Dzięki , Aleksander_01 Dodano po 20 Ten alternator podłączałem w taki sposób jak na dołączonym zdjęciu z regulatorem z pierwszego postu i niby działa kontrolka gaśnie ale nie wszystko jest ok. Ładuje 15.7V co dalej z tym zrobić??? A dodam jeszcze że szczotkotrzymacz też jest ten sam co na pierwszym zdjęciu Wybacz ale to podłączenie to bzdura co zrobiłeś...
alternator jako prądnica obcowzbudna Generalnie alternator jest samowzbudny. jest wzbudzana z akumulatora napięciem ~12V Z akumulatora wzbudzenie jest tylko w momencie rozruchu. Nie znalazłem konkretnej informacji/ odpowiedzi, czy po zwiększeniu napięcia wzbudzenia zwiększy się napięcie wyindukowane w uzwojeniu stojana. Oczywiście, że się zwiększy....
Regulator Ra2 24V od Bizona powinien załatwić sprawę. Swoją drogą alternator super bo nie ma szczotek.
Regulatory napięcia Bosch z serii F00 załączają wzbudzenie z zacisku B+ alternatora, to jest częsty przypadek, że regulator albo nie odłącza wzbudzenia po zgaszeniu silnika, albo załącza magnesowanie wirnika samoczynnie.
Jak masz Boscha alternator to jakiś chiński gówniany regulator pewnie ktoś założył. I nie wzbudzi się z ecu.
Kabelek może się trzymać już tylko na izolacji. Trzeba by sprawdzić czy wzbudzenia po zapłonie jest na kostce do alternatora. Najlepiej małą żarówką 5W 12V. Bo to może być alternator (dokładnie regulator w nim lub szczotki regulatora) albo przewód wzbudzenia. Dodatkową podpowiedzią że raczej przewód jest przerwany jest brak kontrolki ładowania (czerwony...
Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
przecież warszawa to to samo co Żuk (a konkretnie to na odwrót), czyli zakładaj alternator od Żuka z jego mocowaniami i będzie jak orginał bo to ten sam silnik i nie będzie rzeźby. regulator elektroniczny od Poloneza caro, na niego plus po stacyjce a wyjście z regulatora do wejścia wzbudzenia alternatora, tam kontrolki też nie trzeba podłączać, ja w...
Nie, to nie jest akumulator. Regulator powinien zmniejszyć napięcie do ok 14.5V. Najpierw należy sprawdzić czy na diodach wzbudzenia jest takie samo napięcie jak na wyjściu alternatora. Jeżeli jest takie same to regulator należy wymienić. jeśli jest niższe to możliwe, że jest uszkodzona któraś z diód wzbudzenia. Jeżeli oczywiście alternator posiada...
też stawiam na regulator, ja tak uwaliłem regulator w moim Volviaczku v70, lepiej nie myć chemią w okolicy alternatora. wymieniłem regulator i jest OK, w zasadzie kupiłem cały używany alternator bo był tańszy niż sam regulator i przełożyłem regulator bez wyciągania alternatora :) u Ciebie to się raczej nie uda bo on tam jest z tyłu pod kolektorem ssącym,...
Więc regulator ma oznaczenia- M, R, B/15 - czyli masa. Alternator ma oznaczenia M-szczotka do M regulatora, R- diody wzbudzenia do R regulatora i na przekaźnik kontrolki , B/15 -zasilanie z stacyjki, minus regulatora masa alternatora.P
To 72 A alternator więc o wydajność możesz być spokojny, natomiast albo źle podpinasz 15 regulatora do której masz podłączyć żarówkę i diody wzbudzenia albo źle to opisałeś.P
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Tak, będzie wielokrotnością. Dodano po 27 Moc rzeczywista jest taka, jakie będzie obciążenie. Alternator ma coś takiego jak regulator napięcia, który dąży do tego, aby na wyjściu panowało określone napięcie (w przypadku alternatorów samochodowych jest to ok 14.5V). Teraz alternator jest obciążany elektrycznie czyli jest z niego czerpana moc. Napięcie...
