Witam . Wygląda to na klasyczną prądnicę 3 fazową . Uzwojenie wzbudzenia na stojanie odbiór napięcia z wirnika za pomocą szczotek z pierścieni ślizgowych . Takie same rozwiązanie jest w PAD8 , PAD16 i wiele innych starszych agregatach . Co do regulatora trzeba by pomierzyć . Odpal agregat , ustaw obroty na 1500obr/min , podaj napięcie na uzwojenie wzbudzenia...
Spróbuj zainstalować podobne opornice stosowane w prostownikach spawalniczych służących do regulacji prądu spawania.Stosowane opornice wyglądem odpowiadają takiej jaką zamieściłeś na foto.
Wystarczy u wujka google wpisać mz ts 150 ładowanie, zaznaczyć grafika i samo rozwiązanie się pojawi.
AVR powinien mieć wkręt na śrubokręt, spróbuj nieco nim poregulować. Gdy mimo tego agregat nie wytworzy napięcia, to zdemontuj go i podaj z innego źródła napięcie stałe np. 18 V na piny w miejsce AVR-u. Podczas podłączania uważaj na polaryzację, oznaczenia + i - powinny być widoczne. Gdy agregat będzie indukował napięcie, to będzie oznaczać, iż AVR...
Zlecę wykonanie regulatora wzbudzenia generatora (alternatora). Regulator ma regulować prąd wzbudzenia generatora (uzwojenia 24V, max. prąd wzbudzenia 1,5A). Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam
Prawdopodobnie przez zacisk DF regulatora płynie prąd wzbudzenia prądnicy. Jeśli regulator jest uszkodzony to na próbę można podać napięcie wzbudzenia przez żarówkę 20W na zacisk DF prądnicy i plus akumulatora.
Dzięki , Aleksander_01 Dodano po 20 Ten alternator podłączałem w taki sposób jak na dołączonym zdjęciu z regulatorem z pierwszego postu i niby działa kontrolka gaśnie ale nie wszystko jest ok. Ładuje 15.7V co dalej z tym zrobić??? A dodam jeszcze że szczotkotrzymacz też jest ten sam co na pierwszym zdjęciu Wybacz ale to podłączenie to bzdura co zrobiłeś...
Maluszek naprawiony okazało się że szczotki które kupiłem na alledrogo to jakiś chińskie zamienniki i powysuwaly się z nich kabelki. Wjechały oryginały i maluszek zasuwa. Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za odpowiedzi. A nie mówiłem, gówniane zamienniki
Regulatory napięcia Bosch z serii F00 załączają wzbudzenie z zacisku B+ alternatora, to jest częsty przypadek, że regulator albo nie odłącza wzbudzenia po zgaszeniu silnika, albo załącza magnesowanie wirnika samoczynnie.
zamontowałem alternator od poloneza i śmiga do dziś...
DFM wysyła regulator napięcia, wygląda że mu coś dolega. Może jedna z diod wzbudzenia. Ja zmieniłbym regulator.
Alternator zaczyna ładować przy stosunkowo niskich obrotach, więc jeśli nie ładuje nawet po "podgazowaniu" to może być uszkodzony (najczęściej spalone diody prostownicae) albo uszkodzony jest regulator (zużyta szczotka wzbudzenia). Spróbuj na początek wymienić regulator napięcia , nie jest to drogi element.
Więc regulator ma oznaczenia- M, R, B/15 - czyli masa. Alternator ma oznaczenia M-szczotka do M regulatora, R- diody wzbudzenia do R regulatora i na przekaźnik kontrolki , B/15 -zasilanie z stacyjki, minus regulatora masa alternatora.P
do obwodu wzbudzenia podłączyłem akumulator i szeregowo żarówkę 12V/10W Jednak wg opisu sprawdzania mała żarówka na obwodzie wzbudzenia powinna zgasnąć A regulator gdzie? Skoro zasilasz na stałe uzwojenie wzbudzenia, które bez regulatora nie ma żadnego połączenia w wyjściem, to czemu ta żaróweczka miałaby zgasnąć?
