co może być przyczyną tak wysokiego napięcia ładowania? Tylko regulator, lub słaba bateria w mierniku.
Wymieniaj regulator w alternatorze.
Proste do wytłumaczenia zjawisko pojawiające się nie pierwszy raz na forum, tania chińska podróbka regulatora nie rozłącza wzbudzenia alternatora. Jedź do fachowca, niech wymieni na oryginalny.
Ok zrozumiałem spróbuję bez wyciągania alternatora, chociaż jest tam kiepski dostęp to tych śrubek od obudowy plastikowej. Nieprawda.
Do tego alternatora bez problemu założysz dedykowany regulator napięcia razem ze szczotkami (wygląda jak tranzystor TO-3), szczotki prostopadle, VW golf mk I, II, passat b3, Ford escort Mk3,4, MB W124
Sprawdź szczotki w alternatorze albo uszkodzony regulator w alternatora..
Tak alternator jest "walnięty" jeśli podłączyłeś jak piszesz. Odkręć regulator zobacz czy są szczotki nic więcej sam i tak nie zrobisz.
Tylko chciałbym odrazu z alternatorem ma wbudowany regulator
Zmierz napięcie na obudowie alternatora i na śrubie gdzie przykręcony gruby przewód .
Witam Miałem ten sam problem--ugotowało mi ako az zaczeło sie dymic,na moj pech byłem w trasie i musiałem dolewac wody.ale jakos dojechałem , na drugi dzien wymieniłem ako i regulator napiecia na alternatorze. i jest ok POLECAM NAJPIERW WYMIENIC REGULATOR
Czy wystarczy wymienić sam regulator alternatora?
Zwarcie na wirniku, uszkodzony prostownik, lichy regulator, chcesz jeszcze więcej możliwości?
Czy muszę zdjąć alternator, żeby wymienić regulator napięcia? Według [url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph... opisu to nie.
Typowa usterka dla tych alternatorów, wymiana regulatora sprawę załatwi.P
No ale czy jesteście pewni że pod ciążeniem napięcie nie powinno się zwiększyć ? 16 volt sięga przy odpaleniu praktycznie wszystkich odbiorników. Nie jest to normalne. Rolą regulatora napięcia jest utrzymywanie napięcia alternatora (prądnicy) na stałym ustalonym poziomie. 16 V to stanowczo za dużo i moim zdaniem to jest przyczyna grzania się akumulatora....
możliwe że uszkodzona jedna z diod wzbudzenia i przez regulator płynie składowa zmienna
Z asa są bardzo dobre regulatory. Jak bieżnia wygląda?
Proszę o podanie numerów łożysk do alternatora Bosch z Golfa II. Nie wiem jakie oznaczeniem ma alternator ponieważ ta srebrna naklejka z numerem się sprała. Znam natomiast oznaczenia jego regulatora napięcia: Bosch 1197311028 oraz kondensatora: Bosch 0290800036
Po włączeniu stacyjki na żarówce pojawia się +12V z tej żarówki idzie na regulator napięcia bezpośrednio . Bez tej żarówki brak będzie ładowania tak jest zrobione w większości pojazdów
Witam poszukuję regulatora napięcia do vw golfa 4 Alternator HITACHI 028 903 029G 120 14V 14/99 LR 1120-701 HITACHI JP HTC Może ktoś wie jaki to regulator (nr regulatora) lub zna firmę zajmującą się sprzedażą takich części
Witam. Posiadam VW Polo 86C 1,3i (wielopunkt) z 1990r. Jaki typ (numer) alternatora posiada to auto? Czy trudno jest wymienić w takim alternatorze szczotki i regulator napięcia? Podobno alternator pasuje z golfa 2, ale czy to prawda? Dziękuję za informację i pozdrawiam.
na pytanie sam sobie odp. kupiłeś alter. na szrocie ....Czasem warto dołożyć kilka złotych i kupić np. po remoncie z gwarancją .... co do nowego alternatora może padł ci tylko regulator nap.
A jak ten regulator podpiąć tak sprytnie żeby działał? Chyba że ktoś ma inny pomysł :) Może zakupić jednak alternator z jakiegoś golfa 2 ze szrotu z regulatorem w środku ?
