Witam..... Myślę że można zaadoptować ten układ: po dodaniu woltomierza na wyjściu jest gotowy tester. Pozdrawiam.....
Sprawdzałeś mostek?
Wszystko na to wskazuje, że to alternator albo regulator. Sprawdzałem napięcie na chodzącym alternatorze i napięcie było 10.4 V, a powinno w okolicach 14. Z drugiej strony po mocnym przygazowaniu do obrotów pow. 4 tys, kontrolka akumulatora znika i podnosi się napięcie. Czy to nie wskazuje jednak bardziej na regulator?
Panowie czytajcie co napisałem .chodzi tylko o regulator ,reszta sprawdzona .
No to regulator sprawny, mostek padł ewentualnie uzwojenie. Aaa, wirnik sprawdzałeś?
Jesteś pewien że regulator jest uszkodzony? Sprawdzałeś akumulator, napięcie ładowania, stan połączenia "sense", uzwojenie alternatora? Proponuję poszukać podobnego regulatora od motocykli, widzę po oznaczeniu SH678 kilkanaście zastosowań różnych wariantów. Cena regulatora to koszt w przedziale 200 - 300 zł.
Witam proponował bym regulator F.00M.145.300 ZBR najlepiej z nim współpracuje ja zakładam testowy alternator używany i sprawdzam i tak bym proponował rozwiązać ten problem DOBREGO WSZYSTKIM W NOWYM ROKU 2024
Jak chcesz sprawdzać alternator bez podłączania regulatora?
Kupiłem i wymieniłem regulator napięcia wraz z szczotkami.Ładowania nadal nie ma, kontrolka nadal się świeci, napięcie na akumulatorze jest 12.4 volta.Czy przyczyną braku ładowania może być tylko moze gdzieś po drodze coś jest niepodłaczone albo przerwany kabelek , a jak ten znajomy sprawdzał ten alternator ? jestes pewny ze jest sprawny ? wyjmij całkiem...
Sprawdź bez regulatora, nic się nie stanie. Jeśli jest ok i połączenia dobre (alternator-regulator i regulator-akumulator) regulator do wymiany. Sprawdzanie reglera wg. serwisówki, tak naprawdę nic nie daje...
W Renóweczkach regulator amatorsko najlepiej jest to sprawdzić tak: -zdejmujemy pasek klinowy z alternatora -właczamy kluczyk w stacyjce -kręcimy kołem pasowym alternatora-powinno się obracać z wyczuwalnym oporem.Dzieje się tak bo wirnik wytwarza moment hamujący.Alternator tam jest obcowzbudny.Jeżeli oporu nie czuć to: -sprawdzamy czy jest napiecie...
Po pierwsze nie jest to wyjście z gwiazdy tylko z regulatora i ma za zadanie sprawdzanie procentowego obciążenia alternatora w celu podniesienia obrotów silnika przy zwiększającym się obciążeniu odbiornikami, po drugie musiałbyś sprawdzić czy w momencie niskiego napięcia jest brak ładowania czy zbyt duży pobór jeżeli jak twierdzisz świece się nie włączają...
alternator jest z regulatorem zewnętrznym, żarówkę mogę sprawdzić. alternatora już nie sprawdzam, tylko dlaczego się tak dziwnie zachowuje pomimo odłączenia innych odbiorników. a propos żarówki - dlaczego 14 lat było dobrze, a teraz głupieje? Dodano po 3 i czy może być przyczyną tego stacyjka? jak odłączałem przewody styk od tego który idzie do rozrusznika...
Z tego co napisałeś wyżej i jeżeli sprawdzałeś ładowanie na klemach oraz na B+ na alternatorze , to na pewno alternator NIE ŁADUJE. "Nowy" kupiłeś z regulatorem napięcia ładowania , czy przełożyłeś od "starego"?
Ale tam zapłon nie pobiera żadnego prądu. Sprawdzałeś sam alternator, 30V na maksymalnych obrotach to nie jest aż ta wiele. W zał. serwisówka silnika. Jest tam pokazany sposób sprawdzenia regulatora.