Kabelek może się trzymać już tylko na izolacji. Trzeba by sprawdzić czy wzbudzenia po zapłonie jest na kostce do alternatora. Najlepiej małą żarówką 5W 12V. Bo to może być alternator (dokładnie regulator w nim lub szczotki regulatora) albo przewód wzbudzenia. Dodatkową podpowiedzią że raczej przewód jest przerwany jest brak kontrolki ładowania (czerwony...
szczotki regulatora napięcia :arrow: mogą nie łączyć bo są już krótkie lub sam regulator diody wzbudzenia :arrow: różnica potencjałów między punktem DF(wzbudzenie) a zaciskiem + aku lub diody prostownicze i tak musisz wydrzeć alternator z auta żeby sprawdzić dokładnie
przecież warszawa to to samo co Żuk (a konkretnie to na odwrót), czyli zakładaj alternator od Żuka z jego mocowaniami i będzie jak orginał bo to ten sam silnik i nie będzie rzeźby. regulator elektroniczny od Poloneza caro, na niego plus po stacyjce a wyjście z regulatora do wejścia wzbudzenia alternatora, tam kontrolki też nie trzeba podłączać, ja w...
Jescze raz. Ten alternator nie moze miec wyłącznika wzbudzenia bo porostu nie ma cewki wzbudzenia. Jak sie kreci nie wolno go odlaczac ani od regulatora ani regulatora od akumulatora.
Żadnego błędu mogącego powodować zgłaszana przez ciebie usterkę tu nie widzę. 0. Sprawdź jeszcze raz czy wszystko jest prawidłowo podłączone (końcówki, masy itd.). 1. Sprawdź ten mostek testerem diod czy jest dobry (sprawdź poszczególne diody i czy nie ma z pinów zwarcia na obudowę). 2. Zmierz prąd jaki wypływa z mostka, zmierz napięcie. 3 Zmierz prąd...
Proste do wytłumaczenia zjawisko pojawiające się nie pierwszy raz na forum, tania chińska podróbka regulatora nie rozłącza wzbudzenia alternatora. Jedź do fachowca, niech wymieni na oryginalny.
To jest alternator 6 diodowy z mechanicznym regulatorem, nie ma tam diod wzbudzenia.
Mam wrażenie że tam powinien być jakiś regulator. Nie mam wzbudzenia na prądnicy prądu stałego I słusznie. Układ regulatora takiej pradnicy zawiera trójfazowy przekładnik napięciowo prądowy oraz regulator DC na motorolowskich darlingtonach MJ 11032. Gdzieś się to walało w warsztacie, jutro sprawdzę i sprobuję odrysować schemat. Natomiast nie oczekuj...
Witam! AVR , który zamontowany jest w Twoim agregacie kontroluje napięcie na głównych zaciskach prądnicy, wg Twego opisu- dwie fazy. Musisz zastosować regulator właśnie z taką kontrolą ,może być również kontrola trzech faz . http://a...............o.pl/regulator-na... Im większa pojemność kondensatora tym...
Uzwojenie jednego jest wpięte szeregowo ze wzbudzeniem. Przynajmniej tak mi się coś przypomina regulator mechaniczny Denso. Ten powyżej jest inny. Jeden stycznik podaje plus na wzbudzenie i zbocznikowany jest rezystorem, drugi całkiem obniża napięcie wzbudzenia do masy. Proponuję regulator podpiąć do zasilacza laboratoryjnego i sprawdzić.
Na próbę odłącz regulator a podaj napięcie wzbudzenia za pomocą zwykłej żarówki roflektorowej i będziesz obserwował czy napięcie rośnie równo czy skokami. Będziesz wie3dział czy wina jest alternatora czy regulatora- pozdrawiam
Najczęsciej to wina regulatora, jak ktoś źle podepnie. Zacisk + jest mały, zaś L większy. Logika sugerowała by, że na ten większy trzeba podać plus, i tak często się czyni. Co powoduje uszkodzenie stopnia zapalającego lampkę. Rozwiązania są trzy: -nowy regulator -wlutować diody wzbudzenia i wykorzystać oryginalny regulator -zastosować przekaźnik lampki...
