Te 2 przewody wychodzące z przodu to cewka wzbudzenia. A śruba prądowa jest ta duża.
Kupujac inny trzeba bedzie dorabiac mocowania itp. - tutaj fajnie wpasowany.
To poszukaj na tym forum. Jest.
zalezy czy alternator Rosyjski czy Bułgarski. Widziałem też samarze Jugosłowiańską Iskrę. W Rosyjskim te same do w polonezie. Rzadko jest konieczność wymiany.
Witam, posiadam stary rosyjski alternator R306 i chcę go przerobić na generator elektrowni wiatrowej. Mogę podesłać foto uzwojenia i rotoru Pytanie czy taka konstrukcja się nadaje do tego?
Który masz alternator, rosyjski czy bułgarski?
No to brawo!
Myślę, że powinny tu się nadać diody do alternatora.
Jakoś nie chce mi się wierzyć w to, że masz braki w energii z alternatorem. Masz na pewno wszystko sprawne? Zastanawiałeś się, jaki jest reżim pracy tych akumulatorów? Nie jest tak, że aby je ładować, to trzeba je najpierw rozładować? A w motocyklu i wszelkich innych pojazdach energia jest cały czas albo dostarczana, albo pobierana, bez względu na stan...
]Bo ma szczotki ? :D A wiesz, że są alternatory (i to rosyjskie!) bez szczotek?
Potrzebny mi jest schemat podłączenia alternatora 24V (MTZ). są dwa wyjścia: + i D (rosyjskie).
Mi to bardziej wygląda na alternator od jakiegoś rosyjskiego ciągnika T25 miały podobny. Tylko ten tył się różni ale możliwe że to jest od jakiegoś starszego typu.
Szczotki mają około 15mm a pierścienie delikatne wyżłobienia od szczotek, o jakie dane alternatora ci chodzi? Oryginalny rosyjski alternator 12V chyba 40A Regulamin pkt 11. Uzupełnij temat o dane auta!
Witam, Nie narzekaj na "Ruską technologię" tylko napisz jaki to rok tego t25 i jaki siedział tam alternator, pięcio czy trzy przewodowe miał podłączenie. Rosyjskie alternatory wcale nie są takie złe jak się mówi często i gęsto są uszkadzane przez Tzw "naprawiaczy" i niewłaściwą obsługę.
Jeśli to radziecki/rosyjski alternator, to ten sporny zacisk masz oznaczony literą SZ, czyli szczotki. Ale ponieważ tam już jest regulator, to podłączasz tam kontrolkę ładowania, a ją "z drugiej strony" do plusa po zapłonie.
A odkąd to iskrzenie jest wskaźnikiem czy regulator jest sprawny czy nie? Aha i pytanie do krzysiek7 jak ustawiac ta regulacje lato zima o ktorej pisales?? To dotyczy tylko alternatorów do ciągników rosyjskich. Przełączanie polega na wkręceniu bądź wykręceniu śrubki pokazanej na zdjęciu. http://obrazki.elektroda.net/73_12854924...
We wszystkich starych c330 był plus na masę a potem w już robili po ''polsku" trzeba sprawdzić, jak masz orginalnie zatopione klemy na przewodach to niestety trzeba kupić nowe klemy. Jak żyje nie widziałem jeszcze alternatora z plusem na masę nawet rosyjskiego :D:D
Możesz zamontować regulator nawet od malucha.Zaznaczone złącze jest w Skodzie 67 to szczotka wzbudzenia alternatora 15 to jest zasilanie + 12V natomiast 31 to jest - 12v Jest to stosunkowo tani regulator napięcia stosowany w rosyjskich alternatorach samochodów Wołga a może i Łada.
Witam po dluzszym czasie, atlernator zaczal w koncu ladowac poprawnie (14,7V na wolnych obrotach na full gazu 14,85V nie przekracza 15V wiec jest git dla mnie ) , prawdopodobnym winowajcom jest poprostu sam atlernator , otoz na innym forum przeczytalem ciekawy komentarz odnosnie tego ,ze pewne alternatory "produkcjii rosyjskiej" na wolnych obrotach...
