Czyli ta ładowarka ma tak ustawione ż nie patrzy na końcowe napięcie pompuję zadany prąd przez 10h. Czyli to opcja na całkiem rozładowany akum. Dodano po 2 Odkupuję z palety ze złomu akumulatory które jakoś ,,rokują" i próbuję je ładować Kiedyś kolega zamieniał takie akumulatory na sklepie gdzie ludzi oddają przy zakupie nowego stary. Wybierał najmłodsze...
Kupujac inny trzeba bedzie dorabiac mocowania itp. - tutaj fajnie wpasowany.
Te 2 przewody wychodzące z przodu to cewka wzbudzenia. A śruba prądowa jest ta duża.
Witam, posiadam stary rosyjski alternator R306 i chcę go przerobić na generator elektrowni wiatrowej. Mogę podesłać foto uzwojenia i rotoru Pytanie czy taka konstrukcja się nadaje do tego?
Z tego co widziałem, to ten mój obrotomierz nie jest podłączony pod alternator - widocznie ktoś coś grzebał przy nim. Muszę chyba rozebrać go i zobaczyć gdzie jest dokładnie podłączony i przełączyć gdzie trzeba - szkoda, że nie mam schematu instalacji elektrycznej, może by mi co pomógł. Co do pasków to nie są luźne, ale dzięki za radę, będę wiedział...
zalezy czy alternator Rosyjski czy Bułgarski. Widziałem też samarze Jugosłowiańską Iskrę. W Rosyjskim te same do w polonezie. Rzadko jest konieczność wymiany.
Potrzebuje na gwałt schemat podłączenia alternatora u ciągnika Wladimirec, albo opis wyjść.I jaki tam można zastosować regulator? Dodano po 1 Zapomniałem dodać że to jest oryginalna ruska elektrownia.
W elektronicznym mam: LK, SZ, +, i masę. Więc Elomt/Ape/Ernap/Jezpol/pokrewne to raczej nie jest. Oznaczenia sugerują rosyjski 33 3702 lub odpowiednik. Powyższe pisałem, kiedy autor wstawiał obrazki :D PP 330 ma jeszcze wyłącznik prądu zwrotnego, czyli prąd z alternatora idzie przez niego i dopiero na akumulator. Sprawa całkowicie zbędna przy sprawnym...
Szczotki mają około 15mm a pierścienie delikatne wyżłobienia od szczotek, o jakie dane alternatora ci chodzi? Oryginalny rosyjski alternator 12V chyba 40A Regulamin pkt 11. Uzupełnij temat o dane auta!
Alternatory w ładach były na ogół sterowane (+),tak jak polonez lub fiat 125P.. 2107 tzw belgijka miała alternator bułgarski 9 diod (bodaj Γ221) i miała kontrolkę ładowania (plus voltomierz) 2107 żiguli miala alternator rosyjski 6 diod (bodaj Γ222) i tylko voltomierz. Przerobienie jest łatwe-ściąga się szczotkotrzymacz z regulatorem i zakłada...
Piesu300, zacząć trzeba od naładowania akumulatora poza samochodem po odłączeniu klem, porządnym prostownikiem a nie doładowarką typu marketowego (która działa podobnie jak ładowanie alternatorem w samochodzie). Akumulator powinien być doładowany poza samochodem co kilka miesięcy, a w zimie nawet częściej, jeśli miałby mieć to napięcie spoczynkowe powyżej...
Mam stary rosyjski alternator. Chciałem go założyć do traktora. Co mam podłączyć do szczotek? Bo jest wyjście ze szczotek, nie ma regulatora, szczotki są bez oznaczeń. Jaki zastosować regulator napięcia elektroniczny czy mechaniczny?
Dziękuję wszystkim za przydatne wskazówki podpowiedzi. Zastanawiam się, czy reanimować ten zabytkowy alternator, czy wstawić nowy, Rosyjski z gwarancją? Na serwisach aukcyjnych można kupić oryginalny za ok. 160zł., ale boję się, że części mogą być trudno osiągalne do niego. Łożysko zaczyna być słychać, ale jeszcze trochę pokręci (włodek używany będzie...
To poszukaj na tym forum. Jest.
