Nie ma co sprawdzać 99 % diody do wymiany.
Masz sprawdzać po to by być pewnym że nstalacja w aucie jest ok. Pojedziesz do chłopa i co mu powiesz? Panie alternator żeście zepsuli a nie naprawili. A potem się okaże że bezp spalony.
A jak sprawdzić regulator? Podać napięcie na wejście i sprawdzać wyjście? Można jak najbardziej. Od strony zasilania regulatora wpinamy zasilacz regulowany o zakresie ok. 15-20 woltów, na wyjściu (na szczotki) wpinamy np. niewielką żaróweczkę. Teraz zwiększamy napięcie na zasilaczu i obserwujemy żaróweczkę. W momencie gdy żaróweczka zgaśnie odczytujemy...
Lepszy będzie nowy automatyczny prostownik z Lidla czy ten mój staroć? Prostownik z Lidla możesz kupić i podłączać kiedy tylko masz okazję. Jest fajny bo jest bezpieczny i doładowuje malutkim prądem co jest bardzo zdrowe dla akumulatora (choć ładowanie moze trwać dłużej - ale wtedy możesz wykorzystać kilka nocy). Podłączasz na noc i idziesz spać spokojnie....
no na akumulkatorze data produkcji 2006 ale to po dłuższym kręceniu mi rozładowywuje. Wczoraj naprzykład rano zapalił mi od strzała popołudniu nie chciał kręciłem z minute i mi akumulator padł , po podładowaniu odpalił prawie odrazu wieczorem znowu musiałem sie męczyć. Czytałem gdzieś że to może być tulejka w rozruszniku albo szczotki?? Winny twoich...
Dokładnie, alternator znajduje się z tyłu za silnkiem. Jutro rano będziemy sprawdzać ten przewód od kontrolki. Dzięki wielkie.
Miałem Skodę to wymieniałem sondy prostownicze na alternatorze kontrolka tak się cmiła dodam że musiałem zakupić sondy zdemontować alternator rozlutować i po sprawdzać multimetrem trochę pracy jest ale miałem taką sytuację...
Czyli sytuacja jest banalnie prosta. Sprawdzamy napięcie po kluczyku, obwód lampki (lamki jako takie już wyginęły, ale tak nazwę), który powinien wystawić 12V przy delikatnym obciążeniu i baterii. Baterię należy sprawdzać przykładając miernik w zakresie V-DC do zacisku alternatora i do zacisku na akumulatorze. Wartość po odpaleniu to strata na baterii. Po...
Jedynie miernikiem wszystko leciałem. To co piszesz to sprawdzać gdy akumulator jest podłączony do alternatora ? czy akumulator odłączyć od alternatora i sprawdzic czy alternator bez aku daje napiecie a jedynie doprowadzić napiecie do przewodu od wzbudzenia. Beze za 1h w domu to bede sprawdzać to co napisałeś .
No i temat powraca. Dzisiaj przez całą drogę (25 km) ładował bez problemu. W drodze powrotnej odpalam, a tu .... nie ładuje. Więc wyłączam, odpalam ponownie i znowu ładuje. Miałem zacząć sprawdzać w domu co się dzieje, ale on teraz znowu ładuje. Do czego jeszcze można się przyczepić?
TAK JA KW TEMACIE , JAK TO SIEROBI ZEBY SPRADZIC ŁADOWANIE AKU PRZEZ ALTERNATOR????
Przecież to jedno i to samo. Alternator nie ma połączenia z deską Więc zacznij sprawdzać ciągłość przewodów, najczęściej właśnie za lewym leflektorem.
Witam serdecznie ! Mam taką sprawę, chodzi mi oszybkie i pewne sprawdzenie prądnicy i alternatora wyjętą z pojazdu.
witam chodzi m konkretnie jak sprawdzic alternator wymontowany z samochodu i nie chodzi mi o sprawdzenie wizualne,bo szczotki mozna wymontowac i sprawdzic ich stan pierscienie tak samo wmiare silne przebicie na wirniku lub stojanie tez zwyklym miernikiem,natomiast wiem ze sie robi specjalna kombinacje kabli wraz z zarowka wzbudzenia i podlancza sie...
