Tak, będzie wielokrotnością. Dodano po 27 Moc rzeczywista jest taka, jakie będzie obciążenie. Alternator ma coś takiego jak regulator napięcia, który dąży do tego, aby na wyjściu panowało określone napięcie (w przypadku alternatorów samochodowych jest to ok 14.5V). Teraz alternator jest obciążany elektrycznie czyli jest z niego czerpana moc. Napięcie...
Ale tam zapłon nie pobiera żadnego prądu. Sprawdzałeś sam alternator, 30V na maksymalnych obrotach to nie jest aż ta wiele. W zał. serwisówka silnika. Jest tam pokazany sposób sprawdzenia regulatora.
Jaki prąd może przenieść regulator napięcia Bosch 14V 0 192 052 008 i czy można go zastosować do alternatora 980W?
Oznaczenia regulatora i wyprowadzenia alternatora wskazują, że alternator jest obco-wzbudny. Potrzebuje więc napięcia 24V po stacyjce na zacisk 15 regulatora. Gdybyś na krótko podał +24V na zacisk 67 alternatora to byś dał wzbudzenie i alternator zacząłby ładować maksymalnym prądem. Natomiast opisywany przez Ciebie woltomierz raczej powinien być amperomierzem...
Takie przypadki zdarzają się przy pożyczaniu prądu i podkręcaniu obrotów silnika. Wówczas układ prostowniczy alternatora pracuje na absolutnie maksymalnym obciążeniu ponieważ regulator pilnuje tylko wiekości napięcia a to spadło. W tej sytuacji zdiodami dzieją się rzeczy różne czyli uszkadzają się . A czasem uszkodzenie objawia się dopiero pod obciążeniem....
Tak jak kolega wyżej wspomniał - pierścienie ślizgowe a nie komutator. ASL9008 - pierścienie do tego alternatora. ARE0008 - regulator napięcia - tutaj polecam oryginał Boscha a nie jakieś zamienniki. Idziesz do sklepu motoryzacyjnego, podajesz numer alternatora i tam dobiorą części. Możesz wejść na stronę: https://as-pl.com/pl/main Tam w wyszukiwarce...
Regulator tutaj nie pomoże. Aby regulować prąd musiałbyś użyć tyrystorów o prądzie minimum 100A. Regulator w alternatorze reguluje prąd wzbudzenia wirnika rzędu maksymalnie kilku amper. Ty musisz regulować prąd 100A.
Stan faktyczny: 1. Bateria akumulatorów litowo polimerowych podłączona do instalacji samochodu osobowego. 2. Alternator w samochodzie - prądnica prądu przemiennego z regulatorem napięcia i prostownikiem diodowym. Akumulator litowo polimerowy podobnie jak litowo jonowym ma mniejszą różnicę napięcia w stanie rozładowanym i naładowanym niż akumulator kwasowo...
Alternator to również prądnica tylko że często trójfazowa i prądu przemiennego więc w instrukcji nie kłamali. Celma G1020 28V 60A to "alternator" 5 wyjściami czyli D+, D-, B+, W/M, DF. Alternator jest o tyle specyficzny że potrzebuje regulatora napięcia oraz ogranicznika prądu ze względu na magnetyczną strukturę która nie ogranicza maksymalnego prądu...
Zatem moim zdaniem nawet przy minimalnej prędkości alternatora, która jest potrzebna, żeby napięcie miało odpowiednią wartość możemy pobrać maksymalny prąd jaki oferuje nam alternator Nie. Bo uzwojenie wzbudzenia tego nie skompensuje. Kiedy obciążysz alternator, napięcie spada, regulator to kompensuje, ale ma swoje ograniczenia. Dlatego żeby utrzymać...
Prostownik o którym pisałem wyżej w 7 poście działa wg stałego napięcia ( regulator alternatora ), mocno rozładowany akumulator może jednak przeciążyć transformator, stąd w obwodzie uzwojenia PIERWOTNEGO oporniki i kondensatory, dobrane, by nie przekroczyć maksymalnego prądu strony wtórnej. Można powiedzieć, że ten prostownik ma ograniczenie prądu do...
Jeśli ograniczysz prąd magneśnicy do tej wartości, która odpowiada pracy przy 12V - to przy niskich obrotach dostaniesz 12V, a przy obrotach 2 razy większych dostaniesz 24V (przy tym samym wzbudzeniu). Regulator wykrywa, kiedy napięcie z alternatora jest wyższe od granicy regulacji i wtedy zmniejsza prąd dopływający do magneśnicy. Przy pracy silnika...
Bo piszesz, że nie zadziała, a proponujesz takie same wielkości. Nie takie same, (at)tech132 pisze o 16A a ja dałem Ci linka do 14A. Isc panelu to 14A, i nie zrobi to wrażenia na bezpiczniku 16A, który to potraktuje jako normalne obciążenie i nie zadziała. czyli powinny byś większe ? 40A ? Nie, 40A to za duża wartość. Nominalny maksymalny prąd regulatora...
Ale nie mam kontroli nad tym, ile energii lub jak duży prąd przepłynie do podłączonego akumulatora z alternatora, gdy jest on wbudowany w regulator. Nie ma sensu. Wbudowany regulator to regulator NAPIĘCIA, który utrzymuje napięcie na właściwym poziomie. Prąd jest wynikiem obciążenia. Nie jest podana, zależy od zużycia energii. Jeśli baterie będą puste,...