Poza poradą z poprzedniego postu na niebiesko nasuwa jeszcze jedna. Z racji, że pojazd ma trochę latek warto sprawdzić ciągłość połaczenia przewodu zielonego od regulatora do uzwojenia wzbudzenia.
Regulator napięcia lub uzwojenie wzbudzenia. Najczęściej problemem są zużyte szczotki. Podłącz przewód od kontrolki pod zacisk szczotki (wyjście regulatora). Jeżeli kontrolka będzie świecić, to wzbudzenie ok, a regulator uszkodzony. Jeśli nie będzie świecić, to sprawdź szczotki i wirnik.
Nie, to nie jest akumulator. Regulator powinien zmniejszyć napięcie do ok 14.5V. Najpierw należy sprawdzić czy na diodach wzbudzenia jest takie samo napięcie jak na wyjściu alternatora. Jeżeli jest takie same to regulator należy wymienić. jeśli jest niższe to możliwe, że jest uszkodzona któraś z diód wzbudzenia. Jeżeli oczywiście alternator posiada...
Ten regulator nie ma nic do obrotomierza. Od lewej B+, D+, sterowanie wzbudzeniem, masa.
Teraz jak rozumiem jest 20 zwojów Dziesięć. Dodano po 7 To wzbudzenie pod magnesami to 1 faze podłączyć do regulatora Nie. Musisz zasilić go prądem stałym. Czyli mostek kondensator i dopiero regulator prądu wzbudzenia. Masz orginalny regulator od tego alternatora?
Powitać! Wg schematu wygląda, że ten alternator w ogóle nie ma diod wzbudzenia. Regulator sam wykrywa stan kiedy uzwojenie wzbudzenia zaczyna wirować i dopiero wtedy włącza prąd wzbudzający pobierając go z akumulatora. Takie podejście umożliwia odciążenie rozrusznika przy starcie (i akumulatora co zatem idzie). Twój alternator jest 105 A (!!!) czyli...
Witam . Jeszcze oprócz tego co podpowiada kolega Heinzek ,to może być również uszkodzony regulator napięcia.W przypadku jeżeli regulator steruje wirnikiem (uzwojeniem wzbudzenia) za pomocą (-),co jest często stosowane.
Jak masz regulator to podłącz jak napisałem i zrób próbę. O ewentualne usprawnienie z diodami i innym regulatorem zatroszczysz się później. Z innej strony, musi być coś oryginalnego w tym kompresorze. Może po prostu regulator padł i obejdzie się bez przeróbek... regulator z bizona działa, niestety tak jak pisałeś na zapłonie idzie spory prąd na wzbudzenie....
Czyli sprawa jest prosta. Montujesz żarówkę 12V/2W w miejsce lLEDa na schemacie. Bierzesz regulator od Poloneza. Poprawiasz błąd opisany przez gromleona: Połączenie katod diod wzbudzenia ma iść do DF regulatora. A w zasadzie na inaczej oznaczone wyprowadzenie regulatora. Reszta OK. Powodzenia.
Kolego jeden z tych wyjść łączysz z masą,obojętnie który.Drugie wyjście ,napięcie po stacyjce przez regulator (od żuka )do alternatora.15z bezpiecznika,67 na alternator,śruba 6przewodem do rozrusznika.Alternatory te były z układem wzbudzenia i bez układu.Są regulatory ze szczotkami do tego alternatora co wzbudzają się przez kontrolkę.
Prawdopodobnie jest zamontowany nieodpowiedni regulator napięcia, wzbudzenie przez żaróweczkę. Wstaw odpowiedni regulator.
Jak masz Boscha alternator to jakiś chiński gówniany regulator pewnie ktoś założył. I nie wzbudzi się z ecu.