Dość problematyczny ten regulator. Sprawdzałeś może koszt nowego?
Witam. Potrzebuje informacje na temat naprawy, sposobach sprawdzania alternatorów,regulatorów, poprostu jak naprawiać alternatory??gdzie wogóle moge znalesć jakieś informacje? Z góry wielkie dzięki.
I co dadzą takie metody sprawdzania, co taki alternator kręcony ręcznie czy sznurkiem ma wskazać? Chyba tylko to, że jeszcze się kręci. Kolega kreslarz napisał jak ma to właściwie wyglądać. Kolego siwus001 , każdy alternator należy sprawdzać łącznie z regulatorem, a nie z zasilaczem. Zasilaczem regulowanym to możesz sobie sprawdzić większość regulatorów,...
czyli żeby sprawdzić alternator musze podłączyć plusa pod 67 alternatora a reszte trzeba odłączyc od regulatora takie sprawdzanie rozumiem musi twać krótko żeby nic nie uszkodzić?
Nie odpowiem konkretnie na te pytania, bo alternator miałem rozebrany tylko jeden od poldka w którym padła jedna z diod od wzbudzenia i tam regulator napięcia nie był zintegrowany z alternatorem. Tak jak wcześniej pisałem sprawdzałem w kilku samochodach (do których miałem dostęp) napięcie ładowania na zimnym i gorącym alternatorze ze zintegrowanym regulatorem...
Przewody sprawdzałem. W alternatorze wymieniony regulator napięcia, szczotkotrzymacz ze szczotkami.
Ładowanie masz złe - sprawdź jeszcze raz diody w mostku. A poza tym skąd pewność że regulator napięcia jest dobry ? jak go sprawdzałeś? a na początek to sprawdź połączenia do alternatora i luty na mostku bo to też może być przyczyną tego że kontrolka się żarzy. pzdr
Co to są "diódy"? Czy z tej naklejki, widocznej na ostrym i czytelnym zdjęciu, można odczytać model alternatora? Sprawdzałeś ile diod jest na mostku? Sprawdzałeś czy szczotkotrzymacz jest zintegrowany z regulatorem? Sprawdzałeś czy szczotki są izolowane od masy?
sprawdź czy masz szczotki w alternatorze, a jak masz to pewnie regulator napięcia. PS. a sprawdzałeś napięcie na alternatorze?
Nie tak. Żarówka pomiędzy zielony a żółty i żółty jednocześnie do plusa. Zgadza się, moja pomyłka. Dwie szczotki izolowane. Sprawdzone przed chwilą w tej konfiguracji - od 10 do ok 14,6V żarówka rozświetla się coraz bardziej. Przy 14,7 gaśnie całkowicie. Ponowne obniżenie napięcia zapala żarówkę. Żarówka 4W 12V. No to regulator masz sprawny. Diody...
Jeśli to jest Diesel, a sądząc po TD w oznaczeniu to pewnie jest, to jeśli uszkodził się alternator to obrotomierz nie będzie działał bo impulsy informujące go o aktualnej prędkości silnika pobiera właśnie z alternatora (częste rozwiązanie). pytanie tylko co padło w alternatorze??? Diody, wirnik, regulator, szczotki, uzwojenie??? Miernik --> rozbieramy...
Ja nie chce sprzedac alternatora tylko regulator do takiego alternatora :) Podałem linki zebys zobaczył jaki jest w Twoim aucie , może akurat taki Sprzedam za 25zł , regulator utrzymuje 14,5V (sprawdzałem) ale on musi raczej być do takiego alternatora , bo w innym za dużo by było kombinowania i niewiadomo jak podłaczyć
A mam takie pytanie, można sprawdzać diody podłączone w układzie, bo coś mi świta ze diody trzeba było wy lutować przy sprawdzeniu, nie wiem czy dobrze pamiętam? Możesz wylutować chociaż niekoniecznie. Pytanie jaki masz dostęp do nich. Diody powinno się sprawdzać pod obciążeniem (podłączyć jakoś opornik do niej, zapuścić napięcie) bo może się okazać,...