Andrzeju, pozwól, że sprostuję twoje informacje, bo są one niestety technicznie błędne. Regulator napięcia w alternatorze ma kluczowe znaczenie nie tylko mechaniczne (dopasowanie szczotek i mocowania), ale przede wszystkim elektryczne — zwłaszcza pod kątem prądu wzbudzenia. Alternator o wyższym prądzie ładowania (np. 120 A lub 140 A) potrzebuje regulatora...
Napięcie ładowania nie powinno przekraczać 14,5 V, problem z gotowaniem akumulatora może być jeszcze taki, że alternator daje maksymalny prąd. Alternator bez regulatora i diód prostowniczych jest w stanie dobrze poświecić żarówką 230 V. Lepiej byłoby zastosować oryginalny regulator i wymienić uszkodzony, ale równie dobrze można podmienić alternator,...
Wydajność prądowa alternatorów to często prawie 100A, a akumulator "ciągnie" tylko kilka ... kilkanaście. Dla aku 45 Ah kilkanaście to co najmniej dwukrotnie więcej niż 0,1 C. Jest ogranicznik prądu alternatora choć nie jest to oddzielne urządzenie. Cytat: "Ograniczniki prądu nie są stosowane w regulatorach odkąd wewnętrzna, magnetyczna struktura alternatora...
Nie wiem jak w twoim ale we wcześniejszych do 92 roku to można było założyć dwa rodzaje alternatorów: Hitachi LR 160-715 lub Mitsubishi A5T41592 - prąd maksymalny; 60 A - początek ładowania: 950 1100 obr/min - prąd przy 13,5V (Hitachi) lub 14V (Mitsubishi)
To co brakuje weźmie z akumulatora. Na biegu jałowym wydajność alternatora niska. Myślałem, że jak alternator jest sprawny jak i regulator to bez znaczenia jakie ma obroty jest w stanie wytworzyć maksymalny prąd. Czyli generalnie jakbym odpalił silnik, włączył ową nagrzewnicę, puścił dmuchawę na czwarty bieg i poszedł odśnieżyć podjazd to po paru dniach...
Witajcie Mam zamiar zmienić płytkę z diodami w alternatorze z 6 na 9 diodową. Czy coś na tym zyskam? Oczywiście muszę założyć regulator napięcia 9 cio diodowy. Cała akcja ma miejsce w samochodzie Lada 21072, typ alternatora G222 45A. Regulator jest zewnętrzny firmy Jezpol 14V2 6d, instalacja elektryczna bez kontrolki ładowania. Konkretnie chodzi mi...
Moja historia z altkiem w 126p była taka: Najpierw w 1978 miał alternator (wersja 650K!) tego typu o którym piszemy, zaczynał pracować od 900obr/min silnika bo tak był nawinięty - żywcem wzięty z Zastavy, tylko mocowanie inne. W desperacji zleciłem tokarzowi wykonanie sporo mniejszego, aluminiowego kóła pasowego, naturalnie też dwuczęściowego (by została...
(at)maverick73 i (at)atrix55 obaj jesteście w błędzie. (at)maverick73 regulator pilnuje napięcia akumulatora i to całkowicie wystarczy, (at)atrix55 prąd podawany na regulatorach to nie prąd ładowania a maksymalny dla danego typu regulatora. Poprzez analogię do akumulatora i alternatora w samochodzie. Akumulator 95Ah a alternator 150A i co? I nic, regulator...
Fajna konstrukcja, ale wg mnie trochę prosi się o regulator prądu wyjściowego połączony z silnikiem krokowym sterującym przepustnicą. Z tego co pamiętam to alternator osiąga swoją maksymalną moc przy relatywnie niskich obrotach silnika więc regulator utrzymujący stałe obroty regulując je obciążeniem oraz otwarciem przepustnicy. Dzięki za pomysł na weekendowy...
bo czytałem że musi być w sam raz do panelu dobrany. Jak wspomniałem to troche odwrócenie kolejności bo akumulator powinien być dobrany do zapotrzebowania na energie a w zasadzie do zapotrzebowania na magazynowane energii a panel należy dopasować do takiego zestawu. Ale można próbować chodzić tyłem tylko proszę bez pretensji, że nie jest tak szybko...
Z akumulatorami samochodowymi jest tak , że jeżeli akumulator w samochodzie jest rozładowany czy nie, alternator ładuje mu prąd maksymalny ile może dać. Ograniczenie prądu odbywa się jedynie przez regulator napięcia alternatora ,który utrzymuje je na poziomie ok.14,4 V. Zakładając ,że akumulator jest rozładowany jego rezystancja wewnętrzna jest bardzo...
Witam, napisy na akumulatorze oznaczają, że przy 20-sto godzinnym prądzie rozładowania bateria osiągnie wypadkową pojemność 85Ah, a przy prądzie 100-godzinnym 95Ah. Słowem, możesz obciążyć ten akumulator prądem 0,95A przez 100 godzin. Jeśli obciążysz go prądem 4,25A to rozładuje się w ciągu 20 godzin. Co do panelu słonecznego to nie licz, że naładuje...