Nie. TE alternator nie mają wbudowanych regulatorów. Niemniej są one nieporównywanie mniejsze od tego do rosyjskiego alternatora, który zaprezentowałeś (chyba, że zrobiono jakiś postęp i wprowadzono elektronikę). Nawet na zdjęciach widać, że jest tylko szczotkotrzymacz. Nie wiem też, czy doczytałeś w opisie: Przedmiotem aukcji jest zregenerowany alternator...
Jak już odradzacie koledze rosyjski alternator, a proponujecie inny to się sami zastanówcie, co piszecie. Nie było by prościej (i ze względów ekonomicznych) w takim wypadku zastosować prądnicę od razu na 230V ? Bo nawet jeśli zbuduje przetwornicę DC/AC to przecież 100% sprawności żadna nie ma, już nie wspomnę o prądzie po stronie niskiego napięcia.
Jednak to, że cały czas pobiera prąd z akumulatora to owszem u mnie tak. Ale nie powinno tak być bo niby dlaczego, jeśli żaden odbiornik nie jest podłączony? Spójrz na schemat, przecież cały czas zasilane są wskaźniki i wzbudzenie alternatora. Rosyjskie, a właściwie radzieckie sprzęty tak właśnie mają. Taka ich konstrukcja. Zwarcie w instalacji nie...
Skombinuj schemat elektryczny alternatora do twojego modelu to ci pomogę.
Tak się składa że regulator napięcia zwiększa napięcie ładowania stosownie do spadku temperatury, i odwrotnie zmniejsza je wraz ze wzrostem. Bynajmniej nie w celu ochrony alternatora lecz akumulatora. Wniosek przypomina rosyjskich uczonych badających słuch karalucha (gdzieś to było na elektrodzie ostatnio) wyrywających kolejne odnóża ...
No to widzę że nie jest źle. Już kiedyś właśnie miałem przyjemność naprawiać regulator zamiennik polskiej produkcji ... podziałał tydzień. Skończyło się na naprawie starego oryginalnego rosyjskiego.
Do Fachmana. W jednej ze swych wypowiedzi mówiłeś coś o alternatorach białoruskich. Ja mam T25 Władimirec (rosyjski ciągnik rolniczy) z rosyjskim alternatorem a alternator nie ma w swej konstrukcji szczotek. Nie ma też na nim oryginalnego regulatora napięcia .Załączony jest regulator chyba od 125p RC12 . zacisk 67 tego regulatora jest połączony z zaciskiem...
witam, mój sprzęt to T-25 z 89 roku, z oryginalnym rosyjskim alternatorem (14V-400W) i z nim mam problem, pewnego dnia po przekreceniu hebla w ciągniku amperomierz zaczął mi pokazywać duży pobór prądu (do końca skali na minusie) i zaświecił mi się konektor w regulatorze napięcia. myślałem, że pewnie padł regulator i go pominąłem kontrolnie całkiem (spinając...
Na jednym z rosyjskich forów wskazano - opor uzwojenia wzbudzenia -3.5 Oma
Z tego co widziałem, to ten mój obrotomierz nie jest podłączony pod alternator - widocznie ktoś coś grzebał przy nim. Muszę chyba rozebrać go i zobaczyć gdzie jest dokładnie podłączony i przełączyć gdzie trzeba - szkoda, że nie mam schematu instalacji elektrycznej, może by mi co pomógł. Co do pasków to nie są luźne, ale dzięki za radę, będę wiedział...
Zastosowany jest rosyjski alternator bez szczotek, jak podłączyć do niego regulator napięcia RC12, lub RA2/B. Z instalacji gruby czerwony przewód jest podłączony do zacisku śrubowego, od przekaźnika rozrusznika przewód koloru niebieskiego jest dołączony do zacisku alternatora, i z tego zacisku wyprowadzony jest też przewód koloru niebieskiego wolny...