Witam! Z załączonego schematu wynika, że mamy alternator 6-cio diodowy. Wyjście z alternatora oznaczone na schemacie symbolem prądu przemiennego "~" służy tylko do gaszenia lampki kontrolnej ładowania. Wzrost napięcia przemiennego powoduje rozwarcie styków przekaźnika w regulatorze napięcia i lampka gaśnie. Jeśli problem nie został rozwiązany po wymianie...
1. czy to jest sensowny pomysł ? Jak dla mnie raczej bezsensowny choć jestem otwarty na wszelkie nowe pomysły i nowatorskie rozwiązania. Po pierwsze:Jeśli układ zapłonowy jest niesprawny to wystarczy go,jak jeden z kolegów słusznie zauważył naprawić a nie przerabiać lub tym bardziej poprawiać czy wzmacniać. Po drugie:jeśli nawet uda się zwiększyć napięcie,prąd,czas...
No to brawo!
Myślę, że powinny tu się nadać diody do alternatora.
Potrzebny mi jest schemat podłączenia alternatora 24V (MTZ). są dwa wyjścia: + i D (rosyjskie).
Jakoś nie chce mi się wierzyć w to, że masz braki w energii z alternatorem. Masz na pewno wszystko sprawne? Zastanawiałeś się, jaki jest reżim pracy tych akumulatorów? Nie jest tak, że aby je ładować, to trzeba je najpierw rozładować? A w motocyklu i wszelkich innych pojazdach energia jest cały czas albo dostarczana, albo pobierana, bez względu na stan...
Mi to bardziej wygląda na alternator od jakiegoś rosyjskiego ciągnika T25 miały podobny. Tylko ten tył się różni ale możliwe że to jest od jakiegoś starszego typu.
Witam po dluzszym czasie, atlernator zaczal w koncu ladowac poprawnie (14,7V na wolnych obrotach na full gazu 14,85V nie przekracza 15V wiec jest git dla mnie ) , prawdopodobnym winowajcom jest poprostu sam atlernator , otoz na innym forum przeczytalem ciekawy komentarz odnosnie tego ,ze pewne alternatory "produkcjii rosyjskiej" na wolnych obrotach...
Możesz zamontować regulator nawet od malucha.Zaznaczone złącze jest w Skodzie 67 to szczotka wzbudzenia alternatora 15 to jest zasilanie + 12V natomiast 31 to jest - 12v Jest to stosunkowo tani regulator napięcia stosowany w rosyjskich alternatorach samochodów Wołga a może i Łada.
A odkąd to iskrzenie jest wskaźnikiem czy regulator jest sprawny czy nie? Aha i pytanie do krzysiek7 jak ustawiac ta regulacje lato zima o ktorej pisales?? To dotyczy tylko alternatorów do ciągników rosyjskich. Przełączanie polega na wkręceniu bądź wykręceniu śrubki pokazanej na zdjęciu. http://obrazki.elektroda.net/73_12854924...
Witam, Nie narzekaj na "Ruską technologię" tylko napisz jaki to rok tego t25 i jaki siedział tam alternator, pięcio czy trzy przewodowe miał podłączenie. Rosyjskie alternatory wcale nie są takie złe jak się mówi często i gęsto są uszkadzane przez Tzw "naprawiaczy" i niewłaściwą obsługę.
Jeśli to radziecki/rosyjski alternator, to ten sporny zacisk masz oznaczony literą SZ, czyli szczotki. Ale ponieważ tam już jest regulator, to podłączasz tam kontrolkę ładowania, a ją "z drugiej strony" do plusa po zapłonie.
We wszystkich starych c330 był plus na masę a potem w już robili po ''polsku" trzeba sprawdzić, jak masz orginalnie zatopione klemy na przewodach to niestety trzeba kupić nowe klemy. Jak żyje nie widziałem jeszcze alternatora z plusem na masę nawet rosyjskiego :D:D
Nie. TE alternator nie mają wbudowanych regulatorów. Niemniej są one nieporównywanie mniejsze od tego do rosyjskiego alternatora, który zaprezentowałeś (chyba, że zrobiono jakiś postęp i wprowadzono elektronikę). Nawet na zdjęciach widać, że jest tylko szczotkotrzymacz. Nie wiem też, czy doczytałeś w opisie: Przedmiotem aukcji jest zregenerowany alternator...