Diody i uzwojenia sprawdzałem w pierwszej kolejności i tu wszystko jest ok sam alternator pracuje poprawnie. Co do regulatora nie sprawdzałem go - bo szczerze to nie wiem jak, ale poszukam jak to zrobić i sprawdzę. Myślałem faktycznie aby dobrać inny regulator i dopasować go do tej konstrukcji zapewne zresztą tak się to skończy i zobaczę co z tego wyjdzie....
Masy trzeba wyczyścić,ale też może być walnięty nowy regulator,jak rozbierałeś alternator diód nie sprawdzałeś?
Prestolate USA dla Detroit Diesel, (nie sprawdzam pisowni)
Jak ja pomyliłem jednostki A z mA to od razu dostałem pouczenie a jak ktoś wyżej pisze bzdety że ładowanie 12,4V jest ok to nikt nie reaguje............ .Pobór prądu właściwy (w normie) ok 50mA.Żeby sprawdzić gdzie go pobiera w nadmiarze najlepiej wyjmować kolejno bezpieczniki i za każdym razem sprawdzać jego pobór.A odnośnie ładowania winy nie doszukiwałbym...
Witam Mam problem z napięciem alternatora po zakupie nowego akumulatora. Pokazuje miernik 15.65V po odołączeniu wtyczki od alternatora napięcie spada do 14.20 V. Wtyczka ma trzy piny pin S odpowiada za podawanie napięcia akumulatora do regulatora alternatora a jak sprawdzałem to pokazuje 9V a na akumulatorze 12.3V co może być tego przyczyną?
Faktycznie stan informacji niepewny i człowiek stracił orientację, Aż boję się dalej mącić, Lecz próbuj tak jak sugerowałem już dawno. Mianowicie łączysz zacisk 30 alternatora z zaciskiem prądowym na włączniku rozrusznika (bezpośrednio przewodem np 4 mm kw). Na razie ten brązowy po prostu odłączasz i zabezpieczasz przed zwarciem. Sprawdzasz czy przewód...
Witam, U mnie występuje takie zjawisko: - czasami (nie wiedzieć dlaczego akurat wtedy) pulsują światła, deska rozdzielcza itp, - przy włączeniu kierunkowskazów i/lub STOPu jarzy się lampka ładowania. Ładowanie jest OK, posiadam 9-diodowy alternator, nowy regulator napięcia. Diody w alternatorze sprawdzałem (żarówką) - są dobre. Jeśli ktoś miałby pomysł,...
Otóż nie, myśle nad zastosowaniem. A alternator chciałbym sam naprawić Dodano po 41 Sprawdzałem i wszystko jest dobrze
Motronic opisz Twoją metodę sprawdzania regulatora na zasilaczu regulowanym.
ptaszek1975, dobrze wiesz, że ma tam alternator kompaktowy Delco Remy. Powinieneś wiedziec tez, że awaria mostka w nim, a najczęsciej diody plusowej powoduje to, że alternator ładuje "ile mam tyle dam". Na 1 przypadek na 20 trzeba łącznie z mostkiem wymieniać regulator, jeżeli kierowca długo tak jeździł. Regulator łatwo się sprawdza, wystarcza zasilacz...
jest to napewno alternator od punto i napewno daje 19v sprawdzałem dwoma miernikami cyfrowym i analogiem
Ma być!!!!!!! Tzn przejście jest gdy jest zamontowany regulator, gdy sprawdzam bez regulatora to przejścia niema pomiędzy oba pierścieniami.
DZIEŃ DOBRY sygnał df w nowszych rozwiązaniach alternatora(grupaVW) wychodził z regulatora(kostka z dwoma pinami)porada w jednym z postów o sprawdzenie ładowania lub jego częstsze sprawdzanie jest bardzo ważna
Witam, alternator daje mi ok 16.5 V na akumulator ,czy jest to objaw padaki regulatora napięcia ,i czy wymienia się regulator czy alternator dodam że sprawdzałem na dwóch starym i nowym akumulatorze, przy wyłączonym silniku aku miał stary 12.8V nowy 14.5 .po włączeniu silnika napięcie rośnie do 16.5 V
A sprawdzałeś regulator?.