Ja widzę tylko możliwość wzbudzenia się stabilizatora. Na schemacie kondensator 200n jest daleko od stabilizatora - wiem, to schemat, ale... jak jest w rzeczywistości? Kondensatory 100-470nF bezindukcyjne powinny być zamontowane na nóżkach stabilizatora lub tuż przy nich . Np. podłączenie stabilizatora do reszty układu długimi przewodami sprzyja wzbudzeniom.
To 72 A alternator więc o wydajność możesz być spokojny, natomiast albo źle podpinasz 15 regulatora do której masz podłączyć żarówkę i diody wzbudzenia albo źle to opisałeś.P
Po stronie regulatora, wyjście z komutatora powinno być połączone z uzwojeniem wzbudzenia w stanie spoczynku/przy niskim napięciu z prądnicy. Regulator obsługuje trzy funkcje: 1. Regulacja napięcia. 2. Ogranicznik prądu (przy zbyt mocnym obciążeniu prądnicy tworzy się pewne niekorzystne zjawisko, którego już nie pamiętam). Te dwa regulatory działają...
Przyczyną może być brak ciągłości obwodu wzbudzenia. Podłączając akumulator wykluczyłeś brak magnetyzmu szczątkowego. Teraz trzeba po kablach sprawdzić cały obwód samowzbudzenia (diody, płytki selenowe, kostki połączeniowe, uzwojenia). Inna sprawa, gdy będzie zwarcie między zwojowe, to po podłączeniu zewnętrznego minimalnego napięcia wzbudzenia i dłuższej...
Mam do sprzedania następujący zestaw: -4 regulatory prądnic Anciac 80 -4 Ograniczniki prądu wzbudzenia do Anciaca 80 -Układ wstępnego wbudzenia do prądnic typu BRF firmy AAC -Układ forsowania wbudzenia do prądnic typu BRF firmy AAC Wszystkie części używane, sprawne, pracowały na statkach PŻM. Jako że części jest dość sporo i wrzucanie zdjęć tutaj jest...
Trochę zagmatwałeś dość prosty temat- postaraj się to trochę wyjaśnić. Masa. Plus(wyjście na śrubie M6/M8). Wyjście wzbudzenia(kros). Podobnie rozpisać regulator. Kolegom przydatne też jaki alternator.
Uruchom agregat bez regulatora i podaj napięcie wzbudzenia z zasilacza regulowanego, wtedy będziesz mógł sprawdzić napięcia wychodzące z agregatu i sprawdzisz czy nie za wysokie oraz czy w ogóle ci się wzbudzi. chief
Moim zdaniem regulator pada. Spróbuj wzbudzić go bezpośrednio i dokonać pomiarów.
Zamiast męczyć się szukaniem schematu i naprawą. Kup regulator wzbudzenia- napięcia prądnicy np. taki: https://proton-polska.pl/product-pol-487... lub poszukaj na All.. "Regulator napięcia agregatów AVR8 7-20kW" "Agregat prądotwórczy inna 1013200179411 1,00 W" "GAVR-20A" Trzeba tylko sprawdzić jaki...
Niestety, ale kontrolka cały czas się pali. I w takim układzie będzie się palić. W rzeczywistym układzie po wzbudzeniu alternatora na zacisku D+ masz napięcie z diod pomocniczych mostka służących tylko do zasilania regulatora. Po włączeniu zapłonu prąd wzbudzenia jest podawany na zacisk D+ z plusa akumulatora i kontrolka świeci, jak uruchomisz silnik...
Tak, przez zwartą diodę dodatnią poprzez diody wzbudzenia i regulator prąd idzie na wirnik. Druga mozliwość to bardzo zanieczyszczony mostek lun wnetrze alternatora, przez zanieczyszczenie powstaje upływność.
czy dla danych obrotów jesteśmy w stanie zmieniać jego moment? Tak, przy danej prędkości obrotowej moment wiąże się z wytwarzaną mocą, a tą można zmieniać, zależnie od rozwiązania, za pomocą regulatora (zmieniając strumień wzbudzenia), czy zmianę kąta nachylenia łopat. Oczywiście wzrost ponad moment znamionowy może być tylko chwilowy ze względu na...