Jesli masz regulator L DFM i dwa przewody to tylko ew. przyczyna w alternatorze. Zobacz jak sie zachowuje po odpaleniu i odpieciu wtyczki z regulatora
Czy ktoś mógłby mi udzielić szczegółowych instrukcji jak wymienić regulator napięcia w Golfie II? Czy jest on na alternatorze czy gdzieś poza nim? Oglądałem alternator pobieżnie ale nie jestem pewien...
http://www.as-pl.com/p/ARE3010 Ten pownien podjeść, jest to regulator z alternatora Passat b5 FL, Valeo 120A Wyjścia L oraz DFM (identycznie jak u ciebie). Podpasować może jeszcze z alternatora Valeo 180A Passat b6, Golf V, Leon II.
ja mam podobne alternatory i też tak zrobię. a jeśli są tylko dwa zaciski to nie trzeba regulatora napięcia?
Trzeba zmierzyć napięcie na zaciskach akumulatora przy pracujacym silniku (wkręcić na nieco wyższe obroty) gdy napiecie przekracza 14,5 V to coś nie tak zapewne z regulatorem alternatora.
Sprawdź alternator moze to byc regulator napiecia
Za ten czas już miałbyś zamontowany alternator z golfa 4 i spokój na lata.
witam panowie, mam podobny problem. jak naladuje ako to jest ok ale troche pojezdze i jak zgasze to juz nie mam tyle pradu zeby odpalic.czy to tez moze byc wina regulatora?
Wszystko wskazuje na regulator...
Morze to być wina regulatora lub tez szczotek w alternatorze albo któregoś tak jak kolega napisał wyżej bezpiecznika Na pewno nie "morze".
To coś ciągnie Ci ten prąd..Hmm Sprawdź może regulator napięcia na alternatorze.
Ok, sprawdze go i dam znać :) Dodano po 5 A więc.. Pasek i napinacz są sprawne i dobre. Sprawdziłem akumulator, 12.25 w spoczynku 14.07 z włączonym silnikiem. Podczas dodawania gazu spada do 13.97.. Tak więc albo alternator albo regulator napięcia :/
Jeżeli ma sprawny regulator nie.
To kolego czeka cię dopasowanie jakiegoś mocniejszego alternatora, bo już czas na to.
Jeżeli dobrze pamiętam to ładowanie powinno wynosić 14,5-13,9 Pokaż mi golfa II który tyle ma (no chyba, że na alternatorze Motorola).
Jak w golfie wszystko pulsuje wymień regulator. Żadne masy plusy. Dopiero po ustabilizowaniu alternatora pomierz czy nie ma spadków napięcia alt-aku.
Uszkodzony alternator , uszkodzony regulator , uszkodzona wiązka , przyczyn może być kilka. Ładowanie mierzyłeś jakie jest ?
Można na próbę zmienić regulator napięcia. Może szczotki się kończą.
Pasek ok. Napięcie ładowania też ok. Te chwilowe spadki napięcia to albo kiepski miernik i to po prostu zakłócenia, albo wirnik alternatora ociera o obudowę z powodu rozwalonych łożysk. Chyba nic nie poradzimy, trzeba oddać alternator do zakładu, albo kupić używany. Osobiście rozebrałbym go, wymienił łożyska, szczotki i regulator, sprawdził diody i...
Witam, chciałbym się zapytać, co mogło się zepsuć. Auto odpala, ale coś pobiera prąd i nagle gaśnie. Regulator i alternator są ok, auto to Golf 7. Przy dużym obciążeniu napięcie na akumulatorze skacze pomiędzy 12 a 14.5, bo byłem sprawdzić, czy akumulator jest ok i jest dobry.
Regulator wymieniony na Bosch Dodano po 48 Alternator po regeneracji
Albo alternator jakieś zakłócenia sieje i jeśli tak to co mi przychodzi na myśl to można zastosować [url=https://multisort.pl/product/Modul-... liniowy 12V aby kamerce stałe 12V filtrowane dostarczyć. Ewentualnie sprawdź regulator napięcia przy alternatorze.
Alternator wzbudza sie przy stosunkowo niskich obrotach wiec kola to nie problem. Mysle ze to kwestia regulatora. Czy to alternator bosch czy valeo?
Auto już dawno zezłomowane
I jeszcze regulator napięcia...
- x - x - x - Czy Kontrolka świeci gdy końcówka wkładana do alternatora JEST W POWIETRZU, nie podpięta? Bardzo mała jest możliwość, ale jednak jest - by oba alternatory (ich regulatory) były tak samo uszkodzone.