Zmieniłem w samochodzie akumulator na nowy i po zmierzeniu napięcia ładowania okazało się, że wynosi ono 13,85V. Wydaje mi się, że trochę za mało. Rozebrałem alternator, diody są dobre, szczotki mogą być. Natomiast nie wiem jak sprawdzić regulator. Może, ktoś sprawdzał juz regulator i wie jak to zrobić. Jest to alternator BOSCH 14V 120 A, 028903028E,...
Według mnie na 90 % uszkodzenie nadal tkwi w alternatorze. U mnie objawiało się to IDENTYCZNIE . Brawdopodobnie coś przeoczyłeś przy sprawdzaniu. Zastosuj koniecznie oryginalny regulator. Jeśli masz taką możliwość podmień cały alternator. Jest tego pełno na szrotach, wypożycz na sprawdzenie.
Jak poprawnie przemierzyć alternator żeby stwierdzić czy to regulator czy coś innego? Jak pisałem szczotki i komutator ok, gdzieś czytałem że diody można sprawdzać ale tylko przy obciążeniu/pracy.
Jak powiedział ci Marchewka do testów diody muszą być odseparowane od stojana. Tu masz na początek filmik poglądowy https://www.youtube.com/watch?v=UlavAPK_... .Jedyna uwaga to ja stosuję żarówkę reflektorową do sprawdzania diod . W tym alternatorze diody padają bardzo rzadko. Na twoim miejscu zainteresowałbym się stanem pierścieni ślizgowych wirnika...
Połączenie na pewno jest alternatora z akumulatora bo przy postoju wskazuje napięcie, zasilanie wzbudzenie również sprawdzałem alternator na dwóch regulatorach i nadal to samo. A gdyby bezpośrednio podłączyć alternator do zasilania głównego rozrusznika ? Czy jeśli wtedy wykaże wartość powyżej napięcia na akumulatorze to będzie jasne ze alternator jest...
Koło pasowe obraca się ale czy wałek alternatora obraca się z góry nie widzę - a jest taka możliwość że wałek się nie obraca? Wieczorem (po 22:00) rozbiorę i spróbuję się tam dostać. Gdybyście mięli jeszcze pomysły co sprawdzić przy okazji to będę za nie wdzięczny bo widzę że to sporo pracy żeby się do niego dostać i lepiej nie robić tego dwa razy....
Sorry napięcia podałem dla instalacji 12V dla 24V jak już się zorientowałeś, wszystkie podane wartości x2. Z tego co piszesz alternator nie ładuje i może to być bezpiecznik, oby, następne uszkodzenia to regulator, diody 6 dużych lub 3 małe, no i najgorsze uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia alternatora, lub uzwojeń głównych. Dodano po 1 Ja jak mam wyciągnięty...
Czołem, dziękuję serdecznie za pomoc w naprawie alternatora. Winowajcą okazał się regulator napięcia. Kupiłem zamiennik. Auto jeździ bez problemu. Jeżeli ktoś będzie chciał pomocy przy alternatorze - Toyota Yaris II d4d proszę pisać.
Wystarczy, takiego używałem. Obecnie mi się nawet nie chce sprawdzać tylko wymieniam w ciemno regulator i robię test całego alternatora na stole. Tam zawsze pada regulator i nic innego, no przesadziłem czasami pierścienie ślizgowe.
A sprawdzałeś na wysokich obrotach?
Regulator jest dobrze zmasowany sprawdzałem miernikiem i jest sześciodiodowy oraz nowy a alternator nie wiem ile ma diód.
Wczoraj popołudniu byłem u elektryka samochodowego i stwierdził uszkodzony regulator napięcia w alternatorze ( koszt: regulator + robocizna ok. 250 zł. ). Sprawdzałem również płyn w zbiorniku od pompy wspomagania i jest w nim płyn. Elektryk powiedział mi też że jest szansa że po wymianie regulatora wszystko wróci do normy i ten błąd od wspomagania juz...