Bo to są 2 różne rzeczy regulator wzbudzenia i regulator napięcia stratny. Jak ma być budżetowo to zastosuj scalak LM350 i masz wszystko.Obudowa w twojej gestii.
Ja przerabiam montuję diody wzbudzenia i regulator Cargo 14,8V .
Dodatkowy przewód to nie wzbudzenie a tzw "sense" używany przy zasilaniu oświetlenia napięciem zmiennym, jak w układzie z regulatorem stratnym może być wzbudzenie? Sam mam regulator stratny i w cale nie jest tak jak napisałeś wszystko zależy od konkretnego rozwiązania.
Witam Mam prośbę czy ktoś mógłby zamieścić schemat regulatora wzbudzenia R-059 do tego agregatu?
Ten wykres wydaje się być wyrwany z kontekstu. Chodzi zapewne o prąd płynący przez kontrolkę. Wynika on z rezystancji uzwojenia wzbudzenia i żarówki. Dopóki nie dojdzie do wzbudzenia się alternatora ten prąd jest najwyższy i spada wraz ze wzrostem obrotów, gdyż alternator zaczyna produkować pewną ilość energii, która przez diody wzbudzenia zaczyna zasilać...
Podpowiem że regulator podobnie jak w japońskich alternatorach samochodowych jest zasilany z akumulatora (po stacyjce), alternator nie posiada diod wzbudzenia. Proponuję poszukać podobnego regulatora od innych silników motocyklowych (Suzuki, Kawasaki) lub też przystosować jakiś "Jezpol".
należy sądzić, że zmienna składowa na zasilaniu wzbudzenia załatwiła regulator. Brzmi to całkiem sensownie, z tym że miałem nowy regulator (?). Spróbuję sprawdzić zdemontowany regulator - podłączę napięcie >14 VDC i na szczotkach powinienem mieć 14 V - dobrze rozumuję ? ? regulator napięcia nie daje napięcia na szczotkach, tylko tak reguluje prądem...
Wymień regulator napięcia. Padł na 100 % po podłączeniu takiego "odwróconego" akumulatora. Mogły też w tyłek dostać diody wzbudzenia. Ale na początek wymień regulator. PS. Eazy'emu gratulujemy brata! :D
Od czego w takim razie będzie zależał prąd przepływający przez uzwojenie wirnika po włączeniu stacyjki dla układu 6-diodowego? Tylko od rezystancji wirnika i ewentualnej rezystancji w regulatorze. Tam po włączeniu stacyjki płynie już pełny prąd wzbudzenia wirnika.Ponieważ regulator wykrywa różnicę między nastawioną wartością napięcia w instalacji (...
Ewidentny brak ładowania na co wskazuje brak pracy obrotomierza. Jeżeli kontrolka od ładowania po przekręceniu słabo świeci uszkodzony obwód wzbudzenia -regulator, wirnik. Przyczyną może być blokowanie regulatora,brak szczotek , pierścieni. Na początek zdjąć z alternatora wtyczkę i zmasować niebieski cienki przewód kontrolka powinna zaświećić normalnie...
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba zastosować inny regulator. Najlepiej ze starego...
te brakujące elementy to przekaźniki typu R15, takie jak piętro niżej, i pewnie też na takie napięcie jak te piętro niżej czy na kablach tego (https://static.elektroda.pl/attach/2023... zadajnika gazu jest jakieś napięcie? rusza się w ogóle to ramię które zdjąłeś? czy może zgnił na amen? gdzie idą kable od niego? pewnie do sterownika...
Witam. Aby się upewnić czy dekielek regulatora jest dobrze założony ja mierzę miedzy oznaczeniami D i SZ czy jest wpięta dioda przeciwprzepięciowa [tłumiąca]równolegle do uzwojeń wzbudzenia.Jeżeli jest to znaczy że dekielek jet dobrze założony.