Nie robiłem z nim nic. Dodano po 51 ...a jak to wyglada, lub gdzie to jest? Bo mam takie pojęcie na ten temat, że aż mi siebie żal. Dodano po 35 Jeżeli wymieniłem alternator to jaki sens teraz wymieniać regulator?
napięcie mierzone na alternatorze, nowy regulator boscha wsadzony, szczotki, komutator, łożyska wszystko na nowe wymienione. na starym alternatorze też tak było tylko napięcie ładowania zamiast 14,4V było 13,8 (bez obciążenia)
Powiedziałbym łożyska ale rozbierze to tylko specjalistyczny warsztat,przy okazji szczotki z regulatorem nap.
Obrotomierz wgolfie dieslu jest podłączony do jednej z faz alternatora przed mostkiem diodowym.Świecenie lampki i wzbudzenie alternatora zależne jest od regulatora.
witam. z tego co ja sie znam to napięcie na alternatorze powinno być 14,2 do 14,4V. gdy jest mniejsze nie doładowuje akumulatora,co najgorzej widać w okresie zimowym. najczęściej pada regulator napięcia w alternatorze.
Musisz rozwiercić szczotki wiertłem 2mm, uważnie je prowadząc środkiem, żeby nie uszkodzić sprężynek. Wiercisz, aż na wylot przez szczotkotrzymacz. W powstałe otwory wpuszczasz przewody nowych szczotek i lutujesz, na koniec nadmiar przewodu obcinasz. Jeżeli szczotki były już kiedyś wymieniane, to po prostu je rozlutowujesz. Jeśli alternator bosch, to...
Czyli radio muszę tak przepiąć aby po wyłączeniu zapłonu odcinało jego zasilanie. Tak byłoby najlepiej. Sprawdź jakie masz napięcie na alternatorze czyli na zacisku wyprowadzającym a obudową alternatora. Jeśli jest wyższe od napięcia mierzonego bezpośrednio na akumulatorze to do naprawy połączenia przewodów i masy, jeśli napięcie takie same to do sprawdzenia...
Witam Kolegów! Swoją trzydziestkę przerobiłem w 2009 r. Trzeba zamienić biegunowość akumulatora i można zakładać alternatory dedykowane lub przeszczepiane z innych pojazdów. Tu moja przeróbka: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Obecnie pracuje regulator z alternatora Boscha, z golfa 3 w którym skończyły się szczotki...
Jeżeli alternator BOSCH to kup cały regulator ze szczotkami ,chyba że skończyły się pierścienie w alternatorze.
Witam . Powracając do tematu przeróbki regulatora, zastosowałem owego czasu regulator RE-28 elektroniczny stosowany w Autosanach, po niewielkiej modyfikacji i dołożeniu potencjometru, mogłem w okresie zimowym zmienić napięcie ładowania.Pierwsze zastosowanie tego regulatora było w Maluchu, następnie Golf 2 diesel.Ciekawe rozwiązanie miały alternatory...
Co miałeś na myśli pisząc: "najsłabszym alternatorem tam był 45A" ??? Co w związku z tym że tam był 45A ??? W moim Golfie mam alternator: 12V 23/55A BOSCH i regulator napiecia BOSCH EL 14V 4C , 1197 311 028 , 161.
mozliwe ze nie ma kabelka tak jak napisał kolega powyzej ,ale ja bym sie czepił innego jeszcze kabelka który ma za zadanie pomiar napięcia między alternatorem a akumulatorem. Jezeli z altrnatorem jest cos nie tak to pojawia sie spadek napięcia na zarówce .jest to szeregowe połączenie z regulatora napięcia przez zarówke do plusa akumulatora .
Jakie masz napięcie na zacisku alternatora połączonym przez włącznik rozrusznika z akumulatorem (ale mierz na samej śrubie, nie przy akumulatorze, masę też wepnij w obudowę alternatora) po uruchomieniu silnika? Powinno być ok 13,8-14,4V, jeśli jest inaczej to zacznij od sprawdzenia regulatora napięcia.
regulator w alternatorze, przy tym przebiegu sugeruje zafundowac konkretna regeneracje. pozdrawiam
Witam.Tu masz schemat zasilania alternatora Bosch.Powinno to kol.pomóc
Jak ten silnik steruje obrotomierzem, w ogóle co to za silnik? Jest to Isuzu 1.7 TD z Opla Vectry, jeśli miał obrotomierz to pomiar był z alternatora, z braku alternatora zamontowałem alternator z VW golf 2 benzyna.
1. Sprawdź kable do alternatora od akumulatora 2. Sprawdź masy 3. Sprawdź bezpieczniki na akumulatorze 4. Sprawdź prąd ładowania i napięcie 5. Podmień regulator
Widziałem takie zachowanie u brata w golfie, alternator (a raczej regulator napięcia) był uszkodzony, dawał napięcie z 17V i przeładowywał akumulator, przy dodaniu gazu jeszcze wzrastało napięcie i zegary przestawały działać.