Sprawdź jeszcze raz czy dobrze zlokalizowałeś zacisk IG. W japońskich alternatorach nie ma opcji aby ładowanie działało bez zasilania po stacyjce. http://datsun1200.com/modules/mediawiki/... Tu masz schemat podobnego rozwiązania. Jak widać z zacisku IG idzie zasilanie na uzwojenie wzbudzenia (zacisk F). Zacisk N to punkt...
Musisz na alternatorze osiągnąć obroty około 5000 obr /min a następnie zbudować część instalacji oraz podłączyć akumulator do wzbudzenia tego alternatora poprzez regulator napięcia. Dodano po 1 Musisz na alternatorze osiągnąć obroty około 5000 obr /min a następnie zbudować część instalacji oraz podłączyć akumulator do wzbudzenia tego alternatora poprzez...
Regulator napięcia od chińskiego skutera 125. Schematów jest na Elektrodzie trochę. Nie każdy regulator będzie pasował. Specjalistą w tym temacie jest niejaki BANANvanDYK, spróbuj go zapytać.
R to wyjście diod wzbudzenia (idzie na regulator i lampkę ładowania) Odpowiednikiem jego jest złącze D+ w nowym alternatorze M to wyjście jednej ze szczotek.Idzie ro regulatora. Jeżeli masz alternator z regulatorem wewnątrz to: -demontujesz oryginalny regulator ( umocowany na ramie pomocniczej) -szukasz kabla kontrolki,bodaj niebieski (albo zółty? :?...
do obwodu wzbudzenia podłączyłem akumulator i szeregowo żarówkę 12V/10W Jednak wg opisu sprawdzania mała żarówka na obwodzie wzbudzenia powinna zgasnąć A regulator gdzie? Skoro zasilasz na stałe uzwojenie wzbudzenia, które bez regulatora nie ma żadnego połączenia w wyjściem, to czemu ta żaróweczka miałaby zgasnąć?
Ładowanie w aucie jest napięciem stałym 14,4V, podobnie w ładowarkach elektronicznych które na wyjściu też mają napiecie stałe (przebieg linia prosta) natomiast ładowanie prostym prostownikiem napieciem pulsującym wynosi ok. 16V. Delikatnie się wtrącę. W rzeczywistości w aucie akumulator też nie jest ładowany napięciem (a ściślej prądem) stałym, którego...
Od czego w takim razie będzie zależał prąd przepływający przez uzwojenie wirnika po włączeniu stacyjki dla układu 6-diodowego? Tylko od rezystancji wirnika i ewentualnej rezystancji w regulatorze. Tam po włączeniu stacyjki płynie już pełny prąd wzbudzenia wirnika.Ponieważ regulator wykrywa różnicę między nastawioną wartością napięcia w instalacji (...
Co do kontrolki to nie świeci po przekręceniu kluczyka Generalnie kontrolka raczej trafia na L w alternatorze chyba, że Seat ma jakieś inne oznaczenia. To, że jest to LED nie musi oznaczać, że nie bierze udziału w zasilaniu wzbudzenia - widziałem schematy na których LED był dodatkowo zbocznikowany opornikiem aby podać większy prąd dla wzbudzenia alternatora....
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Powitać! Wg schematu wygląda, że ten alternator w ogóle nie ma diod wzbudzenia. Regulator sam wykrywa stan kiedy uzwojenie wzbudzenia zaczyna wirować i dopiero wtedy włącza prąd wzbudzający pobierając go z akumulatora. Takie podejście umożliwia odciążenie rozrusznika przy starcie (i akumulatora co zatem idzie). Twój alternator jest 105 A (!!!) czyli...
Witam. Przede wszystkim sprawdź ładowanie. Na zapalonym silniku na klemach akumulatora powinno być napięcie 13-14V. Jeżeli jest mniejsze np. poniżej 12V to znaczy, że nie ładuje. Moze być uszkodzony alternator tj. Spalone uzwojenie, szczotki lub regulator napięcia. Może też być brak napięcia wzbudzenia alternatora w twm przypadku sprawdzić przewody...
Nie szukaj winy w kontrolce i liczniku - są potrzebne tylko do wzbudzenia alternatora. Jak już zacznie ładować to ten obwód nie jest do niczego potrzebny. Wymień regulator jeśli są fluktuacje napięcia i po sprawie.