Tak B+ idzie do akumulatora oraz z regulatora D+ wzbudzenie idzie do akumulatora tylko nie wiem co to jest za wyłącznik teraz tak 3 to jest stacyjka tzn jak załączysz zapłon zwiera się załącznik w razie. W razie problemów służę pomocą. Jeśli pomogłem naciśnij przycisk Pomógł
Owszem tu też funkcjonuje i ma się dobrze ,gdyby generator go stracił nie mógłby się wzbudzić.A co do regulatora procedura ta sama co zwykle -odłączasz regulator a na uzwojenie wzbudzenia podajesz napięcie z obcego żródła [regulowany zasilacz prądu stałego ,od biedy akumulator] zgodnie z polaryzacją pojawia się napięcie na zaciskach generatora i już...
Witam, skoro jest tak dobrze to czemu jest żle? regler wymień ,Przemuś ma racje nauczył sie regulaminu forum :D :D , pozdrawiam.
Witam. To schemat połączeń do tego generatora, o ktorym pisałem. pozdrawiam janhen
Przeczytaj wszystko z tabliczki znamionowej - tam są wszystkie dane. W komplecie z prądnicą powinien być odpowiedni sterownik-regulator .
podwzbudnicy toru statystyki A co to ? napisałem na priv ale brak odpowiedzi. Google też pierwsze słyszy na ten temat . Nie chodziło Ci przypadkiem o (pod)wzbudnicę prądu stałego ? Nie znam się za bardzo, może to będzie mega głupotą ale nie ma tu nigdzie regulatora napięcia wzbudzenia poza tym oprnikiem w tablicy ? Wiem że to miniona epoka i że nie...
No ale do czego chcesz ją przepraszam, podłączyć? Masz źródło prądu stałego 110V? Bo i tak chyba jeszcze skrzynki regulatora wzbudzenia brakuje.
Czy odwrotne wlutowanie pierścieni ślizgowych wirnika może powodować brak wzbudzenia?Po przekręceniu kluczyka w DF regulatora pojawia się napięcie ,ale jak połącze przewód między regulator a stojan napięcie wzbudzenie spada do 0,5 volta.
Tak jak Ci doradzono będzie dobrze. Czyli wywalasz stary alternator i regulator; do wsuwki potrójnej, dzie dołączony jest przewód żółty regulatora i czarny diod wzbudzenia dołączasz przewód, który prowadzi do lampki kontrolnej ładowania. Żarówka minimum 4W. Czerwony przewód do zacisku + rozrusznika z tym, że ze zdjęcia wynika, że jakiś cienki ten przewodzik...
To ja zapytam, czy istniej gotowe lub schemat źródła prądowego o prądzie 10-50A i niskim spadku napięcia? U autora chyba najlepiej będzie wywalić fabryczny regulator napięcia alternatora i zbudować sterowanie prądem wzbudzenia. Ewentualnie regulator zostawić a dołożyć kilkuamperowego mosfeta w obwód wzbudzenia (tj przed jedną ze szczotek) i zmniejszać...
No chyba nie koniecznie tak jak typowo w Japonii IGN i L. R — Relay F — Field Alternator wymaga zewnętrznego regulatora napięcia, a zasilanie wzbudzenia pochodzi z akumulatora. Zacisk R służy do podłączenia przekaźnika sygnalizacji braku ładowania. W tym przypadku połączony z fazą alternatora służy jak wykrywanie pracy alternatora i załączania...
Witam wszystkich. Potrzebuje pomocy przy zidentyfikowaniu kabli z uzwojen statora w prądnicy Bosch GD 6000. Po zdjęciu dekla okazało się że większość przewodów jest oderwana przy samych uzwojeniach. I tu zaczyna się problem ponieważ 3 przewody fazowe do gniazdek i N mam. Jednak były jeszcze 4 inne przewody urwane i 2 inne kable ( wydaje mi się że te...
