Brak ładowania to 90% usterka alternatora . Sprawdzałeś miernikiem po odpaleniu auta na klemach i na alternatorze że nie ładuje czy jak ??
Załóż amperomierz cęgowy na alternatorze. Sprawdzasz dzięki temu czy masz faktycznie taki pobór prądu. Dodatkowo przy dużym poborze prądu zobaczysz rosnące czasy wtrysków.
Daj fotki alternatora. Szczotki sprawdzałeś?
Wtedy sprawdzać alternator.
Witam proponował bym regulator F.00M.145.300 ZBR najlepiej z nim współpracuje ja zakładam testowy alternator używany i sprawdzam i tak bym proponował rozwiązać ten problem DOBREGO WSZYSTKIM W NOWYM ROKU 2024
Sprawdzałeś mostek?
Witam..... Myślę że można zaadoptować ten układ: po dodaniu woltomierza na wyjściu jest gotowy tester. Pozdrawiam.....
No to regulator sprawny, mostek padł ewentualnie uzwojenie. Aaa, wirnik sprawdzałeś?
Myślę że sprawdzanie takiego alternatora taką metodą jest trochę słaba nigdy bym nie sprawdzał prostownikiem tylko akumulatorem. Jeżeli wszystko posprawdzałeś elementy uszkodzone wymieniłeś to nie ma możliwości aby nie ładował.P
Diody sprawdzałem miernikiem ustawionym na badanie diod. Wszystkie 9 przewodzi tylko w 1 kierunku To sprawdzanie jest nic nie warte. Diody mocy w alternatorze sprawdzamy dużej mocy (np 55W) żarówką i akumulatorem, a nie miernikiem. Trzeba te 5A przynajmniej wymusić.
A mierzone bezpośrednio na alternatorze?
Jeżeli dasz do dobrego fachowca ma stół probierczy do sprawdzania alternatorów to na miejscu będzie wszystko wiadomo.P
Alternator pracuje cały czas. Sprawdzasz to amperomierzem. Po prostu pobór prądu jest większy niż jego wydatek. Dlatego masz niskie napięcie. A sam akumulator do wymiany. Policz sam to tylko matematyka.
Montując mechanik powinien wychwycić jeśli była dużą odchyłkę. Nie montować na ślepo. Takie rzeczy sprawdza się 2x. To wynika z doświadczenia. Ta... Kolejny znawca który został bohaterem domu A przepraszam samochodu bo dolał płyn do spryskiwaczy... No to teraz przedstaw procedurę sprawdzania dlatego alternatora i tego auta ale konkretnie dlatego. Powtórzę...
Nie ma co sprawdzać 99 % diody do wymiany.
High Voltage - to tak ostrzegawczo
Witam, nie napisałeś jaki silnik. Jeśli masz TDI sprawdzałeś sprzęgiełko alternatora ?
Jak to jest nowszy regulator z komunikacją na LIN to w domu prymitywnymi metodami nie sprawdzisz, potrzeba droższy sprzęt niż wiertarka...
Jest tylko pewnien mały problem-jeżeli nie napędzasz silnikiem o mocy mniejszej jak 1kW to nie ma o czym gadać. Ja kręcę wiertarką 750W i czasami staje.
A sprawdzałeś napięcie jakie ładuje alternator?
Jak to sprawdzałeś ?
Wykonujesz 12 pomiarów i już wiesz conieco o mostku.
Też używam takiego w języku PL, ma drukarkę (dla klienta dobre, wszyscy przecież lubią mieć wszysko na papierku :) ) Ponadto przydatny przy sprawdzaniu alternatora- mierzy pulsację napięcia w układzie i aku pod obciążeniem rozrusznika. Myślę że warto go kupić.
Ale tam zapłon nie pobiera żadnego prądu. Sprawdzałeś sam alternator, 30V na maksymalnych obrotach to nie jest aż ta wiele. W zał. serwisówka silnika. Jest tam pokazany sposób sprawdzenia regulatora.
Zapomniałem dopisać, że podmieniałem alternator, fakt, że na używany i nie byłem w stanie stwierdzić, czy jest sprawny, ale ładowanie działało tak samo jak w moim. Rozumiem, że mam wypiąć przewód z alternatora i na nim sprawdzać oscyloskopem na włączonym silniku.