A jak sprawdzić regulator? Podać napięcie na wejście i sprawdzać wyjście? Można jak najbardziej. Od strony zasilania regulatora wpinamy zasilacz regulowany o zakresie ok. 15-20 woltów, na wyjściu (na szczotki) wpinamy np. niewielką żaróweczkę. Teraz zwiększamy napięcie na zasilaczu i obserwujemy żaróweczkę. W momencie gdy żaróweczka zgaśnie odczytujemy...
2v na pracującym silniku Małe to napięcie. Powinno być równe napięciu ładowania na D+. Sprawdzałeś te małe diody też? Sprawdzamy żarówką nie omomierzem. Odłącz 61 od regulatora i zmierz napięcie. Jak wzrośnie to regulator, jak sie nie zmieni to diody w alternatorze.
kolego a sprawdzałeś regulator napięcia????
czyli miedzy r/15 czy M/67 ( stary alternator ) zakładam ze chodzi o 15 nie sprawdzałem tego a ile powinno być ?
Witam ja bym sprawdził masy od alternatora do silnika i dalej do akumulatora. Proponuje podłączyć miernik pomiędzy obudowę alternatora a klemę ujemną akumulatora napięcie nie powinno być większe jak 0.2 - 0.3 v. Pomiar wykonujemy przy obciążeniu włączone światła plus nawiew.Tak samo sprawdzamy stronę dodatnią a wiec na śrubę + w alternatorze drugi przewód...
Prądnicę masz sprawną, dziś sprawdzałem ładowanie w kubocie i zaczyna ładować dopiero od 1600obr, troszkę późno ale tak już jest i to nie jest wina regulatora. Co do regulatora od quada to te badziewia za 30zł dociążają prądnicę by nie przeładowywała aku, więc może się uszkodzić prądnica z takim wynalazkiem. Ale są regulatory od japońskich motocykli...
to wynikało by z tego ze alternator nie jest prawidłowo złożony ... sprawdzałem te diody wzbudzenia miernikiem bo one chyba są za małe by sprawdzić je przez odbiornik. Te 6 diód wymienionych (30A kazda) sprawdzałem zarówka 60W 12 V.
Znalazłem że to albo wina alternatora bądź regulatora napięcia ale sprawdzałem i do akumulatora idzie napięcie bliskie 14V czyli ok. Albo może to być wina zużytego akumulatora ale ten mój stwierdzili na gwarancji że jest ok a teraz to samo dzieje się z tym akumulatorem który dostałem na zastępstwo we wtorek można znajdę czas i odbiorę ten mój akumulator...
witam, dołączę się do tematu sprawdzania regulatora. Mam problem z alternatorem z Citroena AX, mianowicie wydaję mi się iż ma od uszkodzony regulator, z tego co patrzałem w internecie na schematy elektryczne regulatorów wynika, że szczotki wirnika powinny mieć między sobą przepływ prądu przy odpowiedniej polaryzacji- jedna ze szczotek podłączona przez...
Ludzie kol Spros ma rację ''niestety ja nie mogę naciskać magicznego przycisku'' hehe. Prądnice jakiekolwiek 12v można zasilić z 24V . Sam mam napęd do sprawdzania alternatorów z prądnicy. Regulator na 555 i BUZ44, koszty ok 50zł :).
W sumie nie, ale przedzwaniałem wirnik i był ok. A regulator sprawdzam całkiem wymontowany.
Witam, od wczoraj nie mam ładowania w samochodzie Opel Vectra B 1,6 16v. Czyli pewnie alternator, regulator, lub przewody, albo diody? Klemy sprawdzałem czyściłem. Chcę sprawdzić napięcie bezpośrednio na altku. Pod którymi stykami? Może jakiś schemat? Do altka idzie przewód co ładuję i drugi z aku co wzbudza alternator, bodajże po stacyjce. Posprawdzam...