O ile się nie mylę to strzelił ci regulator wzbudzenia. to takie pudełeczko z zalanymi elementami elektronicznymi.Nie do kupienia bo produkcji byłej NRD. Albo któraś z diód.
alternator jako prądnica obcowzbudna Generalnie alternator jest samowzbudny. jest wzbudzana z akumulatora napięciem ~12V Z akumulatora wzbudzenie jest tylko w momencie rozruchu. Nie znalazłem konkretnej informacji/ odpowiedzi, czy po zwiększeniu napięcia wzbudzenia zwiększy się napięcie wyindukowane w uzwojeniu stojana. Oczywiście, że się zwiększy....
wymienili mi go w serwisie alternatorów i rozruszników marki bosch wygląda tak samo jak tamten PS lampa ładowania w ogóle nie świeci
Niektóre regulatory prądu wzbudzenia są czułe na pracę przy obrotach różnych od znamionowych. Masz uszkodzony układ wzbudzenia.
Andrzeju, pozwól, że sprostuję twoje informacje, bo są one niestety technicznie błędne. Regulator napięcia w alternatorze ma kluczowe znaczenie nie tylko mechaniczne (dopasowanie szczotek i mocowania), ale przede wszystkim elektryczne — zwłaszcza pod kątem prądu wzbudzenia. Alternator o wyższym prądzie ładowania (np. 120 A lub 140 A) potrzebuje regulatora...
Witam. Czy ty napewno wiesz co chcesz robić ? Nie reguluje sie napięcia wzbudzenia, a właściwie powinnobyć prądu od zera. Przy braku wzbudzenia silnik stanowi zwarcie. Zmniejszając prąd wzbudzenia odwzbudzasz silnik zwiększając jego obroty ponad znamionowe jednocześnie zmniejsza ci moment obrotowy. To jest praca maszyny obcowzbudnej w II strefie regulacji....
Jak skończyły się szczotki w regulatorze to często kończy się i regulator. Brak wzbudzenia nie powinien być problem gdy przegazujesz do 4000 RPM. Jak wtedy nie pojawi się ładowanie to alternator padł (szczotki pierścienie ślizgowe i/lub regulator). Alternator sprawny na szrocie to 50-100 pln.
alternator 3 fazowy,wytwarza napięcie min 17V max 60V. Czyli typowo. Zastosowałem regulator od Motocykla Honda VFR napięcie niby 14.6V Też typowo, ale czy w całym zakresie obrotów ? I pytanie ? Z alternatora wychodzi 3 czy 5 przewodów, innymi słowy czy to alternator z magnesami trwałymi czy też ze wzbudzeniem zewnętrznym?
Jak nie jesteś pewien diody zenera to ją sprawdź - tą wylutowaną. A jak będziesz robił zakupy to weź po dwie od 5.6V do 8.2V. To grosze. Więcej kosztuje dojazd do sklepu. Aby być pewien naprawy lub choć sprawdzić działanie regulatora, musisz mieć źródło napięcia o regulowanej wartości od ok 10 do 16V. Jak go nie masz to będąc w sklepie kup LM317 w obudowie...
No to w czym jest problem Ładowanie ma być od razu po uruchomieniu silnika to normalne. Doprawdy??? Masz potwierdzone informacje, że tak ma być w tym samochodzie? Bo brak ładowania na biegu jałowym nie był niczym nowym w epoce prądnic komutatorowych, natomiast współcześnie jest alternator, którego regulator wzbudzenia może być sterowany komputerem....
RLO łączymy z pinem GC wybierając RLO przyciskiem DFM czyli FR to nie jest obciążenie tylko informacja przez sprzężenie zwrotne o wypełnieniu prądu wzbudzenia.
Z tego co pamiętam to para żółtych przewodów to są wyprowadzenia z osobnego uzwojenia (nie ma ono połączenia z uzw. roboczym) i musi tam być nie mniej niż 30V. Para niebieska jest to wyprowadzenie nap. pomiarowego, odczep z uzw. roboczego jednej fazy i ze środka gwiazdy i napięcie na nim musi się zawierać między 14 a 18V bo inaczej regulator nie będzie...
Nie można. Regulator napięcia alternatora dostawałby nieprawdziwe dane.
