Nie wiem dokładnie czy to to, ale może komuś się przyda.
Nie jestem pewien jak u Ciebie, miałem kiedyś opla combo 1.7d i tam sygnał do obrotomierza szedł z alternatora
Witam, jakie łożyska do alternatora Renault Megane I z 97r Alternator Valeo 80A A 13 VI 104
między kołem pasowym na wale a na alternatorze jest rolka i to jest napinacz, regulowany ręcznie, przykręcony na 2 śruby
Podłącz prostownik pod rozrusznik albo alternator.
Zapal i zaobserwuj czy nie skacze/drży/wibruje pasek alternatora.
http://obrazki.elektroda.pl/3147112000_1... http://obrazki.elektroda.pl/5923029200_1... http://obrazki.elektroda.pl/3400454700_1... Pierścienie i regulator wyglądają ok. A co do sprawdzenia tych diód to kolego czy mógłbyś mi jak krowie na miedzy wytłumaczyć jak mam to sprawdzić w moim przypadku? Bo nie...
Masz do wymiany napinacz i koło wolnobieżne na alternatorze, zwłaszcza to drugie.
Będziesz musiał wyjąć jednak cały alternator.
Do wymiany kolo wolnobieżne na alternatorze.
Pompa wody ma napęd od paska rozrządu. Więc możesz spokojnie jechać bez paska wielorowkowego. Do czasu jak prądu nie braknie. Coś ci się zatarło i stanęło. Wcześniej przecież powinieneś usłyszeć hałas. No chyba że sprzęgło na alternatorze się wysypało.
Jeśli kontrolka z symbolem baterii gaśnie oznacza to tylko tyle, że na obwodzie diod wzbudzenia pojawiło się napięcie. Natomiast ładowania faktycznie może nie być np ze względu na brak dobrego kontaktu przy przewodzie ładowania - zaśniedziałe styki, kabel pęknięty itp. Trzeba najpierw to wyeliminować a dopiero potem się przyglądać alternatorowi.
Sprawdź naciąg paseka alternatora
Więc musi być frajlaufszajba na alternatorze.
Jak Ci popiskuje to masz najpewniej napinacz do wymiany. Zwłaszcza jak nie był jeszcze robiony. Jest już wyrobiony i prowadzi krzywo pasek. Jaki masz tam silnik?
Pompa klimatyzacji tzn. Sprężarka
A jak właśnie sprawdzić ten alternator ?
Rozwiązaniem było wymienienie sprzęgła alternatora.
też posprawdzał bym dobrze obwody alternatora
sprawdz kolego pasek wielorowkowy napedzajacy alternator
Witam. Mam problem ponieważ nie moge wymontować alternatora z Renault megane scenic I silnik 1.6i 8v. alternator jest zamontowany od tyłu nie wiem jak go wyciągnąć ponieważ zerwała się śrubka od naciągania i musze przegwintować czy ktoś wie jak go wyciągnąć najprostszym sposobem?
Problem rozwiązany powodem okazał się luźny przewód od alternatora
110 amperaze: 110
Problem rozwiązany powodem okazał się luźny przewód od alternatora
To czary . Podaj numer alternatora AS
Jazda jest nie wskazana, jak wymieniałeś alternator to na pewno został dobrze założony ? bo wygląda na to że cos jest krzywe albo wykrzywiło się podczas stłuczki albo podczas montażu i dlatego ścina Ci pasek. Ewentualnie rolka może być nie dokręcona ale stawiam na to że jest krzywo alternator.
W kondensatorowni. Przede wszystkim należy sprawdzić, czy to problem z radiem, czy z autem. Podstawić inne radio, problematyczne radio wstawić w inne auto. Do sprawdzenia alternator.
Witam, posiadam alternator od renault megane 2004r. Czy podlaczajac pod zacisk d+ na wylaczonym silniku zarowke - z drugiej strony podlaczona do akumulatora zacisku + powinna sie ona zaswiecic?? Alternator 9-cio diodowy.
Witam, muszę wymienić pasek alternatora w Renault Megane 1,4 16V silnik K4J rocznik 1999 (wersja LIFT 99-02). Chcę kupić pasek firmy BOSCH lub CONTINENTAL. Pomóżcie mi dobrać odpowiedni symbol paska.