Najprawdopodobniej zwarty jest tranzystor w regulatorze i na wirnik cały czas podawany jest maksymalny prąd wzbudzania. Wysokie napięcie ładowania jest typowym objawem zwarcia tranzystora. Chociaż nie wykluczam innej przyczyny. Napisz czy alternator jest 6- czy 9-diodowy. W 6-diodowych obwód wzbudzania podłączony jest przeważnie do stacyjki i przy obciążeniu...
Bo bardzo zależy mi na niezawodności. Aha, liczyłem na to że uda się wstawić potencjometr i płynnie regulować napięcie. To się troche kłóci bo taki potencjometr to pierwszy kandydat do rozregulowania w wyniku drgań, do tego ten rezystor wpływa tylko na jedne z przekaźników. Co do niezawodności urządzenia elektromechanicznego - raczej słaba w porównaniu...
100A to maksymalny prąd tego alternatora. Jest tam regulator napięcia (w alternatorze) który ogranicza napięcie do takiej wartości, że do akumulatora płynie znacznie mniejszy prąd. Alternatory są takie duże, żeby poza ładowaniem akumulatora móc zasilać np. oświetlenie, układ zapłonowy, pompę paliwa itd. Przednie lampy (z żarówkami 60/65W) pobierają...
Nie ośmieszaj się podwójnie. Nie odróżniasz motocyklowej prądnicy od motocyklowego alternatora? Cytat, który podałem dotyczy motocyklowego alternatora co wprost wynika z treści cytatu. Chcesz opisu alternatora samochodowego? Proszę bardzo: Ograniczniki prądu nie są stosowane w regulatorach odkąd wewnętrzna, magnetyczna struktura alternatora ogranicza...
alternator podaje nawet do 150A Alternator daje tyle prądu, ile potrzebuje obciążenie i żaden ogranicznik nie jest potrzebny. Te 150A to maksymalny prąd jakim można obciążyć alternator bez jego uszkodzenia. Dwie diody shottky załatwią przełączanie zasilania bezstykowo. wyszukany regulator MPPT Co to za regulator? Parametry?
No cóż i wszyscy doszli do tego że jeśli masz dodatkowe odbiorniki prądu i urzywasz ich jednocześnie to musisz mieć alternator o większym wydatku prądu czyli większej mocy.A teraz do Grzech12(czy jak mu tam)jesteś tępy w tym temacie.Zadaniem regulatora napięcia jest utrzymanie odpowiedniego napięcia w instalacji(13.8-14.6V)-to fakt,ale jeśli obciążysz...
Witam "obet" - jesteś w błędzie. Alternator (z regulatorem napięcia) czyli taki układ jak w samochodzie kontroluje napięcie akumulatora, i stara sie doprowadzić je do 14,1 do 14,3 V. Alternator w czasie jak napięcie jest mniejsze ładuje maksymalnym prądem jaki jest z siebie dać alternator (nie dotyczy samochodów z prądnicą - wymagany układ ograniczenia...
Witam. Pytanie "Jaki jest dopuszczalny prąd ładowania alternatora" ma taką odpowiedź: Maksymalny jaki jest w stanie z siebie wygenerować nie przekraczając maksymalnego napięcia ładowania. Krótko mówiąc bez szczegółowych opowieści o wzajemnych oddziaływaniach strumieni magnetycznych wirnika i stojana, alternator sam się ograniczy prądowo. Wymaga tylko...
Tak, tak oczywiście. Zadzwoń do Vishay i powiedz im, że robią złom. Vishay pewnie robi dobre mostki 45A, choć wyprowadzenia 0,7mm2 to chyba chciwi ksiegowi projektowali. W ofercie wielu producentów półperzewodników znajdziesz elementy o różnie zdefiniowanych prądach maksymalnych, np tranzystory 70A w TO-220 i w SOT-227, niby to samo, a jednak zupełnie...
Naładuj akumulator do pełna z prostownika. Potem odpal ciągnik i napięcie w instalacji pokładowej powinno utrzymywać się na poziomie 14,4 - 14,7V. Jeśli tak nie jest to coś jest uszkodzone. Może być regulator, lub diody wzbudzenia (w moim z FSO wygladają na 1A - maksymalnye natężenie prądu 1A).
Nie rozumiem po co ta cała panika. Ten typ regulatora przepuszcza maksymalny prąd przy napięciu 14.3 więc dopóki akumulator się nie naładuje to alternator musi się pogrzać.P
Hm. tak na prawdę akumulator ładuje prąd, a nie napięcie. - a czy ja pisałem, że akumulator ładuje napięcie? Raz jeszcze napiszę: w instalacji samochodowej mamy stały poziom napięcia ustalany regulatorem. Więc niezależnie od tego, czy podepniemy do instalacji jeden akumulator, czy trzy wszystkie będą się ładować ze źródła o tym samym napięciu. Problem...
W Fiacie 126p były stosowane typy alternatorów: - A 108-14V-35A - AA 108-14V-33A - A 115-34b - A 115-43 - AA 125R-14V-45A ostatnie cyfry oznaczają w przybliżeniu maksymalny prąd alternatora. Są pewne różnice, ale do pokonania. O mocy alternatora decyduje twornik i magneśnica, diody przeważnie mają zapas mocy, oczywiście inne są też regulatory. Jeżeli...