Witam Jak sprawdzić czy alternator ładuje.... ? Prosze o dokładną instrukcje
Chcialbym sprawdzic polski alternator (ponoc od malucha),wykorzystujac np:wiertarke.Jak nalezy to podlaczyc.(czy potrzeuje dodatkowego nap.-do wzbudzenia)Sory,ale robie to po raz pierwszy.
Witam wszystkim chciałbym zapytać jak sprawdzać alternator, piszcie jeżeli coś jest nie tak w moim. Diody są ok, wylutowałem wszystkie i sprawdziłem je przez żarówkę. powiedzcie czy tak powinno być jak na rysunkach??
Cześć . Próbuje zmierzyć moc alternatora ( 12V 0,43kW przy 5000rpm ) Jak można to powtarzalnie zmierzyć w bezpieczny dla cewki sposób. Sam alternator to magneto i cewka 3 fazowa połączona w trójkąt o oporności miedzy uzwojeniami 0,6 Ohma. (edytowane na 100% trójkąt ) Pomiar ma na celu ustalenie czy cewka nie ma zwarć w środku i pracuje z pełną mocą....
Mam trzy niesprawne alternatory które podobno zle ładowały Rozłozyłam je i sprawdziłam diody przy napięciu 12V izolacje stojana i wirnika przy napięciu 220V I wszystko niby jest w porządku Ktoś mi powiedział ze to musi być regulator napięcia A czy może być tak ze dopiero pod obciążeniem jest jakieś przebicie? A tak wogóle to regulator napięcia można...
Wielkie sorki mała pomyłka miałem na myśli alternator a napisałem pądnica:cry:.Chodzi mi o to jak sprawdzić czy alternator ładuje
Witam. Posiadam alternator, taki jak na zdjęciu poniżej. nie jest on doczepiony do ciągnika. Podczepiłem go do wiertarki i rozpędziłem go, po czym zmierzyłem napięcie. Na mierniku wyszło mi niecały 1V napięcia, podczepiłem także żarówkę i także nie zaświeciła. Podczepiłem + do grubszej wystającej śruby, - do obudowy. Czy coś źle zrobiłem? Wynik powinien...
Witam, moj problem dotyczy chwilowym przerwom w ładowaniu. Co jakiś czas zapala mi sie lampka (nie wazne czy na postoju czy w ruchu) alternator przestaje ładować, po czym po kilku sekundach badź nawet po 30 km zaczyna znowu ładować (jesli uda mi sie tyle przejechać. Sprawdziłem rzeczywiscie w tych momentach prądu nie daje. Nie wydaje mi sie zeby był...
Z racja zgłębiania wiedzy na temat diagnostyki alternatorów przekopuje internet i pozwolę sobie na forum elektrody wypisać parę znalezionych opinii o diagnostyce alternatora i poprosić o komentarz do nich Miernik uniwersalny ustaw > pomiar napięcia przebicia złącza ( rysunek diody często z buzerem ) Poprawne wyniki : 1. Z masy alternatora na wy prądowe...
witam mam problem z alternatorem,tzn sprwdziłem wszystkie diody i sa ok,legurator nowy a kontrolka od ładowania gasnie dopiero po przygazowaniu
Jak sprawdzić alternator , regulator napięcia jest OK . Jak walnięte diody to brak ładowania , czy można zastosować dowolny mostek , jak zmierzyć alternator bez rozbierania. Pomocy koledzy.
TEMAT dyskusji Ładowanie - Alternator Po ok 5 godz pracy ciągnika na wolnych obrotach nie pali sie ani nie ża rz y kontrolka ładowania tylko pulsuje z częstotliwością co 1-2 sekundy jak obroty wzrastaja to przestaje swiecić, lub po zapaleniu np świateł postojowych (na wolnych obrotach) Czekam na opinie Pozdrawiam Marka sprzętu? Marka alternatora? Może...