Do sprawdzania alternatorów sterowanych sygnałem z ECU wymagane są specjalne testery,( nawet nie typowe diagnostyczne) koszt to ponad 2000 zł.... Jeden pin to sterowanie, kolejny sygnał DFM czyli obciążenie alternatora, kolejne mogą byc nieaktywne... Ale tak jak pisałem , bez testera który sprawdzi komunikacje po odpowiednim protokole nic nie zrobisz......
Ciągłość przewodu wzbudzenia pewnie miernikiem sprawdzana? Sprawdź przewód ECU-Alternator tylko pod obciążeniem żarówką, najlepiej 21 W.
Witam ostatnio w mojej renault wymieniłem bendix na rozruszniku i alternator bo były uszkodzone. I teraz jak odpalę auto to nie ładuje wyświetla na komputerze 24v i nie rośnie również jest błąd ALTERNATOR. Sprawdzałem akumulatory są ok napięcie na alternator też jest. Jest to renault które jeździło wcześniej pod adr. Moje pytanie brzmi co to może być?
na wyłaczonym kluczyku moga pobierać prąd: alternator, rozrusznik, światła awaryjne, postojowe, radio, alarm, światła oświetlenia wnetrza. sposób sprawdzania rozrusznika i alternatora - odkręcić głowne przewody zasilające. pozostałe jak ci kolega powyżej poradził
Czy mogę Sprawdzić dziwnym sposobem że : podczas pracy odłączyć kleme + od aku która jest sprzężona z klemą od alternatora (tak mi powiedzieli "znajomi" ) Zmień znajomych! I to jak najszybciej. Nie będę po raz kolejny pisał, jak idiotyczną (możesz wstawić dowolne mocniejsze wyrażenie) jest metoda sprawdzania alternatora "na klemę". I tak - miernik...
Zdjąć pasek wielorowkowy a potem wkładając np. śrubokręt blokujemy łopatki wirnika alternatora i sprawdzamy czy kółko się kręci. Jesli nie, to do wymiany !!!
Sprawdź najpierw ile masz na alternatorze bez akumulatota tak jak pisałem na światłach. Ta porada jest szkodliwa,gdyż od kiedy alternator sprawdzamy bez akumulatora.
A sprzęgło jednokierunkowe alternatora sprawdzałeś.
Rzekłbym-niewybaczalnym błędem sprawdzania diod w alternatorze jest pomiar miernikiem.Jak przedmówca słusznie zauwazył-jedyny miarodajny test to pod obciążeniem.
No to zwiększ naciąg tego paska. Przy nieobciążonym alternatorze nie ma prawa się ślizgać (przy obciążonym zresztą też). Prawidłowo napięty pasek powinien ugiąć się maksymalnie 10 mm pod naciskiem palca (naciąg paska należy sprawdzać w połowie odległości między kołami pasowymi).
Sprawdzałeś czy na alternator dochodzi impuls, wzbudzenie? Chyba niebieski przewód jak dobrze pamiętam , może przetarł się w trąbie słonia. Sprawdzałeś wiązkę od alternatora do kabiny pod atrapą?
Sprawdzałeś jakie napięcie podaje alternator ? Czy w ogóle podaje? Nie kupuj nic na ślepo najpierw analiza potem kupuj części.
Czyli alternator nie ładuje w taki sposób wyjadlo ci cały akumulator; ) Dodano po 6 Alternator sprawdzałeś? Ładuje tak jak powinien?
najprościej to rozmontować układ i dioda po diodzie sprawdzać spadek napięcia na diodzie będziesz miał ok 500-700mv oczywiście sprawdzasz ustawiając multimetr na pomiar diod
W takich wypadkach, podmieniam akumulator, odpinam alternator, sprawdzam czy przetwornice ksenonów w oryginale.
Kupiłem i wymieniłem regulator napięcia wraz z szczotkami.Ładowania nadal nie ma, kontrolka nadal się świeci, napięcie na akumulatorze jest 12.4 volta.Czy przyczyną braku ładowania może być tylko moze gdzieś po drodze coś jest niepodłaczone albo przerwany kabelek , a jak ten znajomy sprawdzał ten alternator ? jestes pewny ze jest sprawny ? wyjmij całkiem...
Jak chcesz sprawdzać alternator bez podłączania regulatora?