To mi się wydaje nieprawdopodobne żeby alternator generował aż takie napięcie. Nawet jakby był zwarty tranzystor w regulatorze napięcia i wzbudzanie byłoby maksymalne to akumulatory ograniczyłyby napięcie do 15-16V. Bo przy 30 V prąd ładowania znacznie przekroczyłby wydajność prądową alternatora.
A mierzyłeś obroty alternatora czy kóło ma identyczną średnicę jak w starym. sprawdź czy ty alternatora jest odpowiedni. Myślę że przewody są ok, ajk koniecznie chcesz je sprawdzić to weź od kogoś przewody do rozruchu i podłącz akumulator plus do śruby zaciskowej na alternatorze a minus do obudowy aletrnatora. Ja zmierzył bym czy prąd ładowania jest...
Oczywistym jest, że w przypadku ładowania stałym napięciem, tak jak ma to miejsce w aucie, w początkowej fazie ładowania rozładowanego akumulatora pobierany prąd jest znaczny, a następnie pobór prądu spada. I choćbyś miał ogromny alternator to i tak nic to nie zmieni, bo po osiągnięciu pewnego poziomu naładowania, aby naładować akumulator do maksymalnej...
Wypadałoby pomierzyć moc tego alternatora używając dowolnego obciążenia. Maks obciążenie to takie przy którym napięcie będzie powoli przysiadać. Następnie patrzysz w tym momencie na maks prąd ładowania. Co ważne alternatory samowzbudne mają zasadniczy mankament tego typu że wymagają podwyższonych obrotów aby zaszedł proces ładowania. Alternatory samochodowe...
Witaj janto . Alternator samochodowy sprawdziłby się gdyby wiatr wiał bez przerwy z predkością np. 8 m/s i moc dostarczana byłaby na tyle duża ,że moglibyśmy pozwolic sobie na straty około 50%. Stosując magnesy upraszczamy konstrukcje, omijamy problem wzbudzania i strat , co ma duże znaczenie w przypadku słabych podmuchów. Problem regulacji prądu też...
Po pierwsze odłącz prostownik bo dlatego są zakłócenia elektroniki regulatora po drugie jeżeli regulator jest prądowy tzn puszcza od razu maksymalny prąd przy napięciu 14.6 V to albo akumulator jest złom albo wysoki pobór prądu.P
Niekt się nie chce narażać, to ja to zrobię. Przewinęło się kilka wątków dlatego napisałem to co napisałem w akapitach. Z całą pewnością nie mamy tutaj do czynienia ze zjawiskami podmagnesowania napięciem stałym jakie jest wykorzystywane w dławiku podmagneswanym prądem stałym, wspomniany zasilacz ATX ani też wzmacniaczu magnetycznym. W układzie magnetycznym...
Prądnica nie wygląda na spaloną. Być może magnesy w kole magnesowym już straciły swoje właściwości i dlatego nie wytwarza się napięcie w cewkach. Cewki prądnicy, jeśli sa połączone szeregowo, powinny mieć przejście, czyli oporność o wartości maksymalnie kilku omów. Diodę mierzy się odłączoną od układu - przynajmniej jednym końcem. Jeśli będzie przewodziła...
Ja do swojego wiatraka zrobiłem już trzy regulatory , pierwszy był na triakach dwu stopniowy i porażka bo turbina głupiała i hałasowała, drugi regulator był już cztero stopniowy na przekaźnikach , przekaźniki odłączały mostek prostowniczy i wiadomo obciążenie, bo na prądzie stałym powstawał łuk przy odłączaniu i palił wszystko. Ale moim zdaniem taka...
Byłem kiedyś świadkiem wręcz wybuchu regulatora w alternatorze zamontowanego w pewnym kombajnie zbożowym A potem sie obudziłeś i poszedłeś do łazienki........... . Każdy alternator ma ograniczenie prądowe inaczej był by wręcz idealnym źródłem napięcia a tak nie jest. Podpowiem że ogranicznikiem jest parametr xL związany ściśle z obrotami wirnika. Poto...
Witam. Chcę zbudować prądnice z alternatora samochodowego do wiatraka. I Mam pytanie, jakie maksymalne napięcie i prąd można dać na wirnik. Nadmieniam, iż regulator napięcia chcę wyrzucić, gdyż napięcie wyjściowe będę regulował poprzez większy pobór mocy. Grzałki przystosuję do napięcia wyjściowego i styczniki będą w miarę zwiększania napięcia załączać...
Wybierz jak najtańszy , przecież to badawczy cel. Alternator wzbudza się przy prędkości obrotowej 750-1400 obr/ min Prędkości obrotowej ciągłej ani maksymalnej na trenażerze nie uzyskasz . Wymontował bym regulator elektroniczny a zastąpił bym go płynną regulacją prądu wzbudzenia . W oryginalnym , jaki naprawiałem był 90 A Magneti Marelli
Mógłbym prawie z tobą się zgodzić "Jarooo!!!", a w samochodach się je stosuje. Problem w ładowaniu, nie znoszą przeładowania, dlatego tylko elektroniczne regulatory alternatora (prądnicy) zdaja egzamin. W motorowerze prawdopodobnie jest elektromechaniczny regulator. Który nie wiadomo jeszcze czy właściwie ustawiony. Jak będzie źle ustawione napięcie...