Byłem u gościa od alternatorów taki atarszy dziadek i mi powiedział że wzbudzenie muszę wiedzieć czy jest komputerowe czy po kabelku bo jak komputerowe to nie można sprawdzać jakoś tam bo się spali coś Sprawdzę żaróweczka jak wrócę do domu
ładuje a kontrolka świeci coraz jaśniej. o co chodzi? proszę o jaknajszybszą pomoc :(
Czesc! Czy alternator powinien caly czas trzymac 14-14.4V czy po naladowaniu regulator powinien zmniejszyc napiecie na ponizej 14V ? Jak to powinno dzialac ? W tym momencie testowalem dwa rozne alternatory, kazdy z nich jak pracuje z czasem obniza napiecie. W skrajnym przypadku w trasie po paru godzinach jazdy mam 13.3 na alternatorze Valeo 180 A. Tak...
Mam problem z ładowaniem akumulatora. Szukałem na forum ale nie nie pasuje dokładnie nic do mojedo przypadku. Więc opiszę może mój przypadek. Od paru dni zauważyłem że rozładowuje się akumulator mimo że lampka kontrolna ładowania akumulatora się nie swieci,. Akumulator wymieniony na nowy. Mimo to nie ma ładowania na akumulatorze podczas pracy silnika...
Witam. Auto Opel Movano 2.5l. Wczoraj zauważyłem, że zaświeciła się kontrolka ładowania... zaświeciła się cyklicznie co 3-4 minuty podczas jazdy. Miernikiem sprawdziłem napięcie, wynosi 11.4. Stwierdziłem, że wina leży po stronie alternatora. Wymontowałem, zawiozłem do serwisu, gdzie okazało się, że alternator jest sprawny - napięcie 14.5. Po włożeniu...
Witam. Problem jak wyżej napisałem. Alternator ładuję ,a na komputerze świeci się kontrolka. Wymieniony regulator napięcia, kable też sprawdzone ,szczotki i szczotkotrzymacz w alternatorze również sprawne. Jeśli ktoś mógłby coś doradzić gdzie dalej szukać będę wdzięczny.
Jak chcesz sprawdzać alternator bez podłączania regulatora?
Przeczytałem cały temat Podobnie szczotki, wirnik, coś musi być zapięte w miejsce wirnika gdyby ktoś eksperymentował. I to właśnie miałem dodać, ale jak widzę są jeszcze trzeźwo myślący. Bez podpięcie żarówki 12V/21W pod szczotki to se można sprawdzać do .........no raczej długo. Co do obrotów, mam takie samodzielnie wykonane stanowisko do badania alternatorów...
Kontrolować akumulator, może sprawdzać jakimś miernikiem jego kondycje - jeżeli jest już slaby akumulator (zwiększone opory wewnętrzne) alternator będzie dawał wyższe napięcie, żeby naładować z powodu podwyższonej rezystancji wewnętrznej. Może warto doładowywać akumulator od czasu do czasu?
Skoro jedna firma naprawiała sam alternator , a inna wkładała to chyba odpowiada, ta pierwsza , bo to ona popełniła błąd. Jest wiele przypadków, że weryfikacja czy coś jest dobrze naprawione czy źle jest dopiero po montażu i użytkowaniu Tu sprawa jest prosta. Jeśli ty jednej firmie zlecales naprawę a innej firmie montaż to zaczyna się spychologia....
Poszukaj dobrze na elektrodzie temat ładowania w ursusach i budowy, działania i jak sprawdzać alternator było nie jeden raz :) Trzeba tylko chcieć :)
Amperomierz i bezpieczniki a dopiero rozebrać alternator i sprawdzać diody. A jakby trzeba było go rozebrać to należałoby przy okazji sprawdzić stan tulejki komutatora i łożyska.