Jak już odradzacie koledze rosyjski alternator, a proponujecie inny to się sami zastanówcie, co piszecie. Nie było by prościej (i ze względów ekonomicznych) w takim wypadku zastosować prądnicę od razu na 230V ? Bo nawet jeśli zbuduje przetwornicę DC/AC to przecież 100% sprawności żadna nie ma, już nie wspomnę o prądzie po stronie niskiego napięcia.
Witam Kolega ma rację z alternatorem z poldka. Sam mam w C-360 i ładuje pięknie, nie mowiac o swiatłach, które perfekcyjnie swieca. Według mnie wywalic rosyjskie gowno, ewentualnie sie nim pobawić ;) Pozdrawiam
Na jednym z rosyjskich forów wskazano - opor uzwojenia wzbudzenia -3.5 Oma
Do Fachmana. W jednej ze swych wypowiedzi mówiłeś coś o alternatorach białoruskich. Ja mam T25 Władimirec (rosyjski ciągnik rolniczy) z rosyjskim alternatorem a alternator nie ma w swej konstrukcji szczotek. Nie ma też na nim oryginalnego regulatora napięcia .Załączony jest regulator chyba od 125p RC12 . zacisk 67 tego regulatora jest połączony z zaciskiem...
No to widzę że nie jest źle. Już kiedyś właśnie miałem przyjemność naprawiać regulator zamiennik polskiej produkcji ... podziałał tydzień. Skończyło się na naprawie starego oryginalnego rosyjskiego.
Tak się składa że regulator napięcia zwiększa napięcie ładowania stosownie do spadku temperatury, i odwrotnie zmniejsza je wraz ze wzrostem. Bynajmniej nie w celu ochrony alternatora lecz akumulatora. Wniosek przypomina rosyjskich uczonych badających słuch karalucha (gdzieś to było na elektrodzie ostatnio) wyrywających kolejne odnóża ...
A może ktoś wie jak na jakiej zasadzie działa obrotomierz/ licznik motogodzin w ciągnikach rosyjskich. Obrotomierz mam doprowadzony sygnał właśnie z alternatora jako odczep z jednej faz. Jestem bardzo ciekaw tego rozwiązania i czy mógłby mi ktoś to wytłumaczyć?
Zetdeel w miejscu zaznaczonym kółkiem napisane jest \frac{150}{5} ( 150 przez 5- tylko kod nie chce działać, może nie potrafię poprawnie wł.kodu) Mam pytanie czyli nie da się go jakoś przystosować do pomiaru natężenia prądu w samochodzie? Alternator bodajże prostuje prąd więc jest to prą stały, czyli lepiej go odłożyć z powrotem na półkę? Śrubki wystające...
Witam, otóż w mojej 60-tce wysiadło ładowanie. Niestety stary alternator wysiadł. W garażu zalega mi stary nowy alternator i regulator napięcia prawdopodobnie od łady. Niestety są na nich rosyjskie oznaczenia i nie mam pojęcia jak je podłączyć. Proszę o jakieś wskazówki. Pozdrawiam
Czyli ten przewód który dopięty jest do masy (brązowy idący do obudowy) jest źle połączony?? W takim razie do której śruby ma być podłączony?? Do wyboru jest +(plus) rosyjskie D i rosyjskie SZ. Dodam tylko ze tak jak na zdjęciu widać do śrubki D podłączone są dwa pozostałe kable wychodzące z głębi alternatora a śrubka SZ jest nie podłączona do niczego....
Przy odłączonym regulatorze nie mierzyłem. Niestety, na razie sprzęt potrzebny właścicielowi /wykopki/ i nie mam jak dokładniej się za to zabrać. Sugerujesz że coś miesza regulator ? Został podmieniony na nowy, oryginalny. W międzyczasie, na stole, za pomocą żarówki i zasilacza sprawdziłem stary - wg opisów znalezionych na rosyjskich stronach internetowych....