Aby sprawdzić ładowanie należy na uruchomionym silniku zmierzyć woltomierzem napięcie na klemach akumulatora albo zmierzyć napięcie między cewką rozrusznika a masą ciągnika Dodano po 6 Starych regulatorów raczej nie ma w sprzedaży, pozostaje przeróbka na nowy alternator od ruskiego albo przeróbka na alternator od poloneza czy golfa.
Wymienił alternator lub wymienił mostek z regulatorem i auto jezdzi ;-)
O nic nie chodzi masz po prostu uszkodzony alternator a konkretnie regulator zasada działania kontrolki przy obu alternatorach jest taka sama.P
Obojętne który założysz. Moim zdaniem lepszy jest z oddzielnym regulatorem. Nie przełożyc akumulatorów. Na Masę musisz dac "-"
W golfie 2 regulator jest razem ze szczotkami także ElectroTom ojciec 10 pisze że szczotki wymienił to ta wersja odpada.Stawiam na diody prostownicze.Proponuje jeszcze sprawdzić ładowanie od razu za alternatorem tam gdzie przewody są skręcone przy rozruszniku .Bywa czasem że ładowanie dochodzi do rozrusznika i tam ginie mogą być za oksydowane przewody...
W alternatorze jest regulator napiecia u mnie on byl padniety.
Golf 1 i 2 (były różnie montowane) Czarna kosteczka - kondensator, niekonieczny tutaj. Duża śruba M8 - kabel prądowy do akumulatora. Mała śrubka M6 - kontrolka ładowania. Regulator jest wewnątrz wbudowany, nie trzeba nic.
Problemem byl regulator napiecia i zepsuty włącznik świateł.
Znajomy przywiózł kiedyś z "wystawki" w Niemczech taki patent: rama, na ramie silnik od kosiarki spalinowej +zbiornik paliwa, do tego na tej samej ramie zasprzęglony paskiem klinowym z silnikiem alternator z Golfa +regulator napięcia, a do tego jeszcze pudełko i w nim akumulator z tegoż samego Golfa :D, do tego 4 gniazdka od zapalniczki i cztery bezpieczniki...
Witam. Przez wymianę szczotek mam rozumieć, że same szczotki Jeśli tak to wymień cały regulator napięcia.
Alternatory mogą być też od VW na pasek "13" - czyli np. Golfa 2. Podłączanie jest jeszcze prostsze, bo mają regulatory napięcia już wbudowane - w Polonezach nie każdy to ma.
Czy podane nieprawidłowości są tylko w czasie jazdy czy też na postoju .Jakie jest napięcie na akumulatorze na postoju a jakie gdy silnik chodzi .Jesli alternator kręci się normalnie podejrzewałbym regulator napięcia .
Hej. Pytanko. Montuję alternator boscha od golfa 3 do ursusa c 360 . Mam nową instalacje z wiązką pod regulator napięcia. Co zrobić po zamontowaniu alternatora ze starym regulatorem ? Po prostu go odpiąć i zaślepić przewody ?
Skoro idziesz do elektryka to wszelkie dociekania chyba zbędne. Winnych może być kilku ale najbardziej prawdopodobne są dwie przyczyny. Jedna to uszkodzony akumulator a druga alternator. Wiesz może jakie po postoju masz napięcie na akumulatorze? Jeżeli poniżej 12V to trzeba by sprawdzić akumulator pod obciążeniem i sprawdzić gęstość elektrolitu- może...
Podstaw regulator napięcia nic innego nie mogło paść.
Nie polecam takiego rozłącznika który ktoś mógłby zapomnieć dokręcić, zwłaszcza ze starymi alternatorami Bosch. Spali połowę elektroniki a dopiero na koniec regulator napięcia i przestanie ładować.
Posiadam regulator napięcia z alternatora od Golfa II. Czy będzie spełniał swoje zadanie, tj. ograniczał napięcie do 14,4V, nie potrzebował większego napięcia do swojej pracy, czyli powiedzmy 18V i działał również przy niższym napięciu niż 14,4V w taki sposób, jakby go tam w ogóle nie było (nie powodował istotnych strat prądowych)?
Regulator padł ew. sprawdź bezpiecznik alternatora czy nie ma wypalonych/wygrzanych styków.