Co to są "diódy"? Czy z tej naklejki, widocznej na ostrym i czytelnym zdjęciu, można odczytać model alternatora? Sprawdzałeś ile diod jest na mostku? Sprawdzałeś czy szczotkotrzymacz jest zintegrowany z regulatorem? Sprawdzałeś czy szczotki są izolowane od masy?
Montujesz alternator i sprawdzasz ładowanie .
Mam problem z mrugającymi falującymi światłami (wszytskimi) oraz mrugającymi kontrolkami na desce rozdzielczej.Zrobilem remont alternatora - wymina łożysk oraz regulatora napięcia - nie pomogło.Ponownie doradzono mi zmiane regulatora tym razem kupiłem orginał niestety bez zmian falowanie świateł pozostało co robić? Alternator sprawdzał elektryk - jest...
Jak po odpalenie chodzi nie równo a po rozgrzaniu już chodzi normalnie to całkiem możliwe że świece, możliwe że gdzieś na rozruszniku lub gdzieś ma przebicie na masę... A alternator sprawdzałeś jak ładuje ?
Witam! Sprawdziłem i kontrolka jest podłączona tylko do styku 15 alternatora(sprawdzałem i na tym styku na postoju nie ma wogóle napięcia) Czy oznacza to że jest to alternator 6 diodowy?
Potwierdzam. Ze środka gwiazdy nie zadziała - sprawdzałem osobiście. :)
Było sprawdzone wszystko przed wymianą Tak a niby co?Bo napisałeś tylko to: No to oddałem do mechanika. Sprawdzamy napięcie - alternator nie ładuje, do wymiany. Sprawdzanie napięcia to za mało.A gdzie kontrola jego sterowania ,odczyt błędów ze sterowników czy parametrów?
długo ponad 20 minut, dodam iż radio też jest wypięte,alternator sprawdzałem ok, moduł komfortu odpinałem nic to nie dało więc raczej dobry.
Alternator sprawdzałem miernikiem i jest na pewno sprawny. Zawór EACV też już czyściłem w benzynie ekstrakcyjnej tyle tylko dało, że podczas jazdy na gazie falowały mi obroty a teraz są już ustabilizowane. Ale jak mogę sprawdzić czy ten zawór jest sprawny ? Jest jakaś metoda ?
Witam, ostatnio podłączałem akumulator i zamieniłem (+) z (-). Klemy tylko dotknęły biegunów, z okolic alternatora poleciały iskry. Samochód odpala, jeździ, natomiast nie ma ładowania z alternatora (sprawdzałem miernikiem). Czy do wymiany jest cały alternator czy tylko np. regulator napięcia ?
jutro sprawdzę dokładnie wszytko jeszcze raz i dam znać w głębi duszy mam nadzieje że to alternator sprawdzanie instalacji może trochę zająć. A puki co dziękuję wszystkim za okazane zainteresowanie i od jutra. :)
Jeżeli pasek dobry,ładowanie na alternatorze sprawdzałeś(takie jak na akumulatorze),gdyby kontrola żarzyła to coś nim nie tak .Jeżeli jest oryginalny Czeski to problem z płytą diodową może być,częsta usterka tych alternatorów. Nie piszesz jak zachowuje się kontrolka.
Prąd z kabelka niebieskiego jest podawany na alternator. Sprawdzałem. Sprawdzałem miernikiem napięcia. W aku jest ponad 12 na zgaszonym i odpalonym silniku. Gdyby było ładowanie pokazywało by ok 14 na odpalonym. Jedyne wyjście to chyba wymiana alternatora
Podaj do zacisku b+ napięcie prosto od rozrusznika. B+ to wyjście alternatora i jest ono już połączone z akumulatorem. Ten alternator to nowy nowy, czy nowy używany? Jakiś typ posiada? Z czegoś pochodzi? Jakieś dane? Opisane ma wyjścia? Sprawdzałeś, jak się podłącza alternatory? Sprawdzałeś, co znaczą oznaczenia przy zaciskach?
(at)roznicowka Miałeś kiedyś alternator w ręku, albo na maszynie do sprawdzania alternatorów. Dopóki się nie wzbudzi to praktycznie nie stawia żadnego oporu. Opór zaczyna stawiać gdy się wzbudzi i zaczyna ładować. Blokować będzie gdy przez wirnik popłynie prąd o wartości amperów (max 4 do 5). Proponuję zaczerpnąć troszku wiedzy a nie pisać głupoty,...