Cóż to za archaizm?, ale do rzeczy ze zdjęcia widać, że brak regulatora oraz nie sądzę aby były w nim diody wzbudzenia a także widzę że jedna ze szczotek jest na masie. Aby ucywilizować ten alternator powinieneś dołożyć 3 diody wzbudzenia, odizolować szczotkę od masy i zamontować regulator napięcia (najtaniej chyba od kaszlaka). Po tych usprawnieniach...
do zacisków Ri M podłącza sie regulator napięcia. Na przedstawionej fotografii widzimy alternator od samochodu Skoda 105-120 Zacisk R to zacisk wysciowy diod wzbudzenia i podłączamy do niego jeden koniec lampki kontrolnej i zacisk R regulatora (regulator od skody) albo zacisk 15 (jeżeli stosujemy regulator od poloneza) Zacisk M to zacisk jednej ze scztotek...
Jeden z pinów na alternatorze (ten z kablem) jest wykorzystany do informowania komputera silnika o obciążeniu przez alternator np aby ten podniósł wolne obroty. Drugi jest typowym sterowaniem kontrolki, tzn. podaje masę w trakcie w stanie spoczynku a "plus" w czasie ładowania. Przez ten pin tak jak w klasycznym alternatorze samowzbudnym można wzbudzić...
szczotki regulatora napięcia :arrow: mogą nie łączyć bo są już krótkie lub sam regulator diody wzbudzenia :arrow: różnica potencjałów między punktem DF(wzbudzenie) a zaciskiem + aku lub diody prostownicze i tak musisz wydrzeć alternator z auta żeby sprawdzić dokładnie
Tak, przez zwartą diodę dodatnią poprzez diody wzbudzenia i regulator prąd idzie na wirnik. Druga mozliwość to bardzo zanieczyszczony mostek lun wnetrze alternatora, przez zanieczyszczenie powstaje upływność.
Hamowanie to (nawet gdy się nie obraca) spowodowane jest charakterystyczną pracą regulatora napięcia . Ów, po dołączeniu zasilania na zacisk B+ na krótką chwilę załącza prąd na podmagnesowanie wirnika. Tak samo, jednak na nieco dłużej załącza z chwilą pojawienia się napięcia na zacisku D+. Tak ma być i proszę się tym nie przejmować. Elektromagnetyczny...
L - to wyjście na lampkę, + to zasilanie wzbudzenia po zapłonie. Powinien być zamontowany właściwy regulator - osobiście polecam orginalny Valeo który kosztuje około 75zł. A i warto sprawdzic jak wygląda pierścień na wirniku, jeśli ma głębokie wyżłobienie po szczotkach polecam zregenerować cały alternator - koszt około 300-400zł. Dodano po 2 I przypomniałem...
A jak sprawdzić regulator? Podać napięcie na wejście i sprawdzać wyjście? Można jak najbardziej. Od strony zasilania regulatora wpinamy zasilacz regulowany o zakresie ok. 15-20 woltów, na wyjściu (na szczotki) wpinamy np. niewielką żaróweczkę. Teraz zwiększamy napięcie na zasilaczu i obserwujemy żaróweczkę. W momencie gdy żaróweczka zgaśnie odczytujemy...
Witam, mam w tej chwili identyczny problem - alternator pobiera na postoju około 3A i prąd ten wzrasta w miarę rozładowania akumulatora, co sugeruje, że regulator puszcza w cewkę wzbudzenia większy prąd... również podejrzewam diodę z mostka. Z tego co pamiętam, mostek jest monolityczny - diody raczej niewymienialne. Schemat w pdf. Szukam mostka - bezskutecznie....
Może być uszkodzona (ne) dioda, lub inny problem, więc nie wiadomo, czy nie mają racji- napięcie powinno być 14,4V. Lampka ładowania zaświeca się wtedy, gdy nie ma odpowiedniego napięcia z prostownika pomocniczego alternatora. Jęśli to napięcie jest odpowiednie, to mamy taką sytuację, że pojawia się plus od strony deski(zapłonu) na lampce i drugi plus...
mianowicie po uruchomieniu silnika obroty są na poziomie 700 RPM, po dodaniu gazu i puszczeniu nie jest w stanie utrzymać obrotów i gaśnie. Co ciekawe po odłączeniu kabli od alternatora i uruchomieniu silnika na samym akumulatorze problem znika, silnik pracuje elegancko tak jak powinien. czyli alternator stawia silnikowi bardzo duży opór Oczyściliśmy...