Jednak to, że cały czas pobiera prąd z akumulatora to owszem u mnie tak. Ale nie powinno tak być bo niby dlaczego, jeśli żaden odbiornik nie jest podłączony? Spójrz na schemat, przecież cały czas zasilane są wskaźniki i wzbudzenie alternatora. Rosyjskie, a właściwie radzieckie sprzęty tak właśnie mają. Taka ich konstrukcja. Zwarcie w instalacji nie...
http://www.vtnauto.com/ru/112a1.html CAEΛAHOBCCCP - wyprodukowano w CCCP, czyli ZSRR. Oj, duch w narodzie ginie. W linku masz dokładny schemat podłączenia tego regulatora napięcia do instalacji pojazdu. Nie trzeba znać rosyjskiego, choć można się nauczyć posługiwać jakimś tłumaczem online.
Kolego kumasz coś rosyjskiego? tam się doczytałem 12V i 300W, możliwe że to jakiś alternator
Alternatory do MTZ i T-25 mmają wbudowane regulatory napięcia . Do alternatora dochodzą dwa przewody : fi 6 plus akumulatora ,fi 5 do lampki ładowania .Ważne żeby do + podłączyć plus aku a do fi 5 oznaczonej literką D (po rosyjsku) przewód lampki ładowania .
Rozebrałem alternator i na moje niefachowe oko to wymienili mostek prostowniczy na INR437AL - cyna i pozostałości topnika to raczej nie wyszło z fabryki Denso Japan. https://obrazki.elektroda.pl/6456711100_... https://obrazki.elektroda.pl/1985861700_... https://obrazki.elektroda.pl/5461893000_... Regulator...
Kiedyś robiłem rozruchy, a że ciężko było o stosowne diody to zastosowałem czwórkę diod z alternatora (tzn po cztery równolegle). Później stosowałem rosyjskie diody o prądzie 120A
Wpisz w pasku wyszukiwania Google - Sprawdzenie regulatorów napięcia alternatora - otrzymasz wiele odpowiedzi, rekomendacji i filmów. Przykładowa odpowiedź, ale w języku rosyjskim https://go-radio.ru/kak-proverit-rele-re...
Witam . Tak jak pisze kolega Krychu0505 ,to takie A to w rosyjskim jest D.Oczywiście do tego zacisku kontrolka.Trzeci zacisk jest zapewne napięciem zmiennym z jednej fazy ,lub środka gwiazdy stojana.Może służyć do zasilania obrotomierza,lub przekaźnika blokady rozrusznika.
Podłączasz w ten sposób: WZB DF -> W (rosyjska litera SZ) masa B- -> M D+ -> B3 54 - nigdzie nie podłączasz Ten regulator RA2/12V PAL jest od Jawy 350 i on nie ma wyjścia na kontrolkę ładowania, potrzebny jest dodatkowy przekaźnik, którego cewka powinna być zasilana z środkowego połączenia trzech uzwojeń alternatora. Takiego styku w Twoim alternatorze...
one były w jakims alternatorze, ale nie wiem w jakim samochodzie moze fotki cos pomogą: http://obrazki.elektroda.net/25_11965021... Dodano po 3 i jeszcze jedno http://obrazki.elektroda.net/85_11965036...
Tu link do rosyjskiej strony, jak da się adaptować różne maszyny, różne mocowania: http://volkswagen.msk.ru/forum/index.php... Mieli alternator z Golfa 2, potrzebny był większy z Golfa 3 - no to dawaj! Nie ma się czego obawiać, byle robić z głową, tak by nie rozleciały się mocowania na pierwszej skibie.
Nie sugeruj się tylko wskazaniami amperomierza, jak nowy akumulator lub dobrze naładowany to nie będzie pobierał dużego prądu przy ładowaniu. Przy sprawnym akumulatorze 12,3-12,5V (nie pracujący silnik) i napięciu w instalacji ok. 14,3-14.5 V nie "przepchnie" się przez niego 50A. Może ustrój pomiarowy w (chyba rosyjskim) ciągniku się trochę uszkodził...
oscyloskop rosyjski rosyjski prostownik rosyjski tyrystor
philips 3139123 arduino książki pompka pralka electrolux
Spadek napięcia na czujniku ruchu PIR, AM312, 230V – przyczyny, analiza, diagnostyka Zelmer maszynka do mięsa – trzaskanie podczas mielenia, sprzęgło bezpieczeństwa, modele ZMM