Witam, tak obstawiam, że to regulator. W zasadzie nic innego nie spowoduje nadmiernego wzrostu napięcia w instalacji. Można się jeszcze upewnić dokonując pomiaru napięcia ładowania w zależności od obrotów (oczywiście na postoju). Nie bardzo w tej chwili pamiętam dokładną konstrukcję alternatora w cc, ale zdaje się, że jest bardzo podobna do tej w maluchu....
Popełniłem parę takich układów w swoim życiu i klijęci byli z nich zadowoleni. Ostatni zrobiłem dla kolegi, który zajmował się serwisem wyjazdowym. Silnik Hondy, GX 200, bo akurat taki był po ręka. Postawione to było na butli od LPG bodajże 80l. Sprężarka od Stara ze smarowaniem rozbryzgowym ( dzięki temu dało się napompować koła i używać dorywczo klucza...
Witam. Mam pytanko. Zmieniłem regulator w alternatorze boscha 120A, ponieważ wytarły się szczotki. Z braku czasu wymieniłem na to co miałem w garażu. Poprzedni regulator to był 1 197 311 530, a wsadziłem 1 197 311 511. Wyglądał identycznie,jeszcze szczotki były znośne, a był poprostu z 90A. Wszystko działa, ładuje, napięcie na akumulatorze OK. Ale wczoraj...
Nie wiem dlaczego twierdzicie że regulator jest uszkodzony skoro ładowanie jest na poziomie 13.5V skoro jest logiczne że na uszkodzonym akumulatorze alternator nie potrafi wybić napięcia dlatego się grzeje. I praktycznie nie ma możliwości uszkodzenia regulatora przez akumulator. Regulator będzie tylko puszczał maksymalny prąd co prędzej zaszkodzić może...
Maksymalny pobór prądu jaki pobierał układ z żarówką to 1.10 A ( dla sprawdzenia taki pobór osiągnąłem na zasilaczu podpinając żarówkę bezpośrednio do zasilacza przy napięciu ok 6 V. Połowa świecenia powinna występować pomiędzy 13,8-14,4. Poniżej 13,8 pełny prąd. gaśnie zupełnie przy 13.78 V,więc pewnie kicha. Dzięki. :-)
Witam. Posiadam alternator G250-E1 (Г250E1) w ciągniku Ursusa C-360, który był podpięty do regulatora regulatora elektronicznego A-12 typ RA2/12 V B. Podczas remontu fachowiec poodpinał wszystkie kable. Niestety nie zauważyłem tego od razu, a teraz składam wszystko i z wiadomych względów chciałbym to zrobić sam. Dlatego proszę was o pomoc. Obecnie...
Kolego! Wchodzisz w konflikt z prawami fizyki!!! Nie można utrzymać stabilnego prądu ładowania w zakresie dopuszczalnych napięć akumulatora!!! Czy znasz zasadę działania alternatora samochodu? Ogranicza on maksymalne napięcie ładowania. Dodaj do prostownika układ ograniczający maksymalne napięcie i nie będziesz zmuszony pełnić roli strażnika dla swojego...
Dzień Dobry. Jest sobie auto typu minivan, na co dzień zwykłe auto, na urlop służy jako noclegownia. Posiadam w nim drugi akumulator (kwasiak, do pracy cyklicznej). Drugi akumulator służy do zasilania lodówki na postoju, przetwornicy dc/ac, zasila też ogrzewanie postojowe. Na postoju doładowywany jest przez panel słoneczny umieszczony na boksie dachowym....
Witam! Musi być tyle samo zwojów a wystarczy zwiększyć przekrój przewodu (może być nawijany nawet podwójnym drutem dla ułatwienia, bo grubszy ciężej jest wciśnąć i współczynnik wypełnienia okna jest mniejszy) . Stojan 45A przewiniesz na 55A, to tylko grubszy drut, stojan 65A ma rdzeń 3 mm wyższy i grubszy drut. A jeśli chodzi o wielkość napięcia to...
Najogólniej rzecz biorąc zarówno alternator jak i regulator solarny są źródłami napięciowymi. Oznacza to, że w ramach swojej wydajności maksymalnej dążą na wyjściu do utrzymania stałego napięcia (w tym wypadku około 13,6-14,8V w zależności od wielu czynników). Akumulator niezależnie czy ładowany alternatorem czy panelem słonecznym pobierze tyle energii...
Do prądnicy potrzebujesz jeszcze regulatora napięcia. Poza tym jak wspomniał ktoś wyżej gra nie warta świeczki. Jeśli chcesz się pobawić lepiej poszukaj nawet na szrocie jakiegoś alternatora- choćby dla większej sprawności. Podłączenie prądnicy aby działała jak silnik powoduje jej przebiegunowanie i potem po prawidłowym podłączeniu problem ze wzbudzeniem....
To raczej nie jest znaczącym problemem, bo zawsze można użyć większego półprzewodnika. Niestety nie można bo tu nie chodzi o moc czy prąd maksymalny tylko o maksymalne napięcie Kolektor-Emiter(Uce) które w tranzystorach PNP wynosi ok.250V a w tranzystorach NPN nawet ok.1500V. Zostają nam jeszcze tylko tranzystory P- MOSFET.