Nie będę udawał, że znam ten motocykl. Z twoich wywodów wynika, że masz do czynienia z grubsza z tradycyjnym alternatorem. Sytuacja sugeruje, że masz zwarcie w wiązce przewodów do uzwojenia wzbudzenia lub w samym uzwojeniu. W zależności czy regulacja wzbudzeniem dokonywana jest + czy - regulator przekazuje połączenie na przewody w środku wiązki. Praca...
We wszystkich nowszych polonezach obwód wzbudzenia sterowany jest minusem. Jest tylko mały problem bo regulator jest razem ze szczotkami i do ruskiego nie będzie pasił. Proponuję zrobić tak jak jest w Lublinie II. Jest to rozwiązanie wzięte ze starszej wersji poloneza a regulator jest od Fiata 126p. Ma on dwa przewody żółty i zielony. Jeśli masz alternator...
To alternator nie jest prądnicą? Jest jak najbardziej, ale w potocznym tego słowa znaczeniu przez prądnicę rozumiemy generator prądu stałego (niech będzie pulsacyjnego). Nie ma co drążyć tematu. a - diody wzbudzenia b - diody "dodatnie" mostka prostowniczego c - diody "ujemne" .................................. U,V,W - trzy uzwojenia stojana d - wirnik...
kidziorv1 Chyba za dużo od ciebie wymagam.. a ty masz dość podstawowe problemy z samym alternatorem i nie tylko. Musisz je na początek rozwiązać. Jednak regulator jako układ elektroniczny i osobny problem można (i trzeba!) sprawdzić na stole. Pisałem jak to zrobić. Alternator "zostawiam" Błażejowi. :D Przecież to dość proste sprawy... Odpowiadam na...
Tutaj zastosowano alternator obcowzbudny, 6-diodowy. Zacisk 86 to wg. DIN cewka przekaźnika. W tym przypadku 86 z alternatora to punkt neutralny uzwojenia. Napięcie na nim służy do załączania przekaźnika, który rozłącza kontrolkę ładowania (zacisk 87a — styk NC). Regulator jest zasilany z zacisku 15, czyli po stacyjce. Po przekręceniu stacyjki powinien...
Ja tak miałem w c360, że były brudne styki w gnieździe żarówki. Po wyczyszczeniu kontrolka świeciła we właściwy sposób. Sprawdzenie czy regulator działa - podłączenie od akumulatora (gruba śruba na rozruszniku) do wejścia regulatora. Już to zrobiłeś i nie działa. W starym alternatorze można wymienić regulator. Nowy alternator wymień w ramach rękojmi....
Andrzeju, pozwól, że sprostuję twoje informacje, bo są one niestety technicznie błędne. Regulator napięcia w alternatorze ma kluczowe znaczenie nie tylko mechaniczne (dopasowanie szczotek i mocowania), ale przede wszystkim elektryczne — zwłaszcza pod kątem prądu wzbudzenia. Alternator o wyższym prądzie ładowania (np. 120 A lub 140 A) potrzebuje regulatora...
Podłączyłem 3 żarówki 55w pod fazy alternatora i jedną 21w pod df zasilaną z aku.Wszystkie żarówki świecą a intensywność trzech zależy od obrotów,czyli alternator jest ok.Cały problem jest z zasilaniem wzbudzenia.Zauważyłem,że jak podłącze wszystkie przewody do alternatora którego mam wyjętego to pojawia się napięcie wzbudzenia na df regulatora a w...
Autorze teraz odpowiedz sobie na proste pytanie,Czy warto było słuchać tych porad typu a to wszystko ok. Bo to tak musi być. Ja w 15 stym poście już napisałem że trzeba sprawdzić ładowane na akumulatorze Pomyśl autorze ile byś był stratny gdybyś posłuchał tych rad że to wszytko ok jest, bo to świece żarowe tyle prądu ciągną że aż się akumulator nagrzewa....