I co dadzą takie metody sprawdzania, co taki alternator kręcony ręcznie czy sznurkiem ma wskazać? Chyba tylko to, że jeszcze się kręci. Kolega kreslarz napisał jak ma to właściwie wyglądać. Kolego siwus001 , każdy alternator należy sprawdzać łącznie z regulatorem, a nie z zasilaczem. Zasilaczem regulowanym to możesz sobie sprawdzić większość regulatorów,...
Wystarczy otworzyć maskę i alternator jest na wierzchu,dla przykładu oznakowania zdjęcie poniżej,tu zaczyna się od 046 ... ... . http://obrazki.elektroda.pl/2511378900_1... Dla zobrazowani alternator bez sprzęgiełka: http://obrazki.elektroda.pl/1313522700_1... A tu ze sprzęgiełkiem: http://obrazki.elektroda.pl/1539842300_1...
Swoją drogą to rzeczywiście kompletne niedbalstwo producentów samochodów, że nie potrafią zabezpieczyć instalacji przed odwrotnym podłączeniem baterii 12 V do pojazdu. Akumulator jak i każda inna część zamienna powinna być montowana przynajmniej przez ludzi którzy mają jako takie pojęcie o technice. Obok słupków jest jak wół napisane + lub -, na klemach...
Witam samochód został podłączony pod vaga. Błędy : uszkodzony ABS,ESP, brak napięcia na zacisku Nr30,uszkodzona pompa wspomagania, oraz wiele innych błędów związanych z w/w elementami samochodu. Pomierzyłem napięcie z alternatora ( OK ), póżniej na akumulatorze, niby wszystko w normie.Prześledziłem kabel + (zacisk Nr30 czyli ten wychodzący ze skrzynki...
Do testów podłączył bym woltomierz do zapalniczki i obserwował co się dzieje z napięciem. Po skończonej jeździe jak alternator jest gorący możną ręką sprawdzać temperaturę przewodów elektrycznych. Ten który będzie gorący, trzeba przeanalizować co do niego jest podłączone.
Witam Dziękuję za wszystkie porady, kolejny alternator po regeneracji został zainstalowany, będziemy sprawdzać rzeczy o których mowa powyżej. Pozdrawiam Jarek
Generalnie reglerów się nie sprawdza tylko poprostu wymienia - jeśli nieprawidłowe ładowanie nie wynika z ich wady, to uszkodzenie alternatora bankowo uszkodzi regler. W zwiąku z tym, kiedy leci wymieniony regler (awaria się powtarza), oznacza to, że winę ponosi alternator (i tam trzeba szukać usterki + wymienić regler), a kiedy wszstko działa - to...
Jak poprawnie przemierzyć alternator żeby stwierdzić czy to regulator czy coś innego? Jak pisałem szczotki i komutator ok, gdzieś czytałem że diody można sprawdzać ale tylko przy obciążeniu/pracy.
Jeśli masz zamiar sprawdzać alternator od Mondeo mk3 to daj mu spokój. On współpracuje z komputerem samochodu i nic chałupniczo nie zdziałasz tylko coś uwalisz.
A mam takie pytanie, można sprawdzać diody podłączone w układzie, bo coś mi świta ze diody trzeba było wy lutować przy sprawdzeniu, nie wiem czy dobrze pamiętam? Możesz wylutować chociaż niekoniecznie. Pytanie jaki masz dostęp do nich. Diody powinno się sprawdzać pod obciążeniem (podłączyć jakoś opornik do niej, zapuścić napięcie) bo może się okazać,...
Dzieki bardzo wszystkim. Zgodnie z waszymi radami auto pojechało na lawecie. Co do akumulatora to tak - jest nowy i właśnie po jego montażu zacząłem sprawdzać napięcie bo świeciła dioda ładowania na desce. Zobaczymy co będzie z innym alternatorem Edit. Alternator założony. Ładuje 14,6V. Niestety kontrolka nadal się pali. Zastanawiam się jaka może być...