Ta wartość prądu jest między diodami wzbudzania a szczotkami (mierzyłem miernikiem cyfrowym i analogowym). Regulator napięcia mam elektroniczny. Wirnik zasilam przez regulator bo bez niego napięcie mam powyżej 15 V (z regulatorem 14.1 bez świateł). Prąd ładowania akumulatora też jest odpowiedni. No i miałem problemy z diodami wzbudzania bo ciągle mi...
Strumien swiadomości a czy mógł byś mi po krótce opisać jak będą zachowywały sie obydwa alternatory ? Tzn czy obydwa będą ładowany jednocześnie czy ładować będzie ten z wyższym progiem prądu (dodatkowy alternator powiedzmy będzie dawał 14.4 , motocyklowy 14.2 więc skoro w układzie będzie wyższe napięcie jak maksymalne ustalone przez regulator , alternator...
Prądnica DSV90 miała prąd konstrukcyjny 16A, a maksymalny 22A. Poza tym była wyposażona w trójrdzeniowy regulator (z ograniczikiem pradu). ak, pewnie zaraz powiecie że to coś innego, bo prądnica? Ale zasada regulacji podobna (jedna dioda zamiast 3 człowieku, idź i już się nie kompromituj, poza tym w elektronicznym regulatorze ogranicznik prądu działał...
Alternator juz posiadam, jest on sprawny lecz nie ma regulatora, diód i zadnej innej "elektroniki", poprostu wystają kable z uzwojeń. Wiem jak działa alternator i tak wygląda mój plan: Napięcie wzbudzenia będzie regulowane z akumulatora poprzez tranzystorowy regulator napięcia. Z prądu który da mi alternator będzie zasilona ładowarka do akumulatora....
Witam Z racji słabej dostępności i jakości cześci na 6V zdecydowałem się przewinąć cewki w moim Charcie na 12V Pomysł jest taki, aby pozbyć się cewek świetlnych i zrobić 4 cewki bezmasowe w dwóch grupach po dwie. Zakładam moc około 70-80 W. Za cewkami oczywiście mostki prostownicze. No i tu zaczyna się problem. Gotowe regulatory nie podejdą z samochodów...
Zasadą przy odpalaniu autka na kable jest odłączenia przewodów po jego uruchomieniu. Wstyd by mi było Kolego podpisać się pod tą wypowiedzią jako "elektromechanik samochodowy"... :| Spieszę z wyjaśnieniem: Po uruchomieniu "biorcy" obciążenie jego alternatora stanowi zarówno akumulator własny, jak i akumulator dodatkowy. Odłączenie akumulatora dodatkowego...
Po wymianie aku sprawdź koniecznie napięcie przy pracującym silniku na wolnych i wyższych obrotach (2-3 tys. obr). Miałem taki sam numer (zwarta cela) i przez to padł mi regulator napięcia (wbudowany w alternator) - po wymianie aku ładowało go do 15,5V bo regler nie regulował tylko dawał wzbudzenie na maxa. Przy zwartej celi regler usiłuje utrzymać...
:arrow: WoXnY: w maluszkach montowane były 3 rodzaje alternatorów (zależy od roku produkcji - w tych maluchach elegantach i Maluch to nie wiem): 1. Typ AA108, Nap znamionowe: 14V, Prędkość początkowa ładowania przy 12V (25st. C): 1150 +/- 50obr./min, Prędkość początkowa ładowania przy 13,5V, w stanie nagranym: 1300 +/- 50obr./min., Wydatek prądowy przy...
Może zrobić jakiś ogranicznik prądu na MOSFET? Tranzystory polowe mają duże prądy... Czy mógłby Kolega podać jakiś schemat? Jeśli będzie to tylko kilka prostych elementów, to jest szansa że sobie poradzę. Co myślicie o tym żeby w szereg w przewodzie dodatnim włączyć dwie/ trzy żarówki np 60W DC. One pobrałyby kilkanaście amperów. Dodano po 6 Pytanie,...
dla aku 12V, prąd ładowania co najmniej 32.5A i aku 320Ah - zakładam, że zalecany prąd ładowania dla AGM wynosi 10% pojemności, więc podłączenie aku 10Ah raczej nie wchodzi w grę To nie tak. Akumulator wraz z postępem ładowania (wzrost napięcia) zmniejsza pobierany prąd, tu kryterium to końcowe napięcie ładowania. Pisałem o tym już w innym temacie;...
Drugi regulator jest sprawny, sprawdziłem go zasilaczem laboratoryjnym. Dodatkowo, regulator nie robi nic innego jak reguluje prądem płynącym między masą a szczotką na zacisku D- (mylę się?). Jeśli zwarłem (zamiast regulatrora) do masy zacisk D- to powinienem puscić tym samym maksymalny prąd przez wirnik a co za tym idzie wygenerować maksymalne napięcie...
Jak coś jest proste jak budowa cepa to nie może być do końca całkowicie idiotoodporne. Jeżeli na tym toroidzie na wyjściu jest 12V~ to nie trzeba żadnego wyłącznika, po naładowaniu akumulator praktycznie przestaje pobierać (przyjmować) prąd. W samochodzie też nie ma żadnych układów odłączającch naładowany akumulator, po prostu jak napięcie akumulatora...