B+ są połączone razem i jest to + akumulatora, minus na obudowie a na D+ podajesz napięcie po zapłonie poprzez żarówkę 4W. Żarówka pełni dwie funkcje, umożliwia wzbudzenie alternatora oraz sygnalizuje jego pracę( zgaśnięcie po uruchomieniu silnika). Spójrz na poniższy obrazek; https://obrazki.elektroda.pl/7513964400_... Regulator napięcia...
Skoro komputer nie jest informowany ani o stanie alternatora (sprawności elektrycznej) ani o jego temperaturze pracy , to co powoduje to "inteligentne" ładowanie ?? Czy to sam alternator jest tak inteligentny ??Rozbierałem nie jeden alternator i ten w mojej M 6 też rozbierałem po szoku jakim był spadek do 12,9 V. Przemierzyłem wszystkie podzespoły i...
Witam mam problem z ładowaniem w VW Golf 4 1.6 16v 2003r. Mam sprawny alternator i regulator napięcia a ładowanie bez obciążenia mam na poziomie 13.8-13.9,lecz po włączeniu obciążenia świateł mijania oraz klimatyzacji radio itp. Ładowanie jest na poziomie 13.2 do 13.3 a nawet mniej i nie rośnie. Co może być przyczyną pomóżcie? Jeszcze dodam że kabel...
gruby kabel to + z akumulatora a 2 żyły to kontrolka ładowania i obrotomierz jeśli się nie mylę to w tym altku regulator jest wewnątrz i niestety bez wymontowania altka nic nie zdziałasz jeśli uda ci się rozebrać to sprawdź czy nie ma przerwy na wirniku ja tak miałem przy swoim altku w passacie tdi najlepiej jak radzi Viper poszukaj używki i wymień
Sprawdź szczotki, podmień regulator napięcia. Lampka ładowania świeci ?
Klucz do filtra to pół biedy. Gdyby był problem z wyjęciem alternatora - wolałbym odkręcić filtr :D Czyli olej zleci?
Moja historia z altkiem w 126p była taka: Najpierw w 1978 miał alternator (wersja 650K!) tego typu o którym piszemy, zaczynał pracować od 900obr/min silnika bo tak był nawinięty - żywcem wzięty z Zastavy, tylko mocowanie inne. W desperacji zleciłem tokarzowi wykonanie sporo mniejszego, aluminiowego kóła pasowego, naturalnie też dwuczęściowego (by została...
Normalny 9-diodowy alternator Bosch, zwykły regulator z prostopadłymi szczotkami (golf mk I-II, escort mk III-VII) w dodatku z jakiegoś diesla, bo ma napęd wakupompy na osi wirnika. Zacisk D+ przez kontrolkę do + po stacyjce, nie potrzebuje żadnego przekaźnika
Zamiast tego szczotkotrzymacza włóż regulator Boscha, taki jak do Golfa II.
Panowie idealnie pasuje alternator Bosch od Golfa 2 z przedłurzonym kółkiem pasowym [miodzio]
Golf 4 i pochodne miały Boscha 120 A z regulatorem wbudowanym, można je nabyć nawet za 50 PLN, tylko koło pasowe do zmiany bo tam były na pasek 6pk. Z doświadczenia z montażem alternatora w C360 jest problem z obrotami niestety te silniki pracują normalnie na obrotach około 1600 RPM a to są za małe obroty aby uzyskać nominalne prądy z alternatora. Czasem...
marka mojego auta to VW golf III ..ale podobno w tym aucie może być zastosowane 9 różnych typów regulatorów.. "cytuję sprzedawcę"
Nowy regulator do prądnicy kosztuje tyle co cały dobry alternator boscha od golfa II na szrocie. Montaż dziecinnie łatwy a ładowanie o niebo lepsze i bezawaryjne..
Regulator napięcia lub wytarte szczotki, pierścienie ślizgowe.
Wyjmij akumulator i zobacz gdzie jest minusowy kabel przykręcony do nadwozia a co do alternatora to na początek przeczyść kostki i przesmaruj jakimś kontaktem (spray) ewentualnie jak dasz radę wymień regulator napięcia ( jest przykręcony do alternatora dwoma lub trzema śrubkami razem ze szczotkami )
regulator regulator alternator schemat regulator alternator denso regulator alternator nissan
6610i zewrzeć dioda alarmu świeci cobra 93c56 eeprom
pralka electrolux ews11064sdu odkurzacz basenowy
Najlepszy piec na pellet i drewno - wybór i analiza Ozonowanie kotłowni gazowej - bezpieczeństwo i procedury