Mało z tym, że trzeba odlutować końce uzwojeń stojana od mostka, to jeszcze pomiar ich miernikiem nie do końca jest miarodajny, najlepiej sprawdzać żarówką 21W podłączoną szeregowo do akumulatora. Chyba, że któraś dioda ma przebicie/ zwarcie, wtedy od razu wiadomo, że mostek do wymiany (miernik będzie tak samo piszczał przy zwarciu diody - jak i uzwojenia...
A może by tak sprawdzać czy alternator juz ładuje (np kontrolka ładowania) Kiedyś w jakimś pisemku widziałem takie urządzenie Oszczędzacz rozrusznika czy coś takiego - działało to tak że zapłon raealizowany był za pomocą kluczyka ale przekaźnik rozłączał rozrusznik w momencie kiedy alternator zaczynał ładować podobno skracało to do minimum czas używania...
Witam, auto jak w temacie. Przyjechało z usterką alternatora. Alternator wymieniony, po paru godzinach powtórka ponowne uszkodzenie drugiego alternatora. Podjęta decyzja o regeneracji starego alternatora wymieniony mostek (był pęknięty), wymieniony regulator. Części AS. Założone wszystko do auta. Alternator ładuje. Nie dawało mi to spokoju więc zacząłem...
U mnie problemem okazało się przebicie lub brak masy w module komfortu. Po wyjęciu bezpiecznika od modułu pobór prądu zanikał. Tak czy siak mam trochę partyzanckie rozwiązanie jak ktoś pisał na jakimś forum, mianowicie wsadziłem przekaźnik to obwodu wzbudzenia i przy zgaszonym silniku się rozlancza. Nie mam czasu za bardzo rozbierać i sprawdzać obwodów...
dokładnie mnie też interesuje tester akumulatora. chciałbym nim sprawdzać poziom naładowania czy alternator w ogóle go ładuje. dla mnie najlepiej było by podać w jaki sposób można coś takiego zrobić, albo kupić w rozsądnej cenie
czołem, mam problem z ładowaniem w Toyocie Yaris. Po włączeniu silnika ładowanie przez moment jest , potem spada do wartości napięcia na akumulatorze. Wymontowałem alternator i sprawdzam diody metoda : podłączając do plusa na zewnątrz akumulatora - miernika i do obudowy +. Wtedy miernik pokazuje w trybie badania diody około wartość 550. Załączam zdjęcie....
3-ci pin ma przejście do akumulatora więc powinien być ok Powinien , jest i czy sprawdziłeś to żarówką??????? Sprawdzałem miernikiem wcześniej i ma przejście do plusowej klemy bez oporu. To teraz opis dzisiejszych działań - wczoraj samochód został na noc z odłączoną klemą i wyjętą wtyczką z alternatora. Dzisiaj najpierw odpaliłem auto w takim stanie,...
Akumulator Zacznijmy od akumulatora, trzeba sprawdzać dość często stan jego naładowania, w motocyklach są małe akumulatorki w porównaniu do samochodowych. Maja średnio od 10 do 14 Ah pojemności i gdy często robimy krótkie trasy i często odpalamy motocykl, to alternator nie zdoła nam naładować akumulatora by zrównoważyć stratę prądu, którą rozrusznik...
Załóż amperomierz cęgowy na alternatorze. Sprawdzasz dzięki temu czy masz faktycznie taki pobór prądu. Dodatkowo przy dużym poborze prądu zobaczysz rosnące czasy wtrysków.
Przepraszam że takie pytania glupie. Od czego zacząć i jak to sprawdzać ?
Ja na maxa sprawdzałbym następująco: Odłączam (demontuję jeśli trzeba) regulator, odłączam B+ (30) od akumulatora, odłączam przewód od kontrolki ładowania, od styku D+ (15). Włączam stacyjkę, zdjęty przewód od kontrolki ładowania podłączam do masy. Jeżeli 4W żarówka kontrolki ładowania świeci, to jest sprawna i wszystkie połączenia z nią związane też....