Witam, otóż w mojej 60-tce wysiadło ładowanie. Niestety stary alternator wysiadł. W garażu zalega mi stary nowy alternator i regulator napięcia prawdopodobnie od łady. Niestety są na nich rosyjskie oznaczenia i nie mam pojęcia jak je podłączyć. Proszę o jakieś wskazówki. Pozdrawiam
A może ktoś wie jak na jakiej zasadzie działa obrotomierz/ licznik motogodzin w ciągnikach rosyjskich. Obrotomierz mam doprowadzony sygnał właśnie z alternatora jako odczep z jednej faz. Jestem bardzo ciekaw tego rozwiązania i czy mógłby mi ktoś to wytłumaczyć?
Kiedyś robiłem rozruchy, a że ciężko było o stosowne diody to zastosowałem czwórkę diod z alternatora (tzn po cztery równolegle). Później stosowałem rosyjskie diody o prądzie 120A
Kolego kumasz coś rosyjskiego? tam się doczytałem 12V i 300W, możliwe że to jakiś alternator
... temperatura to prosto: od czujnika do wskaźnika 1 od wskaźnika 2 do + po zapłonie w stacyjce ładuje alternator... wskażnik temp. jest oryginalny rosyjski... są 2 wyjscia... pierwsze: z literką jakby "B" tylko bes górnego brzuszka... drugie z literką jakby "A" ... czyli do któregoś musi dochodzić prąd "+" ale do którego?
Idea z magnesami stałymi jest niezła, i gdzieś na elektrodzie jest nawet wątek dotyczący wklejania magnesów w istniejący wirnik ze zwartą fazą (w przypadku Kolegi wirnik płaszczowy) tak, by poprawić wzbudzenie maszyny magnetyzmem szczątkowym. Co do złomu - to wykopałem kiedyś na zapomnianym wiejskim złomowisku alternator od rosyjskiego gąsienicowego...
musisz mieć przekaźnik gaszący kontrolke i tam podpinasz ~ Bzdura! Nie wprowadzaj chłopaka w błąd! Nie w rosyjskim wykonaniu. Popatrz sobie na schemat tego alternatora. ~ to nie środek gwiazdy, a wyprowadzona jedna faza. Takie W jak w alternatorach do diesli. A przekaźnik jest zrealizowany elektronicznie w regulatorze.
http://www.vtnauto.com/ru/112a1.html CAEΛAHOBCCCP - wyprodukowano w CCCP, czyli ZSRR. Oj, duch w narodzie ginie. W linku masz dokładny schemat podłączenia tego regulatora napięcia do instalacji pojazdu. Nie trzeba znać rosyjskiego, choć można się nauczyć posługiwać jakimś tłumaczem online.
Wpisz w pasku wyszukiwania Google - Sprawdzenie regulatorów napięcia alternatora - otrzymasz wiele odpowiedzi, rekomendacji i filmów. Przykładowa odpowiedź, ale w języku rosyjskim https://go-radio.ru/kak-proverit-rele-re...
bez obciążenia jest 12,29V, gdy podepnę akumulator napięcie rośnie by ustabilizować się na poziomie ok 15,30-15,60V Przy naładowanym akumulatorze takie napięcie jest prawidłowe. Wniosek - prostownik się naprawił, nie zepsuł :D. Jesteś pewien :?: Mi się wydawało, że prawidłowe napięcie ładowania powinno się mieścić pomiędzy 13.9V a 14.4V, poza ta granićą...
Czyli ten przewód który dopięty jest do masy (brązowy idący do obudowy) jest źle połączony?? W takim razie do której śruby ma być podłączony?? Do wyboru jest +(plus) rosyjskie D i rosyjskie SZ. Dodam tylko ze tak jak na zdjęciu widać do śrubki D podłączone są dwa pozostałe kable wychodzące z głębi alternatora a śrubka SZ jest nie podłączona do niczego....
Zetdeel w miejscu zaznaczonym kółkiem napisane jest \frac{150}{5} ( 150 przez 5- tylko kod nie chce działać, może nie potrafię poprawnie wł.kodu) Mam pytanie czyli nie da się go jakoś przystosować do pomiaru natężenia prądu w samochodzie? Alternator bodajże prostuje prąd więc jest to prą stały, czyli lepiej go odłożyć z powrotem na półkę? Śrubki wystające...