Miałem Skodę to wymieniałem sondy prostownicze na alternatorze kontrolka tak się cmiła dodam że musiałem zakupić sondy zdemontować alternator rozlutować i po sprawdzać multimetrem trochę pracy jest ale miałem taką sytuację...
Zazwyczaj przełożenie silnik - alternator jest >2, bliżej 3x Sprawdzałem alternator wkręcony w imadło niebieską wiertarką Bosch, która miała max obroty 2700, wzbudzał się "na oko" powyżej 2000rpm
Amperomierz i bezpieczniki a dopiero rozebrać alternator i sprawdzać diody. A jakby trzeba było go rozebrać to należałoby przy okazji sprawdzić stan tulejki komutatora i łożyska.
Z tego widać, że mimo przebicia, element pozostaje nieliniowy (co nie jest częste, zazwyczaj palą się na zwarcie <1 Om). Najlepiej było by mierzyć, przy wyższych napięciach, niż działa typowy test diody. Takie uszkodzenie by wyszło, gdybyś naładował bramkę z baterii i sprawdził czy przewodzi D-S, w sprawnym tranzystorze stan naładowanej bramki utrzyma...
Witam a na pewno to alternator sprawdzałeś sprzegiełko na alternatorze ? Jaka firma alternatora wiem że Valeo padają na wirniki . Zależy ile masz przejechane bo szczotki raczej odpadają chyba że mechanicznie uszkodzone. Nie słyszysz dziwnych dźwięków w czasie pracy silnika z okolic alternatora??
Alternator jest od tego auta, oryginal. Był regenerowany z powodu, jaki opisałem. Nie sprawdzałem paska. Alternator wymieniał mechanik, myślę, że dobrze naciągnął. Pasek nowy. Może akumulator.
Masz sprawdzać po to by być pewnym że nstalacja w aucie jest ok. Pojedziesz do chłopa i co mu powiesz? Panie alternator żeście zepsuli a nie naprawili. A potem się okaże że bezp spalony.
Kable do alternatora.A kto sprawdzał alternator?
Sprawdzałeś łożyska pompy, alternator łożyska kręcą się swobodnie,mocowanie koła pasowego na wale głównym.Nie obstawiał bym wadliwych kół pompy.Właściwy naciąg paska. Zobacz pracę koła pasowego na wale głównym czy naciąg paska jest taki sam kręcąc po woli na całym obrocie wału. Mocowanie alternatora czy nie urwana podstawa alternatora.
I co dadzą takie metody sprawdzania, co taki alternator kręcony ręcznie czy sznurkiem ma wskazać? Chyba tylko to, że jeszcze się kręci. Kolega kreslarz napisał jak ma to właściwie wyglądać. Kolego siwus001 , każdy alternator należy sprawdzać łącznie z regulatorem, a nie z zasilaczem. Zasilaczem regulowanym to możesz sobie sprawdzić większość regulatorów,...
Diody sprawdzaliśmy wszystkie. Alternator wzbudziłem poprzez żarówkę bezpośrednio z kabla wyjściowego alternatora (połączony z rozrusznikiem i akumulatorem bezpośrednio). Schemat wstawię za chwilę.
Alternator sprawdzałem, alternator nie pobiera prądu. Co do bezpiecznika to nie posiadam schematu podeślę zdjęcie Tylko dziwi mnie to że po odłączeniu tego bezpiecznika na mierniki pokazuje 0.00 To normalne ? Dodano po 5 https://obrazki.elektroda.pl/4025285200_... https://obrazki.elektroda.pl/4528483800_...
Kolego fajny projekt. Dodaj trafo 12v~ będziesz mógł sprawdzać alternatory 6 diodowe fiata i podobne. Sam mam i wiem ile ludzi przyciąga do mego przybytku ta maszynka.
Sprawdziłem bezpieczniki kontrolką jeszcze raz ,wszystkie na pewno są dobre,napięcia na przewodach przy alternatorze sprawdzałem przy pracującym silniku i na zatrzymanym, przy włączonym zapłonie, na żadnym nie ma napięcia.Być może jest uszkodzony EMS jak twierdzi kolega tolo ,tylko jak to sprawdzić i czy jest naprawialny.Może ma ktoś jakieś schematy...
