacja napiecia i prądu ładowania akumulatora jest realizowana poprzez elektroniczny regulator. W przypadku odłączenia akumulatora podczas pracy silnika zawsze dojdzie do uszkodzenia regulatora.
Nie wyje nie szumi wszystko ok nie ślizga pasek. Tulejka faktycznie była luźna jak rozbierałem ale poskręcałem wszystko na max i dalej lipa 13v i nic więcej. Nie wiem skąd regulator bierze prąd porównawczy wymagany do regulacji bo może tam jest problem.
Bo przecież na regulacje napięcia w alternatorze nie wpływa temperatura ? Wpływa ale chyba nie we wszystkich alternatorach Najnowsze auta regulują napięcie ładowania, zależy to od wielu czynników, jednak nie wiem czy od temperatury też. . Starsze też (wyższe napięcie ładowania gdy zimno i niższe gdy ciepło) W mojej Skodzie od 2003 roku. jaki czas mniej...
Regulacja jest płynna a nie skokowa. Te ogniwa nie wymagają w uchwycenia na końcu ∆p. Problem może być tylko z nadmiernym prądem ładowania, ale tak naprawdę to tego nadmiaru to nie ma skąd wsiąść.
Cześć Mam zamiar zbudować agragat spawalniczy z alternatora 12V 100A. Na wzbudzanie ma byś na stałe 12V (ewentulalnie morzna dać jakiś zacilacz regulowany, co zapewni regulację prądu spawania) i ma to chodić na ok 5000 obr./min. Alternator bez regulatora będzie miał kilkakrotnie więkrzą moc, co według mnie powinno wystarczyć do spawania elektrodami...
Witam, tylko gdzie tu regulacja kolego mcgyver26 , bo ja nie widzę żadnego sensu w tym schemacie. Chyba że jako wyłącznik prądu zwrotnego (po przeróbkach), ale to tylko do prądnicy.
Kolego skoro piszesz, że urządzenie ma być montowane w samochodzie to budowa zasilacza o stałym napięciu liniowym mija się troszkę z celem. W instalacji samochodowej występuje nie tylko akumulator ale również alternator lub prądnica. Urządzenie to nie daje napięcia liniowo stałego. Mało tego na wyjściu alternatora wartość napięcia w instalacji 24V to...
Witam. Zima się zbliża myślę, że trzeba sprawdzić rozrusznik, wykonać poprawnie regulację silnika. Ponadto zadbać o akumulator wraz z alternatorem. To powinno wystarczyć. Powodzenia.
18Ah... u mnie AGM 10Ah kręci litrowym V, więc myślę, że jakikolwiek akumulator motocyklowy da radę. Prawidłowa regulacja napięcia ładowania to już inna sprawa. Ciekawe jaką charakterystykę prąd-napięcie ma ten alternator. Może bez regulatora nie będzie przeładowywać na samym prostowniku jednopołówkowym?
holera - to co ty chcesz wiedzieć? zasada działania prądnicy synchronicznej trójfazowej i sposób regulacji wzbudzenia ale chodzi o najprostszą prądnicę (nie elektroenergetyczną) i prostowanie prądu przemiennego trójfazowego
Miałem na myśli najwyższy poziom prądu po odpaleniu, w początkowej fazie ładowania. Utrzymujący się potem wysoki poziom może trwać trochę dłużej i jest to całkiem normalne. Gorzej, jak przy problemach z rozruchem wyładujemy mocniej akumulator a później trzeba go ładować podwyższonym prądem przez dłuższy okres czasu, a i tak nie jest tragedia w porównaniu...
Więc producenci wymyślili sobie, że kończymy ładowanie na 14.4V czy 14.7V jest bezpiecznie dla użytkownika nic nie będzie gazować, podłączyć i zapomnieć auto rano odpali. Szary Kowalski zadowolony. Tylko, że pewnie po 3-4 latach będzie musiał kupić nowy. To wytłumacz proszę dlaczego napięcie ładowania w samochodach jest takie a nie inne i dlaczego...
(...)dzisiejsze alternatory to konstrukcje samowzbudne(...) Nie kwestionuję tego bo się nie znam... ale skoro są samowzbudne to jak odbywa się regulacja napięcia? W moim samochodzie regulacja napięcia odbywa się poprzez załączanie lub odłączanie uzwojenia wzbudzającego (regulator elektromechaniczny lub tani elektroniczny) lub regulację prądu uzwojenia...