TEORETYCZNIE alternator jest odporny na wodę kurz olej itp. rzeczy Od wody koroduje rdzeń i puchnie, od oleju leci izolacja drutów, od oleju lecą także szczotki , a pulpa oleju i grafitu potrafi zrobić zwarcie i spalić regulator a następnie wypalić szczotkotrzymacz i szczotki. Ziemia i pył niszczy stojan błyskawicznie i zatyka odbiór ciepła z diod....
Tu link do rosyjskiej strony, jak da się adaptować różne maszyny, różne mocowania: http://volkswagen.msk.ru/forum/index.php... Mieli alternator z Golfa 2, potrzebny był większy z Golfa 3 - no to dawaj! Nie ma się czego obawiać, byle robić z głową, tak by nie rozleciały się mocowania na pierwszej skibie.
Rozebrałem alternator i na moje niefachowe oko to wymienili mostek prostowniczy na INR437AL - cyna i pozostałości topnika to raczej nie wyszło z fabryki Denso Japan. https://obrazki.elektroda.pl/6456711100_... https://obrazki.elektroda.pl/1985861700_... https://obrazki.elektroda.pl/5461893000_... Regulator...
Nie sugeruj się tylko wskazaniami amperomierza, jak nowy akumulator lub dobrze naładowany to nie będzie pobierał dużego prądu przy ładowaniu. Przy sprawnym akumulatorze 12,3-12,5V (nie pracujący silnik) i napięciu w instalacji ok. 14,3-14.5 V nie "przepchnie" się przez niego 50A. Może ustrój pomiarowy w (chyba rosyjskim) ciągniku się trochę uszkodził...
OK ale większość alternatorów samoczynnie ustawia wyższe napięcie ładowania przy niskich temperaturach a raczej obniża je przy wysokich (latem) aby nie spowodować gazowania elektrolitu. Wyższe doładowanie zimą w pewnym stopniu kompensuje spadek pojemności akumulatora w niskich temperaturach. Ciekawostka motoryzacyjni fizyczna. To który to alternator...
one były w jakims alternatorze, ale nie wiem w jakim samochodzie moze fotki cos pomogą: http://obrazki.elektroda.net/25_11965021... Dodano po 3 i jeszcze jedno http://obrazki.elektroda.net/85_11965036...
Witam . Tak jak pisze kolega Krychu0505 ,to takie A to w rosyjskim jest D.Oczywiście do tego zacisku kontrolka.Trzeci zacisk jest zapewne napięciem zmiennym z jednej fazy ,lub środka gwiazdy stojana.Może służyć do zasilania obrotomierza,lub przekaźnika blokady rozrusznika.
Podłączasz w ten sposób: WZB DF -> W (rosyjska litera SZ) masa B- -> M D+ -> B3 54 - nigdzie nie podłączasz Ten regulator RA2/12V PAL jest od Jawy 350 i on nie ma wyjścia na kontrolkę ładowania, potrzebny jest dodatkowy przekaźnik, którego cewka powinna być zasilana z środkowego połączenia trzech uzwojeń alternatora. Takiego styku w Twoim alternatorze...
Witam Mam pytania odnośnie tego alternatora ze zdjecia: http://obrazki.elektroda.net/62_12436185... jest to zdjęcie bez tej plastikowej obudowy z alternatora wychodzą trzy kable typ alternatora : 37.003.121754 (chyba bo zatarte) Moje pytanie brzmi jaki to typ alternatora?? Ilu diodowy, gdzie są diody wzbudzenia w nim, jaki regulator tam powinien...
Oryginalnie są jakieś BYW,numeru nie pamiętam.Ja kupuję paczkę 1N4007(100szt.za 7 zł) i mam na miesiąc.To jeżeli chodzi o diody wzbudzenia.Generalnie każda o I pow.1A,Ur pow.200V.Choć w nowych malcach stosują 1N5404(3 A) i już nie siadają(szkoda :( )Głowne diody prostownicze to rosyjskie D20A(nie do za......cenzura) z czerwonym napsem-plusowa i czarnym-minusowa.