Mogę odpowiedzieć tylko częściowo. Ładuję akumulator w samochodzie z panelu PV, ale bez takiego regulatora jak na rysunku (a mam PWM), tylko z układem kontroli napięcia. Uruchamiam czasem silnik, bez odpinania panelu i nic nienormalnego się nie dzieje. Prawdopodobnie z regulatorem będzie podobnie, bo on gdy osądzi, że akumulator jest naładowany, to...
Jedynie miernikiem wszystko leciałem. To co piszesz to sprawdzać gdy akumulator jest podłączony do alternatora ? czy akumulator odłączyć od alternatora i sprawdzic czy alternator bez aku daje napiecie a jedynie doprowadzić napiecie do przewodu od wzbudzenia. Beze za 1h w domu to bede sprawdzać to co napisałeś .
A czy ja ci każe demontować szczotki i sprawdzać zachowanie diody???Sprawdź ich stan
Uszkodzone diody nie powinny podnosić napięcia. Jesteś pewien miernika? Sprawdź połączenia przewodów altenator-akumulator, przy niepewnym kontakcie napięcie może wzrastac. Aby lampka zgasła musi być jednakowe napięcie dodatnie po jej obu stronach (od diod wzbudzenia i od diod dodatnich). Objawy wskazują, że diody wzbudzenia pracują, ale napięcie nie...
Po pierwsze nie jest to wyjście z gwiazdy tylko z regulatora i ma za zadanie sprawdzanie procentowego obciążenia alternatora w celu podniesienia obrotów silnika przy zwiększającym się obciążeniu odbiornikami, po drugie musiałbyś sprawdzić czy w momencie niskiego napięcia jest brak ładowania czy zbyt duży pobór jeżeli jak twierdzisz świece się nie włączają...
tak reszta działa zauwarzyłem to wieczorem gdy zegary są oswietlone spadnie obrotomierz i zaczyna pulsowac kontrolka za wszystie wypowiedzi bardzo dziekuje zajrze w ten licznik moze jakas kostka poluzowana hmm,przewody Alternatora sprawdzałem są ok.
Był wymieniany i jest nowy fabryczny dobrany do alternatora. Alternator też sprawdzał warsztat od regeneracji i jest wporzadku. Więc pewnie co innego szwankuje.
Mam miernik do sprawdzania z 3 diodami i pokazuje że alternator ładuje Napięcie sprawdź multimetrem.
Już sprawdzałem, alternator nie ładuje w ogóle
ptaszek1975, dobrze wiesz, że ma tam alternator kompaktowy Delco Remy. Powinieneś wiedziec tez, że awaria mostka w nim, a najczęsciej diody plusowej powoduje to, że alternator ładuje "ile mam tyle dam". Na 1 przypadek na 20 trzeba łącznie z mostkiem wymieniać regulator, jeżeli kierowca długo tak jeździł. Regulator łatwo się sprawdza, wystarcza zasilacz...
Mam problem z alternatorem, sprawdzałem i nie ładuje co w takim przypadku powinno skutkować tym że zapali się dioda na licznikach że nie ma ładowania, mimo to się nie świeci. Wymieniłem szczotki z regulatorem, i problem nadal ten sam. Prośba o pomoc co jeszcze sprawdzić i jak ustalić przyczynę Opel Astra 1.4 F 1993 rok Kombi
Muszę przyznać się do błędu. Alternator sprawdzałem wczoraj wieczorem przy słabym świetle na szybko bez miernika. Dziś przyglądnąłem się lepiej i okazało się, że jest 9-cio diodowy. http://obrazki.elektroda.pl/1546883100_1... Przepraszam za wprowadzenie w błąd.
czy może być to alternator ?? elektryk sprawdzał i nie ładuje
rozrusznik po regeneracji w dniu wczorajszym, alternator też, w momencie rozruchu na wyświetlaczu zauważyłem ok 22 V, alternator ładuje na 27,5 V. Wydaje mi się,że alternator ładuje trochę mało, ale poprawcie mnie jeśli się mylę.Gość który regenerował alternator sprawdzał go na stole i mówił,że jest ok.W tej chwili wymienił mu jeszcze przewód masowy...