Komutator, jak sama nazwa wskazuje służy do komutacji, czyli przełączania, zamiany biegunów. Takowy element znajduje się w prądnicy prądu stałego i w silnikach szczotkowych ac/dc, natomiast pierścienie ślizgowe służą ciągłemu zasilaniu uzwojenia w wirującym elemencie jakim jest wirnik alternatora
Napisałem, że regenerowałem. Akurat w megane iii 1.5 jest bardzo dobry dostęp do alternatora. A łożysko jest za pierścieniami.
Masz + czy - na obudowie i jaki alternator?
Problemem bylo sprzeglo alternatora . Miało luz.
Chciałbym zdemontować alternator w renault megane classic 1.6, rok 1997, jak należy to uczynić ?
Zasilanie podajesz na rozrusznik lub alternator. Od spodu.
zakladajac ze wszystko z alternatorem masz ok.napiecia pomierzyles.proponowalbym ci przyjrzec sie akumulatorowi i jego stykom.sprowdz jaka ma pojemnosc i ci istotne czy nie ma zwarc miedzy celami. po drodze przejzyj dokladnie masy od tych lamp.a pala sie przy zapalaniu czy gaszeniu?oczywiscie przewody od alternatora sprawdziles?masy od silnika tez prawda?
Tam nie ma za dużo miejsca bo alternator Marelli 65A z tyłu silnika. I Specyficzne koło pasowe. Ładuję pięknie na wolnych obrotach, bo duże koło pasowe na wale. Ale to nie alternator jest problemem.
Popraw styki na alternatorze i ABS
Problemem był źle zregenerowany alternator
Ja nic nie grzebałem przy twoim alternatorze, to nie moja wina
może ktos napisać jaka jest kolejność kabli w renault megane 1997 1,6 8 zaworów patrząc od lewej strony bliżej paka alternatora ?
Witam! Mam problem z moja meganka a mianowicie od paru tygodni przy wciskaniu stop pojawiala mi sie kontrolka od tylniego swiatla przeciwmgielnego po czym znilaka. Po paru tygodniach kontrolka migala tez razem z kierunkowskazami. Tegaz kiedy mam wlaczony kierunkowskaz i pedal stop wszystkie swiatla swieca z tylu i kierunkowskaz miga bardzo wybko oraz...
Może być wina mycia silnika, sprawdź kostkę komputera wtrysku, a co do tych mas to nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Masa silnika jest koło miarki oleju - na wsporniku alternatora. Proszę o poprawienie pisowni, wielkich liter oraz znaków interpunkcyjnych.
Gdzie zacząć szukać przyczyny jeżeli to nie wina alternatora i ładowania ?
Vin na poczcie. Co do błędu to tylko tyle: DTC920F Napotkalem się na temat: [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... Tutaj piszą o problemie z tym błędem. Ale u mnie funkcje wszystkie działają oprócz klimy. A co najgorsze w peszlu idzie przewód masowy od Aku do silnika i to jest taka plecionka. Cała zielona.. Ale ładowanie miernikiem...
Czesc, ja bym sprawdził mase na silniku. Na wsporniku nad alternatorem jest przykrecona masa (dwa przewody do jednej końcówki) sprawdź tam miałem taki przypadek kiedyś. pozdrawiam
Może koło jednokierunkowe w alternatorze.
Szajsowaty alternator, słabe połączenia, regulator napięcia.
Prąd ładowania waha się pomiędzy 0.2 a 0.6A bez obciążenia i z obciążeniem (światła + dmuchawa 4 bieg) jest 14.5V, więc idealnie Wymień alternator -55Ah.
Witam. Problem z Megane 2 1 .6 benzyna, przestał lądować. Po odkręceniu regulatora napięcia okazało się, że szczotki są zjechane i stopiony szczotkotrzymacz. Meganka posiada alternator 110A i pytanie czy mogę zastąpić regulator napięcia z tego alternatora na identyczny regulator z Renault Trafic tylko, że ten alternator ma 123A ?
Metodą prób i błędów udało się podłączyć prawidłowo alternator tak aby było ładowanie. Wszystko wychodziło prawdiłowo z pinów, wadliwy okazał się NOWY regulator napięcia. Po wymianie na inny alternator ładuje ok.