Silnik ma male znaczenie. Alternator i regulator sa najwyrazniej niewiadomego pochodzenie (oznaczenia wyprowadzen niemieckie, nie rosyjskie), ale dla elektryka to zaden problem. + idzie ze stacyjki po topikach do amperomierza. To, jak sa ulozone kable ma niewielkie znaczenie. Wazne co transportuja. Faktem jest, ze ruskie zrobily to troche dziwnie, ale...
witam, moim zdaniem ten gwizd to nie jest elektronika tylko mechanika się kłania, jeżeli pisk jest podobny jak w starych rosyjskich fotograficznych lampach błyskowych z przetwornicą tranzystorową a częstotliwość nieco wyższa niż 1kHz to oznacza zatarte łożysko w alternatorze, częsty przypadek a objawy początkowo są właśnie takie jak opisane. te elementy...
Podejrzewam że sprężonym powietrzem uruchamia się raczej silniki turbinowe. Akurat rozruch powietrzem to w przypadku silników tłokowych o znacznych pojemnościach rzecz całkowicie normalna. Nie jest to główna metoda rozruchu, a można powiedzieć "awaryjna" w razie, jakby rozrusznik elektryczny zawiódł. Powietrze jest podawane poprostu w kolektor ssący...
Witam ponownie, dzieki za odpowiedzi.Nie mozna zmienic na inny alternator poniewaz w tych modelach z jednej strony na alternatorze jest kolo pasowe paska klinowego natomiast z drugiej strony pompa olejowa. Walek z wieloklinem wystaje okolo 2 cm za alternator do ktorego jest ona przykręcona. Taki smieszny patencik. WIrnik jest chyba dobry, nie pamietam...
Witam Alternator pracujący z regulatorem zewnetrznym. 1-zacisk pod(+)rozrusznika,lub bezpośrednio do akumulatora. 2-zacisk wzbudzenie (67). 3-zacisk kontrolki ładowania i zasilania regulatora. Dodano po 23 Trochę niewyraźne zdjęcie ,ale 2-zacisk to (SZ)w jezyku rosyjskim .Ten 3-trochę zastanawia (B) bez znaczka plus lub minus. Napewno jak przyłożysz...
Chyba problem w twoich umiejętnościach mocno ograniczy możliwość naprawy. Alternator wygląda na standard 9-cio diodowy a w każdym razie z wewnętrznym zasilaniem wzbudzenia. Zdjęcie faktycznie nie jest miarodajne. Nie widać objawów diagnozowania jako, że wszystko w kurzu. Sprawdź chociaż co dzieje się z lampką kiedy ten cienki przewód połączysz z masą...
Jest to to samo co w Skodach Felicjach na przykład. Z zasilania (styk 15 stacyjki) prąd idzie na zegary na kontrolkę ładowania. Poprzez tą kontrolkę wchodzi w alternator oraz regulator napięcia. Ten prąd wzbudza alternator z niskich obrotów, później już alternator radzić ma sobie sam. Tych opisów działania układu ładowania jest tak na forum, że pewnie...
Te konstrukcje powstały w Indiach. I to nie przez domorosłych majsterkowiczów , a przez inżynierów uczelni Indyjskich. Ale dokładnie jakie konstrukcje bo: Koło zamachowe było używane w niemieckich czołgach do rozruchu awaryjnego (jak akumulatory padły na rosyjskim mrozie) - korbą rozpędzało się koło zamachowe i zasprzęgało z silnikiem tak jak rozrusznik....
Witam. Posiadam alternator G250-E1 (Г250E1) w ciągniku Ursusa C-360, który był podpięty do regulatora regulatora elektronicznego A-12 typ RA2/12 V B. Podczas remontu fachowiec poodpinał wszystkie kable. Niestety nie zauważyłem tego od razu, a teraz składam wszystko i z wiadomych względów chciałbym to zrobić sam. Dlatego proszę was o pomoc. Obecnie...