Panowie, dokąd wędruje od alternatora przewód wzbudzania Wzbudzeniem alternatora jest wirujaca magneśnica której końcówki wyprowadzone są na pierścienie ślizgowe. Jedna ze szczotek jest zwykle umasiona, druga ma bezpośrednie połączenie z regulatorem.
Sprawdź jeszcze raz czy dobrze zlokalizowałeś zacisk IG. W japońskich alternatorach nie ma opcji aby ładowanie działało bez zasilania po stacyjce. http://datsun1200.com/modules/mediawiki/... Tu masz schemat podobnego rozwiązania. Jak widać z zacisku IG idzie zasilanie na uzwojenie wzbudzenia (zacisk F). Zacisk N to punkt...
To tylko symulacja (jeden z kilku projektów na danych zajęciach na studiach) Do pierwszego załącznika w postaci obrazka mam dobudować regulator wzbudzenia - tyle wiem od prowadzacego. Tak że do tego momentu układ jest poprawny chyba ze prowadzacy zmieni zdanie.. PI section line to model linii typu PI o danych parametrach.
2.9 ohm to oporność uzwojenia wzbudzenia jest ok,
Dzięki za pomoc regulator napięcia padł, wymieniłem i puki co ładuje.
Witam. Ostatnio znajomy przyniósł mi agregat Einhell i prosi o pomoc. http://obrazki.elektroda.net/1_128716258... Ten agregat ma moc ok 1000-1200W ale jest problem. Żeby uzyskać napięcie 230V należy mocno zwiększyć obroty silnika Gdyż na nominalnych obrotach napięcie wynosi ok. 150V Gdy już podniosę napięcie do 230V to maksymalne obciążenie...
Witam! Przyznam się że nie spotkałem prądnicy asynchronicznej w agregacie i nie przychodzi mi nic do głowy jak ona by miała tam działać. Zacznę od prądnic synchronicznych. Stosowane są wszędzie od dużych elektrowni, średnich i małych elektrowni, agregatów, alternatorów w autach na dynamie rowerowym kończąc. Trójfazowe mają trójfazowe uzwojenie najczęściej...
Tak. 100V to jest na wejściu regulatora. Ale na wyjściu jest chyba niecałe 30V i to na maksymalnym obciążeniu. Gdyby całe 100V szło na wirnik to byś miał ponad 8 A na wzbudzeniu (800W) , pewnie 1/3 mocy agregatu:-) Generatory o mocy 1,2MW mają ok 500W na wzbudzeniu:-) Regulator działa jak regulator prądu, daje prąd wzbudzenia proporcjonalny do obciążenia...
czy prądnica pracuje prawidłowo Jak z regulatora nie dostanie prądu wzbudzenia to nie będzie ładować. Skoro regulator i prądnica były wymienione to czy jedno i drugie jest na 6V (zakładam, że to instalacja 6-cio woltowa)? Dobrze jest podłączona masa regulatora i prądnicy?
Musisz na alternatorze osiągnąć obroty około 5000 obr /min a następnie zbudować część instalacji oraz podłączyć akumulator do wzbudzenia tego alternatora poprzez regulator napięcia. Dodano po 1 Musisz na alternatorze osiągnąć obroty około 5000 obr /min a następnie zbudować część instalacji oraz podłączyć akumulator do wzbudzenia tego alternatora poprzez...
Prąd na wzbudzenie regulator bierze albo przez kontrolkę albo z diod wzbudzenia. Przy wyłączonym silniku/zapłonie regulator nie odgrywa żadnej roli.
Nic nie uwalił, znów szkodliwa opinia. Te alternatory przestają działać po zaniku zasilania. Problem masz z wzbudzeniem ( świeci kontrolka po włączeniu zapłonu? ) , lub niewłaściwy regulator.
wzbudzenia regulator regulator wzbudzenia proporcjonalny regulator wzbudzenia pradnicy
renault megane bezpiecznik wycieraczka slican admin zasilacz lenovo zamiennik
grundig 6000x hulajnoga elektryczna
Napięcie robocze Riso w pomiarach rezystancji izolacji Grzałka do lodówki Electrolux RA0450nd 230V 90W - gdzie kupić?