Nie bardzo rozumiem, odłączasz aqu i sprawdzasz napięcie?
Czarny z żółtym paskiem - elektrozawór odcinający paliwo. Jeżeli biały przewód podłączyłeś tak jak przedstawił to (at)michalrybka w poście #5. Będzie działać. Ale podłączasz wtedy wyjście z regulatora napięcia bezpośrednio do akumulatora z pominięciem bezpiecznika, który jest widoczny na schemacie. Chyba że w traktorku nie ma żadnych bezpieczników....
Mam klucz elektryczny. Tym nie dam rady odkręcić. Sprawdziłem. Ale całkiem fajnie napędzi alternator i mogę go sprawdzić. Generalnie nie sprawdzałem, bo najpierw ładowanie było do 18 V, potem było normalne. Sytuacja pojawiła się kilkukrotnie. Potem nagle przestało ładować. Ledwie dojechałem do parkingu. Z wszelkich objawów wynikało, że alternator zakończył...
Mam problem z mrugającymi falującymi światłami (wszytskimi) oraz mrugającymi kontrolkami na desce rozdzielczej.Zrobilem remont alternatora - wymina łożysk oraz regulatora napięcia - nie pomogło.Ponownie doradzono mi zmiane regulatora tym razem kupiłem orginał niestety bez zmian falowanie świateł pozostało co robić? Alternator sprawdzał elektryk - jest...
Generalnie reglerów się nie sprawdza tylko poprostu wymienia - jeśli nieprawidłowe ładowanie nie wynika z ich wady, to uszkodzenie alternatora bankowo uszkodzi regler. W zwiąku z tym, kiedy leci wymieniony regler (awaria się powtarza), oznacza to, że winę ponosi alternator (i tam trzeba szukać usterki + wymienić regler), a kiedy wszstko działa - to...
wymontowałem regulator i zakręciłem wiertarką, na diodach wzbudzenia i ładowaniu wykazało ok. 16v.. . Nie ma co się doktoryzować,musi Kolega sprawdzić dlaczego uzwojenie wzbudzenia masuje i od tego należy zacząć.Jak się to wyjaśni,można podłączyć sprawny regulator,akumulator i wówczas sprawdzać jakie napięcie występuje.
W moim MKIII na wolnych obrotach pulsują światła wewn/zewn. "fachowcy" w serwisach stwierdzili,że to typowe dla mondka i że problem tkwi w tym ,że alternator -ściślej mówiąc regulator napięcia-jest sterowany poprzez CAN BUSa z modułu PCM (komp.silnika).Czy jest to prawda ? :?::?: Sprawdzałem alternator i nie znalazłem złącza CAN. Spawdzałem szczotki...
Ja mam w "60" alternator od 125p i nigdy nie jest gorący, czasem ciepły raczej od silnika. Twoj alternator ma wbudowany regulator napięcia? czy jest osobnym układem? grzeje się tylko podczas pracy slnika? sprawdzałeś prąd ładowania?
Odczytać błędy w modułu kontroli nadwozia BCM. To że kontrolka gaśnie, w tym aucie o niczym nie świadczy. Bardzo prawdopodobne jest uszkodzenie regulatora. Połączenie miedzy akumulatorem a alternatorem, sprawdzone? Sprawdzanie połączeń miedzy BCM a alternatorem, można by sprawdzić, ale ten alternator można sprawdzić tylko na stole probierczym, poza...
jeśli alternator daje maksymalnie 14.4V? A ostatnio w samochodach w których to sprawdzałem, to na ciepłym alternatorze (regulatorze napięcia) było tylko 13.8-13.9V i to bez różnicy akumulator naładowany, czy tylko trochę. W serwisie twierdzą, że wszystko jest ok. Ja mam wątpliwości czy to jest zdrowe dla akumulatora, bo twierdzę, że on jest permanentnie...