Ciekawa sprawa, gdyby każdy elektronik sprawdzał diodę żarówką.... Od tego ma miernik. A w nim opcja sprawdzania półprzewodników (nie mylić z omomierzem).
a czy sprawdzałeś czy jest alternator 200A ?? Bo obecnie ewidentnie jest niedobór mocy i wydaje mi się że właśnie to zniszczyło szczotki w altku.
Mam problem z lądowaniem w Audi A3 8l Z czym? ;-) ładowanie po odpaleniu na alternatorze sprawdzane multimetrem i jest si po przejechaniu zanika po chwili wraca. Czy możesz to... na polski przetłumaczyć?
Nie doczytałem, sprawdzałeś alternator ?
Bardzo ciekawy projekt a jeszcze ważniejsze zastosowanie. Dobrym dodatkiem byłby licznik obrotów alternatora - można by sobie sprawdzać z tabliczką znamionową. konstrukcja typowo warsztatowa - szybka, toporna ale działa znakomicie Pozdrawiam i udanych testów
Sprawdź akumulator pod obciążeniem . Takie przyrządy do sprawdzania mają w sklepach z akumulatorami.
To źle stawiasz. Obroty nie spadają. Poza tym to auto nie ma jednej cewki. Alternator będę jutro sprawdzać.
Witam. Zna ktoś prawidłową wartość poboru prądu na postoju/ po uśpieniu systemów, w Audi A4 B6 2001r. (1.8T - AVJ). Coś rozładowywuje mi akumulator, ale pobór prądu jest chyba w granicach normy. U mnie jest (bez centralnego) 0.03A = 35.5mA po zamknięciu centralnym wacha się od 0.03 - 0.04A = 34.5 - 48mA wachanie wynika z migającej diody w drzwiach kierowcy,...
Witam, U mnie występuje takie zjawisko: - czasami (nie wiedzieć dlaczego akurat wtedy) pulsują światła, deska rozdzielcza itp, - przy włączeniu kierunkowskazów i/lub STOPu jarzy się lampka ładowania. Ładowanie jest OK, posiadam 9-diodowy alternator, nowy regulator napięcia. Diody w alternatorze sprawdzałem (żarówką) - są dobre. Jeśli ktoś miałby pomysł,...
Poszukaj dobrze na elektrodzie temat ładowania w ursusach i budowy, działania i jak sprawdzać alternator było nie jeden raz :) Trzeba tylko chcieć :)
Sorry napięcia podałem dla instalacji 12V dla 24V jak już się zorientowałeś, wszystkie podane wartości x2. Z tego co piszesz alternator nie ładuje i może to być bezpiecznik, oby, następne uszkodzenia to regulator, diody 6 dużych lub 3 małe, no i najgorsze uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia alternatora, lub uzwojeń głównych. Dodano po 1 Ja jak mam wyciągnięty...
alternator sprawdzałem odłańczając kremle auto chodzi Sprawdzaj tak dalej, a wymienisz alternator. Nie wolno odłączać klem od akumulatora w czasie pracy alternatora - to grozi uszkodzeniem diód prostowniczych w alternatorze. I popraw pisownię, miałeś już zwróconą uwagę. To że to twój pierwszy czy drugi post nie zwalnia cię od stosowania się do zasad...
Wszystko na to wskazuje, że to alternator albo regulator. Sprawdzałem napięcie na chodzącym alternatorze i napięcie było 10.4 V, a powinno w okolicach 14. Z drugiej strony po mocnym przygazowaniu do obrotów pow. 4 tys, kontrolka akumulatora znika i podnosi się napięcie. Czy to nie wskazuje jednak bardziej na regulator?
Trzeba sprawdzić lub/i wyczyścić: 1. klemy akumulatora, 2. przewód masy na silniku, 3. przewód masy na nadwoziu, 3. przewód łączący akumulator z rozrusznikiem. Dopiero po tym wszystkim sprawdzać alternator.
Witam wszystkim chciałbym zapytać jak sprawdzać alternator, piszcie jeżeli coś jest nie tak w moim. Diody są ok, wylutowałem wszystkie i sprawdziłem je przez żarówkę. powiedzcie czy tak powinno być jak na rysunkach??
sprawdzać alternator sprawdzać alternator polonez sprawdzać dioda alternator
zaczernienie wydruku pralka blokada polar zalany klucz
Brak osi Y w prasie krawędziowej Gasparini Bezpiecznik tylnych szyb elektrycznych Renault Captur 2017