Jeśli chodzi o pomiar rezystancji wewnętrznej ustroju to zrób ją metodą pośrednią. Zastosuj układ połączonych szeregowo rezystora o znanej wartości i potencjometru. Rezystor powinieneś dobrać o maksymalnie wysokiej znanej ci tolerancji 1% lub 2% wartość nieistotna , ale znana. Możesz też go zmierzyć multimetrem ale wtedy błąd może być większy. Następnie...
koledzy mam bardzo duży problem kupiłem alternator ALTERNATOR MTZ i T-25 - LITEWSKI (http://www.allegro.pl/item877489165_alt... taki jak na tej aukcji i mam problem jak go podłączyć są tam trzy śuby do podłączenia kabli jeden na 6 śrubke jest tam narysowany znak + druga śrubka jest 5 jest tam znak rosyjskie a...
https://obrazki.elektroda.pl/3814951300_... https://obrazki.elektroda.pl/9303276000_... Dźwignia od rozprężania wadziła o wiązkę. Rosyjska myśl technologiczna 😆 Przygiołem ja i już nie dotyka. Może komuś ta informacja kiedyś pomoże. Pozdrawiam i dzięki za pomoc 😁
Wątpię czy one są rozbieralne. Oryginalnemu Zdjąłem tylną obudowę ale resztę pewnie trzeba będzie na siłę i pewnie się rozwali. Jjezpolu cały poklejony - nie ma nawet gdzie podwadzić. Poza tym elektryk ze mnie żaden. Zakupiłem jeszcze jeden rosyjski("Najnowszy" na foto) i wygląda tak: http://obrazki.elektroda.pl/1803486700_1... Dalej...
Kolego Damianson14 , o jakiej masie piszesz? Nikt przecież nic nie pisał żebyś pod ten zacisk cokolwiek dołączał. Poza tym widzę że już w pierwszym Twoim poście jest nieścisłość na zdjęciu i pewnie stąd to całe zamieszanie. Zaznaczyłeś zacisk, który każdy zinterpretował jako rosyjską literę "C", ale wtedy ogonek powinien być nie po lewej tylko po prawej...
Słuchajcie, więc tak. Wymieniłem CAŁĄ kompletną instalację w T-25 ostatnio. Kupiłem nowy przerywacz, amperomierz (miał przepalone styki i ogólnie był w kiepskim stanie), włącznik masy, przełączniki i całe wiązki kabli. Oczywiście są nowe lampy wszędzie, nowy rozrusznik, reflektor roboczy, stycznik stopu i alternator. Ze starych rzeczy zostało kilka...
Podejrzewam że te 3kw uzyskuje przy 6000obr. a to oznacza że Twój wiatrak musiałby się bardzo szybko kręcić :D. Nie wiem czy przerabianie tego ma sens (uzyskałbyś ok 400w może mniej). Z przekładnią też nie będzie lekko ( 1:20). No i musiałbyś mieć spory wiatrak żeby to ruszyć (ok 5m średnicy). Możnaby częściowo przerobić i dołożyć mniejszą przekładnię...
Ale podstawą wszystkich urządzeń rozruchowych jest akumulator rozruchowy. Aby uzyskać prąd rozruchowy 1000A po stronie 12V to po stronie wtórnej transformator musiałby dysponować mocą 12kW. Uwzględniając straty transformatora to musiałby to być transformator o mocy 14-15kW. Oczywiście przy napięciu 24W będzie to prąd o połowę mniejszy. Jednak moc nadal...
Żarówki sprawdzę. To dobry pomysł. Z tego co znalazłem w rosyjskiej kiążce serwisowej, to nie ma modułu. Jest po prostu plus na przełączniku pod pedałem hamulca, który załącza obwód i powinno się świecić. Jeśli idzie obciążenie na przednie reflektory to pojawia się problem. Na zachowanie nie ma wpływu zwiększanie zużycia prądu poprzez dmuchawę na maxa...