W latach 80-tych często były stosowane rozruszniki oporowe.Pracując przy naprawie rozruszników,prądnic i alternatorów,mieliśmy gotowe urządzenie do sprawdzania napędzane tzw silnik schlagiego.Silnik ten charakteryzował się właśnie płynną regulacją obrotów
Mogę odpowiedzieć tylko częściowo. Ładuję akumulator w samochodzie z panelu PV, ale bez takiego regulatora jak na rysunku (a mam PWM), tylko z układem kontroli napięcia. Uruchamiam czasem silnik, bez odpinania panelu i nic nienormalnego się nie dzieje. Prawdopodobnie z regulatorem będzie podobnie, bo on gdy osądzi, że akumulator jest naładowany, to...
JA też miałem taki dziwny problem z zapalaniem się informacji o usterce alternatora na czerwono też sprawdzanie instalacji , wymiany regulatorów itd. a okazało się że problem tkwi w VIC a dokładnie wilgoć w jego złączach , utlenianie się wtyczki. Sterownik jest umiejscowiony stosunkowo nisko więc wilgoć lubi do niego trafiać i często dostaje się przez...
Na początek radziłbym kolego zająć się pracą regulatora napięcia - widzę, że ten temat całkowicie pomijasz. Kiedyś osobiście robiłem doświadczenie w tym kierunku, a wniosek wstępny był taki, że dużo więcej niż połowa dostępnych alternatorów nie wykorzystuje swojej pełnej mocy do ładowania. Przyjmując wtedy końcowe napięcie ładowania akumulatora na poziomie...
Witam, ostatnio podłączałem akumulator i zamieniłem (+) z (-). Klemy tylko dotknęły biegunów, z okolic alternatora poleciały iskry. Samochód odpala, jeździ, natomiast nie ma ładowania z alternatora (sprawdzałem miernikiem). Czy do wymiany jest cały alternator czy tylko np. regulator napięcia ?
250 zł? Bierz ten samochód z tego warsztatu i uciekaj jak najdalej.. (zobacz allegro- oto numer aukcji 514024260 - jest tu nowy alternator za 145 zł ) Jeśli nie znajdziesz odpowiedniego regulatora ostatecznie możesz pokombinować z innym (chociażby "maluchowym"- jest niedrogi i łatwo dostępny) A czy sprawdzałeś czy to aby nie szczotki zużyte?
Regulator jest na pewno dobry bo sprawdzałem na innym alternatorze.inny alternator działa normalnie także wydaje mi się że jest coś z alternatorem ale do końca nie wiem
sprawdzałem diody miernikiem wszystkie wskazują tak samo ok 500omów.
Jeżeli pomiędzy stykami 15 i 67 masz zwarcie alternator powinien ładować pełnym napięciem , wtedy alternator jest dobry natomiast regulator uszkodzony jest na pewno skoro ma zwarcie.P też mi się tak wydawało a nie ładuje jak już pisałem sprawdzałem alternator na żarówki wszystkie 4 ładnie świeciły sprawdzałem zwarcie i też niby nie ma ale zauważyłem...
Co z akumulatorem i jak sprawdzałeś diody?
Witam! Podłącze się do tematu bo pewnie śledzą go zainteresowani, mam MK5, który ładuje tylko powyżej 3tyś obrotów, potem spada wraz z puszczeniem gazu. Alternator miał zakładany nowy regulator u lokalnego naprawiacza alternatorów, ale było tak samo, potem trafił do wyspecjalizowanej firmy, która stwierdziła że stary regulator był ok i go założyli....
W warszawie na terenie fortu mokotów jest gość- robi przewijanie motocyklowych tematów i robi to dobrze. Natomiast R6 to zupełnie inny regler i alternator niż secca, Mimo to pamiętaj że w żadnym układzie alternator- regulator nie wolno odłączać akumulatora, do sprawdzania ładowania służy amperomierz! U Ciebie prawdopodobnie jak goldwinger napisał poszedł...
W sumie temat sprawdzania regulatorów już był, potrzeba płynnej regulacji napięcia np. do 16V Co do wydajności prądowej to... a żeby nie było że tak na tacy podaję ---> rezystancja wirnika koło 3Ω napięcie akumulatora to daje nam prąd wartości...