Witam Szanownych Państwa, Traktor T-25A Władymirec, rok prod. 1982. Alternator 9-diodowy typu I36.3701 z wbudowanym regulatorem typu Ja112B. Znikło ładowanie. Kontrolka ładowania w momencie włączania masy mignie na chwilę i nie świeci. Słychać przy tym pracę przekaźnika RB-1. Na zacisku +B alternatora woltomierz pokazuje napięcie akumulatorów ok. 12.3V...
Witam Mam duży problem z Fiatem Bravo 2 1.6 Mjet. Otóż świeci się kontrolka akumulatora, podczas gdy ładowanie jest prawidłowe 14,2 V. Po kolei: - Dwa tygodnie temu pierwszy raz zaświeciła się kontrolka ładowania, a wraz z nią zaczęło się wyłączać wspomaganie kierownicy, dodatkowo silnik zaczął się trząść, a światła przygasać. Mechanik od razu stwierdził,...
Nie odpowiem konkretnie na te pytania, bo alternator miałem rozebrany tylko jeden od poldka w którym padła jedna z diod od wzbudzenia i tam regulator napięcia nie był zintegrowany z alternatorem. Tak jak wcześniej pisałem sprawdzałem w kilku samochodach (do których miałem dostęp) napięcie ładowania na zimnym i gorącym alternatorze ze zintegrowanym regulatorem...
Witam. Kupiłem agregat prądotwórczy PAD-20-3/400/R z wojska, jednak agregat nie posiada żadnego pulpitu sterowniczego ponieważ pracował w komplecie z innymi. Agregat zasilany jest silnikiem spalinowym. Silnikowi zrobiłem remont i pracuje bez zarzutu. Posiada alternator i rozrusznik elektryczny na 24V. Problem pojawia się przy prądnicy. Prądnica posiada...
Witam czy alternator trzeba wzbudzić , a jak tak to jak to zrobić???dzięki
Witam wszystkich Poszukuję układu do zasilania uzwojenia wzbudzenia maszyny obcowbudnej prądu stałego. Wymagania: Znaminowe napięcie wzbudzenia 230 VDC Znamionowy prąd wzbudzenia 0,5 A Możliwość regulacji napięcia wyjściowego w zakresie 0...230 VDC Zmiana napięcia wyjściowego za pomocą potencjometru. Być może dobry będzie jakiś prostownik sterowany....
Zlecę wykonanie regulatora wzbudzenia generatora (alternatora). Regulator ma regulować prąd wzbudzenia generatora (uzwojenia 24V, max. prąd wzbudzenia 1,5A). Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam
Witam! Mam pewną obawę do rozwikłania. Mam taki alternator najprawdopodniej Marelli 63377002 912874 Z tyłu ma dwa wyjścia zapewne są to D+ i B+ Otóż mam takie pytanie do bardziej doświadczonych osób, czy podpinając do niego bezpośrednio jakiś odbiornik prądu po rozpędzeniu tego alternatora popłynie prąd na odbiorniku? Wiem, że pomiędzy D+ a B+ daje...
Nie wzbudza się prądnica (Firmy Transmotor) do ładowania akumulatorów; regulator nie podaje napięcia wzbudzenia. Moc 12 KW. Poszukuję schematu regulatora. Pozdrawiam
Proszę o pomoc w podłączeniu alternatora i regulatora. Regulator z podłączeniem D+, DF, D- alternator DF, W, D+ i wiadomo B+ . Proszę o zrozumiałe wyjaśnienie podłączenia.
witam. nie wiem czy w dobrym dziale umieszczam posta, nie moglem jednoznacznie okreslic a rzecz dotyczy samochodu- alternatora. chodzi mi o najprostszy uklad (nie znam sie na elektronice, chyba ze zlece wykonanie zakladowi rtv) jaki moge wpiac w przewod wzbudzenia alternatora, zeby za kazdym razem po podaniu napiecia wzbudzal go z 10 sekundowa zwloka...