Jak wcześniej wspomniałem to zapodam dwa tranzystorowe(oba z książki) schemaciki regulatorów z minusem na masie(bo z minusem udało mi sie znaleść tylko te dwa).Pierwszy ma nazwę''uproszczony samochodowy regulator napięcia'' http://obrazki.elektroda.net/43_12291149... Regulacja sprowadza się do ustawienia potencjometrem P potrzebnego napięcia...
fest ! EW - w przeciwieństwie do "węglowej" - nie ma stałej mocy! EW przetwarza moc wiatru na prąd z zależnością od 3 potęgi prędkości wiatru do momentu, kiedy prąd w uzwojeniu osiągnie maksymalną dopuszczalną wartość (np. 5A/mm2), a powyżej tej prędkości - proporcjonalnie do obrotów wiatraka (ale nie w proporcji do mocy wiatru!). Biorąc pod uwagę...
Witam. Mam alternator Celma 24V 60A. Może któryś z kolegów wie, jaka powinna być oporność wirnika(wzbudzenia), jaki maksymalny prąd jest dopuszczalny, i w jakim przedziale napięcie utrzymuje się na szczotkach wirnika. Chcę zbudować regulator i wykorzystać tego potworka do małej elektrowni. http://obrazki.elektroda.net/71_12671286... http://obrazki.elektroda.net/23_12671286...
Nie przekroczy maksymalnego prądu. Może dlatego że mój akumulator prawie nigdy nie jest rozładowany do końca? Jeżeli jest mocno rozładowany i idzie np. 20A/240W z solarów to po uruchomieniu silnika i normalnej jeździe ładowanie z solarów zmniejsza się np do 100W. To się dzieje automagicznie i nigdy się nad tym nie zastanawiałem. Tryb ładowania nie ma...
Witam! Prostownik do ładowania akumulatorów to dodatkowa funkcja takiego zasilacza. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zwiększyć napięcie zasilacza do np. 15,5V. Mimo to przypomnę, że napięcie 13,8V jest wybrane jako napięcie zasilania wielu urządzeń dostosowanych do zasilania z akumulatora, ponieważ większość alternatorów ma na to napięcie ustawiony...
Regulator napięcia dynastart" ZAD 14V 11A no: 0 190 2019 001 BOSH. trochę dziwna sprawa, niedawno kupiłem traktorek Gutbord 2060 z takim własnie ustojstwem. Poprzedni właściciel twierdził, że prądnica nie ładowała natomiast spokojnie uruchamiała silnik, dlatego dołożył dodatkowy alternator samochodowy. Ponieważ taki alternator może dawać nawet 70A a...
Tego konkretnie nie wiem w jakich pojazdach może występować, ale powinien występować we wszystkich tych gdzie są akumulatory, a ich ładowanie odbywa się z generatora działającego podobnie do jak dynamo w rowerze (cewka i ruchomy magnes stały). Regulacja napięcia w takim regulatorze polega na tym ze jest on obciążeniem regulowanym dla w/w generatora,...
Jestem akurat online więc o ładowaniu aku w samochodzie napiszę ci parę słów. Alternatory spotyka się najczęściej w wykonaniu 3-fazowym, ale i spotkać można inne np 5-fazowe. Jeśli chodzi o częstotliwość impulsów na na biegu jałowym przy 800 obr/min i przełożeniu na alternator najczęściej około 2:1 mamy tętnienia około 160Hz (6 impulsów na obrót alternatora)...
Sprawdzenie ładowania akumulatora w pojeździe polega na: 1. Sprawdzeniu napięcia instalacji w trakcjie pracy silnika, najlepiej na średnich obrotach lub na obrotach roboczych - napięcie powinno być w przedziale 13.8-14,4V lub 13.9-14,5V w zależności od tego jaki jest regulator napięcia w alternatorze. Czy napięcia sa poprawne, to zależy od instrukcji...
Witaj ! Napięcie na instalacji po właczeniu klimy spada nie gwałtownie -- ale skacze -- 12,9 13,1 13,6 13,2 13,0 13,1 i tak na okrągło. Piszesz że inteligentne ładowanie się włacza i chroni alternator przed spaleniem --- nie może tak być -- komputer nie dostaje żadnej informacji od alternatora o jego aktualnej temperaturze. W alternatorze nie ma żadnego...
jacek63 - przyznaję, terminologia moja nie powala, staram się pisać prosto aby uniknąć pomyłek, jednak nie bardzo mi to wychodzi:) Odnośnie magnetyzmu szczątkowego - owszem, masz rację - praktycznie wszystkie winniki mają szczątkowy magnetyzm. Dla mnie istotne jest, czy jestem w stanie bez podania napięcia wzbudzić alternator na tyle, aby zaczął cokolwiek...
Oczywiście, regulator mierzy to napięcie klasycznie, między masą (minusem) a wyjściem B+ (ładowanie akumulatora). Chyba pomiędzy D+ a masą. Pomiar z B+ to już nowsze alternatory, mniej więcej od 1997 roku. Chyba czas na modyfikację mojego starego regulatora. KIA Sportage 2,0 z '09. Przy tak nowym samochodzie raczej to nie przejdzie, bo pomiar jest...
Problem polega na tym, że całość jest zrobiona na "łapu-capu". Mogę podłączyć odbiorniki i czy tutaj na wyjściu z kontrolera też obowiązuje ta sama zasada czyli max 30A? Czy mogę tutaj mogę zasilić np. Grzałkę 12v 500w? Nie i nie. 30 A to max prąd dla wszystkich wejść/wyjść osobno. Odbiorniki wysokoprądowe podłącza się bezpośrednio do akumulatora (poprzez...