ładowanie jest na poziomie 13,8 na wolnych obrotach, przy wyższych 16,5 Miałem coś podobnego w poldku. Padnięta była jedna z trzech diod na wzbudzeniu. Radzę ją wymienić, albo często sprawdzać i uzupełniać poziom w akumulatorze.
Podstawowe czynności sprawdzające alternator: - kontrolka ładowania zapali się, jak zmasujesz przewód przy alternatorze? - jaki poziom napięcia przed i po odpaleniu silnika? - do sprawdzania elektryki używa się miernika i innych NARZĘDZI, a nie patry na iskierki! - regulator napięcia sprawdzony? - wirnik alternatora sprawdzony?
Od jakiegoś czasu alternator przestawał ładować po czym po chwili działał,działo sie tak kilkakrotnie. Sprawdziłem połączenie-brak prądu wzbudzenia ze stacyjki. Czy od stacyjki idą jakieś kostki itp.???Proszę o jakieś sugestie Lampka kontrolna braku ładowania alternatora świeci czy nie? W którym miejscu sprawdzałeś napięcie zasilania regulatora napięcia?...
Jeżeli alternator będzie miał sprawny regulator napięcia to powinien wystarczyć. A co z pobieranym prądem wzbudzenia w przypadku braku wiatru? Lepiej w takich konstrukcjach sprawdzają się generatory samowzbudne.
Witam, kiedyś sprawdzałem zasadę działania w/w regulatora i wg moich wniosków jak kolega pisze napięcie na szczotkach jest w granicach około 6-8V i prądzie około 0.2A więc powoduje słabe świecenie żarówek podłączonych do szczotek gdzie napięcie spada do około 2V po podaniu obciążenia. Jednak można było obojętnie co odłączać i regulator startował. Więc...
Pasek wielorowkowy , mocno napięty napinaczem,pare razy wyciągałem alternator ( wymiana łożysk, regulatora napięcia , sprawdzenie na maszynie - wynik był niby ok alternator dawał 72 ampery wzbudzanie było ale w samochodzie kicha ). Muszę sprawdzać woltomierz i przygazować do tychok 3tyś żeby było ładowanie.
Przeczytałem cały temat Podobnie szczotki, wirnik, coś musi być zapięte w miejsce wirnika gdyby ktoś eksperymentował. I to właśnie miałem dodać, ale jak widzę są jeszcze trzeźwo myślący. Bez podpięcie żarówki 12V/21W pod szczotki to se można sprawdzać do .........no raczej długo. Co do obrotów, mam takie samodzielnie wykonane stanowisko do badania alternatorów...
Jak masz jakiś europejski alternator, demontujesz go, demontujesz regulator, dobierasz szczotki, lutujesz, składasz i gotowe. Zamiast wymieniać szczotki można wymienić kompletny regulator. Jak masz alternator japoński, demontujesz go, rozpoławiasz, wymieniasz szczotki, składasz, wyjmujesz drut zabezpieczający szczotki i montujesz do auta. Przy okazji...
Nie wiadomo, czy problem nie pojawi się w innym miejscu. Mianowicie piszesz, że jest alternator a akumulator dopiero kupisz. Czyli, czy był użytkowany bez akumulatora (niby trudne ale możliwe). A z racji, że nie wiemy jaki to alternator to można się spodziewać niespodzianek. W każdym razie początek tej eksploatacji radziłbym monitorować, czyli głównie...
Twój fachowiec sprawdzał diody ,wymienił regulator napięcia ,a sprawdził wirnik ?
sprawdzać regulator alternator alternator sprawdzać sprawdzać alternator
zapis kamery inspekcja astra at9100 transformator
monitor sampo rozebrac monitor
Adaptacja sprzęgła hydrokinetycznego Mercedes W211 4x4 E350 skrzynia 722.6 – procedura krok po kroku Liebherr 316 – zamienione przewody hydrauliczne, brak drugiego biegu, diagnostyka usterki