Ktoś wymyślił naprawdę dziwny wynalazek, stosując przekaźniki z cewką 3 VDC. Moim zdaniem schemat źle przerysowany, bo w takiej formie by działał na odwrót. Czy uzwojenie wzbudzenia jest połączone ze szczotką? Do prądnicy regulator musi mieć trochę inne rozwiązanie niż do alternatora, prócz regulacji napięcia jest stosowany wyłącznik prądu zwrotnego...
A dałeś na luz? bo jak będziesz miał na biegu to nie zakręcisz,a poza tym jak ci akumulator stał na półce rok to będzie już zasiarczony i nawet dwa dni ładowania mu nie pomogą.A zawory to na razie bym zostawił w spokoju,w pierwszym rzędzie to paliwo,prąd czyli iskra świecy,regulacja zapłonu jeżeli jest to konieczne,potem można sprawdzić kondensator...
Zasadnicze zastrzeżenie to brak otworów chłodzących ,zapewne podczas pracy robi się ciepławo w tej obudowie . Ponadto to ładowanie do 16,2 v jest zbędne gdyż po zamontowaniu go do autka i kilku dniach używania przy ładowaniu z alternatora 14,4v napięcie na akumulatorze będzie się utrzymywać na poziomie 13v .
Ja tak krótko napomkne odnośnie prądu ładowania. W Przypadku akumulatorów kwasowych "mokrych" są tylko trzy warunki do spełnienia. Temperatura w okolicach pokojowej. Nie przekraczanie napięcia gazowania czyli okolice 2.4-2.5V na Ogniwo. Nie przekraczanie temperatury 50 stopni dla elektrolitu. Pierwsze - Chodzi o to ze zimny akumulator to i wolniejsze...
Zwiększony prąd ładowania na początku procesu nie grozi akumulatorowi. Wspomnij o zasadzie działania alternatora, który ogranicza tylko napięcie , a prąd nie w całości naładowanym akumulatorem, po kilku włączeniach rozrusznika, może wynosić kilkadziesiąt A. Po pierwsze - prąd ładowania będzie ograniczony możliwościami transformatora, a po drugie - wraz...
Ponieważ twoja bateria daje napięcie różne, zależne od oświetlenia, i zawierające się pomiędzy 0 a 37V, tylko przetwornica "step down" pozwala wykorzystać tak "urozmaicone" źródło: każde napięcie powyżej 14,4V będzie wykorzystywane do ładowania Twojego akumulatora. Regulator ładowania w takim "stylu", jak przy alternatorze - jest nie do wykorzystania,...
Załóż amperomierz cęgowy na alternatorze Zamówiłem w ubiegłym tygodniu Voltcrafta VC-280 z przenośnymi cęgami CLA-40, aby mierzyć "zamiejscowo" podczas jazdy, dzwonię - bo miał dzisiaj kurier doręczyć a facet przeprasza, nie wysłał, bo się okazuje, że mają zakres tylko 40A prądu stałego, 3 razy zaznaczałem amperarz :(, zrobiłem przedpłatę. Zatem kupię...
Inkwizycja... Bardzo ale to bardzo mocno dziękuję za podanie autora i tytuł książki. Co jest dla mnie bardzo pomocne. I lubię książki. Takie tematy... Masz może jeszcze jakieś inne tematy o elektryce elektrownia jakąkolwiek o prądnicach? Dziękuję bardzo. Co do pomiaru i prostownik potem inwerter to nie bardzo wiem jak to jest. Rozwiń temat jak to widzisz....
I masz rację, i nie masz. Jest oczywiste, że regulacja (zmiany) napięcia na jakiejś rezystancji pociąga za sobą i zmianę prądu płynącego w obwodzie. Ale w alternatorze nie ma żadnego komponentu lub podzespołu który kontroluje czerpany zeń prąd (natężenie) i dostosowuje do potrzeb. Ogranicznik prądu był tylko w regulatorach prądnic.
Jeżeli to jest prądnica typu alternator (uzwojenie wzbudzenia na wirniku, zbieramy prąd ze stojana) to czasem jak długo postoją nieużywane to tracą magnetyzm szczątkowy. W samochodach załatwiało się to prądem kontrolki ładowania (branym z akumulatora) w agregatach często takowego nie ma. Da się to "rozruszać" baterią, tylko ogólnie musi być sprawne...
alternator regulacja regulacja alternator prąd podawać alternator
honda civic sterownik schemat zasilanie konwertera multiswitcha sterujacy samsung
samsung le40a536t1f adblue bosch schemat
Jak naprawić szybkie klawisze na klawiaturze? Moment dokręcenia śruby półosi Ford S-Max