Zapewne było tak że skończyły się szczotki i mechanik zamiast wymienić szczotki (Valeo svx7) zamontował regulator z as.pl i stąd problemy - chińska produkcja źle komunikuje się z autem. Rzadko zdarza się że jest uszkodzony kabel cienki fioletowy z alternatora do bsm.
wybieram się jutro do mechanika to zobaczy co to może być. Jak podniosłem maskę i stanąłem przed autem to wyraźnie zgrzyta z lewej strony silnika ! jakby miało się zatrzeć lub posypać,, jej miałem wcześniej bmw e 36 compact to jedyne co robiłem to nadkola bo rdzewiały -tyle!! tu jeszcze mało tego auto zaczyna ściągać na lewo - miesiąc pojeździłem i...
A czy może być to wina alternatora bo mógł się zatrzeć
Dla zainteresowanych napisze że robota spoko jeśli się ma klucze trochę chęci jest to do zrobienia, wymiary które pisałem simeringów są zgodne z danymi producenta renault, jedna ważna rzecz o której nikt to nie pisze a mianowicie koło pasowe wału korbowego to po którym kręci się pasek akcesoriów alternatora itp. To koło u mnie miało takie luzy że nadawało...
Posprawdzaj wszystkie bezpieczniki (jak są to też na akumulatorze).
jak to jest możliwe ze przy odpaleniu auta normalnie ładowanie ma ponad 14V a po przejechaniu kilku km zapalaja sie te 2 kontrolki od ABS i poduszki pow. jak się palą te kontrolki to pomiary pokazuja 7,8V na odpalonym silniku.
To raczej pasek pk ma związek z przestawieniem rozrządu. W tych silnikach powinno się wymieniać razem z rozrzadem pasek ospretu z napinaczem i rolka. W razie zniszczenia paska osprzętu zawsze wkreca się pod pasek rozrządu i powoduje jego przestawienie i demolke. A gumowy pył na drugim zdjęciu to albo z paska albo tłumik drgań alternatora się kończy.
czy znajde ten samochód w polsce z ALTERNATOREM chłodzonym cieczą?? Bez problemu tylko po co?
Cewkę przekażnika pod alternator(wyjście na kontrolkę ładowania) oraz pod (przewód)światła mijania.To jest chyba najprostrze rozwiązanie.(chodzi mi oczywiście o przekażnik do zasilania św.dziennych)
W leci z alternatora czy z czujnika walu?
Sprawdź obroty silnika na biegu jałowym, czyszczenie przepustnicy. Alternator jest sprawny ale przy zbyt małych obrotach tak się dzieje
Czujnik położenia wału: gniazdo, czujnik, wtyczka, wiązka są ok? Masy na rozruszniku są ok? Ciągłość przewodu masy do silnika, czy nie ma gdzieś wewnętrznych uszkodzeń, niby wygląda dobrze ale w środku ciągłość na przysłowiowym włosku (miałem takie załamanie niedaleko klemy w Scenicu 1.9 dCi). Dodano po 6 nie wiem, dlaczego tak szybko rozładowało go...
Marian B po co komplikować sobie życie? Cewkę przekaźnika podłączamy do stacyjki i przewodu od kontrolki alternatora i będzie banglać.
Witam.Potrzebuje na gwałt schematu elektryki do megane 1.4 16v 2001r,najlepiej dotyczącego obrotomierza.A może ktoś z was wie: skąd jest zasilany obrotomierz?Z alternatora nie,więc skąd?
Uszkodzona rolka, pasek ,łożyska w alternatorze.
Sprawdź czy masz zamontowany pasek 5PK czy 6PK. Ma być 5PK, na kole alternatora pierwszy rowek od obudowy wolny.
I ostatnie-sprawdź czy alternator dostaje wzbudzenie, bo tam będzie problem. Nie będzie bo jest samowzbudny. Oddaj autor alternator do naprawy bo błądzisz w miejscu .
Jeśli cewka to dlaczego nie mam w błędach wypadanie zapłonu. A czemu mają być :?: Przecież nic nie piszesz że masz wypadania :?: Co z odpowiedzią na resztę pytań :?: sprawdź i przeczyść masowe przewody oraz pracę alternatora mogą kończyć się pierścienie które sieją zakłócenia w wyniku czego głupieje sterownik. tc potwierdzone z autopsji czy zasłyszane...