W związku z problemami z rosyjskimi regulatorami do motocykla Ural założyłem nasz typowy regulator (fiat,żuk itd) i prąd ładowania jest O.K. Problem z jakim nie mogę sobie poradzić to wpięcie kontrolki ładowania w obwód tak aby gasła po rozpoczęciu ładowania. W oryginalnym sowieckim regulatorze są 3 wyjścia : "+" ; "E" (szczotka); "LB" (kontrolka) i...
Witam, Fotka nr 1 to przekaźnik rozrusznika PC-502. Fotka nr 2 to tzw. przekaźnik blokady o oznaczeniu (po polsku) RB-1. Oba te przekaźniki pełnią funkcję zabezpieczenia rozrusznika po uruchomieniu silnika, czyli jak przekręcisz stacyjkę w pozycję "start" przy uruchomionym silniku, rozrusznik nie startuje. RB-1 steruje także kontrolką ładowania. Działa...
Zakupiłem zamiast "815" BD237 ma większy woltaż CE 100V BD139 80V więc chyba lepszy. Co do "315" znalazłem na rosyjskiej stronce takie cosik [url=http://www.5v.ru/ds/trnz/kt315.htm]... są tam w dwóch różnych obudowach. Niestety zostawiłem ten tranzystor w sklepie, ale z tego co pamiętam to pod 315 było jeszcze 51 tak jakby jakaś grupa wzmocnienia....
Piesu300, zacząć trzeba od naładowania akumulatora poza samochodem po odłączeniu klem, porządnym prostownikiem a nie doładowarką typu marketowego (która działa podobnie jak ładowanie alternatorem w samochodzie). Akumulator powinien być doładowany poza samochodem co kilka miesięcy, a w zimie nawet częściej, jeśli miałby mieć to napięcie spoczynkowe powyżej...
To proste , kupujesz regulator od poloneza, i na to I_I_I ( rosyjska litera "sz"=szczotki) dajesz kabel z zacisku 67 regulatora, zacisk 15 regulatora łaczysz w stacyjce tam, kiedy pojawia się napięcie w chwili włączenia zapłonu. Srubę "+" łaczysz z plusem akumulatora przewodem -linką przynajmniej 4 mm kwadratowe
Współcześnie elektronika samochodowa projektowana jest na napięcie pracy wyższe, niż 14,4 V Rewelacja tylko ty podałeś 16,2V. Są samochody, w których oprogramowanie uwzględnia mrozy i przy temperaturze ujemnej alternator podnosi napięcie ładowania do 14,8 V. Jakie to samochody? - wyguglaj sobie, kolego (at)kkknc. Wiesz samochody rosyjskie Kraz, Kamaz,...
Kolego DoktorB , jeżeli to jest alternator od T-25 to prawdopodobnie masz ustawiony regulator na ładowanie letnie. Z tyłu alternatora w plastikowej osłonie jest śrubka na wkrętak. Obok niej na osłonie jest dwie literki L i Z pisane po rosyjsku. Kręć tą śrubką w kierunku literki Z do wyczuwalnego oporu. Napięcie ładowania powinno wzrosnąć.
Witam, Alternator T-25 posiada wbudowany regulator napięcia, który z kolei posiada wkręt regulacyjny do ustawiania w położeniu "zima-lato" (pierwsze litery po rosyjsku). Spróbuj to przeregulować w oparciu o wskazania woltomierza włączonego pomiędzy grubszy czerwony kabel a masę. Regulator powinien utrzymywać napięcie ładowania na poziomie nie wyższym...
1. czy to jest sensowny pomysł ? Jak dla mnie raczej bezsensowny choć jestem otwarty na wszelkie nowe pomysły i nowatorskie rozwiązania. Po pierwsze:Jeśli układ zapłonowy jest niesprawny to wystarczy go,jak jeden z kolegów słusznie zauważył naprawić a nie przerabiać lub tym bardziej poprawiać czy wzmacniać. Po drugie:jeśli nawet uda się zwiększyć napięcie,prąd,czas...