Żeby zrobić pomiar muszę odłączyć akumulator. Zamykam układ miernikiem podczas pomiaru. Więc pomiar jest od razu po zamknięciu układu samochodu. Bezpiecznik od centralnego zamka jest wyjęty. Dodano po 51 Odłączyłem radio i alternator i dalej 2A... Czy powinienem zacząć odłączać wszystko co się da i sprawdzać czy coś się zmienia? Mam na myśli ECU, lampy,...
Diody powinieneś sprawdzać prostownikiem ale nie na zwarcie lecz z połączoną szeregowo żarówką by nie zrobić zwarcia. Pod obciążeniem trzeba sprawdzać. Miernikiem może fałszować. Może masz pierścienie wytarte, szczotki wtedy bardzo szybko padną bo trą ;).
Koledzy schemat części instalacji już kolega "piachu1994" udostępnił. Brak jest schematu instalacji Autotronic czy też Datatronica. Ale Z tego co koledzy piszą to do Wskazań z obrotomierza i kręcenia motogodzi jest potrzebny tylko sygnał z alternatora. Wskaźnik paliwa i obrotomierz prędkość jazdy i obroty wałka wskazuje na wyświetlaczu elektronicznym....
Na zakresie 20 mA wynik pomiaru widniejący na wyświetlaczu 0,09 oznacza, że wartość płynącego prądu wynosi 90 µA. Raczej to nie możliwe by taka była wartość płynącego prądu przy wyłączonym zapłonie, więc chyba masz ustawiony zakres 20 A wtedy taki wynik na wyświetlaczu wskazuje na wartość 90 mA. Jeśli rzeczywiście płynie 90 mA, to taki prąd raczej...
Brak ładowania to 90% usterka alternatora . Sprawdzałeś miernikiem po odpaleniu auta na klemach i na alternatorze że nie ładuje czy jak ??
Daj fotki alternatora. Szczotki sprawdzałeś?
Witam Wszystko wskazuje na alternator ale mój mechanik się zatrzymał ponieważ zmyliło go to, że po odpaleniu silnika kontrolka ładowania gaśnie. I mówi żeby sprawdzać elektrykę/kable bo może szkoda rozbierać i wyciągać. Na AKU jest 10.8V na zimno. Po zapaleniu silnika jest też 10.8 na AKU, i to samo jest na śrubie alternatora (którą mi wskazał mechanik)....
Nieraz diody należy sprawdzać pod obciążeniem. Chyba miałem rację - patrz mój post #2 Pozdrawiam
Masz "perełkę" która mierzy (oczywiście z bocznikiem) prąd przepływający w dowolnym kierunku. W aucie sprawdzisz nim czy akumulator przy pracy silnika na jałowych obrotach, jest ładowany (jakim prądem) czy oddaje prąd (jaki) po włączeniu odbiorników (ilu i których) Oj to chyba tylko w starym maluchu i to wyposażonym w prądnicę a nie alternator. :D...
No i co sprawdziłeś już? Skoro pali bezpiecznik, to oznacza, że jest gdzieś zwarcie, więc zacznij sprawdzać wiązki, alternator (szczególnie w jego okolicach) i znajdziesz. Którym kołem wjechałeś w tą nieszczęsną dziurę? Pozdrawiam.
sprawdzać alternator sprawdzać alternator polonez sprawdzać dioda alternator
uziemienie szafie zabezpieczenie falowników wymiana uszczelniacz
ładowanie akumulatora lifepo4 ładowanie akumulatora lifepo4
VW Sharan 2.0 TDI 2009 – brak ogrzewania szyb, lusterek i nawiewu – typowe usterki i diagnostyka Tasmota cmnd=state Missing ENERGY Data on HLW8012, CSE7766, ADE7953, BL0937, PZEM Devices