Witajcie Po wymianie regulatora napięcia (założony oryginalny) po około 2.000 km zapaliła się kontrolka ładowania, która o dziwo gaśnie powyżej 2 tys. obrotów. Gaśnie ale ładowania ciągle nie ma. Miał ktoś taki przypadek? Rozbierać alternator?
no to co by nie było alternator do roboty jak naprawisz alternator to wtedy zobacz co z obrotomierzem bo masz diesla a tam impuls d oobrotomierza jest z alternatora więc to ma związek
u innego mechanika po zdjęciu paska z alternatora stuki ucichły, diagnoza tego mechanika była następująca, założono alternator bez sprzęgiełka. Ale sam już nie wiem czy to jest przyczyną stuków. Mam w związku z tym kolejne pytanie, czy w mojej Megance rocznik 2004 , dizel 1,9 DCi oryginalny alternator miał sprzęgiełko czy nie. Mechanik twierdzi , że...
Jutro spróbuję podpompowac Akumulator mam do wymiany jutro kupie Dodano po 10 O i jeszcze jedno naładowałem akumulator to z bieda odpalił pochodził z 20 minut zgasiłem Chciałem znowu odpalić i się nie dało więc podłączyłem do ladowania miernikiem sprawdziłem prąd ładowania akumulatora było 13.8 v więc alternator chyba ok
Nic nie zastąpi tego: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28...
Oczywiście koło też przełożone. Dla ścisłości - wstawiony drugi goły słupek bez grama osprzętu. Dodam że ładowanie też w normie bo przyszło mi do głowy że alternator za dużo daje.
Nic po wymianie nie trzeba programować. Można podpiąć pod clip-a A typ alternatora nie jest ważny :?: Będzie prawidłowo sterował ładowaniem akumulatora jak będzie ustawiony na inny typ alternatora niz jest w pojeździe :?:
Wymień alu koła
Alternator, elektromagnes rozrusznika? Może tam coś zaczyna przywierać?
Problem rozwiązany. Zapieczone łożysko od alternatora który rozszarpał pasek PK i rozrząd go siorpną po czym przeskoczył o jeden ząbek :/ wymiana dwóch pasków, łożysko alternatora + uszczelnianie pompy wtryskowej (ciekła) koszt 750 zł :/
Pociągnąć ręką za pasek i bez klucza się obejdzie. Gorzej w drugą stronę. Ja mam do takich rzeczy zestaw takich kluczy: http://obrazki.elektroda.pl/3840222700_1... W tym 10mm, i w niego standardowy krótki bit.
Dziękuję za odpowiedzi. Regulator oryginalny zamówiłem. Chodziło mi o tymczasowe podłączenie innego, bo auto jest mi niezbędne. Pomysł na podłączenie innego regulatora po prostu wpadł mi do głowy i byłem ciekawy czy się da. Wydawało się to logiczne, że po drobnych modyfikacjach i kilku dodatkowych przewodach będę miał ładowanie tymczasowe. Kilku mądrych...
Ja już tego auta nie rozumiem, dziś chciałem sprawdzić stetoskopem gdzie tak piszczy no i odpalam silnik nagrzewam i czekam 30 minut po rozgrzaniu a tego dźwięku nie ma.... Co on jakiś urok ma że raz piszczy czy nie?
Pewnie zgnity przewód od kontrolki. Leć po kablu wyciągaj z peszla i ciągnij go z czuciem pewnie ugnił po drodze alt/skrzynka na nadkolu..Podłącz jeszcze przedtem żaróweczkę 1,2W do plusa i dotknij do zacisku przy alternatorze aby sie upewnić że alternator wystawia masę na kontrolkę.
Witam, Potrzebuję znaleźć pod maską jakieś miejsce gdzie jest plus po zapłonie gdyż chcę podłączyć tam światła do jazdy dziennej, gdzie znajdę jakiś przewód? poszukaj w skrzynce bezpieczników. Bezproblemowo tam coś znajdziesz. Poza tym większość DRLów uaktywnia się po wzbudzeniu alternatora, Twoje takie Nie są?
Czyli chcesz powiedzieć że wtyczka powinna być pod alternatorem ale mógł ją ktoś obciąć dlatego jej nie ma.