Witam wszystkich. Start-m. Rosyjski prostownik ale wydaje mi się on być dosyć solidnym i ciekawym. Ciekawym rozwiązaniem jest fakt załączenia prądu wspomagającego rozruch, nie po podpięciu prostownika do klem akumulatora, lecz dopiero po przekręceniu kluczyka, gdy układ prostownika wychwyci spadek napięcia na akumulatorze, pod wpływem załączonego rozrusznika....
Liberty..... w czym lepsi ? Ta broszura, to pseudonaukowy, reklamowy bełkot. A tak po ludzku, to po prostu OSZUSTWO! STEK KŁAMSTW! Późno już jest, więc nie będę analizował całości, zresztą szkoda czasu... Wyłowiłem perełki.... "Woda+prąd= wodór czyli darmowe paliwo." Prąd nie jest za darmo! Żeby go wytworzyć w samochodzie, musisz zużyć paliwo do napędu...
Witam serdecznie, Zwracam się z prośbą o pomoc a mianowicie dopasowaniem odpowiedniego opornika suwakowego do obciążenia alternatora. Jakie powinno być maksymalne obciążenie alka? Posiadam Amperomierz (analogowy 0-150 A ) z bocznikiem o oznaczeniu 75WCMM3-150-0,5 (Sprzęt jest rosyjski) :D. Domyślam się że chodzi o 75 mV i 150 A Czy mogę go użyć? Proszę...
Jesli mamy tam któryś z popularnych alternatorów to raczej uszkodził sie w nim regolator. Przy współczesnym alternatorze orginalny wyłącznik masy nie do konca się sprawdzi. W jumzie odłaczał on akumulator od instalacji całkowicie łącznie z alternatorem. Samochodowe alternatory mogą się przez to łatwo uszkodzić jeśli wyłączenie nastąpi w czasie pracy....
Niekt się nie chce narażać, to ja to zrobię. Przewinęło się kilka wątków dlatego napisałem to co napisałem w akapitach. Z całą pewnością nie mamy tutaj do czynienia ze zjawiskami podmagnesowania napięciem stałym jakie jest wykorzystywane w dławiku podmagneswanym prądem stałym, wspomniany zasilacz ATX ani też wzmacniaczu magnetycznym. W układzie magnetycznym...
Stan elektrolitu trzymaj ok. 1-1,5 cm nad płytami, więcej nie trzeba lać. Trzeba czyścić klemy drobnym papierem i całą "drogę elektryczną" do rozrusznika i na masę warto dobrze wyczyścić. Roczne akumulatory nie powinny być zasiarczone. Odsiarczanie możesz podejrzeć tu: https://www.youtube.com/watch?v=bhatXmGq... - po rosyjsku po polsku https://www.youtube.com/watch?v=q5jvbj2S...
Mam pytanie czy pompa elektryczno-hydrauliczna przedstawiona na zdjęciach ruszy na 12V ? Ruszy - bez obciążenia. Liczy się ile voltów będzie mialo ją zasilać czy jaki podam jej prąd (A) ? Liczy się nakim napięciem zasilasz, a pradu weźmie tyle ile potrzebuje (a żródło "wydoli" z dostarczeniem takiego pradu). W kazdym razie moc nie spada liniowo ze...
http://obrazki.elektroda.pl/2379832900_1... Pytanie : Czemu mój układ/wzmacniacz/konwerter nie działa, zrobiłem wszystko tak jak w artykule? Odpowiedź : Podczas podstawowych szkoleń z zakresu stosowania, aplikacji i opieki nad układami analogowymi tego rodzaju pytania są standardem. Pytający zazwyczaj są zadziwieni, że konieczne jest...
oscyloskop rosyjski rosyjski tyrystor rosyjski prostownik
punto falują obroty kompresor akumulator honda civic benzyna akumulator
namierzanie telefonu jakie napięcie wtryskiwaczach siemens
Nośność belki stalowej IPE 120 mm na ścianie 35 cm Wymiana gum maglownicy - jak to zrobić?