Alternatory mam dwa i na obydwu tak samo ALTERNATOR IVECO AIFO FIAT ALLES 55A 28V ALTERNATOR MTZ, D-240 36A 28V (bezszczotkowy) mają wbudowane regulatory wzbudzane na krótko czyli tak http://obrazki.elektroda.pl/1559198000_1... Przełożenie 1:1 prosto z silnika na alternator Gdzie zmierzyłeś te 25V? Jeżeli na akumulatorach podpiętych do alternatora,...
Pojemności akumulatora kwasowego nie określa się na podstawie napięcia jałowego na jego biegunach. Do tego może posłużyć przyrząd wykonujący pomiar napięcia ale pod obciążeniem. Rozładowanemu lub zużytemu akumulatorowi wzrasta jego rezystancja wewnętrzna, która nie pozwala czerpać z akumulatora wymaganego np. do rozruchu prądu. Akumulatory kwasowe należy...
Obciążam elektrozaworem ... układ naprawiłem jeden z tranzystorów smd padł .... po trudach i znojach ten układ nie spełnia moich oczekiwań Potrzebuje układu bardzo prostego np. jakiś regulowany stabilizator liniowy zakres potrzebuje od 1.5V do 6V i jakieś 3A Poniżej przedstawiam układ który po przeróbce mógłby mi odpowiadać tylko czy LM317 wytrzyma...
Ładowarki spotyka się w dwóch głównych odmianach, ładowarki automatycznej oraz prymitywnego "prostownika". Ładowanie może przebiegać całkowicie automatycznie bez żadnych regulacji, ponieważ końcowym efektem ma być uzyskanie zakładanego napięcia końcowego, co przekłada sie na stopień naładowania, a jeśli chodzi o prąd sprawa jest również prosta - akumulatorów...
Maksymalną moc wytwarza 34A a napiecie 64V - to jakaś paranoja. Tyle to może wytworzyć bez regulatora napięcia, a jeśli w tym motorze jest instalacja 12V to regulator ogranicza do 14,2V. Wydaje mi się , że można w tym motorze zastosować któryś z regulatorów z instalacji samochodowych, jedyne co to sprawdzić czy dany alternator jest typu samowzbudnego...
Trochu doczytałem od czasu tego postu i znalazłem opis jak przeprowadzić test alternatora w innym wątku i stało się jasne, że poprez (D+) nie dostarcza się cały czas prądu do wzbudzenia altka, a tylko niejako ECU daje sygnał regulatorowi altka do uruchomienia i po pewnym czasie żarówka podłączona do (D+) gaśnie Słabo czytałeś. W układzie, który jest...
Mam taki problem. W w/w passacie miałem problem z ładowaniem. Wymieniłem regulator napięcia wraz ze szczotkami. Problem jest nadal brak ładowania przy zapalonym silniku. Gdy zmierzyłem pobór prądu na postoju wszystko wyłączony wszystkie lampki, brak radia, pobór wynosi około 2,8 A (było tak również przed wymianą regulatora w alternatorze). Jest to nie...
Przy przemiennym napięciu wtórnego uzwojenia 18V napięcie po mostku bez obciążenia i przy użyciu kondensatora nie może przekroczyć 18x1.41=25.38V DC . Odchylenie od tego znaczenia wskazuje na uszkodzenie miernika . Bez kondensatora napięcie na wyjściu 2 polowkowego prostownira jest impulsami 100Hz i przy wymiarze w reżimie DC nie przekroczy 0.9 od wejściowego...
1.Ktoś kto ma podstawowe pojęcie z zakresu elektryki/elektroniki i dysponuje odrobiną wiedzy i średniej klasy miernikami(oscyloskop,miernik cęgowy,woltomierz,watomierz itd)odrazu wam powie że to co jest napisane na alternatorach i akumulatorach to totalna reklamowa bzdura. 2.Większy niż zalecany fabrycznie akumulator: tak ale z rozsądkiem,powiedzmy...
Bardziej musisz się martwić o akumulator, maksymalne napięcie ładowania to ok.14,5V, przy większym napięciu i prądzie to go zagotuje po kilometrze. Tak z 20 km to można dojechać z uszkodzonym regulatorem na niskich obrotach, ale nie 900 km, bo wygotuje elektrolit i akumulator padnie. Miałem ten sam problem choć w Skodzie i smród był aż w oczy szczypało,...
Wszystkie pomiary dokonywałem na alternatorze, a nie na akumulatorze. Co znaczy określenie "słaby alternator"? Podkreślam ze po wyjęciu regulatora i wzbudzeniu alternatora ręcznie wszystko jest ok. Oczywiscie poza tym że nic nie ogranicza maksymalnego napięcia i dobrze przakraczało 15V. Na dwóch "reglerach" nie mogłem osiągnąć więcej niż 13,9V (z czego...
alternator prąd maksymalny maksymalny prąd transformatora maksymalny prąd lm317
dremel szlifierka skuteczna obudowa autronic przełącznik
radio klawesyn subwoofer samochodowy
Różnice między kondensatorami MKP4 a MKP10 Jak przerobić lampy z USA na standardy europejskie?