W Renault nie idzie raport z alternatora do bloku wtrysku.
Koło alternatora jest z tlumikiem drgan? Moze sie konczy kolo?
Samochód to Renault Megane Coupe 2.0. Na alternatorze nic nie pisze jak moge sprawdzic ?
jak słychac pisk to pasek z alternatorem proste , jak zimny to piszczy napiac i bedzie działał i dawał prad:)
nie sprawny akumlator Lub słaby kontakt na zaciskach alternatora, rozrusznika, klemach akumulatora, połączeniu z masą.
tak jak kolega pisze sprawdz ładowanie przy wyjściu z alternatora a następnie na akumulatorze jeżeli jest inne to gdzieś po drodze jest nie tak (np.śniedz) jeśli to samo to alternator do wyjęcia
Schematow do renowki nie posiadam, ale sprawdzilbym wiazki rozrusznika oraz alternatora, zwroc uwage szczegolnie na wiazki w okolicach rozrusznika. Powodzenia
W grupie VW jak i Nowsze renault posiadają bezpiecznik W megane/scenic2 bezpiecznik alternatora i rozrusznika to 150A W lagunie 2 też jest Długo by wymieniać
Zamienniki: CA1627IR ORAZ: CA1661, koło CG234994 CA1645 28-3891, 283891 28-4614, 284614 437208 DELCO REMY: DRA4148 934148 LUCAS LRA01990 MITSUBISHI: MW30638577 NISSAN: 23100-00Q0A, 2310000Q0A 23100-00QAK, 2310000QAK 23100-00QAM, 2310000QAM 23100-00QAL, 2310000QAL OPEL: 4403540 4411316 4430591 9111540 93160665 93161425 93198179 RENAULT: 7700426849 7711134316...
Rolka alternatora jest stała, czy ze sprzęgiełkiem? W tym roczniku nie było sprzęgiełek. To nie siedzi tam silnik K4J? Wydawało mi się, że w K4J/K4M czy clio czy megane od początku były alternatory ze sprzęgiełkiem :-?
a ja niejeździł bym do żadnych czarodzieji i odżałował te 40 zł i podłączył pod kompa na aso i jak tam nic niewyjdzie to napisz bedziemy szukać ale ja stawiał bym na zasilanie - alternator albo brak połączenia gdzieś na kostkach
Witam. Panowie jak poprawnie założyć pasek na alternator, naciąg, klimatyzację itd. Auto to Renault Megane Scenic 1996 r. motor 2.0 ben/gaz 8 zaworów. Prosiłbym o jakiś schemat oraz jaki jest nr na pasku. Pozdrawiam i proszę o szybką podpowiedź.
najlepiej dać pośredni ponieważ z przedziału powyżej ponieważ zbyt dużego może ci nie doładować ładowanie i długo nie wytrzyma Najlepiej to pisać po polsku, bo tego bełkotu nijak zrozumieć i nie pisać bzdur w rodzaju że akumulatora o większej pojemności alternator nie naładuje!.
… czy to KLEKOTANIE MOŻE BYĆ SPOWODOWANE ALTERNATOREM? Ponieważ już od pewnego czasu mam niskie obroty i kontrolka AKUMULATORA miga mi podczas jazdy dosyć nieregularnie, Czy alternator to możesz sprawdzić sam. Zdejmij napęd alternatora /pasek/ i sprawdzisz po uruchomieniu silnika. … natomiast klekot jest regularny więc czy to może być powiązane?...
Spadki napięcia mogą powstawać na złych stykach. Prąd ładowania akumulatora i prąd pobierany przez urządzenia przepływający przez zły styk powoduje jego nagrzewanie, rezystancja styku rośnie co powoduje jeszcze podniesienie rezystancji i jeszcze większy spadek napięcia. Skontroluj wszystkie połączenia - klemy na akumulatorze, połączenie ujemnej klemy...
renault megane alternator pasek alternator renault megane alternator renault megane scenic
samsung połączenia przychodzące schemat wycieraczki szyby tylnej 55pfs8109 matryca
samsung rs51k54f02c ekspres delonghi
Procesor w multimetrach Protek 506 - MAX134 Wyświetlanie tekstów MIDI na Casio CTK-7000