Witam! Chciałbym zrobić proste urządzenie służące do testowania reg. napięcia do alternatorów samochodowych po wyciągnięciu na zewnątrz. Mam pewne rozwiązania ale może któryś z kolegów zetknął się z czymś takim lub wie jak wykonać coś takiego w sposób prosty a zarazem pewny i skuteczny. Pozdrawiam...
Witam. Poszukuję schematu sterownika silnika BLDC, którym w moim przypadku jest alternator samochodowy. Alternator posiada 3 wyprowadzenia po 4 przewody. Po rozrysowaniu wychodzi że jest połączony w trójkąt mimo,że większość alternatorów ma połączenie w gwiazdę jeżeli ma uzwojenie na wirniku. Ten alternator ma właśnie uzwojenie na wirniku,a google twierdzi,...
Witam! To mój pierwszy raz:D ; proszę o wyrozumiałość. CC 899 z 93 roku z alternatorem. Nie ładuje akumulatora i jednocześnie podczas rozruchu nie świeci kontrolka ładowania akumulatora.Zaznaczam, że usterka narastała (chyba) jak były mrozy więc nie od razu zauważyłem. Czy jest możliwe, że przepalona żarówka może spowodować taki efekt? Ze schematu wynika...
alternator sześcio diodowy bezszczotkowy, dochodzą do niego dwa przewody grubszy i cieńszy. Czy powinno być tam napięcie, czy to jest alternator bezwzbudzeniowy (sam się wzbudzi) grubszy kabel pewnie jest do ładowania a cienszy? Jakie powinno być napięcie przy pracującym silniku i odłączonych przewodach? I jeszcze jedno gdzie jest regulator napięcia...
Znajomy wrzucił mi zagwozdkę: agregat z prądnicą 37,5kW Nie wzbudza prądnicy - po wrzuceniu napięcia wzbudzenia z akumulatora wzbudzenie jest. Po szybkim sprawdzeniu elementów nic podejrzanego nie widzę. Wywalił regulator - ale tego typu nie robiłem - ma ktoś może jakiś papier od tego? Schemat, DTR ?
Witam, jestem użytkownikiem Calibry V6 w który oryginalnie był zamontowany alternator delco remi, po awarii zespołu prostowniczego kupiłem regenerowany alternator boscha, po zamontowaniu jednak nie ładował. Wyjąłem go i zbudowałem prosty stolik do testów okazało się, że aby zaczął ładować musiałem wzbudzić go aż 12voltami, gdzie w instalacji pojazdu...
Witam, buduje agregat prądotwórczy, mam juz silnik itp ale problem jest z alternatorem. Mam sam alternator ale nie mam do niego regulatora, jak to wszystko połączyć, jakie napięcie dac na wirnik że by dawał określone napięcie (np. 24V), nie mam do niego diod jednak zależy mi na tym że by prąd był zmienny, da sie zrobić?
Cześć! Mam pewne urządzenie, w którym nad wyraz szybko lecą regulatory napięcia. Jest to regulator elektroniczny, instalacja 24V. Z mojej wiedzy wynika że: Napięcie w instalacji przy uruchomionym silniku ma wynosić 28,4 do 28,9 V Alternator - choć to nie istotne - ma 60A wydajności prądowej przy tym napięciu Uzwojenie wzbudzenia ma rezystancję od 12...
Jakie mogą być przyczyny nie wzbudzenia sie ww prądnicy? CZy zasilając wzbudzenie 12V z akumulatora otrzymamy napięcie zmienne bez podłączenia regulatora? Prądnica z podłączonym regulatorem nie chce sie wzbudzić. Jaką role odgrywa magnetyzm szczątkowy? Napięcie przy obrotach 1500 wynosi ok. 9 V, czy układ regulacyjny podniesie napięcie do 400 V? Jak...
wzbudzenia alternator alternator wzbudzenia regulator wzbudzenia
moduł zigbee nagrzewnica indukcyjna temperatury kolumny ścianie kolumny scianie
Hürlimann H5116T – kolejność zapłonu silnika SDF 1000.6 WT i 1000.5 WT Audi 80 B4 2.0 ABT – obecność obrotomierza, wersje liczników, retrofit, sygnał TD